Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Tom1939 #230582 üzenetére
Az enyém padlója, kasztnija hibátlan, rozsdának nyoma sincs, többször megvizslattuk szakemberrel. Az acél futóműelemeken azonban találni felületi rozsdát - 7 évesen vettem, télen sózás után nem veszem elő, (előtte 1 évet volt itthon, 6 éves koráig Berlinben élt egy idős úrnál, garázsban letakarva, stb... ezt független forrásból hallottam).
Alapvetően óvatosan közelítenék emiatt a Mazdakhoz. DE ha olyan élethelyzetben lennék, hogy egészségügyi vagy egyéb nehezen kimagyarázható okból
suv-ra van szükségem, első körben egy CX60 3.3 sor6 dízelben gondolkodnék.
Lehet, egyszer kipróbálom, a mai világban teljesen vállalható áron adják, és állítólag egészen jó a vezethetősége. -
válasz
pit stop #230578 üzenetére
Összességében és részleteiben is kedvezőbb az üzemeltetési költség:
- Értékvesztés, újonnan kb. azonos árban vannak, viszont a Mazda 9 éves, 121 e km, nagyon lassan csökken már az értéke. (Közel 2,5 éve vettem, azóta többet ér.) Újonnan 16 millió a hasonlóan felszerelt (Recaro, Bilstein gyárilag), de már csak 1.5-ös motorral tudod megvenni, ez 2.0.- Fogyasztás, városban a Golf - ha nincs extra katyvasz - 12-13 liter 100-ast kér; a Mazda hasonló stílusban 8 liter 95-öst, ha városban rúgom neki, akkor 10 liter. Összegezve a városi benzinpénz ~ 2/3 a Golfhoz képest. (És rúghatod neki, nem ölsz meg senkit... a dupla erős Golf veszélyesebb, max. a Soroksárin merem lepadlózni.)
Szerk: városon kívül hasonló a fogyasztásuk (a Golf csak azért több, mert gyorsabban lehet menni vele).
- Szerviz, a Golf garanciális, tudom, hogy csúnyán meg fognak karcolni a hivatalos szervizeken. A Mazda frutti, éves szerviz 30 ezertől 40 ezer. Nem romlik el, faék technika a VW-hez képest.
Gumi - ez lenne drágább a Golfhoz képest, mert hülye méret, de az autó csak 1 tonna, 200 Nm RWD, tovább tart a drágább gumi*, így kb. egál a költsége.
* A gyári szerelésű gumikat 110 e. km-nél dobtam le 8 évesen, volt még 3mm mintája. -
válasz
molnarpeter #230575 üzenetére
Annak az árából kijön a komplett olajcsere (18+5+10 = 33 e. Ft).
-
válasz
Corsa02 #230565 üzenetére
+ Qru:
Köszönöm!
Viszont novembertől márciusig ezzel fogok napi 2x9 km-t ingázni, így télen nagyobb terhelést kap az olaj.A következő köztes csere is maszek, nem kerül nullázásra a számláló. (ezért áll meg 33 ezerből)
Következtetést levonva, kb. 13-14 ezer km-nél fogom akkor cserélni ősszel (9-10 k lesz az olajban).
Márkaszervizben pedig amikor majd kiírja a műszerfalon, ami 20-21 ezer km-nél várható kora nyáron (ebben az olajban pedig a téli használat által sújtott 7-8 k km lesz). Fognak majd nézni, milyen szép tiszte maradt...tibbike01: Alapvetően egyetértek Veled. Viszont ha valami nem várt történik, és pl. kikönyököl a hajtókar, akkor alaposabban vizsgálhatják a dolgot. Ezért kerül bele 100%-ban megkérdőjelezhetetlen olajszűrő (gyári és megfelelő dátum).
Továbbá...
Ez az első TSI-m az eddigi 5-ből, ami egyáltalán nem fogyaszt olajat (= nem látszik, hogy fogy). -
válasz
Corsa02 #230559 üzenetére
Kérek is gyorsan tanácsot a témában.
- Autó 2024. novemberi.
- Köztes csere februárban 3800-nál, nem lett nullázva.
- Most 9600 km van benne, még 334 napot és 14 600 km-t ír cseréig, de keveset használtam városban (szép időjárás esetén az MX-5 a napi csapásmérő, +fun és üzemeltetési költségek okán).
- Reálisan olyan 22-23 ezer km-nél kérné, illetve kb. 2026. május-júniusban. De addig nem teszek bele annyi km-t, várhatón akkor lesz benne 20-21 e. km.
- Így ha nem cserélem, akkor 16-17 e. km és 15-16 hónap lenne az olajban. (Szerintem ki kell bírnia.)Nem tétel egy köztes olajcsere: 18 e. Ft az olaj + 5 gyári szűrő + 10 = 33 e. Ft
Kérdés:
1.: Cseréljem le 12-13 e. km-nél szeptember - októberben? (kibírom, csak a fogtechnika...és a pazarlás kerülése)
2.: Ha cserélem, maradhat a szűrő? (fogtech. + pazarlás + macera) Máskülönben van is otthon egy - az autó gyártási dátumához illeszkedő - 2024.09. havi gyártású VAG logós gyári olajszűrő.Szerk.: A lelki békém azt sugallja, hogy cserélek olajat, de a szűrő marad.
-
válasz
rayoliviero #230552 üzenetére
Ha bizonytalan vagy, átlagolj, és vidd 4000-nél 🤗 (én 3800-nál cseréltem).
-
válasz
TrollBalint #230438 üzenetére
Az előddel 1x összehoztam 4,8-at, nagyon visszafogott stílusban. Úgy tapasztalom, ezeknek kb. mindegy, hogy 1 személy vagy 2 + csomagok. 4-5 személyt viszont már megérez.
-
válasz
bnorci71 #230364 üzenetére
Meglátásom szerint, ekkora éves futásra, új autóból jobban járnál egy 1.5 TSI-vel. Nincs DPF-para és társai.
Viszont 1.5-ös Golf meg a Start felszereltséggel éri meg igazán. Style, R-line szvsz túl drága. Kicsit többért inkább ott a GTI. 🤗 Aztán akkor tegyél hozzá még egy misit, ott a Clubsport. 😎 Még egy pici... ott az igazi R. 🤷♂️ Így eljutunk végül a dupla fogyasztásig.
-
válasz
ArthurShelby #230342 üzenetére
Mondanám hogy csipszeltesd meg, viszont a DPF miatt fáznék tőle.
-
Kis fogyasztásösszevetés, ugyanaz az útvonal, mindkettő hétköznap:
- 2022.07.15., Golf 7 GTI manuális: 6,9 [kép] menetidő: 5:30
- 2025.07.17., Golf 8 GTI Clubsport DSG: 7,4 [kép] menetidő 6:19**Kb. ugyanannyira nyomtam, most hiába ugyanúgy hétköznap, nagyobb forgalom, több várakozás a fizetőkapuknál, egyszer bevitt a Waze városi utakra kikerülni a torlódást a pályán, de ott se volt habostorta; erre vezethető vissza a 49 perccel hosszabb menetidő.
(Szerk: meg elkanyarodtam lemosni a bogarakat, az esős út sarát.)A plusz 0,5 liter / 100 km hozta a várakozásaimat, persze lehetne kevesebb is. (Szeretem kicsit pukkogtatni a kipufogót, nem használom dugóban a start-stopot, ez kb. 1, max 2 deci lehet az 5-ből.)
-
válasz
BigBlackDog #230246 üzenetére
Reméljük, az új házban lesz garázs, akkutöltő.
A G8 eredetét még mindig homály fedi... -
válasz
molnarpeter #230180 üzenetére
Vélhetően utángyártott. (Ilyen újszerű autóhoz gyárit vennék, akár bontottan, az biztosan passzol.)
AliExpressen nem találtam cikkszám (3V0853767A) alapján.
-
válasz
dnelb #230111 üzenetére
Egy alap fémcellás katalizátort fontolj meg, ~50 ezer forint, kati nélkül annyira "khmm" így 2025-ben. Az bírja és úgy nem büdös.
20+ éve kiszedettem egy Astra 2.0-ból, büdös volt, nem ment jobban, egy hét múlva visszarakattam. Amikor legutóbb 7-es GTI-t vettem, nem volt benne, 2020-ban már a pofám is égett, 18 éves telepi suttyónak éreztem magam, egyből visszakerült abba is.
-
válasz
ArthurShelby #230051 üzenetére
Az érdi lejtő kifelé. Amikor bajnok lett a ZTE, a barátnőm Corsa C 1.0-jából 185 kmh-t hoztam ki ott.
-
válasz
ArthurShelby #230046 üzenetére
240, waze 232
Szééép!
Lellénél? Ott meg lehet gurítani. -
válasz
focvis #229990 üzenetére
Rádugtam a Mazdara, nincs hibakód. (2 éve tavasszal vásároltam, azóta nem volt rajta OBD-olvasó. Faék japppánszívóbenzines.)
Meg tudjátok mondani, mi az a 17-es szám a jobb felső sarokban? [kép] Még nem aktiváltam a vásárolt OBD11 kreditjeimet, valami bónusz lehet korábbról?
Vagy nem a krediteket jelöli? -
válasz
focvis #229755 üzenetére
Vasárnap este adtam le a rendelést az OBD11-re, DHL-lel csütörtökön ért Magyarországra, ma, pénteken át tudtam venni a postán.
De csak a postán, mert levél levélküldeményként adják fel, és mivel nem fér be a sztenderd postaláda résén, ezért nem hozza ki a postás, erre figyeljetek!Még nem próbáltam ki, a Mazda van itthon, a hétvégén majd rádugom, olvasni azt is tudja.
-
-
válasz
szabonagyur #229857 üzenetére
Nyugtass meg, hogy a Honda City is tudja, mert az 1994-es Astra F-emben már volt.
-
válasz
littlerock #229762 üzenetére
Általában a keretet kell kipattintani, célszerű hozzá egy 100 Ft-os műanyag kárpitbontó kés.
-
válasz
imyourfriend #229752 üzenetére
Másodkézből 50 ezer környékén kínálnak korlátlan időtartamú accountot, csak hát nagy az árverés esélye. Magamnak én se fizetnék érte évi 200 eurót.
-
Dilemmában vagyok, mit gondoltok:
- holnapig 30% kedvezmény van az OBD11-re, NextGen device + 200 Credits 69 euró / 28 ezer forint postával,
- vagy inkább vadásszak másodkézből egy korlátlan ultimate csomagot (accountot)?A második esetben nem tudom előre kiszűrni az árverést. Illetve csak pár dolgot szeretnék átállítani (sebesség és sávtartó figyelmeztetés). De lehet, később is jól jönne, pl. akksi cserekor, szerviznullázáshoz. Ha nem lenne SFD2, vennék egy friss VCDS-t.
-
válasz
molnarpeter #229655 üzenetére
Akkor a Volkswagennél félrevezettek tavaly! 🤷🤗
Olyan egy hülye szó... mindig Edgar jut eszembe róla:: [link]
-
válasz
BigBlackDog #229630 üzenetére
Tavaly már nem volt ilyen kiemelt magánszemély (őstermelő & Co.) kategória. Golfra ~12%-ot kaptam, feltételezem, Octaviara több jár, más lehet az árképzése, a Golf fölé van árazva a listaára.
Szerk: De erről Te pontosabban tudsz nyilatkozni, csak kerülöd a kérdést...
-
válasz
TrollBalint #229546 üzenetére
Igen, ha elkezdesz visszagangolni, akkor erősebb lesz a motorfék. Amennyiben van a kormányon kapcsoló, úgy nem kell áttenned a "váltóbotot" manuális módba, elég a bal oldalon húzogatni a fület.
-
válasz
TrollBalint #229506 üzenetére
Octavia 4-re már nem a legelterjedtebb méret kell, pl. 205/55r16 helyett a drágább 205/60r16. Octavia 3-nál még a "szabvány" méreteket használta a Skoda.
Váltóból én is a manuálist szeretem, sajnos kopik ki. Városban is jobb (nekem), van normális motorfék. MX-5 ❤️ A Golf7-ben is egész finom szerkezet volt.
-
válasz
szabonagyur #229476 üzenetére
A 19-et is meg lehet szokni... de azért a 18 elég itthonra.
(Köszi a PM-et!)
-
válasz
BigBlackDog #229428 üzenetére
+ MK8 FL
Nem szeretnél esetleg kicsit többet mesélni róla, pl. kártyán nyerted vagy az Octaviát cserélted?
-
Egyszer összeszámoltam, legalább 8 tolótetős autóm volt, ebből 2 Golf 7, most a Golf 8-at is úgy kértem, lekopogom, soha semmi probléma. Évente 1-2 alkalommal pucolás, zsírzás, nem parkolok nyitott tetővel fa alá, így kevésbé tud belemenni a retek.
Megjegyzem, a mostani Golf kibillentett tetővel időnként ad egy finoman kattanó hangot. Majd megnézetem a szervizben (+ a b.e. ablak is tud időnként csattanó hangot adni teljes lehúzáskor, továbbá nincs pillanatnyi fogyasztás kijelzésem, és a b.e. vízlehúzón van valami fehér festék (?) új kora óta).
-
válasz
bandi0000 #229385 üzenetére
Ami negatív gondolatot hozzá tudok tenni, a korábbi plugin Volvomban elszállt az inverter ~250 e. kilométernél, 1,7 millió, maszeknél 700 e. Ft. 2 hete a sógornőm újonnan vásárolt BMW i3-jában szintén az inverter romlott el, egy hónappal a garancia lejárta után, 3 millió, most megy az egyezkedés, mennyit vállal belőle az importőr.
De kevesebbet fogyasztanak! Mérlegelni kell.
-
válasz
426os #229269 üzenetére
Hibátlan videó. 👍
2 megjegyzés hozzá:
- Van ugyanilyen kínai kárpitbontó szerszámom, de nem feltétlenül szükséges hozzá, kézzel össze lehet nyomni annyira a kesztyűtartó "fiókját", hogy kijöjjön .
- Amikor teszed vissza a fiókot, 2:05-nél nagyon vigyázz, ne törd el jobb oldalon a sínt (1x már reccsintettem rajta). -
válasz
gippazoid #229261 üzenetére
(Szinte) mindig kikapcsolom 5 perccel hamarabb, nincs szaga.
A pollenszűrő jellemzően a kesztyűtartó mögött van. Vegyél egy Mann szűrőt, bent lesz a beépítési útmutató. Vagy még egyszerűbb, keresd ki a Mann katalógusban, ott le tudod tölteni PDF-ben.
Szerk: MQB-ben bruttó 5 perces mutatvány a csere.
Szerk2: spréből mindenképp biocid tartalmút vegyél, a többi csak illatosítónak való.
-
válasz
tasiadam #229178 üzenetére
Építkezni vetted, nem? Csak kibírja addig.
Esetleg csere olcsó Astra kombira? Nekem volt abból új F, mondjuk az is totál leült egy fürdőszobára való (40-50 m2?) csempével megpakolva, leért a sárcsapó gumi. Pár kilométerre vittem csak.Norbi: meg kellett volna venned, olcsón ment el...
-
válasz
IntelKiller7 #229065 üzenetére
Nekem erősen úgy rémlik, hogy lényegesen gyorsabban töltött a csere után [link] . Csak a 4. fotón szereplő aljzatot vettem meg Golfhoz.
A gyárilag AA-s Golf 7 az biztosan erősebben töltött.VISZONT nem vagyok meggyőződve, hogy 2015. 01. havi autó AA/CP képes lesz, a Golfokban 2015. nyarától van még a lehetőség, akkor jött ki a MIB2.
-
válasz
bnorci71 #228947 üzenetére
Igen, mindketten.
Fiatal használtként vették őket (8, ill. 5-6 éve), napi kb. 60-70 km-t ingáznak, otthon napelemről, melohelyen ingyen töltik. A régi akku ment az otthoni napelemes rendszerbe.
Kiszámolták, először az egyik, majd pár hónappal később a másikuk is beleugrott a 3,5 millás cserébe. (Gyakran ebédelünk együtt, innen a részletek.) Nekem is furcsa volt eleinte, de nagyon happy-k vele. 🤷♂️Természetesen nem került be a forgalmiba. Szerintem lövése sincs a vizsgabiztosnak. Meg talán burkolat van legalul.
-
-
Már 2 ismerősöm rakatott nagyobb akksit első generációs Nissan Leafbe (24 -> 64 kWh, illetve 30 (?) -> 64 kWh), a volt 30-asban minden akkumulátorfunkció működik, a 24-es nem írja asszem a töltöttség %-át. 3,5 M Ft.
Viszont a Leafben nem folyadékhűtésű az akku, ellenben a többséggel.Szerk: a Leaf híresen ócska, a 24-es már csak 60 km-t tudott, a csere és upgrade után meg 500-at elővárosi ingázással.
-
válasz
szabonagyur #228874 üzenetére
Hellyel-közzel, mert Firefoxot használok PC-n. A telefon Gugli sávján megérintettem a képkeresőt, és ezeket dobta [kép] .
-
válasz
bandi0000 #228829 üzenetére
Sok városi használatra jobb lesz a GTE. Ha tudod otthon tölteni, akkor átlagban fele fogyasztással kijössz a 2.0-hoz képest. Az értékvesztése jelentősebb, de a legdurvább részén már túl vagy.
RBalint tegnap linkelt egy pofás darabot 7 M környékén.
Nekem volt PHEV Volvo V60-am, másfél év után (2019-2020) besokalltam az állandó, napi töltögetési kényszertől, eladtam, és akkor megfogadtam, többet nem veszek plugint.
Persze az ember ennyi idő távlatából inkább csak a szépre emlékszik. -
válasz
grizlisandor #228788 üzenetére
szabonagyur: nem vagyok állat, 300. És egy kevés kilométeres 1.9 PD jól jönne városba.
-
válasz
T0mBd1gg3R #228758 üzenetére
Volt egy sokat látott Golfom, azon a tartályból kivezető cső volt szakadt. Annak a bal elején van a lökhárító mögött, a dobbetét ki kell bontani, úgy hozzáférni (a Golf7 esetén). Kellett hozzá új vezeték.
-
válasz
BigBlackDog #228749 üzenetére
Nem vagyok hivatott tudni az okát, de gyanús... Felőlem rátehetik a sima Golf képernyőszoftverét, nem használom a racsing dizájnt. 🤗
Egyszer jött eddig frissítés, nem változott semmi, sehol. Stabil minden.
-
válasz
Szada85 #228747 üzenetére
Köszönöm, akkor olyan 0,5 és még egy pici a különbség.
Emlékeim szerint a 6-os DSG-s G7 GTI is valahol 165-170 kmh-t ment 3000 rpm-nél. A mostani 7-es DSG G8.5 Clubsport úgyszintén. (A nemzetközi cikkek alapján rövidebb az első 6 fokozat, a 7. viszont talán megegyezik a GTI-ben használatossal.)
-
válasz
Szada85 #228726 üzenetére
Köszönöm, nagyon hasznos információk!
De "kivételesen" a fogyasztásra értettem a kérdést.Ma megfordultunk Ausztriában (sopi-sopi), mégis igaz amit az üzemanyagokról mondanak
, odafelé 7,9, vissza hasonló stílusban csak 7,4.
Igaz ugyan, hogy Tatabányán tankoltam.
Olaj ismét 109 fokos volt mikor a kapunkhoz értem. Autópályán, 30 fokban, tolás után volt hogy felment 111-ig, aztán gyorsan vissza 104-107 közé.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac Surface üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2985
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest