- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iOS alkalmazások
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Kézbe fogták az ultravékony Z Fold7-et
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #30940 üzenetére
Alapvetően figyelmetlen voltam, és indulatot váltott ki, hogy valaki életveszélyes eszköz beszerzésében vagy ajánlásában vagy akármiben segédkezett. Aztán bevillant a főbérlős sztori. Alapvetően itt ment félre a dolog. Azt hittem, hogy egy gyereknek segédkezett ilyen téren, és sok hsz visszaolvasása után találtam meg a "csajszi" kifejezést, és később az életkor is kiderült (34 év).
De pont te vagy az egyetlen túlélő és legrutinosabb a témában (mármint életveszélyes szarokkal és tákolmányokkal közlekedés szintjén), azért egy kicsit konstruktívabban is megnyilvánulhatnál. Azt gondolnám, hogy egy ilyen halálközeli esemény után kicsit másképp látod a dolgokat, de tévedtem.
Azt hiszem ez az a pont, amikor kiveszem az adott témát az "itt szóltam hozzá" részből.Köszönöm a két darwin díjas kollégának, hogy nem kell többet ilyen dolgokkal foglalkozni
Amúgy fogyatékosnak születtem, kommunikáció az achilles sarkam, és szerintem a másik kolléga is spektrumos. De még enyhén értelmi fogyatékosként is fel tudom fogni másokkal ellentétben, ha egy életveszélyes és szériahibás szart ajánlok valakinek, és az illetőt utoléri a végzet (40-45-nél defekt vagy csak anyagfáradás), akkor az bőven szándékos emberölési kísérletnek felel meg. Így ajánljatok életveszélyes szarokat
További kellemest a társaságnak!
-
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #30935 üzenetére
szerk.: most olvastam vissza, és nem gyereknek lett véve a kukirin rettenet. "Ismerős csajszi" kifejezés elvileg takarhat felnőttet is.
A saját történetemben 15-16 éves gyereknek akartak venni 40-45 km/h-s gépet a szülei, és az arra adott reakciómat olvashattad.
De ettől függetlenül a legnagyobb jóindulattal sem tudnám felelősségteljes cselekedetnek leírni azt, hogy életveszélyes eszközbeszerzésébenajánlásában segédkezik valaki. Mert akárki akármit is mond, bringaúton igen is életveszélyes a többiek számára is, ha valaki 40-45-tel megy.#30936 enginev3.0
Igen, vissza kellett olvasnom, hogy nem gyereknek segédkeztél. Feltételezésem szerint egy felnőtt azért csak felelősségteljesebben közlekedik, így jó eséllyel nem fog megtörténni a 4 sorral feljebb írt bringaúton száguldozás esete. De akkor sem ajánlanék 25 km/h-nál gyorsabb gépet, és itt ne a "papírozásra" gondolj, hogy most kell biztosítás vagy sem. -
#95712068
törölt tag
válasz
enginev3.0 #30934 üzenetére
Nem kevertem össze semmit, a szülő tavaly novemberben egy G2 árukeresős linket küldött, de még nem a linkelt 2024-es verziót. Azért küldtem a linket, mert a cikk írója szerint a sokadig verziószámon és javításon átesett változata volt az első kuirin gép, ami nem akarta megölni.
Gyerek kezébe nem adunk életveszélyes dolgot, ezen nincs mit vitatkozni. Persze, majd egy gyerekre bízod, hogy 15-tel, 25-tel vagy 45-tel menjenEzt inkább nem kommentálnám
Lehetőségeimhez mértem próbáltam felhívni a figyelmet arra, hogy ismerős gyerekének sem intézünk életveszélyes eszközt. Részemről a témakört inkább lezárom, mert semmi értelme sincs, hogy egy héten keresztül olvassák a többiek a fingreszelést.Rugózás:
Köszi a képet, így már érthető a rugózás kifejezést. Az első képek alapján ezt nem tudtam megmondani, egyedül a hátulja volt gyanús. -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #30932 üzenetére
Nem fért bele a szerkesztési időbe, közben kutakodtam viber üzenetek között. A volt főbérlőm küldött egy linket, hogy a 15-16 éves gyereke valami szériahibás és nem utolsósorban életveszélyes kukirin gépet szeretett volna magának.
A válaszom elég egyértelmű volt:Szia! Ha szeretnéd a közlekedési balesetben lebénult gyerekedet ápolni, akkor vehetsz ilyet. A képen látható kukirin életveszély kategória, és nem csak a 45 km/h-s sebesség miatt. Ráadásul arra a gépre már biztosítást kell kötni, mert 25 km/h-nál gyorsabb. Itt egy cikk a sokadik javított változatáról, a cikk szerzője szerint az az első típus az adott gyártótól, ami nem akarja megölni.
https://mobilarena.hu/teszt/kukirin_g2_2024_ami_nem_ol_meg_az_elvisz_valahova/bevezeto.htmlDe még így is bőven életveszélyes, sajnos jellemzően vétenek egy-két szériahibát, és 45-nél nem vicces anyaghibából adódóan felkenődni valahova.
Az általam említett két gép (navee s65, xiaomi 4 ultra) is jó felfüggesztést kapott, viszont limitálva vannak 25 km/h-ra, ami közeljövőben érkező jogszabályoknak is megfelelhetnek, amiért nem érik el a 25 kg-os súlyt. Jelenleg azért érdekesek, mert nem kell rá biztosítás, és használhatja vele a bringautakat is. A kukirin-nel nem szabad bringaútra menni.
-
#95712068
törölt tag
válasz
enginev3.0 #30931 üzenetére
Biztos bennem van a hiba, de 25 km/h fölötti gép beszerzésében nem segédkeznék, az adott márkáról nem is beszélve. De nyilván bennem van a hiba.
Amúgy ezt nem tudtam értelmezni:
A rugózása túl kemény
Képek alapján max hátul lehet valami úthiba elnyelő "akármi", elől egyáltalán nem látok ilyet képek alapján. Szóval ezért nálam az adott mondat értelmezése nem jött össze, mert szemre nem is létezik az adott kifejezés az adott típusnál. -
#95712068
törölt tag
válasz
Quent1n #30087 üzenetére
Melyik a "kisebbik" rossz?
Ajánlani olyan gépet, amit max fél évig lehet használni a törvénytervezet alapján?
Vagy olyat ajánlani, ami jó eséllyel belefér a kategóriába?
Ez konkrétan az ajánló felelőssége, és amúgy teljes mértékben megértem. Gondolj bele, valaki vesz itteni ajánlás alapján fél millióért gépet, amit később töredék áron se tud eladni, mert hivatalosan használni csak közúton lehetne kötelező biztosítással, de az meg inkább életveszély kategória főleg index nélkül... -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #30035 üzenetére
Nem "bántásból" írom, de félreértések elkerülése végett a "bátor" kifejezés helyett inkább az ön- és közveszélyes kifejezést használd szerintem. Tisztában vagyok azzal, hogy vannak itt bőven az említett "bátor" kategóriából, de nevezzük nevén a dolgot.
Más: ebben a hsz-ben írtad, hogy:
Egész nap szabadban hagyva azért már kihűlhetnek a fém alkatrészek, és vesztenek rugalmasságukból. (Meg kis mértékben zsugorodnak is, így olyan csodabogarak, mint Navee S65 valószínűleg érzékenyebbek rá.)
Elraktam télire a gépet, így annyira nem érint, de tulajként kíváncsi lennék, hogy pontosan miért emelted ki ezt a típust. -
#95712068
törölt tag
válasz
alphamooncam #29979 üzenetére
Ha vennék, akkor alapból full face-ben gondolkoznék. A "sima" csak a koponyát védi, ami alapvetően az agyhalál ellen jó leegyszerűsítve. De ugye azzal sokra nem megyek, ha kivasaltak, és életem végéig ágyhoz vagyok kötve. Részben a magyar "egészségügy" miatt írtam amit, abból nem kérek. Ez vár rád Magyarországon, ha lebénulnál egy közlekedési balesetben. Ennél ezerszer humánusabb az agyhalál.
Persze a full face sem segít lebénulás tekintetében, de legalább fogsorod és az alsó állkapcsod a helyén marad.
Idióta mód szabálykövető vagyok, alapvetően a figyelmetlen/telefont nyomkodó/bemindenezett sofőrök jelentenek problémát. Másfél hete találkoztam ilyenekkel kétszer is a zebrán (bringasáv). Ezek ellen nem véd semmi. X5-ös BMW nem vett észre, pedig nem vagyok apró jelenség a rollerrel együtt. Leugrottam ijedtemben a rollerről (nyilván fogtam a kormányt), az idióta baromállat a zebrán állt meg keresztbe (előtte/mellette volt a bringa sáv). Már éppen óbégatni akartak nekem, amikor feltekintettek a lámpára, ami éppen zölden villogott (vagyis bőven zöld volt, amikor ki akartak vasalni). X5-ös eleje ellen még protektor sem védett volna meg. Egyedül a bukó védhette volna az agyam (helyét), amikor ostor szerűen csattan a fejem a motorháztetőn. De azon kívül egy ép szervem és csontom nem lett volna. Goto Szentgotthárd videó.
Ettől függetlenül biztosan lehet olyan szerencsétlenül esni, hogy csak a koponyája sérüljön a delikvensnek, ami ellen még a "mezei" sisak is véd, ráadásul az nem korlátozza a periférikus látásom. Tavasszal lesz legközelebb aktuális a témakör, addig lesz lehetőségem pár típust kipróbálni/megnézni. -
#95712068
törölt tag
Milyen "apróságokon" össze tudtok veszni
Azt gondolnám, hogy konszenzusnak kellene lennie azzal kapcsolatban, hogy nem rakjuk a kosárba. Ahogy tömegközlekedésen nem rakjuk fel a lábunkat arra az ülőkére amire más leülne. Tisztában vagyok azzal, hogy a cipőm talpa tisztább, mint az ülőke, de akkor se teszünk ilyet.Illetve szóvá teszek egy korábbi félreérthető kijelentésem, mert nem írtam le, hogy full face sisakról beszéltem, mert nyilván olyat vennék. Többen csak gúnyolódó reakciót adtak, de valami oknál fogva nem az adott hsz-re válaszolva. Szóval félreértések elkerülése végett, full face sisakra gondoltam, ami mindenképpen "takar" oldalirányba. Konkrétan már egy jobban a fejre húzott sapka is zavarja a periférikus látásom az adott szituációban, amikor hátrapillantok a másodperc töredéke alatt. Apróság, de félreértésre adhatott okot.
-
#95712068
törölt tag
Willhaben fizetett hirdetésként bedobta rokonnak a roller kategóriában az alábbi csodát:
JOYOR - S5-Z
Életveszély, szervdonornak se és hasonló kifejezésekkel próbáltam elvenni a kedvét, ezeket mivel bővítenétek? -
#95712068
törölt tag
válasz
cool79 #29454 üzenetére
Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van (magyarok is),4.94 értékeléssel az 5ből.Ez alapján nem gondolnám,hogy annyira szar lenne.
Sokat rendeltem régebben Banggood-ról és Gearbest-ről, az értékelési rendszer egy hatalmas kalap kakkanat. Bár ezeket a sorokat emlékből írom, de nekem dereng egy emlékkép, amikor nem engedett "negatív" értékelést adni. Rengeteg webshop trükközik az értékelésekkel, és erre próbálod alapozni az "igazad".
Többen itt többre tartjuk az életünket annál, mint hogy egy lélekvesztővel guruló szervdonorként közlekedjünk. Jogod van hozzá, ezt senki sem vitatja el. De hozzászólások alapján töredék tapasztalatod sincs a többiekhez képest, ráadásul kamu értékelésekre bíznád az életed...
Félreértés ne essék, én is dilemmáztam egy ideig Kukirin G2-n, mert az adott árkategóriában nem volt dupla felfüggesztés, sőt még tempomat sem, ami nekem egyéb okból muszáj. De nem találtam helyben olyan szakit, aki rendbe rakta volna 0 percesen, és amihez nem értek, ahhoz nem nyúlok jellemzően, főleg ha az életem múlik rajta. -
#95712068
törölt tag
válasz
tau_ba #29392 üzenetére
Segway es a Xiaomi az ugyanaz a ceg?
Fogjuk rá, még a bő 5 évvel ezelőtt vásárolt gépemnek is ilyen neve volt:
Segway Ninebot KickScooter ES2 és még valamilyen formában odabiggyesztették a Xiaomi-t is. A jelenlegi rollerem Navee, de már az is Xiaomi ernyője alatt tevékenykedik.
Az utolsó csavar, a festés, grátisz "T" imbusz és kb minden ismerős volt az előző rolleremről. -
#95712068
törölt tag
Ha már bukósisak a téma:
Nekem nagyon zavaró lenne, hogy kevesebb képi információt kapok, konkrétan hátranézni életveszélyes lenne a szokásos gyors (igazából fél szemmel) hátrapillantás helyett.
Ha kivasalnak, akkor inkább dögöljek meg, mint magatehetetlenül fetrengjek a saját testnedveimben. Nyilván ebben benne van a magyar egészségügy is valamilyen szinten, szerintem többen láttátok a szentgotthárdi szitut. Ha lehet válogatni, akkor inkább abból nem kérek, vagyis inkább az agyhalált választanám.
Bő 5 és fél év alatt még elesni sem sikerült, 40-hez közeledve is nagyon jók a reflexeim, a reakcióidőm nyilván f1-es pilóták alatt van, de az sem rossz szerintem.
Nem azt mondom, hogy hülyeség a sisak. Sőt, gyerekeknek kötelezővé tenném nyilván. Egy gyenge reakcióidővel rendelkező figyelmetlen idiótára muszáj ilyen védelem, de nekem sokkal veszélyesebbé tenné az utazást a kevesebb képi információ miatt, ráadásul életveszélyessé tenné a hátrapillantást.
Javarészt "védett" úton közlekedek, szóval a bringautak erre egész jók, ha főbb útvonalra terel ki, akkor is mindenhol nekem van elsőbbségem, de ezt jellemzően ilyen 30-as zónákban oldották meg, ha nincs dedikált bringaút. -
#95712068
törölt tag
válasz
Peaceliker #29006 üzenetére
Biztosan túl van árazva a Loctite 243, de én inkább biztosra mentem.
Szét kellett szednem a kormányt, hogy költözés miatt a dobozába visszarakjam.
Nagyon para volt, hogy meghúzás után hazafele már volt holtjátéka a kormánynak, úgyhogy gyorsan kerestem a helyben raktáron lévő példányt. A helyi obiban nem volt... -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28803 üzenetére
Azért is korrigáltam a következő hsz-ben.
Videók láttán meg amúgy is beugrott, hogy a xiaomi rokonság miatt nekem a Mi Home alkalmazást kell használni. De arra nem gondoltam volna, hogy 3 különböző alkalmazást kell használni 1 márkán belül#28802 Mr. Csonti
Szívesen, reményeim szerint nem járt garanciavesztéssel a történet. -
#95712068
törölt tag
válasz
guifater54 #28788 üzenetére
25km/h-s sebességgel is odaérsz a boltba, sőt még 20-szal is.
Fórumtársunk elmondása szerint a papirollereden 1:1-ben ugyanolyan kerék van, mint ami kórházba juttatta törés után. A kerék/felni tört el nála. -
#95712068
törölt tag
válasz
guifater54 #28784 üzenetére
Azért nem kaptál választ, mert nem sok infó van erről a gépről, kb egyetlen user vagy érdemi tapasztalattal. Youtube-on is csak hátsó kerék levétel meg ilyenek vannak a speed unlock-on kívül.
Amúgy pontosan milyen sebességnél kezd el szitálni a kormány?
25 km/h alatt jelentkezik, az probléma.
25 km/h fölött jelentkezik, akkor jó lecseszlek a lábadról, hogy ennyi idősen nem vigyázol magadra, amikor gyakorlatilag neked csak és kizárólag az a dolgod. -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28770 üzenetére
Nem hangos, vagy nincs valami különleges hangja ennek a hajtásnak? Milyen gondozást igényel?
Fórumtársunk egy tolató autóhoz hasonlította, poénból már én is elsütöttem párszor, hogy nem nagyon kellett használni a csengőt a gép hangja miatt. Szóval van egy alaphangja a gépnek, meg lehet szokni.Milyen gondozást igényel?
Laikusként erre nem tudok választ adni. Unokatesóm mondta, hogy lehetőleg ne tolassak vele "gyorsan", mert nem szereti motor. Mármint arra gondolt, hogy megfordulásnál ne toljam gyorsan hátra, mert ekkora géppel még a pincében is csak tolatva lehet megfordulni.Az energia visszatáplálásos fékezés működik benne? Magyarán van normális motorfék?
Nincs motorfék a spéci motor miatt, amit nagyon megszoktam az előző gép közel 5 éve alatt. Az elődje pont azért "rángatott", mert a motorfék miatt szinte nem is használtam a féket, és elkoszolódott a belseje. Szerintem az egy nagyon kényelmes funkció, és megfelelő beállításokkal és tapasztalattal mm pontosan be lehet lőni a "motorfék"távot. Mindig ugyanazon az útvonalon közlekedtem, és megvoltak a "referenciapontok", ahol meg kell pöccinteni a gázkart a tempomat feloldásához. -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28758 üzenetére
Elfogultnak vélem magam a témakörben, de ha tömör gumi jöhet szóba, és rövidtávra kell használni, akkor csak ajánlani tudom.
Még egy apróságot nem említettem: a hátsó sárvédő 10-12 km/h-ig nem csapja vissza a vizet, nyilván fölötte igen. Mivel slick-re jártam az első gumit, így amúgy sem mertem volna gyorsabban menni, úgyhogy mondhatni van benne egy hülyebiztos egyedi megoldás is ráAz említett "cunami" után erősen keresgéltem az utódot, és mivel nagyon megszoktam a dupla lengéscsillapítót, és tempomat nélkül élni sem tudnék (kézpara), így meg voltam lőve az utóddal. Nézegettem ezeket a kínai rendelős/kuponos oldalakat, egyszer majdnem beneveztem egy KuKirin G2 Pro-ra kicsivel 200e alatt, de nem nagyon kaptam válaszokat azzal kapcsolatban, így nem rizikóztam. Aztán szembejött egy 170e körüli akció S65-re, arra sem kaptam nagyon választ, így lemaradtam róla. Aztán ismét akciós volt, így 170e alatt megúsztam a történetet. Elmentem a közeli bestbyte boltba, és 200e ft fölötti gépeken sem volt tempomat, ami nálam problémaforrás, mert lerobbant a kezem 13 évvel ezelőtt, és kínzással érne fel, ha folyamatosan nyomnom kellene a gázkart.
Engem nem érint a szabályozás, március végén külföldre költöztem.
Amúgy a Xiaomi 4 Ultra és a Navee S65C-nek nem azért tér el a csúcsteljesítménye, mert eltérő motorral szerelték őket?
Próbáltam utánajárni, hogy miben különbözik az S65 és a C variáns. Ránézésre rosszabb hatásfokú a motor, mert az akkupakkot is növelni kellett, hogy 15 km/h-s sebességgel meglegyen a 65 km-es hatótáv. A trepni is 3 centivel szélesebb, és 2,6 kilóval nehezebb, viszont cserébe van e-abs, "visszatöltés" (motorfék), stb. Gondolom ezért tér el a Xiaomi is. A "sima" S65-be nagyon egyedi motor került, egy béna kocsis hasonlattal élve a Mazda RX8 Wankel motorjához hasonlítanám, csak ne olyan vége legyen a történetnek. Nekem gyanús, hogy egy típusban használtak összesen ilyet, és idővel készítettek egy "klasszikus" motorral szerelt verziót is, ami ráadásul rosszabb hatásfokú, és az egész gépet át kellett tervezni miatta.
Mondjuk 8 hónap alatt megtett 1400+ kilométer után annyira nem aggódok, de akkor is repkednek a kérdőjelek, hogy miért használnak rosszabb hatásfokú motort. -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #28753 üzenetére
Ennyi év távlatból már nehezen tudom belőni, de egy csavart meg kellett húzni benne, talán az első gumi csere környékén történt meg. Egy kicsit szét kellett hozzá szedni a nyitó mechanikát, hogy meg lehessen húzni. Kormány stabilitását/holtjátékát érintette, bár utóbbit elvileg egy elhagyott gumi akármi is okozhatta. Egy videóban talán benzincsövet ajánlottak a helyére, de végül nem foglalkoztam vele. Kapott terepet is az emlegetett salakos és kráteres részen, imádtam a dupla "lengéscsillapító" miatt. Viszont cserébe csörög-zörög, és ezt egy-két célirányos "olajzással" lehetett ideiglenesen csökkenteni.
Nem egy csajozós verda, de az adott felhasználási módra ideális célszerszám volt. -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28752 üzenetére
Elajándékoztam unokatesómnak, aki életben tartotta nekem közel 5 évig, így pontos számokkal nem tudok szolgálni*. Elmondása szerint 70% környékén volt az akku közel 5 év után: (2019.02.~23. - 2023.12.29.) hó vége, dec. 26-án bontotta ki és üzemelte be az S65-öt, pontosan talán 67-68% dereng az akku állapotával kapcsolatban. Ne kérdezd hogyan mérte, villanyszerelő. A töltő is rendben volt elmondása szerint.
Egyszer dobott egy hall szenzor hibát és furcsa motorhangot egy kisebb cunami után, akkor már letettem róla, de másnap probléma nélkül ment tovább. Egy extra volt még ezután, hogy random be-befékezett a gép, amikor épp gyorsulni szerettem volna, és nyilván úgy tartottam ellen. Egy fórumtársunk is belefutott. Miután tavaly év végén unokatesómhoz került a gép, kipucolta a gáz és fékkart, és a gázkar elmondása szerint nagyon tiszta volt a fékkel ellentétben. Tempomat és beállított "visszatöltés" (inkább motorfék) mellett érdemben nem használtam a fékkart, így a menetszél valahogy betermelte a port, és ezért rángatott a gép. Részben ezért is lett ajándék egy szakembernek, mert nem mertem volna így "rángatós" verzióban kiadni a kezemből egy laikusnak.*a 6666. hozzászólás szerint másfél év alatt volt benne 879 km, addigra már cserélnem kellett az első gumit. Összesen 3000 környéke lehetett, ebben a hsz-ben 2500-at tippeltem augusztusban.
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #28750 üzenetére
Imádtam az ES2-t, számomra a tökéletes célszerszám volt akkoriban. 1,2 km választott el a munkahelyemtől, két lakó- és pihenőövezet között használtam egy kis salakos/kráteres kitérővel (garázssor). Sokáig fel sem fogtam, hogy dupla lengéscsillapítóval szerelték, bár a tömör gumi miatt nyilván a menetkomfort nem volt tuti. Amíg nem volt viszonyítási alapom, addig nem is "fájt" (na jó, hosszútávon a bal forgóm jelzett). Rövid távra szerintem még mindig rendben van, és anno pont azért választottam ezt, mert a korabeli xiaomi-k rendszeresen kaptak defektet, és az akkupakk forrasztási is elengedhettek a rázkódás miatt. Tömör gumi miatt defekt nem létező dolog, a kormányba "rejtett" akkupakk sem sérült a padlóba rejtett ellenében. Viszont a súlypontja nagyon elől van, így az első pár fékezésnél meg tudja lepni az embert. 24,3 kg-os Navee után már kisujjal emelős kategóriába esik nálam
-
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #28747 üzenetére
#28746 Mr. Csonti
Ne vedd figyelembe az írásom, teljesen eltér a két navee gép applikációja és a csatlakozás módja is. N65-nél egy ideig elszüttyög a bluetooth keresés részen, ami nálam másodperc töredéke alatt megvan a roller ikonra kattintva Xiaomi Home-on belül. -
#95712068
törölt tag
válasz
Mr. Csonti #28746 üzenetére
Nem emlékszem rá, hogy külön bluetooth-on keresztül csatlakoztam volna rá, csak az applikációt használtam.
Szóval válaszd le a telefon bluetooth listájáról először, és utána csatlakozz Xiaomi Home-ban. Vagyis S65-tel ezt az applikációt kell használni, Xiaomi 4 Ultra "rokonsága" miatt, az N65-höz nem tudom, hogy milyen applikáció kell. -
#95712068
törölt tag
válasz
Mr. Csonti #28743 üzenetére
Töltőre próbáltad dugni?
Töltőre dugva sem jelen meg a bluetooth ikon a zár mellett, amikor megnyitod az applikációt, és ráböksz a rollerre?
Lezárásnál jobbra kell húzni az ikont, feloldáshoz rajta kell tartani az ujjad.Egy ilyen videót találtam, de szerintem garvesztéssel járhat a megbontás.
Ezek után inkább nem erőlködök a szoftveres lezárással, amúgy sincs semmi értelme, nem sípol, S65 egyedi motorja miatt befékezni sem tud. -
#95712068
törölt tag
válasz
Dr. Szilikát #28722 üzenetére
Arra próbáltam utalni, hogy alapból szemmel nem látható helyen is van egy csavar, aminek van jelentősége. Azért csináltattam szakemberrel, mert nem találkoztam ilyennel korábban, és az életem is múlhat rajta. Ráadásul nincs B opció ennél a rollernél, a spéci motor miatt nincs visszatöltés/motorfék/e-abs.
#28721 Rellind
Emag újracsomagolt?
Keresőt használva nem találtam a bb topikban említve, pedig ez komoly akció volt. -
#95712068
törölt tag
válasz
Rellind #28717 üzenetére
Majdnem rákérdeztem, hogy hirdeted a sajátod?!
De nyilván nem. Egyik rokon szeretne ilyen gépet, de 800-900€ környékén találok csak helyben (Ausztria). Illetve egyik nagybátyám kollégája kezdett el alkudozni egy bringa javító műhelyben, amikor beállíttattam a féket a gépen, és még a 8-ast is kihajtogatták a tárcsából. Amióta megtudtam, hogy hol dolgozik, azóta rágtam a fülét a tárcsafék beállítása miatt, és múlt hétfőn hívott fel, hogy vihetem kedden.
Hasznos infó lehet neked is a későbbiekben, hátul is van egy imbusz csavar, amivel lehet állítani a féket. Kopás miatt kell majd utána állítani. -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #28698 üzenetére
~427,44€-re jön ki mostani árfolyammal a 168951 forintos S65, úgyhogy bőven.
Az más kérdés, hogy jelenleg csak dupla ár környékén lehet kapni. -
#95712068
törölt tag
válasz
GoodSpeed #28644 üzenetére
"Menetzaj"?
Ha oda csattognak a kavicsok, akkor kevésbé zajos. Tipp. Más logikát nem látok benne.
Így néz ki belülről. -
#95712068
törölt tag
válasz
GoodSpeed #28642 üzenetére
Navee S65 is pontosan ilyen súllyal rendelkezik, nyilván anyáztam először, szerintem másodszor is. De idővel fel sem tűnik, a világ legtermészetesebb dolga lesz, hogy felkapod a rollert. Igaz, nekem csak 1,5 emeletet kell cipelnem kézben: ha pince helyett felviszem a lakásba tölteni, illetve egyik nagybátyámhoz megyek, nála is másfél szintet kell cipelni. Meg lehet szokni. Lefele meg se izzadok, elsődleges szempont, hogy ne izzadtan érjek oda akárhova.
-
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28591 üzenetére
Nem tudom honnan veszed hogy nincs tapasztalatom
2024.03.24-én érkezett a géped, azóta eltelt 5 hónap se.
Kb. 66 hónapja használok elektromos rollert.
2024.05.10-én már kemény 85 km-t tettél a gépbe (másfél hónap).
Egy hét leforgása alatt 160 km-t mentem.Érzed a különbséget? Nyilván nem. Persze attól, hogy nem írtál korábban, attól még lehetett elektromos pálcikád, de csak a hsz-ekből tudok kiindulni.
80-20 témakör ajánlás, nyilván fölé és alá is mentem, de lehetőségeimhez mérten próbálnék ehhez igazodni. Viszont még mindig nem érted a hülyézés lényegét, de akkor fordítok a kockán: abba hagynád ezt a kretén viselkedést?
Félreértés ne essék, enyhén értelmi fogyatékosként bőven win szituáció, ha "csak" hülyének néznek. Viszont kíváncsian várom, hogy fénysebesség hányszorosával rohansz adminért a szemléltetés miatt.
-
#95712068
törölt tag
Ha 2 órán belül megyek hosszabb távra, akkor szoktam hagyni a töltőn. De ha egész hétre felhőszakadást írnak, akkor nyilván nem fogom maxra tölteni. Az alsó százalékkal az a bajom, hogy az utolsó emelkedőnél nagyon érződik, hogy nem kap elég kraftot a motor, és nem akarnám kínozni az akkumulátort. Az utolsó száz méter a legdurvább hazafele, inkább "visszaváltok" kevés töltöttség esetén. 13%-nál is gyorsult a gép az extrém emelkedő ellenére, de ha van rá mód, akkor fölöslegesen nem gyilkolom a gépet. Kb 10 mp-cel érek haza később.
-
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28568 üzenetére
Próbálom úgy kalkulálni, hogy ne menjen 20% alá a töltöttség. Egyszer 13%-kal értem haza, egyszer 17%-on állt a "mutató". A 13%-os esetnél már kicsit erőlködött a gép felfele. Nem akarok hülyeséget írni, de ilyen szintkülönbséget még nem láttam, 100 méteren van 30-40 méter szintkülönbség (maga az épület is lépcsőzetesen van kialakítva a telek adottsága miatt). Alapvetően próbálnám kímélni az akkumulátort, mert ezzel is 5 évre tervezek, mint amennyit bírt az elődje. Ebben a pillanatban 99%-on áll az akku, mert nem álltam töltés közben végig a gép mellett, de jellemzően 80-90% között le szoktam húzni.
Amúgy szerintem kifejezetten vicces, hogy érdemi tapasztalat nélkül hülyézed le a másikat. Ha csak tized annyi tapasztalatod lenne, nyilván akkor is kiröhögnélek
De még annyi sincs... Egy hét leforgása alatt raktam a gépbe ~160 km-t (6*26 + egy kis kitérő), 5 és fél év alatt egyszer sem dobtam el a gépet (egy olajfolt necces volt, de megfogtam a gépet is), semmilyen balesetet nem okoztam. -
#95712068
törölt tag
válasz
kisfakir #28564 üzenetére
Nem fog 50 km-t bírni a 25 km/h módban (árukeresős vélemények között volt egy 35-45 km).
Navee S65-tel tudok ~50 km-t megtenni egy töltéssel, de: nem szoktam teljesen feltölteni (~80%), nem szoktam teljesen lemeríteni (~20%), szóval még egy hatótávban combosnak mondható géppel is inkább 30 km-t lehet megtenni, ha értelmes kereteken belül használod az akkut (20-80%).
Nálam teszt gyanánt fullra töltött géppel 26 km után 48%-on volt az akku. Azaz nagyjából 2%-ot kért kilométerenként. Nagyon durva szintkülönbségek vannak, egy hegyoldalról indulok, és lesznek még bőven emelkedők és lejtők is, az utóbbiak emelkedővé válnak visszaúton. -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #28245 üzenetére
Költözés miatt eladtam a 24 literes einhell-t, és S65-höz vettem egy 70mai TP05 "zsebkompresszort". Nekem is az volt az első gondolatom, hogy ezt milyen módon lehetne pc takarításra használni, ahogy tettem az "elődjével". Fizikából vannak nálam hiányosságok, de egyből valami puffertartályon agyaltam. Nyilván próbálkoztam szűkítővel, de még úgy is egy lájtos pukinak felelt meg
-
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #27708 üzenetére
Azt hittem, hogy a tubeless gumi esetén van valami extra, amiért nem szabad dönteni.
A Navee S65 elég magas a gép, így nem érhet le semmi. Költözés után kezembe akadt a leírása, és ott hívták fel a figyelmet arra, hogy nem szabad dönteni. Repkedtek is rendesen a kérdőjelek a fejemben, hogy most akkor pontosan mire gondolt a költő, de akkor tojok rá. -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT #27706 üzenetére
Jogos
Amúgy igen, lejjebb haladva már rövidebbek voltak. Úgyhogy nem szabályosan közlekedtem, mert a leírás szerint nem kellene bedönteni
Mondjuk ezzel a "bedönteni tilos" dologgal nem teljesen vagyok tisztában, hogy úgy általánosságban nem "illik", vagy jelen esetben felni vagy gumi specifikus ajánlás.
szerk.: közben szerkesztetted. Újonnan nem mértem meg, úgyhogy nincs viszonyítási alap, de ahogy írtam korábban, kevesebb km-rel már teljesen eltűntek a vízelvezető rovátkák a tömör gumiról. Mondjuk azzal a géppel amúgy sem mertem esőben 10-12 km/h-nál gyorsabban menni, mert nagyobb sebességnél kaptam vizet hátulról rendesen a kicsi sárvédő miatt. -
#95712068
törölt tag
Ha már guminyomás: szintén hátsó zselés gumi majdnem 50 psi értékről csökkent 40-re 2-3 hét alatt (45 a gyári érték, kicsit fölé mentem a hátsó guminál). Ez gondolom még belefér kategória. Nemrég voltam túl az első ezer kilométeren, szemre nagyon rendben van a gumi. A korábbi rolleren a tömör gumit emlékeim szerint már 800 km után slick-re jártam, ezen még látszanak az oldalsó "szőrök".
-
#95712068
törölt tag
Navee S65 beszámoló:
hatótáv: költözés óta szinte csak rollerrel mászkálok, ha az időjárás engedi, raktam bele ~800 km-t idáig (talán dec. 26. óta). A távolabbi rokon 13 km-re lakik, egy oda-vissza út 26 km-e alatt 52%-ot merült a roller, és nagyon nagy szintkülönbségek vannak, konkrétan egy hegyoldalról indulok, de félúton is vannak komoly emelkedők. Kétszer váltottam vissza egy-egy komolyabb emelkedőnél hazafele úton, 15km/h-s módban is gyorsult a legextrémebb emelkedőn is ~80 kg-os sofőrrel. Ez alapján elmenne 50 km-t a legerősebb fokozaton, emelkedők szintkülönbségek nélkül sokkal több is lehet.
fék: gyárilag szarul volt beállítva, korábban kontrás és patkófékes bringáim voltak, így most találkoztam először tárcsafékkel. Szóval a bringaút melletti járdán ugráltak félre a népek, amikor villamost megszégyenítő hanggal álltam meg mellettük
Gyanús volt, hogy valami nem kerek. Megnéztük rokonnal, 8-as van a féktárcsában. Van két csavar, amivel lehet állítani a fékpofákon, meg is csináltuk, már tudok "abs" szerűen fékezni, előtte kb semmi és satu volt leírhatatlan hangokkal. Szóval ezt érdemes megvételkor beállítani, és nem 6-700 km megtett út utánkomfort: örömódákat tudok zengeni, egyik szériahiba a forgómnál van, ezzel még a 13 km-es út is fájdalommentes. Korábbi rollerem után egy másik dimenzió (ES2), a dupla lengéscsillapító tömör gumival nem volt komfortos hosszabb utakon.
#26308 Thunderzolee
Erről tudnál írni bővebben?
Szeretnék egy 20km/h módot is, jelenleg csak 5-15-25 km/h-s módok vannak.
Garancia nem para, cafago-n vettem anno. Nem akarok gyorsabban menni, csak egy köztes 20km/h-s lehetőségre volna szükségem. -
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #25393 üzenetére
Egy szivargyújtós "akármivel" fújtam fel először a gumikat, eléggé hektikusan mozgott a mutató. Érzetre nem volt ideális, puhának éreztem használat közben.
Aztán megérkezett a 70MAI TP05, és jól éreztem, hogy nem volt eléggé felfújva. Azt érdemes belekalkulálni, hogy amikor csavarod fel és le felfújás előtt / után a menetre a toldást, akkor 3-5 psi értéket is veszíthet a nyomás. Ezért annyit kalkulálok bele, vagyis a pár mérés után kitapasztalt mennyiséggel többet töltök.
Például: gyárilag 45 psi érték van megadva, akkor 50 psi-t adok neki. Lecsavaráskor egyet szisszen (-5 psi). A következő ellenőrzési ciklusban feltekeréskor szintén szisszen egyet (-5 psi), és ha 40 psi értéket mutat, akkor tökéletes. Az első és hátsó gumi szelep elhelyezése kicsit eltér, az elsőt le tudom tekerni gyorsabban, így ~3 psi értéket veszít, a hátsó szelephez kicsit nehezebben férek hozzá, az ~5 psi-t szokott veszíteni 1-1 alkalommal. -
#95712068
törölt tag
válasz
Bandus99 #25274 üzenetére
Közel 5 évesen elkezdett rángatni a ES2 rollerem, vagyis random nyomott egy "satuféket".
Utólag rokon szerint csak az volt a baja, hogy koszos volt a "fék kar". Gyakorlatilag szinte csak a gázkart használtam, tempomatból egy gázkar pöccintéssel oldottam meg a fékezést, így nem nagyon volt használva a fékkar. A fékkar kitakarítása után rokon elmondása szerint teljesen megszűnt a rángatás. A gázkar tiszta volt, így arra jutott, hogy a menetszél által kapott porral koszolódott a fékkar, ami használat híján nem tisztult "önmagától".De alapvetően akkor kezdtem el vadászni először az utódot, amikor egyszer dobott egy hall szenzor hibát egy komolyabb esőzés után (inkább vízözön). Hazafele sikerült tengelyig elsüllyedni egy pocsolyában, és egy nap múlva nem egészséges hangot adott a motor egy hall szenzor hibakóddal. Ott is hagytam a gépet, gyalog mentem haza. Másnap még adtam neki egy esélyt, és pöcc-röff indult hibakód és furcsa hang nélkül. De ahogy korábban írtam, elkezdett rángatni (igazából fékezni) a gép.
Az első "lukacsos" gumit aliexpress-ről rendeltem (nem tudom visszanézni a rendelést, így nem vagyok benne biztos, hogy pontosan a linkelt volt vagy sem), sokkal szélesebb felületen érintkezett a talajjal, így sokkal biztonságosabbnak éreztem a kanyarodást vele. Cserébe többet is fogyasztott a gép, de nekem bőven megérte a biztonságosabb közlekedés miatt. Ezt is slick-re jártam pár év alatt, így vettem egy (talán román) webshop-ból egy gyárinak tűnő kereket. Az előzőt az a rokon feszegette fel rá, akinek végül elajándékoztam a rollert, a második eredetinek tűnő gumi viszont kicsinek tűnt. Úgyhogy kidobtam az ablakon ~9e forintot, mert lehetetlen kategória volt felfeszegetni rokon elmondása szerint.
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #25269 üzenetére
Ennyire nem bonyolítottam túl a dolgot, hosszabb távon muszáj volt ezt a verziót erőltetni, mert 5 éves roller hatótávja nem volt acélos (igazából újonnan se).
Ráadásul már elajándékoztam elődöt, így tesztelni sem tudnám, de sokkal tovább bírta, ha lábban rásegítettem. Tisztában voltam azzal, hogy a kigyorsítás viszi a legtöbb energiát, és viszonylag sokszor kellett megállni, ha a belváros felé vettem az irányt (kb a várostáblával egy vonalban laktam, szóval annál távolabb nehezebb volt lakni a központtól). Illetve nem a gép mellett futottam, hanem fél lábbal álltam a rolleren, a másikkal "léptem" hármat. Sokat bringáztam régebben, kicsit aránytalan is voltam miatta (alkar, comb, vádli). Ami nekem 3 lépés, az egy átlag kockának több is lehet. -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #25267 üzenetére
Amúgy egy 10 kg körüli rollernél sokat dob a hatótávon, ha lábbal rásegít a user gyorsításnál. Közel dupláztam a hatótávot az 5 éves ES2-nél, ha hosszabb távra mentem vele. Gyakorlatilag 3 "lépés" után már 17-18 km/h-nál jártam, és minimálisan kellett rásegítenie a 20km/h-s sebességre.
Az új rollerrel már problémásabb a ~24 kg és a magasabb kialakítás miatt. -
#95712068
törölt tag
Navee S65 kerekeit meddig szabad felfújni?
Elvileg belső nélküli öntömítős akármi van rajta, idáig tömör gumis rollerem volt.
Elsődleges szempont a defekt elkerülése akár a menetkomfort kárára is.
Szóval hány bar-ig mehetek? Gyárilag 45 PSI volt megadva, ami 3,1 bar-nak felel meg.
Mehetek 4 bar-ig? -
#95712068
törölt tag
Apróról ninjáztam egy hordozható akkus "pumpát", és felmerült a kérdés bennem, hogy a Navee S65-öt meddig "pumpáljam"?
Gyárilag 45 psi értéket adtak meg (~3,1 bar), meddig szabad menni?
Elsődleges a defekt elkerülése akár némi menetkomfort beáldozásával, bár kegyetlen jó lengéscsillapítói vannak. Előző rollerrel a bal forgóm már reklamált hosszabb utakon, ezzel meg se kottyan a legdurvább hidegben sem. -
#95712068
törölt tag
válasz
bkiky01 #24723 üzenetére
25 km/h a végsebesség, én szívem szerint ezt 20-ra módosítanám. Nem szeretek száguldozni, az előző pálcikát is 15km/h sebességgel hajtottam este, és 20 km/h-val mentem nappal. Az új gépet is csak "D"-ben használtam idáig (15 km/h), persze teszt gyanánt nappal kipróbáltam a 25km/h-s módot is (meg bátyámék felé egy egyenes szakaszon), de azt is inkább 20-ra limitáltam tempomattal, nem érzem biztonságosnak még a 25km/h-t. Ráadásul itt már fékkar van, amit nagyon szoknom kell, mert az elmúlt 5 évben "potméteres" féket használtam, és nem áll kézre. Az előző gépnél általában csak a gázkart pöccintettem meg (nyilván tempomat miatt), és kezdett lassulni a gép, az újnál még a "motorfék" erősségét sem tudom állítani, annyira fapados a mihome ilyen téren. Csak a tempomat ki-bekapcsolása és az állandó hátsó lámpa világítását lehet állítani.
-
#95712068
törölt tag
Megérkezett a Navee S65...
~180 cm magassághoz nekem nagy, nagyon nagy, és nagyon nehéz. De a dupla lengéscsillapító nagyon kényelmessé teszi az utazást, tegnap teszteltem hosszabb távon is, meglátogattam bátyámat és a gyerekeit. A liftbe keresztbe se fér be, csak ha elforgatom a kormányt 90 fokban, és a hátsó kereket behúzom oldalirányba, na akkor be tud csukódni a lift
Emelgetni nem is terveztem, alapvetően nem is kell egy alkalmat leszámítva, amikor szülői házhoz megyek (és ott tölteni akarom), akkor egy 30 centis emelkedőn kell átemelni, de az sem vészes.
Úgyhogy tetszik a szerkezet, egyedül a méretét kell szokni. -
#95712068
törölt tag
Navee S65 180e alatt kapható cafago-n, árukeresőn 300e felett van.
ED4888 kuon kóddal lesz annyi az ára.
Ez a típus javallott?
Tempomat van?Nagyon az utolsókat rúgja a közel 5 éves ES2-m, dupla lengéscsillapítás alá nem adnám, annyira megszoktam.
-
#95712068
törölt tag
válasz
Intelligencs #24404 üzenetére
Elvileg jobb lenne a végeredmény, ha egy csípőproblémásnak elférne mindkettő lába egymás mellett. Elvileg, mert én sem próbáltam olyan gépet. 2 évnyi rollerezés után tojtam be, amikor kezdett fájdogálni a bal forgóm környéke. Voltam általános szervizen, és inkább a mozgás hiányát rótta fel az orvos, ennyire azért nem kellett volna kímélni. Pont azért nem erőltettem, hogy megússzam a protkót, de valamennyi mozgás azért kell. Akkor voltam kb annyi éves, mint amikor apámnak fordítottak a csípőcsontján, túl fiatal volt ~36 évesen a protézishez, és azzal a módszerrel is kihúzott pár évet pluszba.
Amúgy érdemes "feliratkozni", mert éves várólisták vannak, és amikor átvált brutális szintre a kopás és fájdalom, akkor egy hét is örökkévalóságnak tűnhet. Apám bő fél évet várt úgy, hogy korábbi műtétek miatt volt kontakt. -
#95712068
törölt tag
válasz
Intelligencs #24392 üzenetére
Igazából a csípőm kopása miatt
Hogyan férsz el a mostani rolleren? Egymás mellett elférnek a lábaid?
Benyeltem egy hasonló szériahibát (kétoldali coxa valga), de még így is talán én leszek az első a vérvonalban, akinek nem kell csípőprotézis.
A mostani rolleren nem férnek el egymás mellett a lábaim, így kicsit kifordulva közlekedek. A szokásos 1,2km-es távon igazából nem probléma, mert szakasz közepén lévő salakos/kráteres részen folyamatosan változtatni kell a súlypontot, de hosszabb távon már szenvedős. -
#95712068
törölt tag
válasz
Pancsermeste #24377 üzenetére
40-45km/h miatt biztosan nem fog megfelelni a később várható jogszabálynak, vagyis talán ez lehetne a legjobb élő példája az elektromos SMKP-nak.
Leírásban első és hátsó lengéscsillapítást ír, de képek alapján csak elől van ilyen. A rugós ülés lenne a hátsó?
De ettől függetlenül ha jártok felém, akkor kipróbálnám -
#95712068
törölt tag
F2E-n lehet garanciavesztés nélkül aktiválni a tempomatot?
Lenne jó árban egy helyben, de a tempomat hiánya problémás a nyomi kezem miatt, gyakorlatilag egy vallatós kínzással érne fel nálam. -
#95712068
törölt tag
válasz
Reggie0 #23865 üzenetére
Én is sokáig polaroid napszemüveget használtam, csak pár hónapja vettem mindkét színből, miután kinyírtam az első sárgát. A bringás napszemüveg jobban véd oldalt a menetszéltől, nekem viszonylag érzékeny szemeim vannak, mivel egész nap a monitor/tv előtt ültem meló és hobbi miatt.
-
#95712068
törölt tag
válasz
ridiculous #23687 üzenetére
Itt írtak pár sort a módosításokról.
Adnak hozzá pumpát, de érzetre lövésem sincs, hogy mennyire kellene felfújni. Ezért kérdeztem, hogy kell-e hozzá xiaomi "pumpa". ~15 éve törtek be hozzánk, és vitték el a bringámat, szóval pneumatikus gumikkal nem mostanában találkoztam. Mivel akkoriban bátyámék mindig nyitva hagyták a hátsó ajtót (eredetileg szoba volt, de belülről be lett falazva, és tárolóként funkcionált), így nem akartam még egy bringát venni a betörőknek.
Csavarrögzítőm sincs, persze nem egy nagy beruházás, de csak azzal raknám össze a kormányt. Szóval szívem szerint első körben megnézetném egy szakértővel, de nem ismerek ilyet helyben, sőt igazából máshol sem. Mivel nincs kocsim, így problémás cipelni nagyfaluba.
Még ~19 órán át él az akció. -
#95712068
törölt tag
válasz
ridiculous #23667 üzenetére
Jogos a felvetés, viszont most akciós még 19 órán keresztül, és ennyiért még tempomat sincs. Vagyis a bestbyte-os felhozatalt nézegetve még a 210e forintos rolleren sem volt tempomat. Illetve legjobb tudomásom szerint le lehet korlátozni 25 km/h-ra.
Viszont érdemi választ nem kaptam, így ki fog maradni a KuKirin G2 Pro 195e forintért. Ha helyben nincs ember aki beüzemelné, akkor sokra nem megyek vele. Spektrumzavaros kockaként a pc szerelés nem okoz problémát. De amihez nem értek, ahhoz nem szívesen nyúlok, ráadásul az életem múlhat rajta. -
#95712068
törölt tag
Fórumtársunk által emlegetett Kukirin G2 Pro jelenleg 195e forint körül mozog kuponnal, mivel kell még számolni? (xiaomi "pumpa" vagy slime, stb)
Illetve van olyan szakember Székesfehérvár környékén, aki meg tudja csinálni a szükséges módosításokat?
Ez mennyibe kerülne?
Defekt miatt alapvetően a nem "levegős" kerekeket részesítem előnyben, de a dupla lengéscsillapító gyakorlatilag nem létezik ezen az árszinten. Ezzel már le lehet ugratni egy 10-15 cm-es padkáról? Vaságyastól vagyok kb 75 kg. -
#95712068
törölt tag
Tegnap este zárás előtt elsétáltam a bestbyte-ba, hogy megkérdezzem a 14 napos elállás dolgot. Nekem alapvetően azzal kapcsolatban voltak aggályaim, hogy egy hét használat meglátszik a gumikon, azt "visszacsinálni" nem lehet. Idáig egy 14 napos elállásom volt egy tv-vel, szó szerint folytak könnyeim, annyira irritálta a pwm-es kijelző. Alapvetően nem akarok megkárosítani senkit, legyen az magánszemély vagy üzlet. Szóval pozitív választ kaptam, visszaveszik a gépet 14 napon belül mindenféle visszatartás nélkül.
Amúgy a konkrét típus (E2 E) nem rendelkezik tempomattal, ami nekem hatalmas érvágás lenne, mert ~10 éve vannak problémák a kezeimmel, és vallatással egybekötött kínzással érne fel az, hogy folyamatosan nyomjam a gáz kart. Úgyhogy végül nem rendeltem meg, hanem elsétáltam anyámékhoz, és adtam még egy esélyt a 4,5 éves gépnek.
Pöcc-röff, kerregés nélkül tette a dolgát.
Legalább nem vagyok rákényszerítve a gyors döntésre, így még lesz időm nézelődni.
Tegnap folyamatosan kapkodtam a fejem a fórum hsz-ek, specifikációk és raktárkészletek között. -
#95712068
törölt tag
Egyetlen dolog ugrott még be, az E2 E-nél van tempomat?
Leírásban nem találtam, a nagyobbik tesójával kapcsolatban ennek hiányára panaszkodtak. Annyira alap dolognak számít szerintem, hogy meg sem fordult a fejemben, hogy ezt kispórolják belőle. -
#95712068
törölt tag
válasz
ridiculous #23503 üzenetére
Főleg 2 keréken közlekedtem életem folyamán, bmx és montival is életveszély kategória volt felnőtt fejjel belegondolva. Ezért sem mertem motort venni, bár a Super SOCO TC azért még birizgálja a fantáziámat. Szóval az életösztön miatt nem akarok ilyet venni, ES2 kicsi kerekeivel még a 25km/h órát is életveszélyesnek éreztem, szóval nem szeretnék guruló szervdonor lenni. 4,5 év alatt egyszer sem estem el, talán három-négy alkalommal indult meg a hátulja, de még viszonylag jók a reflexeim, így nem okozott problémát. De ilyen ~50km/h órás gépet véletlenül se vennék, ismerem magam annyira
-
#95712068
törölt tag
válasz
ridiculous #23501 üzenetére
~180 cm vagyok, elvileg még jó is lehetne ilyen téren, és nincs érdemi különbség árban. A +1" sem tűnik rossznak a kerekeket nézve. Viszont ez nincs raktáron a közeli bestbyte boltban, és 2 helyett 1 év garanciát írnak, ami amúgy jogszabályellenes, mert az ára alapján 2 évet kell adni rá.
Szerintem első körben elsétálok a boltba, és megkérdezem, hogy milyen okból nem veszik vissza a 14 napos elállás keretében. Ha komolyabb lehúzás nélkül visszaveszik egy hét után, akkor benevezek egy E2 E-re. Egy hét alatt szerintem ki tudom találni, hogy az adott célra megfelel vagy sem. A lengéscsillapítók hiánya miatt, akkor kerülni fogom a salakos/kráteres szakaszt, bár az volt a kedvenc részem, amikor kapar a salakban krátereket között szlalomozva
Főleg kugoo, kaabo mantis és társainál láttam dupla lengéscsillapítást, de azok 300-500e forintos nagyságrendbe kerülnek, úgyhogy akkor a terepviszonyos témakörből kell visszavennem igények tekintetében. -
#95712068
törölt tag
válasz
bexinho23 #23499 üzenetére
Anyáméknál hagytam este a gépet, így nem tudok km állást mondani, de másfél év után volt benne ~900 km, így ~2500 km környékére saccolnám, mert elmúlt egy évben kevesebbet használtam.
A linkelt két típusból nekem overkill az 55 km-es hatótáv, ráadásul még az ársávos garancia miatt is annyit adnak rá, mint a fele annyiba kerülő kis tesójára. Ettől függetlenül kipróbálnék egy 10"-os verziót, de csak a kisebbik tesója van a szomszéd bestbyte-ban.
Szerintem megrendelem online a 14 napos elállás miatt, és átsétálok érte.
Persze estig várok még pár választ.
Köszönöm a tippeket -
#95712068
törölt tag
válasz
dani993 #23496 üzenetére
Nekem tökéletes célszerszám volt, az akkor kapható xiaomi-hoz képest gyakorlatilag gondozásmentes volt, másfél év után cseréltettem az első slick-re jár gumit, és ennyi. Az akkoriban kapható xiaomi-k még ennél is szarabb konstrukciók voltak tudtommal, az akkupakkban elengedő forrasztási pontok és az állandóan defektes kerekek miatt gyakorlatilag mókolni kellett mindet kivétel nélkül. Nem hinném, hogy bármilyen gondozás/mókolás nélkül elment volna egy akkoriban kapható M365 4,5 éven keresztül napi használattal és némi salakos/kráteres szakasszal. Persze az is lehet, hogy mázlim volt a saját ES2-mmel.
Keret megadása nélkül érdekelnének a javallott típusok, bár alapvetően fillérofil™ vagyok, de nem akarom anyagi keretek közé szorítani magam.
A fő szempontok:
legyen 2 mód legalább: 15 km/h és 20 km/h,
tömör vagy defekttűrő gumik (akár gyári slime),
legalább 12 km-es hatótáv, úgy hetente kell töltenem, mint az előzőt.Egyetlen nem megszokott kritérium lenne, hogy bírjon ki egy 80 méteres salakos/gödrös szakaszt, amivel megúszok egy fél km-es kerülőt.
-
#95712068
törölt tag
Sziasztok!
Bő 4,5 év után megadta magát a Segway ES2-m, vagyis eléggé kerregő hang jött tegnap este a motor irányából hajtás közben, és egyszer feldobott egy 18-as hibakódot, ami gyors guglizással hall szenzor hibát jelenthet.
Szerintem nem érdemes foglalkozni vele, sokszorosan kiszolgálta az akkori 106e forintos árát. Viszont az utódjával kapcsolatban meg vagyok lőve, hogy mit lenne érdemes néznem a helyére. Akkoriban 2 okból vásároltam ezt:
-nincs defekt a tömör gumival,
-kormányrúdban vannak az akksik, akkor xiaomi-knál a "padlóba rejtett" akkuk forrasztási pontjai elengedhettek.
Azóta még egy hatalmas előnnyel is szembesültem: a dupla "lengéscsillapító", ami salakos/hepehupás terepen is megállta a helyét, igaz ehhez járt is némi hanghatás.Általában 1,2 km-es szakaszon használtam viszonylag nagy emelkedővel és némi salakos/kráteres kitérővel.
Milyen gépet érdemes néznem?
Nagy hatótávra és bika motorra nincs szükségem, késő este hazafele elvoltam a leggyengébb eco módban is a 15 km/h sebességével, nappal is csak max a közepes módban használtam (20 km/h).
Szívem szerint ugyanúgy ES2-t vennék, de már nem kapható. -
#95712068
törölt tag
válasz
chatran #8877 üzenetére
Köszi az infót, beparáztatott a klímaszerelő tegnap.
1333,4 km-t ír a program, tavaly év vége fele cseréltem első gumit, idén februárban volt 2 éves a szerkezet. Napi 1,2 km oda-vissza útra használom, ennél jobb "célszerszámot" nem találtam hozzá. -
#95712068
törölt tag
Tegnap a klímaszerelő megpillantotta a es2 pálcikát az irodában, és említett valami jogszabályvátozást ezzel kapcsolatban. Honnan lehet informálódni, mert gugli nem dobta ki. Csak márciusi és áprilisi cikkeket találtam, ahol "gyalogosként" említik az elektromos rollereseket.
Tegnap viszont biztosítást és bukósisakot említett a klímaszerelő. -
#95712068
törölt tag
válasz
petipetya #7074 üzenetére
"56 cm átmérőjű fejre"
Támad a mars? -
#95712068
törölt tag
Beneveztem egy ilyen első gumira az ES2-re, kb egy hónap alatt megérkezett, és 2,5 óra volt a szerelés kompletten. Ebben benne volt, hogy szinte az elejétől kezdve laza volt 3 csavar, ami bár szemmel látható volt, de szét kellett szedni a meghúzásához majdnem az egész szerkezetet. Anyám sokat csuklott, de gyakorlatilag jobb lett, mint új korában. Korábban írtam, hogy lötyög az eleje, és zavaró hangja van, ez teljesen megszűnt.
Érzetre 3x jobban tapad az eleje a virsli gumihoz képest (gyári), amit már szinte slick-re koptattam közel 2 év alatt (februárban lesz 2 éves). Cserébe egy kicsit jobban merül, talán még beleférek a heti 1 töltésbe, de ha kétszer kell tölteni, akkor is bőven megérte a biztonságosabbnak tűnő közlekedés miatt, és a lyukacsos kialakítás miatt több úthibát nyel el. -
-
#95712068
törölt tag
válasz
elmunkas #6655 üzenetére
Itt írtam róla.
~15km-es hatótávval rendelkezik közepes fokozaton (20 km/h) sok kereszteződés miatti lassítással és elég komoly emelkedővel.
Nincs defekt, és a kormányban van az akku. Xiaomi-t nézegettem sokáig, de túl sokat olvastam defektről és elengedett forrasztási pontokról az akkuk helyzete és rázkódás miatt. Utóbbit állítólag javították pár verzióval később, előbbi az továbbra is adott. Pár hete láttam melóhely előtt egy m365-öt, a felni nagyon össze volt karcolva, és már tömör gumi volt rajta. Azaz a sokadik defekt után tömör gumit rakott rá, de nagyon gány módol oldotta meg a levételt, ennyire rusnya felnit még nem láttam.
A súlypontja nem ideális az ES2-nek (kormányban van az akku), így egy kicsit játszani kell a súlyponttal (hátsó lábra kell "helyezni"), de kb az első fékezésnél rájössz. -
#95712068
törölt tag
"M365" hírhez tartozó és ez a leglátogatottabb roller téma. Itt is főleg a xiaomi termékét javasolják, de másik témába nem szívesen írnék ES2 tulajként. Egy harmadik témát nem hoznék létre külön a nem xiaomi elektromos rollereknek.
Alapvetően úgy lett volna értelme, hogy külön elektromos és nem elektromos roller topik, csak ez a hír felülírta a dolgot, mert elég sokan írtak oda, és ott is ragadtak. -
#95712068
törölt tag
Nálam kb 15 km a hatótáv extrém jó esetben. 1,2 km oda-vissza (2,4) és a hatodik napon már hazafele visszavesz a sebességből. Alapvetően heti 5 napot használom, így hetente töltöm. Heti két posta is belefér a "keretbe", de az amúgy is közel van a munkahelyhez.
Az említett 1,2 km elég sok emelkedőt és kanyart tartalmaz, ahol az esetek nagy részében meg is kell állni a forgalom miatt.
Egyenes és emelkedő nélküli szakaszon meglehet a 20 km hatótáv a legkisebb fokozaton (15 km/h), de a közepes fokozaton használom (20km/h).
Alapvetően a tömör gumi és az akkuk helyzete miatt vettem az ES2-t. Bő egy évig nézegettem a xiaomi-t is, de a rengeteg defekt miatt csak tömör gumis rollert vennék. Az akkuk forrasztási pontjáról is elég sok rosszat olvastam (elvileg javították pár verzióval később). Persze itt szinte csak azt javasolják, ezért biztosan oltva leszek. 0 karbantartás mellett másfél év után is hibátlanul üzemel az ES2, xiaomi-nál első körben egy halom kelléket kell venni, hogy egyáltalán használni lehessen (slime vagy tömör gumi, hátsó sárvédő rögzítés, garanciavesztés, stb). Nálam ez a gyártói selejt kategóriát jelenti, amivel biztosan beloptam magam a téma olvasói szívébeEgy "problémám" van a rollerrel, hogy lötyög az eleje (csak a hangja zavar). Az egyik boltban egy idős néni kíváncsi volt összecsukott állapotára, és nem sűrűn csuktam össze. Magam felé húztam a kormányt (inkább feszegettem), amikor pont ellentétes irányba kell húzni (kicsit felfele tolni) összecsukáskor, és ott eldeformáltam valamit. A másik ES2 tulaj ilyennel nem találkozott, szóval ez user error volt a részemről. Elvileg ez lehet a baja.
-
#95712068
törölt tag
válasz
TheProb #6236 üzenetére
Postára be szoktam tolni magammal (mindig kieső időszakban megyek), melóhelyen elfér a bejáratnál a fogasnál. Amúgy én is meg vagyok ezzel lőve, mert esélytelen lelakatolni (vagy annak hiszem). Benzinkúton szoktak vágni egyfajta fejet néha, de már kezdik megszokni mivel ppp és postapont is egyben. 10 mp alatt könnyedén eltulajdonítható így nem szívesen hagyom benzinkúton kívül, ráadásul néha elég fura közeg tud ott sokasodni a benzinkút és a dohánybolt között.
Amúgy ha összehajtható, és lehet húzni egy keréken, akkor akár még opció lehet egy boltban, de dilemmáztam már azon is, hogy összehajtva a bevásárló kocsi aljába rakom, de a festés miatt nem próbáltam. -
#95712068
törölt tag
Nagyon szépen kifejezve nem egy életbiztosítás 9 éves gyereknek ilyen "játékszert" venni.
Voltam 9 éves, vannak emlékképeim, hogy miket állatkodtam bmx-szel és az elődjével.
ES2 tulajként 20 km/h óra felett nem használom a gépet, mert életveszélyesnek érzem, pedig főleg 2 keréken közlekedtem. De még 20 km/h-s sebességnél is ki tud nyírni egy közepes kavics, és akkor a kátyúkról és egyéb úthibákról még egy szót sem ejtettem. Nagyon észnél kell lenni, és egy kisgyerek a haverok előtt elég nagy állatságokat tud művelni (magamból kiindulva). -
#95712068
törölt tag
Segway ES2-re honnan érdemes első gumit venni? Esetleg adtak hozzá gyárilag? Akkor megnézném hétvégén a dobozát a padláson.
Másfél év alatt gyakorlatilag eltűntek a barázdák, és ősszel lehetnek belőle problémák, ha lesz egy kis eső. Bár esőben 11-12 km/h óra fölött már visszacsapja a vizet hátul (azaz gyorsabban nem megyek), de ettől függetlenül jó volna cserélni az első gumit.Itthon csak a muziker-ben találtam, de ott sincs raktáron, ezen kívül ali-n találtam még egy hónapos szállítási idővel.
Illetve a tömör vagy a "lyukacsos" verzió jobb? Gondolom utóbbi több úthibát nyelne el.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Medence topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A OnePlus ellen biztonsági aggályok miatt indítanának vizsgálatot az USA-ban
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elektromos autók - motorok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- DJI Air 3 drón újszerű állapotban, garanciával
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest