- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faterkam
addikt
Sziasztok!
Egy Astra H-ra kéne téli gumi szett, 4db, 196x65 R15. Valakinek tapasztalata? Normális áron milyen márkát érdemes nézni? (15eFt/db körül)
Ezt találtam, de nem ismerem őket: [link]
Ebből igazából a HANKOOK Ice Bear W442, FULDA Kristal Montero 3 és a BARUM POLARIS 3 amit nézegettem árban.
-
zolikaDB
veterán
OPC Zafira 1.3m-ért -> [link]
-
degu
senior tag
Astra F classic 1,4-es benyas moci.
Letort a tolatolampa-kapcsolo.Beszereztem egy uj, megfelelot.
Kerdesem az,hogy siman kicsavarom egy 19-es kulccsal,es becsavarom az ujjat,vagy van valami,amit ehhez tudnom kene?/Olaj kifolyik kozben,valami rugo kiugrik,valamit berakaskor a helyere kell passzitani,stb?/ -
Greyfoot
tag
válasz
crazyszanyi #20023 üzenetére
Azt tudod, hogy az üzemanyag rendszer nyomás alatt van?? Cső lehúz csak úgy=katasztrófa is lehet...
-
bambano
titán
válasz
_seth_ #20037 üzenetére
egy kétliteres opel motornak nem kéne rommá kopni 230k kilométeren.
a hengerek-dugattyúk állapotát sűrítési nyomás mérésével lehet ellenőrizni. viszont a dugattyúgyűrűk környékén nincs nyomás alá téve az olajozás, tehát hiába lenne esetleg kopott a dugattyúgyűrű, az nem okozná, hogy nincs olajnyomás, az magas olajfogyasztást okozna.
emlékeim szerint a főtengely csapágyazás környékén vannak olyan furatok, ahol nyomás alatt megy az olaj, illetve a hidrotőkéknél. de lehet, hogy tévedek.
-
_seth_
veterán
válasz
bambano #20036 üzenetére
Tapasztalt szerelő arra sem vágta rá, hogy egyértelműen az lenne az okozója. Kopott mindene ahogy 230e km után lennie kell de nem lóg semmi, nincs is válla, ettől függetlenül lehet akkora kopása együttesen az alkatrészeknek, hogy az már gondot okozzon, gondolom én bár nem értek hozzá annyira.
-
_seth_
veterán
válasz
Jim Tonic #20033 üzenetére
Nem kizárt ez sem, ez is felmerült már nem egyszer hibaforrásként. Viszont ha szét van már bontva akkor érdekelne, hogy mi az ami 100%-ig összefügg az olajnyomással és azt cserélném. Jelenleg nem a motort felújítása lenne a cél hanem a beüzemelése. Ha rendben üzemelne akkor pár év múlva vagy felújításra kerülne vagy már úgysem lenne meg addigra az autó. Tehát ami mérés után átmegy a vizsgán és nincs vele gond azt nem cserélném. Csapágyakat nem ártana mert azt mindenhol látom, hogy előfordul mint hibaforrás ha olajnyomásról van szó. Hengerfejben is írnak sokmindent de, hogy ott is mi az ami felelős lehet az olajnyomásért azt sajnos még nem tudom. Hidrotőkéket ki lehet takarítani, ha kell akár cserélni belőle de ez sem az olajnyomással kapcsolatos alkatrész.
-
_seth_
veterán
válasz
Greyfoot #20031 üzenetére
Szerelőnél van az autó jelenleg(eddig vártam arra, hogy majd találok egy tuti motort de meguntam, viszont nem szeretnék csak 1 emberre hagyatkozni javítás terén). Ott lett műszerrel mérve az olajnyomás. Valamint hallani is lehet és látni is az olajbetöltő nyílásnál, hogy nincs olaj azon a részen és kattognak a szelepek. A motor jelenleg teljesen darabokra lett bontva és annyit a szerelő is megállapított, hogy nem látni egy alkatrészt sem amiről ordítana, hogy annyira kopott, hogy ez okozhatja a nyomás megszűnését. Olajszivattyú csere után kb 40 km-ig jó volt, néha felvillant az olajnyomás visszajelző de el is aludt és a hangja is rendben volt, amikor ismét égett folyamatosan és a hangja is erősödni kellett le is lett állítva azonnal.
TasiA: köszi eddig is -
Greyfoot
tag
válasz
_seth_ #20025 üzenetére
Kicsit hiányos így az info, és bár nem vagyok szerelő és már Opelem sincs de azért értek az autókhoz.
Honnan veszed, hogy nincs nyomás? Visszajelző? Magas fordulaton ha nincs nyomás menetközben az nagyon gallyra teheti a mocit, azt írtad atomjaira bontva tip top a mtoor állapota.
Ezt, hogy érted? Dirib darabra szedted a motort?
Szabad szemmel a furatot és dugókat ellenőrizni nagyon nehéz, persze általános képet lehet kapni, ha nincs "válla" de ez lejjebb nem mutatkozik ilyen egyszerűen. Minden gyártónak vannak gyári tolerancia értékei, ezeket érdemes lenne letöltened és ha már a motor szét van hajítva ellenőrizni.Ha magad cserélsz mindent, úgy nem egy nagy tétel a motor generál, gyűrűk, csapágy(ak), tömítések, szimeringek,vízpumpa, vezérműszíj mind mind anyagárban, én majdnem mindig a felújítás mellett vagyok. Egész egyszerűen tudni fogod, hogy a motor fel lett újítva, szemben egy bontott csirkével ami bármikor elengedheti az olajat vagy csapágyas lehet stb..
Ha a szivattyúd cserélve lett akkor az is lehet, hogy az olaj nem tud feljebb tornázni(ilyenkor valahol azért utat fog találni) vagy egyszerűen elfogy.
-
_seth_
veterán
válasz
Szplöttyy #20028 üzenetére
Sajátomba nem kell semmi, bőrkárpiton (amit nem is szeretnék) és a napfénytetőn (amit pedig nem egyszerű berakni) full extra
Kimenni ausztriába, megvenni kint egy autót, az autó papírjai + a jelenlegibe átvezetni a motorkódot + az sem tuti, hogy hibátlan lesz, sajnos arra jöttem rá, hogy amit kiszednek és úgy árulnak annak 90%-a külföldi aminek a papírjai vagy jók vagy nem, többnyire nem de ha mégis akkor a motor ára nagyon húzós. + Nem tudnám hol tárolni sem a donor autót. Egy autót már kiárultam, sokáig tartott, kevés pénz jött be sok utánajárással
Ez annak jó aki erre van szakosodva.
-
Szplöttyy
senior tag
-
_seth_
veterán
Ha ezeket cserélem mennyi az esély arra, hogy jó legyen a motor szerinted? Mi lehet ami ezeken kívül még bekavarhat? A motort atomjaira bontva nem látni számottevő kopást sehol sem, hengerek rendben vannak. Olajfogyasztása a hiba előtt 13e km alatt volt 1 liter, és benzinből is takarékos volt. A héten leülök a szakival megbeszélni a dolgot, mindenesetre teljes nagy felújításba biztosan nem fogok bele mert értelmét sem látom és anyagilag sem támogatnám viszont jövő év elejére már kell az autó, eddig elvoltam nélküle de ez is változik.
-
TasiA
senior tag
-
_seth_
veterán
Adott egy vacak motor, nincs olajnyomás amikor meg van emelve a fordulat, ha beindítom és csak jár alapjáraton akkor akár órákig sincs vele gond majd ha odalépek a gázra utána már nincs nyomás. Olajszivattyú kompletten már cserélve lett. Mi az amit egy motorgenerálnál feltétlenül el kellene végezni, hogy meg legyen mentve a motor? Már elegem van a sok papír nélküli meg aktív angol-szlovák forgalmis "eladó" vagy épp lopott motorokból és a hibátlan csak beletört egy gyertya meg hengerfejes de menthető jellegűekből... lehet feltámasztom azt ami megvan.
Milyen költsége lenne? Gondolom a blokkot érdemes felújítani ami nálam az olajnyomás probléma miatt ha jól sejtem főtengely csapágy valamint hengereket felfúrni. Ilyenkor dugattyúkat cserélnek vagy csak gyűrűket?
-
-
Tomoty
senior tag
válasz
Jim Tonic #19992 üzenetére
Én váltóban próbáltam.
A híres (inkább HÍRHEDT) F17-es váltóm 7000-es fordulat felett 2-esbe 3-asba berakáskor gyakran megszámolta a fogaskerekeket. Gondolkodtam, hogy vagy váltót cserélek, vagy kipróbálom ezt a Xado löttyöt 2000Ft-ért (és majd utána cserélek).
Meglepődtem, de most ok.
Biztos valami "nitritező" lötty van benne (nem vagyok a felületkezelésben túlzottan jártas), de ez az fémkerámia újraépítés rizsa szerintem. -
bambano
titán
-
válasz
crazyszanyi #20016 üzenetére
Jó kis munkadíj. Semmire nem kell figyelni, csak hogy rendesen rakd a helyére a tömítést, és hogy ne tépd túl a csavarokat. Kb. 10-15perc.
-
adorjant
őstag
válasz
crazyszanyi #20016 üzenetére
Szerintem a munkadíj picit sok...
Képek alapján nem nagyon van útban semmi,maga a művelet így nem tart sokáig,az alkatrészár reálisnak tűnik.
A szerelést ettől függetlenül inkáb rutinos emberre bíznám. -
crazyszanyi
csendes tag
Hello.
Van egy opel sintra 2.2 benzines autóm. Szelepfedél tömítést kellene rajta cserélnem!
A szerelő azt mondta,hogy 6500 ft a szett,és 6000 a munkadíj. Ami nem is lenne túl vészes,de csak 2hétúlva tud fogadni. A kérdésem az,hoy otthon magunknak nem lehet kicserélni? Ha igen mire kell figyelni? Üdv
-
-
R. Bagoly
csendes tag
Hali!
Van egy a Opel Astra H 1.7 CDTI autóm. Hétvége óta azt produkálja, hogy véletlenszerűen kigyullad a szervizlámpa és az ESP visszajelző lámpa egyszerre és ettől fogva csak alapjárat van, a gázpedálra nem reagál. Ha ekkor leveszem a gyújtást és újra indítom a motort, semmi baja pár kilométeren keresztül.
Az interneten rákerestem erre a problémára. Több fórumon is kérdeznek pont ugyan erről a problémáról. Tehát ebből gondolom, hogy az én autómnál sem egyedi eset ez.
De megoldást, vagy hogy mi okozza sehol nem írnak rá. Van ahol azt írják, hogy gázpedál szenzor hibát ír ki hibakód alapján. Ennek a cseréje nem olcsó, és után is fennállt ez a probléma.Van aki esetleg találkozott itt már ilyennel és van valami ötlete?
-
bambano
titán
válasz
#TOTTI #20009 üzenetére
nekem a sógornőm egyszer mágneses üléshuzatot? ülésbetétet? vett ajándékba. két ilyen lapból állt, gumírozott szalagokkal lehetett az ülésbe rögzíteni, és mágneses gömbök voltak beleapplikálva.
Nem tudom, hogy mit csinált, nem tudom, hogy hogyan működik, de valamit csinált. Egy 100 kilométeres út után ketten szedtek ki a kocsiból, annyira tönkrevágta a hátamat az a dög. Pedig máskor mosolyogva lenyomtam egy ezrest.
Szóval valamit csinál, arról kifejezetten nem vagyok meggyőzve, hogy jót. Sőt.
-
hdman
őstag
Ha már a kenceficéknél tartunk: használ valaki spurit? Az autójába persze
-
bambano
titán
válasz
Jim Tonic #20000 üzenetére
Oké, akkor onnan induljunk ki, hogy van egy motorod, amibe beleöntöttél valami kemény kerámia trutyit, ami a motorban keletkező nyomás beledolgoz a fémbe, majd a motorban keletkező hő hatására az anyag átalakul egy fém-kerámia ötvözetté.
és ugyanettől a nyomástól és hőtől nem olvadt egybe tömbbé a motorod, mielőtt beleöntötted. ahha.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fedezd fel a Sharkoon 650W 80+ Gold erejét - elérhető most!0% THM-re is!
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest