- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csandi
őstag
válasz
mattheus #154635 üzenetére
Trident 660 simánegy kezdő A-s motor, neked van is motoros tapasztalatod, ilyen szempontból semmi akadálya, hogy olyanod legyen. A méret más kérdés valóban, a Trident nem valami nagy.
Szerintem amíg 100 lóerő alatt vagy addig oké.
500-as Hornet szerintem fölösleges lépcső, akkor már ott a 750-es. Japánban még GSX-8S, vagy valamelyik régebbi 4 hengeres Kawa Z-t mondanám, ami nem a 900. Esetleg MT-07. (már ha naked-et szeretnél, de a Hornet és Trident alapján gondolom igen)
Vagy még ott a Tuono 660 ha nem japán is jó.
-
bigrob
őstag
válasz
mattheus #153589 üzenetére
Én holnap megyek az első dupla órámra, utána csütörtökön.
Iskola ügyvezetője mondta, hogy a műszaki "tételek"-re is majd rá kell készülni mert ketten előző pénteken azon buktak.
Sok sikert és várjuk a fejleményeket!#153586 dellfanboy
Semmi infót sem találtam róla a neten, ezért érdeklődtem hogy szokott-e lenni. Ha igen körülbelül mennyi kedvezményt adnak ilyenkor? -
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153340 üzenetére
Első kreszvizsgára és az órákra is kocsival mentem, a kis 50-es robogót még a hétköznapokon is kevesebbet vettem elő.
Második alkalommal és a pótórákra, meg úgy mindenhova a saját robogómmal mentem. Leszartam, ha ennyi rutinnal a hátam mögött mindegy, milyen autóba ülök, akkor ugyanígy mindegy, milyen motorra ülök. -
Geresics
addikt
válasz
mattheus #153314 üzenetére
Sajnálom, hogy nem sikerült elsőre a rutin, de fel a fejjel, ha ezen túl leszel, onnan már az élvezetes része jön!
Azt had kérdezzem meg, hogy az itt kapott sok-sok tanácsból miket sikerült megfogadnod, és hogyan csináltad?Tök jó, hogy veszel a következő vizsga előtt még órákat, így lesz alkalmad több dolgot is kipróbálnod (pl. 1. vagy 2. sebesség)!
A többiek tök jó tanácsait én ismét más megközelítéssel egészíteném ki!
1.) Az egyik gyakorlás alkalmával kéretőzz fel úgy a pályára, hogy megcsinálod a sajátodda, és utána azonnal a suli motorjával! Így tapasztalod meg a legjobban a különbséget, és ha tudatosan figyelsz erre, akkor ezzel ezt a parád le tudod győzni!
2.) Sajnos kevés oktató álltal ismert/használt para-gyakorlat: az egyik alkalomra hívj el valakit, akinek a véleményétől k*rvára parázol! Jöjjön el, és nézze végig egy órád! Hidd el, lesz az akkora stressz, mint egy vizsga! Mindegy, hogy az anyukád / apukád / haverod / csajod, a lényeg az, hogy Neked nagyon számítson az Ő véleménye! Rohadtul fogsz parázni, de itt nem jár bukás a hibáért, és ez segít stresszhelyzetben helyesen cselekedni!Fuss végig újra a korábban írtakon is, és légy tigris! Menni fog!
-
norbert1998
nagyúr
válasz
mattheus #153314 üzenetére
Jogos lehet a dolog. Anno nálunk ER6-N volt és Hornet 600. Az órákat mindkét típusból a saját motorommal, egy DL650-essel csináltam. Vizsgázni nem engedtek vele, mert 49 kW, és csak 50+-os járművel lehet, így vizsga előtt át kellett üljek valamelyik ottani motorra, a rutint az ER6-N-nel csináltam, mert két henger, nyomaték, míg a városi vizsgát a Hornettel. Ezek annyiraa nem volt testidegenek, de pl. amit haver vett és én oztam haza, CBR600F4i, az nagyon nem kényelmes és azzal rendesen szenvedtem volna a vizsgán.
Ez a hiszti rész nekem is megvolt a kétkerekűekkel, de nem most, hanem 17 évesen, amikor a friss B jogsival egy robogóval eltanyáltam az esőben. Azt mondtam, soha többbet nem ülök motorra, ez egy szar - pár hét múlva azért visszaültem, de csak azért, hogy teljesen szétázzak az esben, így végleg elvetettem. Aztán végül mégis ott tartok, hogy 2020 óta többhengeres motorokkal jáok, igaz, az első V2-es 125-ös volt, de azé' na, nagynak tűnt szemre
-
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Én most értetlenkedni fogok, de nálunk kötelezően 2-esben kellett csinálni a szlalomot, az eltoltat 1-ben és a hármas pályán meg 3-ik kellett felváltani. Azt hittem ez ilyen kötelező mindenhol
Én SV650-en tanultam, ott is annyira fel volt húzva az alapjárat, hogy 1-ben kiengedett kuplunggal simán csak végig gurultam volna a szlalomon meg a hátsó visszafordítón, de beszólt az oktató hogy nem ez a feladat, 2, stabil gáz és hátsó fékkel lassítás amennyire kell, majd a visszafordítónál lehet 1-be visszaváltani. Számomra ez érthetetlen, hogy miért nem minden helyen egységes. (Főleg, hogy A1-en ezért buktam meg, mert 2-ből 1-be nem váltott a fos motorom, 1-ben simán végig gurultam volna minden feladaton)
Amúgy, nekem a hátsó visszafordítónál az vált be, hogy a kormányt eltolom a visszafordító belseje felé, én meg kiülök az ellentétes oldalra, így tök stabil voltam, a motort mélyen be tudtam dönteni.
Amúgy meg ha nagy a gáz, tudok olyan helyet ajánlani, ahol mindegy mit csinálsz, csak perkáljPárom jogsijából véletlen eltünt az A kat és A1-re változott, és már az iskola is megszűnt ahol csinálta, így egyszerűbb volt neki újra vizsgázni, mint lemenni a világ másik végére ügyet intézni. Minden szarra van jogsija, így nyilván vígan vezetett mindenféle motort, nyilván semmi gondja nem volt se a rutinnal se a forgalmival. Vele közölték, hogy csak akkor mehet át, ha perkál. Az egyik srác ezen felcseszte magát, hisz tud vezetni, nem perkált, találtak indokot hogy megbukjon. Párom inkább rááldozott még vizsgánként 20-20 rugót, de kevesebb mint 1 hónap alatt meglett a különbözeti vizsgája. Ment ott át olyan motoros is, aki vizsgán lement a pályáról, de olyan is átment valahogy, aki előző órán még 20-al belerongyolt a gumifalba.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Én is egyes alapjáraton csináltam a pályákat, a Fazer alapjárata meg volt emelve kicsit, nem fulladt. A végefelé szólt az oktató, hogy az 1-es pálya szlalom mehet kettesben is. Ment, a végén a forduló előtt vissza egyesbe és alapjáraton a forduló.
Nem volt rutinom, el nem tudtam képzelni a stabil gáz+ hátsó fék megvalósítását a gyakorlatban. Az oktató egy PCX-szel mutatta meg a gyakorlatokat, csak a 3-as pálya visszafordulásnál láttam a féklámpát felvillanni. Safety tréning ilyen tekintetben sokat adott.
Nem ciki egyesben végigdöcögni a vizsgán, ha az amúgy magabiztosan megy. A forgalomban sokkal könnyebb a motort terelgetni, mint a rutinpályán.
-
kelly416
veterán
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Nem akarok párhuzamot vonni a Te tanulo motorod és a SprintRS között, de 1-ben nagyon "ideges" a gázreakció, 2-től felfelé sokkal finomabb. Lehet, Neked is ki kellene próbálni ezt abban a pár órában amit még gyakorolsz és a végén Te is inkább 2-ben csinálnád egy kis hátsó fék rásegítéssel és max kuplung játék még mellé.
És szerintem vizsgafeladatokat ne gyakorolj a sajátoddal.
-
bacus
őstag
válasz
mattheus #153299 üzenetére
De az miért segítség, ha azt mondom, hogy én hármasban csinálnám?
(amúgy nem, sztem egyesben és nekem még az én motorommal a kuplungba is bele kellene nyúlnom, mert az alapjáraton bekapcsol a hűtő ventillátor, le tud fulladni a motorom.)
Anno nem ez volt a pálya, de az előző pályákon az 1- körben 1, a 2. körben kettes, a 3. körben hármasig fel kellett váltani.
-
bmxbandita
tag
válasz
mattheus #153280 üzenetére
Kitartás, ne add fel!
Én is pont így jártam, tök jól ment nekem is az órákon, majd a rutinvizsgán én konkrétan eltaknyoltam, eldőltem a motorral mint egy zsák krumpliNe kérdezd hogy, mai napig nem tudok rá magyarázatot adni. Jött is az oktatóm, két kérdése volt, az első: "minden okés?", a második: "ez meg mi a f volt?
" mondom nem tudom, de gondolom egy bukó rutinvizsga
Egyszerűen a fél napos várakozás (8ra kellett odamenni, és fél3kor volt a vizsgám) úgy kikészített, hogy teljesen ráparáztattam magam az egészre.Mondta is az oktatóm, hogy most nem fog még több órára járatni, mert flottul megy amúgy minden, beírt új időpontra, és ott meg csont nélkül átmentem (majd utána a forgalmin is)
Szal kitartás, mindenkinek lehet rossz napja
-
Rush77
aktív tag
válasz
mattheus #153280 üzenetére
Nyugi menni fog az.
Nekem a második rutin buktám az miatt volt mert izgultam és túl toltam a tökéletességre való törekvést és a lassú menetet gondoltam 1-el végig csinálom
A 3/4-ig jól is ment. aztán lefulladtam és mindkét lábamat leraktam. bukta.
Jött az oktató és mondta, hogy nagyon dühös rám mert látott már gyakorolni is a pályán és látja, hogy tök jól ülök a motoron és tök jól csinálom.
Ezért b.szta a csőrét, hogy minek tolom így túl amikor a harmadával is sikerült volna, míg vannak akiknek még biciklit sem engedne vezetni és mégis átmennek.
Most már lazán fogok nekimenni a vizsgának. nem kell idegeskedni.
A vizsgán is úgy állj hozzá mint amikor gyakorolsz és nem lesz gond. -
bacus
őstag
válasz
mattheus #153280 üzenetére
Szerintem is hagyd, jó az az A1, lehet még az is sok. Kerékpár? arra nem kell semmi és mehetsz át a piroson is.
De most komolyan, mi van? Majd legközelebb sikerül, mindenkinek van rossz napja.
A vizsgák ilyenek, adott pillanatban kell teljesíteni jól, utána már lehet hibázni -
norbert1998
nagyúr
válasz
mattheus #153280 üzenetére
Hé, csak hagyj egy kis időt magadnak lenyugodni.
Anno a B vizsga nekem is így ment le: Tökéletes vezetéseim voltak előtte, autókezelés hibátlan, forgalom is szinte patika - első vizsgán 10 perc után nézett rám a vizsgabiztos hogy ez mi a szar volt ez a szétesett harcimutatvány, takarodjunk vissza azonnal és az oktató vezessen. Egy héttel később a második vizsga hibátlanul lement. Ennyi, csak izgultam. Nem kicsit, rohadtul.
Mondjuk az A rutinon meg lefulladtam, mert elfelejtettem behúzni a kuplungot fékezéskor - de megállás ELŐTT már újra is indítottam a motort, így csak hibapont. Ekkor már volt 2 év A1 tapasztalatom, utasos túrákkal, stb. Ez mind csak a fejedben van, ahogy nekem is votlak.
A2-nél ugyanazok a feladatok vannak, mint A-nál, így csak pénzkidobás lenne.
-
Geresics
addikt
válasz
mattheus #153173 üzenetére
Ha ennyire be vagy feszülve, akkor van még egy jó gyakorlat, ami nem tudom miért, de tényleg működik! Állj a motor mellé, ami oldalsztenderen van. Állítsd fel teljesen, keresd meg az egyensúlyi pontot úgy, hogy már 2 ujjal is meg tudd tartani! Ebben az egyensúlyi pontban tartsd, miközben apró átfogásokkal szépen körbejárod a motort teljesen!
Ha attól félsz, hogy eldől, akkor kérj meg valakit, hogy álljon a motor mögé, és a hátsó résznél készüljön oda, hogy elkapja, ha dőlne, de amúgy ne érjen hozzá!
Ha nehéz a gyakorlat, akkor ismételd meg újra!Na, közben rákerestem, és találtam egy videót is róla (nem sajátot)!
-
Geresics
addikt
válasz
mattheus #153136 üzenetére
A többiek minden fontosat leírtak arról, hogy hogyan kell megcsinálni jól a feladatot. Mivel írtad, hogy a többi motoron megy, és az oktatód szerint is Te feszülsz be, engedd meg, hogy a többieket egy személyes tanáccsal egészítsem ki: a technika mellett magadra is figyelj egy picit!
Először is, végy egy nagy levegőt, és fújd is ki! Akikkel foglalkoztam eddig, mindig volt gond a légzéssel amikor befeszültek, vagy épp elfáradtak! Ne felejts el normálisan lélegezni, és ne szorítsd be a levegőt, mint versmondásnál!
Másodszor a tekintet! Ez ugyan olyan fontos! Előre vezesd végig a szemed azon a nyomvonalon, amin menni szeretnél, és utána emeld fel a tekinteted! A vonalvezetést a tested önkéntelenül is le fogja követni, a magasra (horizont vonalába) szegezett tekintet pedig azért fontos, mert úgy kerül a füledben lévő kis egyensúlyért felelős csont (vagy mi) vízszintbe! Amint a fejed leszeged, az egyensúlyod is durván romlik!
Harmadszor a könyököd legyen laza, de ne lógasd! Ha magasabban tartod egy picit mint eddig, akkor biztosan pontosabban fog menni a szlalom!Üdv,
Geresics -
kelly416
veterán
válasz
mattheus #153136 üzenetére
Ami nekem nagyon sokat segített, az az apró tanács volt, hogy " ne oda nézz, ahová a kerék megy, hanem oda nézz, ahová a végén el akarsz jutni".
Azaz ne az aszfaltot nézd a motor alatt, hanem kifele nézz a kanyarból.Először azt gondoltam, hogy ez mekkora ökörség, nem is látom majd, hogy rámegyek-e a vonalra. De miután kipróbáltam, lehaltam. Sokkal stabilabban lehet így fordulni, nem veszíted el az egyensúlyod olyan könnyen, nem dideregsz a motoron.
-
vlevi
nagyúr
válasz
mattheus #153140 üzenetére
kormányvéges megoldás
En is csak nemrég hallottam, pedig már használtam. Pl autópályán könnyebb úgy, ha a tenyér szélével, kisujjal fogod a kormanyveget, majd kiprobalod, megérted.
Mert amikor forditod a kormányt, óhatatlanul is csavarsz a gázon, képtelenség alacsony fordulaton stabil gázt tartani.
Rendőr motoros vezetéstechnikai képzésen pl azt mondják, hogy olyan 1500 körüli, kicsit a feletti fordulatszámra kell a motort felpörgetni, és ezt a gáz állást tartani, és közben a hátsó fékkel kell szabályozni, hogy mennyire fogod vissza a motor. A gázt ilyenkor, amikor nyomod a hátsó féket, ne engedd vissza, mert azonnal lefullad a motor, és abból fetrengés lesz. -
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153136 üzenetére
Nyilván azt mondják az öregek, hogy nincs így, de nehéz a stabil gázt tartani, miközben kb végállásig tekered a kormányt. Gyakorlat kell hozzá, hogy ne rángasd közben, ne akarj korrigálni és ne csukd el. A dolgot az sem könnyíti meg, hogy egy motoron begyakorlod, míg bemutatni egy másikon kell.
Ahogy vlevi is írta: hátsó fék, lábbal kezeled. Ha nagyobb a gáz, határozottabban fékezel is, így megmarad a még kezelhető alacsony sebesség. Megvan az az előnye, hogy a járó motor giroszkópikus hatása is segít majd felegyenesedni a kijáratnál.
-
vlevi
nagyúr
válasz
mattheus #153136 üzenetére
"az egy gázon történő jobbra megfordulást?"
A gázt ne engedd fel, de közben a hátsó féket taposhatod.
Így húzhatsz nagyobb gázt is, mert, ha taposod a féket, akkor annyira fog lelassulni, amennyire kell.
Próbáld ki egyenes szakaszon, hogy mennyire tudod megcsinálni, hogy tényleg nem veszed vissza a gázt fékezés közben, azután megpróbálhatsz forgolódni is.
Aztán, ha a forgolódásban túl szűk lett a forduló, akkor NEM GÁZT ADSZ, hanem kicsit felengeded a hátsó féket.
Így lehet nagyon precízen szabályozni a fordulatszámot, sebességet, fordulókört egyszerre. -
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153093 üzenetére
Azért az sem mindegy, ki mivel indul. Én 196 cm és 160-170 kilóval kezdtem az A jogsit. Teljesen más ekkora termettel megtapasztalni egy 200 kilós motort, mint egy átlagos alkattal.
Motor tolás, csajok alig bírták függőlegesben tartani, vagy mozdítani. Ha a rutinpályán véletlenül behúzta az első féket és bólintott az eleje, gyakorta eldőltek vele a "kisebbek". Én minden alkalommal meg tudtam tartani, de ha mégsem, egyszerűen ellépek.
Ugyanakkor tele van a net, ahogy 45-50 kilós csajok terelik a nagy GS-eket, choppereket, sportmotorokat, a piros lámpánál meg egyik láb a földön, térdhajlat az ülésen, mert így éri fel... -
vlevi
nagyúr
válasz
mattheus #152939 üzenetére
Van olyan pálya nap, ahol vezetés technikai csoport bérli ki a pályát, pl Debrecenbol a rabocsi ringre. Ez kb Kakucs méretű pálya, nem a nagy sebességről szól, hanem az ív választásról, satöbbi.
Az oktató megy utánad, és javít, ha valami nem jó.
Sokkal jobb, mintha ugyanezt közúton csinalnád, mert egy rövid pályán korbemesz rengetegszer, hamar megismered, nincs olajfolt, traktor, szembe forgalom,... És csak ti vagytok ott, es mindenki azért, mert tanulni akar. -
A Zéé
addikt
válasz
mattheus #152939 üzenetére
de majd csak, ha felnővök rendesen az A2 és A kategóriához.
Szerintem ne várj addig. Ha megvan a stabil motor kezelés, azaz tudod hogy kell elindulni, megállni, fékezni gyorsítani, akkor menj el.
Általában kategóriákra osztanak, hozzád közel levő motorokkal és motorosokkal fogsz együtt menni, és az sem ciki, ha esetleg lassabb vagy. A2-es motorral mondjuk ne a Pannónia Ring legyen a cél, de egy Euroring simán tud már élvezetes lenni vele, kisebb pályákról (SER Ring, M Ring, ahol láttam már képzéseket, Kakucson nem tudom, hogy van-e) nem is beszélve! -
A Zéé
addikt
válasz
mattheus #152935 üzenetére
Ez a tréninges dolog nagyon egyen függő.
Szerintem, ha jó alap oktatást kaptál a jogosítvány megszerzése alatt, akkor a lassú manőverezés nem ad sokat. Annyit viszont mindenképp, hogy a saját motoroddal tudod gyakorolni a manővereket. És ez szerintem nagyon fontos. Tökre nincs értelme venni egy valamilyen olcsó motort arra, hogy gyakorolj, mert a 100 kilóval nehezebb, meg 100 Le-vél erősebb motorod pont nem úgy fog viselkedni, mint egy Safety Traininges CB500 (vagy mivel gyakoroltatnak...). Aztán akkor meg van a meglepődés, hogy elborulás van, akár a parkolóban, akár a Stelvion...Ettől függetlenül szerintem kell a kis sebességű tréning is, de saját motorral, abból lehet tanulni. Viszont egy pályanapos oktatás a mindennapokban hasznosabb. Nekem legalábbis az volt. Jobban berögzült a tekintet áhelyezés, jobban merem dönteni a motort, és nem fosok attól az úton, hogy mennyire vagyok a motor határainál, mert már biztosan tudom, hogy baromi messzire...
-
macilaci78
nagyúr
-
bardi
senior tag
válasz
mattheus #150891 üzenetére
Szerintem normális, pont úgy állnak a fogaskerekek, hogy nem lehet összetolni őket, autóknál ez hátramenetbe kapcsolásnál jellemző. Ilyenkor ha fel engeded a kuplungot, vagy gurulsz valamelyik irányba, forognak a fogaskerekek. Ha mindig csinálja, na az már nem normális szerintem.
-
csongi
veterán
válasz
mattheus #150661 üzenetére
Amiket felsoroltal nem 20+ eves karbis motorok.
Ahogy neztem a valasztekot, keves km futottak.
Ebben a kategoriaban ilyen fiatal evjaratokba nincs tul nagy lutri.
Az arukat nagyban befolyasolhatja egy uj torveny, vagy kressz szabaly.
Nalad is azt a szerepet tolti, be mint sokan masoknal.
Kezdo motor, es aztan piacra vele.
Tulreagalod.
Nem lenezem a kategoriat, de ennyire nem kell tultolni. Egy normalis korulmenyek kozott tarolt motoron a 8eves gumi is mukodni fog, foleg egy ilyen teljesitmenyu vasnal.
Egy 5 eves motoron siman lehet 6 de akar 7eves gumi is.
A szerviz igenyt, pedig az allapota hatarozza meg leginkabb, nem a kora. -
csongi
veterán
válasz
mattheus #150659 üzenetére
Tulaggodod.
egy szezon nem sok.
Vedd meg a legolcsobbat.
Mire megtanulod a kezelest, addigra el is telik a szezon. Aztan mindegy, hogy melyik kenyelmsebb.
Egy szezon annyira rovid ido, hogy kar agyalni.
A piaci erteke meg akkor fog kiderulni.
A 190cm-el mind kicsi lesz, amint erkezik a rutin.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 3
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gitáros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X240 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest