Hirdetés
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Peaceliker
#24798
üzenetére
Ez a G(en)2. A tied meddig bírta?
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#24774
üzenetére
Ma voltam a Futureboardban, meg továbbgondoltam a Kaboo Kinget.
A boltban volt City, így körbe tudtam szagolni.
Kormányszarvat, kezelőszervek miatt bal oldalon nem lehet teljesen lehajtani.
Fékkar motoros szemmel nézve nem elég kemény, de talán vállalható.
Nem 300+ kilót kell megfognia 180-nál, hanem 130kilót 80-nál, így ez nyilván lehetne jobb, de nem kell azonnal cserélni.
City összecsukása. Hát..., napi két alkalomnál többször azért meggondolandó, kicsit útban vannak a fékcsövek, vezetékek.
Tervbe van véve amúgy, hogy kb. 20 cm-el alacsonyabbra kéne tenni a kormányt, ami egyrészt így szükségtelenné tenné az összecsukást, másrészt a jelenlegi hosszban szerintem gyengére lett tervezve a hosszú erőkar miatt kormány rúd.
Befékeztem az első kereket, és előre tolva a kormányt éreztem, hogy nem lenne lehetetlen meghajlítani a függőleges kormányrudat, egy kisebb sebességű járdaszegélyre futás már szerintem kivégezné.
Lehet kapni hozzá kormánymagasítót, de ez tök vicces, pontosabban
ökörség még jobban meggyengíteni az egészet.Kormánycsapkodásra a nagyobb átmérőjű kerék miatt a szervizes szerint nem érzékeny, futóműje ricnis (bordástengelyes) , 3 fokozatban lehet állítani a magasságot, és vele a kormányszöget.
Ráállva, nem volt különösebb gondom a rugózással, az első elasztomert azért valószínűleg cserélni kéne majd egy puhábbra.
Elasztomerről azt gondolom, hogy gondozásmentes, kisebb súlyú, mint a tekercsrugós, és talán a lengéscsillapítása sem rosszabb.
Roller zárása: A kulcs botrányos. Fiókos irodaszekrényem kulcsa masszívabb.
Nincs gumiszigetelés az akkutartó doboz és kulccsal zárható teteje (trepni) között.
Nincs lehetőség lezárni elektronikusan a gépet, ha az utcán hagyom és rányúlnak a gázra, simán eltörheti egy féktárcsazár a féktárcsát.
Szervizes szerint, defektre akkor érzékeny, ha nincs megfelelő guminyomás.
Nincs olyan szolgáltatásuk, hogy érte menjenek egy defektes rollerért, a GLS-t meg nem hívhatom azonnal a 67-es kilométerkőhöz, úgyhogy marad a taxi, mert a helyszínen gumit javítani esélytelen a szervizes szerint.
Ülés létezik hozzá, több darabból áll, de a boltban nem volt.
Elvileg 50K-ért kapható, de külön a rögzítő csonk részt nem, csak egybe.
Engem igazán az érdekelt, hogy a közelről megnézhessem a felfogatási pontját, az meg megvolt. Elvileg van terv arra, hogyan oldom meg az ülés problémát 50K-t nem adnék ki erre.
Miközben beszélgettünk témát váltott és a Kabooról kérdés nélkül, azt mondta az eladó-szervizes, hogy azért hagyták abba a forgalmazását, mert szerintük gyenge minőségben gyártottak.
Itt egy pillanatra felszaladt a szemöldököm a homlokomra.
Nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyi igaz ebből, de mivel kérdés, és minden előzmény nélkül mondta, és nem tudhatta, hogy egy King lehetne egy másik jelölt, de legalábbis elgondolkoztatott.
De ha már King.
Gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, mivel nincs gyári ülésrögzítési pont, így az mindenféle képen gányolás, engedély nélküli átalakítás felszerelni rá egyet, még akkor is ha technológiailag fejlettebb, erősebb stb. mint a konkurenciáé.
Ha Kingnél beüt a krach nem tudom azt mondani, hogy nem én vagyok a hibás, ha meg a Citynél kekeckednek, hogy ezen meg miért van ülés, meg tudom mutatni, hogy ez bizony gyárilag ilyen.
Hát kb. ennyi.
-
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek
#24797
üzenetére
Amíg be nem fosik addig jó
Azt várja a közösség hogy v2 jó lesz
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Peaceliker
#24796
üzenetére
De van.
-
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek
#24793
üzenetére
Az első és hátsó felfüggesztése fos. Azon kívül jó gép
-
HAX
tag
válasz
Thunderzolee
#24751
üzenetére
Köszönöm nagyon hasznos volt számomra a táblázat.
Elég sokat keresgéltem most a használt piacon, főleg Xiaomi Pro 2-re és Ninebot Max G30-ra vadászva.
Sajnos vagy nagyon szakadt állapotúakat találtam vagy olyat ami annak ellenére, hogy használt majdnem bolti áron árulják.Végül rendeltem egy Ninebot F2 Plus-t az Alzáról elég méltányos áron, ez is használt állapotúra volt kiírva de így van garancia és ha nagyon le lenne pusztítva akkor el tudok állni a vásárlástól.
-
elmunkas
csendes tag
válasz
bandigyerek
#24793
üzenetére
az ár

-
bandigyerek
senior tag
válasz
elmunkas
#24792
üzenetére
A pl.: ninebot MAX G2 -vel mi a baj? A lengéscsillapítás hálás dolog tud lenni.
Persze, az ár... -
elmunkas
csendes tag
Sziasztok!
Pár év után ismét bedurrant a roller vásárlási láz. (korábban már elvetettem a dolgot, maradtam a kerkpárnál)
Ingázásra és városi futkározásra használnám. 8 km a munkahelyem, posta, bolt és egyebek 2-3 kmen belül, tehát egy nap nagyon minimum 16 kmt mennék de simán belefuthatok néha 30 kmbe is. Ingázás 70%-a biciklút, a többi járda vagy kis forgalmú autóút. Pár domb azért van itt Keszthely-Hévíz vonalon és 75kg vagyok.Három rollerre szűkítettem a kört:
Ninebot G30
Ninebot F2 PLUS
Navee N65Melyik ajánlott inkább?
Most használtan tudnék venni egy Navee N65-öt kínai garival amiben kb 15km van, 160.000 Ft-ba kerülne viszont olvasgatva a fórumot kicsit elbizonytalanodtam mert eléggé lehúzta szinte mindenki és inkább a Ninebot G30-at ajánlották helyette.
A G30 magyar garival 260.000 Ft lenne, az F2 PLUS magyar garival 210.000 Ft.Őszintén szólva a G30-ért kicsit sokallom a 260-at főleg, hogy már nagyon nem új model. Az F2 PLUS-nak tetszenek az újításai de kérdés az mennyivel gyengébb/kisebb mint a G30. Az N65 meg ennyi pénzért jó vételnek tűnik de ott meg az alkatrész a kérdéses főleg ha az aksival vagy elektronikával lenne gond így hogy gari sincs.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24790
üzenetére
Tubelessnél egyszerű ha csak lyuk, arra vannak ilyen veletömködhető kukacok. Ha belsős akkor macera, szét kell bontani és ragasztással próbálkozni. Mindkettőhöz van hozzávaló slime, az sok esetben segít, de nyilván nem mindenható.
Tubeless gépeknél van önjavító belső zselés cucc is -
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0
#24789
üzenetére
A linkelt videóban volt így a fordítás.
Tudtommal triggernek szokták nevezni a "ravaszt", az elsütőbillentyűt is, jelen esetben a gázkart.
Ha már itt vagyok megkérdezem.
Motoros korszakomban elkoptattam pár gumiszettet, de olyan szerencsés voltam, hogy nem volt defektem.
Agymotoros rollereknél mennyire kivitelezhető a helyszíni javítás, gondolok itt különösen az útban lévő elektromos vezetékekre is, vagy gondolkodás nélkül hívni kell egy taxit?!
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam
#24787
üzenetére
Mi az, hogy szinuszos trigger?
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24787
üzenetére
52 kiló a gép és könnyű csukni, csak egyszer meg kell nézni hogy is kell
Videón gtr van, az nehezebb.Szinuszos (+hallos) azért jó mert tudja merre van az előre, nem rángatva indul, finomabb, hatásfok is jobb, ezért halkabb is.
Persze sokan oda vannak a minimotorsos cuccért, mert hogy vadabb, nyersebb. De amúgy nem vadabb, csak bénább ezért tűnik agresszívnak
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#24774
üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Ebben a kicsomagolós videóban [link] súlyra 137, dobozzal 150 fontot ír, ami 62 kg. öntömeg.
Videóban az összecsukással/nyitással is láthatóan meg kellett küzdeni.
Azt hiszem ez a két dolog már komoly megfontolást igényel a 9.-ik emeleti tárolási szükséglet miatt.
Meg tudnád mondani, hogy mire jó a szinuszos trigger, és megoldható-e és ha igen hogyan, mennyiért a vezérlő szinuszosra való átalakítása.
Köszi.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#24784
üzenetére
Nem összehasonlíthatók ezek, a K6-on a földön ülsz, azért nem látnak.
Olyan, mintha egy gokarttal akarnál részt venni közúti forgalomban.
De látom, hogy már eldöntötted, hogy jó lesz. Próbálj ki egy Kinget!
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24781
üzenetére
"Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek
"ÉS ez valamennyi bringásra, motorosra, egy nyomon haladóra is igaz, meg úgy bárkire aki kimegy a forgalomba. Jobb kézszabály... pl. nem láttam a villamost jönni., kb még a méret sem lényeg...
-
alphamooncam
őstag
válasz
#01110937
#24782
üzenetére
"Nappali közepére... azért gondolj bele, hogy a kerék az nem steril, összeszed, mindenfélét. Sárról egyebek nem is beszélve.
Peaceliker, tervek szerint az ülés az már motornak számít nem rollernek. Motorhoz meg kell jogsi is stb."
Legkisebb szoba kivételével minden helyiség le van kövezve. Takarítás belefér a kompromisszumba.
Amennyiben megmarad az eredeti funkció, hogy állva lehessen rajta rollerezni plusz rajta van egy ülés, ha akarom roller, ha akarom SMKP, hazai jogszabály híjján Eu konform 4000W határig, ha jól tudom.
-
#01110937
törölt tag
válasz
alphamooncam
#24777
üzenetére
Nappali közepére... azért gondolj bele, hogy a kerék az nem steril, összeszed, mindenfélét. Sárról egyebek nem is beszélve.
Az rendben, hogy 15 km, de a városon belül mászkálva, bőven lehet ennek a többszörösét is akár megtenni.
Peaceliker, tervek szerint az ülés az már motornak számít nem rollernek. Motorhoz meg kell jogsi is stb.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24779
üzenetére
Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek
Engem egy King en állva, dupla lámpával (gyári helyett 2 magasságban volt erősebb lámpa rajta) nem vettek észre. Mást namival lapítottak ki.
Motornak van hangja ha már nem annyira széles, hogy feltűnő legyen. Ezek csak csöndben jönnek.
Az esegway helyzet (de ezt nyilván te is tudod), hogy napi szintű dolgot, hogy autót nem vesznek észre. Én is egy 4,5m es kombi val járok, már lámpám is ég ha kell ha nem és mégis van hogy nem vesznek észre. Rolleren ez azért rosszabb mert ott csak te tudod a rövidebbet húzni. -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24778
üzenetére
"King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk. "
Az jó hír, hogy legalább nem csesztettek. Remélem teljesen felépültél!
Azt gondolom, talán egy vén fószert, aki többé kevésbé üléses rollernak kinéző tárggyal közlekedik nagyjából szabályosan, és a papírjai is rendben vannak, nem bántják...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24775
üzenetére
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is."Ezért kell ülni.
Mondjuk anno osztrák-olasz motoros túrán így is szétültem a seggem, amikor a Dolomitokban csapattuk. Emlékszem az egyik alagútban az operátor a hangosba kiabált, hogy ne állva hajtsak.Egyébként ez én vagyok 2007 évi tavaszi bemotorozáson. [link]
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"

(Bull K6-hoz.) Említettem korábban, hogy jártam már a Ringen. Egy kölcsön 750-es GSXR-el a célegyenes végén 270-nél nyúltam rá a fékre. Na az meghatározó élmény volt. Ez egy egyszeri alkalom volt.
Gondolom, ez K6-os élmény is az lehet.
Viszont a saját GS500-asomon nem igazán volt majrécsík, ( a gumik oldalának azon része, amit nem használnak ) és csizmám koptatóit cserélni kellett volna már.
Megjegyzem, nem azért kell az erő, hogy mindíg és mindenhol gyorsan menjek, hanem vannak olyan helyzetek, ahol nem a fék a megoldás, hanem a gáz.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24777
üzenetére
K6 al szerintem instant meglincselne a jard itthon, mert egyértelműen motor, nem roller, smkp ba meg kétlem, hogy belefér. Aztán menne a herce-hurca
Amúgy vannak elméletek (amíg nincs konkrét szabályzás, ebből élünk), hogy ha rollerre raksz ülést akkor már motornak nézik. King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#24774
üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában?
Közös helyiség, volt bringatároló, ma már fodrászat.
Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Pálcika szóba sem jöhet, a King alkalmas lehet a feladatra, tervbe van véve egy próba.
Vicces, ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.
Elzavartam anno az asszonyokat, így nincs aki beleszóljon hova teszem.
Nagyszoba közepén lenne neki hely, ha meg jön az unokám, akkor kiteszem addig az erkélyre, hogy ne borulhasson rá.
Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán.Bp.keresztbe-hosszába kb.15km. oda-vissza 30.
Amikor 30+t írtam, max ekkora távra gondoltam naponta.
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...
)Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?
Korábban természetesen láttam Bull K6- videót, és ez vezetés szempontjából messze biztonságosabb, mint a roller állva. Egy másik videón egy egy kb. 2m-es zászlórúdon aka. CB antennán egy picike háromszögletű piros zászló volt rögzítve a K6 hátsójához.
Mozgásra van kihegyezve a látás, egy izgő-mozgó tárgy szemmagasságban még periférián is jól látható.K6-ot nem tudom, hogy tudnám beszerezni, Dualtronnak meg a Franciáknál is és a Spanyoloknál is van EU-s képviselete.
Aztán itt van az ár. Nem azért lakok panelban, mert felvet a pénz. 1M környéke már erősen határeset, amit kiadhatok egy ilyen projektre.
-
#33802016
törölt tag
válasz
alphamooncam
#24762
üzenetére
Ha autóval mentem és betartottam a szabályokat, de még ha többel is menne az ember, gyakran azt látom, hogy minden is kevés, mindig van aki többel akarna menni...
Másfelől 80 km/h ahhoz azért kell aksi teljesítmény és hatótáv is radikálisan csökkenhet.
Ha van kamera, akkor küldhetnek oda rendőrt, de akár már Drónból is vadászgathatnak és küldhetnek akár járőrt.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT
#24774
üzenetére
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"

Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is.
Amúgy king autó forgalom tempóval (60-70) tud stabil 60km t. Gyorsabban már az sem. City fixen nem
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#24772
üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika
esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+. Vicces,
ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.
Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán. Persze,
teljesen vállalható néhanapján, de minden nap nekem sok lenne.
Na meg ha cégnél nem tudsz tölteni, akkor oda-vissza már 60 km, és
ha nagy tempó kell, egész biztos el fog fogyni az akku: tavaly jött egy
Dualtron Achilleus hozzám, pontosan ilyen problémával. (SMKP jelleg,
ülés rajta, hosszú út + céges töltés megszűnt + 60 km/h tempó végig,
természetesen erre már nem volt elegendő a gyári akkuja. Raktam rá
egy kiegészítő akkut, erre jó volt az ülés, tulaj boldog.) Nade: elindult
tőlem haza: mondom miért arra?! Mert nem fog kimenni az M0-ra...
Ezt mondjuk megértem, de én pl. inkább gurultam volna át a hídon a
bicikliúton, mint hogy bebumszlizzak a városba az autók között vele...
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...
)Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?
-
hdman
őstag
Sziasztok!
Lesz egy eladó Wolf King GT-m,akit érdekel, keressen PÜ-ben a részletekkel

Remélem így nem tilos

-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0
#24771
üzenetére
"Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?"
De egyszerűbb lenne, de nem fér be a liftbe. City elvileg nincs 160 cm magas hátsó kerékre állítva.
Súlyhatár kb. 50.kg, ezt is necces mozgatni, ráadást 10 lépcsőfok van a lépcsőház szintjéig, a lift eléréshez.
Nagy kerékkel megoldható, ha leszállok és finoman húzom a gázt. 10 collos kerék már biztosan nem ugrik át egy lépcsőfokot, oda babakocsi/tolószék kinek mi tetszik feljárót kell építenem, de ehhez már szövetkezeti elnököt is meg kell megheckkelnem.
Lift 100x100x200cm. Az ajtónyílás max 80.cm széles. Két felnőtt már egymáshoz ér, ha egyszerre utaznak, és az egyiken hátizsák van.
Sajnos kizáró ok a méret.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam
#24763
üzenetére
Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24769
üzenetére
THX
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24768
üzenetére
King az 11", Hungárian végig mentem vele, tök jó volt.
Csukás szempontból fura lény. Mechanika a legatonbiztosabb, de... Csukva hosszabb mint nyitva. Mondjuk king csukva akkora mint city amúgy is. Szóval kettő között nincs difi, mert citynek csak kormány csukható le, az is egy rövid darabon.Ülés fogatasi pont nincs. Alkatrész van, jó ideig lesz is. Sőt cityhez nem lesz. 2 dolgot kerestem futureboardon, nem volt nekik, hónapokat ígértek rá. City sok mindenben spéci és ritka gép amúgy.
De mindkét gépet meg tudod nézni, javaslom is, hogy tedd meg. Egyik futureboardon másik meg ultimate vagy revoltlab.Amúgy king 72v os erősebb, gyorsabb, nagyobb hatótáv. Súlyra nehezebb mondjuk vagy 10 kilóval.
Kétlem hogy bármelyik roller ma itthon forgalomba helyezhető
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24767
üzenetére
Köszi az infót. Két dolog.
Mindenkép alacsonyan ülve szeretnék vezetni.
Van-e gyári ülés felfogatási pont a wolfin, illetve a 10 collt már kevésnek érzem gödörügyileg, azért néztem nagyobb kerekűt.
De ha azt mondod, hogy atombiztos lehet átgondolom.
Telóról vagyok, így nem tudtam még rákeresni.
Összecsukás, hogy megy a Wolfinál?Tartok az olyan mechanizmusoktól, ahol a csukló az első és a hátsó kerék között van.
Wolfihoz alkatrészellátás, szervíz milyen? Dulatron azt hirdeti magáról, h x plusz éve fejleszt, és nem várható h 5 év múlva már nem kapok a termékeihez alkatrészt, mert utód nélkül megszünt.
Nem tudom, ezekhez a rollerokhoz van tipusengedély, nem kell egyéni köhém vizsga a forgalomba részvételhez?
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24766
üzenetére
Az a helyzet, hogy ülve hátrébb kerül a súlypint, még hajlamosabbak lesz szitálásra. Amúgy azt tudnod kell rollerről, hogy egy bármi alja szar fos motor 100x stabilabb, mint ezek. Wolf széria ami talán kivétel az életveszélyes (nyilván gyorsabb gépekre értem) alól
City amúgy nem rugózik olyan jól, mint várná az ember. Zero 10x komfortosabb amúgy. Ezen kívül hányinger minimotors vezérlős cucc. Rángat indulásnál, mert szenzor mentes és négyszögjeles, hangos, búg, cserébe hatásfoka is rosszabb.
Gyorsulásra meg közelében nincs egy 60v os 10-11" gépnek, mert ugyan az a motor és vezérlő van benne csak nagyobb kerék már sok neki. Nem mondom, forgalom tempója meglenne sztem 45-50ig. Utána nem gyorsul komolyan.
Ezen felül az első nyak részén konstrukciós hiba van. Konkrétan a nyak befogatási részét pár csavar tartja ott meg 2 pötty hegesztés. Utóbbi el fog törni, ahogy meneteket kitépi az aluból.
Megoldható de szánalmas ennyiért. Szét kell szedni, végig hegeszteni, plusz menteket helicoilozni.
Ezen kívül már csak a szokásos dualtron kormány nyöszörögésre kell számítani, de azt 10 kiló zsír megoldja
ja még valami. Mocskos nagy gép. Wolf king 30cm el rövidebb
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker
#24765
üzenetére
Cityvel ha volt tapasztalat, szivesen olvasnám.
Sokat gondolkodtam a dolgon, mire ide írtam.
Kormánygátlót tervbe vettem, illetve lehetőség szerint minél alacsonyabbra szeretném tenni a kormányt.
Az ülés miatt, eleve alacsonyabbra lehet számítani a tömegközéppontot, ami szintén jót tesz a stabilitásnak.
Első futómű (is) ahogy láttam videókat ricnis, elvileg lejjebb lehet ereszteni, hogy nagyobb legyen az utánfutási szög.
Persze a puding próbája az evés...
Sosem motoroztam bukó, kesztyű, gerincvédő protektor és motoros csizma nélkül. Utóbbi erre már ciki, helyette lehet nézek vmi mást, ami nyújt egy kis védelmet. ( 80-as évek segédmotorozását ide nem értve )
Kösz a tippet, ránézek erre a Wolfkingre, úgy rémlik mintha már láttam volna róla videót.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#24757
üzenetére
city kicsit lomha, 50 fölött mocskos para ahogy viselkedik. Tipikus c futóműves bizonytalanság (szitálás) jellemző rá.
Ilyen távra, ilyen tempóra semmi mással nem mernék kimenni, mint egy wolf king gt. Használtan most van pár db 1m körül, őjonnan 1,3 asszem akcióban.
Mivel nem szüttyögni akarsz fontos, hogy stabil legyen. Ennek kb zavarba hozhatatlan a futóműve, kátyú ha megdobja is egyenesbe fog állni. Nem úgy, mint a c futóműves gépek nagyja. Volt jó pár gépem, mentem velük forgalomba is, ez volt az amire azt mondom, hogy nem feltétlen öngyilkosság.Sisakon kívül javaslom a protectort is (váll, tárt, könyök védő) meg kesztyűt. Ha én is hirdtam volna (nem csak sisakot meg kesztyűt), akkor 5x 6-8 órám maradt volna meg, amikor azt újra kötözésre vártam sorba. Beültözve kb semmi bajom nem esett volna (max az a lébközépcsont törtés).

-
Silentfrog
veterán
Okai Neon lite szervíztapasztalat.
Kb 11 munkanap alatt megérkezett a MM-ba. ( volt közben karácsony szilveszter)Szoruló kormány . Javították.
Töltőcsatlakozó hiba a rolleren. Kicserélték.
Kormányrúdon kilazuló csavar. (tipushiba) Erről nem tudok nyilatkozni még, majd használat után.
Elől hátul leengedő kerék, defekt nélkül. Ehhez nem nyúltak elég lapos volt elől és hátul is, még jó hogy volt a Media M. mellett egy benzinkút.
119K volt a roller, én meg vagyok elégedve a szervizháttérrel .Feltöltött állapotban adtam le viszont nullára le volt merülve amikor átvettem. El sem tudom képzelni mit csináltak vele.

-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#24758
üzenetére
"Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára..."Tudok a sík úton tartós 45 km/h sebességkorlátozásról.
Bemérni trafival hivatalos.
Jobban félek attól, hogyha ezt a sebességkorlátozás szabályt betartom, akkor ott halok meg, mert letolnak az útról. Tudom miről beszélek.
Eleve nagy kerekű, 15"-os néztem ki.
A másik szóba jöhető smkp [Afreda S6 Pro]

volt ami még megfelelhetett volna, de az meg egyrészt max 50-et tudna alattam, másrész hátul nincs rugózása.
"Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás..."Amit én keresek nem igazán roller, és tizenplusz collos kerekekkel, jó futóművel, ülve, már nem látok ellenmondást, a biztonság és a főúton való közlekedés között, ha egyébként nem akadályozom a forgalmat a lassúságommal, pláne 40 év balesetmentes vezetési tapasztalattal. (Segédmotoros jogsim 1984 óta van.)
"Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP."Rendszám nélkül trafi sem ellenfél, kivéve ha nincs mögötte 100 méterrel járőr.
Csepeli gyorsforgalmin meg még az életbe nem járt gyalogos rendőr, és máshol meg nem szükséglet csapatni, itt meg életet ment.
Szóval elég erősnek kell lenni, hogy ne nekem kelljen nyuggerként feltolni a dombon a biciklit.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam
#24757
üzenetére
Szerintem a rendor miatt nem kell aggodni. Max egyszer vag meg, amig belehalsz a rollerezesbe, annyi buntipontot meg elbir a jogsid.
-
#01110937
törölt tag
válasz
alphamooncam
#24757
üzenetére
Nincs az a rendőr aki nem szúrna ki a 80-as tempót. 25 helyett. Nagyon nagy a különbség.
És szerintem ez már bőven életveszélyes, kategória... Erre inkább más eszközt választanék. -
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#24757
üzenetére
Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára... Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás...Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP. Az "A" jogsid előny.
-
alphamooncam
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni micromobilitási kérdésben.
50+ éves vagyok és 100kg.
9.-iken lakom, lift kicsi, de van.
Naponta 30+ km-t utaznék.
Városba két úton tudok indulni, az egyik 70-es táblás, ahol inkább 90-en közlekednek.--> Elvárás lenne a valódi 80-as tempó, együtt tudni haladni a közlekedőkkel. (Biztonság !)
Bukósisak lesz, kötelező biztosítást kötök. "A" "B" kategóriás jogsi van. (10+ éve adtam el túramotoromat, egy-két alkalommal jártam a Ringen, és motorral lassan is tudtam hajtani)
Valami ilyesmire járműre gondoltam alkalmasként, pár hét keresgélés után.[Dualtron City]

[link] Az ember idióta. Az egy dolog, hogy nem tartja be a szabályokat,de legalább jobbról előz, meg úgy általában belemegy olyan helyzetekbe ami életveszélyes.
Amiért a példának felhoztam az az, hogy úgy látom a kéztartásából, hogy ülve vezet, és három sávos úton 81km/h volt a max. amit mutatott az órája.
Valami, ilyesmit szeretnék én is, csak nem ilyen öngyilkos módban vezetni.
Tudtok-e ennél jobb "segédmotort" 50kg önsúly alatt, illetve bármi ami az eszetekbe jut, a lift eléréséig lépcsőházi 10 db lépcső leküzdése - min sebesség 70km/h - illetve emelkedő 100kg-val szentháromság kérdést megoldani.
Ami még fontos lehet, hogyha megállít a rendőr akkor gyorsan tudjam olyan módba kapcsolni, hogy meg tudjam a helyszínen mutatni, hogy megfelelek a szabályoknak.
Válaszokat előre is köszönöm.
-
válasz
qpakcovboy
#24753
üzenetére
Ekkora súlyhoz dimbes dombos környezethez szerintem a Kugook között nézz szét.
Mármint a Kugoo nézőpont kérdése, h jó roller-e, de ennyi pénzért ilyen tulajdonságokkal (mármint 120 kilóhoz) csak ez van.
Kukirin, kétmotoros, M3, M4, M5, illetve Pro, stb, de nem ismerem a termék-választékukat.Mantis Dual már feljebb van árban.
-
pescara
aktív tag
válasz
qpakcovboy
#24753
üzenetére
Aztaqrva
osszehalytva -
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Szeretnék 2 rollert vásárolni és tanácsot kérnék. Helyi közlekedésre használnám hobby célból. Viszont sajnos 120 kiló vagyok és a környék dimbes dombos. A keret 2-3 száz ezer forint /darab. Előny hogy ha összehalytva elférnek egy kombi csomagtartójában.
-
30km-es hatótávot nem sok roller tud.
Kisebbek közül Pro 2, nagyobbak közül F2 sorozat, 12Ah-s akkuval amik szerelve vannak.A G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között, és mivel masszív rollert írtál, ezért ajánlották gondolom. Ha DHGateről vennéd, az kb 220ezer, és az global verziós, 25km/h helyett 30-al megy alapból.
Az F2 Plus-on index is van, az elmúlt időszakban akciós volt, ~190ezerért árulták őket, most megint 200 felett van az áruk.Inmotion S1 52V-os, ezért tud olyan brutális hatótávot. Ha DHGateről rendeled, az is global verziós, 30-al megy alapból.
-
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elölIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
Peaceliker
addikt
Nem, ez a g2 max. Ez is jó gép, csak drágább mert rugózik. G30 max hatótávban szintén nagyon jó, 32t tud tempóra is, csak árban közelebb van ahhoz amit keresel.
Az esegway (és 300 másik ugyan az más néven) egy halom szar. Szokott törni több helyen és elektronika is megkotlik sokszor, ja meg akku is... Más baja nincs
Még talán a narancs variáns kugoo g2 pro (max jobb de árban az messzebb van) ami bevállalható.
-
HAX
tag
válasz
Peaceliker
#24746
üzenetére
Köszönöm.
Erre gondoltál? [link]
Laikusként kérdezem ez miben tud többet mint az olcsóbb társai? Mondjuk a hatótávja leírás alapján elég jónak tűnik.
Ezen kívül mit ajánlanátok még? -
HAX
tag
Üdv.
Elektromos rollert szeretnék vásárolni, ebben kérnék segítséget.
Valami masszívabb darabra gondoltam, szeretném ha összehajtható lenne mert nem bírom kint tárolni meg ha tömegközlekedésre kell felvinni az se jelentsen problémát.
Bírjon kb 30 km távot menni.
Nem akarok szálguldozni vele elég ha 25-30km/h sebességet tud.
Árban 200k környékére gondoltam.
Ezt néztem ki első körben: [link]
Ezzel kicsit túlszaladnék árban, örülnék neki ha kicsit olcsóbbat sikerülne találni.
Erről vélemények? Tudnátok még javasolni pár rollert?
Új, használt, külföldről rendelős is szóba jöhet. Köszönöm.
-
Köszönöm!
-
PociAti
őstag
OKAI kereke tubeless, tehát nincs benne belső.
Elsőként a szelepet, annak környékét kell ellenőrizni.
Ilyen gyors leeresztődésnél a teljesen felfújt / túlfújt állapotból kiindulva vízben meg kellene jelennie buborékoknak. Az első kerékben van a motor, aminek a víz nem tesz jót, de a rövid ideig tartó vízbe merítésnek az IP védettsége alapján ellen kellene álljon. Egyszerre ne az egész kereket merítsd, a futó felületen menj végig. És ha ott sem találsz, utána próbálkozz a rövid ideig tartó mélyebbre merítéssel. (Értelemszerűen kikapcsolt állapotban, és hagyd kiszáradni a következő menet előtt.)
-
DigitXT
félisten
50/75: 50 mm futófelület 75% oldalfal aránnyal, ami 37.5 mm,
a felni 6.1", tehát 154.94 mm átmérőjű, magyarán ~230 mm a
teljes kerék átmérő, ami ~9.05", szóval jó az 9"-nak (nem 8.5").
(Lehet kicsit kerekíteni, itt-ott, de jelentősen nem tér el, ha és
amennyiben a gyári adatok helyesek! Guminyomástól is függ:
ha teljesen pontos az óra távolság és sebesség mérésben, azt
a lapos vagy épp túlfújt gumi tudja rontani pár százalékkal.
)Ui: attól még elképzelhető, hogy rámegy a Xiaomi tömörgumi,
hiszen ahhoz csak a felni paraméterei kell, hogy stimmeljenek,
de egyáltalán nem biztos, és ahogy írták, nem is túl jó ötlet.
Az eresztés okait (bocs) kéne kezelni: ha lassú defekt, az lehet
akár egy rossz szelep. Ha belsős, azon csere segít, ha tubeless,
akkor szelep csere, esetleg peremtömítés. Főleg, ha ütött felni.
(Olyankor tubeless gumiba is rakható belső, ideiglenesen tuti.) -
PociAti
őstag
Az Okai Neon Lite kerékmérete 9". Mérd csak meg, tényleg annyi.
Ahogy Peaceliker is írta, nem akarsz rá tömör gumit.
Elméletben jól hangzik, csak a valóságban nem működik. Tömör gumival nem nagyon fogod használni, annyira kellemetlenül megváltoznak a tulajdonságai. Első sorban rázás lesz elviselhetetlen, de más paraméterei is negatívan változnak majd a rollernak. -
pescara
aktív tag
Boldog uj evet kivanok!!
-
Üdv mindenkinek, technikai kérdés: az Okai Neon Lite kerékméret gyári spec szerint 9", viszont a rajta olvasható adatok alapján (50/75 6.1) rákeresve 8,5". Pl. Ali-n egy az egyben lehet venni azt a gumit, ami a rolleren van gyárilag, de ott is 8.5". Mivel az első hetente leereszt, tömörgumit vennék rá, de milyen méretet?
-
válasz
Peaceliker
#24735
üzenetére
Múltkor a Szentmihályi úton (2x2 sáv) a csávó este 8-kor egy nagy rollerel mindenféle védőfelszerelés nélkül esőbe 60-as táblánál tartotta a forgalommal a sebességet. A busz lefékezett előtte a buszmegállónál már néztem hogy most fog felkenődni, de semmi simán lefékezett és bejött a belsőbe kikerülte és ment tovább.
Majd ha jobb idő lesz kitapasztalom van-e olyan minőségű út ahol a 15-ből el tudok jutni a Hungária krt végéig és én is roller(pálcika) és bukóval fogom nyomni a melóhelyre.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti
#24734
üzenetére
Ez mindnekinek a saját döntése. Nagy rolleren is látok komákat minden nélkül
Én úgy gondolom, hogy egy bringától veszélyesebb, mert kisebb kerék +szar utak nagy rizikó. És az ember sem tud mindig 120% figyelmi szinten lenni. Persze ha azt mondom hogy ebringa, akkor az meg nagy és nem annyira könnyű bedobni az ajtó mögé.
Örök igazság nincs, pro contra, aztán az ember majd elődönti mi fér bele, mit vállal be, kockáztat. De hát az egész élet ilyen, nemde!?
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker
#24733
üzenetére
Igen, de a sisakot mégis hová tegye az ember, amikor megérkezett a célhoz?
Nem véletlenül gyártanak olyan videókat, amiben - valószínűleg a nemzetközi előírásoknak való kényszeres megfelelés miatt - sisakot felvéve száll fel valaki a rollerra, de megérkezés pillanatában már nincs rajta.
https://www.youtube.com/watch?v=89rnfllWP-I&t=101sA (#21580)-es hozzászólásban úgy fogalmaztam, egy kicseszett nyűg. Saját körútjaimon az esetek bő 90%-ában nem tudnám hová tenni a sisakot, vagy legalábbis nagyon zavarna.
A 15-20 km/h tempó is lehet relatív gyorshajtás. Ha ilyen tempónál valaki mocskosul összetöri magát, igen nagy rá az esély, hogy nem a (változó) körülményeknek megfelelő tempót választotta.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti
#24732
üzenetére
Protektoros móka az szerintem akkor indokolt amikor nagy géppel forgalomban megy az ember, ilyenkor a táv is jellemzően nagy. Nekem is jól jött volna ugye...
De szerintem egy sisak és egy kesztyű egy pálcikára is indokolt, nagyon divatos haj már csak nem elvárás sehol sem
Azért sok story van amikor 15-20al mocskosul összetörik magukat pálcika gépekkel, akár járdán is. Drága a fog pótlás
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#24725
üzenetére
"25 km/h és a száguldozás..."
(#24726) Peaceliker jól írja: "Minden relatív egye."
100.000 Ft környékén kapható roller is képes 25 km/h sebességre, de hogy ilyen tempónál történő esést következmények nélkül meg lehessen úszni, akkor a védőfelszerelésre a roller árának többszörösét el kellene költeni.
És vannak olyan helyzetek, amikor nem a protektorok halmozása a helyes irány. Az amúgy is csak kár enyhítésére való, nem a kár megelőzésére. Sőt, inkább azzal ellentétes folyamat.
Munkakörből eredően sok helyen megkövetelik az elegáns megjelenést. Adja magát, hogy legegyszerűbb lenne autóval / taxival megtenni azt a nem túl hosszú utat, amit rollerral szoktunk megtenni. De ha (parkolási gondok, vagy egyéb okból) nem autóval, hanem valami mikromobilitási eszközzel szeretnénk megoldani, akkor az olajfoltot megkockáztató kerékpár mellett adja magát az elektromos roller.
Protektorokba való felöltözés, majd adott helyszínen az átöltözés, majd a ruhák + sisak elrejtése már túl sok idő és macera.
Helyette sokkal észszerűbb megoldásnak tűnik a megfelelő tempó megválasztása, aminél még jobban koordinálható a roller, a váratlan balesetek száma, illetve azok súlyossága csökkenthető.
-
Egyik kollégám részegen elesett a rollerrel hazafelé. Kétszer is. Pechére egy rendőrjárőr végig követte, de neki nem tűnt fel - körforgalmaknál volt mindkét esés. A második után mellé mentek, és kérték álljon meg. Szó szót követett, majd leeresztették az egyik kerekéből a levegőt, és úgy engedték tovább.
A másik megoldás az lett volna, h előállítják, mivel nem volt hajlandó tolni a rollert.
Nem azért nem tolta, mert kötekedni akart a rendőrökkel, hanem mert annyira részeg volt, h végigröhögte az egészet, és "nem fogadott szót", amint továbbment a rendőrautó, visszaállt rá.
Egy "csapatépítő" bulin voltunk együtt, még én állítottam neki át Eco módra, mikor láttam, h részegen indul haza a rollerrel, és a kapuból kifelé már majdnem elesett kanyarodás közben.Barátnőm a rendőr, ő mesélte.
Legszívesebben hazavitte volna az autóval, az lett volna a legjobb megoldás, csak azt meg nem lehet.A csávó nem emlékezett semmire ebből, a munkahelyen dumálunk erről, így már kiderült számára, h miért lett lapos másnapra a kereke.
Úgy emlékszem ittasan is csak úgy lehet kerékpározni, ha nem befolyásolja az ittasság mértéke a vezetési képességet. Rollerrel se kéne ebben bízni, h majd részegen csapatok hazáig.

Úgy tudom, akiket Pesten elkaptak emiatt, azok atom részegen száguldottak ketten egy rollerrel 25-el (kurjongatva, hangoskodva), és miután a kékek mellett elhúztak, azok intették le őket, de a felszólításra nem álltak meg, ezért lettek egy másik járőrpáros által a tér másik felén megfogva, végül előállítva, és ezért lett a 100ezres bírság is kiszabva, csak a hírekbe ez már nem így került bele.
Szerintem nem kellene visszaélni ezzel, h ittasan rollerezünk. Mondom ezt úgy, h milliószor volt már, h "ittasan" mentem valahová rollerrel.
Autóba egyébként sosem ülök "ittasan", eszembe nem jutna.
-
Tv
senior tag
Sziasztok,
Sajnos semmi egyértelmű hivatalos forrást nem találok sehol az elektromos roller, jogosítvány, "ittas" vezetés témakörében.
Van valakinek esetleg új infója?
Tehát a kérdésem az lenne, hogy van-e olyan roller amire nem kell se jogsi se semmi, tehát kb a mauális meghajtású rollerrel van egy kategóriában minden szempontból. Ezáltal ha megiszom 1-2 sört (NEM totál részegen) és megállít a rendőr akkor békében hagynak.Nyilván egyébként nem rendszeresen kocsmázni járnék vele. Csak a jogi megítéséle érdekelne.
Csak mert ugye olyat is lehetett korábban hallani, hogy ittas e-rollerezésért bevonták az illető jogsiját. Máshol meg jogsi nélkül használják az e-rollereket.
Egyébként enyhén ittas e-rollerezésért mondjuk pénzbüntetést akár még reálisnak is gondolnám, de azt nem hogy a B vagy akármilyen jogsiját bevonják az embernek. Vagy ha igen akkor az legyen feketén-fehéren előre leírva jogszabályban.
-
#95712068
törölt tag
válasz
bkiky01
#24723
üzenetére
25 km/h a végsebesség, én szívem szerint ezt 20-ra módosítanám. Nem szeretek száguldozni, az előző pálcikát is 15km/h sebességgel hajtottam este, és 20 km/h-val mentem nappal. Az új gépet is csak "D"-ben használtam idáig (15 km/h), persze teszt gyanánt nappal kipróbáltam a 25km/h-s módot is (meg bátyámék felé egy egyenes szakaszon), de azt is inkább 20-ra limitáltam tempomattal, nem érzem biztonságosnak még a 25km/h-t. Ráadásul itt már fékkar van, amit nagyon szoknom kell, mert az elmúlt 5 évben "potméteres" féket használtam, és nem áll kézre. Az előző gépnél általában csak a gázkart pöccintettem meg (nyilván tempomat miatt), és kezdett lassulni a gép, az újnál még a "motorfék" erősségét sem tudom állítani, annyira fapados a mihome ilyen téren. Csak a tempomat ki-bekapcsolása és az állandó hátsó lámpa világítását lehet állítani.
-
#95712068
törölt tag
Megérkezett a Navee S65...
~180 cm magassághoz nekem nagy, nagyon nagy, és nagyon nehéz. De a dupla lengéscsillapító nagyon kényelmessé teszi az utazást, tegnap teszteltem hosszabb távon is, meglátogattam bátyámat és a gyerekeit. A liftbe keresztbe se fér be, csak ha elforgatom a kormányt 90 fokban, és a hátsó kereket behúzom oldalirányba, na akkor be tud csukódni a lift
Emelgetni nem is terveztem, alapvetően nem is kell egy alkalmat leszámítva, amikor szülői házhoz megyek (és ott tölteni akarom), akkor egy 30 centis emelkedőn kell átemelni, de az sem vészes.
Úgyhogy tetszik a szerkezet, egyedül a méretét kell szokni. -
bkiky01
senior tag
Ninebot F40 ezt csinálja: Megyek kb 25-tel, aztán a sebességmutató egyszercsak átáll 0kmph-ra, és a roller nekiáll gurulni, hiába húzom neki a gázt.. Megállok, kikapcs, bekapcs, utána megint tudok menni vele. Akkumulátor feltöltve, random csinálja 10km-es szakszon kb 2-3x.. Szerintetek?
-
dzsidzsas
tag
-
tknof1871
őstag
Üdv!
Ezen a télen voltak enyhe mínuszok is. A rollerek hogy bírták? Tényleg 30%-ra csökken a hatótáv? -
Egyébként hány kiló?
Milyen magas?
Emelkedőkön is fogja használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Mekkora hatótáv kellene neki?
Ez a két alap roller:
Xiaomi Mi 3 (kb 15-20km-t tud) (170ezer)
Xiaomi Pro 2 (kb 30km-t tud) (200ezer)
Tavasszal megjelent az Okai Neon Lite ~150ezerért. (15-20km-t tud)
Aztán lejjebb akciózták, már jó ideje 120ezer az ára.
Ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.
Tehát már nem éri meg a Mi 3, helyette a Neon Lite jobb vétel.
Amikor viszont nem elég az éppcsak 15-20km-es hatótáv, és legalább 30km-es hatótáv kell, akkor viszont nem éri meg a Pro 2-t megvenni, mert 200ezer körül már ott van a Segway F2 sorozata. Az F2 Plus ugyanakkora akksival van szerelve mint a Pro 2, de index is van rajta, és árban ugyanott, illetve inkább valamivel alatta van, szóval szerintem jobban megéri.
F2 (20km)(190ezer)
F2 Plus (30km) (200ezer)
Az F2 nemrég 170ezer volt akciósan, most épp az F2 Plus akciós (180ezer).
A Xiaomik mellett csak a súly szól, mivel kisebb kerekei vannak, így az egész roller kisebb, könnyebb; ha emeletre, vonatra, BKV-val kell pl cipelni, akkor ezek jobb választás.
De az ára (és az index) miatt inkább F2-es Segwayt javasolnék.
Xiaomi úgy éri inkább meg, h használtan. Mert a Mi 3, és a Pro 2 is 110-130ezer körüli összegekért simán kapható Marketplacen, Hardveraprón, akár lengéscsillapítókkal "felextrázva". De gondolom jelen esetben új rollert szeretnétek.
Ami a G30-at, (illetve az utódját, a G2-t) illeti; a G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között. Ha van pénz lóvéra, én ilyet vennék, ez egy jó roller, és jó nagy trepnije van, kényelmesebb állni rajta, mint a kisebb fellépős rollereken. Az akksi is ebben a legnagyobb, ezzel nem lesz hatótáv gond, még az is lehet, h nem kell naponta töltögetni, vagy ha esetleg elfelejtik este töltőre dugni, jó eséllyel még másnap is lehet vele menni, mert még mindig bőven lesz az akksiban annyi, h vígan lehet használni.
Ahogy már írták is, ha emelgetni kell, akkor nem túl jó választás, mert felépítéséből adódóan robosztusabb, nagyobb, nehezebb.
Azt kellene még tudni, h hol fogja használni, járdán (ott csak 10-el lehet menni), bicikliúton, vagy az utak szélén, illetve mekkora a forgalom, ahol menni fog? Zsúfolt bicikliút, vagy kevesen járnak csak? Biciklivel közlekedik most, gondolom, ennek a kiváltására kapná a rollert?
Ha nem írtad volna, h akár 250ezer is belefér, akkor a Neon Lite-ot javasoltam volna, egy 13 évesnek ez pont tökéletes így "első" rollernek.
Aztán köv. Karácsonykor meg kaphat egy nagyobb rollert.
Felvetették feljebb, h ennyi idősnek talán nem kellene egyből a legerősebbet ajánlani, mikor a G2-est javasoltam, pláne a global verzióst.
Ez mondjuk tény.
Egyébként a G30, és a G2 között alapvetően az a különbség, h a régebbin nincsenek lengéscsillapítók, gyengébb a motorja, illetve index is van az újabb kiadáson, ami szerintem nem árt, főleg ha nem bicikliúton fogja használni, hanem az út szélén kvázi bicikliként. (Rolleren nem tudsz kézzel kinyújtva jelezni, mint biciklinél; mert azonnal elvágódsz a rollerrel.)
Illetve nem tudom mekkora távokat fog menni, mert egyáltalán nem mindegy, h egy adott távot milyen gyorsan tud megtenni. Persze van aki ráér, azt csak 20-al gurul, de van aki biciklit váltana ki vele, és aki biciklivel 30-as tempóval szokott menni, annak komoly visszalépés, ha csak 25-el fog tudni menni a rollerrel. Pláne egy kihalt bicikliúton két település között, ahol bátran lehetne menni 30-35-el is, ha olyan rollert veszünk, ami képes erre. Na ezért írtam a global verzióst, mint lehetőséget, mert az alapból megy már ennyivel, nem kell a hazai vásárlású G2-t ~40ezerért átszoftvereztetni. -
MuFFo
tag
válasz
Peaceliker
#24712
üzenetére
Akkor tolmácsolom nekik, köszönöm...
-
glaci
őstag
válasz
Thunderzolee
#24707
üzenetére
Hát igen, a neveltetés sokat számít.
Hosszú távon a komolyabb a jobb befektetés.
Meg hát szoftveresen vissza lehet venni a teljesítményét az elején.
Már csak a nagy súlya zavarna. -
Hát igen, egy kisebb Neon Lite jobb lenne, persze, de az csak 120ezer, ő meg el akar költeni 250ezret.
A környezetemben levő ekkora gyerekek (12-14) simán használták a G30-am, persze "meg vannak nevelve", nem száguldoztak ott, ahol nem lehetett.
Szerintem nyugodtan vehet egy normális rollert neki, elég nagy már hozzá, legalább nem kell lecserélnie másfél év múlva egy nagyobb rollerre.Ha van pénz lóvéra, én G2-t vennék, azzal hosszútávra lehet tervezni. Az F2 költséghatékonyabb valamivel.
-
glaci
őstag
válasz
Thunderzolee
#24705
üzenetére
Egy 13 éves gyereknek nem lenne túlzás ennyire bika gép?
Szerk.:
Persze ezekkel is lehet óvatosan meg ECO módban menni, de a gyerekek néha nagyon "eszetlenek" is tudnak lenni ...
Én a G30 -at nem merném egyedül rábízni a gyerekre, mert relatíve gyors, erős és nehéz. Csábít, hogy száguldozz. De ha baj lesz, akkor akár nagy is lehet. -
Ezt nézd át:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24596-24596.htmlF2 Plus, G2
Ez utóbbit DHGateről is be lehet szerezni, akkor majdnem belefér a keretbe. Innét rendelve global verziót kapsz, az alapból 35km/h-val tud menni 25 helyett.
-
MuFFo
tag
Ja, és nem kínából kell megrendelni...
-
MuFFo
tag
Üdv Mindenkinek!
Most kérdezte tőlem egy barátom, hogy milyen elektromos rollert ajánlok 250k környékén a 13 éves gyermekének, és én nem tudtam válaszolni mert eddig nem foglalkoztam vele. Beleásni magam nem annyira szeretném, hogy elolvassak 5000 bejegyzést, így egyszerűen csak megkérdezem. Mit tudnátok ajánlani, ami üzembiztos, javítható ha mégis van vele valami, és nem dzsunka. -
gyurma8888
újonc
Sziasztok!
Vásároltam egy Okai Neon Lite ES10 rollert. Egyrészt egyébként jelenleg ajánlom a kütyüt, mert tök jó, hozza az alap rollerrel szemben támasztott elvárásokat, másrészt pedig szeretnék megosztani pár infót a belsejéről, amolyan dokumentáció jelleggel, hátha valakinek kell még majd (új FW írás, vagy hasonlók).Szétszedni úgy kell, hogy a taposólemez elején a gumiszőnyeget le kell húzni. (Ragasztott, de utána visszaragad.) Ott van egy téglalap alakú fém, amit ha kicsavarozol, akkor alatta lesz a motorvezérlő, plusz pár kábel.
Amire sikerült rájönni az az, hogy az egyik az akku lesz (XT90 azt hiszem, fekete-piros), a másik a töltőcsati (ez is fekete-piros de sokkal vékonyabb), a harmadik a BLDC motorba megy (3 ér, sárga, zöld, kék), illetve van a körben egy - valószínűleg - biztosíték. Megtaláltuk még a motorból jövő hall-szenzorok vezetékeit is.A kormányoszlopban pedig 2 kábel van, ezek is ebből a kis dobozkából közlekednek felfelé. Az egyik csak átmegy ezen az egész részen, a vezérlőhöz köze sincs, a másik viszont a vezérlőből jön, és a kormány tetején lévő kijelzőbe megy bele. Mindkét kábelt meg lehet csapolni a kormányoszlop szétszedésével (ez teljesen garanciakompatibilis, mert szétszedve érkezik a roller). Az egyik 3 eres, a másik 5 eres. Az 5 eres jön a vezérlőből. A csatlakozók típusa a kormányoszlopban "Mini J Signal Connector for scooter", 3 és 5 pines.
A 3 eres kábelen van egy GND, egy kb. +4.5V tápnak kinéző DC jel, és egy harmadik jel. Mint kiderült, ez a roller elején található LED csík (24 LED, RGB) meghajtásáért felel, ws281x protokollt használ. Ez a kábel ugyan lemegy a roller taposólemeze alá, de a vezérlőhöz nem csatlakozik, elmegy hátra. Hátul egyelőre nem tudni mi történik vele, de valószínűleg semmi, mert ha széthúzom, akkor csak megszűnik a LED világítás. (A féklámpa pl. megy.) Az ötlet tehát ezzel kapcsolatban: a 3 eres kábel a fejegységből viszi a jelet a LED-ek felé, és a vázba azért megy le, mert létezik az Okai Neon, aminek a taposólemezén is van LED világítás. Itt a Lite verzióban valószínűleg a kábelezés megmaradt, a LED pedig hiányzik.
Az 5 eres kábelen pedig a következők vannak:
Van egy engedélyező jel, amit a vezérlő felhúz tápra (4.5-5V ez is), és bekapcsoláskor a fejegység lehúzza GND-re.
Van egy GND-táp páros (40V, akkufesz).
És van egy UART RX - TX páros. Ezeket az alábbi paraméterekkel sikerült dekódolni:
66.67 kbaud, 9 databit, paritás nincs, 1 stopbit
Egyáltalán nem biztos, hogy ezek az értékek korrektek, de így valamennyit sikerült kihámozni a vezérlő és a fejegység közti kommunikációból...
A vezérlő és a fejegység is küld sok-sok rövid keretet, illetve időnként egy-egy hosszút. Korrelációt a vezérlő által küldött bájtokban a sebességben találtunk, de ez egyelőre nem egyértelmű.
Ami egyértelmű az az, hogy a fejegység leküldi a vezérlőnek a beállított menetmódot, a gázkar és a fékkar állását. Erről csatoltam egy szkóp felvételt. Itt egyértelműen beazonosíthatóak a bájtok. Ez a rövid keret, a hosszú értelmezéséről egyelőre fogalmunk sincs...Remélem segített valakinek ez a pár infó

[csatlakozó] [csatlakozó]
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
#33802016
törölt tag
Nem tudom.
"Nyugodtan használhatod hidegben boltba járni."
Arra pont nem alkalmas (nem azt mondom, hogy nem voltam vele, ha 1-2 kisebb dolog kell ami elfér táskában oké, de komolyabb dolgokra már esélytelen... Egyébként mással összefűzve szoktam ilyen dolgokat inkább megejteni, akár roller akár nem. Inkább ismerőshöz elugrani ilyesmi. de annyira nem szeretném kint tartani hidegben...10-15 perc... az elég kevés, sok mindenre... ennek többszörösével kellene min számolni.
"Nyáron ugyanez, "
oké, értem. azt én is gondoltam, hogy a tűző nap nem tesz jót neki (általában másnak sem).
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó Samsung Galaxy S22 8/128GB / 12 hó jótállás
- Apple iPhone 14 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő











