Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #5300 üzenetére
A Virgin Galactic fejese. Nem hétköznapi figura. Nem tudom meddig lesz F1-es csapatfőnök, neki lehet, hogy az űrrepkedés komolyabb meló.
Alex Tai performs a number of roles within the new spaceflight industry. In addition to his role as COO for Virgin Galactic, he is chairman of the Personal Spaceflight Federation and an officer of The Spaceship Company LLC, a joint venture between Virgin Group (Virgin Galactic's parent) and [Burt Rutan's] Scaled Composites. It will build Virgin Galactic's initial fleet of aircraft for commercial suborbital flights (360,000 feet or about 68 miles up), scheduled to start soon. Reflecting Tai's and Virgin's consumer focus, the Virgin Galactic experience will extend well beyond the flight itself. At the recent International Space Development Conference, Tai noted with delight that "passengers arrive for their flights 10 hour early" just to sit in the Virgin lounge.
Trained as a pilot in the UK Royal Air Force, Tai went on to fly executive jets and holds a number of world records for flights with the U.S. adventurer Steve Fossett, including world records for fastest flights both east and west about in class C-1. Tai started his career within Virgin as an airline pilot for Virgin Atlantic, and remains in active service as a captain of the Airbus A340, the longest airliner in the world at present. (When he goes to travels between the US and London, he typically flies as a working pilot.) In 1997 he embarked on special projects for Sir Richard Branson. Tai has been working on the Galactic project from conception, and stood next to Paul Allen and Burt Rutan in mission control at the first X-Prize flight.
In his capacity as a company officer for The Spaceship Company, he is determined that the SpaceShipTwo and WhiteKnightTwo system and other systems to follow will mark a step change in levels of safety and affordability for human space access.
In his role as COO for Virgin Galactic, Tai is responsible for bringing the SS2 system into commercial service. He will build the flight operations program at Mojave Airport in California before expanding operations to Spaceport America in New Mexico. He will pilot the first commercial flight of SpaceShipTwo, which will carry Sir Richard Branson and his family.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #5213 üzenetére
Fölösleges a meki és a merci botlására fogni az egészet, mert akkor azt kéne mondani, hogy majd az egész mezőny perecelt. Kik voltak előrébb? Brawn féle Brawn, a Newey féle RB, és a nagy múltú Williams. Mindnek volt egy varázsló a tarsolyában. De volt egy csapat, aki pontmentesen zárta a tavalyi idényt, mégis összehoztak Belgiumra egy olyan verdát, amelyhez ha társult volna egy megfelelő pilóta-mérnők páros, akkor több győzelmet zsákolhattak volna, mint a tavalyi év nagymenői együttvéve./mert ugye Sutil elidétlenkedte a szitukat, Liuzzi csak ismerkedett az autóval, és a versenymérnökök se kérdezték meg: Fisico, +10-15 literrel tudnád tartani a lépést Kimivel?.../
-
válasz
Oliverda #5225 üzenetére
Ezért nem is engedélyezték a 3. autót.
Schumacher,Alonso,Massa hármasnál nehéz lenne jobb csapatot mondaniAjánlhatsz nekem angol olvasmányokat,mikor még magyarul is alig tudok
Azért átolvasom,a szavakból talán kitalálom miről van szó.
Massa szerződése nem jár le jövőre?Mert jöhetne akkor a helyére,csak nem biztos,hogy ki akarja túrni.
Vagy csinálhatna magának egy saját csapatot -
Motion_Blur
félisten
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5203 üzenetére
2007-ben nem voltak versenyben az utcsó helyszínig?? ja de
.. akkor ez ugye semmi, érvnek felejtős.a másikhoz detto csak ennyi:
2007:
Ferrari:205
McLaren: (kizárták..legyen 200)2008:
Ferrari:175
McLaren:1512009:
McLaren:71
Ferrari:70Tényleg feleslegesen írtam annyit...mármint neked. De hát ez van, nem kell őszülni rajta.
-
attisx
addikt
válasz
Oliverda #5195 üzenetére
"Aztán majd ha már 7 verseny után VB lesz valaki akkor megint lehet nyavalyogni."
Nem feltétlenül, ugyanis az arányok nem változtak a dobogós helyeken, csak mindent felszoroztak 2,5-el. Ahogy nézegettem az ex-formula.hu-n már számolgattak és úgy tűnik ezzel a pontrendszerrel sem lett volna említésre méltó változás az elmúlt évek végeredményében. Szóval ez annyira még sem nagy újítás, össz-vissz annyi, hogy kettővel többen kapnak pontot.
Ráadásul tényleg a logikátlan [5,5,5,2,2,1,2,1,1] differenciás rendszert fogadták el. Komolyan mondom, ezeknél az átlag IQ nagyjából egy szinten lehet az átlag életkorral (+/- 10 egységnyi szórással)
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5200 üzenetére
Pedig olyan egyszerű
állandó szabályok mellett a kemény munka megtérül..lehet építkezni futamról futamra, jól építeni-jól dolgozni-jól szerződni...és akkor ki lehet építeni azt az előnyt amit csak akkor lehet megdönteni, ha valaki ezen folyamatok valamelyikében hasonló vagy még jobb munkát végez.
Egyre jobb és jobb adatok gyűlnek különféle időjárási körülmények között, egyre jobb célpont lesz a szakemberek számára és a tehetséges versenyzők számára a csapat.
Ez az a folyamat amit kemény és jó munka támaszt alá.
Normális esetben ezt a teljesítést nem lehet megdönteni egy év alatt, de a hosszabb távú lehetőség minden csapat előtt nyitva áll...felfedezni egy jó versenyzőt, szerezni egy nagyon jó szponzort..és megszerezni jó szakembereket akik jól tudnak együtt dolgozni.
2 ilyen kiforrottan jól dolgozó csapat van a mezőnyben, a McLaren és a Ferrari, de term. a Renault is erősebb mint amire az idei év mutat.
Nem kerülnek a mezőny hátsó harmadába egy pillanat alatt, egy csapat még mellényúlhat, de kettő már valószínűtlen...megvan mindennek az oka, nincs benne semmi mesebeli.A Renault anyagi problémái jó ideje ismertek, Briatore közvetve erre ment rá...és most végül ott tartanak ahol.
Nem kell ebben is szélsőségekben gondolkodni mint tetted azt a pontrendszer esetén.A Ferrari, McLaren idei kiindulási helyzete elkeserítő volt, és a teszttilalomnak köszönhetően nehezen is kapaszkodtak fel....de teszem azt a McLaren felkapaszkodott az idény végére.
Azaz ők továbbra is jól dolgoztak, a Ferrari helyzete Massa kiesésével pedig arra ösztönözte a csapatot hogy jövőre dolgozzanak.
Megítélésüket továbbra is jó szerződések jellemzik, jó versenyzők-erős szponzorok állnak melléjük.
Azt írtad hogy a Force India idén jobban dolgozott mint tavaly és lám pontot tudtak szerezni, és ez szvsz igazságtalan velük szemben...mert tavaly sem dolgoztak rosszabbul, meggyőződésem hogy tavaly is kőkeményen dolgoztak, de idén kedveztek a körülmények is.
szerk:leléptem kiscsillag koncertre, majd holnap visszanézek. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5194 üzenetére
Persze-persze
a konkurencia elkezd "balf@szkodni"..
mint a mesében...az összes világbajnoki csapat "balf@szkodni" a mesebeli kislegény meg pont jobban dolgozik.
Nem számít a felhalmozott tapasztalat és tudás, elég jobban dolgozni és máris meg van az ami senkinek nem sikerült egy évtizede, azaz megverni az elmúlt évtized világbajnoki csapatait. -
Csabee.
nagyúr
válasz
Oliverda #5195 üzenetére
A pontrendszernek nem örülök Schuminak viszont igen!
Ha valaki sorozatban megnyer 5-6 futamot.. azzal elég nagy sansza lehet a VB-re! (ha közben változik a másik két dobogós hely)Vagyis, az első helyezett 25 pontot, a második 20, a harmadik 15, a negyedik 10, az ötödik 8, a hatodik 6, a hetedik 5, a nyolcadik 3, a kilencedik 2, az utolsó pontszerző pedig 1 pontot kapna a 10. helyért.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #5184 üzenetére
Ha még egy évtizedet mennél vissza, akkor még több csapat lenne a listán. Akkor még előselejtezők is voltak, és ne tud meg, hogy az underdog csapatoknak mit jelentett, ha egy versenyen feljutottak a rajtrácsra/igen, olyan hatalmas örömet/. Pedig ez jövőre mindenkinek alanyi jogon járni fog...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5187 üzenetére
Pedig ez a helyzet....és majd jövőre megbeszélhetjük hogy mennyire jól dolgozik a Force India a McLaren-nel és a Ferrari-val szemben.
Ez az év egy különleges év volt, több dolog összjátéka...aminek az egyik főszereplője a tesztilalom és a kiindulási helyzet...a többi részlet most felesleges....és ezzel nem a Force India-t akarom kicsinyíteni...mert remek munkát végeztek.
De a McLaren-Ferrari tapasztalataival, szakember és tudás hátterével, a világbajnok versenyzőivel..stb jobb munkára képes...ezt a McLaren, aki fektetett energiát az idei évbe, be is bizonyította. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5184 üzenetére
Nem erről van szó, amúgy sem hiszem hogy végletekben kellene keresni a megoldást.
A -csak az élmezőny kap- és a -mindenki kap- között van még más megoldás is...A Force India..idén sem szerzett volna pontot erőből, nem ők jöttek feljebb, hanem a McLaren-Ferrari kettőse esett vissza.
Márpedig azt mondani hogy a Force India jobban dolgozott mint a McLaren vagy a Ferrari elég nagy hülyeség, ...jövőre meg amikor a két világbajnoki csapat megint jó lesz akkor meg majd megint nem dolgozott jól a Force India??! -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #5174 üzenetére
A jelenlegi pontrendszer nem jó...eddig sem volt az, de most pláne nem illeszkedik be az FIA által kijelölt irányba.
Itt most volt egy elnökváltás, de ez nem személytől függ szvsz, a 'kiscsapatok' bejövetele jó, és nem mellesleg szükséges is.
De semmi használható rangsorolásra nem számíthatnak, ha a Mercedes-McLaren-Ferrari versenyzőpárosait nézzük, és nem megfeledkezve a Red Bull-ról (valszeg marad a Reanult motor), valamint a várhatóan legerősebb Cosworth-s Williams-ről..Kell versengést és sikerélményeket vinni a (várhatóan) hátrébb szoruló, de fontos érkezők közé, kellenének a pontok.
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #5096 üzenetére
„Michael mindennap úgy edz, mint egy örült. Ezt nem a semmiért teszi.”
Szerintem ilyet egy évvel ezelőtt is nyilatkozhatott volna Rolf.
De Michael unatkozik, hiányzik neki a Forma-1. Azért mégis csak egy német; egy Silberpfeil már felkeltheti az érdeklődését. A Ferrari azt mondta elengedné.
-
hossszú
őstag
válasz
Oliverda #5096 üzenetére
Még a végén tényleg a Mercinél köt ki Sumi.
A Sauber egy tapasztalt és egy fiatal versenyzővel rajtol
Fisicot beülteti a Ferrari a Sauberbe vajon? -
prmcsk
addikt
válasz
Oliverda #5083 üzenetére
Lesz abból még galiba az ottaniaknál, ha az eredmény nélküli pénzosztásban a rally is oda "züllik", ahova az F1...
Nehogy igazam legyen Loeb reagálásával kapcsolatban és a citroen rájöjjön arra, mivel jár ez, mert Loeb fordban is magasan VB. tud lenni, pláne, ha vele megürsedve, a konkurenciának helyettesítő sofőrjei lesznek...
Az autó vezetésben még "kokszolni" sem lehet, mert nem erősport ez...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #5083 üzenetére
Én meg le lettem hülyézve, mert simán elképzelhetőnek tartottam...
wildrain: szerintem senki sem várja el Kimitől, hogy akár Loeb közelében legyen... jó reklám lesz a WRC-nek és a Citroennek, akármit is csinál. A legjobb technika lesz alatta, szal szerintem sanszos, hogy pontszerzőnek be fog jönni párszor, ha nem töri meg a kocsit.
-
wildrain
addikt
válasz
Oliverda #5083 üzenetére
Ez jól mutatja, hogy nem a tudás számít a fizetésben. Loeb versenyben hosszában-keresztben fogja lenyelni, Kimi akárhogy is erőlködik. És ez valószínűleg később is így lesz, nem csak az újoncidőszak alatt.
Ennek ellenére kétszer annyit keresni mint Loeb...
Mekkora acsarkodások lesznek emiatt...
-
prmcsk
addikt
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #5016 üzenetére
Azt már sasoltam, sőt megszereztem hi-resben, de az 50%-os modellgumi. A műszaki rajz alapján nem várok ilyen látványt. Én úgy vélem, aerodinamikai precizitás miatt a modellgumik el vannak 'nyújtva', imitálva a valós abroncs nagysebességnél való deformálódását, amit pl. superslow-mo videókban nagyon jól lehet látni. Merthogy a modellezés limitált sebességű és a feleakkora abroncs nem úgy deformálódik, és csak gördülő padlóval forgatják.
A hátsó modellgumi is keskenyítettnek tűnik, a valósak látványához képest.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #4977 üzenetére
Nos Bourdais sokfelé sokféle autóban ült, és többnyire agyonnyerte magát, valszeg be tudta volna lőni az autót, ha hagyják(de ugye Tost egy Brios szintű görény). Hogy a Toyota és az STR(Főleg Berger nélkül) szakképzettsége és kultúrája messze van a mekiétől, az nem vita tárgya...
Mika és Kocka is más stílus volt. Itt a tartalék autót Kockára szabták, mert Mika volt az alkalmazkodóképesebb. Viszont az két emberszabású csóka volt. Most Gombos EGOja is nagyobb, mint kettejüké volt, Lajoskáról pedig ne is beszéljünk. Közvetve hinném, hogy simán vennének egy hasonló kompromisszumot... -
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4994 üzenetére
Nem azért mondtam, mintha nem tudná itt mindenki, csak a Brawnnál se volt kétféle autófejlesztési vonal a szezon alatt, hanem 3 a szélcsatornázás fázisban, amikor a pilóták bele se ülhettek, merthogy 50-60%-osak a modellek.
Szerény véleményem szerint, ahogy Paddy mondja, kell egy piszok gyors autó és a pilóták majd beállítják szájízük szerint.
De Hamilton stílusát is neutrálisnak mondta, Lewis néhány hete nyilatkozta, hogy idén változtatott a stílusán, csak időmérőkön lesz aggresszív a gumikhoz, futamon tudja kímélni, ha az a lényeges az adott taktikához. Eklatáns példa, Interlagos 17.-ről 3.-nak, kvázi egykiállással, mindezt másokat kergetve és előzgetve és mése tette tönkre a gumikat.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4991 üzenetére
A McLaren tesztelt Stefan Wilsonnak (Justin öccse) jutalomként a 23-assal Silverstoneban nem rég. Nem tudom, hogy ez 1 napot levont e a lehetőségeikből, talán nem. 3 napos lesz a teszt. Sajtóközleményben volt, meg legjobb rookie lett idén a WSR-ben Turvey, úgyhogy valószínűleg ő is tesztel, csak még ma nem.
Ja, és Turvey Dzsémi Alguerdesajnálomnemtaláltamegahelyétaboxbansuarit verte el, mint csapattársat. Nem minden a Repsol mani.
Nem gondoltam volna hogy ilyen létezhet. Mármint, hogy Paddynek igaza van? Megesik az ilyen, amikor megengedem neki.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #4986 üzenetére
El kell olvasni az Autosport.com cikket. Azt mondta. A laikusok jobb ha hallgatnak, ha Paddy beszél.
(Button oda se szerződött volna, ha nem lenne Lowenek igaza, Rubens stílusa is eltér Buttontól és mégis mindkettő nyert futamokat, közel egy szinten voltak.)
Jerezi szereplők (csak a Toyota hiányzik, érthető okokból):
Brawn GP - Mike Conway
Red Bull - Daniel Ricciardo (idei Brit Formula 3 bajnok)
McLaren - Gary Paffett (McLaren tesztpilóta, kazalnyi pre-F1 bajnoki címmel, korábbi DTM bajnok)
Ferrari - Jules Bianchi (idei Formula 3 Euroseries bajnok)
Williams - Andy Soucek (idei/első Formula 2 bajnok)
BMW-Sauber - Alexander Rossi (Formula BMW World Finals 2008 győztes)
Renault - Bertrand Baguette (idei World Series by Renault bajnok)
Force India - (délelőtt) JR Hildebrand (Indy Pro Series 2009 bajnok)
Toro Rosso - Brendon Hartley (Red Bull junior csapattag) -
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4980 üzenetére
Mi van, tesód írkál a reged alatt?
Tök az jön le hogy feleslegesen írok bármit is.
Persze..semleges autót tök eltérően is be lehet állítani, meg lehet csinálni azt is, hogy ez a 'cseszett semleges autó átdobálódjon a kerékvetőkön, meg egy másik autót a másik versenyzőnek meglehet csinálni hogy teljesen más futómű beállítással fusson így az is gyors legyen aki messze elkerüli a rázóköveket.
Nem lehetetlen...ahogy az sem hogy kisebb mértékben akár utasokat szállítson.Csak baromi nehéz dolguk lesz ez két szabadedzésen elvégezni, nem-nem úgy mint a bányában, hanem mint ahhoz az esethez képest amikor megközelítőleg egy irányba állítják az autót..és az mégsem kedvez a másik kárára...mert egy irányba tartanak tök jó hatásfokkal..ehhez képest itt két irányba uannyi idő alatt mindkettőnek uannyi odafigyeléssel.
...nehezen fog sikerülni...több benne a hibalehetőség. -
Thrawn
félisten
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4973 üzenetére
?
Miért állítanák középre?...hát pont azért amit leírtam, de akkor leírom még egyszer: mert akkor kedveznének az egyik versenyző irányába.
Leírom nagyon aprólékosan:
-amikor egy versenyző, Hamilton, átdobálja a kerékvetőkön az autóját akkor gyors..ehhez olyan autó kell ami elviseli azt hogy átdobálják, arra kell hangolni a futóművet.
-amikor egy versenyző, Button, nem használja a kerékvetőket, akkor neki ez nem szükséges.Amennyiben Hamilton irányába mennek el, úgy Button hátrányára lesz, hisz ő nem profitál a kerékvetőből, ellenben a beállított futómű minden hátrányát viseli a teljes körön.
Amennyiben Button irányába mennek el, úgy Hamilton lepattog a rázókőről.Ez egy dolog...vagy ha egy versenyző 'teszi' az autója hátulját..ez Hamilton, az olyan felfüggesztést, és olyan gumit fog választani.
Button megint nem biztos hogy felfogja tudni melegíteni azokat a gumikat úgy mint Hamilton, és mint Kimi..vagy Heidfeld,..vagy Button maga, szenvedni fog bizonyos helyzetekben és pályákon.
Míg Button-ra hallgatva Hamilton nem tudja kiautózni a benne lévő sebességet.Itt vagy a versenyzőnek kell változtatnia (Heidfeld pl. sikeresen), vagy két eltérő alapbeállítású autót kell a pályára vinni...ez pedig lévén hogy pénteken új alkatrészeket tesztelnek, és egy-egy fél szabadedzés van beállítani qual-ra, komoly nehézség a csapatnak.
A két világbajnok el is várja hogy ez így történjen, nincs mese...többet kell dolgozni.
Egy vezetési stílusban közelebb álló versenyzői párossal hatékonyabban dolgoznának, többet hasznosíthatnának egymás tapasztalatából.Az hogy egy autó meghatározó menettulajdonsága nem alul vagy túlkormányozott, hanem lehetőleg semleges ez alap, különben túl hirtelen reagál a gumikopásra és/vagy üzemanyagfogyásra.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #4973 üzenetére
nézzétek, Bourdais, nem hülye, és nem gyenge pilóta, mégse tudta szája ízéhez igazítani a verdát. A toyota kudarcának egyik oka szintén az volt, hogy nagyon eltérő stílusú pilótákat alkalmazott. Itt is bukta lesz, Gombos a szösszenetnyit alul, Lajoska meg az erősen túlkormányzottat komálná...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #4962 üzenetére
Én inkább az A5-re szavazok
A semleges autó egy dolog, erről szól a középmotor...de két versenyző vezetési stílusának a középútja az más dolog..
Teszem azt -A- versenyző keményen támadja a kerékvetőket, -B- versenyző nem használja...beállítod az autót középre, a versenyzők stílusát tekintve semlegesre, és mindkettő veszít.
..és még számtalan példa, a semleges autót én úgy értem hogy nem kedveznek egyik irányba sem,...tehát a versenyzőket tekintve semleges, nem menettulajdonságát nézve. -
!Overdose!
őstag
válasz
Oliverda #4696 üzenetére
"A Daily Express szerint a Brawn évi 8 millió font alapbért és 4 millió fontig feltornázható prémiumrendszert ajánlott Button-nak. A lap állítása szerint, mikor Button látogatást tett a McLaren főhadiszállásán, annyira nagy hatással volt rá az ott folyó munka, hogy inkább az ő 6 millió fontos ajánlatukat fogadta el."
Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest