- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #30942 üzenetére
De azt vágod, hogy engem nem egy kukiroller ölt meg majdnem,
hanem egy olasz gyártó terméke (ismeretlen előélettel!), viszont
már általam beépített utángyártott kerékkel? Mert tömlős kellett.És mondom, rohadtul nem mentem tempót, voltam rendőrségen
nézni a felvételt (ők is látták teljesen tisztán így fel is mentettek).Én konstruktívan nyilvánultam meg. Vannak és lesznek a piacon
olyan rollerek, amik képesek 25 km/h fölött haladni. Ezeket pont
a leendő KRESZ fogja teljesen szabályos keretek közé szorítani...Ha te azt mondod, hogy ezeket soha senkinek az is egy mondás.
Viszont nem konstruktív, hanem totális tiltás. Lehet ezt is, naná!Én is tudnék olyat mondani, hogy ezt az egész bérrolleres témát
be kellene szántani a retekbe, mivel elhiteti az emberekkel, hogy
ez valami tök jó dolog, ami olyan mint a gyaloglás, bár gyorsabb,
és ha nem szabályozzák azt is durván be, jönnek a halálesetek...Ha meg beszabályozzák, akkor pingvineznek a bérbeadók, hogy
életszerűtlen elvárni, hogy minden gyalogos öltözzön be+értsen
kétkerekű közlekedés dinamikájához, ráadásul totál bizonytalan
egyenesfutás, és miniatűr kerekek mellett, néha életveszélyesen
leamortizált fékrendszerrel, nulla tapadású tömör gumival. Ehh...Szerk: Azt gondolnám [...] másképp látod a dolgokat
Másképp is látom... szerettem rollerezni, szerettem építgetni és
tesztelgetni a különböző vezérlőket, motorokat, akkukat: jó volt!
De mivel egy szar felni miatt majdnem ottmaradtam, többet ÉN
NEM állok rollerre. Ettől még fogok akkut építeni a G-Boosteres
havernak, akinek meghalta magát a versenytechnika állásban...
Pontosan tudja a srác a sztorimat, azért ő még fog gurulni.
(Nem az enyémmel, bár a vezérlőt már kinézte belőle magának,
ami érthető, hiszen az magában majdnem 130K-ba fáj, jó is az.) -
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #30937 üzenetére
akkor sem ajánlanék 25 km/h-nál gyorsabb gépet
Akkor ne ajánlj, ennyire egyszerű. Azért még lehet beszélgetni róla? Vagy a nagy teljesítményű motoros roller (KRESZ tervezet), biztosítás (már van) is hülyeség?
(Nyilván nem gyerek kezébe kell adni, de azt explicit nevesíti is a leendő KRESZ.)Ui: amúgy az ilyen trollkodás (nomen est omen) szerintem csak árt a topiknak...
Megjegyzem, ha rám gondolt a kolléga, akkor valóban: 25-nél maradtam ott. Az,
hogy amúgy a roller képes volt 45 km/h-ra nem számított semmit a balesetben. -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #30935 üzenetére
szerk.: most olvastam vissza, és nem gyereknek lett véve a kukirin rettenet. "Ismerős csajszi" kifejezés elvileg takarhat felnőttet is.
A saját történetemben 15-16 éves gyereknek akartak venni 40-45 km/h-s gépet a szülei, és az arra adott reakciómat olvashattad.
De ettől függetlenül a legnagyobb jóindulattal sem tudnám felelősségteljes cselekedetnek leírni azt, hogy életveszélyes eszközbeszerzésébenajánlásában segédkezik valaki. Mert akárki akármit is mond, bringaúton igen is életveszélyes a többiek számára is, ha valaki 40-45-tel megy.#30936 enginev3.0
Igen, vissza kellett olvasnom, hogy nem gyereknek segédkeztél. Feltételezésem szerint egy felnőtt azért csak felelősségteljesebben közlekedik, így jó eséllyel nem fog megtörténni a 4 sorral feljebb írt bringaúton száguldozás esete. De akkor sem ajánlanék 25 km/h-nál gyorsabb gépet, és itt ne a "papírozásra" gondolj, hogy most kell biztosítás vagy sem. -
enginev3.0
félisten
válasz
#95712068 #30935 üzenetére
Akkor már csak azt nem értem, hogy a Te ismerősöd gyerekének való dolgot hogy tudtad összekötni azzal hogy az én 34 éves nő ismerősöm vett magának egy rollert, amit én segítettem neki összerakni és átnézni
Én semmit nem úgy kommentáltam hogy gyerekre kell bízni mennyivel menjen, vagy hogy bármilyen úton módon is segédkeznék abban hogy egy gyereknek valaki ilyen eszközt vegyen.
Egy gyerek ne is közlekedjen 35-40nel, se ilyen eszközzel se mással, menjen 25tel, ebben teljesen egyetértünk.
-
enginev3.0
félisten
válasz
#95712068 #30932 üzenetére
Az adott márka az egyik legkeresettebb márka, szerintem semmivel nincs rosszabb meghibásodási arányuk mint a többi gyártónak, bár nem kerestem róla adatokat.
A sebességet mindenki maga dönti el, hogy mennyivel megy, ezekkel is lehet menni 15 meg 25-tel is, csak épp adott a 35 vagy 45km/h
Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész, elüt. Korábban volt itt valaki aki indulásnál feküdt ki, és kórházba került nem kis sérülésekkel.
Egy rogobó kb pont ugyanennyire veszélyes mint ez, esetleg az még rá is esik a lábadra és a kipufogó megéget, vagy széttöri a lábad a motor ha úgy esik rá.
Vagy kaphatsz vele defektet, de akár nagymotoron is kaphatsz defektet, és majd valaki összekotor.Bicikli sem jobb mint ezek, max azt lusta vagy ennyivel tekerni, és akkor nem lesz akkora esés, de lesz esés, és rajtad múlik hogy könyökkel, csuklóval, vagy fejjel veszed le az aszfaltot.
Az is egyéni döntés (bár lassan már inkább szabályozott lesz) hogy ki milyen védőfelszerelést vesz fel ezekre.
A G4-es meg G2-es kukirint pedig tök feleslegesen kevered össze a második hozzászólásodban. Mert a G4 valóban életveszélyes, ami 70nel megy, és közben beszitál a kormány, a G2 meg egy jól összerakott cucc, ami normálisan gyorsul, és nincs rajta halálfélelmed.
Hadd ne legyen már gond hogy egy elektromos roller topikban elektromos rollerekről van szó, ha ennyire tartasz tőlük, akkor ne vegyél, ne járj velük, és kész.
Beszerzésben meg senkinek nem segédkeztem, csak írtam egy véleményt, és tapasztalatot az eszközről.
-
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #30932 üzenetére
Nem fért bele a szerkesztési időbe, közben kutakodtam viber üzenetek között. A volt főbérlőm küldött egy linket, hogy a 15-16 éves gyereke valami szériahibás és nem utolsósorban életveszélyes kukirin gépet szeretett volna magának.
A válaszom elég egyértelmű volt:Szia! Ha szeretnéd a közlekedési balesetben lebénult gyerekedet ápolni, akkor vehetsz ilyet. A képen látható kukirin életveszély kategória, és nem csak a 45 km/h-s sebesség miatt. Ráadásul arra a gépre már biztosítást kell kötni, mert 25 km/h-nál gyorsabb. Itt egy cikk a sokadik javított változatáról, a cikk szerzője szerint az az első típus az adott gyártótól, ami nem akarja megölni.
https://mobilarena.hu/teszt/kukirin_g2_2024_ami_nem_ol_meg_az_elvisz_valahova/bevezeto.htmlDe még így is bőven életveszélyes, sajnos jellemzően vétenek egy-két szériahibát, és 45-nél nem vicces anyaghibából adódóan felkenődni valahova.
Az általam említett két gép (navee s65, xiaomi 4 ultra) is jó felfüggesztést kapott, viszont limitálva vannak 25 km/h-ra, ami közeljövőben érkező jogszabályoknak is megfelelhetnek, amiért nem érik el a 25 kg-os súlyt. Jelenleg azért érdekesek, mert nem kell rá biztosítás, és használhatja vele a bringautakat is. A kukirin-nel nem szabad bringaútra menni.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #30036 üzenetére
Az elején leszögezném, a Navee S65-ben alkalmazott fogaskerekes hajtáslánc mérnöki szempontból fantasztikus alkotás. Csak mivel egyedi megoldásról van szó (sem előtte, sem utána nem alkalmazták ezt a technológiát), így relatív kevés tapasztalatuk jött össze a megfelelő méretezésről, a használat közbeni hibákról, azok elkerülésének módszeréről.
Lehetséges, hogy minden más rollernél ellenállóbb, de azért erre van kisebb esély, mivel ez lényegesen összetettebb megoldás, így a hibalehetőség is nagyobb. Eddig még nem olvastam meghibásodásról, ha pedig típushibája lenne, akkor már előjött volna. De ha ilyennel rendelkeznék, télen akkor sem ezt használnám, hanem egy hagyományos típust.
-
alphamooncam
őstag
válasz
#95712068 #29187 üzenetére
Mindenki olyan sisakot vegyen amennyit szerinte a feje/gyereke feje ér.
Szülőkre ez hatványozottan vonatkozik.
Ez velem nem történhet meg tipusú emberek legtöbbször családjaikkal fizettetik meg a hibáikat, amit vagy helyre lehet hozni, vagy nem.
Ismerjük a fokozatokat bukósisak ügyben.
Noname bringás sisak szerencsés esetben védhet valamennyit, fullface motoros szabványnak megfelelő, korábban nem balesetezett energiaelnyelős belsős nagy valószínűséggel meg fog védeni, ha rendesen be van csatolva.
P.S:
A két végletet írtam le, de szerintem egy nyitott sisak is megfelelő lehet. -
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #29514 üzenetére
Meg kell nézni milyen ligában játszik a Joyor, milyen rettenetes nevekkel kerül egy piactérre: enjoyroll.hu:. Mankeel, OOK-Tek, iScooter, Kixin, Bogist, stb.
Annál a Joyor rollernél a nyaknak nem szabadna így törnie. Ez anyaghiba nélkül nem igazán lehet összehozni.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #28747 üzenetére
Kb. 1 hete mentettem le a Navee oldalán egy linket, mely összefoglalja melyik rollerhez melyik applikáció kell. Már nem működik a link https://naveetech.us/support/download-center/, valamint a navee és download center kombinációra se hozza be az utódját.
Szerencsére lementettem onnan az adatokat:
Attention: NAVEE now has three different apps for different models, please make sure the app you downloaded matches the model
1. N65/N40/N30/N20, please donwnload “Go Navee” app.
2. S65/S65C/V40/V40Pro/V50, please download “Mi Home” app.
3. N65i/V25/V25 Pro/V25i/V25i Pro/V40i/V40i Pro/V50i Pro/S40/S60, please download “NAVEE” app.Ezek alapján a N65-höz a Go Navee kell. Gondoltam bemásolom ide, ha Mr. Csontink kívül valaki másnál is felmerül ez kérdésként.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #28762 üzenetére
A Navee S65, S65C és Xiaomi 4 Ultra mindhárom eltérő motorral rendelkezik.
A 4 Ultra 500/940W, S65C: 450/900W (és nagyobb akku), S65 pedig a különleges fogaskerekes motorjával, és 500/1000W teljesítményével.
Nem hangos, vagy nincs valami különleges hangja ennek a hajtásnak? Milyen gondozást igényel?És ami engem meglep, hogy a leírások szerint az első kerék csak fut szabadon.
A hajtás hátul van és a tárcsa fék is hátulra került. A fogaskerekes áttételezés miatt a hagyományos motorfék (E-ABS) lehet meg se valósítható.
Az energia visszatáplálásos fékezés működik benne? Magyarán van normális motorfék?Az utódba, Navee S65C-be már a szokásos szénkefe nélküli motor került, amin van E-ABS, előre pedig dobféket szereltek.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #28753 üzenetére
Elmondottak alapján ezek a pici rollerekkel sem vállalták túl magukat, nagyon rövid távon megfelelő útminőség mellett ajánlható. Nem sok szerelést, törődést igényelt, amíg el nem ázott, vagy meg nem öregedet (el nem koszolódott a fékszenzor).
Iskolásoknak, vagy lakótelepi hölgyeknek, akik tömegközlekedésen is használnák akár ideális roller is lehet az ilyen könnyű szerkezet, mely nem valamelyik szétesős gyártótól származik.Ezt követően egy Navee S65 elég komoly ugrás, mintha egy köztes lépcsőt kihagytál volna.
A pont 1.000 W-os csúcsteljesítmény a várható szabályozás határán billeg. 1.000 W-ig rendben van, vagy 1.000 W-tól már nagynak számít. Pedig a 25km/h végsebesség és 24,3 kg-os tömeg is határon belül mozog. Xiaomi 4 Ultránál, az unokatestvérnél 940W-nál fogták meg a névleges 500-as motort, ami amúgy hátra került. -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #28753 üzenetére
Ennyi év távlatból már nehezen tudom belőni, de egy csavart meg kellett húzni benne, talán az első gumi csere környékén történt meg. Egy kicsit szét kellett hozzá szedni a nyitó mechanikát, hogy meg lehessen húzni. Kormány stabilitását/holtjátékát érintette, bár utóbbit elvileg egy elhagyott gumi akármi is okozhatta. Egy videóban talán benzincsövet ajánlottak a helyére, de végül nem foglalkoztam vele. Kapott terepet is az emlegetett salakos és kráteres részen, imádtam a dupla "lengéscsillapító" miatt. Viszont cserébe csörög-zörög, és ezt egy-két célirányos "olajzással" lehetett ideiglenesen csökkenteni.
Nem egy csajozós verda, de az adott felhasználási módra ideális célszerszám volt. -
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #28751 üzenetére
Mennyit mentél vele, és miként öregedett?
Mert a roller alaptulajdonságai miatt ezek amik nagyon számítanak, ebben szoktak alul maradni a noname és szarul összerakott gépek.
Az ES sorozat pedig egy normál gyártó szokatlanul kevés anyagból összerakott rollere.(Példaként az én 3 éves Xiaomi 1S rollerem, melyet nem kímélek, pumpáláson és töltésen kívül nem sok törődést kap, egyre kopottabb, csúnyább, de ettől eltekintve menettulajdonságokra hozza az eredeti állapotát, nem zörög, nem recseg, napi szinten hibátlanul kiszolgál.)
-
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #28747 üzenetére
#28746 Mr. Csonti
Ne vedd figyelembe az írásom, teljesen eltér a két navee gép applikációja és a csatlakozás módja is. N65-nél egy ideig elszüttyög a bluetooth keresés részen, ami nálam másodperc töredéke alatt megvan a roller ikonra kattintva Xiaomi Home-on belül. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
#95712068 #28719 üzenetére
Annál nem tudom pontosan, de általánosságban lehet kettő is. Egyik a biztosítócsavar, amit előbb lazítani kell:
Utána válik mozdíthatóvá a nagy csavar, amivel beállítható a minimális légrés:
Utána a biztosítócsavart ismét rögzíteni. De még mindezek előtt lehet olyan trükköt is, hogy amennyiben a féknyereg állításra szorul (mert például le volt véve) a két csavart kicsit lazára venni, hogy engedjen is, de azért ráfeküdjön pontosan a nyereg a síkra:
Utána a féket érzéssel meghúzni. Ekkor a féknyereg beállítja magát a féktárcsára, illetve kézzel is úgy igazgatni, hogy minél pontosabban feküdjön a helyére. Utána (fogott fék mellett) a nyeregcsavarokat rendesen meghúzni. Igaz, hogy meghúzás közben előfordulhat egy kis elmászás, de ideális esetben a légrést már nem is kell állítani. Ha mégis, akkor korrigálni azt is finoman.
Képek innen vannak: https://www.youtube.com/watch?v=1N2AS-Eth5o
-
válasz
#95712068 #28646 üzenetére
Az lehetséges. Mert egyébként én sem értem. Nem zavar, csak fura kicsit!
#28662xandrush0831: Nekem itt helyben van a szerviz nagyon lelkiismeretesek, csak ez ilyen időszakos dolog. 18 töltésből kétszer jött elő. Megjegyzem, hogy hozta a menettávot tegnap is. Szóval ez ilyen "sajátossága" lehet a szériának, és vélhetőleg nem hiba.
Ami engem amúgy meglepett, hogy :
Ha az akkumulátor töltöttsége 30% alatt van, és a rollert egy héten keresztül
nem teszed töltőre akkor a rendszer az akkumulátor károsodásának védelme
érdekében az akku alvó üzemmódba kapcsol. Ha ezt megtörtént az elektromos
roller nem fog bekapcsolni. Ahhoz, hogy újra bekapcsoljon tedd fel a rollert
töltőre. (Ekkor a rendszer újra aktíválja az akkumulátort).
Ami jó, hogy védi az akksit, de ha lent lenne a lépcsőházban, akkor csak ezért felcipelni, hogy reaktiváljam...
Meg ugye töltőre kell tenni...
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#95712068 #28570 üzenetére
Nem tudom honnan veszed hogy nincs tapasztalatom, de tény hogy ez a 80-20 dolog akkunál egy hülyeség. Nem így működik a technika, csak a hatótávod dobod el és sokszor töltöd. Ha éppen úgy jön ki hogy a hatótáv jó és pont így tudod töltőre dugni akkor csináld... 20% alatt egyedül annyi van hogy takarékosba kapcsol a roller.
Mobiltelónál is röhögtem hogy sokan centizték aztán 3-4 év múlva ugyanannyit tudott a gyorstöltött néha még csurig merített akkum mint az övék....
-
válasz
#95712068 #28570 üzenetére
A beépített töltő nem koppra tölti az akksit (normálisabb rollereknél legalábbis), ezért nem fontos 80, meg 90 százalékokig tölteni, mert úgyse lesz csutkára töltve, (csak a kijelzőn 100%-ot mutat).
Ráadásul a töltés vége felé balanszol. Ha mittudomén 90 és 100% között mindig kihúzod a dugót, ez a balanszolás elmarad, mivel azt nem tudjuk, h a töltés vége felé mikor fejeződik be a töltés maga, és mikortól kezdődik a balanszolás. (Persze ha a BMS-re rá lehetne csatlakozni, akkor látnánk épp mit csinál.)
Az akksi élettartamát azzal lehet inkább növelni, ha a napi hatótáv igényünknek megfelelő méretű akksival rendelkező rollert választunk.
Van aki egy Essentiallal jár, mire beér a munkahelyére, negyedéig, ötödéig merül, ott feltölti, majd hazamegy, ismét feltölti.
5100mAh akksi, 8km a munkahely, 16km naponta, napi kétszer töltés, 500teljes ciklus az kb 250 nap alatt lesz meg, 250 munkanap az kb 50 hét.
Na ha valaki így használja a rollert, akkor egy - másfél év alatt eléri az 500 ciklust.
Ezzel szemben aki nem Essentialt vesz, hanem pl egy Pro 2-t, (abban 12800mAh az akksi, kb 35km-t tud egy töltéssel), napi 16km-el számolva az 500 ciklust kb 1100munkanap alatt éri el, azaz kb ~220 hét alatt, kb 4 - 4,5 év alatt.
Na így kell az akksit kímélni, ugyanakkora távolságra nem egy kis akksis rollert veszünk, hanem egy nagyobb akksis rollert. -
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #27773 üzenetére
Pontatlanul fogalmazott a címben. 50 km/h tempónál történt ez vele, nem 50 km megtétele után.
Bár olyan tempóra a gyári adatok szerint nem képes, csak a felére.
BOGIST C1 Pro Electric Scooter, 500W 48V 13Ah ,Shockproof and Stab-Proof with Seat
Maximum speed per hour (km/h): 25KM/H
cruising range (km) Approximately : 40-45KMValószínűleg feloldható ennél is a sebesség limit.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Szerencsétlen esetben, főleg túl alacsony nyomás mellett, elvileg lefordulhatna a gumiabroncs a felniről, erről régebben is lehetett olvasni, amikor ilyen rollerek sem voltak. Valószínűleg általános figyelmeztetés, a felelősség kizárására.
Magam részéről a tömör (kamrás?) gumit kénytelen leszek ledobálni és átépíteni pneumatikusra, valahogy így:
https://www.youtube.com/watch?v=kQVEmwfijv0
Pedig nagyon jó a rugalmas felfüggesztés elöl-hátul, a bukkanók áthidalására, ezzel meg vagyok elégedve. De az érdes, rücskös utak rezgéseit nem csillapítja, ami nem csak kellemetlen, de a szerkezetet is gyilkolja és az akkut is károsíthatja.
Itt konkrétan említi is egy szervizes, hogy előfordultak ilyen panaszok:
-
Tangerine
senior tag
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Sokkal praktikusabb, modernebb, és biztonságosabb a tubeless (durrdefekt szinte kizárva, kisebb gördülési elllenállás/fogyasztás, defekt esetén csak lassan, vagy nem is ereszt le). Akkor van belső, ha nem lehet vagy nehéz légmentesen tömíteni a felnit (osztott felni, vagy sok vékony küllő motornál (pl leginkább choppereknél))
-
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27709 üzenetére
Az bebaszna, mert praktikusan minden motorkerékpár tubeless.
(Még mielőtt kötekedne vki: nem mindegyik, vannak belsős modellek.)Ui: én se értem, mire gondolt a költő, de ha lefotózod, talán kitaláljuk...
(Lehet arra céloznak, hogy "túlzottan" ne bízz a gumiban, mert szar: ha
elcsúszol, mossák kezüket, a te hibád, hiszen ők írták, ne fordulj lapon.) -
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27707 üzenetére
Olyan nincs, hogy nem döntöd, muszáj, ilyen a fizikája: annyi, hogy ha
csak kicsit lehet (mert leér valami*), kicsit mered (vö. majrécsík), akkor
a kanyarsebesség arányosan lassabb lesz, adott ívet feltételezve.Mármint kisebb kell legyen, különben kiegyenesíted a kanyart. Sajnos
rutintalan rolleres esetén simán előfordulhat.Az első útjaim egyikén
majdnem lementem a bicikliútról egy ilyen miatt (súlyos 20 km/h-nál).
Pár fordulóval később nem kellett ugyanott lassítani 25-ről... Egyetlen
probléma lehet azzal, ha már rutinosan döntögetsz, ha egy szar gumi
kerül fel, ezért jóval hamarabb éred el a tapadáshatárát. Tömör gumik
tudnak meglepetést okozni, részben azért, mert túl kemények, amúgy
meg szar a gumi "keverék", sőt, legtöbbször nem is gumi, csak nylon...A PMT rendes gumit gyárt, nem véletlen isteníti minden (tank)rolleres:
annak lehet dönteni rendesen, kegyetlenül jól tapad, megéri az árát.
(Nyilván, ha 30K/db, akkor ez elég meredek kijelentés, de sajna igaz...)*: pl. bal oldalt elhelyezett kitámasztó (bal kanyarban értelemszerűen).
-
DigitXT
félisten
válasz
#95712068 #27705 üzenetére
Az oldalsó szőrök soha nem is fognak lekopni, ha nem döntöd nagyon.
Szerk: inkább hasznos egy profilmélységet mérni, ha érdekel a valódi kopás.
(Na nem mintha roller esetén akkora vízkiszorításra lenne szükség. De azért
nem teljesen tökmindegy, mert lehet kapni slick gumit, az vízen életveszély.) -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#95712068 #25394 üzenetére
Köszi, ez van nekem is. Alsó műanyaghálós részén benne - használat közben - pici led pislog nem nézted még? Csak furcsa mintha szikrázna.
E2 Pro - Gyárilag első 3,1bar, hátsó 3,6bar nyomást mutatott rácsavarás után (volt kicsi elszisszenés nyilván), 10km-t mentem vele eddig. -
Bandus99
őstag
válasz
#95712068 #25276 üzenetére
A jelenseg gyerek elmondasa alapjan 5-10 perc hasznalat utan jelentkezik, mintha befekezne egy pillanatra lecsokken a sebesseg, de a kovetkezo pillanatban megint megy, mintha semmi nem tortent volna, majd ismet ugyanez megtortenik, akkor mar nem kell percek varni a kovetkezo esetre. sebesseghez sem lehet kotni, mert probalta ugy is, hogy leglassabb fokozatra kapcsolt, de ott is jelentkezett.
Vegulis a fekkarra ra tudok nezni, azt megteszem. Köszönöm -
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #25268 üzenetére
Ezzel én is kísérleteztem.
Xiaomi és Okai rollerem van, a felépítése miatt a Xiaominál könnyebb azt megvalósítani, hogy pár lépést megyek, sőt futok mellette aztán pattanok fel rá.
Talán megérne egy hatótáv tesztet, csak ahhoz, hogy igazán szép kimutatás legyen mindkét alkalommal ugyanazt a kört kellene megtenni, és sok újraindulásnak kellene lenni.------
Helyette számítással is nagyjából a végére lehetne járni.
Kisebb akkupakkal rendelkező rollerek adatlapja nagyjából ilyen paraméterekkel rendelkezik:
Battery: 5200 mAh | 187 Wh | 36 VDC
Motor power: 300W | peak 600W
Elvi hatótávot 20-25 esetleg 30 km közé teszik (módszertől függően).Ha tudjuk, hogy gyorsuláskor kb. 500-600 W között dolgozik a motor és mondjuk a gyorsítás 5 másodpercig tart ezt még ellenőrizni kellene, akkor már csak 2 adat hiányzik:
- hány elindulásról van szó, és
- mekkora teljesítményre van szüksége normál tempó megtartásához?Ha egyszerűség miatt a hatótávot 22 km-nek, az átlag tempót pedig 22 km/h-nak vesszük, akkor ennek a rollernak az akkumulátora 1 óra alatt merül le. (3600 másodperc.) Ez azt jelentené, hogy a 187 Wh kapacitás miatt kb. 187 W a motor teljesítményigénye, hogy 22 km-en át fenntartsa a 22 km/h sebességet. Ez nagyjából reálisnak is hangzik.
Ha a 22 km-es távon 400 méterenként kellene megállni, akkor az kb. 55 újraindulást jelentene.
Gyorsulások időtartama: 55 × 5 másodperc = 275 s.
Ha 500 W az átlagos teljesítmény az 5 mp gyorsulás során: 275 s × 500 W = 137.500 Ws, és ezt elosztva 3600-al, megkapjuk a 38,2 Wh fogyasztást. Az akku 187 Wh kapacitásához mérten ez elég jelentős érték. Azt jelenti, hogy 22 km-ből levonódik 4,5 km, ha nem egyenletes tempóban megyünk, hanem meg-meg állunk. Majdnem kereken 80%-ra esik vissza a hatótáv.Azon kívül, hogy mindenki esetében elég szélsőséges értékek között mozoghatnak a paraméterek, talán nem tévedtem sokat.
-
válasz
#95712068 #24393 üzenetére
Nem egymás mellett vannak a lábaim, hanem egymás mögött. Szerintem amelyik rolleren elfér egymás mellett egy felnőtt ember két lába, annak túl széles a taposója. Legalábbis a hordozhatóságot lerontja.
Amúgy tudok még járni, csak már nagyon el van kopva a csípőízületem. Nekem mindenképpen kell majd csípőprotézis, de még nem szántam el rá magamat, hogy elmenjek. (Nem fáj még annyira.)
-
Pancsermeste
őstag
válasz
#95712068 #24379 üzenetére
Talán már az ülés miatt is e-SMKP-nak minősül.
No mindegy, használja, amíg a helyi seriff nem kapja el... aztán meg majd, ha nem meri használni, legfeljebb nekem adja.
Szerintem hátul nincs teleszkóp (csak az ülés rugós), elől sem volt a régebbi verzióknál, remélem ezen lesz...
Bár, ez a csávó is a régi verzióval megy, meg van elégedve a terepképességeivel.
-
-
ridiculous
aktív tag
válasz
#95712068 #23688 üzenetére
Jaa, ha te már egyből szét akarod szedni meg megkenni az más dolog.
Azért ez nem egy kötelező tennivaló főleg ha működik rendesen ahogy megérkezik.
Egy nyomásmérős pumpa nem árt, hogy fel tudd fújni a súlyodhoz mérten a szükséges nyomásra.
Tartozékként kapsz hozzá egy kis "szerszámkészletet" amivel minden csavart meg tudsz rajta húzni. Nem egy nagy kunszt "beüzemelni". -
ridiculous
aktív tag
válasz
#95712068 #23686 üzenetére
G2 Pro - ban van tempomat, az összeszerelése meg annyiból áll hogy becsavarsz 4 csavart szóval nem kell nagy beüzemelésre gondolni.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #23502 üzenetére
Különös igényeid vannak, az Okai Neon Lite (ES10) mellett nézz rá a középső, tehát nagyobb (40 km-es) hatótávú modellre ES20, most 140k alatt kapható. Itt az első kerék tubeless, a hátsó kerék viszont tömör ezért kapott ide egy kis lengéscsilapítót.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
#95712068 #23502 üzenetére
"Főleg kaabo mantis és társainál láttam dupla lengéscsillapítást, de azok fél millás nagyságrendbe kerülnek, úgyhogy akkor a terepviszonyos témakörből kell visszavennem igények tekintetében."
250 - ért már kapsz G2 Pro - t
Ha erősebb kell meg ott a G2 Max.*Ja, látom már szerkesztetted. Igen 300 környéke kb. az alja amiért lehet kapni dupla lengéscsilit.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
#95712068 #23500 üzenetére
Egy OKAI Neon Lite még a fillérofil™ hajlamaid is kielégíti.
9" belső nélküli önjavító gumi
30km hatótáv ami ha max fokozaton használod akkor 20km valós, de írtad hogy 15-20km/h - val használtad akkor 20km felé vihető a táv. (bár ez függ a súlyodtól meg más kritériumoktól is)Egyedül akkor nem ajánlom az OKAI - t ha magasabb vagy mivel kisebb a kormánymagassága mint a "megszokott". Nekem 175cm - el kényelmes.
-
bexinho23
őstag
válasz
#95712068 #23495 üzenetére
Hány km ment bele? Nekem sajnos az F30e-m ment tönkre ugyanígy (hibakód nélkül) 1100 km körül (szinte napra pontosan 1 év leteltével). Amit én javasolnék, az az F2Plus E.
-10 colos önjavító, zselés réteggel ellátott, belső nélküli gumiabroncsok
-Maximális hatótávolság akár 55 km (tudom, hogy nem szempont számodra a távolság, de elég nagy extra)Vagy a feleannyiba kerülő E2 E, amin szintén:
-8,1 colos belső üreges gumiabroncsok (nincs szükség karbantartásra)A leírásod alapján az utóbbit ajánlanám.
-
chatran
őstag
-
elmunkas
csendes tag
válasz
#95712068 #6658 üzenetére
Köszi, elolvastam a linkelt postodat is. Ezek szerint nekem muszáj a plusz akku az ES2-höz, ha esetleg másik úton megyek már nem fordulnék meg a munkahelyről vagy ne adj isten hidegebb van stb... pár km tartalék nem árt ha van benne. Így viszont kérdéses, hogy a sima M365 (vagy 1S) hatótávja elég-e, mert ES2+pótakku vagy Xiaomi Pro már más árkategória azért. A defekttől nem félek mert egész jó minőségű bicikliúton tudok szinte végig menni és bicikliből van már kellő tapasztalatom és szerszámom a javításához.
-
FőDudu
veterán
válasz
#95712068 #6203 üzenetére
Nem lehet mindentol megvedeni oket. Az se jo, ha sport helyett otthon ulnek.
Fiam legalabb megy focizni, kosarlabdazni, teniszezni - es ezek mellett sokat biciklizik.Amikor mi gyerekek voltunk, akkor se bukosisak se egyeb vedelem nem volt rajtunk.
Megsem tudok egy gyerekrol sem aki meghalt vagy megrokkant volna a kortarsaim kozul.Pedig nekem is volt olyan eset amikor az ugraton a BMX kormanya toben letort a csocsonkrol es a csonk a hasamba furodott a landolasnal.
Szerencsere olyan helyen lakunk, ahol legalabb az autokkal nem kell szamolni - a forgalom miatt nem kell aggodni. A tobbire meg oda kell figyelni, megtanitani betartani a szabalyokat.
A kis kerek meret miatt valoban veszelyes lehet a ko/bukkano/uthiba - ezert is jon kepbe a minnel nagyobb gumi meret. 10" korul vannak, nagyobbat meg nem lattam elektromosban (ami nem egy oszver bicikli).
-
Patyesz
csendes újonc
-
chatran
őstag
válasz
#95712068 #6178 üzenetére
B@szki az te voltál?
Ne égess ki. Nekem úgy rémlett, hogy törölted magad innen.
Nekem nem lötyög, van egy oroszból angolra fordított részletes ES2 doksi, átdobom priviben, ha megtalálom. Abban mintha írták volna ezt a hibát.
A zörgés is megvan, ha száraz időben megyek vele. Párásabb időkben semmi hangja nincs. Valamelyik alkatrészt kellene zsírozni. Jövő héttől ismét előveszem, majd akkor megnézem. -
chatran
őstag
válasz
#95712068 #6176 üzenetére
Végre egy ES2 tulaj. Üdv, nekem is ilyen rollerem van.
A kérdésben sajnos nem tudok segíteni, mivel a rollert csak munkába járáshoz használom, felváltva biciklivel, illetve kocsival, ha esik. Tavaly ősszel használtam többet, aztán télen már nem, tavasszal meg jött a vírus és a hómofisz. Így összesen kb. 150-200 km van benne. Ezalatt meg szinte semmit nem kopott.
Valószínűsítem, hogy a kérdésedre innen más sem fog tudni válaszolni, mert mióta olvasom kb egy éve ezt a fórumot talán 1-2 ES2 tulajjal találkoztam.
Van egy elektromos roller fbook csoport, ott többeknek is van ilyen rollere, ott nagyobb eséllyel találsz választ. Keress meg priviben és adok linket.
Amúgy nézegettem videót az első gumi cseréjéről, nem egyszerű mutatvány. Nem mellékeltek pótgumit az első kerékhez, ne keresd a padláson.
Én tuti a lyukacsosat próbálnám ki, mert botrányosan rossz az ES2-k menetkomfortja térkövön.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- Karcos Amazfit GTS 4 okosóra dobozában
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mini 4 pro drón - új állapotban, 2027-ig garanciával
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest