- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
NoLF
veterán
válasz
gaborbol
#58097
üzenetére
Valoszinuleg az en gondolkodasmodommal lehet baj, de egesz egyszeruen nem ertem hogy egy kiragadott pelda amiben felvazolod, hogy itt es itt ilyen es ilyen problemak ota bizonyos ideig nem lehet csapvizet fogyasztani otthon az ismeroseidnel, mennyiben relevans az en mondandommal kapcsolatban, avagy esetleg nem sikerult ertelmezni a mondandomat?
Ambator nem talaltam ra utalast, amivel ravilagitanal, hogy az esetlegesen ertelmezett mondandommal egyetertesz-e vagy sem, s ha ezek barmelyike, akkor miert.
Megyek, iszom egy pint bristoli csapvizet, hatha elhanyom magam tole

-
gaborbol
őstag
-
válasz
szőröscica
#58094
üzenetére
A WD40 szerinem nem jó hozzá, de majd hozzáértőbb megaszongya. Nekünk tán 2 éve volt biztonsági zár csere sakkor (annak ellenére h édesapám asztalos) kihíttam egy gyors szervizet. Nos 2 nap alatt ért ki. De valami varrógépolaj szerű híg lötyibe áztatta be. Mondta h kívánja mert az új kulcs szorul mindig és valaminek engednie kell.
-
válasz
szőröscica
#58092
üzenetére
Fel lett olajozva a zár az új kulcs bepróbálása előtt?
-
szőröscica
addikt
Éljen az internet, hasznos dolgokra is lehet alkalmazni. Ma másoltattam kulcsot a lakáshoz, majd itthon szerencsésen beletörtem a bejárati ajtóba próba közben (egyébként ez balszerencsés zár, anno Winnerék is beletörtek egyet, mikor itt dolgoztak, csak ők asszem a hűtő bepakolása közben leverték).
Volt egy megérzésem, hogy nyitott ajtónál kéne próbálgatni, így se ki-, se a lakásba bezárni nem tudtam magam, de a biztonsági nyelvek kint maradtak, így az ajtó tárva-nyitva maradt. Nehezítő tényező volt, hogy nem függőleges állásban volt, hanem forgatás közben szorult meg.
Elkezdtem keresgélni zárnyitással foglalkozó embereket a neten, láttam, hogy többen is vállalják, hogy 30-60 percen belül kijönnek, így már nem aggódtam amiatt, hogy így fogok éjszakázni, ezért megnéztem egy videót, ahol egy hegyes ollóval kivették a beletört kulcsot. Gondoltam, ennek adok egy esélyt, mielőtt telefonálok: szerencsém volt, viszonylag könnyen függőlegesbe tudtam tekerni a metszőolló hegyével tolva, majd egy másik, papírvágóollóval rá tudtam szorítani annyira, hogy ki tudjam húzni.
Megspórolt pár ezrest most nekem a technika, holnap meg visszamegyek a mister minitbe, hátha méltányosságból kapok egy másik kulcsot. Nem arról az 1500 forintról van szó, órabérre lefordítva abszolút nem éri meg ezzel pöcsölnöm, inkább az elv, hogy ilyen gyenge minőségű anyaggal dolgoznak, ami kis erőltetésre eltört...
-
bobsys
veterán
válasz
concret_hp
#58090
üzenetére
2 ember el van vele mondjuk 6 orat, mert annyira nem torik magukat sebssegben meg is van a $70-$80 oraber.
A villanyszerelo csapat is eleggel lazan dolgozott a felujitaskor. 9 korul jelentek meg, delben 1 oras ebedszunet es 4:30-kor mar itt sem voltak. Elvoltak itt vagy 4 napot ami max 2 let volna, cask azert nem idegeskedtem, mert nem oraberben voltak hanem fix ar (egy kapcsolo x dollar, egy konnektor y stb...) -
bobsys
veterán
válasz
parandroid
#58082
üzenetére
Dehogyis, akikkel szoktam beszelgetni azok teljesen amulnak, hogy ezt is megtudom csinalni es nem viszem el az autot a szerelohoz? Meg a mosogatogepben kicserlem a pumpat, vagy az erkelyen a szunyoghalot. Nincsenek itt hozzaszokva, hogy valaki megcsinalja sajat maga. Egy szomszed van aki szinten sajat maga ujitotta fel a lakasat, de ennyi. A szunyoghalo csere egy hetvege alatt megvolt, laza munka, kozben voltam beachen meg itt ott. Szomszed kihivott embert hozza, $1000 munkadij.
-
-
Viszlát
addikt
En itt szoktam ra, nem tudom ott delen mi a helyzet, de itt annyira vegyszeres a viz, hogy garantalt futkosassal jar mar par korty csapviz is. Aztan probaltam kulonfele szuroket, de nem igazan hatasos egyik sem, ugyhogy marad a palackos, jobb hijan... Otthon viszont nagyon elvezem, hogy csak odasetalok a csaphoz es meg finom is, bar teny, hogy a Bakony szelen mi igen szerencsesek vagyunk viz teren.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
parandroid
#58084
üzenetére
Ez elég érdekes téma, és elég sokszor előjön, hogy mi a jobb? Az a módszer, amit anno pl. még a 90-es években a spanyoloknál is tapasztaltunk, hogy ugye a csapvizet valóban nem tisztították úgy, mint most, azaz fogyasztásra nem ajánlott volt. Mosni, mosogatni, budit öblíteni simán, még tán fogat mosni is, de ivásra rendszeresen nem volt javasolt. Nem tudom jelentett-e ez bármi "megtakarítást" a víznyerésnél, vagy szennyvíztisztításnál, valószínűleg nem annyit, hogy később ne álljanak át majdnem mindenhol a teljes tisztításra. Legalábbis úgy rémlik most már a mediterrán vidékeken is mindenhol fogyasztható. De pl. a mediterránia túlsó oldalán már ez nem mondható el.
Szóval hogy az a kérdés, hogy megtakarítást jelenene-e elméleti síkon nem annyira tisztítani a csapvizet, és cserébe töredékáron palackozottat értékesíteni (jelentős csomagolóanyag-hulladék növekedéssel), vagy jól van ez így hogy ihatóvá tisztítanak, aztán a kakit lehúzni is le lehet ivóvíz tisztaságúval is. Mondjuk most hogy működik már mindegy is.
Az pedig a második téma, hogy a csapvizet mivel, milyen módszerrel, eszközökkel tisztítják, fertőtlenítik, hogy az oldott anyagok milyen mértékben szagosítják, ízesítik, illetve honnan, milyen csőrendszeren keresztül, milyen lerakódásokat old vissza, és kerül a pohárba. Nálunk is megfelelő minőségű, nem is túl kemény, de kicsit mégis kemény a csapvíz. Ellenben tavasztól késő őszig csutkára átlátszatlan fehér, oldottgázos állapotban jön ki, amivel egy percet is várni kell, hogy kimásszon belőle. Ráadásul enyhén vasíze van, amitől még nagy szomjasan ugyan simán lehúzom a 3-4 decit belőle, de fentiek kiszűrésére vettünk aktívszenes-ezüstös vízszűrőt, ami egy jó részét kiszedi a kellemetlen mellékdolgoknak, pl a gázokat, és a vasízt. Vagyis onnantól tökéletesen tiszta ízű szagtalan csapvizet kapunk, és azt fogyasztjuk főleg. Ritkán 1-1 palack ásványvizet, de az is inkább csak a szénsav miatt, de nem is én, mert azt nem is szeretem.
Szóval így. -
válasz
parandroid
#58084
üzenetére
Mert úgy vannak vele, hogy a vezeték, amiben jön a víz, az régi, meg rozsdás, meg lyukas, bemegy a kosz, a baci, meg egyébként is. Azt meg nem veszik figyelembe, hogy a vezetékes vízet többször vizsgálják mint a palackozott vizet.
UI: Kell nekem ilyen helyen dolgoznom (Vízművek), de az tény hogy nem mindenki szereti az íze miatt a csapvizet.
-
parandroid
félisten
Olyannyira nem, hogy én évekig ebből éltem.

Németek egyébként hihetetlenek, olyan boci szemekkel tudnak rám nézni, ha megemlítem, hogy egy pohár csapvíz (Leitungswasser, lol) elég nekem, hogy egyszerre támad röhögőgörcsöm, és húzom ki magam büszkén, hogy milyen stramm kis sztyeppei vadember vagyok itt a nagyvárosban, hogy ilyen menő dolgokkal tudok felvágni. Akivel el lehet erről beszélgetni, az meg van róla győződve (teljesen ártatlanul, és amúgy minden rosszindulat híján), hogy a 'csapi víz' az nem alkalmas emberi fogyasztásra, mert nem kap megfelelő tisztítást. Én nem tudom, ezeknek ezt hol tanítják...
p
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#58079
üzenetére
-
válasz
parandroid
#58079
üzenetére
Meg közölték volna, hogy ok Te viszed az ablak elektronikát, de nekik kell a hi-fi.
-
parandroid
félisten
válasz
bobsys
#58078
üzenetére
Bezzeg Magyarhonban! Ott megálltak volna, és nemcsak bíztatnak, de meg is mondták volna, hogy rosszul csinálod, nem úgy kell, aztán kisebb tömeg gyűlt volna össze, akik verbális utasításokkal végig segítenek neked, miközben megegyeznek benne, hogy milyen kis béna vagy, és ők jobban csinálnák.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
p
-
Mert ingyenes kiszállítás nincs bizonyos értékhatár alatt és csak emiatt nem vesz édesanyám 1 raklap vizet
Tejet nem iszunk
Nem mellesleg ha pont az út mellett van a bót amin mék szüleimhez, akkor igazából külön költség nélkül csak időráfordítással meg lehet oldani.
Nekünk meg kicsi a lakásunk mi nem spájzolunk semmit - egyszerűen nincs elég helyünk.Lehet rosszul írtam, de 3x2 + 1 karton volt.
-
tildy
nagyúr
Miután mostanában kezdtemm kicsit noi blackie lenni a panaszkodásommal, végre valami körök is hadd számolják be. Nyertem egy hét Angular bootcampet a kanari szigetekre, csak a szállást meg az utat kell fizetni, az 1600 eurós tanfolyamot nem. Ráadásul 20-24 fok az elorejelzes, úgyhogy most itt vagyok. Sajnos a család otthon, nem engedhettuk meg sem anyagilag, sem szabadságilag, hogy jöjjenek.
-
Winner_hun
félisten
válasz
Winner_hun
#57787
üzenetére
Tegnap a nagyja kikelt, ma már ki is merészkedtek.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork
#58060
üzenetére
Ezzel mélyen egyetértek egyébként, tökéletesen látszott, hogy a szmogriadó idején a páros-páratlan rendszámok kitiltása, meg most a régebbi autók kitiltása nem segített semmit.
Mondjuk ameddig a lakosság jelentős része fával, szénnel és gumicsizmával fűt, addig nem is fog. -
Valahogy én nem bízom az összekészítő azonos ízlésében. Pl tecsónál volt h kértem hús, és irgalmatlan ronda volt. Vagy vettem sajtot és természetesen nem azt a fajtát kaptam ami volt. Panaszkodjon akinek hat anyja van: inkább mi intézzük. Más kérdés , hogy lakásból kimozdulásnak is jó amikor 2-3 üzletet végigbaktatunk.
-
válasz
Viszlát
#58061
üzenetére
Én izé vagyok sokszor. Szeretek autókázni, meg ha a bótbú kő 5 kgkumpi , 32csomgaos papír , meg miegymás, akkor azt nem tudom kézben hazahozni. Édesanyám szokta csinálni h telefonozik mikor indulok, hogy pici fijam, hozzá mán még 6 zsugor enyhe meg 2 zsugor mentes vizet is...

-
Viszlát
addikt
válasz
EQMontoya
#58059
üzenetére
Hm, a valóság inkább az, hogy az enyém 4.5-5 között eszik ekkora tempónál utasszámtól függően, a Clio meg kettőnkkel 8.5-t. Persze ha amúgy is minimális a káros kibocsátás, akkor ez se jelent lényeges különbséget.
A városi dolgot abszolút aláírom. Én ezt úgy próbálom mérsékelni, hogy két úton tudok eljutni munkába: a rövidebb, 8.2 km 70%-a város és indulás után esik, az út vége, amikorra már meleg a motor meg külterületre, a kicsit hosszabb, 10.5 km pedig 90%-ban külterület és a városi 10% az út végére esik. Értelemszerűen a másodikon járok, mert bár hosszabb, nem csak szennyezés, hanem az autó szempontjából is jobb.
Aki meg 1 km-re autóval megy, az izé.

-
válasz
EQMontoya
#58059
üzenetére
Azért a városok jó részében , itthon mindenképp, a teher és személyszállítás az igazi gond, és még nagyobb a fűtés. Az autóipart lehet hibáztatni, de azt már szmogriadós mérésekkel tudjuk h nyár kivételével ha fűtési idő van a személyautó a legkisebb gond.
Én azt gondolom, hogy előbb kellene azt elérni, h ne legyen étel hulladék mint h megszűnjön a belsőégésű motorok használata , benne a trakiké.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Viszlát
#58057
üzenetére
de például mi van az autópályán, ahol én 130-nál 1700-1800-as fordulaton gurulok, az ismerős az 1.4-es benzines Clio-jával meg 4000-en (nem hasraütés, saját szememmel láttam).
A kérdés jogos, de véleményem szerint leginkább semmi. Hasonló fogyasztása lesz a két autónak (6-7 liter), mindkettő bemelegedve, szinte tökéletes égést produkálva pufog ki valami minimálisat, és minden ok.
Másrészt autópályán mondjuk adott területre vetítve jóval kevesebb autó mozog, mint városban (egyszerűen kisebb az úthálózat sűrűsége), ezért sokkal kevéssé is terheli a környezetet.A gond sokkal inkább városban van, a hideg üzemmel, amikor átállunk a Tesco parkolóig, meg vissza. Erre egyszerűen a modern dízelek nem valók. Nem is bírják, meg közben pufognak ki minden szart. Persze, ezzel önmagában nem is lenne gond, a kamionok többsége is dízel, de nem is mennek velük 1300 méterre.
Szóval itt a marketinggel/felhasználással is komoly probléma van azért.Meg az autóipar egyéb más koncepcióival is, pl. néhány évvel ezelőttig úgy híztak az autók, hogy egy libatömő gazda megirigyelte volna. Pl. egy alap J Astra fapad++ felszereltséggel nehezebb, mint a Lexusom. Amiben egy hat hengeres blokk van, meg kardán, meg némileg több extra. És amikor ezekkel az ólomkatonákkal városban közlekedünk, akkor persze minden gyorsításnál ezeket a tömegeket mozgatjuk, ami fogyasztásban, fékporban, minden egyébben jelentkezni fog. Csak okosan, célszerűen, ugye. Városban különösen jó ötlet egy Astra méretű autóba még +100kg-t bepakolni egy komplikált dízelmotor formájában.
Az meg már tényleg külön vicc, hogy 1l gázolaj energiatartalma (fajhője) nagyobb, mint 1l benziné, tehát amely államokban előbbi lényegesen kedvezőbben adózik (pl. Németország, Olaszország), ott az állam a saját kárára támogatta az idiotizmust. Bravó, elvtársak, bravó.
-
-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#58053
üzenetére
No, még mielőtt rámhúzod, hogy szerintem a dízel nem káros, ilyet még véletlenül sem írtam, mindössze arra próbáltam meg némi humorral fűszerezve rávilágítani, hogy az érzelemtől túlfűtött adalékok szerintem ártanak az állásfoglalásodnak, amivel alapvetően én is egyetértek. Az ilyen salaklapátolós és 20x kiböffentés szintű megjegyzésektől bár tény és való, hogy színesebb a vélemény, egyben el is veszi az élét, mert nyilván túlzás és még ha alá is tudnád támasztani hivatalos adatokkal, tuti, hogy lenne valaki aki meg meg tudná cáfolni azokat. Persze ez csak az én véleményem, nagyon nem érdemes rágódni rajta.

Laikusként egy kicsit idegesítő is, hogy napokig tartó internettúrás nélkül nincs kézzelfogható, napi gyakorlatba is átültethető információ, csak félig-meddig megalapozott fröcsögés többnyire. Nyilván, hogy a dízelfüst ártalmas, de jó lenne ténylegesen tudni, hogy különböző helyzetekben mégis mennyire? Egyszerű felhasználóként ugyanis azt kategórikusan visszautasítom, hogy nekem kelljen érteni mindenhez amivel a mindennapokban érintkezésbe kerülök. Három literes dízellel járok, persze nem kell hozzá sok ész, hogy lássam én is, hogy városi közlekedésben nem ideális választás, de például mi van az autópályán, ahol én 130-nál 1700-1800-as fordulaton gurulok, az ismerős az 1.4-es benzines Clio-jával meg 4000-en (nem hasraütés, saját szememmel láttam).
Szóval jó lenne globális szinten valami megoldás után nézni lassan, ahelyett, hogy relativizáljuk a problémát, és enpluszegyedjére is a szőnyeg alá söpörjük, és bőszen agyonhallgatjuk.
Abszolút egyetértek, de kérlek mutass nekem egyetlenegy példát bármilyen területről, ahol globális megoldás született és nem pénz által motívált átverés.
-
parandroid
félisten
válasz
bitpork
#58054
üzenetére
Első bekezdés végére: pont az a bajom, hogy ennek a kérdésnek valahogy senki nem akar utánamenni... A dízeltechnológia kb megváltóként lett beharangozva, erős, takarékos, nyomatékos, mostanra már árban is elfogadható, az üzemanyaga meg a németeknél ugye hagyományosan jóval olcsóbb. Aztán lassan kiderül, hogy milyen áron, mire sikerült a benzines motorokat is ugyanerre a mintára átalakítani, ahelyett, hogy már rég alternatíva keresésére kényszerítették colna a gyártókat.
Nem a vag-ra haragszom amúgy, sőt, őszintén szólva igazságtalannak tartom, ahogy a többiek sunyin lapítanak, miközben szabályozói szinten is csak azért vették elő a vw-t, mert már pofátlanul csalt, és közben továbbra is csak az időt húzzák az új, pontosabb mérések bevezetése helyett.
Bleki, jó az összefoglaló, minden szavával egyetértek.
p
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Viszlát
#58048
üzenetére
Hozzátenném, hogy bizonyos modernnek tűnő dízeleknek igenis van egy speciális és jellegzetes keserű, de sajnos engem is hányingerre emlékeztető szaga, amit a mélygarázsban hosszú percekig érezni, sőt a cégautós garázsban is, aminek egyik oldala gyakorlatilag nyitott, és mindössze másfél méterrel van a föld alá félig süllyesztve.
Na ebből a szagból hirtelen nagyot szippantva nekem is volt már, hogy az étel visszakívánkozott.
És ez a szag nem összetéveszthető a klasszikus régi szűrő nélküli látványosan füstös dízelszaggal, vagy a nagymotoros teherautós-buszos dízelszaggal, vagy az olajat evő kékfüstös dízelszaggal, vagy a 80-90-es évek szívódízel szaggal (kettesgolfszag) Mindegyik egyedi, mindegyik füstszag, kellemetlen, de meg sem közelítik ezt a moderndízeles keserű hányingerszagot.
Persze ennek az egésznek semmi tudományos alapja nincs, nem mérhető a szag, az ízlés, de kétlem, hogy amiről mi beszélünk, bárkinek tetszene, vagy mondaná, hogy egész kellemes elviselhető. Ellenben mondjuk a régi kétütemű füsttel, ami nem kevésbé káros, de saját gyerekkoromból, és mások gyerekkori és későbbi elmondásából kiindulva igenis "kellemesnek" mondható szag. Nyilván ez már perverzió, de ha én a trabantfüstöt szeretőként egy moderndízelszagra azt mondom hogy hányinger, az azt jelenti, hogy a viszonylag tág tűrésemen is túl van. Vagy ízlésficamom van füstszagot illetően.
Azt se tudom, hogy ez valóban a gázolaj elégetésének eredménye-e, netán valamelyik típusú adaléknak a szaga (pl. AdBlue) -
válasz
parandroid
#58053
üzenetére
Mielőtt csak a vw-re haragudnál: azóta kiderült már szép lassan minden gyártóról h érintett. És csak azért mert benzinnél nem azt mérik ami problémás, nincs olyan színe és kevésbé szagos, meglehetősen durva önbecsapás azt hinni h jobb mint a dízel.
Igazából a politikusokat kellene elővenni a hülye és tarthatatlan szabályozás miatt.
-
parandroid
félisten
válasz
Viszlát
#58052
üzenetére
Attól, hogy én egy hisztis picsa vagyok, pontosan mennyivel lesz egészségesebb az ellenőrizetlenül kipufogott szilárd részecske, és nitrogénoxid?
Egy generáció nőtt fel lassan a dízel bűvöletében, most kezd lassacskán összedőlni a kártyavár, és ez így van rendjén. Ennél sokkal nagyobb baj az, hogy nincs helyette használható akternatíva. Talán a hibridek, valamilyen szinten, bár egy legalább egy nagyságrenddel fejlettebb akkutechnológia oda is nagyon kéne még. A full elektromos hajtás megint zsákutca, a világ összes pénze nem lenne elég minden parkolóhelyhez töltőt telepíteni, és ha hirtelen több tízmillió elektromos gépjármű jelenne meg a rendszerben, a teljes villamos hálózat is konkrétan összeomlana. Szóval jó lenne globális szinten valami megoldás után nézni lassan, ahelyett, hogy relativizáljuk a problémát, és enpluszegyedjére is a szőnyeg alá söpörjük, és bőszen agyonhallgatjuk.
Másrészt nyilván én vagyok helikopter, de engem zavar, ha következmények nélkül hülyének néznek, átvágnak, rendszerszinten hazugságokkal traktálnak, különösen ha ez egyrészt a zsebemet, másrészt az egészségemet érinti.
p
-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#58050
üzenetére
Neem, egyáltalán nem szándékoztam technikai részletekbe bocsájtkozni, láttam már tőled ezt a vitát jópárszor. Viszont szerintem a saját pozíciódat gyengíted azzal, hogy láthatóan komoly ellenszenvvel viseltetsz a dízelek iránt, olyan vehemenséggel ami messze túlmutat a tények nyújtotta táptalajnál.

A vizuális környezetszennyezés pedig legalább egészségkárosodást nem okoz.
Na de kérlek! Így lesöpörni egy mozdulattal a mentális betegségeket? Mi van ha emberünket a dízelbűz nem zavarja, de a depresszióval folytatott harcát végül zebránál várakozva, egy elsuhanó Mini látványa miatt veszíti el??
... nekem valahogy mindig sikerül olyan társaságba kerülni...
Dolák Sanyi vagy 20 éve megmondta már, hogy hason ló a hason lónak örül.

-
válasz
parandroid
#58050
üzenetére
A hatarertekek megitelese valoban rossz. De erre n8ncs megoldas hiszen meg a nemeteknel is az van h a legoregebb benzines is zold plakett alatt fut hiaba szennyezobb mint egy eur6 dizel.
-
parandroid
félisten
válasz
Viszlát
#58048
üzenetére
Várjuk ki az RDE mérés bevezetését (ha végre sikerül keresztülverni az autólobbin), aztán majd kiderül, mit szívtunk eddig. Természetesen a benzinesek is ludasak, de a legnagyobb baj az, hogy mindenki tudta, hogy a fogyasztás és a kibocsátás gyári adatai sincsenek köszönőviszonyban sem a valós értékekkel, pedig németeknél pl. a tényleges éves adót is a kibocsátás (illetve az okozott környezetvédelmi terhelés) alapján határozzák meg, és mégis félrenéztek minden alkalommal, amikor szóba került.
Tudom, a következő érv, hogy a káros szilárd részecskékből a fatüzelés sokkal többet juttat a levegőbe, mint a dízelek, de ez kicsit olyan 'elmútnyócév', meg 'őkislopnak' típusú érvelés a megoldás keresése, illetve a probléma beismerése helyett.
A vizuális környezetszennyezés pedig legalább egészségkárosodást nem okoz. A nagy lámpák miatt pedig tényleg elég furán néz ki, de még mindig nem annyira, mint az új Countryman, vagy Spaceman, OMG.
A senkit nem hat meg kérdés már érdekesebb, nekem valahogy mindig sikerül olyan társaságba kerülni, ahol ismerik a jelenséget, illetve valamiért a gyalogosátkelőkénél sem én vagyok az egyetlen, aki fintorog a beröffenő start/stop, majd padlógáz kombináció után, ahogy megindulnak a két tonnás szuvok/prémium kombik, és hirtelen a megengedett határérték 20x-osát böffentik ki magukból, hogy álló helyzetből full gázzal a következő lámpáig gyorsítva bizonyíthassák, hogy a tápláléklánc csúcsán állnak.
bitpork: Pedig amellett, hogy lassan már konkrétan grammra is kevesebb mocskot okádnak ki 100 km-enként, mint a dízeles társaik, a kibocsátott szemét összetétele sem mindegy. Nagyon nem. A gond ugye megint az összehasonlíthatatlansággal van, és amíg nem lesz egységes mérési rendszer, és minden autógyár azt hazudik, amit szeretne, addig ez nem is nagyon fog változni.
Abban pedig azt hiszem, megegyezhetünk, hogy ez elsősorban a mi érdekünk lenne, nemcsak gépjárműtulajdonosként, de úgy általában a bolygó lakójaként, hogy megtörténjen végre. Ez ellen egyszerűen nem találok érvet, már azon kívül, hogy a gyártóknak nyilván sokkal jobb, ha ott tudnak csalni a szabályozással, ahol akarnak, és ezzel jobb színben tüntetik fel a portékájukat, illetve optimalizálni tudják a költségeiket a nekik lejtő pályán.
p
-
válasz
parandroid
#58046
üzenetére
Nemtom de csak azert mert nem erzem a nyalasok szagat annyira mind a traktoroket meg nem gondolom kevesbe szennyezonek

-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#58046
üzenetére
... a jelenlegi turbódízelek tényleges károsanyagkibocsátása konkrétan emberiség ellenes bűncselekmény.
Szerintem meg a jelenlegi Minik formaterve az, na bumm.... már hányinger kerülgetett a dízelbűztől.
Az azért ugye tiszta, hogy ez rajtad kívül senkit nem hat meg és még véletlenül sem támasztja alá az ezt megelőző, finoman szólva is költői túlzásba fulladó kijelentésedet?
Engem például még sosem kerülgetett a hányinger dízelbűztől. -
Tim82
félisten
válasz
fokukac
#58045
üzenetére
Mondjuk az NFC-s fizetést szívesen kipróbálnám, ha működne Magyarországon..
Hány évet aludtál át a témában és ennyire jól megy a csukott szemekkel való létezés (hogy nem látsz egy vonatkozó banki reklámot, hirdetést, óriás molinót stb.)? FYI, még topikja is van.
-
parandroid
félisten
válasz
fokukac
#58045
üzenetére
Nem kehet, hogy csak sikerült valami gombkombinációval kikapcsolni? Audinál nem nagyon vannak sóhermodellek (illetve náluk az ilyesmi azért mást jelent), nem véletlen az árkategória.
Kártyákat pedig én már évek óta egy ilyenben hordom: [link]. Sok sikert az illetéktelen leolvasáshoz!
Bitpork: Maradjunk annyiban, hogy téli üzemben (10 fok alatt!) nem kell kikapcsolnia magát benne a teljes környezetvédelmi rendszernek, hogy ne kelljen belőle külön ajtón kilapátolni a salakot, mint egy cserépkályhából, és beleereszteni a levegőbe mindenféle szűrés nélkül. Elbaszott az egész kismotor-turbóval koncepció, persze, de a jelenlegi turbódízelek tényleges károsanyagkibocsátása konkrétan emberiség ellenes bűncselekmény. Most, hogy jó idő van, persze annyira nem vészesek, télen, ha zebránál átkelésre vártam, vagy csak nagyobb gázzal indult egy szomszéd a parkolóból, már hányinger kerülgetett a dízelbűztől. És ezek még viszonylag új cuccok, nem tizenéves, keletre csencselt, okosított környezetvédelmi rendszerű olajkályhák, mint amik a lefalazott szenzorok, és teljesítményre 'hangolt' adagolók hazájában szaladgálnak.
p
-
válasz
BlacKSouL
#58044
üzenetére
amúgy revideálom magam, nem teljesen fapad, van benne pl. ülésfűtés, meg két zónás klíma. De se aux, se USB. Olyat pedig még sose láttam, hogy ott a helye a computer kijelzőjének a kilométer-óra mellett, de az mégse mutat semmit, még a fogyasztást se.

@Mikrobi: A3, tdi, legkisebb motor (1.6).ui. nekem nincs paypass kártyám, de ha lenne, csak alufólia-sisakban merészkednék ki vele az utcára...

Mondjuk az NFC-s fizetést szívesen kipróbálnám, ha működne Magyarországon... -
BlacKSouL
addikt
válasz
fokukac
#58032
üzenetére
Egykori kedvenc spanyol beszállítóm ügyvezetője meg mivel beszállítanak az Audinak is meg a Skodának is, inkább vett egy Superb kombit annyiért, mint amennyiért a tiskótotok féle Audit kapott volna. Fapad helyett így lett fullextrás cégeskocsija. Persze megengedhették volna maguknak a Zaudit is, de.. minek. Mondta ő.
Winner: Nekem a bőr pénztárcámból szinte egyedül a Lidl olvasó tudja olvasni, az összes többi bót olvasója még akkor sem, ha sík a felülete, nem pedig takargatós. És mindig úgy van betéve, hogy már csak a tárca kb. 2 "fala" legyen köztük. Mégse.
-
válasz
concret_hp
#58042
üzenetére
Vannak ilyen furcsa dolgok. Pl a Vodánál hónapok óta könyörgök h engedjék már meg h a legnagyobb biznic csomagot írjam alá még ha nem is vagyok most vállalkozó, mert szívesen fizetném a havi 20k alapdíjat. Van még emellett 2 kártyám tőlük, éves szinten 1k € körül fizetek most is. De nem akarják a jót.
-
concret_hp
addikt
válasz
bitpork
#58041
üzenetére
ugyanezen üzletláncban kollégámnak mondták, hogy nem fogadják el a szép kártyáját (lehet meleg ételt is venni ott), mert nincs aláírva a kártya. mondtam a pénztáros úrnak, hogy épp 10 másodperce fizettem egy aláíratlan bankkártyával, úgyhogy haladjunk. meggyőző érv volt

-
válasz
Winner_hun
#58036
üzenetére
Há nemtom. Valamelyik nap egy harombetűs nem önerőből megfutott boltlánc nagy üzleteben a párommal közölték h ha nem adja át a kártyáját h meggyőződhessenek róla hogy kinek a neve van rajt akkor nem fogadják el a már lehúzott és jóháhagyott összeget. Vicces szitu volt.
-
Viszlát
addikt
válasz
FehérHolló
#58039
üzenetére
Irigylem a gondjaitokat.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Viszlát
addikt
válasz
Winner_hun
#58036
üzenetére
Bármin keresztül fog működni ami nem blokkol rádióhullámot.
-
FehérHolló
veterán
válasz
Winner_hun
#58036
üzenetére
Két paypassos kártyával a tárcában nem működik rendesen.
-
Winner_hun
félisten
Érintős kártyával (PayPass) lehet úgy is fizetni ha az a pénztárcában van, a leolvasó simán látja, nem kell kivenni. Több kártya esetén nem tudom mi van, vagy működik valamelyikkel, vagy nem. Egyik üzletben mondták, ma kipróbáltam egy másikban, az eladó nézett egy nagyot.
-
EQMontoya
veterán
Berndt Storck módosítja a nevét, Andorra.

Bocsánat, leülök magamtól. -
válasz
parandroid
#58033
üzenetére
FYI: A tsi -fsi is kormol.
-
parandroid
félisten
-
Elhoztam a céges kocsit. Alaposan gondozta a skót kolléga. Ótvar sáros, téli gumi van rajta (pedig hun van még karácsony?) , és utoljára 30 e km-rel ezelőtt volt olajcsere.
Amúgy valószínűleg a legfapadosabb Audi, amit eladtak evör. A gombok fele be sincs szerelve, még a kilométer - óra és a fordulatszám - mérő között is csak ott a fedélzeti computer kijelzőjének a helye...
De legalább Audi, és nem Skoda, mármint a skót kolléga valószínűleg így gondolkodott. -
bobsys
veterán
-
bobsys
veterán
válasz
bobsys
#58027
üzenetére
Nem egyszeru cserelni, fel autot szet kell szedni. Ez nekem ket nap melo
-
bobsys
veterán
válasz
gaborbol
#58026
üzenetére
Holnap hivom a szerelot, meg van talan egy masik contactom is. Megkerde mennyi less, aztan meglatjuk. de amilyen fillerbaszo vagyok lehet nekiallunk majd a felseggel

A baj az, hogy nincs hova rakni az autot, ha nem vagyunk kesz egy nap alatt. Nem mintha ellopnak cask az eso ugye -
gaborbol
őstag
válasz
bobsys
#57999
üzenetére
Igazad van, ahogy nezegetem a videokat rola, nem 5 perces melo, de szerintem meg tudod csinalni, sok kepet keszitve a szetszedesrol, ha esetleg nem lenne tiszta, az uj felszerelese.
Plasti dip-et akartam javasolni proba keppen, de latom, hogy az sem az igazi, ez a flex seal viszont ugy nez ki kicsit kitolhatja talan a cseret. vagy addig lehet megoldas amig megjon a csere teto es less idod kicserelni, de ez sem lesz 5 perc:
58005: Pont azt nezegettem mostanaban, hogy az uj luxus szedanok seggen ott feszit buszken a 3.4-3.7L-es kis emblema
Pedig ez a meret a minivan alap motorja. Persze azokon nincsen csigusz. -
Viszlát
addikt
válasz
fokukac
#58021
üzenetére
Nekem ez szimpatikusabb megoldás, igazából a céges autót management poziban sosem értettem, csak nyűg. Nálunk havi 500 mérföldes limit volt privát felhasználásra (~800 km), ami arra pont nem elég, hogy kiváltsa a saját autót (egy londoni kiruccanás ~400 mérföld), no meg egy csomó adminisztrációval jár. Ez a pénz tulajdonképpen az amortizáció fedezésére bőven sok, tekintve, hogy az üzleti jellegű utazásokat továbbra is állják saját autóra, km alapon elszámolva.
-
-
-
-
-
-
-
bobsys
veterán
-
-
Tényleg az usánkában mi a helyzet a fogyasztással? Elkezdték lenyomni ahogy ígérgették v mi lett?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Steelseries Arctis Nova pro vezetékes gamer fejhallgató
- MSI 14 Modern C12M FHD IPS i7-1255U 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Zalman S2 TG GIGABYTE 750W
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Keresünk iPhone 12/ 12 Mini/ 12 Pro/12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


10 éve még én is azt ittam náluk de ma már nem merem. Itthon (Szeged) csapvíz van, igaz kicsit klóros, kicsit gyorsan színezi a poharat, de ne.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




Az egesz auto er $2500. Akkor inkabb eladom $2000 miutan kiszaradt es nem esik az eso



