Hirdetés
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Fotók, videók mobillal
- Az AI miatt biztonságosabb az Android, mint az iPhone
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  PociAti őstag válasz  Tangerine
							
							
								#33537
							
							üzenetére Tangerine
							
							
								#33537
							
							üzenetéreKezdem azzal, hogy ez egy elcseszett kereszteződés. Ha ez egy tiszta helyzet lenne, akkor a megállás önmagában furcsa helyzetet szül. Mert tolva a járművet gyalogosnak számítasz. Tehát ha ott állsz a roller mellett, akkor most meg kell állnia az autósnak, vagy sem? Előre nem tudhatja, hogy át fogod-e tolni, vagy gurulni fogsz. (Vagyis onnan kellene tudnia, hogy a zebránál állsz, vagy a kerékpárúton. Amikor megállsz a kettő határán, azzal zavarba lehet hozni őket.) Hasonló körülmények között amikor megállnak az autók, vagy legalábbis lassítanak és jeleznek hogy mehetsz, akkor gyakorlatilag segítesz is rajtuk azzal, ha nem csak lassan átsétálsz vagy áttolod a rollert, hanem átgurulsz, mert ezáltal ők is előbb mehetnek. (Főleg a lassító autó örül ennek, mert nem nulláról kell majd felgyorsítania.) Viszont az sem ritka, hogy a (köz)útkezelők szabálytalanul, vagy jogalap nélkül helyeznek ki táblákat. (Ez lehet akár a KRESZ hibája is, nem teljesen az útkezelőké).  Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra. Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.
 Az autós számára erősen felhívják a figyelmet arra, hogy itt gyalogos átkelő van, de közben a Stop tábla határozottan a gyalogos oldalán van (valószínűleg a kerékpárosnál is van, de azt nem látni). A középen lévő szigetnél már nincs gyalogosra vonatkozó Stop tábla.Feltételezésem szerint a gyalogos meg kell hogy adja az elsőbbséget az autós számára, de a járdaszigettől már neki lesz elsőbbsége. Valami hasonló lehet a tábla kihelyezők szándéka. A bizonytalanság onnan ered, hogy nem az észszerűség vagy logika a mérvadó, mivel van úgy, hogy a KRESZ nem konkretizálja ennyire részletesen a helyzeteket, és baleset esetén a jogászok hosszasan vakarhatják miatta a fejüket. Túl komplex ahhoz a KRESZ, hogy minden apró módosító tényezőt ismerjek. 
 Pl. napokban már linkeltem a pénzcentrumos cikkeket, abból az egyiket idézve:A zebrán átgurulásnál (ami most sem tiltott) egyértelműen a gyalogosoknak lesz elsőbbsége. Kreszprofesszorként emlegetett Pető Attilának volt kb. 5 éve egy videója egy kerékpárosok számára is problémás íves kereszteződésről, abban hívta fel a figyelmet arra, hogy a kerékpárúton hiába van egy irányt jelző tábla, valójában azaz inkább jogi értelemben az csak "javaslat", mivel a KRESZ a kerékpárutak esetében egyáltalán nem tér ki az egyirányúsításra. (Ott az autósnak nem csak a "szabályosan" közlekedő kerékpárosokat kellene figyelembe vennie, hanem a logika szerint a forgalommal szembe haladó "szabálytalankodókat" is.) A tábláknak önállóan van értelmük, halmozásuk viszont felülírhatnak egyértelműnek tűnő prioritásokat. 
- 
			
			  DigitXT félisten válasz  Tangerine
							
							
								#33537
							
							üzenetére Tangerine
							
							
								#33537
							
							üzenetéreEz amúgy bringásnál is így van: meg kell állnia, mert kivasaltatná magát, ha nem. 
 Viszont ha leszáll, akkor gyalogossá válik, és minden autósnak meg kell állnia. 
 Namármost: rolleresről hogy mondod meg, hogy leszállt-e róla? Főleg messziről?Egyszeri autós annyit lát, hogy ott áll (áll, nem ül!) egy ember. Egy gyalogos. Most 
 hadd ne találja ki, hogy tolni fogod-e, vagy gurulni vele. Jobb a békesség, elenged.Ez a szabály arról szól, hogy senki ne jelenjen meg túl hirtelen a másik előtt.  
 Véletlen se arról, hogy a biciklisták nem mehetnek át az úton, ha sűrű a forgalom.
 Amennyiben a bringás a nyeregben marad, hivatalosan nem kell elengedni, de ha
 szorult az emberbe egy kis jóérzés, természetesen el fogja engedni. (Szerintem.)Ui: nyilván satufékezni senki nem fog, de azt nem is kell, hiszen ha messziről lát 
 álldogálni az út szélén bárkit (akár roller mellett, akár bicikli mellett, akár natúr!),
 eleve úgy fogja megközelíteni (egy ideális világban), hogy meg tudjon* állni neki.*: hogy miért nem kell mindig megállni, másik történet, vö. gyalogos csalogatás, 
 mint fogalom, ami kifejezetten balesetveszélyes lehet a másik oldalról elindítva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arc Raiders
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
- Okos Otthon / Smart Home
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Aggódhatnak a amerikaiak: a Huawei újabb lépést tett a modern AI gyorsítók felé
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3159
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 8700 16GB DDR4 512B SSD RX 6650 XT 8GB Zalman N5 OF ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
								 
							 Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra.
 Esetedben a jobb alsó sarokban lévő Stop tábla, ami kicsit zavaró számomra. 
								



