- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- One mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- LG V30 - vezércsel
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Magisk
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Aktív témák
-
Iron Funeral
őstag
-
attisx
addikt
válasz
Oliverda #4455 üzenetére
Hát jah, a narancs-fekete se lenne rossz. De az orkúpon jelenleg is körbe futó motívum (és a McLaren jelvényben is jelenlévő) rakéta vöröse nem áll olyan messze a Voda színvilágától + itt-ott egy kis fekete mintázat, hogy azért mégse legyen összetéveszthető a Ferrarival (márcsak Palikék miatt is...
). Mindenesetre nekem a korábbi vörös-fehér "cigid doboz" annyira nem jött be.
-
attisx
addikt
válasz
Oliverda #4449 üzenetére
"Kíváncsi vagyok hogy ezután jövőre milyen festést kap majd a McLaren."
Na erre én is. Remélem, valami radikálisan újat, pl egy rakétavörös-fekete kombó, minél kevesebb ezüsttel, büntetne.
Az egészben az a poén, hogy anno éppen a Merci miatt kezdtem a Mekinek szurkolni, de most abszolút nem jöttem lázba a "Mercedes GP" elnevezés hallatán. Sőt kifejezetten várom, hogy a McLaren végre teljesen független konstruktőrré váljon.
-
Vtwo
senior tag
-
wildrain
addikt
válasz
Oliverda #4431 üzenetére
Ezt írtam a második mondatomban én is.
De az egésszel arra céloztam, hogy a Renaulthoz kötő szerződése nagyon halovány, ha lenne rá egy kicsit is komoly oka, akkor dobbanthatna, hiszen nála van a nyerő kártya.b-type: Szerinted Montezemolo hányszor futott a sóderágyon keresztül?
Lehet, hogy egyszerűen fogalma sincs arról, hogy mennyire süpped. Talán azt gondolta, hogy egy utcai autó a nagyobb hasmagassága miatt nem fog fennakadni, mert az csak a versenyautók bénasága.
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4388 üzenetére
Ne szöszöljünk a this weeken, én ezt már megfigyeltem.
A szó szerinti fordítás nem célravezető, az angolok hétvégén a this weekkel már sokszor a magyar gondolkozás szerinti jövő hétre utalnak, máskülönben weekendet írt volna, ha legkésőbb mára vár bejelentést. Tegnapi publikálású a cikk, de sokan csak ma olvassák. A jövő hétre várnám a bejelentést, ma kezdődött a this week.
Amikor a motorok elkészülnek, lemérik dyno-n a teljesítményüket és van közöttük szórás; a legerősebbek mennek a Silver Arrowsba, a közepesek a Force Indiának, a leggyengébbek a McLarennek. Ez így lesz. Persze, ha a motort tisztességesen összerakták és meózták, ez nem olyan nagy hátrány, hogy Hamilton ne tudna dominálni vele, ha az autó jó aerodinamikailag és mechanikailag.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4377 üzenetére
This week; magyarul 'egy héten belül', 'a jövő héten'. Előttünk álló egy hétnyi időszakra is utalhat a kifejezés, és a britek a hétvégével kezdik a hetet, vasárnappal.
Az időpontban tévedhet, de az, hogy ilyen konkrétan le merte írni, hogy a Mercedes eladta a tulajdonrészét, jelenthet valamit. Brundle korábbi mclarenes pilóta, vannak bőven olyan ismerősei, akik ki tudnak kotyogni neki ilyen füleseket.
Feltételezem, hogy Button olcsóbb, mint Kimi. Brit csapatnak jobban kellhet egy brit pilóta. Buttonra a Vodafone is rá lehet izgulva. Amikor Rubens nem pechvogelkedett, meggyőzően verte Buttont. Szerintem Button még verhetőbb pilóta Lewis számára, habár a csapatvezetésnél nem ez a döntő, de az egyiket erősebbnek gondolhatják, ezért 2007-szerű versengésre nem számítanak.
De Button szemszögéből nézve, miből jobb neki egy full német csapatban egy német tehetség mellé szerződni, ráadásul kevesebb pénzért? A Mercedes azért vált a Brawnra, mert az olcsóbb nekik, nem fizetnék ők se túl Buttont, ráadásul Brawn marad a csapatfőnök, ő meg nem ajánlott Buttonnak eleget.
A McLarennek az a veszte, hogy eltávozik a 'fő szponzor', aki a költségvetés legnagyobb részét adta, valószínűleg többet, mint a Vodafone, plusz ingyen motor, ráadásul a szelektált prémium. Hamiltonnak 3 év alatt egyetlen motorja se durrant el, el lehet majd képzelni azokat a kételyeket, ha ez jövőre, mint vásárló csapattal, megtörténne. Mindkét félben maradhatnak tüskék. Vajon a full német Mercedes hogy viselné, ha az elhagyott McLaren verné a motorjaikkal a gyári csapatot? Az MP4-25-ös erős szereplésére több esélyt látok, mint az új Brawnéra, de nehéz lenne nem konspirálni, ha a McLarennél lenne motorhiba. Szerintem Ron vegye fontolóra a BMW motorrészleg felvásárlását.
-
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4366 üzenetére
sry, azt hittem kapcsolódik a kérdés ahhoz amiről beszélünk.
Így viszont nem mozgat meg hogy ki volt akkoriban a húzónév.Nem fulladnánk unalomba, sőt sztem Kimi nyerne is futamot. Csak éppen sztem nem történne semmi, mert ha azt a Kimi-t akarjátok visszakapni aki Suzuka-ban szétszedte a pályát, akkor Hamilton-t meggyőzően el kell tángálnia az első versenyeken....de ezt úgy hogy Kimi visszatérése a McLaren-hez diadalmas legyen, ne az ami most lesz/lehet.
...és az azért nehéz ügy, mert ahhoz Kimi-nek az elejétől úgy kellene mennie, mint annak a Kimi-nek akkor Suzuka-ban. ...különben nem veri meg Hamilton-t, és ha sikerül is összeraknia,...még akkor sem biztos.
Nagyon kíváncsi vagyok mennyi időre kötnek vele szerződést, mert sztem max a 2 év, de abból a második már csak opciós. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4361 üzenetére
Senna-Prost?? Nézd ehhez az kellene hogy higgyem a Kimi-Hamilton-t egy Senna-Prost-nak, de én ezt egy csöppet sem érzem.
Meg kell mondjam, hogy egy Heidfeld-Hamilton párosban nagyobb harcot érzek mint a Kimi-Hamilton-ban.
Ezt is legfőképpen annak alapján amit Kimi mutatott Massa-val szemben,...akinek a státusza korántsem volt annyira megalapozott mint Hamilton-nak a jelenlegi helyzete a McLaren-nél.
Sztem Kimi-t meg kell verni az első 4 futamon, és kb. annyi is volt. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4354 üzenetére
Pedig te drukkolsz neki. Miből indulok ki én...amikor Kimi volt a McLaren arca akkor boldognak tűnt. Monty már kicsit kikezdte, de az is lehet hogy kezdett megcsömörleni az elszalasztott lehetőségek miatt.
..és most amikor a Ferrari elveszítette Massa-t, és egyértelműen csak Kimi-re támaszkodhatott, akkor Kimi újra kiegyensúlyozottabb lett.Kimi nincs akkora húzónév mint Hamilton. ...Hamilton talán megossza az embereket (nálunk nagyon), de foglalkoznak vele.
Kimi egy elég érzékeny helyzetbe került azzal hogy el kellett mennie a Ferrari-tól idő előtt.
Ő a McLaren-nél nem lesz húzónév, a Brawn-nál sem hiszem, míg pl. a Toyota-nál egyértelműen az lett volna. -
!Overdose!
őstag
válasz
Oliverda #4351 üzenetére
"Mondjuk lehet hogy Brawn már magasról tesz Button-ra"
Nem hinném. Brawn a legtöbb mélyinterjúban kifejezetten előkelően nyilatkozik Buttonról. Mellesleg 2003 óta a csapatnál illetve az elődjénél van, ismer mindenkit. Nagy érvágás lenne a Brawnnak, ha jövőre se Button se Barichello nem maradna. Valamelyikük kell és mivel Barichello elment Button szvsz maradni fog.
Mod: Hogy Rosberg elveri-e Buttont? Vannak kétségeim, de majd meglátjuk, mindenesetre egy Button-Rosberg páros elméletileg erősebb az idei felállásnál.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4351 üzenetére
Button 'nehéz' helyzetben van. A kiemelt pozíció nem hinném hogy összejön, amennyiben Rosberg megy a Brawn-hoz, ott nehéz helyzetbe kerül, amennyiben Button megy Hamilton mellé a McLaren-be ott megint nehéz helyzetbe kerül.
Rosberg nagyon kemény lesz, 4 év után beleülni akár a McLaren-be...senkinek egy szava sem lehet hogy támad. Amennyiben meg a Brawn-hoz megy, és sztem oda megy, akkor a jövőben kibontakozó kilátásai miatt (Mercedes versenyző), illetve a Ross Brawn irányítása alatt működő összeszedett és sanszos kocsi fogja erősen motiválni.
Kimi csak a kétségtelen meglévő alap gyorsaságában bízhat. Amennyiben eddig a rally-hoz húzott, akkor ezentúl pláne.
A McLaren-hez nem húzónévnek jön, a Brawn-nál sem feltételen. Márpedig szvsz(!) ő azt a helyzetet kedveli amikor ő fémjelzi a csapatot ahol versenyez. -
venember83
nagyúr
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4282 üzenetére
A pihentagyú firkászok. Hülyeséget írnak.
Az autót még Dennis McLaren Racing főnöksége alatt tervezték. Kinek a vezetése alatt hozták fel a béka feneke alól futamgyőztessé? Martin Whitmarsh.
Ki simította el az hazugságügyet az FIA-val? Martin Whitmarsh.
Ron maximálisan elégedett lehet vele, hogy egy ilyen sz.r évet így végigvitt a csapattal. A csapattagok szerint soha nem volt még ilyen nagy egység, összetartás és jó hangulat a csapatban, mint most. Martin Whitmarsh érdeme is ez.
Azért kirúgni, mert nem nyírta ki a Brawnt egy sportszerűtlen vétóval? Röhej. Nem lesz kirúgva, nem ezért lett kinevelve évtizedek alatt.
Ron az autógyártással foglalatoskodik és jön majd még hozzá az F1-es motorgyártás is. Van melója bőven. 3 utcai autót terveztetni, gyárat építtetni nem kis munka, nincs ideje a pitwallon játszadozni. Nem fog már visszatérni. A nagydíjakat idén is civilként látogatta. Ilyen lesz majd jövőre is, de már nem lesz csapatfőnök.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4280 üzenetére
És azon a versenyen sehol sem voltak a komoly pontszerzéshez (Valencia).
Melbourne: saját hiba DNF
Sepang: saját hiba DNF
Monaco: saját hiba DNF
Isztambul: saját hibaBeragadásos tötymörgése hasonlóan számos, míg Button mindig betolta a vasat és előzött. Bahreint se nyerhette volna meg, ha nem előzi meg Hamiltont, illetve ha Vettel nem tötymörög mások mögött
Nem csípem Buttont, de jobban megérdemelte a címet, mit Vettel.
-
gV
őstag
válasz
Oliverda #4212 üzenetére
"Az egyetlen bűnünk az volt, hogy akkoriban még túl tapasztalatlanok voltunk, az emberek pedig túl gyanakvók." Mindezek ellenére nemrég, amikor Michael Schumacher egyik régi B194-es autóját eladásra kínálták, az ismertetőben az állt, hogy "eredeti állapotában, kipörgésgátlóval".
a vateras vera meg 1 230 S arul mikozben nem is az:
Az autó szép. Fényes, fekete. 230 S, írja Vera, de ez nem igaz. Ez csak egy 230, állólámpásból sose volt 230 S, hiszen az S a nagy széria a Mercinél. De az állólámpással párhuzamosan futó S-ekből sem volt 230-as, csak a korábbi Fecskéből, tehát kicsit elcsúszott a tájékoztatás.forras
szal egy ilyen eliras nem erdekelUgyanebben az évben a Benetton eltávolította az autókból az üzemagyagtöltésnél használt szűrőt, hogy gyorsabb tankolást tegyen lehetővé. Nagy valószínűséggel ez eredményezte Jos Verstappen autójának kigyulladását a hockenheimi Német Nagydíjon.
errol tudtam mar reges-reg
Persze ha Alonso-Renault párosról van szó akkor Briattore egy utolsó csaló de ha a régi Benetton-ról akkor már egyből ő a tisztesség és fair play földi megtestesítője.
ezt meg honnan vetted? lsd fent, annak fenyebe mar nem mondhatom ezt
-
Vtwo
senior tag
-
littlelion21
addikt
válasz
Oliverda #4143 üzenetére
A Toyota csak itt volt 9évig. Honda pedig BAR csapatba lopta be magát szépen lassan, a BMW a Saubert vásárolta fel. A folytonosság pont ebben volt. Szvsz ezek már rég nem a kötelezően lemorzsolódó csapatok közé tartoztak.
A Toyota valóban hülyeséget csinált, ezen a szinten nem lehet csak úgy 0-ról kezdeni.
Ha Toyota vagy Sauber, akkor szerintem is egyértelműen az utóbbi.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4148 üzenetére
Már értékeltem a kérdéskört.
(Gyártók nagyság szerint)
Bridgestone (Firestone)
Michelin
Goodyear (Dunlop brand jog)
Continental
Pirelli
Sumitomo (Dunlop brand jog)
Hankook
Yokohama
Cooper (US, UK Avon)
Kumho(Összemérni a léptékeket; Bridgestone kb. 130 000 alkalmazott
Yokohama kb. 15 000 alkalmazott)Analízis:
Michelin: felejtős, piacvezetők, ne nosztalgiában gondolkozz
Goodyear: gyárakat zár be, nem versenyképes a gyártási struktúrája, ne nosztalgiában gondolkozz
Continental: németes kimértség, nem szorulnak rá
Pirelli: nevük van, profitjuk már kevésbé, ne nosztalgiázz
Sumitomo: nem igazán izgathatja őket a versenysport, termékpaletta-bővítés inkább, ők nem csak abroncsgyártók
Hankook: agilisak, feltörekvőek, szükségük van a reklámra fellépni a nagyok mellé, érdekli őket a motorsport (Le Mans...)
Többi felejtős, még a Kumho talán, de nekik is nagy falat.
Ha csak egyet tippelhetnék: Hankook
-
littlelion21
addikt
válasz
Oliverda #4135 üzenetére
Nos....akkor kezdeném azzal hogy egyáltalán nem a gyári/nem gyári csapatok jelenlétével vagy éppen hiányával van bajom. Hanem a folytonosság hiányával. Az általam említett csapatok már hosszú évek óta a F1 résztvevői, és a "törzsgárda" részét alkották. Ha a Williams szállt volna ki, azt is így sajnálnám - vagy még jobban.
Töltelékcsapatok jönnek-mennek, ez törvényszerű.Most írhatnék oldalakat a sirámaimról, de szerintem érted miről beszélek.
Valahol úgy érzem hogy nem csak a magam nevében beszélek, ha azt mondom hogy ez volt a F1 legsemmitmondóbb évada, amióta csak figyelemmel követem.
Jövőre is hány /számomra/ érdeklődést kiváltó csapat marad?
Mclaren, Ferrari, Williams, Renault, Sauber(?)
A többit úgy szarom telibe, ahogy van.És a másik, amitől tartok, hogy "hála" a költségcsökkentésnek, az elkövetkező években tömegesen fognak ki- majd beszállni a különböző multicégek /csapatot vásárolva,átnevezve/, hogy aztán 1-2 év múlva dobbantsanak, közben "megrágva és kiköpve" néhány ígéretes tehetséget.
Úgy nagyjából 90'-től tisztában vagyok az erőviszonyokkal, úgyhogy nekem feleslegesen hoztad fel mindezt.
Mellesleg nem kötelező 300 milliót költeni - ahogy a példád is mutatja.
Az pedig nagyon szép amit a Lotusról összeszedtél, csak azt kétlem hogy ennek az újnak bármi köze lenne a régi nagy eredményeket elért csapathoz. Bár ha nem így lesz, annak én örülnék a legjobban.
-
Oliverda
titán
válasz
Oliverda #4135 üzenetére
Lejárt a mod idő.
Lotus-Cosworth
Egyéni címek:
1968 Graham Hill (Team Lotus)
1970 Jochen Rindt (Team Lotus)
1972 Emerson Fittipaldi (Team Lotus)
1978 Mario Andretti (Team Lotus)Konstruktőri címek:
1968 Lotus
1970 Lotus
1972 Lotus
1973 Lotus
1978 LotusBtw, a Williams is bezsebelt pár címet velük.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4118 üzenetére
Csak kb. 1 mp-et veszthetett vele, annyira nem volt észrevehető. A boxból kifele jövet a váltó üresbe tette magát (az onboard tanúsága szerint Lewis még véletlenül se ért hozzá, viszont újra sebességbe kellett tennie).
Egyébként Heikkinek meg az utolsó futam második felére zakkant meg a KERS-e, és nem is használhatta újra.
Breaking news (még nem lehet 100%-ra biztos):
f1scoop +SAYONARA+ Japanese newspaper Mainichi Daily News is reporting that the Toyota board has decided to pull out of #F1
A Toyota vezetése döntött (mármint az autógyár igazgatósága), kivonulnak az F1-ből.
-
kisza25
félisten
válasz
Oliverda #3985 üzenetére
szerintem sokkal izgalmasabb volt, mint amikor mindvégig pl. Sumi nyert mindent
azért mert most nem a nagy kedvencek álltak mindig a dobogón,
attól még izgalmas volt, igaz az autók jó csúnyák lettek, de idén borult a papírforma rendesen, ha mindig ua. nyer akkor minek nézzem végig, hátha a következőn véletlenül nem ő nyer
jó volt ez így
Csabee: arra én is kíváncsi leszek, na meg mennyire módosul a minimum súly,
a taktikák is teljesen másképpen alakulnak, bár elég gyanús, hogy kemény keverékkel indulnak utána meg lággyal, csak azt nem tudom ekkora súllyal mennyi kerékcsere lesz szükséges -
-
hunnylander
őstag
-
raczger
őstag
válasz
Oliverda #3790 üzenetére
Ez van, f1-ben vannak gyorsabb meg lassabb pilóták, nem tudom ez miért baj, ja és persze ha valakinek nem megy F1-ben attól még nem kellene ilyeneket írkálni. Én nem vagyok se kova fan se mclaren fan, de én se kezdek itt rosszakat írni pl hamiltonról, csak azért mert nem tetszik. Tiszteljük a másikat, szerintem ez alap.
-
Viktor77
titán
válasz
Oliverda #3784 üzenetére
Ha nem ültetnek be senkit Kimi mellé, akkor is ugyanez lenne az állás. Arról ki tehet, hogy Kovalainen nem tud vezetni? Ráadásul a magyar nagydíj óta szerzett pontot, míg Kimi mellett senki (azért Kova csak ismeri már az autóját, neki illene).
Ha Massa a pályán lenne, egyértelmű lenne a 3. hely.
MOD: "azért Kova csak ismeri már az autóját, neki illene" Mármint többet, mint az azóta kiesett Massa (ne legyen félreérthető).
-
leviske
veterán
válasz
Oliverda #3750 üzenetére
Ha jól tudom, akkor akihez Rosberg megy, oda megy a Mercedes is. Tudtommal ez a valaki a Brawn lesz, mert Brawn mellett akarja "képeztetni" Rosberget a merci.
Hamilton pedig nagyon ütős párost tudna alkotni Raikkonennel, ezért szvsz a McLaren-hez inkább finn pilótát fognak hívni a finn helyére.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
Oliverda #3714 üzenetére
A menedzserét kell hibáztatni nem őt, hogy jól megy a szekér
Mondjuk kemény különbségek vannak, Lajoska is "csak" 18milkát keres az hittem többet kap, Barika 1milkás keresete sem olyan kövér, rüla is azt gondoltam hogy többet kap, azért Gombos nemár hogy 5x többet érjen mint ő -
Pompi
nagyúr
-
RedWing
aktív tag
válasz
Oliverda #3639 üzenetére
Szerintem már tutira alá van írva a szerződések nagy része!
Sok mindenben mernék fogadni, hogy Kimi jövőre a Mekiben fog ülni, és a háttérben már rég megállapodtak a részletekben is.
Button marad és megy mellé Rosberg, Bari meg megy a helyére.
Remélem vasárnap már tényekkel fogunk szembenézni!
Aktív témák
Hirdetés
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Autós topik
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B660M i7 13700 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Thermaltake Core X5 GB 850W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB SilentiumPC Signum SG1V TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Commander G41 700W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S4 Plus TT 500W
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) - ELKELTEK
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest