- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7779 üzenetére
Igen, és tudjuk a végét, mármint az elejét.
Szerintem Brackley hagyná a fenébe ezt az évet és szokás szerint átcsoportosítaná a fejlesztési forrásokat 2011-re, ha kiderül, hogy az autó rossz koncepció.
A W01-re is elég hamar fordították rá a fókuszt, de mégsem látszik meg rajta. Túl óvatosak voltak, mert kiválónak gondolták az alapot, csakhogy egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7742 üzenetére
A Twitpic képeket nem lehet direkt linkelni (kép címének másolása opcióval).
(#7743) !Overdose!: Esetleg működött, később meg cacheből hozza a böngésző, mert időben kattintottál rajta. De a szerver hamar letiltja, ha túl sokan kérik le a direkt linket. Már nekem is csak hibaüzenetet adott, de láttam, hogy Twitpic. Inkább a kép weboldalát linkeljétek ilyen képeknél, vagy download-upload.
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7715 üzenetére
A Newey autók már régóta híresen jók esőben. Már akkor jók voltak ebben, amikor a Red Bull még nem volt élcsapat.
A titok nyitja egyes szakmaibb források szerint pedig az, hogy a szélcsatornában esőgumi(modell)t (is) használnak*, a többi csapathoz képest jelentősen.
*Arról nem tudok, hogy valahogy modelleznék e pluszban a vizes körülményeket a szélcsatornában, de az eső illetve intermediate abroncsok szárazon is másabb légáramlatokat keltenek, mint az egykori 'grooved' és a jelenlegi slick.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7706 üzenetére
Kőccségcsökkentés rulez.
Kezdem azt gondolni, hogy sokkal jobb lenne Mosley ötlete és inkább a költségvetést kellene korlátozni, a sok befagyasztás helyett. A csapatok úgyis elköltik a pénzüket, amit fejesztésekre tudtak beteremteni, akkor is, ha csak egy csavart fejleszthetnek rajta.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7694 üzenetére
Kíméletesebb lehet, kíméletesebb tud lenni, de pl, ha keményebbre hangolják a futóművet (és ezáltal jobban le is tudják ültetni, ami növeli a leszorítóerőt is a padlólemez révén), már nem is annyira lesz kíméletes.
Összességében az idei évben 'induló' mégújabb formulának is lesz egy optimuma, amit a csapatoknak el kell találni, de szórás fog maradni (azután is, hogy évek múltával minden csapat megtalálja a szerinte helyeset), az eltérő tervezési filozófiák és autó karakterisztika célok miatt. Ami érdekes lehet, hogy lesz e valaki, aki tervezetten többféle tengelytávot akar majd használni a szezon során.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7694 üzenetére
Szvsz pályafüggő.
Van egy mozgási szabadság aminek a felső tartományában a hosszabb tengelytáv, alsó tartományában a rövidebb tengelytáv áll., határértéken kivül mindkettő egyaránt bukik.pl:
Egy gokart tengelytávú autó, még egy formula one nyomtávval is messze rosszabb kanyarstabilitást, fékstabilitást, és kigyorsítási kiszámíthatóságot produkálna, mint a pályára alkalmasabb F1 tengelytáv.ellenben egy hosszabb tengelytávú autó a fordulóköre miatt veszít, az elsőknél nagyobb kerékelfordulási szöget kell állítani, ami megbosszulja magát máshol, a hátsónál lazább zárású differenciált kell alkalmazni, ami szintén megbosszulja magát máshol..és persze mindezekkel egyetemben jobban eszi a gumit.
A pálya (ill. pályák átlaga) szabta mozgási értéken belül, a uezen menettulajdonság változásokat lehet tettenérni, de még akár hasznosítani is lehet. Egy 'ideges' autó fordulékonyabb, gyorsabban reagál...szinte leköveti a vezetője gondolatait..ahogy szokták mondani.
Egy hosszabb autó jobban viseli a rázóköveket, stabilabb kigyorssal, jobb fékteljesítménnyel bír. A 'nyugodtabb' viselkedése miatt kíméletesebb a gumikhoz.
Ezt az autót add oda Hamilton-nak, és lehet reménykedni hogy jól fog elsülniDe ez csak az ideális kereteken belül term.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7612 üzenetére
A Virgin Racing shakedown lesz Silverstoneban, di Grassi írta is a Twitterén, hogy épp Silverstone felé tart.
A Force: 9.-én.
Force India will launch its 2010 car by posting details online next Tuesday.
The VJM03 will be revealed with the posting of video, photo and text information on the team's official website at 10am.
The next day, as the Jerez group test action begins at Jerez, the Silverstone based team's Mercedes powered car will make its track debut.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7594 üzenetére
Komoly szakik, Zoran nem kispályázik. Igen, Engine: Stefan RG-01.
Előkotortam és engedélyeztem, már megjelentek. Van egy Akismet nevű alkalmazás a WordPress spamfilter rendszerében, az nyelte le. Akismet has protected your site from 507 spam comments already, ennyi spam kommentet kapott a blog, nagyrésze rulett-tipp-hülyeség. Elméletileg akit egyszer engedélyezek, annak a kommentjeit békén hagyja a rendszer, persze lehetnek bizonyos elvek, ami alapján ettől eltér.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7590 üzenetére
Igen, ez egy érdekes faktornak ígérkezik. Előfordulhat pl. hogy Pedróék jó helyekre kvalifikálják magukat, aztán meg útban lesznek a könnyebb autók számára. Ha a Stefan GP indulási jogot kap, ők is esélyesek ilyesmire, az autó Toyota evolúció (jó lehet aerodinamikailag, ott van náluk a nagytudású 'Tom Hanks' is, főszerepet játszik
), de motor szinten vannak hiányosságai és azt már nem is nagyon fejleszthették a Toyota kiszállása után; át is lenne matricázva 'Stefan' motornak.
-
ronaldo
őstag
válasz
Oliverda #7568 üzenetére
De vajon közte volt-e oda nem illő idő. Persze ez már nem derül ki. Nyilván mindenki mást tesztelt, de azért gondolom 1-2 kör erejéig kíváncsi volt mindenki, hogy mit tud az autó maximum az adott pillanatban.
Persze a titkolózás, erőviszonyok manipulálása is érdekes dolog lehet. Viszont itt elég sok a már elgondolás szintjén is más alapokra épülő autó, kérdés hogy mennyire lehet apró dolgokat úgy ellesni a másik autóról, hogy az tényleg hasznos legyen. Gondolom a Mclaren diffúzora egyáltalán nem segítene pl. a TR-n.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #7515 üzenetére
A 15-ös idők egyértelműen teletankot jelentenek (hiszen tudott a Mester 3s-el jobbat is). De nem hinném, hogy a Ferrari 10-20 körre tankolt 'üres' autóval körözgetne. Szvsz nagyon erős a csomag, 10-20 körös etapok 1:12 eleje, 1:11 vége időkkel... pfff azért az durva..
Én a Red Bull-ra még nagyon kíváncsi vagyok, de a Ferrari biztos hogy jobb pozícióból fogja kezdeni az évet, mint tavaly.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7494 üzenetére
Az oldallapok Brawn-trend és elég kidolgozottak, csak nincs felső deck (még) a szárnyon.
Amiért muszáj 'megemelnem a kalapom'; "from scratch" design. Nulláról tervezni és megépíteni egy F1-es autót nem kis feladat lehet. És ők végeztek vele a leghamarabb (Sauber nem számít új csapatnak e tekintetben).
-
gV
őstag
válasz
Oliverda #7431 üzenetére
Nekem nincs gondom azzal hogy megmondja amit gondol. Legalább nem olyan mint a pilóták többsége akik csak azt mondják ki amit leírnak vagy amit engednek nekik.
ja, ez jó, kérdés csak az idő, miért nem Ferrari pilótaként mondta el ezeket, majd nyujtotta be a felmondását?
exMS fan? van ilyen?
-
D@ni88
addikt
válasz
Oliverda #7431 üzenetére
én pl nem szerettem Sumit, csak az utolsó futamán vívta ki az elismerésem
azóta vagy 8x megnéztem azt a futamot
Most hogy viszajön neki is fogok szurkolni. De Barichello számomra sosem tűnt nagy tehetségnek. Mindig volt valami kifoság miért nem megy jól. Ez valami brazil vonás lehet. Amikor Massa kicsúszott Malajziában, akkor is minden és mindenki hibás volt, csak ő nem. Meg mindig siratja magát. Kimit azért kedveltem, mert bevallotta hogy ő volt a balf**z. Sosem kertelt. Míg a brazil sorozatfüggők egyfolytában azt csinálják
Lehet majd figyelni Massát. Ha Alonso elé kerül, egyből minden baja lesz a kocsinak. Kb mint Buttonnak, amíg első volt istenkirály a kocsi, aztán amikor beérték a többiek őket, egyből, nincs tapadás, hidegek a gumik, közben pl Barichello elöl ment. -
gV
őstag
válasz
Oliverda #7426 üzenetére
mint pilóta nem rossz, sőt nemrég adták a justin.tv-n 2003 Brit GP-t (sztem élete versenye) jó volt látni megint, de azt bekéne látni h Schumi jobb volt még nála is és Todték ezt a nem elhanyagiolható tény miatt Őt favorizálták
mint ember viszont a korábbi "sérelmek" állandó felemlegetése miatt lehuzzá nálam magát a klotyon -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7408 üzenetére
Az első kérdésedre sztem válasz, hogy Raikkonen A nürburgringi futamát követően kérte a McLaren (Michelin) és a Williams (akkor még Michelin) a gumiszabályok felülvizsgálatát.
Az akkoriban háttérben történtek elég zavarosak, pl:
-A Toyota utoljára a Belga Nagydíj idején nyilvánult meg hivatalosan Bridgestone-ügyben, de akkor még csak arról adtak hírt, hogy "előrehaladott tárgyalásokat" folytat a japán gumigyárral. Érdekesség: Tomita nyilatkozatához hasonlóan a Toyota akkor is fontosnak találta hangsúlyozni, hogy ők kezdeményezték a szakítást a Michelinnel.Sok fura nyílatkozat volt:
-A Forma-1 2005-ös Sportszabályzatának 73-as cikkelye kitér rá, hogy amennyiben a sportban két gumiszállító van, "felszólítás esetén" bármelyik köteles ellátni a csapatok legalább 60%-át "hagyományos üzleti feltételek mellett."És a Michelin gumijavaslat:
-Négy javaslattal állt elő a Michelin, amelyek 2005-től akár bevezetésre is kerülhetnének:Ezek közt azért az is szerepet játszik..nem csak az egy versenyes gumi lényeg, szal hogy a Ferrari egyedüli élcsapata volt a Bridgestone-nak, minél kevesebb tesztlehetősége van, annál kevesebb adat amiből dolgozni lehet.
pl:
"A kilenc csapat arra kéri a Ferrarit, vizsgálja felül álláspontját, és tanúsítson felelős magatartást azzal, hogy támogatja ezt az értékes költségcsökkentő kezdeményezést" - sürgetik az olasz alakulatot riválisai az évi maximum 30 nap tesztelést lehetővé tevő egyezmény betartására.A saját pályákkal is rendelkező Ferrari azonban úgy véli: éppen az egyezmény lenne igazságtalan, mivel a hét csapatot ellátó Michelin jóval több tesztlehetőséghez jutna, mint saját gumiszállítója, a Bridgestone.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7406 üzenetére
Azért sok minden történt ahogy írtam, sok fontos dolog, ahoz egyáltalán oda eljussanak hogy erről szavazni kelljen:
-2005.május.29: Raikkonen feje körül lobog a Michelin.
A nürburgringi futamot követően mások, így a michelines McLaren és Williams is a gumiszabályok felülvizsgálatát szorgalmazta.-2005. junius 19: Indianapolis-ban nem tudtak elrajtolni a Michelin-s csapatok.
-2005. junius 30: A dokumentumból kiderül: a csapatok azzal védekeztek az első vádpont ellen, miszerint nem gondoskodtak megfelelő gumik biztosításáról a versenyre, hogy ebben kizárólag beszállítójukat, a Michelint terheli a felelősség.-2005. július 29: Öt michelines csapat kereste meg a Bridgestone-t
szerk: Mindezt azzal tetézve, hogy az egyversenyes gumi a Michelin ötlete volt
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7396 üzenetére
Meg ez a Red Bull dolog nekem kicsit ködös, egy csapat nem csinál tavaszt.
Sztem ott sok minden szerepet játszott, pl.t Raikkonen balesete is, amikor eldurrant alatta a Michelin és ott lobogott a feje körül, illetve a felemlített Indianapolis-i helyzet amikor a Michelin-s csapatok nem indultak, mert nem volt alkalmas gumijuk.
Nem egyszerű év volt az. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7396 üzenetére
Ennél azért lényegesen bonyolultabbnak látom, jóval nagyobb a teher ha fejlesztési lemaradásban vagy.
Nézd akár csak az autókat...aki későn kezdi el fejleszteni az autóját az a következő évben is kemény feladatra számíthat.
Márpedig a Bridgestone kőkeményen kapaszkodott vissza egész 2005-ben. -
-
FuckeR19
senior tag
válasz
Oliverda #7382 üzenetére
1000 lityó benzin semmi ilyen teljesítmény mellé.
Én jónak tartom az 1 gumibeszállítós F1-et.
Régebben lehetett arra fogni hogy Michelin vagy Bridgestone miatt is értem el x-y helyezést.
Sőt az is jó ötlet volt hogy mindkét keveréket használni kell. Így minden csapat gumi szempontból 1enlő sansszal indul. -
FuckeR19
senior tag
-
Xirtam
veterán
válasz
Oliverda #7325 üzenetére
Na Button...aki számomra abszolute mák VB győztes. Ha akkora nagy pilóta lenne szvsz megtartotta volna Brawn is...de tudta ő is hogy a kocsinak köszönhetően lett VB...Eddigi évek legpocsékabb és leg semitmondobb VB győztese lett Button. Kiváncsi leszek mit fog nyújtani ebben az évben. De hát abu dabiban is Kobayashi elkente a száját. Most meg Hamilton fogja neki mindig...Ha Talán nyújt valami teljesitményt elismerem h tud valamit!
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #7313 üzenetére
Ha nem szabták el a tengelytávot, ennek az autónak hengerelnie kell. Elmondásuk szerint szinte mindent az aerora áldoztak be; emiatt ekkora a tengelytáv is, hogy az autó ne oldalra nőjön.
Szükségből is meg tudják majd lépni, de könnyen lehet, hogy tervezett kétféle tengelytáv használata, mert a jelenlegi beteges lehet jónéhány pályára, szerintem ezt tudják ők is.
-
Pilács
senior tag
válasz
Oliverda #7297 üzenetére
Tényleg nem akarok vitát nyitni (de hát ha sikerül
) azért Barrichello bármikor leléphetett volna, hogy találjon olyan csapatot, aki esetleg csak neki fejleszt, és visszavág
Több oldala van az általa emlegetett dolognak, azért valami oka csak volt annak, hogy nem lépett le. Ha a pénz, akkor nincs miről beszélni, feladta a hírnév megszerzésének ill. a bajnoki cím megszerzésének esélyét... most ezt kár már utólag neki is és bárkinek feszegetnie... szerintem
-
laci666
senior tag
válasz
Oliverda #7294 üzenetére
Végül is igazad van.
Barikával csak egy baj volt hogy nem volt konstans volt amikor jól ment neki de álltalába nem de az is elég volt a 2-ik helyezésre.Tegyük hozzá akkoriba jól ment a Ferrari szekere úgy nem volt nehéz jól menni.
Kovával meg nem szabad Barikát hasonlítani mert kova akkor se tudott menni amikor jó volt a vas(2008),Bari meg álltalába hozta a kötelezett néha kicsit többet is.Sokan nem veszik figyelembe hogy Barika vérbeli Brazil ami szívén az a száján,szal nem kell mindent komolyan venni amit írnak róla csak el kell fogadni hogy ő ilyen és kész.
Az meg hogy amikor a Ferrkánávolt nem nyilatkozott ilyeneket az meg természetes mert profi sport ember a szerződésében le volt írva mit szabad és mit nem és ahhoz tartotta magát,bár néha így is voltak kirohanásai elég látványosak is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Oliverda #7289 üzenetére
Várjál már, lehet átvertek és mégis ő nyerte a VB-t és nem Gomb úr (+ a konstruktőri ugye)?! Ennyi.
Itt csak az konstans jó eredmények számítanak nem az, hogy volt 1-2 jó futamom.
mod: Ferrari is nyert 1x még sem kötöszködik senki ha elmondjuk, hogy finoman szólva is nem a Ferrari éve volt a múlt szezon. Aminek persze Raikönen itta meg a levét de hát ez van. Igaz személy szerint nem sajnálom, mert nem kedveltem.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #7173 üzenetére
Ezekkel együtt is nagyon jó hír (nekünk), hogy egyből tudja a csapattársa tempóját
Full times day 1
1. F. Massa Ferrari F10 1:12.574 102 pit
2. P. de la Rosa BMW Sauber C25 1:12.784 +0.210 74 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.947 +0.373 40 pit
4. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:13.543 +0.969 39 pit
5. G. Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 +1.272 86 pit
6. R. Barrichello Williams FW32 1:14.449 +1.875 75 pit
7. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:14.762 +2.188 18 pit
8. R. Kubica Renault R30 1:15.000 +2.426 69 pit -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #7099 üzenetére
hát ez az..hogy Woody Allen egy-pár mondatával éljek, ho-pi-thung (mindegy) a nagy gondolkodót (filozófust) egy házibulin megkérdezték hogy került oda, és a válasz másfél napig tartott.
Nekem, aki amióta felhoztam, nem az a fontos hogy mikor tiltják, hanem hgoy betiltják..hisz ez támogatja mindazt amit helyesnek érzek, amit írok-írtam.
Amikor rávezetett levegők ellen hadakozom, meg csatornák ellen, akkor nekem az a fontos ha végre betiltják...az kevéssé lényeges hogy mikor, bár persze lényeges, de esetemben nem elsődlegesen.
Aktív témák
Hirdetés
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Ryzen 5 5700X + RTX 3070 + 32GB RAM + NZXT hűtés/ház + Windows 11 Pro
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Honor 400 Lite+ Honor Choice Earbuds fülhallgató, fekete, bontatlan, eladó
- LAMZU Maya X 8K - Fekete + Artisan MIZUGUMO FUTAE P8 Gari: Mysoft.hu 2027.03.08 -ig - Ár alatt!
- Bomba ár! Dell Latitude E4300 - Intel P9400 I 3GB I 160GB I 13,3" I DP I Garancia!
- Microsoft Surface Book 3 - 15 col, i7, 32GB, GTX1660Ti
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest