- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- iPhone topik
- Egy óra, két rendszer
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
D@ni88 #21174 üzenetére
Akkor péntekenként használta volna, hogy a többiben kevesebb km legyen.
1 szétment, abban nem volt sok km, amit pedig most fog használni, abban csak egy időmérő van. A másik 6-al ment le 17 versenyt. A 6 motornak papíron nincs annyi élettartama, mint 17 komplett hétvége. Lehet, hogy a mostani a 4. versenyét teljesítette. Ami most bekerül, az majdnem új.Szerk.: Értem, de ezt ők is tudnák, ezért mondom, hogy akkor használták volna péntekenként, mert a szabály úgy szól, hogy vagy elteszik abu-ra, vagy használják péntekenként. Ha annyira gáz lenne, hogy áll, akkor inkább használták volna péntekenként, hogy egy másikban legyen kevesebb. Akár egy másik újat is meg tudtam volna spórolni, ha péntekenként tesznek abba 1500-2000km-t.
-
-
Nowhereman
őstag
válasz
D@ni88 #19914 üzenetére
Az igazság az, hogy hogy Lajos a maximális szívást kapta mind a két kemény helyzetért, amik nem voltak olyan gázosak, mint ami lett belőlük. Ha a meki nem lenne porcelánból, akkor most senki sem rágódna ezeken a szitukon. A szingapúri meccsen legalább egy tucat hasonló csattanó volt, de azok többségében mindenki ment utána tovább a dolgára, mindenféle felhajtás nélkül. Sumi mercije mind a két Saubert megtisztelte, mégse esett ki! Keménység és rossz szerencse kétszer egymás után - ennyi.
-
Oliverda
titán
válasz
D@ni88 #19914 üzenetére
Kicsit rossz a memóriád is mert nekem (is) leginkább a motivációjával volt gondom. Pontosabban az volt a gond, hogy elfogyott neki. 1, 2, 3, 4
Nem véletlenül nem maradt és nem is jön vissza már nagyon valószínű, hogy soha többet.
"Aztán mégis ő szerezte a legtöbb pontot az utolsó pár futamon. "
Kevered Hamilton-nal...
-
hunnylander
őstag
válasz
D@ni88 #19827 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy szűkösen állnak a pénzzel és erőforrásokkal (munkások, gépek).
Ide már vészmegoldások kellenének, gyorsítani a munkálatokat; plusz munkaerő, plusz gépek. De erre szerintem nincs anyagi keret. Tudomásom szerint nem a koreai állam az építtető és lehet, hogy fel se ismerik, hogy mekkora égés lesz az országnak, ha nem tudják megrendezni a nagydíjat. Dél-Korea építőiparban a topon van és más országokban is valósítanak meg komoly beruházásokat dél-koreai cégek. Tudomásom szerint még az Abu Dhabi projektben is benne voltak. Viszont ott volt pénz bőven.
-
Nowhereman
őstag
válasz
D@ni88 #19724 üzenetére
Ott Alonso nem fékezett normálisan. Simán elrontotta a féktávot, aztán ahelyett mint minden normális versenyző áteresztette volna magát a bukótéren, gondolta, hogy feltalálja a spanyolviaszt és nyomott egy padlóst, amivel megállt valahol a beton szélén. Aztán csak annyi kellett, hogy a mögötte lévő is ugyanúgy túlússzon a kanyaron, ahogy ő tette. Ebben 100%-ig saját magát okolhatja.
-
válasz
D@ni88 #19697 üzenetére
Ez a táblázat azért messze nem ennyire egyszerű.
-A csapatoknak egyetlen dolgot kell bejelenteniük nyilvánosan, amikor megkezdik egy új motor használatát a szabályokban meghatározott nyolc db.-ból. Azt hogy mely versenyeken pontosan hányas számú motor futott, az esetleges váratlan cseréket (ahol régebbi motort vesznek elő és tesznek be egy versenyre), vagy azt hogy az egyes régebbi motorok pontosan mely versenyeken futottak ez a táblázat nem tartalmazza.
-Tehát ha ránézel a táblázatra pl.Mark Webber Spa 6; Monza 6, ez azt jelenti, hogy Monzáig összesen 6db. motort használtak fel. De nem 100%, hogy Monzában ugyanaz a motor futott mint Spa-ban.
-
MPowerPH
félisten
válasz
D@ni88 #19697 üzenetére
Áh, köszi. Ez jó kis táblázat.
Nah, a Spa -ban használt motor Alonso esetében majdnem 100% -os lehet. Mivel esős körülmények között volt használva, és elég hideg is volt, ráadásul végig se ment. Ez mondjuk nem rossz. A Monza -ban használt motor már kétségesebb.
Egyébként ha az egyik Ferrari motor végigbírta Ausztráliát, Malaysiát, és Kínát, akkor nem kell aggódni.
És a Ferrarinak ugye volt az az első futamon lecserélt motorja is, ami szabadedzéseken használtak valószínűleg. Biztosan ezzel is kímélték a többi erőforrást. A 6-os és 8-as motorban van még 1-1 futam, a 7-esben meg 2. Pont 4 futamra elég az erőforrásuk.
3-at ezeknek a motoroknak végig kell bírniuk. Ráadásul Massa akár segíthet is Alonso -nak a tesztekben, így ott sem kell annyi kört már megtenni. De akár használhatják a régi motorokat is gyakorlásokra, az újakat meg im+versenyre.tjokai: Elvileg a váltóval volt probléma, nem a motorral.
-
tjokai
senior tag
válasz
D@ni88 #19698 üzenetére
Nem tudom, Massa új motorjával már az első versenyen probléma volt!Max tényleg Alonso a szabadedzéseken tud csak spórolni a motorral!Én egy kicsit sokallom úgy a 4 futamot h nincs új motorjuk, használt motorokkal kell a legnagyobb hajrában a leggyorsabbnak lenniük
!Nem tudom mennyire lesz szerencsés ez a megoldás...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
D@ni88 #19387 üzenetére
Nincs bünti
Alonso: "Az eligazításon azt mondták a mérnökök, hogy a sebességváltóban eltört egy kísérleti alkatrész. Pénteken ez belefér, hiszen ilyenkor sok mindent kipróbálunk - akár a következő szezonra is. A szektoridőink nem tűntek rossznak, sőt azt is mondhatnánk, hogy igencsak versenyképesek voltak a fő riválisainkhoz hasonlítva."
-
#70869248
törölt tag
válasz
D@ni88 #19314 üzenetére
Az autóról lelépő áramlatok is lassíthatnak...nem lehet azt mondani hogy nem probléma.
Alonso orra (mármint az autó orra) viszont egy különleges...többféle töréstesztnek is megfelelő kőkemény cucc.
Arra piszok kemény előírások vannak.Franc tudja mi volt igazából, de az ziher hogy az sem mindegy hogy hogy távozik a légáram az autó elemeiről...elég ha megnézed a szabadon álló kerék után maradó zűrzavaros légörvényeket..brutál.
Egyébként ja, Hamilton csak magát törte össze, de ehhez mázli is kellett bőven, mert simán felröppenhetett volna Massa hátulja is...nüanszon múlott, egy ereszd el a hajam féktávon, és már íven..
Szal lazán benne volt hogy Massa is kiszáll.. -
Nowhereman
őstag
válasz
D@ni88 #19220 üzenetére
Szerintem csak Dietrich kiadta ukázba Neweynak, hogy csináljon valamit, hogy a világbajnokság megnyerése érdekében nehogy összejöjjön egy újabb isztambuli buli. Newey pedig ezt a következő kétsoros programrész beiktatásával oldotta meg:
if distance(WEB;VET)<0.5 and lap(WEB)>=lap(VET) and lap(WEB)>2 then set engine(VET)=0.5
if distance(WEB;VET)>1 then set engine(VET)=1 -
#95904256
törölt tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz
D@ni88 #18975 üzenetére
Hat ha egyes utcai kocsikban is tud lenni ijen ma, akkor... pl rajtautomatikat is vhol hasonlo keppen kell aktivalni utcai(!) kocsiban.
Egy ECU azt csak csinalja amit beallitanak neki. Ha pl az van neki beallitva, hogy ha ez meg az teljesul -lehete ez akarmi, pl gombkombinacio is-, akkor az x kimeneten ez tortenjen, akkor azt fogja csinalni. Es ha pont azon az x kimeneten van "veletlenul" a boost control, akkor lesz egy kis overboost... a nagyobb nyomas meg nagyobb nyomatek, nagyobb nyomatek y forulatnal az tobb loerot jelent.
Persze lehet log-lni, de az is hamisithato. Igy qrjak at pl egyes turbos kocsikban is boostcut-t, amikor a tul nagy MAP (Manifold Absolute Pressure) jelre szepen elveszi a gyujtast es/vagy a benzint az ECU. Hat kap olyan jelet, hogy persze, nincs 0.9bar felett a nyomas, pedig de. Es logolni is azt fogja, hogy igen, 0.89bar a nyomas. Kozben meg a valos ertek az lehet 1.2bar is a szivosorban.
-
#70869248
törölt tag
válasz
D@ni88 #18949 üzenetére
én speciel elgondolkodtam, igaz csak rövid ideig....és nem nagyon látok különbséget, mindkettő tökre benne van ebben a sportban...sajnos
A technika iránt kémkedés, lopás, lenyúlás, megszerzés...mindegy, ugyan úgy, mint a csapaton belüli kedvezményezés valamelyik versenyző javára. -
skylaner
senior tag
válasz
D@ni88 #18949 üzenetére
Ezaz! Hamiltonék ugyanúgy gyűjthették maguknak a pontokat az összelopott kocsival
Szóval ne hogy már a pilótáktól vegyék el a pontokat. Miért is van ez a meghallgatás ? Mert elvileg CSAPATutasítás történt. A nevében is benne van, ha büntetés mellett döntenek kit is kellene büntetni.
"Ross Brawn , aki szerint nonszensz, hogy az istállók döntéseit szabályozzák".
Pontosan nem elég, hogy korlátozva vannak a csapatok mindenféle hülye tilalom, szabály miatt, még a csapatom belüli döntésekbe is belepofáznának ? -
Prison85
senior tag
válasz
D@ni88 #18936 üzenetére
Ha jól emlékeszem pár évvel ezelőtt a kínai futamra is "épphogy" összehozták a pályát. Meg is lett az eredménye: rázókő feljött a verseny alatt, sárga zászló és kicsi sárgák ugráltak a felszakadt darabon, hogy menjen vissza a helyére ("made in china")
A füvesítés pedig nem okoz nekik problémát. Elég nagy a fekete piac, vesznek pár ezer tővel, esetleg importálnak a nálunk élő vietnámi "üzletemberektől". Egy 100nm-es lakásban van annyi, hogy még egy golfpályát is fel tudnak rántani a pálya közepére.
2008-as autók nekem nagyon nem tetszettek. Sok-sok szárny és bigyula, rengeteg giccs, de legalább látványos volt egy kisebb koccanás is, mert atomjaira hullott a nagy aerodinamika- ahány elem, annyi fele ment. Meg is lett az eredménye: még rondább autókat csináltak a szigorú szabályok miatt. Az én szememben olyanok, mint a ceruza (hosszú és vékony). 2008-ban csak egy igazán jó dolog történt: Hamilton
A Hamilton aláírás pedig érdekel. Ha még mindig 100Ft a licit, akkor ráduplázok. Papír 200-as jó lesz?
-
leviske
veterán
válasz
D@ni88 #17799 üzenetére
Börni egy az egyben azt nyilatkozta, hogy az európai pályáknak mélyebbre kell majd nyúlni a zsebükben, ha maradni akarnak. Ezt nem igazán lehet úgy csavarni, hogy akkor más európai pályákra váltanak. A gond annyi, hogy ezt Ő sem gondolhatja komolyan... (az okát már kifejtettük silverrel)
(#17798) silver star: Hát... Én se Afrikában, se Oroszországban nem tudok elképzelni versenyt. Többnyire a mérsékelt öv területén szoktak versenyek lenni, míg Oroszország és Afrika egy teljesen más éghajlat.
Ez minimum a csapatoknak rengeteg plusz pénzbe kerülne, míg ilyen versenyekre külön felkészítik az autókat.
-
leviske
veterán
válasz
D@ni88 #17773 üzenetére
Nicole ugyan mit dolgozik az F1-ben azon kívül, hogy Lewis volt barátnője?
(#17795) attisx: Minél több Európai versenyt lő ki, annál inkább csökken majd az Európai nézőszám. Márpedig itt van a legnagyobb rajongótábora a F1-nek és igen kevés az esélye, hogy az USA-ban, vagy Ázsiában komoly teret tudna nyerni. Arról nem is beszélve, hogy a vásárlóerő jelenleg csak az USA-ban ekkora...
Erre értette gondolom Ő is, hogy ugyan hova vinnék.
Amúgy ez csak egy szimpla tárgyalási eszköz Bernie kezében, úgy ahogy az új csapatok távozásával kapcsolatos kijelentése is.
-
válasz
D@ni88 #17574 üzenetére
Én értem, de akkor azt mondod, hogy Massának mindig kötelessége elengedni Alonsot, ha mögötte megy, mert előzni nem tud? Ugyan már.. Akkor Alonso ne legyen f1 pilóta, ha csak a csapatnak sírva tud jobb lenni. Apropó, ha már itt tartunk, ha jobb, ne kerüljön Massa mögé, és probléma megoldva
-
Oliverda
titán
válasz
D@ni88 #17200 üzenetére
A versenyen osztják a pontokat ott pedig lényegesen jobb a McLaren mint az időmérőn.
Arról nem is beszélve hogy az első négy pilóta esetében szvsz erősen sanszos valami ütközéses megmozdulás az első körben.
Vettel: - Csak nyerni kéne hazai pályán és vissza kéne előzni Webbot a pontversenyben.
Alonso: - Na majd én megmutatom hogy le tudjuk gyűrni a Red Bull-t és van még eséylünk a VB címre.
Massa: - Na majd én megmutatom hogy jobb vagyok mint Alonso és különben is az előző versenyen is nekem jött.
Webber: - Na majd én megmutatom hogy ki a jobb csapaton belül és megint elverem Vettel-t a hazai futamán.
Ha meg nem lesz semmi akkor majd az egyenes utáni visszafordítóban szépen ki lehet fékezgetni őket.
Amúgy Hamilton spórolt a legtöbb gumit a quali-n mert csak összesen 20 kört ment még a többiek minimum 22-t.
-
puttputt
őstag
válasz
D@ni88 #17013 üzenetére
'93-as Magyar Nagydíj..., egyedül Hillre emlékszem, belső kameraállásból mutatták folyton, hogy vezette azt a versenyt. Az ő Williams-e volt az első F1-es, amit láttam.
Szegény Ayrton akkor épp kiesett.
Aztán '96-tól törzsszurkolója Hillnek egészen '99-ig...
Volt még egy kevéske DC, Hakkinen, a jobb periódusaiban fantasztikusan vezető Schumacher, most épp örülnék, ha a Red Bull begyűjtené végre már azt a vb-címet.
De mindig kimaradt 1-2 év, sosem tudtam folyamatosan kísérni valamiért. -
P00By
nagyúr
-
D@ni88
addikt
válasz
D@ni88 #16680 üzenetére
Látom egy kicsit kusza lett, azt akartam ezzel írni, hogy ha aktiválódik, akkor az gombnyomásra jön létre. Mivel az időmérő után lezárják a kocsikat, tehát ne érhetnek hozzá (elvileg). Ha viszont gombnyomásra lépne érvénybe, akkor biztos lenne kérdés hogy az mire kell és nem vagyok benne biztos hogy ilyet lehet használni.
Nekem az a véleményem hogy máshol kell a turpisságot keresni. -
mrlujoak
veterán
válasz
D@ni88 #16260 üzenetére
Sőt, kérlek!
Alonso is ua a büntetést kapta, amikor pár futammal ezelőtt kiugrott a rajtnál!
Akkor neki is ott stop&go vagy kizárás kellett volna legyen?!
Srácok dolgozzátok már fel.
Hibázott. A bírák ezt kivizsgálták, adtak egy általános büntetést.
Ehhez nekik van jogkörük.
Sem Alon-nak, hogy súlyosbítsa, sem Hamiltonnak , hogy mérsékelje a büntetést döntési joga nincs.Ha nehezményezitek a büntetés mértékét - akkor én meg itt jelzem Alonso kiugrásáért kapott enyhe büntit - akkor tessék a bírákra fújni!!!!
-
mrlujoak
veterán
-
#70869248
törölt tag
válasz
D@ni88 #15848 üzenetére
én spec hányok ezektől...és erre mondják hogy diffúzor..
A Ferrari megoldása már látványosan hátsó szárny...egyébként a többi is az, de ennyire látványosan eddig még nem láttatták az 'emeletes diffúzor' tényleges milyenségét.
Ez valójában az autó alján vezetett levegőt vezetik rá egy szögben álló alsó szárnyra, és az alja pedig egy tényleges diffúzor...ami eladja az FIA-nak.
Amióta létezik utálom....de csak azért mert nem az aminek el van adva, ha engedélyeznék mint alsó szárnyat akkor tetszene, mert maga a megvalósítás remek....eltekintve attól hogy továbbra is zavaró légáramokat vezet a követő autóra, ami miatt megkurtították a tényleges hátsó szárnyat.
Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Építő/felújító topik
- Zyxel NAS326
- További aktív témák...
- Huawei P30 Liter 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Makulátlan MacBook Air M1 99%-os Akkuval és 2+ Év iStyle Garanciával!
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +GTX 1660 SUPER +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó Logitech G735 gyári dobozban, kiváló állapotban!
- Xbox Ultimate előfizetések
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- Apple iPhone 7 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest