- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #205077 üzenetére
Egyszerű a képlet, ha üzemmelegen 1000 fordulat az alapjárat, kikapcsolod a klima panelt(teljesen off) felnyomod a fordulatot 1500 fölé és 1000-re esik vissza, akkor kell neki 15 perc séta emelt fordulaton. Leghatékonyabb 2300 körül tartani 3.-ban vagy 4.-ben. Motorfék visszahűti a dpf-et, gyorsítás meg szünetelteti.
Gázolaj adalékolása sűrűbb regent eredményez, azt hanyagold inkább. Ez dízel, nem városi bevásárló autó. Kell neki néha a pálya, az helyre rakja a dolgokat.
-
imyourfriend
őstag
Meglehet van egy seregnyi DPF-el kapcsolatos cikk, elolvastam párat én is de csak miután megvettem az 1.6 cr-el és DPF-el szerelt bódét. Kezdve alapvető tapasztalati dolgokkal, amikor az alapjáratom 1000-1100 környékén van és hangos az első ventilátor, valamint melegebb levegőt érzek a beltérben akkor jó eséllyel regenerál a DPF, tempomatnál észrevehető, hogy a fogyasztás megnő nyáron pl. monitor szerint síkon 95km/h-nál 2.8-3.2/100 regeneráláskor 4-4.2/100-at is mutatott tempomat 95-nél. Ilyenkor igyekeztem a fordulatszámot fentebb tartani 2000 felett valahol és egyenletesen közlekedni, autóúton pl. 4-be közlekedtem 110-el és ez regenerálásnak jót tett, motorolaj felugrott 90-100 fok környékére, nem vész. Mikor beszereztem elm327-et + vag dpf-et ott az olajhamu mennyiségét vizsgáltam ami 52 környéke volt azidőtájt, ha nem úgy sikerült a regenerálás akkor adott még hozzá olajhamut a rendszer, de nem ez volt a jellemző. Alapjában véve nyáron Ilyen 17-22-25mg/km-es adag koromot adott a tárolóba 95km/h- tempomatnál ez télen nem tudom mitől, gondolom időjárási körülmények miatt van hogy felugrik 40mg/km-re, ami nem vész annyira 300-320km-enként regenerál, nyáron 400 körül tette mindezt. Kormot figyelembevéve 21-21.5g környékén kezd el regenerálni ekkor felforrósítja a DPF belsejét 600-650 fokra ha megfelelő fordulatszám tartományban és megfelelő terhelést kap a rendszer aztán égeti a kormot jó 4-6g-ig ezt vag dpf-ben folyamatában jelezve. Személy szerint csak a korom mennyiségét, DPF bemenő hőmérsékletet DPF hőmérsékletet meg olajhamu mennyiséget figyelem a többi nem érdekes ezek adják a lényeget. Van bizonyára sok dolog amit lehetne másként csinálni, így találom praktikusnak, sok figyelmet nem vesz el a történet.
-
Lewzke
őstag
2.0 CR TDI automata regenerálás közben mennyire kúszik fel a fordulatszám? Illetve mennyit tart? Hangból ítélve eddig könnyebb volt rájönnöm, hogy éppen zajlik, de az RPM szerintem alig több mint a normál alapjárat. Nem értem mért nem raktak erre egy kijelzést, hogy az ember ne állítsa le a járművet közben.
-
Reggie0
félisten
válasz
atos19881101 #205068 üzenetére
Magas alatt azt ertem, hogy tobb, mint amennyi szokott lenni, hogy konkretan a te autodnal mennyi azt nem tudom fejbol.
Az, hogy meleg a motor a mutato szerint, meg nem feltetlen jelenti azt, hogy tenyleg uzemmeleg. A mutato is csal, a vezerlo is tobb parameterbol szamol, ezert neha tunhet ugy, hogy mar uzemmeleg, de valojaban meg nem az es ezert magasabb a fordulatszam. Viszont hasznalat kozben latni fogod, hogy az egy ido utan mennyi a minimum amire beall. Attol nem kell felned, hogy olyan gyorsan kezd regeneralni, hogy nem latod alapjaraton egyszer sem. -
Reggie0
félisten
válasz
atos19881101 #205065 üzenetére
Okes, de nem ez a kerdes. Egy kihagyott/megszakitott regeneralasbol nem lesz vilagvege, majd elinditja ismet. Ha teli van, akkor nem fogsz vele sokat menni, mire elinditja es menet kozben sokkal egeszsegesebb a regeneralas, mert a menetszel is huti a rendszert.
A regeneralast latni az alapjarati fordulatszambol. Ha uzememeleg motornal magasabban tartja, akkor regeneral.
-
imyourfriend
őstag
válasz
atos19881101 #205058 üzenetére
[link] minden igaz, bár érdekes a sztori ha már egyből ilyen jeleket mutat műszerfal, nem lehet hogy csak a szemed káprázik?
[link] egy másik módja a regennek. Amúgy valahol 21 g felett kellene induljon, nem lehet hogy épp le lett állítva 21g környékén és úgy érzékelte nem tud regenerálni? Van ki azt javasolja pályán meg kell járatni és kidolgozza magát, bár van amikor csak a beavatkozásos regen segít.
-
atos19881101
senior tag
Mágus segíts!
Ma megkaptam a dzsin jelet… a sok város. Még nem tudom, hogy mikor akar regenerálni, nem szoktunk össze. VCDS-el el akartam indítani a regent, de valami safety reason miatt nem engedi. Mit csinálok rosszul? 21g van benne… álló helyzetben akartam indítani. A security access keyt beírtam. A motor meleg volt. Olaj 80 fok… mehetek egy kis karikát 3asban? Vagy?
-
válasz
vans? #204878 üzenetére
A benzines részecskeszűrő nem fog meg számottevő kormot, mert a benzinmontor nem kormol normál esetben. Ezért nem fog túl sok hamu sem gyűlni benne.
Nekem a 2.0 TSI nem is regenerál, mióta hosszú utakat megyek vele. Amikor regenerált (napi 5-5 km út), az is kb. 7-8 ezer km-enként történt. De nem is kell neki annyi idő, mint egy dieselnek, mert jóval hamarabb felmelegíti a kipufogót.
Nekem ez a GPF furcsa volt, német területen OPF (Ottopartikelfilter). -
imyourfriend
őstag
válasz
vans? #204878 üzenetére
Benzines részecskeszűrőt 2018-tól tették kötelezővé, a dízel részecskeszűrőt jóval korábban így pl. 1.4 TSi Style-ben amit 2015-2017-ig gyártottak elméletileg nem szereltek ilyet. Dízelből ha jól tudom mindben van, pár 2015-höz képest idősebb szériában nincs ami pl az 1.6 cr 90LE-s változata ezt azért nem ajánlom mert most is egy fiatalabb autóval jársz. Amúgy nem teszed tönkre az autót, sőt azzal már jót csinálsz ha hagyod az udvarban járni az autót míg regenerál.
Sokan nem tudják a DPF egy ilyen történet, vagy félretesz rá az ember vagy hamarabb viszi tisztíttatni ha elromlik akkor vesz egy újat bele. Ez úgymond az ára annak, hogy az autó valamelyest környezetkímélőbb, mint az elődei, no meg azok melyekből kivágták a DPF-et. 230 ezer van benne jelenleg és 56.5g környékét mutat olajhamuból a vag dpf úgy gondolom idővel egy tisztítás belefér, még fut 300-320km-enként regenerál megérdemelhetne egy új dpf-et is.
-
válasz
ArthurShelby #204866 üzenetére
Nem értek egyet veled . Nálam pl minden céges kocsi meg volt becsülve , hiába nem én vettem . Gondolok itt arra , hogy én mostam a ház előtt és takarítottam wolf-s termékeket használva. Mikor három évente visszavette a cég olyan volt mint az új . Arra gondolok amikor azt mondom , hogy a kocsi van értem pl én beindítottam reggel a legnagyobb hidegben is és mentem vele nem melegítgetem vagy mikor regenerált volna a ház előtt simán lekapcsoltam , majd még megyek kocsikázni vele persze. Auchanos kártyánk volt a cégnél , így a legolcsóbb nyál ment bele és egyiknek sem lett baja tőle pedig jellemzően 200K körül adtuk le mind. Nálam Eger -Győr hetente háromszor megvolt és ami a csövön kifért radar alatt toltam neki .A kocsi nem ló
Azért na ne aludjak vele a garázsban ha dörög az ég ? Nyilván a saját kocsimat is féltem vigyázok rá ,de azért ne essünk túlzásokba ez mégis csak egy használati tárgy . Perzse megértem azt is aki évekig spórol egy kocsira amit aztán féltve használ míg le nem adja a méhtelpen az megint más. A rendesen karbantartott kocsit könnyebb eladni ez biztos ,de nem fogok könnyet hullatni érte .
-
dozó
tag
válasz
simonjoe #204870 üzenetére
Azt sem hiszem, h sokan vannak kik folyamatosan monitorozzák az állapotát és kellő időben lépnek, akár a cserére, vagy egy tisztításra.
Én is folyamatosan figyelem az állapotát és soha nem állítom le regenerálás közben.
Jelenleg 48g az Oil Ash, már gondolkodom a tisztitásán. -
válasz
vans? #204864 üzenetére
...ezt írtad: " ennek megfeleloen csak edzeni, boltba, oviba hasznaltuk..."
Na, pont erre nem jó a dízel, pontosabban a részecskeszűrős(se)!
Mi csak tényleg hosszú távra használjuk (200km-alatti útra nem állok ki vele a garázsból) arra ott a kis benzines. Valóban a legváratlanabb időben regenerál, és azt, h mikor sajnos nem Te döntöd el, de tudatos használattal nagyjából "kordában" lehet tartani. Nem az autó hibája, h ilyen, sajnos Te nem tájékozódtál kellő képpen vásárlása előtt. Tényleg kevés neki az évi pár hosszabb út. Nálam is előfordult már, h egy ultra út után nem tudtam beállni mert akkor érte el a telítettségét és kezdte a ciklust. Tettem egy nagyobb karikát és kész, lehet bosszankodni, h esik az eső, de attól még vizes leszel, az időjárás(DPF) már csak ilyen.#204863vzsryl:
Valóban nem kell félni tőle? Az új gyári ára horror. Esetemben, kb. az autó mostani értékének a fele. Ez azért ébreszt gondolatokat az ember fejében. Azt sem hiszem, h sokan vannak kik folyamatosan monitorozzák az állapotát és kellő időben lépnek, akár a cserére, vagy egy tisztításra. Ráadásul, ha egy majdnem teli szűrővel elindulsz pl. egy Spanyol útra, kint meghal, na ott mond a tulajnak, h nem kell félni tőle! Én azt gondolom, h míg új valóban lehet "ütni-vágni", de már 150k felett óva inteném erre a tulajokat és erősen meggondolnám, h kell-e egy részecskeszűrős dízel oviba, boltba, avagy edzeni járni.
2021 júliusában 290e km nél szereltettem ki, és vittem el személyesen kitisztíttatni. Nem volt még teljesen tele, nem is írt sosem hibát addig, vészregenerálásom sem volt addig. Cseréltettem a nyomásszenzort is újra, és letudva. Pontosan azért, h ne a lakhelyemtől több mint 1000km-re kelljen szívnom a fogam, és itt nem a pénzre gondolok. Azóta eltelt némi idő és túl vagyok már a 320k-n, most kezd értéket írni a részecskeszűrőbe. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
vans? #204826 üzenetére
Benzinesben Euro6c-tol van, azok kevesebb karosanyagot nyomnak ki igy ott lassabban is telik meg. Illetve magasabb homersekletu a kipufogogazuk igy sokkal gyorsabb a regeneralas.
Regeneralni akkor fog ha egy adott telitettseget eler a szuro, ha ez egy 950 km-es ut utan jon el akkor bizony nekiall regeneralni. Ha megszakitod a regeneralast 1-2x az nem baj de sorozatosan nem jo mert kozben telik a dpf szuro. Vegul ha eler egy bizonyos titettseget akkor veszmodba rakja magat.
-
imyourfriend
őstag
-
vans?
őstag
válasz
molnarpeter #204813 üzenetére
Ezt nevezik regeneralasnak, hogy elmegyek vele egy korre? Honnan tudom, hogy regeneralni kezd, amit Qru ir? Ilyenkor el kell menni vele?
Az a bajom, hogy a benzinesekben is van mindenfele cucc mar, nem? Vagy ott kevesbe kell odafigyelni?
-
imyourfriend
őstag
válasz
szabzoltan1 #204791 üzenetére
Youtubera írd be: how to force dpf regeneration via vagy by vcds Octavia 3 pl, az egy olyan modul ami úgy emlékszem motorvezérlőben van és a kínai vcds-nek nem engedi elindítani a vezérlő gondolom a kábel miatt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabzoltan1 #204785 üzenetére
Akar egy obd-s kutyuvel is le tudod kerdezni, hogy mennyire van tele a dpf. Kenyszerregeneralas inditasahoz viszont profi cucc kell. De arra nincs is szukseged, eleg ha a regeneralashoz megfelelo korulmenyeket teremtesz. Elindul az magatol ha szukseges.
-
szabzoltan1
tag
Sziasztok.
Anyit olvastam már hogy a dpf tisztitás hiánya menyi problémát okoz, hogy elkezdett foglalkoztatni.
Alany b7 passatt 2.0 cr tdi cffb motor.
Hol tudom leellenőrizni,hogy mikor aktuális a regenerálás és ha már aktuális el tudom e inditani manuálissan? -
imyourfriend
őstag
válasz
molnarpeter #204765 üzenetére
Sokféle módot próbáltam már, de legjobban 3-ban 3000-3200 környéki fordulatszám vált be regeneráláshoz igaz ott az olaj hőfok 95 fok környékét elérte, a dobozra 600 fokot, kipufogóra valami 650 fok környékét írt fogyasztás nem szállt el a motort hallottam odabent bár még nem üvöltött.
-
Mágus2
Közösségépítő
Octavia 4 helyzetjelentés, eltelt 11 hónap, megtettünk több mint 16 000km-t .
Adós vagyok egy hosszabb távú tapasztalattal, hátha valakit le/rá tudok beszélni.
Kezdjük a bódéval, jó nagy, parkolni nehezebb emiatt, de majdnem minden befér egyben, nem kell a hullákat apróra vágni, szépen egymás mellé beférnek. Beltér kényelmes és végre minőségi.
Futómű: nagy előnye, hogy puhán rugózik, ami nagy hátránya is egyben, hogy kereszt iráyú nagyobb huplikon félsz, hogy odavered a kádat, akkorát hintázik, de kanyarban meg nem dől a bódé, ezt nem tudom hogy csinálták, minden esetre egyenesben kereszt irányú göröngyön félemetes.
Fék: jó nagyok a tárcsák, ami előny nagy tempónál, hátrány városban. Nem olyan harapós, mint a régi, cserébe nem is melegszik el. Másképp kell adagolni, de legalább adagolható.
Motor: a gázpedál olyan okos, mint egy 50 év körüli politikus. Egyszerű kérdésekre sem képes válaszolni. Ha rúgják, azt érti.
Viccet félre téve jól megy, vagy keveset fogyaszt, mentem már vele sportosabban, akkor 9 litert mutatott fogyasztásnak.
Lehet vele jó fogyasztást is csinálni, de akkor nem érződik 150 lónak.
Váltó: ez a hat sebességes manuális örök darabnak tűnik, bejáratás alatt akadt, meg nem szerette a hátramenetet, egy két darálás után megunta és feladta az ellenállást, azóta jó. A hatodik hosszú, mint egy hónap fizetés nélkül.
Fedélzeti rendszerek: Ha mindene működik akkor azért idegesít, ha meg nem működik valami, akkor azért. Szoktak sírni a front assist szenzorai ködben, hóesésben, hogy tudod öcsém, rokonoknak mindent, de most nem tudok segíteni...
Hibák: igen, sajnos vannak hibák egy új autónál. Kéthavonta eljátsza, hogy nincs semmi hang a kocsiban, ajtó nyitásnál halk robbanás szerű hang a hangszórókból és csak a teljes fedézeti elektronika újraindításával lehet megoldani a dolgot, vagy visszazárod a kocsit és 10 perc múlva mintha nem is lett volna soha gondja, megint hónapokig jó. Volt reklamáción, mert hetente csinálta, most már csak néha.
Amit a legjobban szeretek: fényszóró, motor, váltó
Amit a legjobban utálok: Start-Stop, érintőkijelzős klíma vezérlés, a hátsó ablak automatikus törlése szárazon, kényszerített DPF regen 250 km megtétele után.
-
imyourfriend
őstag
Kezd egészen jó értéket mutatni a DPF regeneráció után, ritka pillanatok egyike épp az Osztrák pályán regenerált 100-as tábla volt ami jól is jött korábban 6.5-7g korom volt mikor befejezte a regenerációt ma este 5.05g amin meglepődtem. Mennyi az elméleti amíg letud menni ez a szám, 3-3.5g? 21g-nál már kezdi is, bár úgy vagyok vele jó lenne valami visszajelzés amikor csinálja mert csak fogyasztáson látni, pl. 90 tempomatnál mikor megugrik 1 literrel
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisharsany #203036 üzenetére
Szemre futottam át az autót, melyet egy volt évfolyamtárstól vettem mondhatni eddig egészen jól szuperál 2 hétre rá vettem elm327-es BT adaptert meg 5$-ért vag dpf-et azóta azzal nézem. Volt egy Check Engine hibám nox érzékelő hibával akkor vettem alin a vcds-t, ezzel a kettő eszközzel már a hibák javarésze kimutatható összesen 20 pénzbe került a kettő. Nem mondom hogy ez a helyes megoldás, de én tudni szeretném ha valami történik az autóval, azt is mit művel a dpf, hogyan telítődik mennyi időközönként regenerál, pénztemető az a doboz jó drága újonnan így nem akarom hogy idő előtt megadja magát. Hozzáteszem vcds jól jött kódolni is, tolatólámpán és két W5W izzón kívül minden led hátul, rendszámtábla világítás is (no ezt az egyet kellett kódolni, a többiért nem szólt az autó, a belső W5W cserékért sem).
Nem mondom hogy csak így lehet, lehet szervizzel is csináltatni a dolgokat, igyekszem kímélni a pénztárcát.
Kerékagy porvédő meg is érkezett a bárdiból, VAG1J0501249C jár az oktávhoz, valamint a visszapillantó aljába a led világítás, már csak ott van sárga színű W5W, a többit kicseréltem, még a kesztyűtartóban is.
rasotamas: nálam javarészt fel van írva, hogy mikor mi lett cserélve az előző tulaj is így tette, mivel bizonyos dolgok nem szervizben történnek, ami ott történik sincs km pontosan pecséttel vezetve, papíron felírva aláírás, úgyis az én érdekem hogy minden rendben legyen.
-
Reggie0
félisten
válasz
kisharsany #203028 üzenetére
Ha jo alacsony a fogyasztas, akkor plane lehet, hogy nincs benne reszecskeszuro
A regeneralast sosem irja ki. Abbol veszed eszre, hogy magasabb az alapjarat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisharsany #203030 üzenetére
Nem irja ki, pont ez a gond, hogy nem tudod hogy regeneral es leallitja az ember.
Obd-na csatlakozva tudod, csak megnezni mikor regeneral(t).
-
kisharsany
aktív tag
Gondolom ki kellene írnia a regenerálást. Ilyen még sosem volt. Szóval gondolom nincs benne, vagy ki lett írva.
Ha így van, gondolom a kereskedő úgy is tagadni fog mindent, meg hogy én szereltettem/írattam ki. Ahogy gondolom a műszaki vizsgapont is tagadni fogja, hogy ők látták volna a rosszabb értékeket/elfogadtak volna egy kis kenőpénzt a havertól.
Summa summárum ha a következő műszakin mondjuk bukna az autó és elvennék a rendszámot, nekem kellene minden költséget állni. -
válasz
kisharsany #203020 üzenetére
7000 ezer km az Q...va sok. Az enyém 2009-es, igaz kétezres motor van benne, de használattól függően 1100-1400km között szokott regenerálni. Csak hosszú utakra van használva, a minimum az 200km.
A kipu vége fémtiszta, egyszer, valamikor régen talán egy kicsi kormot találtam az egyik csőben, a másikban semmi, de valami leheletnyi volt a fehér papírzsepin. Azóta is figyelem rendszeresen de semmi. A DPF volt már tisztítva tavaly júliusban. Nem volt gond vele, csak a kora és a futás miatt, azóta mentem vele 40k-t, most kezdte írogatni az olajhamu tömeget. Ja, és átesett egy optimalizáláson is a rendszer, kicsit fel lett húzva a teljesítménye a motornak. Szóval szerintem nem szabadna kormosnak lennie a csőnek. -
kisharsany
aktív tag
válasz
imyourfriend #203019 üzenetére
Ezalatt a 7000 km alatt még nem akart regenerálni. Főleg főúton van használva, kevés a városozás, meg pár hetente kap 230 km-t oda, 230 km-t vissza megrakott utánfutóval, elvileg ez elég jó módja a tisztításnak. De simán el tudom képzelni, hogy nincs benne szűrő, vagy kiírták.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisharsany #203013 üzenetére
1.6 cr cxxb motorkóddal 226.500 van benne és teljesen tiszta a kipufogó, ha már mondtad kíváncsiságból megnéztem én is, 216-al vettem azóta egy akkumulátort meg egy szett téligumit kért a szekér, elm327 + vag dpf alkalmazással ránéznék a dpf-re mi a helyzet vele. Milyen időközönként regenerál, milyen gyorsan telítődik korommal, hány km-t tudsz elmenni két regenerálás között adott városi/pályás használat mellett, kezdésként. Mikor megvettem egyből elkezdtem vizsgálni, mondjuk a dpf az olyan amire nagyon kell figyelni szerintem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
imyourfriend #202963 üzenetére
Ooo de szerettem, mikor Bp-Ausztria-Bp kozel 1000 km utan otthon a kertkapu elott allt neki regeneralni.
-
válasz
imyourfriend #202951 üzenetére
Tavaly július végén csinálták:
[link]
Nem tudom miért Ők, nekem szimpatikus volt a tulaj, itt csinálták a Budafoki úton. Ráadásul minden máshol 30eHUF volt akkor, náluk 52-őt fizettem.
Nem érzek különbséget, hisz előtte sem volt baj vele, csak már az olajmassza kezdett benne a kritikus érték felé közeledni. Tisztítás előtt is 1200-1400km enként regenerált, most sincs ez másként. Csak most még tényleg üres, pontosabban remélem. -
imyourfriend
őstag
válasz
Pfiucska #202825 üzenetére
Hasonlóan voltam az oktávval igaz 220-nál vettem 3 hónapja most van benne majd 226, ennyi km után mondhatom rendben van persze mindig lehetne mit költeni rá. dpf-et érdemes lenne kiolvasnod milyen állapotban van milyen időközönként regenerál mennyire van tele. Városi használatra nem vettem volna egy ennyi kütyüvel felszerelt dízelt kb. minden második hétvégén vinném valamerre hosszabb útra a szekeret, kockázat minden autóban van éppúgy ez is lehet nagyon jó vétel mint bármely másik.
-
Reggie0
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #202759 üzenetére
Igen, tobbszor is meghallgattam. Szerintem szepen jar. Nekem normal alapjaraton is van ennyi hangja (@250-350e km). Az a hullamzo, melyebb hang amit hallasz nalam is jelen van, szerintem valami rezonancia lehet.
Amugy en is folyamatosan figyelem a hangjat es raparazok minden apro zorejre.
Amikor vege a regeneralasnak utana az alapjarati fordulatszam a nevleges es tartja stabilan?
-
Dpf regenerálás közben az udvaron feltöltöttem az ablakmosót, és azt hallgattam, hogy valami furcsa ütemes zörgés hallatszik, végighesszeltem, a vezérlés oldalon hallani, ezért én kizárnám a váltó oldali dolgokat.
Csináltam videót , de ez alig hallatszik.
Ezt hallom: pamm para papamm pamm pamm pa parararaGenerátor szabadonfutó? Vízpumpa görgője?
Ja még egy ötlet: hatszögtengely -
imyourfriend
őstag
válasz
Reggie0 #202186 üzenetére
Fordulatnál mutatja épp ugyanúgy, 1000-es fordulat és akkor regenerál, keletkezik sok olajhamu is így inkább mikor megtelik, vagy úgy érzem visszafogja az autót beleteszek +5-10km-t mostantól és akkor végrehajtja jól a történetet, minél kevesebb olajhamu keletkezésével.
-
dozó
tag
válasz
imyourfriend #202183 üzenetére
Mondjuk én szenzitívebb vagyok az ilyen dolgokkal kapcsolatban, rengeteg rosszat olvastam a dpf-ről így az kiemelt figyelmet kap, nagyjából minden második harmadik úton ránézek az alkalmazással.
Hiába nézel rá, ha leállítod mikor regenerál. -
imyourfriend
őstag
Figyelgetem a DPF regenerációt, héten megint leállítottam mikor nem végezte el a munkáját maradt benne 18g.. szó se róla elkezdte regenerálni magát 21,5g környékén én meg hazafelé tartottam, lefordultam egy negyedrendű útra majd 65km/h és 3-asba kapcsolva tempomattal haladtam. Eddig ezt 90km/h-val tette 1700-1800-as fordulatnál most 2500 környékén volt a fordulat és hamar el is égette a kormot, meglepő az volt hogy csak 0.02g olajhamu keletkezett, a hőmérséklet sem 600 fok körül volt hanem 650-700 körül. Hamar el is végezte a dolgát így mikor 6.8g-nál a korom mennyisége egy körforgalomhoz értem épp és a lassításra abbahagyta a regenerálást. Nyilván nem fogom minden egyes regenerálásnál így nézni a folyamatot, de jó lenne egy lámpa pl. sárgán villog a DPF a kijelzőn mikor regenerál ezzel felhívva a figyelmet, hogy állítsd be a fordulatot a regeneráláshoz alkalmasra 2.6-2800 környékére.
-
Dot
őstag
Végre volt időm és lehetőségem kiolvasni ezeket az értékeket:
Address 01: Engine (04L 906 026 ET)
17:51:12
IDE00365 Injection quantity deviation cylinder 1 0.00 mg/stroke
IDE00366 Injection quantity deviation cylinder 2 -0.13 mg/stroke
IDE00367 Injection quantity deviation cylinder 3 0.02 mg/stroke
IDE00368 Injection quantity deviation cylinder 4 0.09 mg/stroke
IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 13635 s
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.08 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 11.99 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 5.01 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 259097 mAddress 02: Auto Trans (0D9 300 043 B)
17:53:09
IDE03189-ENG110508 Number of prevented stop processes (statistics)-km-Stand des letzten Stoppverbots 134992.0 km
IDE05987-ENG110508 Engine stop prohibitions-km-Stand des letzten Stoppverbots 134992.0 kmSzerintem elég jó értékei vannak az injektoroknak.
DPF még félig sincs szerencsére.
Váltóban is kb annyi km van mint az órában. -
Reggie0
félisten
válasz
1stVikman #201885 üzenetére
Egyik se, meg a gyari.
#201896 rasotamas: Meg mindig jobb az allo helyben regeneralas, mintha leallitanad. Azert ne aggodj rajta, neha-neha belefer az is, nem nagy kulonbseg a dugoban araszolva regeneralashoz kepest, hiszen ott sincs menetszel ami hutene a kornyezetet.
#201890 imyourfriend: Rossz hirem van, ha leallitod a motort, akkor nem fogja folytatni a kovetkezo inditasnal. Nem is lenne jo, ha hideg motorral es reszecskeszurovel elkezdene. Ehelyett megvarja, hogy megint teli legyen.
#201801 SzlobiG: Nincs adblue, ez meg az eur 5-os. Torsen a quattro, a szerelom egyszer cserelt benne nekem olajat, hivatalosan nem is kell, de mondta, hogy nem art.
-
imyourfriend
őstag
Soot Mass-t az autó "elégeti", ilyenkor regenerál, az Oil Ash Residue mintha csak gyűlne benne, ez lerakódik és van egy limit értéke melynél gondolom ki kell takaríttatni a DPF-et. Oktáv3-asnál egy 80g-os értéket láttam, 56g-ot ír VAG DPF megközelítőleg, 250ezernél viszem takaríttatni biztos ami biztos. Aztán meglátjuk, kap egy kályhacsövet a DPF helyére és megy tovább.
-
dozó
tag
Igen az injektorok és a DPF állapotát ott tudod megnézni.
Kérdésem lenne, hogy az oil ash volume(olaj hamu mennyisége) az mit jelent. Ez jelenti a DPF telitetségét (regenerálás után sem csökken az érték).
Passat B8 esetén a VAG DPF az oil ash-t g-ban adja meg 80 g -nál van tele a szűrő akkor tisztitás vagy csere.
A VCDS literben adja meg, pld. 0,11l (nállam) a kapott eredményt beszorzod 400 -al, és megkapod g- ban. -
Dot
őstag
Köszi, valamiért passattal keresve nem dobta ki ezt a videót.
Az injektorok állapotát azt itt találom igaz?
Illetve a DPF-et itt tudom ellenőrizni?
Itt a soot mass a korom, amit az app-al is ki lehet olvasni?
Kérdésem lenne, hogy az oil ash volume(olaj hamu mennyisége) az mit jelent, mármint az minek az eredménye? (pl sok olaj fogyasztás) Mennyinek kéne lenni? mondjuk 140k KM után?(CRLB) Ezt is regenerálja? -
Csodálom azokat akik tudják, h mit csinálnak vele. Azt látom, h a tárháza végtelen. Valamit én is elb@....tam vele. A kanyarkövető fényszóró nem követ.
Az intro az elején jól műkszik, majd ha kanyarodok nem mozdul, ha álló helyzetben mozgattam a kúrmányt, akkor is "rángatta", nem emléxem mit csináltam.
Már fenntartásaim vannak, pontosan velem szemben.
Semmi mást nem szoktam mostanában megnézni, egy-egy hosszabb út után, mint, h volt-e valami hibakód, és mikor regenerált. Erre pont tökéletes.
-
...oh, persze. Fáziskésésben vagyok, ráadásul már ellentétesben.
#201908Mágus2:
gondolom neked se sok visszajelzés jön a folyamatról.
Több projekt is félbeszakadt időhiány miatt, többek között a hőmérséklet ellenőrzése is. Beszereztem egy kohó hőmérőszondát, hozzá egy LCD kijelzőt. Fel kellene szerelnem a DPF-re és kapnék némi infót a regenerálásokról. 1xűen már az időn kívül kedvem sincs, h megcsináljam. -
imyourfriend
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #201897 üzenetére
Épp nézegettem az adatokat, aztán síkon 4.2-4.3/100-at írt gondoltam regenerál, még 5km-re voltam itthonról nekem eml327 mindig rá van kötve a szekérre, telefonnal rácsatlakoztam és láttam.. bejártam a garázsba járt két percet míg bezártam a kaput és megnéztem a leveleket aztán leállítottam.. mikor az M80-on jöttem majd 20km-t akkor nem jutott eszébe regenerálni pont ilyenkor kell, ahogy írod.
1000 körüli alapjárata van ilyenkor, meg büdös füst jön a kipufogóból.
-
-
válasz
T0mBd1gg3R #201894 üzenetére
...sosem hagyom álló helyzetben regenerálni. Negyedóra-20 perc elég neki ha elkezdi. Mindig olcsóbb, mint cserélni, vagy tisztíttatni. Volt már, h áruház parkolójában kezdte, de olyan is, h több mint 2000km után álltam volna be a garázsba és akkor kezdett hozzá. Dobok egy hátast és megyek vele, lehet, h én vagyok a f@..sz, de számomra megnyugtató.
-
imyourfriend
őstag
Épp regenerált a szekér valahol 65-70% körül járt mikor leállítottam, más is járt már így hogy nem fejezte be a dpf a regenerációt? 20 percet nem fogom alapjáraton járatni, hogy regenerálja a dolgait majd reggel folytatja munkábamenet.
-
imyourfriend
őstag
válasz
bandi0000 #201319 üzenetére
Nem kell ezen aggódni, nálam is két héttel a vásárlás után derült ki, hogy DPF van benne addig nem nagyon foglalkoztam.. 110 lovas 1.6 cr, úgy tudom a 90 lovasban nincs, amennyiben mégis rászánod magad szerintem egy eml327 obd2-es olvasó nem árt BT-s pl. és ott már sok dolog kiderül a DPF-ről. Amit használok az amolyan 450-500km-enként regenerál, jó darabig még elfut vele a szekér mire tisztításra kerülne a sor. Persze van még millió más dolog, de az egy jó jel ha a DPF rendben van.
-
imyourfriend
őstag
válasz
molnarpeter #201259 üzenetére
Szíj volt cserélve 160k-nál, gázolajszűrő az első lámpánál van múltkor vehettem volna hozzá szűrőt és olajcserével együtt megoldódott volna.. no majd jövő héten, a múltkori NOx hiba nem jött elő többet így lehet hogy csak pillanatnyi probléma lépett fel. DPF is szuperül működik épp reggel munkából hazajövet regenerált.
simonjoe: pedig már vissza akartam keresni azt a príma ellenállás beépítést, megmosolyogtat de hasznos és jól van kivitelezve.
-
dozó
tag
válasz
imyourfriend #201093 üzenetére
Mikor a csík eléri a 98-100% ha adottak a feltételek elkezdi a regenerálást a Soot Mas Calc. érték 19-22g körül lesz.
-
imyourfriend
őstag
Befutott az ELM327-es olvasó, a hibakód azóta sem tért vissza, de a dpf ilyen "állapotban" van: [link] kép alapján mit lehet megállapítani, mennyire van tönkre? ~400km óta nem regenerált már, ez mikor történik meg, a sárga 72% mit jelképez? Köszönöm a segítséget!
-
raziel01
veterán
válasz
raziel01 #200276 üzenetére
Tuti van valami. Mentem egy nagyobb kört. Motorfeknel ahogy lecsökken 1800 alá a fordulat sokkal brummogosabb, mintha rázna is minimalisan.
A gazpedal sem olyan rezponziv, olyasmi mint amikor a dpf regeneral es kicsit mashogy reagal a gázra. Ha nem a vezerlest rakták el akkor mi lehet? -
gerion
csendes tag
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata esetleg relatív kevés km-et megtett 1.6 crtdi olajfogyasztás problémával kapcsolatban? (2014, 150 000 km) Fogyasztás kb. 1 liter /3000 km. Ahány szerelő, annyi féle képpen kezdene hozzá a sztorihoz. Blokk kívül száraz, kifele nem folyik el. DPF hosszabb utópályázós utak után regenerálgat mostanság sűrűn, ami meglepő számomra. Elv. turbót mondtak, de hozzátették, hogy az mástól is lehet olajjal telt kartergáz miatt. Arra vagyok kíváncsi, más tapasztalt-e hasonló hibát?
-
Bdanyy
addikt
Nemrég felmerült talán pont itt, hogy a márkaszervizeknel vannak jobb szervizek. Budapesten vagy a közelében tudtok ajánlani valakit, hogy megnézze a dízeles problémáim? (Bejon a szag amikor regenerál, illetve ma elkezdett valami fura hangot adni ha 1400-2200 közt gyorsítok) Akihez szoktam vinni ezekhez nem szeretne nyúlni, kicsivel több mint egy éve amikor a nagynyomásúval volt gond akkor márkaszervizbe vittem, de nem ragaszkodom hozzá.
-
KMT
addikt
válasz
kleinguru #199045 üzenetére
A klíma érkezés előtt ~5 perccel történő kikapcsolása normál befújásra ugyanolyan alap kéne, hogy legyen, mint a hidegindítás utáni rövid járatás indulás előtt, meg a megállás utáni járatás visszahűtés céljából turbósnál. Na jó, a klíma esetében műszaki kárt nem okoz, ha nem így csinálod, csak büdös lesz, meg párásít.
Más:
Újabb (2017-es) 1.6 TDI esetében ha emelkedik az alapjárat, hangosabb lesz, többet fogyaszt és nem kapcsol ki motor start-stop esetén, akkor ugye épp regenerál? Ilyenkor tudtommal nem illik leállítani. Azt lehet tudni, hogy jellemzően mennyit kell hozzá menni (városban), hogy befejezze?
És ha árt neki a leállítás, akkor miért nem jelzi a sofőrnek ezt? -
negyedes
addikt
Sziasztok,
voltam lecserelni a gumit a Boramon (1.6, 16v, AZD) es a gumis srac azt mondta hogy hianyzik elorol 2 csavar mindeket tegelyrol (a feltengelyrol). Csinaltam egy kepet es bekarikaztam hogy honnan "hianyozna". En vegigcsavartam az egesz dobot, de nem talaltam hova lehetne csavart tenni bele. Ide kell csavar vagy nem?
PS: ha meg valaki emlekszik ram: a folyon ugralo alapjarat, amit 5 szerelo sem tudod megoldani. Kicsereltek a vezerlest, alapjarat szepen dorombol, de meg neha bele-bele kezd az ingadozasba lampa felkapcsolasnal, kormanyelforditasnal, de messze nem olyan mint regen volt: [link] .
-
válasz
aero. #198853 üzenetére
A venti nekem is szokott menni néha még akkor is, ha már nem meleg az olaj, nem tudom, olyankor mit csinál
Nekem regeneráláskor jól befűt a kipufogóba, érezhetően jön a meleg, meg a hevült fém szaga a kocsi alól, pár literrel megnő a fogyasztás, talán az alapjárat is magasabb hidegen. Meg hangosabb lesz és öblösebb. A gázreakció is másabb lesz, tunyul.
Egyszer leálltam, amikor csinálta (igaz, csak pár órára), majd később folytatta gond nélkül.
Az elsőnél azt hittem, valami kilyukasztotta a kipufogótNéha jó lenne, ha tudna ilyen hangja lenni, de autópályán megőrülnék tőle. Így néha van egy kis móka.
Az is lehet, hogy ezt csak sok rövid út után csinálja, nem tudom. Majd egy-két hónap múlva kiderül, mert most szinte csak hosszabbat megyek vele (125 km). -
Bdanyy
addikt
válasz
hdanesz #198842 üzenetére
Golf VI 2012 1.6 CAYC 163000km
Tavaly év eleje óta használom az autót, előtte több mint egy évet állt. Nyestek szétszedték a motorháztető belső szigetelését és össze vissza betömködték. Amennyire tudtam kiszedtem és elgurultam vele a szerelőhöz, ekkor már éreztem, hogy nagyon büdös az autó (de ekkor még folyamatosan). Kiszedte a maradékot belőle és mondta, hogy szivárog a nagynyomású.
143000-nél cserélték, attól elmúlt a folyamatos szag, emiatt hittem, hogy "normális" ha regeneráláskor bejön, korábban csak DPF nélküli dízelt vezettem. De akkor ezek szerint lesz még egy köröm vele valahol. -
hdanesz
őstag
-
Bdanyy
addikt
Füstöt nem látok, de amikor regenerál nem lehet kibírni állóhelyzetben az autóban, olyan büdös lesz bent. Ha nem regenerál, akkor egyáltalán nem zavaró belül, meg körülötte sem (dízelhez mérten). De a régi Euro IV VW konszern motorok szerintem nem olyan büdösek, mint az Euro V verziók.
De akkor lehet ez önmagában gond, és nem kéne akkor sem érezni? A szerelőm azt mondta anno, hogy a modern dízel ilyen
-
-
válasz
Mágus2 #198830 üzenetére
Annyiból pozitívum, h nagyjából tudsz tervezni. Én most néztem meg, jöttünk haza Lengyelországból, 1160km és szinte csak pálya volt, 1250 km-t ment regenerálás óta, és nem kapta el a szapora a hosszú pályázáson.
Jövő hónap elején lesz ismét egy Lengyel hosszabb út, igaz csak Zakopane, majd oda a zergeb@...szó össze-vissza úton fog valamikor. Megmondom őszintén, h ez elég nyűg. Bár lehet, h én vagyok a f@sz, mert nem kellene vele foglalkozni.
-
Ki lett nullázva, és nem írt vissza semmit, jelenleg nullán áll. Az utolsó hosszú út óta (Lengyel 2390km) még nem néztem rá. Majd holnap meglesem.
rasotamas#198817:
Azért tudok hülyeséget írninem 11-13000km-enként regenerál (de jó is lenne!) hanem 110-1300km a pontos adat!
Ez volt az utolsó mérés tisztítás előtt:0.0 Sikeres regenerálások
1330 km Km mióta Regenerálás
168 ml Részecskeszűrő OlajhamuTömeg
8.7 Részecskeszűrő koromTömeg (kért)
7.8 Részecskeszűrő koromTömeg (mért)Ez pedig közvetlen utána:
Cím 01: Motor (03L 906 022 BL)
16:27:06
0.0 Vészregenerálás Aktuális Időtartam
0.0 Vészregenerálás indításaÓta
0.0 Sikeres regenerálások
4.0 Igényelt regenerálások
1470 km Km mióta Regenerálás
1164.0 Eltelt idő Regenerálás
45.0 koromTömegHatár (maxÉrték)
39.9 koromTömegHatár (szervizRegen)
24.0 koromTömegHatár (ügyfélRegener.)
0 ml Részecskeszűrő OlajhamuTömegAzért az 1470km nem olyan rossz, pláne úgy, h ez még nem a vége!
-
válasz
T0mBd1gg3R #198817 üzenetére
Az utolsó adat itt a táblán ami mutatja, h mennyit mentél a regenerálás óta. Ez most 298,539 km. Ha folyamatosan figyeled és a km számlálóddal összehasonlítod, akkor látni fogod, h mennyit ment két regenerálás között. Az a baj, h ezt nem nézted az írás előtt, így nehéz lesz megállapítani, h változott-e ez nagyban. A feltételezés az, h a programváltással nem nőtt a korommennyiség. Ezt meg csak úgy látnád, ha azonos felhasználás mellett nem változik a ciklus. Mondjuk írás előtt elmentél két regenerálás között 8ekm-t és ez most sem változott akkor minden ok, de ha csak a felét akkor aggályos, h valami nincs rendben. Nemtom mennyire voltam érthető. Nálam 11-13ekm-enként regenerált írás előtt, és ez most sem változott, maradt ez az érték, persze viszonylag azonos felhasználás mellett. (többnyire pályán hosszú utakra használjuk)
Kellene még egy olajhamu tömeg értéket is mérned, az viszont azt mutatja, h mennyire van tele a szűrő. 175ml a vége. 159ml-nél vittem tisztíttatni. -
-
válasz
T0mBd1gg3R #198779 üzenetére
Gratula!!
Figyeld kérlek a regenerálások ciklusait, továbbá a kipufogók végeit. Turbó, EGR csatlakozásit. Esetleg a fogyasztás alakulását is. Majd ezekről kicsit később írj, h mizu! -
Reggie0
félisten
válasz
Bdanyy #198755 üzenetére
Az szinte mindegy mennyi a minimum, nem olyan pontosak ezek a szamitott ertekek.
Az igazan erdekes adat, hogy idonkent ird le az oil ash residure erteket es a km ora allasat. Ebbol latod mennyire gyorsan oregedik, olyan 60-70g-nel lehet az elettartama vegen.
Saccra olyan 90ezret meg birni fog, ha ugy hasznalod, mint ahogy az elozo 163ezer km-en hasznaltak, de a pontosabb becslest majd akkor latod, ha mar mentel vele 20-30 ezer km-et es az oil ash residue novekedesebol ki tudod szamolni.A masik erdekes, de kevesbe kritikus, hogy mennyi km-et tudsz megtenni ket regeneralas kozott. Varosban a 200km realis szerintem. Tisztan orszaguton legalabb 500km-et kene tudnia.
-
Reggie0
félisten
- Premium uzemanyag
- a hivatalosnal surubb olajcsere ciklus
- a tank sose menjen 1/4 ala
- ha meg volt hajtva az auto vagy autopalyarol jon le, akkor nem szabad leallitani(autopalyas tankolasnal se) azonnal, hanem par percig hagyni kell, hogy az olaj visszahuljon
- motor inditast/leallitast csak kinyomott kuplunggal szabad vegezni
- motor bemelegedes utan meg 2-3km-ig nem szabad taposni neki
- amig a motor nem melegedett be, addig a fordulatszamot 1500 es 2000 kozott tartva celszeru kozlekedni vele
- ha reszecskeszuros, akkor nem szabad leallitani az autot, amig regeneral. Ezt abbol latni, hogy bemelegedett motornal megemeli az alapjaratot. Regeneralas eseten elonyos, ha folyamatos nagy terhelest kap, pl. autopalya orszagut, lehetoleg allando fordulatszammal. Celszeru ilyenkor egyet vissza is valtani, ha van ra lehetoseg. -
hdanesz
őstag
válasz
zsoltip #198568 üzenetére
Szia!
Nem lehet, hogy épp regenerál az autó? Annak a 'tünete' ez.
Lehet eddig menet közben csinálta és azért nem vetted észre....mivel a km alapján elég sokat használod. Persze ez csak tipp. Ha nem változott a használat, ergo nem mész vele kevesebbet és rövidebb utakat akkor elképzelhető, hogy a részecskeszűrő kezd telítődni és ezért regenerál gyakrabban. Vagy más bibi van...de ahhoz bőven nem értek.Az alapjárati fordulatszám nem magasabb ilyenkor leállítás előtt?
-
Reggie0
félisten
válasz
Kiskokó #198491 üzenetére
Szamit? En 4 pfizer utan, konkretan a 4. utan 1 honappal elkaptam.
#198513 Kiskokó: Nem fog kormolni az DPF-el se. Abbol latja majd, hogy surubben regeneral.
Amugy en is gondolkodok a csipszen, kb. 300 lora felvinne az a4-et. Csak elotte injektorokat kene cserelni. Meg esetleg nagynyomasut felujitattni.
-
válasz
focvis #198502 üzenetére
Kifejtenéd ezt! Az eddigi tapasztalataim szerint semmi baja nem lesz a DPF-nek, ha jól megírják. Nem regenerál sűrűbben, ezért nem is amortizálódik gyorsabban, nekem a CC 1300km körül regenerált előtte is és most sem teszi sűrűbben. Olajat nem "eszi", nem találok még olajpárát sem sehol. Akkor mi baj lehet??
-
Dpf regen meddig szokott tartani? Már vagy negyed órája biztosan ketyeg az udvaron, már leslagoltam róla a szaharai homokot, rendet raktam a csomagtartóban, bontottam ki új Wunderbaumot (bőr illatú, legjobb),meddig kell még várjak?
Jót tesz neki ha nyomom a gázt álló helyzetben, ami 2500-on tartja? -
Reggie0
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #198408 üzenetére
Bocs, vak vagyok es tetozik a koro.
Amugy nem kenyes, kapja a premium nyalat, 8-10ezrenkent az olajcselet es nem nagyon kellett rakoltenem, sok problema se volt vele 5(ekkor vettem) es 10 eves kora kozott, csak par. Hozzateszem azota sincs.
1. 6 evesen eleresztett a hutoventillator forgoreszenek a ragasztasa es a muanyag lapatok leszalltak a motorrol es porges kozben ledaralta a hutot, ami emiatt kilukadt. Huto es venticsere lett.
2. Egyszer volt egy decemberi fura hideginditas kb. 2 eve, mikor nem indult el par henger es azt hittem kiszakad a motor alapjaraton, de 2 ujrainditas utan megszunt, aztan azota se jott elo.
3. 10 evesen elszallt a masodik homero a kipufogoban es a lambda szonda (320k km-nel). Osszeset csereltem, mert nem akarok az ut szelen lerohadni. (A DPF miatt letilt ezek hianyaban, amikor regeneralni kene.)
4. Mar razott 9 evesen is, igy a kettostomegut is cserelni kellett.
5. 9 evesen kb. elkezdte fogyasztani az olajat, de nem a motor ette meg, hanem kifolyt az also szimeringen.
6. az elozo tulaj elbarmolta az olajleereszto csavarmenetet, igy azt lakatolni kellett.Persze most 10evesen megcsinaltattam a lancot es feszitot, kettotstomegut meg a sok, foleg nehezen elerheto aprosagot, de pusztan megelozesi celbol, mert meg 5 evig akarom hasznalni minimum.
A felni gorgozesere es fenyezesere tobbet koltottem, mint a veletlen hibakra, a gumikra meg annyit, mint a motorgeneralra.
-
cross56
senior tag
válasz
grizlisandor #197750 üzenetére
Betudták zárni a szelepet szoftveresen, így nem volt szükség falazásra, csak kiírásra. Viszont több helyen is érdeklődtem, azt mondták fog regenerálni, csak hosszabb úton. Ugye az egrt használja a könnyebb felmelegedésre is az autó, a regeneráláshoz meg az kell h jól bemelegedjen. Viszont én nem vettem észre, hogy lassabban melegedne.
8 napja van még csak így, ezidő nem volt semmi probléma. -
grizlisandor
veterán
válasz
cross56 #197741 üzenetére
Ki lett írva az EGR, le is lett falazva, vagy mi történt pontosan?
Mennyit mentél már így? Regen hiánya miatt nincs hiszti? Elvileg így nem tud regenerálni a DPF.(#197748) focvis:
Nekem az autóba mikor megvettem vw economy battery került bele, azt mondták, hogy elvileg ez is sokáig bírja, 4 éve eddig nem volt rá panaszom, tavasszal/ősszel töltőre került eddig. Most már nem fog naponta menni, így lehet negyedévente/havonta ráteszem majd a töltőt. -
cross56
senior tag
Sziasztok!
Időközben szerelővel egyeztettem, inkább cserélem akkor az egrt mert nem akarom kiherélni teljesen a kocsit. Meg műszakitól félni.
A kérdés. Azt olvastam, hogy ha bedobja az egr hibát az autó akkor a regenerálást is letiltja. Habár én most folyton kitörlöm a hibakódot, így tud regenerálni?
Nyílván nem ez a megoldás, hogy törölgetem, remélem minél hamarabb megtudja csinálni a szerelő.
Másik kérdés: Ezek a tisztító adalékok érnek valamit? Érdemes alkalmazni őket?
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2906, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest