- One mobilszolgáltatások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tibbike01
őstag
válasz
focvis #230564 üzenetére
Azt a szűrőt megfogják olajos kesztyűben és azonnal repítik a kukába, senki sem fogja megnézi a datumot, a gyári számot, de még a márkát sem. Szerintem.
A szerelők azt sem tudják, hogy garis még az autó vagy hogy hány km van benne. Olajcsere fel van írva a munkalapray ők megcsinálják. -
válasz
focvis #230564 üzenetére
Az én javaslatom az összes TSi-hez (kivéve V8 BiTu), hogy az olaj 10 és 15e km között legyen lecserélve. Ez persze függ a felhasználástól is erősen. (mennyi város, mennyi pálya)
Tehát Te februárban cseréltél 3800-nál, akkor én 13.800 és 18.800km között cserélném.
Mivel főleg hosszabb utakra használod így közelebb a 18.800km-hez. Időben pedig max 1 év, nyilván 1-2 hónap nem oszt-szoroz.Olajat soha nem cserélünk szűrő nélkül!
Zárójel Fogtechnikusoknak: Mostanra minden motorja a konszernnek alapvetően bírja a 30e km-es periódust. Cserébe a motor és minden olyan alkatrész ami olajjal volt kölcsönhatásban és pláne terhelve is hamarabb fog kopni, tönkremenni, előbb kokszosodik, turbó előbb lóg meg stb stb... de az első 100-150e km-en ez alapvetően nem vehető észre. A flottások is nem véletlenül cserélik 30e km-enként mert nem érdekli őket, cserélik úgy is az autót. Hozzá lehet állni így is, hogy úgysem tartod meg és cseréled ahogy előírták...
"- Így ha nem cserélem, akkor 16-17 e. km és 15-16 hónap lenne az olajban. (Szerintem ki kell bírnia.)"
--> ez egyébként még egy hunyorítottan egészséges megoldás lehet. -
bnorci71
addikt
válasz
focvis #230380 üzenetére
azért csak ránéztem a spritmonitorra az Xc60 és a B8 fogyim is a nagy átlaggal egyezik
19 Benzin min: 4,96 átl:6,01 max 7,30
10 Hibrid Benzin min: 5,61 átl: 6,64 max 13,55
kicsit elgondolkodtató ,hogy a hibrid többet fogyaszt nesze neked politikusi döntésekszámolgattam ezek után
hmmm elgondolkodtató, bár nem Passat hanem Golf volt a benzines, ha új valószínű nem is futná Passatra csak ezért
rbalint88
köszi ez is meggyőző
pályán én se járok 160++ al így az nem releváns, de ott a diesel is enne +1-1,5l többet -
bnorci71
addikt
válasz
focvis #230372 üzenetére
A 15 nagyon óvatos az Xc60 25e ment átlag évente,
illetve a hibrid nekem a napi ingázásba semmit nem hoz mert szinte nulla a városa két gyerek Ausztriába élt egyik 1200 a másik 1800km oda-vissza mostmár csak az egyik , de az minimum 1800km , de volt ,hogy 2500km lett egy etap ez viszont az unoka miatt az évi 2 alkalomról 3-4re nő 4x1800km 7200km, napi 80x 220 munkanap 17600km jesszus ezt nagyon alábecsültem, szóval maradok traktoros moost meg nagyon tetszik a -2.5literes fogyi is
-
Lacess
tag
válasz
focvis #230372 üzenetére
Pont ezt akartam írni.
A mai benzines fogyasztásokat figyelembe véve nem is igazán értem, miért akarna valaki dízelt. Nyilván totál hosszútávon/autópályán nincs ellenfele. De a fórumtárs által leírt használatra egy pillanatig sem gondolkodnék a gázolajoson. Én főúton rendszeresen látok 4l teteje- 5l alja fogyasztásokat a kijelzőn(normális közlekedés, de nem is én vagyok a pótos IFA a sor elején...), és visszaszámolva sincs nagy átverés. (az 1,5-ös meg még ennél is jobban fogyaszt) Nyilván ez 1-2fővel, kevés/semmi cuccal.
Sok cuccot/utast biztosan jobban megérez a benzines. Főleg menetdinamikában. Így ha valakinek ez rendszeresen jelen van az utazásai során, akkor megértem a voksot a dízel mellet.Mindez persze szerintem!!
-
ArthurShelby
addikt
válasz
focvis #230343 üzenetére
Azt is ki lehet íratni.
Egyelőre nem akarok hozzányúlni, jó így. Az adblue-t sem akarom kiíratni, mert úgy már büdös lenne (szúrós szag) és az zavarna (járó motornál ki-be pakolásnál lenne fulladozás pl). Persze soha ne mondd, hogy soha...
Legjobban a váltási pont zavar, aztán talán a vmax (de valahol lehet ez is jó, hogy van...fogyi maximalizálás, illetve meghülyülési limit) -
válasz
focvis #230305 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek! Nem írja ki a nyomásértéket, pont az ilyen szerencséje miatt neki is vettem egy makita kompresszort és azzal mérettem meg vele, minden rendben. Leírás szerintem azt mondja amit te és szabonagyur is a feltanításról. Csak nem értem a nyilvánvaló fals riasztást a tanítsd fel újra ukázzal...
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
focvis #230259 üzenetére
Nekem meg finoman használva jön a 6,5-7,0 körül városi forgalomban (2,0 tdi 140 kW). Pályán 7,0 volt az utolsó 400 km átlaga, ebben volt minden, dugó, 180 tarós, sávelhúzásos 80-100. Picit több fogyasztás sem zavarna, ha nem kerregne a diesel, persze a 10 körüli átlagra már húznám a szemöldököm.
Na, majd aug. elején megyünk Lengyelországba, meglátogatjuk a kocsi szülőföldjét is, valószinüleg ezen az úton nem fogok sietni, nem hiányzik egy csekkcunami a postaládábaNem is tudom, ha megvettem volna a 280 lovas superbet, mit produkáltam volna. Kár, hogy büntetlenül nem tudtam kipróbálni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
focvis #230049 üzenetére
Nem, még az m7 elején, Érd után talán (de nem készültem rá, a helyzet adta). Viszont a vmax limit miatt valahol 210-220 a valós max, a többi utána már csak a leejtő hozadéka.
Egyébként a 710-es elkerülőn mértek este 11 után (eddig az volt az elméletem, hogy este 11után már nem mérnek), egy útfölötti random felüljárón keresztben állva (ha a helyzetjelző égett, az nem látszódott), full sötétben. A waze meg nem jelszett, mert a szembe irányból jelentették be (ettől függetlenül figyeltem, és teljesen szabályosan mentem el a traffi előtt)
Szóval északi part (Balmádi), nem déli (Lelle).Btw benéztünk a pénteken füreden a hajótöröttek partijára, de csak egy pillanatra, mert eléggé kilógtunk (lovacskás, és hh-s logók tömkelege, vadászgató aranyásók). Ott mutogatta a markatinges csaj a DB12-est, hogy vezette, és odébb állt vele fotózáskor 2m-t (ha jól értettem végül nem kellett, mert nem ők nyertek, így nem tudott vele vagizni a gablini)
-
válasz
focvis #230010 üzenetére
A Passat megy futómű állításra kétévente amikor műszakizik. Sosem volt még olyan, hogy ne kelljen állítani valahol. Kapom a jegyzőkönyvet minden alkalommal és látom az állítás mértékét. Sajnos a hazai utak ilyenek, pedig itthon csak annyit fut a szekér míg kiérünk az országból, és vissza.
-
válasz
focvis #229990 üzenetére
Rádugtam a Mazdara, nincs hibakód. (2 éve tavasszal vásároltam, azóta nem volt rajta OBD-olvasó. Faék japppánszívóbenzines.)
Meg tudjátok mondani, mi az a 17-es szám a jobb felső sarokban? [kép] Még nem aktiváltam a vásárolt OBD11 kreditjeimet, valami bónusz lehet korábbról?
Vagy nem a krediteket jelöli? -
válasz
focvis #229755 üzenetére
Vasárnap este adtam le a rendelést az OBD11-re, DHL-lel csütörtökön ért Magyarországra, ma, pénteken át tudtam venni a postán.
De csak a postán, mert levél levélküldeményként adják fel, és mivel nem fér be a sztenderd postaláda résén, ezért nem hozza ki a postás, erre figyeljetek!Még nem próbáltam ki, a Mazda van itthon, a hétvégén majd rádugom, olvasni azt is tudja.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
focvis #229948 üzenetére
Pont most dobta ki nekem is chatgpt a cikkszámát, na majd megkérdek valami szervizt, mert lehet kalibrálni is kell
F_Zolee: Ahha, valamelyik nap dobtam be egy szürkét, borzalmasan extrás ezért nem akartam otthagyni , mégha több is a km mint akartam
Am mentem vele, és kellemes, nyilván nem présel bele az ülésbe
de valszeg 90% ban elég lesz
-
-
dnelb
veterán
válasz
focvis #229753 üzenetére
nekem pro vag plan van, szerintem bőven elég, megneztem appsba miket lehetne aztán long codinggal megcsináltam, így nem kell kredit. Meg az hogy tud adaptációt nagyon fasza, vaq olajcsere után is kellett, akksihoz is xds weak + vaq strong stb. Jah meg hát vétel előtt mindent kilogolni nagyon jó volt, mentett km értékek, volt e írva az autó, tekerés, missfire, hpfp stb. Nagyon jó cucc, biztos vagyok benne hogy egyik szerviz se nézné át ennyire precízen mint ahogy ezzel az ember magának.
-
tibbike01
őstag
válasz
focvis #229749 üzenetére
A long-codinghoz nem kell kredit, csak a designos előre kódolt featurekhez kell, de azokat long-codinggal is meg tudod csinálni. Sőt jobb is a long-coding mert így tudod, hogy pontosan mit állítasz át és könnyebb vissza állítani. Az előre kódolt featurek nem specifikusan pont az adott autóhoz készülnek és okozhatnak anomáliákat. Sokat olvasni ilyet is.
Nekem így csinálta egy srác. Lett volna bőven credite, de mondta, hogy long-codinba gyorsabban beállítja. Sok leírás van a neten. -
bandi0000
nagyúr
válasz
focvis #229421 üzenetére
Hát igazság szerint mindre költeni kell, de 5 éves 80k km-t futott autónál azért remélem nem az első 1 évben kellene rálocsolni ezt
De mint mondtam, hogy kb ezzel is úgy vagyok mint a dízellel, hogy 10 év alatt valszeg előfognak jönni a költséges hibák, és kérdés, hogy megtérül-e a kevesebb fogyasztás miatt
-
imyourfriend
őstag
válasz
focvis #229421 üzenetére
Ezek a dolgok most kezdenek előjönni elektromosnál, kifejlesztettek egy minőséget és optimalizálják garanciára.. csakúgy mint a belsőégésű motoros autóknál. Hiába van egy elektromos autóban kevesebb alkatrész, ott az inverter, akkumulátor pakk ennek a cseréjéből már egy komolyabb dízel vagy benzines autó kijön + tegyük hozzá ezek a dolgok nem teszik elérhetőbbé az elektromost csak a felső pár százaléknak.
-
gippazoid
senior tag
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #229179 üzenetére
hehe csempe az nem könnyű cucc
kolléga anno megkért vigyem már haza a céges Berlingóval a 40m3 medencére való csempét talán majd egy raklapnyi volt. Hozza a virgoncás a raktárból mivel visszük el mondjuk a Berlingóba kéne berakni majd leesett a virgoncáról amikor berakta mondtam neki OK vedd ki a felét itt hagyjuk 2x fordulunk -
bnorci71
addikt
válasz
focvis #228941 üzenetére
tehát a 1,5-4M? Leafre rálocsolt aksicserére 3,5M-t
hmmm jó biznic
Azt meg csak halkan kérdezem ez ugye nem került be a forgalmiba... vizsgán nem tudják kiszúrni nagyobb akut?XC60 AWD Aut
3.993,76 HUF/100km
107.358 km and 4.287.617 HUFtetszene ez az olcsón autózás, de valahogy még a villany nem az ami az én igényeimnek megfelel, marad a crtdi
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #228740 üzenetére
Ahh so, az talán még nehezebb kérdés, föleg mivel a fwd Cupra 6 gangos DSG-s volt, a mostani pedig 7-es, bár talán ez inkább pályázáskor tud igazán hatékonyan kijönni.
Nagyon "laikusan" 0,5 - 1 liter közé tippelném a diffit köztük, nyugodt pályázáskor a fwd-vel tudtam 6,4-et kiíratni BC-n (talán egyszer sikerült 6,1-et is, de az nagyon "anti-autózás" módon volt), az awd-vel eddig 6,9 volt a legalacsonyabb, vegyes használat átlaga fwd: 7,5 körül volt, awd: 8 - 8,2 között van most másfél év után.
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #228740 üzenetére
te kis gonosz hazai tankolások de akkor a levegő jobb odakint biztos azért kevesebb a fogyi
hát ha ott is olyan szél fúúúút min itt mordorban na jó Liszferit is megjártam és ott is hasonló volt a helyzet akkor az jobban beleszólt.
Amikor a Debrecen Drivera mentünk meg akartam nézni kollégának a pillanatnyi fogyikat, de akkor is olyan szél volt ,hogy értékelhetetlen lett volna a mérés. a 136tempomatot odafelé ugyan nézegettem és 5-6között ingázott visszafelé néztem egy darabig és 5-7között volt ha jól emlékszem.
Én ezért hiszek inkább a hosszútávú rátankolós fogyiba abba minden használatunk benne van. -
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #228715 üzenetére
Nehéz erre (szerintem) egyszerű választ adni:
Normál/higgadt hétköznapi közlekedésnél nem nagyon venni észre “előnyt”, állóból érezni talán picit a hajtásláncon, hogy nem “húzza” magát az autó az első kerekeken, hanem sokkal semlegesebb az erő ami az ülésben érződik, de ennyi.
Ahol igazán kijön:
-Tempós elindulásoknál (ha sávot kell ugrani pl.),
-Illetve ha rendesen lövöd neki, akkor (összehasonlítva a FWD 280-as Cuprával) nagyobb sebességnél (120-30 felett is) sokkal stabilabban kapaszkodik az útra, az előző Cuprával ott már sokkal jobban kellett gépészkedni.
Rossz viszonyok mellett (esőben, latyakban) pedig egyértelműen segít.
Rendes hóban még nem nagyon kellett próbáljam, arról nem tudok nyilatkozni. -
ArthurShelby
addikt
válasz
focvis #228603 üzenetére
Nem szeretném lecserélni. Pl mert a masik belseje nem tetszik.
Ha ezt a hibát megcsináltatom, akkor egy jó kocsi lesz, 0 hibával (a külseje viseletes...de ez sajnos használatból adódik). Eddig én csak 40ezret tettem bele kb 2 év alatt. A kocsi relatíve fiatal (2019), ilyen rövid idő alatt ilyen sok km (jelenleg 295ezer) autópályán/országúton ment bele (rokon ismeri/munkatársa, aki belepakolta a km-eket), az dízelnél kevésbé kéne számítson.
A c zafit (2.0cdti, 2012) anno 150ezer km-rel vettük, most 315ezer van benne (na az kapott rendesen mindent), és az utolsó 40ezret már családi kulcsos autóként éli (ergo tényleg kap az élettől keményen). Nyilván mindent megkap karbantartásilag (igyekszem), de eddig szenzációsan teljesít (eddig a kettőstömegű+kuplung+váltóbowden csere, olajpumpa tömítés csere, és vezérlés csere volt nagyobb összeg. Ez mind tervezhető volt).
Ehhez képest egy autópályás vw dízelnek sem kéne baja legyen, nem gondolnám hogy egy alfa/fiat cdti motor jobb. 300ezer nyilván nem kevés, és lesznek szervizek, de nekem az a reményem, hogy ez még nem egy mindjárt felrobbanó motor. Rengeteg 5-600ezres futású autó van, igyekszem én is megadni, ami jár neki. Elvileg egy jó konstrukció, kis problémák jöhetnek, ilyen az élet, de nem számítok motor generálra.Inkább az lehet (felvetődött, de én még elvetettem), hogy idővel a szülőkhöz kerül a kocsi (egyre kevésbé van rá szükségem), mert ezt az automata váltót (dsg) már szeretik, és ahogy öregednek egyre aktuálisabb/kényelmesebb nekik.
-
-
válasz
focvis #228639 üzenetére
Ma is megnéztem, ígérem, abbahagytam.
Qru kedvéért finoman jöttem haza, de nem Eco módban, az udvaron készült a [kép] .
- Olaj 108 fok.BAH-nál 102 volt, a kapuban még 109, mire beálltam a garázsba, lement 107-re.
- Fogyi 12,6 , hegynek fel, 18 kmh átlag és péntek délutáni nagyobb forgalomban.Szóval reggel 8,8, délután 12,6, az 10,7-es munkába járási átlag. De alapvetően ennél jobban szoktam neki nyomni, nem is tervezek változtatni rajta, elég a tudat, hogy ennyivel el lehet kavarni vele.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
focvis #228679 üzenetére
Igazából 2 autó akadt fenn a találaton, de mindkettő kereten felül van, igaz nem sokkal, de elgondolkodtató, hogy megéri-e kapkopdni
Egyik egy octavia: [link] elég fullos, viszont a 115 Le motor szerintem kevéske lehet
Másik egy B8.5 : [link] ez is tud mindent, amit szeretnék, viszont drága, lehet engednének belőle, de annyit valszeg nem, amennyit terveztem
Neked mennyi az átlagfogyasztásod?
Az a nagy dilemma, hogy habár 20km napi, meg havi 1 200+ ra dízelt ne vegyek, de ha elraknám a pénzt, amit spórolok üzemanyagon, valószínűleg akkor is jobban jönnék ki vele a javíttatásnál ha drágább is
Francba, most nézem a passat itt van helyben, mi ez ha nem jel
-
Mágus2
Közösségépítő
-
válasz
focvis #228608 üzenetére
Ma off-site volt, a munkahelyemtől még 2 km-rel kijebb, így 9 helyett 11 km-t jöttem hazáig. Ugyanazon az útvonalon a munkahelyemtôl, 34°C, picit korábban, de a tegnapinál nagyobb forgalomban, így a fogyi 14,4. [kép]
Mai olajhőmérséklet érkezéskor 108°C 🤷♂️, ma még a klímát is használtam végig.
A BAH-nál amúgy 104 fokos volt, onnantól erősebben emelkedik az út hazáig.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- PlayStation 5
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nintendo Switch 2
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Fotó állvány eladó
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 32GB 512GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest