Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .-..-.

    tag

    válasz Quent1n #33942 üzenetére

    Ezt a kábelt milyen névvel találtad meg?
    Létezhet ilyesmi Max G3-hoz is vajon?

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #33942 üzenetére

    Menetidőben 2-3 perc volt a javulás ami elhanyagolható de az érzés jobb.
    2-3 perc az nem sok. Akkor ez inkább mentális segítség, nem valós.

    Én mondjuk a szoftveres módosításoknak vagyok a híve, feltéve ha visszaállítható. Azoknak nem, ahol nem tudni mi történik. Érdekelne, hogy ezek a "kábeles" közdarabok valójában mit csinálnak? Az akku kicsit intenzívebb merítését tartom legkevésbé aggályosnak.

  • XenN25

    újonc

    válasz Quent1n #33552 üzenetére

    Kis városban használnám, illetve annak külterületén. Van kiépített bicikli út, de nem vannak részek, ahol nem a legjobb az út. Hordozhatósága nem szempont. Jó lenne, ha tudna egy töltéssel 40 km-t (100 kg körül vagyok).

  • enginev3.0

    félisten

    válasz Quent1n #30239 üzenetére

    Tudom, nekem is az van, szeretem
    De nőnek nagy és nehéz lenne

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30196 üzenetére

    AliExpress-ről rendelt termék bármi lehet, jó sok "bizalom" kell hozzá, hogy erre cserélje le egy szigorú céges háttérrel rendelkező gyártó rollerjének a vezérlőjét.

    Én nem tenném. Van aki igen ...
    És amíg nincs baj, lehet azt mondani neki volt igaza.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30150 üzenetére

    Nagyon-nagyon magas lóra próbálsz felülni ezzel de annyi baj legyen.
    Néha óvodás módjára benyögsz teljesen sületlen elképzeléseket. Ez egy bizonyos kor alatt vicces, fölötte kínos. Lehet túl drága az időd arra, hogy tanulmányokat olvass, vagy nincs gyakorlatod abban, hogy egy rendszer egészét vizsgáld, ne csak egy apró kiragadott elemét. Mert amikor a rolleresek kérdését kell nézni, akkor nem szabad csak rolleresek szempontjából vizsgálni a közlekedést, hanem annak többi résztvevőjét, azok szempontjait, az infrastruktúrát is figyelembe kell venni.

    És amikor azt mondtam, :
    Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak
    azt úgy értsd, olvasd el mit jelent az adott kifejezés, mi áll a definícióban, miként kell azt értelmezni, nem pedig arra kíváncsiak, mire asszociálnak egyes magánemberek az adott kifejezés hallatán. A maximális sebesség, tervezési sebesség, stb. fogalmak kapcsán merült ez fel. Meghatározásukkor nem veszik figyelembe, mennyire sovány vagy kövér a jármű vezetője.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30144 üzenetére

    (1) Látszólag fogalmad sincs miként megy a szakmai szervezetek és jogalkotók közötti egyeztetés. Pedig vannak róla anyagok, utána kellene olvasni.

    (2) Nem kell rajta állni / ülni a kerékpáron, rolleren, hogy lássuk mekkora végsebességnél szabályoz le az elektronika. Gyanús, ha lényegesen eltér a gyári értéktől.

    (3) A baleseteket nem lehet sebesség-limitálással megelőzni. Ez az autóknál sem vált be, a motoroknál sem, a bringánál sem.
    Egyszerűen marhaság amit írsz! Hogy a fenébe nem vált volna be? Különben miért tartották volna meg, vagy miért tervezik a folyamatos csökkentését? Azért, hogy lassabban haladhassanak át a járművel mondjuk a falvakon, többet bámészkodhassanak a házakban?
    Ilyen hozzászólások alapján kezdem azt érezni, alternatív valóságban élsz.
    Többet kellene szakmai témában tájékozódni, ha már saját kútfőből nem sikerül megfelelően feltérképezni a környezetedet.

    (4) Kapitányságok leterheltségén, mint témán már rég túl vagyunk! Ha akarják, akkor van rá idő.
    Dugóban álló járműveket műszaki ellenőrzésre kiszedni nem is nagyon járna időveszteséggel, hiszen úgy is áll a jármű. Az meg hogy amúgy sietne, az senki nem zavar. Ilyen elven az összes gyorshajtót is el lehetne engedni, hiszen ők is sietnek valahová.

    (5) Jogilag úgy csűrik csavarják ahogy akarják.
    Jogszabályokban az egzakt definiáláson van a hangsúly, általános megfogalmazás + kivételek kezelése.
    Újra kezdhetjük, nem érdekel TE mit értesz "tervezési sebesség" alatt, senkit nem érdekel. Azt kellene megérteni, a jogszabályalkotók mire gondoltak. Miként mennek a folyamatok, beleértve a bírságolást, milyen jogi környezetbe lettek beleillesztve.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30141 üzenetére

    Lehet, hogy lesz egy látszatidőszak amivel elriasztanak egy csomó rollereset,
    Azokat a bizonyos rollereseket, és ezen van a lényeg. A szabálytalankodókat!

    a magyar rendőrség helyzete jelenleg alkalmatlan arra, hogy huzamosabb ideig rámenjenek a közlekedés 1-1 résztvevőjére.
    A huzamosabb ideig történő ellenőrzésnél léteznek sokkal hatékonyabb módszerek. Szúrópróba vizsgálatok, amikor a szabálytalankodók számára magas a kockázat.

    Abban igazad van, hogy a gyorshajtók mellé az ön- és közveszélyes bérrolleresek is bőven felférnek a dobogóra.
    Na amit linkeltél pad, pont kapufa kicsit, mert nem a rolleres teljes súlyával tesztelték. Innentől kezdve máris torz értéket ad.
    A közlekedési eszköz műszaki paramétereit ellenőrzik.
    Nem azt, hogy szembeszélben, emelkedőnek felfelé, hátizsákos kövér ember alatt mire képes egy félig lemerült roller.
    Ütközéskor (lendület megmaradás miatt) komoly jelentősége van a tömegnek. Ha már ennyire belemész a fizikába, akkor a beleset megelőzése, illetve annak mértékének csökkentése a lényeg. Utóbbit figyelembe véve a nagyobb tömegűek számára alacsonyabb sebesség lenne megengedhető. Örülj neki, hogy nem így van, és a járművet a vezetőjétől függetlenül vizsgálják!

    Egy magánszemély mire asszociál a "tervezési sebesség" fogalma kapcsán, az magánügy. Jogi környezetben számít, ott miként definiálták / definiálják. Nem szokták lespórolni annak részletes kifejtését.

    Közben (a rolleres közösség bevonásával) ki lehetne dolgozni egy normális szabályozást.
    Közel 50 szervezet bevonásával történik az egyeztetés, rolleresek is közöttük vannak.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30132 üzenetére

    Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök ...
    Értelmetlen az átlagos sebességet általánosítással vádolni, hiszen az a lényege!
    Te erre szélsőséges példát hozol, hogy hídról, felüljáróról (feltételezhetően) lefelé haladva mennyivel lehet gurulni. Szabálytalanul.

    Ennek a fórumnak az alapvető sajátossága / hibája az, hogy sokan nem tudnak felül emelkedni az önző szemléletmódon. Érthető, hogy az elektromos rollerek számítanak a kiindulási alapnak, de gyakran nem érzem az egyensúlyt a többi közlekedővel.

    Alap probléma, hogy az e-roller utasa az egyik legmagasabb kockázatú közlekedő, mely a szerkezet adottságaiból ered.
    - Kicsik a kerekek, a jármű érzékeny az úthibákra,
    - nincs jó úttartása, nem lehet biztonsággal hátra nézni,
    - nem védi burkolat vagy egyéb megoldás a vezetőt,
    - nem lehet rá normális, egységesített biztonsági eszközöket előírni.

    Lehetne viccelődni azzal, hogy be kellene szüntetni a kerékpárosokat a kerékpárutakról, és azt át kellene adni a rollereseknek, mert 2020-as években ez vált a "divatos" jármű kategóriává.

    Vannak járművek, melyeket a meglévő közlekedésbe nem lehet normálisan beilleszteni. A robogós is kicsit ilyen, és a nagyobb teljesítményű rollerek is közéjük tartoznak.

    Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van.
    Pedig a robogókhoz állnak legközelebb. Ahogy lakott településeken a robogóknak nem közlekedhetnek a kerékpárutakon vagy a járdán, úgy a hasonló teljesítményű rollereknek sem kellene.
    Nincs jó válasz arra, hogy hol kellene menniük. Mert a jármű önmagában elb*szott konstrukció. Ezért van az, hogy inkább tőlük féltik a kisebbeket, minthogy őket féltsék a náluk nagyobbaktól. Ezzel a szemléletmóddal az elterjedésüket visszaszorítják, nem pedig elősegítik.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30132 üzenetére

    Léteznek rollerre specializált mérőpadok.

    Én dolgoztam a megyei rendőrkapitányság műszaki osztályán. Pár ilyen mérőpad beszerzése csak szándék kérdése. Elég egyszer kiverni valamelyik fejesnél a biztosítékot, egyből lenne rá pénz, mert nem nagy tétel. 5-nél több nem is kell, azzal le lehet fedni az országot. Nem kell állandóan üzemeltetni, hanem nagyobb városokban, alkalomszerűen pár forgalmas ponton leállítani őket, és az elhaladó potenciális rollereket bemérni. Pár hónap alatt a rollerek látható százalékát 10 fős személyzettel be lehetne mérni.

    A média tuti felkapná ennek hírét, és a nem kívánt trendet meg lehetne fordítani. Jelenleg a jogi környezetbe való illesztés nagyobb feladat. Meg kell várni míg ez rendeződik.

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Quent1n #30093 üzenetére

    Jelenleg a magyar rendőrök azért is "tétovák", mert nem tudnak szabályra hivatkozni, talán csak belső utasítások vannak: "hagyjátok békén őket". De már most is lehetnek kínos helyzetek, ha egy rolleres baleset részesévé válik vagy pláne okozója például. Ott már ráfázhat, ilyen-olyan okból, ld. Dr. Herpy Youtube fejtegetései.

    Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza.

    Nem lehet sajnos összehasonlítani, mert rolleren kisebb sebesség is lehet veszélyesebb. Lehet logika abban, ha a kétféle járművet megkülönböztetik. Magam is azt mondom, sajnálom a németeket, mert 20 km/h nekem elég unalmas, nyugdíjas tempó. 25 km/h már valami, de jobban bejön, ha 30-ig is tudom húzatni, ha kell.

    Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár.

    Pl. tervek szerint a "sárga négyszöges" főútvonalra roller nem mehetne be, holott a kerékpár igen. Pedig van ilyen útszakasz, amit én jól ki tudok használni, nem vészes a forgalom, illetve ki tudom számítani lámpaváltást is, hogy jól jöjjön ki.

    25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes.

    Mégis vannak országok, ahol járdán tilos és ha nincs kerékpárút, az úton kötelező menni (vagy nem kötelező, de akkor nem tud menni sehol). Egyik országban 50-es úton, máshol csak 30-as korlátozott útra engedik, sokféle megoldás van, amit befolyásolhat az ország úthálózata, egyéb viszonyok. Elég képlékeny ez.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30093 üzenetére

    A jelenleg tervezett teljesítmény/sebességhatárok pedig egyszerűen nem jók emögött nincs igazi szakmai konszenzus még EU-s szinten sem. Ez a 25km/h egy vicc, ...
    Sok EU-s országban gondolják úgy, hogy a 25 km/h sebesség egy vicc, ezért 20 km/h-ban szabták meg a felső határt.

    Németország, Lengyelország, Olaszország, Dánia, Norvégia, Svédország, Svájc, Ciprus, Málta 20 km/h sebességben szabta meg a felső határt, briteknél meg gyakorlatilag be van tiltva. Ez nagyjából 280 millió európai lakos, szemben a mi 9,6 milliónkkal.
    https://www.evz.de/en/travelling-motor-vehicles/e-mobility/two-wheelers/e-scooter-regulations.html

    4 km-es szakaszon alig van időkülönbség a 25 vagy a 20 km/h sebesség között, mivel az út kb. felén megy csak a rolleres csúcssebességen.
    Nagyjából 13 és 15 perc a menetidő (forgalomtól, lámpák számától függően).
    Senki számára nem lehet olyan fontos, hogy kb. 15 perc helyett 13 perc alatt tegye meg rollerral egy 4 km-es távot.

    20 km/h lényegesen biztonságosabb a 25 km/h-nál, örömmel fogadnám annak bevezetését. Sokkal kisebb az időveszteség, mint amekkora baleseti potenciált hordoz magában a nagyobb sebesség.

  • PociAti

    őstag

    válasz Quent1n #30087 üzenetére

    #30089-as hozzászólásban elder troll jól megfogalmazta, a hozzászóló felelőssége felhívni a figyelmet a várható változásra. Sajnos divat a minél nagyobb, minél erősebb roller ajánlása, ha szüksége van rá az illetőnek, ha nem.

    A rollerekre vonatkozó KRESZ módosításnak 2024 nyarára meg kellett volna már születnie, de a feladat komplexitását figyelembe véve elnapolták. Egész jogszabályi környezetet köré kell rakni (büntethetőséget, annak mértékét), iskolai oktatást, stb.

    Kormány részéről nem csak szándékos kiszivárogtatások történtek eddig, hanem sajtótájékoztatások. Amit én felvetettem - kategóriahatárok lesznek, és városon belül csak a kis teljesítményű rollerek használhatják a kerékpáros infrastruktúrát - elég nagy az egyetértés.

    Mivel a törvény hatálya egyszerre fog életbe lépni, így egy időben válik "használhatatlanná" sok elektromos roller. Nos akkor azokból a piac vélhetően telítődni fog, iszonyat nehéz lesz még jelentős veszteséggel is megszabadulni tőlük. Mert azok a kisebb rollerek, melyek éppen átesnek a nagy kategóriába, azokkal autók közé menni nem egészséges.

    Szerinted baromság kitiltania gyerekek és idősek közül a nagy teljesítményű rollert, van aki meg máshogy gondolkodik. Az elektromos rollerek száma folyamatosan emelkedik. Elmúlt 4 évben kb. 9-12 havonta duplázódott a számuk. Ha te a pillanatnyi állapotból indulsz ki, akkor nem jól csinálod. Ellenőrzésekre pedig elég durva nemzetközi példákat lehet látni. A különböző mérőpadoktól a helyszíni szétvágásig.

  • #95712068

    törölt tag

    válasz Quent1n #30087 üzenetére

    Melyik a "kisebbik" rossz?
    Ajánlani olyan gépet, amit max fél évig lehet használni a törvénytervezet alapján?
    Vagy olyat ajánlani, ami jó eséllyel belefér a kategóriába?
    Ez konkrétan az ajánló felelőssége, és amúgy teljes mértékben megértem. Gondolj bele, valaki vesz itteni ajánlás alapján fél millióért gépet, amit később töredék áron se tud eladni, mert hivatalosan használni csak közúton lehetne kötelező biztosítással, de az meg inkább életveszély kategória főleg index nélkül...

Új hozzászólás Aktív témák