- iGO Primo
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Új alkalmazás erősíti az Apple-ökoszisztémát
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Honor Magic V2 - origami
Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz
-=Sziszi=- #39099 üzenetére
Kimi szerintem már jövőre nem is lesz az F1-ben.
-
JJános
addikt
Igen, és ez szerintem még kibírhatós. De Te minden kijelentésemre így fogsz reagálni?
Sziszi: Lehet, hogy így lesz, én báni fogom, bár anno Suminak drukkoltam, és tetszett, hogy nem lehet a nyomába sem érni. Még az ugyanolyan autóval körözgető, nagy tehetséggel megáldott brezil(brasil) csoda sem. Aki 6 idényben 9 futamgyőzelmet aratott.
[ Szerkesztve ]
2007-05-06 óta itt!
-
-=Sziszi=-
aktív tag
Tudom. Nem is mertem olyanra gondolni, hogy majd elveri Hamit a versenyen. Ne komolytalankodjunk
Csak Kova eddig semmit nem mutatott, Hami azért megyeget, erre most...
Briatore egy gyökér, miért járatja le magát hétről hétre?
Kellett ez a változás az F1-nek.
Barika csinálja azt amit neki kell, amit Schumi mellett nagyon jól megtanult. Második számúként hátvédet játszani.
JJános: Azért még nem tarunk ott mint anno amikor a Ferka uralkodott, úgyhogy ne und még. Majd ha jövőre is VB esélyesek lesznek és "vernek agyon mindenkit"(bár ez túlzás), akkor mondhatod, hogy unalmas. Meg akkor, ha Button a 3. versenyzőig leköröz mindenkit, és még csak nem is áll meg a kocsija több mint egy évig.
Ijk:most megint károg mint egy varjú Heh nem új szöveg tudom, de most nagyon vicces volt
Tényleg illik a helyzethez. Már hetek óta jár a szája ahelyett, hogya saját csapatával foglalkozna.
[ Szerkesztve ]
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #39093 üzenetére
A quali kör az azért nem volt mák szerintem.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
AMD Power
titán
válasz
Motion_Blur #39093 üzenetére
Briatore egy önelégült majom. Annak nem örülök ,hogy a Renault lassú de annak annál inkább ,hogy Button az.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
AMD Power #39091 üzenetére
A gyökér kifejezés találóbb lett volna, de ez se rossz. Tényleg szégyen, hogy Birka a mezőny legjobb autójával nem tud menni Buttonnal, de még mögötte sem..
Button eddig: 1/1, 1/1
Birka eddig: 2/2, 4/5És a 2/2 mák volt neki..
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
AMD Power
titán
válasz
venember83 #39085 üzenetére
Sorry 2x ment el.
Briatore: Button győzelme hiteltelenné teszi az F-1-et
aki lassú, mint az útszéli kilométerkő
Én ezt eddig nem vettem észre.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz
venember83 #39085 üzenetére
Én ettől nem félek. A pályán nem verik meg őket.
-
bdav
őstag
válasz
-=Sziszi=- #39073 üzenetére
"Hamit megverte Kova ez érdekes."
szabadedzéseken megesik, aztán nézd meg az eddigi versenyeken mi történt. mondjuk Kova "védelmében" el lehet mondani, hogy idén összesen nem ment annyit versenyben hogy össze lehessen hasonlítani érdemben bárki mással a mezőnyben
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
wildrain
addikt
Adam Parr (Williams) magyarázata a duplafedeles diffúzor szabályosságáról. Nagy kár, hogy képes magyarázat nélkül nem tudom, milyen síkokról hablatyol.
-
JJános
addikt
válasz
-=Sziszi=- #39073 üzenetére
Rosberg, Webber, Vettel, Trulli. Legényeg a gáton.
Amúgy nagyon unom hogy agyonverik Brawn-ék a mezőnyt. De annak örülök, hogy Brikát megverték.2007-05-06 óta itt!
-
Steve1979
aktív tag
-
30z.Samu
félisten
válasz
!Overdose! #39080 üzenetére
Mehet az eső, csak ne olyan szinten, mint Malajziában!
Sic Parvis Magna
-
#70869248
törölt tag
Engem a Williams megoldásán, és a kondin kivűl a cink-levegő akksi fogott meg, mert nem tudom mennyire megvalósítható az aerodinamikai elemekbe építése és hogyan. De mindenképpen jobbnak néz ki mint az eddigi akkumulátorok, talán még a műanyag akksik lehetnek érdekesek, de az még problémákkal kűzd.
De hát ez sok mindentől függ....
-
Dízeles
aktív tag
Remélem nem árvízi hajókázás lesz a vége.Jó lenne 1 kis csihi-puhi
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
biker
nagyúr
válasz
#70869248 #39067 üzenetére
hogy kicsit szakmailag szóljak: a kondi sokkal jobb, de nagyobb helyet foglal. a súly/térfogat arány rosszabb, de sok kis kondit jól lehet balansznak használni)
a baj az, hogy a Li-ion könnyű, a Ah/kg aránya jó, viszonylag nagy zárlati árammal, de csak viszonylag gyors töltéssel, és a nagy tömörsége miatt k..ra melegszik.
a kondi ennek többszöröse a leadható energia sűrűség, többszöröse a töltési sebesség (ezért lehet zárlatot idézni vele töltéskor, tipikusan 1-2 sec egy 100.000micros kondi töltése), de ami a hiba, a gyors önkisülés. itt viszont ez nem baj, mert állandónak mondható a töltés a fékkel.
pl ugynevezett magnetic gun meghajtásához is konditelep dukál, nem akksi, mivel az akksi a töltését akár 100x lassabban adja le
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Male
nagyúr
-
-=Sziszi=-
aktív tag
És a vége. Az eleje papírforma. Hamit megverte Kova ez érdekes.
[ Szerkesztve ]
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
Motion_Blur
félisten
Papírforma.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
AMD Power
titán
A "nagy" csapatok lehúzhatják magukat a wc-n.
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
7Heads Drago #39068 üzenetére
Javítom magam. Egy körre még jók a lágyabbak, de többre....
Rosberg lággyal mente a 2. időt.
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
AMD Power
titán
Alonso 19-ik.... Vicces egy kicsit.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Motion_Blur #39064 üzenetére
Ha 31 C fokos pályán ennyit tudnak, akkor a versenyen mi lesz?
Vicces amit a Bridgestone csinál.
Rosberg meg hasít.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#70869248
törölt tag
válasz
PazsitZ #39052 üzenetére
Na szal hogy világossá tegyem lehetőleg röviden miért is gondolom úgy hogy a KERS fejlődőképes:
"A BMW jelenleg akkumulátorokkal dolgozik. De biztos, hogy már készítik a speciális kondenzátort, amelynek a súlya kisebb, mint az akkumulátoroké. A Hondánál is ezzel kísérleteztünk. Az akkumulátorok hűtést igényelnek. A kondenzátor nagyobb sűrűségben tárolja az energiát, mint az akkumulátor."detto ebből a cikkből:
"A Williams az egyetlen olyan csapat a mezőnyben, amely a lendkerekes hibrid rendszert használja az akkumulátoros megoldás helyett."Azaz lehet hog ymost aksikban tárolódik az energia, de ez változhat, sőt ha a Williams elgondolása lesz a nyerő, akkor nem is kell.
Na viszont most már nicns sok a szabadedzésből..
-
attisx
addikt
válasz
Motion_Blur #39064 üzenetére
Massa-nál, a lassított fedélzeti kamerás képen, konkrétan látszottak az össze-vissza repkedő gumi cafatok...
[ Szerkesztve ]
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
Motion_Blur
félisten
Közelről mutatták Button és Massa első gumijait (szuperlágy). Nem tudom hány kört tettek meg vele, de ezek a gumik gyakorlatilag szétfoszlottak
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
AMD Power
titán
A Renault sem viszi túlzásba.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Még Bourdais is sokkal jobb , mint bármelyik Ferrari.
Fisi meg úgy látom bevállalta a fűnyírást. Többet van a pálya mellett, mint rajta.
A Brawn GP meg nem altat tovább. Inkább bemutatott tart. És új sponzoruk van? Swiss MIG Ivestment
És nekem úgy tűnik nem is mutatnak be mindent a Brawn-nál.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Motion_Blur
félisten
BrawnGP-k 1:35-ös időkkel vannak az elejében! Nem gyenge
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
AMD Power
titán
válasz
7Heads Drago #39055 üzenetére
Nincs bennük igen. Még lassabbak lesznek mint eddig.
-
JJános
addikt
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
7Heads Drago #39055 üzenetére
Pedig a top speed-jük rendben. 314 körül van. Úgy néz ki az egyenesekre vannak belőve. Én arra számítottam, hogy javulni fognak KERS nélkül, de ez nagyon gáz.
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
7Heads Drago
veterán
A Ferrarikban most nincs KERS?
Meg is látszik. Ritka szar idők.
És a McLaren megint rájuk vert egy kört az új elemekkel.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
AMD Power
titán
válasz
-=Sziszi=- #39053 üzenetére
Nézzük.
Látom reggel Lewis hozta végre amit eddig is kellett volna.
[ Szerkesztve ]
-
-=Sziszi=-
aktív tag
"Pár évvel később azért a Doom, Wolfenstein 3D már szerves része volt a közoktatásnak is." - Dilikutya
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #39038 üzenetére
Megpróbálom még egyszer, utoljára, ha nem érthető így sem, amit írtam, akkor feladom
.
Te már teljesen máshol jársz, már hozzám képest. Bizonygatod itt, hogy az F1 mekkora fejlődési potenciál a fejlesztések révén, csak az a gond, hogy én ezt nem cáfoltam és nem erről beszéltem, max csak a KERS-le kpcsolatoban.Annyit cáfoltam, hogy (#38978) b-type:Nem tudni mikortól lesz egyértelműen előny, és azután mikor lesz ebből több mint fél másodperces köridőelőny stabilan minden körben szinte a vezetőtől függetlenül.
Mert hiába építenek atomerőművet is akár a kocsiba, ha a leadható teljesítmény bekorlátozott. És szvsz az a teljesítmény már most átmegy ami megengedett. Bár te ezt írtad: "a szabályok adta szűkös kerettöl is messze van a KERS kihasználtsága."
én nem így hiszem
Ezzel kapcsolatban jött fel a F1 kutatás és kutatási költségek.
De mivel szerintem lásd fenn a kellő teljesítmény leadás megvan, így max súlycsökkenéssel tudnak faragni, amiben csodát ők sem hiszem, hogy tenni tudnak, hiszen nem egy új technológia az energia visszanyerés és tárolás.
btw.: szvsz hasznosabb lett volna esetleg növelni a max súlyt, hogy jobban balanszírozni lehessen a kocsikat a jelenleginél.De persze fenntartom a tévedés jogát, és lehet, hogy tévedek a rendszer szabályok szabta teljes kihasználtságát illetően.
ui: csak azért írtam le mégegyszer a dolgokat, mert úgy éreztem sikerült elbeszélnünk egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
laci666
senior tag
válasz
Sanya595 #39050 üzenetére
Nocsak nocsak a meki feljavult bár szerintem a Brawnnék ellen kevés lesz.
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
Sanya595
senior tag
Vége.
1 Hami 1:37:334
2 Button +0.116
3 Bari +0.232
4 Kova +0.338
5 Webber +0.418
6 Trulli +0.430
7 Rosb +0.526
8 Glock +0.560
9 Alonso +0.755
10 Bourdais +0.861
A teljes lista:lista[ Szerkesztve ]
-
Sanya595
senior tag
válasz
Dragbajnok #39048 üzenetére
Hát jahh,peddig mindig volt,de most nem tom mért nincs.
-
Sanya595
senior tag
válasz
Dragbajnok #39046 üzenetére
[link]
Tess.Nem tökéletess,de legalább nézhetö.Náam legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
Sanya595
senior tag
Nahh már gurulgatnak.
-
Male
nagyúr
Persze hogy van ráhagyás, ezért is nem annyival kell leosztani, mint ahány féktáv van
...de egy teljes körre valót tárolni pazarlás.Az csak annyit jelöl, hogy a szabályok értelmében mennyit használhat fel még... nem hinném, hogy bármi köze lenne az akksik töltöttségi szintjéhez. Eleve nem is lehet, hiszen a Williams rendszerénél értelmezhetetlen a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Pá
addikt
Nem tudok róla, hogy lenne ilyen előírás, de valamennyi tartalékot biztos hagynak rá a csapatok maguktól is.
Pont az előző versenyen láttam, talán Hamilton vagy Alonso a célegyenes kigyorsítóban még használta aztán áthaladt a vonalon és máris fel volt töltve a rendszer (itt nem értette a Palik, hogy mi van), szóval ebből látszik, hogy valamennyi tartalék mindenképp van.
szerk: értem, hogy Te mit mondasz, hogy az az időt jelenti, de én azt gondolom ha olyan kedve lett volna rányomhatta volna az egészet, persze ebben nem lehetünk biztosak
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Male
nagyúr
"és a rendszer máris teljesen feltöltve kell legyen"
Miért kéne így lennie? Nem olvastam az előírásokat, talán ilyet írnak benne?
(Amit Gyulámék nem értenek, hogy az a grafikon nem töltöttségi szintet jelöl, hanem hogy mennyi ideig használhatja még az adott körben a plusz teljesítményt.) -
Pá
addikt
Hogy én is bonyolítsam, igazából nagyobb energia tározó szükséges, talán 2x akkora is, mint amiben "elfér" az energy.
Hiszen a pilota elméletileg meg kell tudja csinálni azt, hogy az célegyenes kigyorsításánál rányomja a full kakaot, aztán áthalad a célvonalon és a rendszer máris teljesen feltöltve kell legyen (amit Gyuláék nem értenek) és még az első féktáv előtt ráküldhetné újra a teljes adagot.[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Male
nagyúr
válasz
#95904256 #39002 üzenetére
Hogy bonyolítsam a számolásodat: Nem kell egyszerre elraktározni egy teljes körre való energiát, ugyanis az folyton töltődik vissza (hiszen körönként nem egyszer fékeznek).
Így a 111.1Wh-s akksi helyett elég mondjuk 30-40Wh-s...
Aki jobban ért nálam az elektronikához: Egy jókora kondiban vajon mennyi energiát lehetne eltárolni? Csak mert ott a feltöltési-kisülési tempóval nem lenne gond...
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz
Motion_Blur #39028 üzenetére
"Sohasem egyetlen részlet teszi az autót gyorsabbá a többinél-írta Gary Anderson (korábbi F1 tervező)
Ha alaposan végignézem a BGP001-est, legalább tíz olyan megoldást látok, amelynek köszönhetően a többi autó előtt jár. El tudom képzelni, milyen jót nevetnek Brackleyben ezen a diffúzorügyön, és azon, hogy most mindenki ebbe fogja fektetni az összes energiáját. Aztán amikor elkészülnek a saját dupla diffúzorukkal, a remélt hat-hét helyett jó, ha két tizedmásodpercet javul a köridejük. Egyszer egy nagyrabecsült szakember azt mondta nekem: - Ha jó autót építesz, gondoskodj arról is, hogy etereld a figyelmet a legfőbb erősségéről, és egy kevésbé fontos alkatrészt tegyél látványossá. Ezzel eléred, hogy a többiek arra figyeljenek és lelassítod a felzárkózásukat- "...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39037 üzenetére
Lehet hogy unod, de mindenesetre már mentél jobbra-balra, kicsit nehéz lekövetni.
Ezt írtad(#38997):
"Én meg arra akartam utalni hogy akármennyire is technikai sportok élvonalába tartozik a Forma-1, ennek ellenére ott sem foglalkoznak minden területen egyedi fejlesztésekkel. Ahol lehet ott is a hagyományos, "bolti" cuccokat építik be, mert könnyen beszerezhető, olcsó, jól bevált, stb..."Ezzel full nem értek egyet, ezért is kezdtem vitába
..aztán jött egy hozszólás (#39005)-amivel tökre egyetértettem már, ha nem lett volna ott az az egy mondat
"...csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják."Mert ez megint megakasztott, mivel én nem értek egyet azzal hogy a szériából sok minden jöhet vissza, pláne hogy ezzel a mondattal nem a keveset feltételezted.
A beszállítós dologgal kapásból egyetértettem, ezért írtam az egyértelműséget..logikus, van csapat ugye aminek a motorja is máshonnan jön...
Erre hoztam fel a Toyota-t amit Wild' is írt, hogy a Toyota a szériaalapú hibridgyártás egyik pillére, és lám meg sem próbálkoztak egy saját rendszerrel. a Magneti Marelli pedig nem gyárt hibridmegoldást a Toyota-nak, mégis rájuk bízzák az F1-s technológiát.
Én ezt egy szemléletes példának szántam, de nem jött át. Aztán a a fékes-bukós..stb dolog.
Pedig az egésznek a lényege, részemről, egyszerű. A szériaalapű fejlesztéseknek más követelményrendszerben kell kibontakoznia, nem alkalmazhatnak drága technológiát, mivel magasba szökik az eladási ár, ...már a korai fejlesztésnél meg van kötve a kezük hogy egyáltalán milyen nyersanyaghoz nyúljanak. Itt is mindegy hogy saját a fejlesztás vagy beszállító végzi. (a követelményrendszer a lényeg)
Az F1-ben kevésbé számít az ár, mivel nincs piaci eladási tényező...a lényeg az eredmény (rosszabb esetben a részvétel)...és itt sem számít az önfejlesztés, vagy beszálítós rész, a lényeg a követleményrendszer.
A végére még egy példa aztán alszom
A full karbonfékek pl. rossz fékhatást adnak egy átlag vezetőnek a közúton, mivel bár könnyű (ezt meg is fizeti keményen amikor megveszi), de más hőtartományban ideális a müködés, a legtöbb felhasználás során el sem érné.
Na ez az én oldalam[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
válasz
#70869248 #39036 üzenetére
Nézd, én elhiszem hogy ismered még az utolsó csavart is, mert miért is ne, de úgy látom hogy még mindig nem értetted meg amit mondtam. Ezek egyike sem fejlesztés amiket felsoroltál. Egyszerűen előírások hogy minek milyennek kell lenni. Ezek alapján és a már korábban, más területen kifejlesztett technológiákkal gyárthatóak.
Ne haragudj, de már unom hogy nem fogod fel a dolgot.
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39029 üzenetére
na akkor ki csürcsavar
csak kilukadtunk a kormánykerékre...na meg persze a a szériagyártott bukósisakraNa de akkor beszéljünk mondjuk a fékrendszerről mint a listában szereplő egyik olyan elemet amivel foglalkozni valóban érdemes.
-A Toyota teljesen saját F1-s fékrendszert használ, mások beszállítokkal dolgoznak, mondjuk Brembo. A féknyereg minden autóhoz egyedi, a fékpofák szénszálból vannak, a tárcsák szénszálból vannak így a kisebb pörgettyűs (giroszkóp) hatás és persze a kisebb tömeg.
A fékerőelosztás menetközben kormányról szabályozható.
A rendszer bitang drága természetesen. Nem beszélve a folyamatos adatgyűjtésről és fejlesztésről (teszem azt Brembo szponoráció esetén).
Biztonsági előírás hogy két fékrendszer legyen az autóban. fékkészlet darabja kb. 7000 euro (több mint 2milla) és valamivel több mint egy futamot bír.
sok köze nincs a szériagyártott fékekhez.-bukósisak:biztonsági szabvány szerinti 17 rétegű sisak, amit ismerhetünk: szénszál, tűzálló anyag, polietilén, alu, magnézium..össz-vissz 1.2 kg súllyal bír, és minden versenyzőre egyedi sisak.
-ruha: biztonsági szabvány szerinti Nomex, minden versenyzőre külön szabva. Minden az még a cipő is.
Ezek spec. nem is csapatfüggő dolgok, vannak cégek amik megpályázhatták ezek gyártását.
Hasonlóképpen a biztonsági övhöz...Nem hogy néhány területen van különbözőség, hanem az F1 előírásai, és a jó teljesítményhez szükséges követelmények olyan kemények hogy szinte semmi nem jön a szériagyártásból...
A kormányváltó kapcsolója mondjuk? Monaco-ban egy kör alatt 40 alkalommal használják, átlag 2másodpercenként. Nem hogy a váltómechanizmus, hanem maga a kapcsoló sem egy egyszerű szériából átemelt....amíg ott a meghibásodása esetén elgurulsz a szervízbe, itt beledöngetsz a gumifalba, vagy elsodorsz két másik versenyzőt.....stb-stb.
Wildrain: t'om, gondolom nem véletlenül...a Toyota valmikor régebben lenyilatkozta hogy az ő rendszerük (széria) amugy sem képes teljesíteni az FIA előírásokat, annál jóval kifinomultabb. Azaz nulla előnyük van ezen a téren..talán így van, talán nem...az valszeg úgy van hogy nekik nem a hibrid rendszerrel volt bajuk, hanem az FIA előírással.
Ezért aztán ők is inkább külső céghez fordultak.[ Szerkesztve ]
-
JJános
addikt
válasz
Motion_Blur #39007 üzenetére
Mind két tojás.
Egy pulykatojás, és egy jégből való tojás.
2007-05-06 óta itt!
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #39024 üzenetére
A Magneti Marelli nem gyárt a Toyota-nak hibridmegoldásokat..
Nem akarok beszállni a vitába, mert csak átfutottam a fórumot, de ehhez hozzáfűzném, hogy asszem a Toyota F1-es csapatának a Magneti Marelli szállítja a KERS-t. Magam is meglepődtem, amikor olvastam, talán az a5-ön az év eleji szabályösszefoglalóban.Megkerestem, tényleg ott olvastam:
Több istálló - köztük a Renault, a Toyota és a Ferrari - a Magnetti Marelli megoldását vásárolta meg és fejlesztette tovább, míg mások - a BMW és a McLaren - saját rendszert terveztek.
Tudom, hogy ez a vita szempontjából majdnem mindegy, csak érdekességképpen jegyeztem meg.[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #39028 üzenetére
Nem valószínű: McLaren also has a new diffuser in China, but it is merely a development of its conventional design. "There has not been enough time for a double-decker diffuser," said Team Principal Martin Whitmarsh. He said he is hoping an early double-diffuser for the MP4-24 will be ready for Bahrain next weekend.
Ez csak egy továbbfejlesztése (talán az új szabályalkalmazás adta korlátok szerint) az eddiginek. Bahreinre készül el a DDD.
Az nem eke a McLarenen, az csak a padlólemez elülső részének rögzítő része, ilyen volt mindig. Az eke ezen rész előtt/helyett fog helyet foglalni, ha újra használatba kerül. Sufnituning nyomokat én nem látok rajta, aerodinamikailag formázva van, azért a hullám profil is, max. koszos. De ha megnézed a Brawn oldaldobozát, azon meg rendesen sérülésnyomok vannak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
D.Orion
veterán
válasz
Motion_Blur #39028 üzenetére
Hát eke majdnem elmegy házi gányolós topikba is. Hogy néz az ki,te jó ég?
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #39019 üzenetére
Szerintem nem kell olyan sokáig várni. Szimplán emlékez vissza: Mikor Rajkó ment el Lonzinak, az teljesen sima ügy volt. Mikor Webber tette ugyanezt, akkor simán a háta mögül erőből vissza tudta őt előzni! Pedig mostanság szerintem a három verda közül a Red Bull a legütőképesebb... Külömbség -KERS!
Utánam a kondenzcsik!
-
#95904256
törölt tag
válasz
#70869248 #39027 üzenetére
Én meg maradok annál hogy csak néhány területen van különbözőség...
( kasztni, motor és ami egyedi alkatrészeket előír a szabályköny )Szép is lenne ha a kormánykerék nyomógombjait, kijelzőit, a hátsó lápma LED-jeit, a biztonságiöveket, a pedálokat, a bukósisakot, a tűzállóruhát, az olajvezetékeket, a fékrendszert, a rádiósrendszert, a keréknyomás érzékelőket, üzemanyagszintjelzőt és még ezernyi más mindent úgy fejlesztenének az F1-es csapatok...
-
Motion_Blur
félisten
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39026 üzenetére
ááá
én csak reagálok.
A magam részéről szivesen megmaradok a szériagyártásban alkalmazott fejlesztés és az F1-ben alkalmazott fejlesztés különbözőségénél.
mivel a #39008-ban én azt kérdőjeleztem meg hogy szted a szériagyártásból táplálkozhat az F1. ("például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz") Mivel különbözik az elvárás és keret ami alapján a fejlesztés történhet.[ Szerkesztve ]
-
Pá
addikt
válasz
Markgx10 #39023 üzenetére
Ez nem arról szól, hogy a csúcson vannak-e vagy sem. A hozzáállásuk volt régen sokáig szimpatikus, azért is drukkoltam nekik, amit most művelnek, azzal viszont egyre nehezebb azonosulnom.
2005-ben is szopóág volt, mégis minden versenyen lelkesen drukkoltam a pontszerző helyért.Azért még nekik fogok ezután is valószínűleg, de már inkább csak megszokásból, mint meggyőződésből.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39018 üzenetére
?
Egyfelől dehogynem fejlesztenek technologiát az F1 részére..pl. most is azt teszik.
Teszem azt, ha már erre kanyarintjuk a témát, ott a Toyota mint a szériaalapú autók hibridhajtású megoldásának egyik pillére, és lám csak most miért is nincs bent a Toyota-ban a KERS???
Míg mondjuk a Magneti-Marelli megoldását használó Ferrari azzal dönget.
A Magneti Marelli nem gyárt a Toyota-nak hibridmegoldásokat..
A mondat többi része számomra kicsit csürcsavar:
"Hanem a már kifejlesztett dolgaikat adaptálják, úgymond méretre vágják az adott csapat számára."
Aztán a végére jön egy egyértelműség..azaz hogy egy cég nem csak az F1-nek végez fejlesztéseket. Ez természetes hiszen egy cég a megszerzett tudást, tapasztalatot, illetve a pénzen vett technológiát minnél több haszonra szeretné fordítani.
Teszem azt némelyik F1-s csapat szélcsatornája sem kong az ürességtől ha a csapat éppen nem használja, bérbe vehető a berendezés.
Sőt maga a csapat, akár az aerodinamikai részleg, akár a motortervező mérnökök is foglalkonak nem F1-s munkákkal. Teszem azt pl. a Ferrari a Ducati motorblokk fejlesztésével néhanapján...
Ez nálam alapból kerek. -
Markgx10
őstag
Vicces kedvében van, uram, de nem veszem be.
Én Alboreto óta szurkolok teljes szívemből a Ferrarinak, ugye 15 évre rá lett meg az első egyéni vb, addig szopóág voltHa még 15 évet kell várni, akkor is a Ferrarinak szurkolok, legfeljebb majd nosztalgiázgatunk MS dominanciájáról (jobb híján), de gondolom te is így vagy vele, csak ugratsz minket
-
Pá
addikt
Én úgy érzem már nem tudok teljes szívvel drukkolni a Ferrarinak.
Ez a csapat már nem az a csapat. Kezdenek visszasüppedni a 90-es évek eleji káoszba, megspékelve egy kis Toyota féle multi szemlélettel. Legrosszabb kombo.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Nowhereman #38998 üzenetére
Addig nem lehet kijelenteni, hogy előny, amíg nem próbálják ki nélküle.
Most lehet, hogy a KERS miatt nem tudták megelőzni Alonsot, de nem tudhatjuk, hogy KERS nélkül mi történt volna.
a. Ugyanolyan "lassú" marad a gép, és könnyedén megelőzik.
b. Sokkal jobb egyensúly, amivel jobban nyomhatja neki (ez sokat számít, mert ha nem jó az egyensúly óvatosabban fog menni a pilóta, nehogy hibázzon), és sohasem kerülnek előzési távolságba Webberék.Talán a hétvégén kiderül, hogy mit ér a KERS, ugyanis a Ferrari nem fogja használni.
-
#95904256
törölt tag
válasz
#70869248 #39017 üzenetére
Ferrari itt mint egyik Forma-1-es csapat értendő:
"Nem vágom mia különbség abban hogy kis vagy nagyobb cégek fejlesztenek teszem azt a Ferrari-nak, vagy maga a Ferrari."
Pedig egyszerű, azok a cégek nem a Forma-1-ből élnek és nem igen fejlesztenek technológiákat a Forma-1 részére. Hanem a már kifejlesztett dolgaikat adaptálják, úgymond méretre vágják az adott csapat számára.
Talán csak néhány olyan cég van amelyik kifejezetten valamelyik Forma-1-es csapat részére végez fejleszteséket. ( Például a Shell, de elég valószínű hogy ők is csak a reklám miatt csinálják, nem azért mert ez Forma-1 fejlesztés anyagilag olyan jól prosperál... )
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39013 üzenetére
Lehet
nincs kizárva, mivel olyan dolgokat említesz ami nem vágom hogy jön ide. Én írtam..talán nem a te válaszodra reagálva, bár azt hittem ez magától értetödő, hogy az F1 a legjobb fejlesztési közeg az autósport számára.
Értem én hogy űrtechnológia...na de annak egyfelől nincs köze a szénszál alapú féktárcsához, másfelöl hogy jön ahoz hogy költséghatékonyság?? Mármint én eddig azt hittem arról beszélünk, hogy a szériagyártásból nemigen vándorol az F1-be technológia (én álláspontom), míg szerinted igen (laptop aksi körül indult).
Most meg felmerül az űrkutatás, aminél pazarlóbb már csak a fegyverkezés van szvsz. Illetve az űrfegyverkezés mint abszolut győztesNem vágom mia különbség abban hogy kis vagy nagyobb cégek fejlesztenek teszem azt a Ferrari-nak, vagy maga a Ferrari. Ahogy a Nasa-nak is vannak beszállítói, ahogy a amerikai fegyvert'köm is megversenyezteti a Boeing-t, és a Boeing-nek is a szárnyképzését egy kisebb Japán tervezőgárda fejlesztette...természetesen horror pénzekért.
Azaz a csapat tudja az elvárásokat, azokat továbbadva adott anyagi keretek között fejleszti/fejleszteti ki a beépítésre váró technológiát.
Na inne nem vágom hol nem értem, hiszen egy szériagyártás költségkeretébe tök mindegy hogy mi nem fér be...a kisvállalkozás vállalási ára, vagy egy önfejlesztés...
abszolute mindegy, mivel nem fér be..az F1, illetve egy gyár F1 versenyzési osztályának fejlesztési részlege jóval nagyobb pénzügyi szabadsággal bír. -
bdav
őstag
válasz
#95904256 #39012 üzenetére
középiskolai fizikánál sajnos nekem sem terjednek túl az ismereteim a témakörbe.az tuti h. ennél komplexebb a kérdés. amit tudunk az a két limit, az idő és az energia korlát. a kérdés pedig az, hogy milyen motort akarunk meghajtani vele, és az akksik milyen feszültség+áramerősség kombinációt mennyi ideig tudnak leadni.
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
!Overdose!
őstag
Mai Nemzeti Sportból:
"Sohasem egyetlen részlet teszi az autót gyorsabbá a többinél - írta Gary Anderson (korábbi F1 tervező)
Ha alaposan végignézem a BGP001-est, legalább tíz olyan megoldást látok, amelynek köszönhetően a többi autó előtt jár. El tudom képzelni, milyen jót nevetnek Brackleyben ezen a diffúzorügyön, és azon, hogy most mindenki ebbe fogja fektetni az összes energiáját. Aztán amikor elkészülnek a saját dupla diffúzorukkal, a remélt hat-hét helyett jó, ha két tizedmásodpercet javul a köridejük. Egyszer egy nagyrabecsült szakember azt mondta nekem: - Ha jó autót építesz, gondoskodj arról is, hogy etereld a figyelmet a legfőbb erősségéről, és egy kevésbé fontos alkatrészt tegyél látványossá. Ezzel eléred, hogy a többiek arra figyeljenek és lelassítod a felzárkózásukat."Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
#95904256
törölt tag
válasz
#70869248 #39008 üzenetére
Szerintem nem értetted amit írtam. Vagy szerinted a karbon féktárcsát a Forma-1-es csapatok fejlesztették ki és csak ott használatos? Illetve a "legkönnyebbnek" mondott anyagok is csak itt használatosak? Mivel hogy más helyeken, pl. repülőiparban, gyógyászatban, biztonságtechnikában, hadiiparban ezekkel nem is találkoztak és nem fejlesztették ki korábban... A fenét... ezek a csapatok egyszerűen megadják ( sőt, lehet hogy nem is ők keresik meg a beszállítókat, hanem azok jelentkeznek náluk ) hogy milyen ülésre, féktárcsára, kerékfelfüggesztésre, vezérlő elektronikára van szükség és az ezen területre szakosodott cégek fejlesztik ki illetve gyártják le nekik a már bevált eszközeikkel, eljárásaikkal...
-
#95904256
törölt tag
Persze hogy nem tökéletes ez a meglehetősen egyszerű számítás, de ezt említettem is. Egyébként szívesen venném ha egy-két formulával vagy adattal megmutatnád hogy hogyan is lehetne finomítani rajta. Amíg ilyen nincs, addig ez a legjobb közelítés.
Másfelől az akkumulátorok több cellából állnak. Ha ezeket párhuzamosan kapcsolod, akkor könnyen orvosolható hogy rövid idő alatt ( 1 óra -> 6,5 mp ) legyen képes leadni az energiát, csekély súlynövekmény mellett.
-
proof88
addikt
válasz
Motion_Blur #39007 üzenetére
Nürburgring lesz most az idén, vagy megint az az idióta Hockenheim lesz?
-
AMD Power
titán
válasz
Motion_Blur #39004 üzenetére
Ennyire nem lehet hülye Brigestone...
-
bdav
őstag
válasz
#95904256 #39002 üzenetére
az a baj ezzel a számolással, hogy nem mindegy azért h. mennyi idő alatt adod le az energiát. F1ben a szabály szerint ugye max 6.5mp és max 400kJ a szabály szerint (azt se tudjuk amúgy h. ezt technikailag mennyire merítik ki a csapatok); a laptop meg megy 1 órát ennyivel
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #39005 üzenetére
na akkor én kérdőjelezek kicsit
Mert szerintem visszafele igen kevés dolog jön...kivéve talán a kormányon található kapcsolókatAhoz hogy egy 19ezerRPM 1.4-s V8-l szerelt autó, ami 200-nál betapad a kanyarba, és döbbenetes gyorsulás-lassulást produkál 550kg össztömeg mellett (605kg vezetővel).
Ott szvsz nem igen alkalmazhatóak a szériagyártásban költséghatékonyan gyártott cuccok. Hiszen ami csak lehet a legkönnyebb anyagból van.
..ha csak azt nézem hogy egy Carbon féktárcsa (MotoGp) 750g-tól 800g-ig, míg uez fémből 1.200g-től 1.600g-ig változik.
Szal lehet hogy a Renault rendszere csak a felhasznált enyagokban ismerős. -
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #39004 üzenetére
Gondolom így az időmérőn is inkább a keményebbel fognak menni a versenyen meg felrakják 1 körre a lágyat aztán szevasz. Persze ha eső lesz akkor nem kell majd ezzel szerencsétlenkedniük.
A japók hazamehetnének már és visszatérhetne végre helyettük a Good Year.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#95904256
törölt tag
válasz
#70869248 #39001 üzenetére
Nem lett megkérdőjelezve semmi. Csak annyit akartam hozzátenni a eszmefuttatáshoz, hogy csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják. Példának tökéletesen megfelel az általad is felemlítettett NASA beszállítós Ferraris együttműködés...
-
Motion_Blur
félisten
Alonso durván vágja a Bridge-t a kínai gumiválasztásért!
"A számításaink szerint öt vagy hat kör után kereket kell majd cserélnünk, mivel ez a pálya megterhelőbb Melbourne-nél, és Melbourne-ben is csak nyolc-kilenc körig bírták. Ha szórakoztatóbbá akarják tenni a versenyt, vagy megkeverni az eredményeket, jobb módszert is választhatnának. Például feltetethetnék az esőgumikat, akkor lenne csak igazán látványos a sebességkülönbség.
"A szuperlágyak már az első kanyarban el fognak kopni, a 10-es kanyarra nem marad majd gumink" - aggodalmaskodott Alonso.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
#70869248
törölt tag
válasz
PazsitZ #38996 üzenetére
én ott nem találtam választ, számomra egtyértelmű és megkérdőjelezhetetlen hogy egy prototipus kategória...áá beszéljünk kerek perec az F1-ről, szal hogy ott a legjobb kifejleszteni egy az autósportban előnyös technológiát. Mivel ott sokkal kevesebb a megkötés, és jóval keményebbek a feltételek.
Legalábbis régebben ez volt....és még valahol most is, hiszen hol fordulhat elő az hogy egy motor a lehető legtöbb teljesítményt adja le a maximalizált fordulatig a lehető legkisebb súly mellett? Egyenlőre még mindig itt...csak most már inkább a megbízhatóság a lényeg.
Mennyi egy F1-s autó előállítási költsége? Mennyi a kutatási költség?...ez tiszta veszteség, a nyereség része az eredmények és a kifejlesztett technológiák átültetése az autóeladásba, illetve a gyártásba. ...és valami ködös megbecsülés, dicsőségféle.Az autógyártási részlegen előállni valmi olyasmivel hoy főnök az autót adjuk magnézium ötvözet felnikkel mert akkor kisebb a súly, jobbak amenettulajdonságok...és mondjuk kisebb a fogyasztás...ugyan akkor 2millával többe kerülne az autó eladási ára.
Szal ez még egy jól sikerült vállalati bulin amikor már mindenki hülyeséget beszél, még akkor is rizikós. -
#95904256
törölt tag
Ez egy kicsit meglepő kérdés volt.
De az eredmény még meglepőbb...Ugyanis, miért is ne, gondoltam kiszámolom hogy hány gramm lítium-ion akkumulátorban lehet eltárolni a 400kJ-nyi energiát ( természetesen csak "elméletileg" ).
Tárolandó energia: 400 kJ -> 111,1 Wh
Lítium-ion akkumulátor kapacitása: 0,4..0,6 Wh/g
Szükséges tömeg: m = 111,1 / 0,5 = 222,2 gA legtöbb laptop akkumulátor ennél nehezebb...
szerk.: Természetesen a gyakorlatban ennél mindenki nagyobbat használna, hiszen senki sem akarja ( és nem is lehet ) teljesen kisütni és feltölteni minden körben az akkumulátorokat....
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz
#95904256 #38994 üzenetére
Na látod a Renault-nál ez lehet egy probléma
...na de a lényegre vissztérve, nem vágom mi is lett megkérdőjelezve
Azaz azt gondolom nem kell bizonygatni, hogy az F1-ben van a legnagyobb lehetőség a fejlesztésre, mármint ha az az autó gyorsaságát szolgálja (sajnos a lehetőségek beszükültek a motorfejlesztés időszakos befagyasztásával, illetve más megkötésekkel).
De a KERS egy ilyen lehetőség. Az lehet hogy a Renault az energiatárolást a laptopokban is használt, egyáltalán nem kunszt lítium-ion cuccban oldja meg.
ám legyen.
A Ferrari viszont még egy NASA beszállító (aksi) céget is megkeresett amikor úgy érezte hogy rosszul haladnak.Az a csapatnak elemi érdeke, hogy ha eredetileg laptop aksikat hánytak egymásra hiltiszalaggal rögzítve, és dörzshajtással szabadítják a tárolt energiát a kerekekre...akkor ezt szépen lassan átdolgozzák olyanná ami minnél jobban szolgálja a győztes sebességet illetve az ilyen irányú erőfeszítést.
Aktív témák
- iGO Primo
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Micro Four Thirds
- Háborog az Apple az iPhone-ra írt első pornóapp miatt
- LG C2: tesztpadon a jelenlegi legkisebb, 42 hüvelykes OLED tévé
- UHD filmek lejátszása
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S24 Ultra - Titanium Black - Használt, karcmentes állapotban
- iking.hu - Apple iPhone 14 Pro - Silver 100% Akku - Használt, karcmentes állapotban - 3 hó gari
- iking.hu - Sony Sepia 1 VI - Khaki Green - Karcmentes, kipróbált állapotban - 3 hónap garanciával
- iking.hu Samsung Galaxy Z Fold 6 - Navy Blue - Használt, megkímélt állapotban - 2027. 09. 24.-ig gar
- LG 34UC79G-B Monitor eladó!! 2560x1080 Freesync IPS 144Hz
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest