- Aurát vált a Vivo V60
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Magisk
- HMD Skyline - jó szerelés
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
Aktív témák
-
prmcsk
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #13961 üzenetére
Nem...Az utolsó kör SC.-jára ez vonatkozik
"Ha a verseny aközben ér véget, hogy a Safety Car a pályán van, akkor az utolsó kör végén be fog hajtani a boxutcába, és az autók normál módon, előzés nélkül mennek el a kockás zászlóig."
Szerk: Tényleg nehéz felfogni, hogy az utolsó körben más szabályok vonatkoznak a SC.-ra ?
-
P00By
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #13961 üzenetére
Én is csak beszélek a "levegőbe" ezzel a zászlóval, de nem tudom hogyan van a hierarchia! Nem tudom, h melyik szabályok írják ezt felül!
#13964: Értem, akkor lehet a fellebbezésnek lesz is tényleges eredménye.
-
Bluegene
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #13953 üzenetére
pedig olyan betyáros volt a Schumák
kár h az ilyen apró húzásokat ölik ki a versenyzőkből
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #13834 üzenetére
Senki nem mondta hogy akkora nagy ász volt csak kicsit sántít, hogy valakinek fingja sincs a pályafutásáról és úgy böfög be nagyobbnál nagyobb ökörségeket. Nem mondom hogy meglepő mert ez nem az első eset csak azért na...
Amúgy ez az esős hasonlat is eléggé hibádzik. Ott van példának 98' Spa vagy éppen 96' Monaco de még volt pár hasonló.
-
prmcsk
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #13826 üzenetére
Marad a 7-ik. és ne büntessék, ilyen "egyszerű".
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #13819 üzenetére
A zöld zászló nem írhatja felül az SC szabályt. Ez esetben nem előzési szabadságot adhatott, hanem, hogy tiszta a pálya 'elvileg lehetne gyorsítani, versenyezni', ha nem a legutolsó körben lennénk és nem lépne életbe egy különleges szabály az előzés tiltására.
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #13807 üzenetére
Én örültem MS 6. helyének. De aztán olvastam, hogy folyik a vizsgálat és megszegett egy szabályt, aminek én is utánanéztem. Én csak azt idéztem, amit a helyszínen lévő szakújságírók véleményeztek a dologról, hogy büntetés várható.
-
MPowerPH
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #13807 üzenetére
Akkor meg az FIA a hülye, vajon mit vizsgálhatnak?!
Lehet ők is éppen lapozgatják a kis füzetet, mi van ilyenkor érvényben.
Egyetértek Veled, én is úgy tudom, hogy így szól a szabály.Azok akik megint Schumit és Brawn-t szapulják. Miért is volt az megírva, hogy Rosbergnek Schumi előtt kelljen végeznie. Csinálhatták volna azt is, hogy Schumit hagyják kint, az volt nagyobb hátrányban aki előbb kijött, ezt itt látni lehetett. Talán így nézve mégse Schumink kedveztek. Főleg azt nézve, hogy csak szerencséje volt, mert ha Barrichellonal nem rontják el a kerékcserét, akkor úgyis beragad mögé. Egyértelműen Rosbergnek kedveztek itt.
"Nem kizárt, hogy a versenyigazgatás hibázott, és teremtett vitás helyzetet a Safety Car kihívásának bejelentésével és a zöld zászlók elrendelésével. Tavaly például, amikor az Ausztrál GP hasonló körülmények között ért véget, a sárga zászlókat lengették a sportbírók. A versenyzőknek elvileg a zászlókra kell támaszkodniuk, így Schumacher joggal gondolhatta úgy, hogy előzhet. A monacói felügyelők, köztük Damon Hill, vizsgálják az esetet."
-
decibel
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #13790 üzenetére
Emm, nem látom, hogy miért ne lett volna ettől érvényes, nyilván behívták, különben be sem mehetett volna. Az én olvasatomban az történt, amit hunny idézett, tehát szabálytalan volt az előzés. Az sc kint volt, az utolsó körben bement, tehát előzés nélkül be kellett volna menni. Mondjuk hülyeség, hogy különbséget tesznek az utolsó kör és a többi között, de ez van.
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
TESCO-Zsömle #13498 üzenetére
bezony. és sok sárgazászló
#13503) kisza25 futamon is lehetne vmi hasonlo káosz
(#13510) Xirtam
-
DigitXT
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #13498 üzenetére
Ez olyan szép képzavar volt...
-
kisza25
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #13459 üzenetére
ja elég balfékül volt közvetítve, szinte soha nem azt mutatták aki éppen körbeért
a végén a rendező nagyon ráállt Kubikára pedig Webber pont előtte ment és két egymást követő körben is gyorsabb volt -
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #13181 üzenetére
Youtube-on fent van.
-
barnam_
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #13181 üzenetére
Elég ritka cucc lehet
Én azt mondom inkább "más csatornákon nézelődj".
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
TESCO-Zsömle #13160 üzenetére
Senki?
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #12800 üzenetére
Állt a víz a kerékvetőn és azon csúsztak el mindketten.
-
válasz
TESCO-Zsömle #12797 üzenetére
Ja, ott valaminek szép hangja lett
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #12487 üzenetére
Ez mindig is így volt...és mégis nagy értékként kezelik a versenyzők a Monaco-i győzelmet...tehát csak van benne valami.
Ez a pálya nem az előzésről szól, sokkal inkább a kockázatvállalásról...egy pole-ba kerülést is meg kell teremteni, és utána magas szinten koncentráltnak maradni az egész versenyen, mert két helyen lehet hibázni, egy túlfutással, és egy kanyarlevágással, nincs sóderágy, nincs nagy hely ha kicsit szélesebbre sikerült a kanyar.
Teszem azt mindjárt az első kanyar kicsit szélesebb, akkor már jöhet is a daru, a pálya utolsó harmada pláne.
...és a győzelem sem borítékolható a nagy SC lehetőség miatt. -
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #12482 üzenetére
F1 Monaco nélkül rengeteget vesztene, amerikai stílusú kamerázással a pálya bemutathatná az utcai-palánkos-huplis borítású pályák milyenségét.
Elveszteni sztem az egyik legnagyobb bukás lenne, ...történelmi pálya, rajta pole-ba kerülni és győzni mindig is kiemelkedő teljesítmény.
Lehet hogy eseménytelen néha, és ezért beáldozhatónak tűnik, de az autók mozgása szenzációs...csak jól kellene megmutatni. -
JJános
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #12476 üzenetére
Úgy van bizony. Az a kerék önállóan mozgott jobbra-balra akkora taslit kapott. Persze, hogy utánna em lehet vele kanyarodni.
-
proof88
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #12476 üzenetére
vazze... látszólag semmi baja sincs...
szerinted én ezt nem láttam? Teljesen mindegy, akkor is vicces, hogy 1 évvel később megint abban a kanyarban állt meg egy Ferrari, az még viccesebb, hogy a csapattársa is beragadt mellé.
A szituáció...
-
e=mc²
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #11948 üzenetére
En csak erre emlekeztem.
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #11948 üzenetére
Ilyenre én nem emlékszem, de olyanra hogy majdnem olyanra többre is, pl. a közelmúltban is rémlik talán Buemi-vel.
De több futam is motoszkál a fejemben ahol arra emlékszem hogy para volt a kiemelő trakesz, mert volt kicsúszás abba a sóderágyba ahol dolgozott. -
D@ni88
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11821 üzenetére
és csak így faszán fűrésszel levágták?
-
Whiteshark24
csendes tag
válasz
TESCO-Zsömle #11813 üzenetére
lol
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11802 üzenetére
Úgy kellett volna írni, hogy visszatérhetnek a turbós fő erőforrások. Így máris értelmes lenne.
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #11802 üzenetére
No a zöld pokolban lehet cudar, ahogy a boxbejáratot elhagyva szakad le az ég. Mire valaki a zuhiban végigdöcög egy tükör-radiállal támasztott F1 verdával, már a két órás móka miatt a kockás zászló foga várni a kör végén...
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #11799 üzenetére
Nord' egy állat pálya, de nem lehet...olyan részeket kellene belőle kivenni hogy sírnék, és csak azok maradnának meg amin el is tud autózni egy mai építésű F1-s autó.
Ott van benne a két döntött rész...amit Heidfeld ki is került amikor átkocsizott Nordschleife-n a bímer F1-vel.
Karussel-t mondjuk még kivehetnék, mert az eredeti is nagyszerű volt, de nehezen tudom elképzelni ahogy ezek a verdák feldöngetnek az emelkedőn aztán kiugratnak egy kanyarívre.
Aztán ott van egy nagy eldobó...és több kisebb, de erről Aesir többet tudna mesélni mert asszem ő ment rajta (talán többször is).
Szal eltekintve attól hogy bekamerázni, alacsony rázókövekkel ellátni, mentőzni-tűzoltózni-safety car-zni...és mindezt egy tévéközvetítésben elfogadhatóvá tenni őrült feladat és költség.
Nordschleife és az F1 már elszakadt...csak tönkretennék.
..De vannak ám még bitang jó pályák, szenzációs pályák vannak...csak nem tudják kifizetni az F1 által kért pénzt -
Pá
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11798 üzenetére
Nem olvastam az eredetit, de talán arra utalhattak, hogy addigra lesz már mindenféle KERS meg társai, mint kiegészítő erőforrás. A fő, pedig a turbó moci lesz.
-
attisx
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11762 üzenetére
A PC modding eléggé távoli példa, de az arányok szerintem stimmelnek. A felhasználok 99 százalékát valószínűleg hidegen hagyja a gépe felépítése, a lényeg számára, hogy a gép elvégezze a feladatot, amire szánták. Ugyanígy az F1-et nézőknek is hasonló hányada szórakozni akar két hetente vasárnap, és nem azon agyalni, hogy XY versenyző hányszor, és hogyan tekergeti a különböző kapcsolókat a kormányon. Ahogy a linkelt oldal egyik kommentelője írta: a római gladiátor küzdelmek sem a harcosok testtömeg indexéről, meg a küzdelem előtt elfogyasztott zabkása mennyiségéről szóltak...
-
madstunt
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11753 üzenetére
tudnak ezek V-t is gyártani ld cayenne
-
SzalaiG
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11753 üzenetére
Jöhet.
-
P00By
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #11731 üzenetére
A béka?
-
JJános
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #11699 üzenetére
Jujjjjjjjj.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #11585 üzenetére
Általában addig ameddig ki nem vág a hátulról jövő fél. (Hogyha ezután a hátul jövő új íve elé vág az elöl haladó fél akkor az kacsázás. Vagy ha ráhúz/rálegyez oldalról. Crash test Webbot pl ezért büntették is tavaly a Nürburgringen.) Ahogy a fenti két videón is látszik ez kb 2 másodperccel a szélárnyékban éppen minimálisan elérhető követési távolság elérése után megtörténik és ez az amit Petrov valamiért elfelejtett megtenni.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #11582 üzenetére
"Évek óta használják egyyenesekben a szélrárnyékot, hogy az előzéshez megfelelő sebességtöbbletre tegyenek szert, és nem szokás cikázni ennek meghiusítása céljából sem."
Pedig szokás csak általában az első irányváltás után a hátul lévő ki szokott vágni az elől haladó mögül: [link] , [link]
Így nézve akkor az előzési kísérletek 70-80 százaléka etikátlan a védekező szempontjából.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #11570 üzenetére
"A pályán kacsázni = SZABÁLYTALAN. Mindegy miylen célzattal."
Ez így nem igaz. Nézd meg a tavalyi német nagydíjat hogy mennyit "kacsázott" a két Brawn.
"Petrov megfoghatta volna Hamit, ha szélárnyékban marad a Renault, mert a mcLaren a kanyargós szakaszokra volt belőve."
Megfoghatta volna ha nem marad végig a szélárnyékban hanem ki is vág valamikor. Amúgy a folyamatos szélárnyékozás elég veszélyes. Elég ha a másik fél hirtelen elveszi a lábát a gázról vagy belassul és máris megvan a baj:[link]
sh4d0w:
"Hja, LH soha nem csinált semmi szabályba ütközőt... cikázik a másik előtt, illetve 2 éve ugye egészen egyszerűen leszorította Glockot a pályáról egyenesben... de ez mind szabályos."
A szabályok ezeket nem tiltják. Feljebb linkeltem pár hasonló esetet a múltból ami után szintén nem járt semmi, még figyelmeztetés sem. Akkor mégis abban vagy ebben az esetben miért kellett volna máshogy eljárni Hamilton-nal szemben?
-
Csabee.
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #11570 üzenetére
Annyira nem erős a Renault!
Szerintem szépen állta a sarat Petrov!
-
t1
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #11394 üzenetére
Massának nincs helye a Ferrariba.. de lassan az F1-ben sem.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #11238 üzenetére
Villám.
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #11238 üzenetére
Csak egy fényfóka egyensúlyoz az orrán egy pálmafát.
-
Jarod1
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #11201 üzenetére
nem láttam az időmérőt, pont a lottózóban voltam és arra gondoltam hogy a Rosberg re kellene tenni zsetont, de aztán shumira tettem 26 szoros-t fizet, itthon látom hogy a kiscsávó leverte vettelt., este a sportklubon megsasolom...
-
Ricardo
titán
válasz
TESCO-Zsömle #11128 üzenetére
Jó tanítványa volt a paliknak
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10981 üzenetére
Kérdés, hogy az tényleg végzetes volt-e, vagy csak Vettel nem tudta kezelni. Mert ugye Vettel tavaly monacoban sem hibázott, csak a gumi romlott el - így ment korlátnak. Mások meg cafatokban lógó gumikkal is szépen lezavarták a távot. Nekem némileg sánta, hogy valami, aminek egy verseny alatt 1000x szalad neki 200-zal a kerékvetőnek, száz fok felett van a hőingadozása, mikrométeres fatális-tűrése se legyen.
-
D@ni88
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10981 üzenetére
hát végülis van hely befele, mert annyival ment össze kb a hátsószárny...
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10965 üzenetére
Ha jól 'tévedek', ő Nicholas Tombazis, a Ferrari (görög) főtervezője.
-
P00By
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10952 üzenetére
Az meg főleg nem!
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #10925 üzenetére
Sztem nem véletlen hogy nem volt szponzor. Valószínűnek tartom hogy már akkor érdeklődött a Mercedes, és Brawn nem írt volna alá következő idényre szóló szerződést a jelentkező szponzorokkal...és ritka az a támogató aki megelégedne az aktuális idény végégig szóló szerződéssel. Mivel az egyik legjobban hírezett, legtöbbet képen lévő, magasan bajnokesélyes csapatról van szó, így a szponzorok érdeklődése minimum valószínűsíthető.
Csak egy okot tudok mondani ami miatt nem írtak alá,....nem ütközhettek a leendő vásárló, a Mercedes érdekeivel.MS mester pedig sztem hamarosan nyomulni fog, ahoz képest mennyi új dolgot kell elsajátítania, aero és slick, ausziknál az esővel is újra ki kellett békülnie.
Még két három futam és én parit jósolok Rosberg-l, utána pedig majd meglátjuk...mert Rosberg-ből kinézem a lépéstartást.
Az autó egyenlőre nem elég jó, de szvsz már átalakulási fázisban van,...és Schumacher meg tudja mondani merre. -
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10925 üzenetére
Szerintem Rosbergsonnak már csak néhány futamig fog Sumi előtt téblábolni. Sumi most se volt olyan rossz, csak épp a mezőny végéről vághatott neki a mókának. És a szerencse benne van a dologban. Lonzit kiforgatták, Webboval és Lajcsival a gumitaktikusa cseszett ki, (Vettel örök kérdőjel), bármelyik elronthatta volna Gombos napját, de ugye szerencse....
-
MPowerPH
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #10925 üzenetére
Egyet értek. Schumi óriási pénzeket csinál a Mercedesnek is, de az F1 -nek is. Rengeteg néző miatta megy ki újra F1 -et nézni, köztük én is csak miatta megyek ki a Magyar nagydíjra.
-
SzalaiG
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10925 üzenetére
Meglesz az. Azért jött 3évre, h legyen ideje megcsinálni magának az autót.
Lové és média megvan akkor jönnek a szponzorok és lesz miből. -
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10900 üzenetére
Nos, az, hogy az egyik oldalt blokkol, a másik nem, az simán lehet abból is, hogy az egyik gumi alatt van tapadás, a másik alatt nincs - ez ugye felszáradó pályán simán előfordul, amint a száraz íven kivül fékezni próbálók is bemutatták.
-
!Overdose!
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10900 üzenetére
"A fék elvileg nem a kereket figja, hanem azt a hengeres vackot, amire felrögzítik"
Ezen a megfogalmazáson jót derültem.
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10859 üzenetére
Miért? Te nem szoktál (hosszirányú)nyomást gyakorolni az asszonyra?
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10823 üzenetére
Nézd van néhány közismert monaco-specialista, vagy Kimi spai remeklései. Massa olyan, akinek a török pályán igazán otthon van, de neki vannak pályái, amit képtelen kitanulni. Az Albert-park az egyik...
Rajt meg nem pályafüggő, inkább emberfüggő. Van aki jobb, van aki rosszabb. Bár a mezőnyben jelenleg sem Berger kaliberű rajtgép, sem Tambay szintű antitalentum nem található... -
puttputt
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10823 üzenetére
Azért, amit Damon az Arrows-szal művelt (amellett, hogy tényleg nem volt feltétlen kiemelkedőnek nevezendő az, ahogy a vb.-t nyerte)... nos... jó... az sem volt mindennapos, de mindennapi sem.
-
Xirtam
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #10823 üzenetére
Annak ellenére, hogy most olyan rosszul ment, olyat rajtolt, hogy azt tanítani kéne.
Pontosan!
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10817 üzenetére
Hogy mondjam. Massa egyike azokanak a pilótáknak, aki a legjobba autóval poleról tud győzni, de ha a szitu nem ez, akkor már gondban van. Más, hogy a teljesítménye inkább pályafüggő, mint hangulaté./az inkább gombos jellemzője/ Lajoska és Webbo úgy autózták körbe, mint valami lekörözendőt, Lonzi meg olyan volt nekik, mint egy betonfal...
Különben az esőember felsorolásból kimaradt egy név: Petrov...
-
kisza25
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #10813 üzenetére
igazából akárki akármit mond a legtöbb a vas-on múlik, láttunk már sok tehetséget gagyi vasban és legtöbbször hiába erőlködtek, de közel azonos teljesítményű autók mellett persze a pilóta szerepe megnő
-
P00By
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10807 üzenetére
Még egy ilyen ember nincsen, szóval kétlem!
-
DopeBob
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10753 üzenetére
Ezért kilökésnek nevezni azt a jelenetet, elég durva...
Nem tudom miért lett divat utálni Buttont, szerintem egy nagyon szerethető figurája a Forma 1-nek. Ráadásul jól ment szerintem most is, jól döntött és nem hibázott.
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10753 üzenetére
Gombost fújozták
Szerintem meg Victoria állam kormányzóját, mert amint eltűnt a színről, egyszerre abbahagyták. -
Peat;)
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #10727 üzenetére
"jó pilóta, csak teljesítménye ingadozó."
Kb én is ezt írtam, most volt ingadozó. Tudok olyan újoncot mondani akik szebben vezettek életükben először ezen a pályán mint most Massa, pl Hamilton is. Én meg ehhez az élcsoporthoz képest kritizálom Massát és nem Petrovhoz képest. Massa vb 1. akar lenni, ezt figyelembe véve a fogalmazásom erre a futamra nézve nem volt elborult.
Alonso futam elején volt hülye, miután jól elmondták Schuminak hova álljon a rádióban mi nézők azt láttuk, hogy Alonso totál ráállt a csíkra. Ügyi
, de mi szempontunkból szerintem jobban megérte így a dolog
-
eXodus
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10706 üzenetére
Többiek ~50 köröket is mentek lággyal. De mondja senki h Hamilton 10 kör alatt elfogyasztotta. (Alonso ráadásul átment majdnem a teljes mezőnyön, gondolom nem úgy vezetett mint button...)
Ellenben az előző versenyen is láttunk már ilyet h a jóval gyorsabb kocsi utolér valakit és máris "problémái" lesznek. -
lacos001
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #10706 üzenetére
"Lehet van benne vmi,ami miatt ott kell lennie az f1ben,de igy nekem,mint néző,semmi érdekeset nem mutatott soha......."
Ezt pont olyan dolgokra értettem,amit megemlitettél,fejlesztés,okositás,tapasztalat.......
Versenyben futott 0 teljesitményre értettem mindent. -
kennystyle
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #10681 üzenetére
"Schumi még lájtosan megúszta a dolgot. Alonso ott maradt a mezőny után menetiránnyal szembe..."
Ja , baromi lájtosan megúszta, nem is tört le az első szárnya és így nem is került a tök utolsó helyre, Lonzi mögé...
azt meg végképp nem tudhatjuk, hogy a futóműve 100as maradt-e, mivel ha jól láttam, a Ferka teljesen oldalról ütötte meg a hátsó kerekét és így lökte ki a fűre ahol a kerékvetőbe megakadt a szárnya és lefittyedt. -
SzalaiG
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10674 üzenetére
Miért van az, h Schumi mindig Lonzi miatt szív...
-
LA_COSTE
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #10674 üzenetére
Érdekes az első kijelentésed. Fejtsd már ki bővebben!
-
JJános
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10674 üzenetére
"Az Ausztrál nagydíjon a két legeredményesebb versenyző Alonso és Hamilton volt."
Ez így ebben a formában nem igaz. A legeredményesebb az aki elsőként ér célba. De Hami kétségtelen nagy munkát tett le az asztalra. Szép előzéseket mutatott be.
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #10517 üzenetére
figy, tudod mit mondok erre?
Az őszinteség mindig erény, a barátokat meg nem szabad összemosni a cimborákkal.
Mert az ember barátja, esetleg barátai elfogadják egymás véleményét..lehet hogy nem rögtön bólogatnak rá, de nem véletlenül szeretnek.Sok bölcsesség van ami minek?
...őszinteségre akkor is törekedni kell, ha bármelyik önjelölt megmondó frappáns mondatba szedi az ellenkezőjét.
Még azt is mondom neked hogy a kor, a környezet nem kedvez az őszinteségnek, és az szüli a bölcseleteket,....de az ember nem kell hogy utána torzuljon.ezek a mondások csak karcolják a felszínt, lehet hogy tök jópofa, de ezzel a céllal is születtetik, de nem?
Na többet ne offoljunk, mert sok lesz a karakterem -
shteer
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10472 üzenetére
-
shteer
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10459 üzenetére
mi lol? ott ez tilos, még egy ******nek is
jogos
nem bírom hamit, sose bírtam. az ezelőtti emlékezetesen mélyenszántó bocsánatkérését megelőző incidens miatt ki nem állhatom. ez van. lehet érte nem szeretni, be is lehet szólni
-
#27441408
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #10444 üzenetére
Még nem
D@ni88igaz így már értem mért ilyen
-
proof88
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10444 üzenetére
meg hát valahogy szimulálni kell az erőhatásokat
-
JJános
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10423 üzenetére
Variációk egy témára.
-
P00By
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10417 üzenetére
Nézed a szabadedzést?
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10352 üzenetére
Motor, fékek (nem szénszálas), KERS, TERS.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10340 üzenetére
Így valaki nagyon elhúzna a többiek meg bottal üthetnék a nyomát.
-
SzalaiG
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10326 üzenetére
Előre menekült. A támadás a legjobb védekezés.
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #10326 üzenetére
Sztem ha túl korán kimegy Alonso felé akkor gondolhatott arra hogy Hamilton beengedi az autóját és már nincs hova visszajönni...
Amikor egy pillanatra besorolt mögé akkor volt lehetősége Massa-nak döntenie, és sztem jól döntött...majdnem megcsinálta.
Elvileg az ő legjobban támadható felülete a belső, jobb oldal, hiszen balról nagyobb utat kell autóznia aki támad és ő ott lesz hogy útban legyen..valamint belső 'ívről' támadt Hamilton is.
Massa második döntése a féktáv volt..egy kicsit talán korán fékezett, de tehette mert nem az ideális íven kellett megfékeznie a kanyart, hanem túl bent.Utólag persze azt kell mondani, hogy a döntése nem volt jó, amikor mögötte volt Hamilton és Alonso is szinte egy vonalban, akkor ijesztenie kellett volna jobbra és azt amennyire Alonso autója engedi húzni felé a felgumizott részre a féktávhoz...azaz hogy Hamilton már úgy döntsön hogy nem próbálkozik be a poros támadó íven, és Alonso-t is kiszorítani a szituból.
Ez lett volna a jó döntés szvsz, mert így Alonso kijjebb kezdi meg a kigyorsítását, és hiába neki kedvez a következő balos, Massa megveri a jobb kigyorsával rövidebb úton és elveszi a helyet.De ez egy nagyon nehéz szitú volt, és nüanszon múlt hogy nem sikerült neki...egy kicsit bátrabb a fékje akkor Alonso már kiveszi és inkább Hamilton-ra figyel.
-
!Overdose!
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10318 üzenetére
Nincs véletlenül a spamek között?
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #10272 üzenetére
hát igen, vele valszeg nem kerülnék kutyaszorítóba
Amennyire a belső kamerákat, valmint az új autók, új csapatok új autói, mozgását néztem hát nem csodálom az a sok másodpercet amivel lekésnek az elejéről.
Ezt mondjuk meg is értem, én magam is 4 futamnyi gatyábarázódást sejtettem. A HRT-nél az is csoda volt hogy elrajtoltak...eszetlen dolog így rajthoz állni, rohamtempóban, teljesítménykényszer alatt, az éles tesztelés lehetősége és tapasztalatai nélkül.
Ezt megfogják oldani 4 futam alatt, de ha akár Bruno-ról, vagy Karun-ról nem derül ki hogy jól tudja az autó fejlesztését segíteni, akkor végig bajban lesznek....egyenlőre csak a technikai lemaradásuk szembetűnő, de akár a Virgin, akár a Lotus versenyzőpárosításával összenézve, a HRT nagy hátrányból indul...talán egész évben ledolgozhatatlan hátrányból a mérnökökkel való jó együttműködés területén. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10224 üzenetére
Álmában lehetett 0,7 tized. Szerintem közel semmit sem jelent.
[link]
Ezek szerint a Renyo 20 lóerővel gyengébb, viszont 5%kevesebbet fogyaszt, ami a versenyre tankolva durván 10kg-t jelent. -
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10167 üzenetére
Mondjuk a WRC-ben megmondták, hogy 300 paci oszt slusz. Attól még ölik a pénzt a motorhegyezésre, hogy azt a 300 pacit a lehető legjobb karakterisztikával csalják elő...
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10188 üzenetére
Technikailag nyilván szükségszerű volt. Nem hiszem, hogy az FIA engedne két csapatot tök ugyanolyan névvel indulni.
(#10190) silver star: Az olasz bázis miatt nem kötelező olasz nevet adni a csapatnak.
Aztán ezzel részemről lezártam a témát.
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10181 üzenetére
És ha végigolvastad volna a korábbiakat is, akkor feltűnt volna, hogy gyakorlatilag ugyanezt már leírtam én is:
Egyszerűen a Red Bull ötletesnek tartotta ezt az elnevezést, hiszen így két csapatnak is ugyanazt a nevet adhatta, csak más-más nyelven. -
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Nézd, ha a maFIAt és börnit tényleg érdekelné a dolog, akkor látszatdumálás helyett kibérelnék Zoran bácsi toyotáit, kölni mérnökeit és szerelőit, felvennének néhány vátóalergiás versenyzőt, pályát bérelnének, és ki is próbálnák a módosításokat mielőtt bevezetnék őket. De sajnos ez ugye pénzbe kerül, és nehéz lenne a csapatokra vagy a pályákra hárítani.
Tehát marad a vetítés. Idényre is lekurtíthatták volna a diffukat, mert hát a tank miatt úgy is teljesen újra kellett tervezni az autókat. De hát el tették jövőre. Akkor is tehessenek valamit az izgalmakért. Persze majd a csapatok megint újra tervezhetik az egész autót. Csak a költségcsökkentés jegyében.
Ugyan az megy, mint szinte mindenhol. A szarházi főnökök úgy tesznek mintha foglalkoznának a dolgokkal, miközben csak a lét nyúlják lefelé, a melósok a semmiért meggebednek, és az egyszerűbb lelkek még el is hiszik, hogy jövőre jobb lesz... -
JColee
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
"Nem ronthatja a mögötte haladó jármű menettulajdonságait!"
ez nem éppen mérhető adat
-
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Aerot nehéz korlátozni,hogy a mögötte haladót mennyire zavarja.Nehéz ezt mérni,megállapítani és szabályt felállítani.
Mindenképpen zavarni fogja,de minden elem másképp hat.Itt a legnagyobb probléma.Meg van egyszerűbb módja is,hogy jobb legyen az F1 -
Pá
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
LOL
Male:Az elmúlt 10 évben nagyjából 1 szinten volt az előzések száma, kár elemezgetni ezt az időszakot., az az ingadozás simán benne van a hibahatárban, meg amúgy sem érdemes elemzésre. Az érdekes rész a '96-ig tartó időszak, amikor meredeken zuhan a dolog, azt kéne vizsgálni, hogy ott mik történtek.
-
wildrain
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Nem edzője, hanem menedzsere nincs Vettelnek.
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
A 'fizioterapeuta' nem csak vagy nem szükségszerűen személyi edzőt takarhat (a rajtrácson inkább 'vízhordó', aki bekavarta az italait stb.). A tavalyi hírek szerint Vettelt 'fizioterápia' téren Dr. Aki Hintsa, a McLaren orvosa segíti.
-
attisx
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Én úgy tudom Chandhok-nak sincs. Szóval már csak 22.
-
madstunt
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
azért is van szvsz olasznak jegyezve mert átvették a minardi felvásárlása után a faenzaiak központját,dolgozóit stb...
-
Male
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10106 üzenetére
Hű... már nem nagyon gondolkozom... miért 23?
Szerintem azok régen is csak a táblát tartották... bááár... a fene tudja, lehet
-
Male
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
Az 24 ember összesen... és gondolom a többi felesleget is kiszórják, csak azért nem sírnak ilyen hangosan. Ráadásul nincsenek kitiltva, csak ha oda akarják vinni, akkor a csapatok számára biztosított létszámból kell megoldani...
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10080 üzenetére
Az a gond, hogy ez a sivatagi homok messze finomabb, mint a kiskunsági. A szél görgeti ésolyan finommá válik, hogy a natúr duplaszűrőkön is simán átmegy, és pillanatok alatt galyra vágja a motorokat. Normális körülmények között soha nem használja senki, mert mint minden szűrő - folytja a motort. Ha ezt kivették, akkor visszaszerezhettek jónéhány pacit a motorháztető alá, csak a többitis kockáztatták vele. Felteszem, nem próbálkoznak vele a következő sivatagi show-n, ha igen akkor, akkor helyből cserélik a motort a futamra...
A hőmérséklet inkább a gumiknál lesz érdekes. Itt mindenki gumija túlmelegedett, főleg követéskor. Érdekes, hogy ezt a sok "expert" valahogy nem tette a fazékba, miközben saját előzésmentes futam elméletüket főzögették. Lehet, hogy ez a hidegebb futamokon nem jön annyira elő. Sőt, az is lehet, hogy a Sauber a kissebb kopás helyett hidegebben tartott gumival fogja meglepni az élmezőnyt...
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10080 üzenetére
Nem tudom hogy egyáltalán létezik-e külön szűrő az ilyen homokos pályákra. Az meg a másik hogy ha létezik akkor számít-e ennyit. Én kétlem.
Szvsz ezek a nagy időmérős különbségek inkább annak voltak köszönhetőek, hogy a csapatok még eléggé a sötétben tapogatóznak az új szabályok miatt. Sokan nem merték gyilkolni a gumit a Q3-ban attól tartva hogy majd mi lesz majd a versenyen az első kiállásig 45-50 fokos aszfalton. Többen elmondták hogy a versenyen is lehetett volna még agresszívebben hajtani mert a gumik bírták volna. Csak ugye ez így utólag derült ki. Kell még pár verseny hogy letisztuljanak a dolgok.
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10064 üzenetére
Nos, szerintem börni temetésén rengeteg boldog ember próbál majd komorságot eröltetni az arcára...
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #10001 üzenetére
Pedig nem volt izgalmas bármiért is kezdték el piszkálni.
"A tankolás engedélyezése óta eltelt 16 esztendőben a csapatok stratégái szinte a tökélyre fejlesztették tudományukat. Két versenyző párbaját az esetek többségében az döntötte el, hogy melyikük tudott néhány körrel tovább a pályán maradni boxkiállása előtt. Mivel az istállók egymást is kiismerték, a gyorsabb versenyzők már csak azért sem próbálkoztak előzéssel, mert jól tudták, hogy néhány körrel többre elegendő üzemanyagszintjük révén úgyis vetélytársuk elé kerülnek majd. A futamok utolsó etapjára a legritkább esetekben maradtak eldöntendő kérdések."
Amúgy a biztonság volt az utolsó szempont. Ami még az egyik elsődleges szempont volt az a költségtakarékosság mivel így nem kell hurcolni versenyről versenyre a tankolóberendezéseket.
A KERS azért kell mert környezetbarátabb és az amúgy pocsékba vesző energiát hasznosítja fel újra. A Willimas-féle hybrid cuccba pl. akksi sem kell.
Más:
Aktív témák
Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- World of Tanks - MMO
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Linux kezdőknek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Aurát vált a Vivo V60
- Canon MILC: EOS R és M topik
- További aktív témák...
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest