Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Viszlát #58048 üzenetére

    Várjuk ki az RDE mérés bevezetését (ha végre sikerül keresztülverni az autólobbin), aztán majd kiderül, mit szívtunk eddig. Természetesen a benzinesek is ludasak, de a legnagyobb baj az, hogy mindenki tudta, hogy a fogyasztás és a kibocsátás gyári adatai sincsenek köszönőviszonyban sem a valós értékekkel, pedig németeknél pl. a tényleges éves adót is a kibocsátás (illetve az okozott környezetvédelmi terhelés) alapján határozzák meg, és mégis félrenéztek minden alkalommal, amikor szóba került.

    Tudom, a következő érv, hogy a káros szilárd részecskékből a fatüzelés sokkal többet juttat a levegőbe, mint a dízelek, de ez kicsit olyan 'elmútnyócév', meg 'őkislopnak' típusú érvelés a megoldás keresése, illetve a probléma beismerése helyett.

    A vizuális környezetszennyezés pedig legalább egészségkárosodást nem okoz. A nagy lámpák miatt pedig tényleg elég furán néz ki, de még mindig nem annyira, mint az új Countryman, vagy Spaceman, OMG.

    A senkit nem hat meg kérdés már érdekesebb, nekem valahogy mindig sikerül olyan társaságba kerülni, ahol ismerik a jelenséget, illetve valamiért a gyalogosátkelőkénél sem én vagyok az egyetlen, aki fintorog a beröffenő start/stop, majd padlógáz kombináció után, ahogy megindulnak a két tonnás szuvok/prémium kombik, és hirtelen a megengedett határérték 20x-osát böffentik ki magukból, hogy álló helyzetből full gázzal a következő lámpáig gyorsítva bizonyíthassák, hogy a tápláléklánc csúcsán állnak.

    bitpork: Pedig amellett, hogy lassan már konkrétan grammra is kevesebb mocskot okádnak ki 100 km-enként, mint a dízeles társaik, a kibocsátott szemét összetétele sem mindegy. Nagyon nem. A gond ugye megint az összehasonlíthatatlansággal van, és amíg nem lesz egységes mérési rendszer, és minden autógyár azt hazudik, amit szeretne, addig ez nem is nagyon fog változni.

    Abban pedig azt hiszem, megegyezhetünk, hogy ez elsősorban a mi érdekünk lenne, nemcsak gépjárműtulajdonosként, de úgy általában a bolygó lakójaként, hogy megtörténjen végre. Ez ellen egyszerűen nem találok érvet, már azon kívül, hogy a gyártóknak nyilván sokkal jobb, ha ott tudnak csalni a szabályozással, ahol akarnak, és ezzel jobb színben tüntetik fel a portékájukat, illetve optimalizálni tudják a költségeiket a nekik lejtő pályán.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák