Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Hold

    őstag

    válasz #95904256 #11514 üzenetére

    Azért mert időmérőn leállt a kocsija és futamon is megadta magát ?

    Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!

  • Nkboy

    senior tag

    válasz #95904256 #11537 üzenetére

    Minden kezdet nehéz! :))

    A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással

  • D@ni88

    addikt

    válasz #95904256 #11537 üzenetére

    ha te láttad a futamot, és van egy csöpp eszed, akkor ájössz hogy simán hozhatta volna a 3.helyet ha nem hibázik. de az így utólag tök mind1, hogy hibázott vagy nem, nem az ő hibájából ment tönkre a motor. Hanem motorikus problémája volt... Szval tök mind1 hogy 3. helyről esett volna ki vagy hogy 7.helyről esett ki.
    Sebességben nem lett volna gond sztem ha face to face küzdelem lett volna, mert konstans ott voltak a 1:27:5es idők a végén 27körös kopott lágy gumikkal. na mind1 majd malaysia-ban kapnak a pofájukra mekiék :D kapják majd a szaftot... ha bírja a ferka motor...

    és hát igaza van gv kollégának... tavaly Kimi is jól kezdett aztán a következő futamokon háát..
    ferrari meg évközben nagyon erős tud lenni fejlesztések terén...
    az elejéről meg lemaradtam. valaki tud egy videót lineklni a rajtról, meg hogy massa hol kúrta el?

    [ Szerkesztve ]

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz #95904256 #12093 üzenetére

    Hamilton. :C

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • NwL

    tag

    válasz #95904256 #12309 üzenetére

    Jó reggelt! Jó szurkolást!

    A pálya hosszának kiszámítását a versenyek távjánál, értékelésnél, rekordok felállításakor a pályafelszín
    középvonalában kell figyelembe venni.
    Amennyiben nincs erre vonatkozó, ezzel ellenkező utasítás, az egyes szakaszokra és kanyarokra vonatkozó
    kritériumok esetében a referenciát a legnagyobb teljesítményű autók által valóban leírt pályát jelenti, és nem a
    körpálya vonalának geometriai formája (a nyomvonal, amikor azt megrajzolják felülnézetben, általánosan
    lerövidíti az egyenes vonalakat, és megnyújtja a kanyarokat: amikor valamely nyomvonalat tervezik, vagy
    módosítják, ezek tervezőjének számításait ezekre kell alapoznia).

    [ Szerkesztve ]

  • t1

    addikt

    válasz #95904256 #12398 üzenetére

    hát ilyen autóval a segge alatt és még egy Webbert sem tud rendesen megelőzni...

  • Hold

    őstag

    válasz #95904256 #12398 üzenetére

    Mercinek Kemény való, Ferrarinak lány, ez már régóta tudott.. de melegben mindenképpen kemény jobb..

    Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!

  • PazsitZ

    addikt

    válasz #95904256 #38994 üzenetére

    Többek között erre is akartam utalni, hogy nem az F1 az első és egyetlen hely, ahol igenis jelentős szerepe van a könnyű/kicsi/mobilis energiatárolással kapcsolatos fejlesztéseknek. :U

    (#38992) b-type:
    Szal még a szabályok adta szűkös kerettöl is messze van a KERS kihasználtsága.
    Most lehet én tudom rosszul a szabályokat, de több energiát nem adhatnak le a jelenleginél sem? Tehát egy kör alatt mindenképp összegyűlik a szabályok adta felhasználható energia, hiába termelhetnének többet nem használhatják fel...

    Bár említesz szabálymódosításról is. Az gondolom ezen a téren max. jövőre fog változni nem pedig év közben.

    óriási különbségek vannak egy szérigyártás kutatásai és a F1 kutatásai között
    Erre vonatkozólag pedig pont leírtam itt feljebb és a (#38990)-ben, amit gondolok.

    [ Szerkesztve ]

    - http://pazsitz.hu -

  • Chip

    aktív tag

    válasz #95904256 #38997 üzenetére

    Akkor mond meg légszives hány laptop akku van a Ferrari KERS-ére rákötve? ;]

    Nagggyon nagggyyon off bocs és érte akosf. :W

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #38994 üzenetére

    Na látod a Renault-nál ez lehet egy probléma :D

    ...na de a lényegre vissztérve, nem vágom mi is lett megkérdőjelezve :)
    Azaz azt gondolom nem kell bizonygatni, hogy az F1-ben van a legnagyobb lehetőség a fejlesztésre, mármint ha az az autó gyorsaságát szolgálja (sajnos a lehetőségek beszükültek a motorfejlesztés időszakos befagyasztásával, illetve más megkötésekkel).
    De a KERS egy ilyen lehetőség. Az lehet hogy a Renault az energiatárolást a laptopokban is használt, egyáltalán nem kunszt lítium-ion cuccban oldja meg.
    ám legyen.
    A Ferrari viszont még egy NASA beszállító (aksi) céget is megkeresett amikor úgy érezte hogy rosszul haladnak.

    Az a csapatnak elemi érdeke, hogy ha eredetileg laptop aksikat hánytak egymásra hiltiszalaggal rögzítve, és dörzshajtással szabadítják a tárolt energiát a kerekekre...akkor ezt szépen lassan átdolgozzák olyanná ami minnél jobban szolgálja a győztes sebességet illetve az ilyen irányú erőfeszítést. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39005 üzenetére

    na akkor én kérdőjelezek kicsit :)
    Mert szerintem visszafele igen kevés dolog jön...kivéve talán a kormányon található kapcsolókat :)

    Ahoz hogy egy 19ezerRPM 1.4-s V8-l szerelt autó, ami 200-nál betapad a kanyarba, és döbbenetes gyorsulás-lassulást produkál 550kg össztömeg mellett (605kg vezetővel).
    Ott szvsz nem igen alkalmazhatóak a szériagyártásban költséghatékonyan gyártott cuccok. Hiszen ami csak lehet a legkönnyebb anyagból van.
    ..ha csak azt nézem hogy egy Carbon féktárcsa (MotoGp) 750g-tól 800g-ig, míg uez fémből 1.200g-től 1.600g-ig változik.
    Szal lehet hogy a Renault rendszere csak a felhasznált enyagokban ismerős.

  • bdav

    őstag

    válasz #95904256 #39002 üzenetére

    az a baj ezzel a számolással, hogy nem mindegy azért h. mennyi idő alatt adod le az energiát. F1ben a szabály szerint ugye max 6.5mp és max 400kJ a szabály szerint (azt se tudjuk amúgy h. ezt technikailag mennyire merítik ki a csapatok); a laptop meg megy 1 órát ennyivel :)

    10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

  • bdav

    őstag

    válasz #95904256 #39012 üzenetére

    középiskolai fizikánál sajnos nekem sem terjednek túl az ismereteim a témakörbe.az tuti h. ennél komplexebb a kérdés. amit tudunk az a két limit, az idő és az energia korlát. a kérdés pedig az, hogy milyen motort akarunk meghajtani vele, és az akksik milyen feszültség+áramerősség kombinációt mennyi ideig tudnak leadni.

    10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39013 üzenetére

    Lehet :) nincs kizárva, mivel olyan dolgokat említesz ami nem vágom hogy jön ide. Én írtam..talán nem a te válaszodra reagálva, bár azt hittem ez magától értetödő, hogy az F1 a legjobb fejlesztési közeg az autósport számára.
    Értem én hogy űrtechnológia...na de annak egyfelől nincs köze a szénszál alapú féktárcsához, másfelöl hogy jön ahoz hogy költséghatékonyság?? Mármint én eddig azt hittem arról beszélünk, hogy a szériagyártásból nemigen vándorol az F1-be technológia (én álláspontom), míg szerinted igen (laptop aksi körül indult).
    Most meg felmerül az űrkutatás, aminél pazarlóbb már csak a fegyverkezés van szvsz. Illetve az űrfegyverkezés mint abszolut győztes :)

    Nem vágom mia különbség abban hogy kis vagy nagyobb cégek fejlesztenek teszem azt a Ferrari-nak, vagy maga a Ferrari. Ahogy a Nasa-nak is vannak beszállítói, ahogy a amerikai fegyvert'köm is megversenyezteti a Boeing-t, és a Boeing-nek is a szárnyképzését egy kisebb Japán tervezőgárda fejlesztette...természetesen horror pénzekért.
    Azaz a csapat tudja az elvárásokat, azokat továbbadva adott anyagi keretek között fejleszti/fejleszteti ki a beépítésre váró technológiát.
    Na inne nem vágom hol nem értem, hiszen egy szériagyártás költségkeretébe tök mindegy hogy mi nem fér be...a kisvállalkozás vállalási ára, vagy egy önfejlesztés...
    abszolute mindegy, mivel nem fér be..az F1, illetve egy gyár F1 versenyzési osztályának fejlesztési részlege jóval nagyobb pénzügyi szabadsággal bír.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39018 üzenetére

    ?
    Egyfelől dehogynem fejlesztenek technologiát az F1 részére..pl. most is azt teszik.
    Teszem azt, ha már erre kanyarintjuk a témát, ott a Toyota mint a szériaalapú autók hibridhajtású megoldásának egyik pillére, és lám csak most miért is nincs bent a Toyota-ban a KERS???
    Míg mondjuk a Magneti-Marelli megoldását használó Ferrari azzal dönget.
    A Magneti Marelli nem gyárt a Toyota-nak hibridmegoldásokat..
    A mondat többi része számomra kicsit csürcsavar:
    "Hanem a már kifejlesztett dolgaikat adaptálják, úgymond méretre vágják az adott csapat számára."
    Aztán a végére jön egy egyértelműség :) ..azaz hogy egy cég nem csak az F1-nek végez fejlesztéseket. Ez természetes hiszen egy cég a megszerzett tudást, tapasztalatot, illetve a pénzen vett technológiát minnél több haszonra szeretné fordítani.
    Teszem azt némelyik F1-s csapat szélcsatornája sem kong az ürességtől ha a csapat éppen nem használja, bérbe vehető a berendezés.
    Sőt maga a csapat, akár az aerodinamikai részleg, akár a motortervező mérnökök is foglalkonak nem F1-s munkákkal. Teszem azt pl. a Ferrari a Ducati motorblokk fejlesztésével néhanapján...
    Ez nálam alapból kerek.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39026 üzenetére

    ááá :) én csak reagálok.
    A magam részéről szivesen megmaradok a szériagyártásban alkalmazott fejlesztés és az F1-ben alkalmazott fejlesztés különbözőségénél. :)
    mivel a #39008-ban én azt kérdőjeleztem meg hogy szted a szériagyártásból táplálkozhat az F1. ("például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz") Mivel különbözik az elvárás és keret ami alapján a fejlesztés történhet.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39029 üzenetére

    :D
    na akkor ki csürcsavar :)
    csak kilukadtunk a kormánykerékre...na meg persze a a szériagyártott bukósisakra :D

    Na de akkor beszéljünk mondjuk a fékrendszerről mint a listában szereplő egyik olyan elemet amivel foglalkozni valóban érdemes.
    -A Toyota teljesen saját F1-s fékrendszert használ, mások beszállítokkal dolgoznak, mondjuk Brembo. A féknyereg minden autóhoz egyedi, a fékpofák szénszálból vannak, a tárcsák szénszálból vannak így a kisebb pörgettyűs (giroszkóp) hatás és persze a kisebb tömeg.
    A fékerőelosztás menetközben kormányról szabályozható.
    A rendszer bitang drága természetesen. Nem beszélve a folyamatos adatgyűjtésről és fejlesztésről (teszem azt Brembo szponoráció esetén).
    Biztonsági előírás hogy két fékrendszer legyen az autóban. fékkészlet darabja kb. 7000 euro (több mint 2milla) és valamivel több mint egy futamot bír.
    sok köze nincs a szériagyártott fékekhez.

    -bukósisak:biztonsági szabvány szerinti 17 rétegű sisak, amit ismerhetünk: szénszál, tűzálló anyag, polietilén, alu, magnézium..össz-vissz 1.2 kg súllyal bír, és minden versenyzőre egyedi sisak.

    -ruha: biztonsági szabvány szerinti Nomex, minden versenyzőre külön szabva. Minden az még a cipő is.

    Ezek spec. nem is csapatfüggő dolgok, vannak cégek amik megpályázhatták ezek gyártását.
    Hasonlóképpen a biztonsági övhöz...

    Nem hogy néhány területen van különbözőség, hanem az F1 előírásai, és a jó teljesítményhez szükséges követelmények olyan kemények hogy szinte semmi nem jön a szériagyártásból...
    A kormányváltó kapcsolója mondjuk? Monaco-ban egy kör alatt 40 alkalommal használják, átlag 2másodpercenként. Nem hogy a váltómechanizmus, hanem maga a kapcsoló sem egy egyszerű szériából átemelt....amíg ott a meghibásodása esetén elgurulsz a szervízbe, itt beledöngetsz a gumifalba, vagy elsodorsz két másik versenyzőt...

    ..stb-stb.

    Wildrain: t'om, gondolom nem véletlenül...a Toyota valmikor régebben lenyilatkozta hogy az ő rendszerük (széria) amugy sem képes teljesíteni az FIA előírásokat, annál jóval kifinomultabb. Azaz nulla előnyük van ezen a téren..talán így van, talán nem...az valszeg úgy van hogy nekik nem a hibrid rendszerrel volt bajuk, hanem az FIA előírással.
    Ezért aztán ők is inkább külső céghez fordultak.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #95904256 #39037 üzenetére

    Lehet hogy unod, de mindenesetre már mentél jobbra-balra, kicsit nehéz lekövetni.

    Ezt írtad(#38997):
    "Én meg arra akartam utalni hogy akármennyire is technikai sportok élvonalába tartozik a Forma-1, ennek ellenére ott sem foglalkoznak minden területen egyedi fejlesztésekkel. Ahol lehet ott is a hagyományos, "bolti" cuccokat építik be, mert könnyen beszerezhető, olcsó, jól bevált, stb..."

    Ezzel full nem értek egyet, ezért is kezdtem vitába :)
    ..aztán jött egy hozszólás (#39005)-amivel tökre egyetértettem már, ha nem lett volna ott az az egy mondat :)
    "...csak nagyon kevés fejlesztést vállalnak fel a csapatok. Sokkal inkább a mások által ( például az anyacégek sorozatgyártású autóihoz ) már kifejlesztett eszközöket használják."

    Mert ez megint megakasztott, mivel én nem értek egyet azzal hogy a szériából sok minden jöhet vissza, pláne hogy ezzel a mondattal nem a keveset feltételezted.

    A beszállítós dologgal kapásból egyetértettem, ezért írtam az egyértelműséget..logikus, van csapat ugye aminek a motorja is máshonnan jön...
    Erre hoztam fel a Toyota-t amit Wild' is írt, hogy a Toyota a szériaalapú hibridgyártás egyik pillére, és lám meg sem próbálkoztak egy saját rendszerrel. a Magneti Marelli pedig nem gyárt hibridmegoldást a Toyota-nak, mégis rájuk bízzák az F1-s technológiát.
    Én ezt egy szemléletes példának szántam, de nem jött át. Aztán a a fékes-bukós..stb dolog.
    Pedig az egésznek a lényege, részemről, egyszerű. A szériaalapű fejlesztéseknek más követelményrendszerben kell kibontakoznia, nem alkalmazhatnak drága technológiát, mivel magasba szökik az eladási ár, ...már a korai fejlesztésnél meg van kötve a kezük hogy egyáltalán milyen nyersanyaghoz nyúljanak. Itt is mindegy hogy saját a fejlesztás vagy beszállító végzi. (a követelményrendszer a lényeg)
    Az F1-ben kevésbé számít az ár, mivel nincs piaci eladási tényező...a lényeg az eredmény (rosszabb esetben a részvétel :) )...és itt sem számít az önfejlesztés, vagy beszálítós rész, a lényeg a követleményrendszer.
    A végére még egy példa aztán alszom :)
    A full karbonfékek pl. rossz fékhatást adnak egy átlag vezetőnek a közúton, mivel bár könnyű (ezt meg is fizeti keményen amikor megveszi), de más hőtartományban ideális a müködés, a legtöbb felhasználás során el sem érné.
    Na ez az én oldalam :)

    [ Szerkesztve ]

  • Male

    nagyúr

    válasz #95904256 #39002 üzenetére

    Hogy bonyolítsam a számolásodat: Nem kell egyszerre elraktározni egy teljes körre való energiát, ugyanis az folyton töltődik vissza (hiszen körönként nem egyszer fékeznek).

    Így a 111.1Wh-s akksi helyett elég mondjuk 30-40Wh-s...

    Aki jobban ért nálam az elektronikához: Egy jókora kondiban vajon mennyi energiát lehetne eltárolni? Csak mert ott a feltöltési-kisülési tempóval nem lenne gond...

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák