- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Van valakiknek tapasztalata 1.4 TSI (Golf 6, 2009, CAXA) vegyszeres szívó oldali (csatorna + szelep) tisztítással?
Szerk: bármilyen FSI, TFSI, TSI vonatkozásában kérdezem. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm, igen, ismerem a cikket.
Azt tapasztalom, hogy az a szakember aki nem végez vegyszeres tisztítást, az nem ajánlja, nem ismeri. Helyette bő 200 000 nettóért hengerfej leszerelést, tisztítást és ha már leszerelték akkor vezérműlánc, vez.tengelyállító cserét javasol. -
veterán
válasz VR6-Fan #66505 üzenetére
Igen, erre utaltam az előbb, nálam nincs megnyúlva a lánc, rendben működik a "vanos". Néha jön EPC lámpa felvillanás, ennyi. Megértem, hogy pénzből el mindenki, de ennyi pénzért újszerű bontott motort lehet venni ebayen.
Magam részéről utánaolvastam, de s.k. nem tudom / nem akarom megcsinalni [link]. Ők zárt szívó szelepek mellett csináljak, hogy ne az égéstérbe menjen a dzsuva.Szerk. BTW elkezdtem prémium benzint tankolni, negyed rész E85-tel, azóta nincs EPC lámpa sem, de szeretnem kitakarítani a szívó oldalt, ehhez keresek valakit személyes tapasztalattal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz audi100td #66611 üzenetére
Szerintem tök jól nézne ki egy Golf II-n. Amiért én hagynám a fenébe:
1. GM felni, keress inkább nagy lyukú Passat GT acélfelnit, ha ez a típus jön be.
2. sok érte a 40, 2 hónapja 65-ért 16-os gyári polírfelni szettet vettem (nem túl erős) gumival, csak keresni kell.
3. A legfőbb érv: át van hegesztve 2 db a kisebb ET érték miatt. Lehet, hogy csak azért mert nem vagyok műszaki ember, de én nem tennék házilag áthegesztett felnit az autómra, ha városon kívüli sebességgel is használni szeretném.[ Szerkesztve ]
-
veterán
régi emlékek jutnak eszembe a 80-as évek végéről, 90-esek elejéről (vidéken nőttem fel): benetton zöld Ladák kifordított E21-es BMW felniken, azok is jól néztek ki hozzáteszem gyorsan, nem tudok ilyen balesetről, de én nem merném bevállalni autópálya-tempóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz audi100td #66628 üzenetére
Ha ültetni nem szeretnéd, úgy gondolom egyéb jelentősebb pimpelés is kizárva. Akkor én a helyedben a gyári(as) megjelenésre törekednék és keresnék egy olyan gyári VW felnit, amilyennel az adott Passat szériát eredetileg is szerelték. Feltételezem, ez max. 15" volt. Esetleg korhű BBS, ha 16-ost szeretnél.
5 perc kereséssel ez volt a legjobb amit találtam, nem tudom hogy az ET stimmel-e. -
veterán
válasz Baland07 #66688 üzenetére
Ugyanez a gondom volt Golf 6-nál, fél évig nem mostam hátsó ablakot, mert folyt ki az ablakmosó az 5. ajtó
alján. Ott ezek kellenek: [link] Mivel a szerszám valami 7-8 ezer Ft, ezért nem vettem.Két hete csináltattam meg az elromlott könyöklővel meg pár aprósággal együtt vidéken, a könyöklő sokkal nagyobb szívás, így fizettem összesen 10 ezret (és nem törtem el semmi kárpitot).
Szerk: én is azt gondoltam, hogy szétcsúszott, de nem: 2 helyen el volt töredezve a cső, Golfon ha szemben állsz a csomagtérrel, akkor a jobb oldali gumiharmónikában jön a vízcső.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #66883 üzenetére
Így néz ki, esik az eső Bp-en.
Valamennyire rozsdás, esős időben eleinte surrogó hangot ad, némi vályú is lehet benne a külső szélén.
Értem már, sőt látom, Kassán élsz. Elvileg Prágából el tudom hozatni, ha nem találok jobb megoldást, de persze a hazai beszerzés egyszerűbb logisztikai kihívás lenne, mindenesetre nagyon köszönöm a felajánlást!
-
veterán
válasz rob210 #66922 üzenetére
Nagyszerű útmutatás, THX! Jövő héten, száraz időben megmérem, gondolom leszerelt kerék mellett a gyári cikkszám (VW) is látszik a tárcsához.
(#66924) tomcsi23: Fél éve vettem az autót és úgy tervezem, hogy még egy fél évet lesz nálam, max egy évet. Addig is szeretnék biztonságban megállni, ill. fontos számomra, hogy a következő tulajjal se szúrjak ki.
Ugyanakkor arra is gondolnom kell, hogy senki se fogja megfizetni, ha a legprofibb cuccot teszem bele (itt nem a motorolajra gondolok, az Castrol Edge lesz). Ezért jött a gondolatom, hogy felszabályoztatom a hátsó tárcsákat és rakatok bele pl. egy Ferodo vagy Textar betétet pl. innen.Igaz a Textar tárcsa darabja is csak 6000. De ez pont 12 ezerrel több annál, mintha csak a betétet cserélném.
-
veterán
esetleg van linked a beszerzéshez (EBC)?
+ gábor85: Opelbe Mobil1 (semmi pejoratív felhangot nem kell ebből kihallani, 16 évet Opeleztem: 9 db céges, 2 db privát + Apámnak X db, csak meguntam a márkát ennyi idő alatt).
TSI-be a szívóoldali koromlerakódás csökkentése érdekében fogok Castrol Edge-t rakni, 15 ezres intervallummal. Ettől nehéz lesz eltántorítani
-
veterán
Pár napja is idéztél nekem Novoth Tibortól, amikor a vegyszeres hengerfej-tisztításról érdeklődtem. Tisztelem a munkásságát. (pont)
De egyelőre jobban hiszek a német mérnököknek. VW +Castrol úgy lőtte be az adott jóváhagyású olajat, hogy minél kisebb legyen a párolgása/gőze, ami a karterből a szívócsőbe kerül. (nem vagyok mérnök, sem műszaki; számokkal, értékesítéssel foglalkozom)@(#66935) tomcsi23: igen, de közben a pénztárcámra is gondolok mindig
-
veterán
válasz focvis #66939 üzenetére
Novothauto ezt sem ajánlja:
[link]
Ez álló motornál történik, zárt szívószelepek mellett.Németek, amerikaiak mégis csinálják.
Ez mondjuk lúzer megoldásnak tűnik járó motorral: [link]Ez tetszik, DYI, csak én nem merek nekiállni s.k.: [link]
@TaaT:
A linkelt 2. számú megoldásod szimpatikus, de utólagosan nehezen tudom elképzelni a kivitelezését.
EGR lekötés is érdekes, jó lesz B tervnek.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fi:zi'k #67325 üzenetére
Ha budapesti vagy, akkor egy jó bontót tudok ajánlani ahol megkapsz minden használt alkatrészt jó áron: [link], szerintem a klíma felejtős, nem éri meg berakatni ($).
3. Nem tudok autót szerelni, de egy izzócsere nem nagy kihívás. Gagyit ne vegyél (GE/ Tungsram, Osram, Philips, Hella, aminek már hallottad a nevét azt szabad megvenni, kínait nem, hiába is dicsérik!)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fi:zi'k #67327 üzenetére
A szervizüket nem ismerem. Alkatrészből nagy a választék.
Most néztem, hogy a honlapjukon idióta árak vannak kiírva, amit 25-ért hirdetnek (bőrkormány), azt a boltban nekem 20-ért kínálták és 17-ért hoztam el., vettem mást is. Tehát megéri kicsit alkudozni, jó fej az eladó is.Szerelőt a 22. kerületből tudok ajánlani , de fenntartásokkal.
A többi kérdésre én sajnos nem tudok válaszolni, de vannak itt igazi hozzáértők is!
Szerk: ja! A nagyobb fényerejű izzó hamarabb kiég általában.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Morris #67910 üzenetére
Ha ez kicsit megnyugtat, az én autóm is (Golf 6) azt csinálja, hogy ha éjszakára be volt húzva a kézifék, különösen nedves időben, akkor másnap indulás után egy ideig csúnya "surrogó" hangot ad fékezés közben hátulról. Elég meredek utcában lakom, kb. 3-4 fékezéssel érek le az aljára, addigra rendszerint el is múlik.
Még gyári a betét és a tárcsa is, de a végét járja, ha nem leszek lusta (2 hete tervezem ) és a kezem ügyébe akad egy tolómérő, akkor megnézem a vastagságát.
#67916: engem is zavar
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mo-n és az egész KK-Európa régióban az offtopic Opel játszotta azt, hogy az Astra H-nál (meg talán a G-nél is, de arra már kevésbé emlékszem) Nyugat-Európában minden autót tárcsafékkel szerelt hátul, míg itt csak 1.8 benzinestől felfelé + a dízelek; +a kombi; +a sport futóművel szerelt (akár 1.4-es benzines) autók kapták.
-
veterán
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rob210 #68012 üzenetére
Németország, autópálya, nincs sebességkorlátozás, így legális. Ráadásul jellemzően éjszakai felvételek. Ha megnézed a többit, akkor sokszor versenypálya, repülőtér a helyszín. Nagyon-nagyon komoly.
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy évek óta keresek egy gyári állapotú Golf II. GTI-t, de nem 1,5 milláért.
-
veterán
válasz 14adam #68017 üzenetére
Láttam már természetesen a képet Az ilyen állapotúakat simán 1 milla felett kínálják. Ahogy írja is OEM+, én egy OEM (gyári) állapottal, rozsda nélkül boldog lennék.
@TaaT: jöhet 5 ajtós is. Teljesen boldog lennék egy 5 ajtós, világos zöld metállal is, de akár pirossal is. A 80-as években ezek mentek meg a püspök lila Fire&Ice (1990 környékén). Akkoriban még Golf I GTI-re vágytam, de abból gyári állapotút egyszer 15 000 euróért láttam a mobilén
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #68383 üzenetére
Gazdaságos megoldásként javaslom, feleségem Clioján szívta ki a nap a hűtőrácsot (kb. 5 éves autó volt), egy barátom adta az ötletet, nekem bevált, pár nappal később már biztosan nem fogott a cipőkrém. Persze ez a lökös már sokkal többet látott a fenti Clionál, de egy próbát nekem megérne, ha nem OT-re készülnék a Passattal.
-
veterán
válasz Kiskokó #68386 üzenetére
Annyiban spórolás a pénzzel és az idővel, hogy nekem volt otthon fekete bagarol amiből 2-3 centiméternyi csík kellett a hűtőrácsra (költsége kb. 20 Ft), míg a speckó műanyagápolóért el kell menni valahová, meg kell venni a teljes flakonnal (3300 Ft).
Persze jó lesz az másra is, máskor is.Néha körbenézek a szüleimnél a garázsban, és konstatálom, hogy mennyi autóápolási "kegyszert" megvettem anno, most ott sorakoznak ilyen 10+ éves waxok, kátrányoldók, bogároldók, stb. a polcon. Egy részük biztos használható még, pl a kátrányoldó.
A bőrülésre is biztos jó a cipőkrém, de ott azért nagyobb az összekenődés veszélye.
-
veterán
válasz molnarpeter #68393 üzenetére
Teljes bőr nekem egyszer volt, bézs. Nem jön be, a sötét farmernadrág is megfogja, beleizzadsz. Ha nem ápolod, gyorsan legatyásodik és elég elszomorító látvány egy kirepedezett, elkoszolódott bőrülés.
Ehhez nincs "háztáji" ápolási ötletem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #68395 üzenetére
Alcantara meseszép, de arra is nagyon kell vigyázni, ha elkoszolódott, elzsírosodott, már nem biztos, hogy visszaállítható az eredeti állapot.
-
veterán
válasz rob210 #68460 üzenetére
Utóbbi években 2 Pirellit használtam (PZero Rosso, ill. 2 éve az aktuális H-s téli gumijukat): nagyon jó gumik voltak, de sajnos még csak esélyük sem volt kirepedezni, olyan gyorsan koptak. A H-s téliről nem "állat" használat mellett kb 10 e. km alatt elfogyott a fele mintázat.
Korábban linkeltem, hogy milyen felnit vettem gumival; na azon Conti PremiumContact2 van; 5 éves, még van rajta 3-4 mm, de az oldalfal már erősen elöregedett, repedezik, jövőre kuka (a mintamélység miatt is).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Segítséget szeretnék kérni Golf 6-hoz.
Kb. egy hónapja szerelőnél voltam, ahol a középkonzolt szétszedték (nem záródott a könyöklő) és a kormányt is cserélték (bőrre). Úgy sejtem, hogy lecsatlakoztatták az akksit, mert utána nem mentek fel maguktól az ablakok.
A problémám az, hogy azóta recseg a rádió , nagyon gyengén veszi az adást. Arra gyanakszom, hogy az antenna kábel valahol szétcsúszhatott.
1. Hogyan álljak neki?
2. Ki tudom szerelni én a rádiót célszrerszám nélkül?
3. Úgy sejtem, hogy maga az antenna a jobb külső tükörben van. Ott is van csatlakozó?Előre is köszönöm!
-
veterán
válasz Mágus2 #69219 üzenetére
Köszönöm Urak!
Szereznem kell egy T20-as csavarhúzót! A 3. Kérdésről mit gondoltok?
@AndrewTdi: tökéletesen igazad van, de ez most nem kivitelezhető (+460 km autózást feltételezne, majd egy hónap múlva viszem hozzájuk nagyszervizre, csak addig az idegeimre megy a rádió).
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban