- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Drága bluetooth tagek olcsóbb alternatívái (MiLi MiTag, LiTag, OTAG, stb.)
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
concret_hp
#42097
üzenetére
ez azért most elég széles rétegre sikeredett. Mint ahogy a netadó is, meg a vizeletminta is.

-
concret_hp
addikt
válasz
parandroid
#42094
üzenetére
amúgy folyamatosan ez van, minden egyes lépéssel 1-1 szűkebb réteg szív. hol a rendőr, hol a katona, hol a tanár, hol a világvégén lakó, hol a bp közepén, hol a friss diplomás, máskor aki épp egyetemre menne, akinek van hitele, vagy akinek épp betéte van... máskor aki vonattal jár, következő körben az autós, aztán a gyalogos és természetesen a bringa sem fog kimaradni a sorból

amúgy tényleg a 60 dolcsis brent ár mellett a benya adótartalmán emelnek 2ft-t aztán ott is a lóvé
(a nem építünk stadiont az túl triviális lenne
) -
8th
addikt
válasz
Gebriel
#42088
üzenetére
Ezért az 5000.-ft kapsz közel 3 napot pluszba amit nem utazással kell eltöltened
Igen, csak az a három nap ma is megvan pluszba ráadásul tök ingyen csak éppen az állam elveszi az emberektől mert csak. Bazdmeg építsenek két stadionnal kevesebbet és megvan a vágyott 30milliárd. Tököm ki van már tényleg, hogy az ország írd és mond harmada a szegénységi küszöb alatt a negyede a létminimum alatt túlél nincs munkája nincs pénze romokban az önbecsülése romlik az egészsége. Nincs pénze, hogy egészséges tartalmas kajákat fogyasszon, több ezer gyerekek üres gyomorral ül be nap mint nap az iskolapadba az idősek meg a kaja-rezsi-gyógyszer trióból tetszés szerint választhatnak kettőt mert az egy élet munkája után kapott nyugdíjból mindháromra együtt rendszerint nem futja. És ezeknek a tisztességgel megőszült embereknek az jut hogy a hozzátartozói kaparják el mert közmunkából lehetetlen kifizetni egy alsó hangon is két kilós alap temetést. Itt tart most Magyarország. Bármilyen területet megnézel mindenhol gebasz van, ebben az országban semmi nem működik lásd. pl egészségügy. És az embert jogosan kapja el a lincshangulat amikor munkahelyteremtő beruházások helyett tízmilliárdokért gombamód szaporodnak a stadionok (ahová egyébként a kutya sem teszi be a lábát) mert azok aztán
kurváranagyon kellenek pont itt és pont most jelen gazdasági helyzetben.
Néha rendesen az az érzésem mint ha a jelenlegi vezetés ezekkel a húzásokkal az emberek tűrőképességének a határát tesztelné és direkt arra játszana hogyan tud még inkább kibaszni a kispolgárral (lásd. internet adó).szerk: nem az újabb adó ellen van kifogásom mert évente az az ötezer forint rosszabb helyre is elmegy bárkinél hanem az ilyen arcátlanul beszedett sarcok állami elköltése ellen mert tudom, hogy az "állam" rossz gazdaként a seggére ver és valami halál felesleges látszatberuházás fog belőle megvalósulni a piaci ár háromszorosáért amire majd büszkén verhetik a mellüket.
-
Gebriel
veterán
válasz
parandroid
#42094
üzenetére
Mogyorod-Fot-BVSC vs Mogyorod(M3)-BVSC
Itt keresd a 416km-t, heti 2x ut minden heten. Fot fele 2km kitero. Oda-vissza 4km, heti 2x az 8km. 8x52=416km
Amiket le irtal 90% OK reszemrol is. -
parandroid
félisten
válasz
Gebriel
#42091
üzenetére
Azt eddig is fizettem, nem látom a különbséget. Az 5000 Ft miért is jó nekem (már azon túllépve, hogy mennyi lélegeztetőgépet, vagy focistadiont lehet belőle venni).
A kettőnk közti nézeteltérést abban látom, hogy szerinted jobban járunk ezzel a bővítéssel, mert ezentúl 5000 Ft-ért (megyénként, vagy ~3000 FT-ért 10 napra) fogunk ott autózni, ahol eddig extra költség felmerülése nélkül autózhattunk Jöhetsz azzal, hogy az autózás amúgy sincs ingyen, de ez relációanalízisben az az állítás lenne, hogy mindkét része igaz, de a kettő között nincs összefüggés. Illetve én nemigen látom, hogy hol jártunk jobban. Mármint hogy hol nyertem pontosan 416 km*t, és annak üzemanyagköltségét.
Egyetlen réteg van, aki leszarja az egészet, akinek céges (vagy állami) autója van, és leszarja, mert úgyis a cég (állam) vesz rá éves matricát, ami ezekre a szakaszokra is vonatkozik, de ettől még az egyszeri pesti család, aki eddig havonta-kéthavonta lejárt a nagyihoz Gödöllőre/Szolnokra/Salgótarjánba/Székesfehérvárra, vagy időnként beugrott az Ikeába/Decathlonba, ezután nem matricát fog venni, hanem keresztül fog evickélni az agglomeráción.
Pont az a lényege az egésznek, hogy viszonylag kevés emberrel baszik ki, de velük nagyon, ráadásul pont azzal a réteggel, aki bérből és fizetésből él (lásd még középosztály, ha lenne még olyan) cserébe jelképes a hozadéka - évi 30 milliárd hamarabb bejött volna egy alig érzékelhető jövedéki adó emeléssel, sokkal biztonságosabb lépés lett volna politikai és társadalmi szempontból, hogy a közteherviselést ne is említsem.
A másik meg, ami eszembe jutott, hogy hányan fogják ezután elkerülni az M0-t, és az autópálya bevezetőket egyszerűen azért, mert félinformációkkal rendelkeznek csak, hogy pontosan hol és meddig fizetős, illetve hányan fognak beleszaladni büntetésbe, mert elnéznek egy lehajtót, és beleszaladnak egy fizetős szakaszba (nagyvárosba feljáró vidékiek, előre!), most, hogy már aznap nem lehet pótolni a matricát, mint eddig ha már egyszer lefényképeztek...
Szóval tényleg tök kíváncsi lennék, hogy ez pontosan miért is jó, levezethetnéd nekem, mint egy hülyének, mert lassan tényleg kezdem azt érezni, hogy én vagyok itt a helikopter...
p
-
EQMontoya
veterán
-
Gebriel
veterán
válasz
parandroid
#42089
üzenetére
Ja meg 416km-t és annak üzemanyagköltségét.

-
BlacKSouL
addikt
válasz
parandroid
#42089
üzenetére
Én továbbra is azon tornáztatom a nevetőizmaim, hogy lesznek megyei matricák vagy mik. Hogy a megye autópályáin adott összegért autózhatsz. Akkor én mondjuk Nógrád megye autópályáin szeretnék autózni évi 5000 Ft-ért. Rendszeresen. Vagy gyorsforgalmi útjain? Akkor azokon.
Mondjuk most már értem miért lett hirtelen sietős a 21-es út négysávosítása. Nem azért, mert már akkora volt a forgalom, és az elmúlt 20 évben sosem sikerült kivitelezni, hanem hogy minél előbb gyorsforgalmi úttá nevezhessék ki, és akkor fizessen mindenki aki csak érinti is. Kell a bevétel, megmondták, be kell tömni a zsebeket. Vagymit, a költségvetést. Így lesz majd Nógrádnak is fizetős útja. Addig meg remélem azért lehet vásárolni megyei matricát, 0 km autópályára is.(Örülök a négysávosításnak, mert Albánia szintjén volt már a régi útburkolat, így ezzel két legyet ütnek)
-
Gebriel
veterán
válasz
BlacKSouL
#42079
üzenetére
Nézd, alkalmi közlekedés esetén nem tudom, de az az egy tuti, hogy így időt tudsz venni.És mint tudjuk az idő pénz.

Gyorsabban felérsz, több időd marad más hasznosabb dologra mint az utazás.
Az általad említett útvonal oda-vissza + 40 perc ha az ember nem pályán megy.
Szoktam arra járni én is.
Ezért az 5000.-ft kapsz közel 3 napot pluszba amit nem utazással kell eltöltened, ha hetente 2x mész minden héten.
Jobbat nem tudok mondani.
fokukac
De én meg konkrétan arról beszéltem nem másról.. akkor meg ne általánosíts. Peace -
válasz
Gebriel
#42086
üzenetére
Szövegértési problémáid vannak, Törppicur.
"Az ingyenes jobb, mint a fizetős" - ez nálam, magyarul azt jelenti, hogy jobb, ha ingyenes valami, mintha fizetni kell érte. Nem tudom, te milyen logika alapján vontad le az a következtetést, amit...Nem a konkrét mogyoródi bejövetelre szólt a válaszom..
-
nonsen5e
veterán
-
Declare
őstag
válasz
fokukac
#42075
üzenetére
Penzbeszedesnek is lehet sokszor racionalis oka (dugodij, vagy fizetös autopalya stb). Az eszetlen penzbehajtas vsizont mas kerdes (ado merteke, vagy lasd internetado....).
Normalisan elöbb kellene szakembereket bevonni, aztan penztbeszedni racionalisan. Nem pedig eppen amikor almodik valamit, valaki, masnap azt alkotmanybafoglalni aztan fejet vakarni, hogy hja lehet, hogy ez igy megsem jo....
-
EQMontoya
veterán
válasz
bandus
#42080
üzenetére
Azért a 7es busz is szépen beáll reggel pl. a Bartókon a dugóba...

Btw hová költözzek még? 7es busz, 103as busz - Januártól 1es villamos, 18-41-47 villamos, illetve kb. 10 percre a négyes metró. A belvárosba talán nem költöznék be, hogy 3 utcán belül ne tudjak parkolni...
-
válasz
EQMontoya
#42076
üzenetére
ok, nyilván ha van autója az embernek, az más de szerintem ha nem lenne, akkor a lakhatási preferenciáid is mások lettek volna, amikor kecót keresel, így ha teszem azt a 19/49/86-os megállójához közelebb keresel lakást, úgy máris egyszerűbb az életed. én kilépek a lakásból és már szállok is fel a buszra, mert reggel viszonylag pontos. 12 perc vele a batyi. ami inkább szívás az a 41-es vili, mert ritkán jár és mellé sok köze nincsen a járatoknak a menetrendhez.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Gebriel
#42073
üzenetére
Rendszeres közlekedés esetén valószínű. És mi a helyzet az alkalmi használókkal?
@: tök haszontalan dolgokra?? A luxusvillák neked haszontalanok?
Hát azok azért szükségesek, hogy a nagyon mélyen tisztelt urak kellemes környezetben élhessenek, hogy nagyon okosan gondolkodhassanak, hogy mindenfélét kitaláljanak, amitől neked, és mindenkinek nagyon jó lesz.
Meg a világ labdarúgás-fellegvárában az a néhány filléres stadion? A világbajnokságra történő nevelés? az szerinted mind haszontalan?
Vagy nálunk a sokmillióból épített zászlórúd, ami nem bírja el a zászlót a tetején, csak a közepén, de ha szél fúj, akkor csak a tövénél? Vagy a föld alatti bányavágat, amit vizesen lebetonozva, az összes nedvességet konzerválva építettek, hogy a párától soha semmit ne lehessen látni?
Ezek szerinted haszontalanok? Vagy a 10 000 Wattnyi díszkivilágítási rendszer a városházánk környékén, nem beszélve a többezer tonnányi lerakott sárga térkőről?Fogalmad sincs ezek igazi hasznosságáról...

-
hi!
nem élsz itt, úgy könnyű.

Én itt élek, és nekem a pénzbeszedéssel is bajom van. A világ összes kisadója itt van, amit természetesen nemazemberek fizetnek meg. És ez itt így természetes.Amúgy igen, a pénzköltés is baj.
Hogy nincs pénz semmire, ami fontos, de tök haszontalan dolgokra pedig elköltünk csilliárdokat.
Kivéve, ha ad pénzt az eu. Akkor akár jó dolog is épülhet, persze kétszer annyiért, és minimum lerakják térkővel az egészet. Vagy építenek 5 méter magasra üvegtetőt, ami nem véd se az esőtől, se a széltől, se a naptól, de jól néz ki.
A hármasmetró pedig egy életveszély minden nap... -
-
EQMontoya
veterán
válasz
bandus
#42074
üzenetére
Hát nézzük. A 86os buszhoz el kell jutnom.
Ez jelenleg 7es busszal érhető el. Tehát mondjuk:
-5p a 7es buszig
-15p a Gellért térig
-Közel 10p átszállás, mert a86os ritkán jár, és általában egy perccel a 7es előtt
-25p zötykölődés a Kolosy térig - lenne, de most ugye a dugóban áll a hídnál a busz is.
-5p gyalog a cégEz közel egy óra, és valami nevetséges 9km-ről beszélünk.
A másik irány se sokkal jobb, mert ott meg a 41es villamos mérsékelt járatsűrűsége és hidak alatti kanyargása okán a Batyira jutok el lassan, ott pedig még a hévre is át kell szállni.
Kocsival a negatív rekordom volt 40 perc, az átlag 25-30 között van, reggel. Este hazafelé gyorsabb.
-
válasz
Gebriel
#42073
üzenetére
Köszönjük, Emese.
Az én véleményem pedig az, hogy
1, az ingyenes jobb, mintha fizetni kell (pláne, ha hozzávesszük, hogy mennyit fizetünk amúgy)
2, csipkebokor vessző
3, 30 milliárd forintot terveznek így beszedni, ami aprópénz az okozott negatív externáliákhoz képest.@Bandus: Hév fölé villamost építeni, csak azért hogy fonódjon a híd alatt a szűk keresztmetszetben, ez azért egy igazi hungarikum.

-
válasz
EQMontoya
#42072
üzenetére
ezen már egyszer vitatkoztunk, de továbbra sem értek veled egyet, szerintem kifejezetten kellemes a közlekedés észak-buda és dél-buda között, a hév-villamos összeköttetés egyenesen kiváló (a járművek korát leszámítva) és ez egész nap működik. mostanában 86-os busszal járok a batthyány térig és az is kifejezetten gyors. oké, tegyük hozzá, hogy reggel 3/4 7-ről beszélünk, hazafele már nem lehet bevállalni, főleg a rakparti lezárásokkal.
ezért is jó szerintem, hogy ezt a vonalat erősítik, mind az 1-es villamossal (103-as busz helyett például), mind a fonódó villamoshálózattal, ami szerintem alapvetően jó.
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica
#42063
üzenetére
A város belseje azért élhetetlen autóval, mert néhány kötöttpályás közlekedést (4-6, metrók) leszámítva a tömegközlekedés még a dugóban állásnál is rosszabb. Jó példa erre pl. Buda tömegközlekedése. Budáról-Budára a leggyorsabb még mindig körbemenni 4-6-tal Pesten át, de ha nem annak mentén vannak a végpontjaid, akkor kocsiba ülsz... 86os busz, meg hasonlók viccnek is rosszak.
-
válasz
Gebriel
#42069
üzenetére
minél kedvezőbben? Hogy lesz megyei matrica? de jó, az a 30 km száguldozás biztos jót tesz majd.
Cserébe megszűnik az ÖSSZES elkerülő út ingyenessége.Eddig ugyanis SOK vidéki nagyváros mellett is volt ingyes szakasz, a guglimaps-en meg lehet nézni, hogy hol.
Pl. Kecskemét mellett. GYőr mellett. Hatvan mellett, Nyíregyháza mellett, Debrecen mellett, Székesfehérvár melletta teljes lista: [link]
-
Ne izéljetek már.
Mostantól bövül a rezsi!SŐt, lesz körgyűrűcsökkentés is.

-
válasz
Gebriel
#42065
üzenetére
Így is a nagy része a városon át mászik, külföldiek főleg, sok vidéki is, namost akkor ezekután tuti a városon át fognak menni, addig, amíg ki nem dugódíj is, na akkor meg aztán a fene se tudja, repülnek, vagy vakondokká válnak, nemtudom, de hogy ez az ötlet semmirenemjó, azt ideje lenne belátnod.
-
Ha egy város elkerülését hívatott utat akarnak megadóztatni, az egy eléggé elbaltázott ötlet, mert több kárt tesznek, mint oldanak.
Szép napot mindenkinek.
-
szőröscica
addikt
Igazatok van, nem gondoltam át eléggé a dolgot. Ha sokan vannak olyanok, akik eddig használták és most a fizetőssé tétel miatt nem fogják, akkor a város rosszul járhat. Csak az a baj, hogy szerintem már most is olyan járhatatlan autóval, hogy nem alternatíva a körgyűrűvel vagy bkv-val szemben, ha valaki az agglomerációból vagy külső kerületből akar bejutni. Ezért nem hiszem, hogy jelentősen nőne a terhelés. De lehet nincs igazam.
-
EQMontoya
veterán
A körgyűrű pozitív externáliáival kapcsolatban teljesen egyetértünk. Én mondjuk a benzinár és hasonlók emelése mellett egyre inkább a "dögöljön az állam éhen!" politikánka vagyok a híve.
Egy év alatt kb. 800 ropit töltök be a kocsiba (igaz, ennek zömében ketten ülünk benne), aminek ugye a kb. 60%-a adó. Ha ebből nem oldható meg az, hogy normális minőségű utakon járjak, akkor ott teljesen felesleges emelni bármilyen adóját a közlekedésnek, mert láthatóan nem változik tőle semmi.
De, bocs, ha kapnak egy kis pénzt, az még rosszabb. Akkor olyan okosan kezdenek el dolgokat csinálni, mint a fonódó villamos projekt és aMoszvabélszélkálmán tér feltúrása egyszere. Nehogy már akár tömegközlekedve, akár autóval el tudjunk jutni Dél-Budáról Északra, vagy fordítva, még a végén dolgoznánk és adót fizetnénk... -
BlacKSouL
addikt
válasz
szőröscica
#42056
üzenetére
Én még annyit tennék hozzá, hogy ki nem sz.rja le a pest megyei éves bérletet, mikor én Nógrád megyében lakom, ahol egy milliméter autópálya nincs, de mikor alkalomszerűen Pestet elkerülve mennék arrafelé, és eddig a 0-st jól kihasználva tudtam kerülni, most ahelyett másfelé kell majd mennem. Bármennyire nem jut el a tudatodig, vannak alkalomszerű használók is. De tudom, róluk könnyű megfeledkezni. És attól mert alkalomszerű, nem kellene nagyobb mértékben büntetni.
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica
#42059
üzenetére
Egyetlen dologgal allitottam szembe, megpedig a mas zsebeben turkalast tartom furanak. Ahogy te jogosnak erzed a kifogasaidat, ugy hasonlo toleranciat illene tanusitani azok iranyaba, akik szerinted spor szemetladak, ha nem fizetik meg az extra sarcot.
Emellett nem egy ervet leirtam, miert ostoba es karos dontes ez, amikre meg csak veletlenul sem reagaltal, ami nem meglepo, mert a sajat kis vilagodban elve keptelen vagy tullatni a sajat megfigyeleseiden alapulo hamis es korlatozott vilagkepen (ez a baj, nem az, hogy lathatolag fikarcnyit sem konyitasz a temahoz). Ennyit a korlatoltsagrol...
-
szőröscica
addikt
válasz
Viszlát
#42058
üzenetére
Nehéz úgy szakemberhez vinni, hogy délután ötkor bezárnak, én pedig a hét eddigi három napjának estéit három különböző városban töltöttem a munkám miatt. Ráadásul még csak nem is a saját autómmal, hanem bérelt szutyokkal.

Ami késik nem múlik, sok mindent lehet rám mondani, de hogy a kocsim karbantartását elhanyagolnám, azt nem. EQMontoyaklubtárs tanúsíthatja, hogy bőven hétszámjegyű összeget költöttem rá karbantartás és javítás miatt, és nem a sarki maszekhoz viszem, ahol mindent megoldanak okosba.
elég korlátolt gondolkodásmódra vall, ha a véleményem csak ezzel tudod támadni. -
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica
#42056
üzenetére
Ezt az egesz kinek mennyibe kerul es mit engedhet meg maganak dolgot te kezdted el, csak szolok. Mindezt persze ugy, hogy napokig a forumon probaltad megszerelni az autodat, ahelyett, hogy elvitted volna szakemberhez, de a mas zsebeben turkalas az persze megy...

Tovabbra is az a fo problema ezzel, hogy ennek a fovarosra nezve lesznek jelentos anyagi, kornyezetvedelmi es elhetosegi kovetkezmenyei, amit egeszen mas forrasokbol finansziroznak, nem az altalad hon tamogatott plusz bevetelbol.
A nyugatos peldalozasod is teljesen nevetseges, majd ha tudsz peldat mondani arra, ahol hasonlo funkcioju uton kell fizetni, akkor esetleg lehet mirol beszelni.
-
BlacKSouL
addikt
Az hogy olcsó a pályadíj, az relatív. Ha nekem egy alkalommal sürgős eljutni Hatvantól Siófokig, másnap meg vissza, akkor a fennmaradó 6 vagy 9 napra miért nem kapom vissza a heti(10 napos) időarányos részt? Persze ez a kapus rendszer lecserélésével lett elk.rva, de bánomis én. Szívesebben kifizetnék 3 napos matrica arányos árát, minthogy kitaláljam merre kerüljem ki a pályát. Csak hát ezt ésszel kéne felfogni odafönt.
Nekem egyszeri alkalom miatt az 1 hetes díj drága, kerülni fogok. Ha 3000 helyett lenne 1200-ért 2 vagy 3 napos, azt velem együtt sokan szívesebben kifizetnék az egy alkalomért. Így meg inkább kerülünk, tehát 1200 helyett 0 a bevétel. -
szőröscica
addikt
Ezt így meg is értem, amit írsz. Az egészben szerintem annyi a visszás itt, hogy a topicba írogatók java részének fél napi fizetésébe sem kerülne egy pest megyei éves bérlet, amivel nyugodtan furikázhatna az összes gyorsforgalmi úton. És akinek eddig megérte a nulláson járni, annak ezután is meg fogja, mert napi 15 forint nem lehet tétel egy autót fenntartó számára.
-
válasz
nonsen5e
#42043
üzenetére
> A nagy gazdag Svájcban pedig voltam két éve 1 hetet, és simán megvettem az egy éves matricát (egyetlen opció ha jól emlékszem) mert annyi volt mint nálunk a 10 napos.
Teljesen felesleges ezeket felhozni egyebkent, egyreszt az utepites koltsege nem attol fugg, hogy te mennyit keresel, masreszt meg Nyugaton sokkal koltsegesebb autot tartani minden mas szempontbol. Itt a problema a megkozelitessel van, alapvetoen -- johogynem belepot szednek a Margitszigeti futopalyara, mikozben a disznozsirra meg cigire allami tamogatast adnak

-
válasz
szőröscica
#42046
üzenetére
Szerintem azzal tobben egyetertunk, hogy Magyarorszagon olcso az autopalyahasznalati dij szemelyautok reszere. Ami szerintunk problema az az, hogy a korgyuruket nem szokas fizetosse tenni, mert ha csak a jelenlegi forgalom 15%-a ter le sporolas okan, az is rendkivul megterhelo azoknak a lakoteruleteknek, amiket epp ez az ut tehermentesit. Mashogy mondom: ez olyan, mint az internetado koncepcioja: egy masszivan pozitiv externaliakkal rendelkezo valamit nem kezdunk el adoztatassal/stb. nepszerutlenebbe tenni, ha egy mod van ra. Ha mindenkepp tobb penzt akarnak az autosoktol, legyen dragabb a benzin, legyen magasabb az utado, akarmi, de _ne_ a korgyuru legyen fizetos.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
szőröscica
#42052
üzenetére

Az M0 NEM pest. Hanem pestet ELKERÜLŐ út volt eddig. Tőlünk ortodoxabb országokban és szinte mindenhol máshol olyan hülyék az emberek, hogy ELKERÜLŐ utakat építenek. És a sok hülye, még ingyenessé is teszi, hogy ne kelljen másfelé menni, vagy keresztülmenni a városon.
De itt, ezzel szembe kell menni, mert itt mindenkinél okosabbak vannak odafönt.Nagyon jó volt az északolasz példád, csak semmi köze a nagyvárosi elkerüléshez. Ha teszemazt Milánót említed, ott már találtál volna fogódzót, de segítek, ott sem az elkerülő szakaszokon fizetsz, hanem csak a ki-befelé irányuló szakaszokon.
De fölöslegesen vitázunk, te hívő vagy, mi meg ateisták
Ennyi még belefért a PC-ségbe, továbbmenni meg nem érdemes.Ja, még annyi: ha a benzin ingyen lenne, akkor is fizetnéd a jövedéki adót, amit fogalmam sincs mire fel szednek be, és mire költik el
Ahhoz meg külön gratulálok, ha a logikusan ezek után sem útdíjból befolyó 30 milliárdot dugóban ácsorgásra kényszerítésből akarják beszedni, ahogy sugallod. -
BlacKSouL
addikt
válasz
szőröscica
#42036
üzenetére
Azt mondd meg nekem drága számtantanár barátom, hogy ha azok akik eddig is megvették a matricát, kifizettek 150 milliárd bevételt, akik meg eddig is igyekeztek kikerülni a fizetést, ezek után is ki fogják, csak épp a kisebb teherbírású utakon, de akkor mégis ki a vastag ...sz fogja kifizetni azt az égetően hiányzó plusz 30-40 milliárdot?
Mivel azt mondod ez negatívan senkit nem érint, téged se, mást se. Akkor meg mi értelme? Mert a következménye a kikerülés lesz. -
válasz
fokukac
#42044
üzenetére
a teljes izoláció felé jól haladunk

hétvégén varsóban ami feltűnt, hogy a tömegközlekedésen lévő lcd tv-ken, ahol a helyi hírek, közlekedési infók, stb ment kb minden 5-6. slide egy angol kifejezés/szó volt, a hozzá tartozó magyarázattal. nálunk meg cambridge-i diplomával nem lehet angolt tanítani...

-
válasz
szőröscica
#42046
üzenetére
Te most tényleg azt akarod mondani, hogy nekünk ez jó? Tök jó, hogy téged nem érint.
De mi hadd szidjuk már a rendszert...
-
nonsen5e
veterán
Én spéci Budaörsre elég gyakran mentem ki vásárolni és ezzel még elég sokan vannak szerintem így. Kíváncsi vagyok Budaörs főútján ezentúl mennyire lesz katasztrofális a közlekedés, előre sajnálom azokat akik arra járnak ki / be busszal. Olyan délután 4-5 órai Budai rakpart hangulat lesz, 1 perc / méteres sebességgel.

joamilestoné: A nagy gazdag Svájcban pedig voltam két éve 1 hetet, és simán megvettem az egy éves matricát (egyetlen opció ha jól emlékszem) mert annyi volt mint nálunk a 10 napos. Finnországban pedig egy centet sem kell autopályáért fizetni, és már 10 éve is milyen jó utak voltak ott.

-
szőröscica
addikt
válasz
BlacKSouL
#42041
üzenetére
Üsd be a googlebe és megmondja, hogy merre lesz ingyen.
Örülj, hogy itthon ilyen olcsó az útdíj. Nézd meg Franciaországban, Nizza környékén 15-20km-es szakaszokra, egyszeri alkalommal dobálhatod be a 2 eurókat.
Olyan dolgokon tudtok rinyálni, hogy számomra érthetetlen. Az MNYP-t még valahol megértettem, de a havi 700 forint, meg a fizetős 2*3 sávos autóút kérdését egy ilyen csóró országban...
-
BlacKSouL
addikt
válasz
szőröscica
#42038
üzenetére
Mondjuk matrica nélkül szeretnék eljutni Mogyoródról A BVSC-ig autóval. Az eddigi Fót-Auchan-M0-M3-BVSC útvonal helyett melyiken menjek?
Mondjuk Hatvanból menne valaki matrica nélkül a reptérre. Eddig elment Gödöllőig a 3-ason, M31-M0-4-esút. Ezek után melyik lesz neki a rövidebb út?
És még sorolhatnánk. Azok a vidékiek, akik kényszerből érintik a fővárost, de 1-1 alkalomért mi a pöcsért vegyenek 10 napra érvényes matricát, azok b@sszák magukat szájba, mert ezeknek kezd kiürülni a zsebük? -
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica
#42036
üzenetére
Ugyesen felsoroltad azokat, akiket nem erint a matrica kerdese, de ettol meg az eszak-del iranyu kozlekedoket es mindenki mast, aki egyebkent nem autopalyan kozeliti meg a fovarost elkerulo utat, igen erzekenyen erinthet, hogy ekkora osszeggel megterhelik az ingazasat.
Kozlekedesi alapszabaly, hogy tehermentesito utat nem teszunk fizetosse, szimplan a jozan esz miatt sem, de manapsag mar a kornyezetvedelmi okok sem elhanyagolhatoak. Ertem en, hogy te ezt nem erzed tragedianak, de ettol meg a dillettantizmus magas fokarol tanuskodik egy ilyen dontes.
Kozben olvasom a kovetkezo hsz-ed. No comment, szemellenzosseg level999.
-
szőröscica
addikt
válasz
fokukac
#42037
üzenetére
Én mindig a nullást használom ha lehet, nem kell mondanod, hogy gyors és megéri, csak úgy gondolom, hogy alapvetően a nagy többség eddig is perkált az autópályáért, és ezután is fog. Ha meg egyesek emiatt átülnek tömegközlekedésre, akkor csak jobb lesz. A város autóval élhetetlen jelen pillanatban, és úgy gondolom ez nem olyan nagy gond, mert szörnyű a levegő, minél többen ülnének bkv-ra, annál jobb lenne.
Nagy a leterheltsége, ha a bevételeket a karbantartásra fordítják és nem haveroknak fizetik ki, akkor nekem nincs ellenvetésem.
-
válasz
szőröscica
#42036
üzenetére
ha csak félkört kell menned, akkor nem sokkal hosszabb, és időben mindenképpen megéri.
Igazából 2009 óta, mióta körbeér, szerintem jóval kisebb pl. a Hungária forgalma, és pl. a külső kerületek közti átjárás is sokkal könnyebb. A b. nejem úgy jár Szolnokra, hogy kimegy az M3-ason és körbemegy, mert általában sokkal gyorsabb, mind a városon át.Azokról a részekről, ahol pedig más út nincs (pl. A Szentendrét és Dunakeszit összekötő), ott meg végképp bicskanyitogató. Leginkább az, hogy marginális bevételnövekedésért sokakat megszopatnak, az a vérlázító)
-
szőröscica
addikt
válasz
Viszlát
#42035
üzenetére
Kitől tehermentesít?
A teherautóktól? Eddig is fizettek útdíjat, ezután is fognak.
A román kisbuszoktól és öngyilkos merénylőktől? Eddig is megvették a matricát és a nulláson kerültek, most is fognak.A magyar sóher tahó meg eddig is bement a városközpontba, mert 20km-el rövidebb ha átmegy pesten, mintha a nulláson csatlakozna az m1-m7-ről az m3-ra. Nem érdekli, hogy minden pirosnál állni kell, és se üzemanyagban, se időben nem fog semmit, kevesebb km, a városon keresztül hajt.
Én nem látom a tragédiát ebben a fizetős M0-ban, de biztos van, ha ti mondjátok...
-
és igen, fizetős lesz az M0-ás!


a matrica sokkal jobban.
teljesít. -
Tim82
félisten
válasz
BlacKSouL
#42030
üzenetére
Ebben az esetben nem lesz gond.
Ha flottás vagy, kérdezd meg a flottás kapcsolattartótól, hogy a hivatalos tarifánál olcsóbban meg tudja-e oldani a szolgáltatónál a régi telefon függetlenítését (nem úgy értem, hogy okosba', egyszerűen van, hogy flottás előfizetés esetén ilyesmire kedvezményesebb a díj).
Viszlát: 4-en/iOS 7-tel még biztosan nem így volt, 6 lesz még a környezetemben (kollégám nemrég vette át), ott még nem tudom, mi a helyzet.
-
BlacKSouL
addikt
Neem akarom én odavissza, csak most az új telefon kapcsán töprengtem el, hogy eddig ilyen dilemma nem volt. Most viszont ha valami mégis gebasz a N5-el, akkor az Ace-be vissza kéne tennem, mert az lassúcska-öregecske ugyan, de 3 éve működik. Működjön az új is, csak én túlbiztosítok minden ilyen tekkknikai dolgot előre.

Mindazonáltal ha valaki megszokik és megszeret/belakik egy telefont, akkor kissé nehezen megy a váltás, hiába jobb az új.
És a családban mindenki kék, kártyás, csak én vagyok pink előfizető, tehát mivel eladni/eldobni nem akarom, valaki örökli, ha át tudom alakíttatni függetlenné. -
Tim82
félisten
válasz
BlacKSouL
#42026
üzenetére
Alkalmas, de ha sokszor csinálod az ide-oda tömködést, előbb-utóbb eldeformálódhat a standard keret és beakadhat egy ilyen cserénél a "normál" sim-et fogadó telefonod sim-foglalatába. Nem riogatni akarlak, de velem előfordult már mind a saját kerettel, mind adapterrel ez, mondjuk én havi-kéthavi rendszerességgel tettem a sim-em másik telefonba.
-
BlacKSouL
addikt
Namost, ha a microsimre is alkalmas(perforált/körbebehasított) standard sim belsejét kitördösöm, akkor azt már utána a standard simes telefonba nem fogom tudni visszatenni? Vagy a standard keretébe visszatömködve még alkalmas lesz rá?
-
nonsen5e
veterán
-
-
Bjørgersson
félisten
Úgy látom, nem vótmá még;
-
BlacKSouL
addikt
válasz
fokukac
#42017
üzenetére
Ha nyugalomban van, és csak a rendszer dolgozik üresjáraton, akkor az eddigi tapasztalatom alapján kb. 12 óránként 5%-ot merül. Azaz, ha nem nyúlnak hozzá, akkor elméletileg 10 nap a készenléti ideje.
Persze ennek így nem sok értelme van, de már ezt is tudjuk
Viszont a Galaxy Ace 30-35 másodperces, és néhány ismerős/kolléga 2-3 perces GPS pozícionálásához képest a 4 azaz négy4!4 másodperc enyhén megdöbbentett.
Ezt még a PNA sem tudja, mondjuk abban nem is dühöng ennyi mag. -
tildy
nagyúr
válasz
concret_hp
#42016
üzenetére
Hat de latod, sok volt az a 300 forint.... ( ami mondjuk igy elegge hulyeseg volt, de mondjuk egeszsegpenztarral mar nem lett volna annyira)
-
válasz
concret_hp
#42016
üzenetére
hát ezért minimum egy hét ban járna

pssz, itt minden szép és jó.
beszéljünk inkább a p*náról. Az is szép és jó...
-
concret_hp
addikt
tavasszal faternak észrevettek valami kis szívritmuszavart... alapból hetekre kapott időpontot, majd még valamennyi idő, mire ráraktak egy 24 órás ekg-t, amivel valamit nem állítottak be jól v ilyesmi, és nem mért semmit... erre közölték, hogy kezdje újra a procedúrát
magánúton ezután jelentősen gyorsabban elintéződött
lassan tulképp nyugdíj alap helyett nyugdíj + tb alapot kell csinálni magunknak, ez van 
-
concret_hp
addikt
voltam egy agyérműét közelében... hát érdekes élmény

-
Winner_hun
félisten
válasz
Bjørgersson
#42007
üzenetére
Fürdés..
-
BlacKSouL
addikt
Az milyen új hülye divat, hogy csörgésnél villog a telefon vakuja, telefonálás közben meg világít a vakvilágba ? Nagyon hülyén néznek ki emberek világító leddel a fejükön. De gondolom ez most valami divat, tehát ők divatosak. Mondjuk pár éve még menő volt a rezgésre/hangra/gsm jelre kékpirosan villogó bizbasz, szóval nem csodálkozom, csak [facepalm]
-
tildy
nagyúr
válasz
bandus
#42009
üzenetére
Haaat, remélem ott ez tényleg lefedi, csak mert nekem is van egeszsegugyi magánbiztosítasom itt, aztán mégse arra küldött a haziorvos. Most azt mondták, ha csütörtökig nincs időpont, keressem őket. Pénteken legkésőbb bemegyek, és raveszem őket, hogy ennek terhére küldjenek el. Hihetetlen....
-
Viszlát
addikt
válasz
bobsys
#42004
üzenetére
Igen, van egy behivhato program (mainframen minden feladathoz van
), ugy hivjak, hogy IEBGENER, ami vegulis masolast vegez. Email eseteben tulajdonkeppen azt csinalja, hogy az input datasetet atkuldi a sysoutnal megadott SMTP started taskra (a job-ban beirkalt szoveget is ki tudja nyomtatni, igy szoktak standard fejlecet beallitani pl).Reszben mar meg is valaszoltam a kerdesed, sajat SMTP servert hasznal, kell legyen egy started task ami ezt a funkciot latja el es meglepo modon SMTP-nek hivjak. Legalabbis meg sosem talalkoztam olyan idiotaval aki atnevezte volna.
Biztos van valahol kulsos megoldas is, de nem lattam meg sehol, meg az OS resze a beepitett smtp, szoval total felesleges is lenne.Olyan lehet meg, hogy sysplex eseten nem mindegyik LPAR-on fut smtp es ha bena volt a sysprog, akkor csak akkor fog mukodni a dolog ha az SMTP-s LPAR-on futtatod a job-ot. De nem hiszem, hogy ilyesmivel kene kinlodnod, altalaban minden normalis helyen van elore megirt draft job amit lehet hasznalni emailhez, csak a datasetet kell megadnod amit kuldeni akarsz, illetve nyilvan olvasni is tud felteteleket, stb.
-
tildy
nagyúr
Amugy a surgos vizsgalatra itt meg mindig nincs idopontom... Mar ket hete. Meg az a szerencse, hogy otthon latott orvos (maganhoz mentem vegul) , es igy tudom, hogy minden rendben van.
-
Bjørgersson
félisten
válasz
Winner_hun
#42005
üzenetére
Pacsalas?
-
-
Winner_hun
félisten
Jajj de aludni kéne már. Pedig a pacsálás még hátra van.
-
-
bobsys
veterán
Ert valaki itt a mainframehez? Lenne kerdesem a mainframerol valo e-mail kuldessel kapcsolatban. Viszlat kollega?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 32GP850-B 32'' Sík QHD 165 Hz 16:9 G-Sync/FreeSync NanoIPS Gamer Monitor - Karácsonyi akcióban!
- RYZEN 7 5800X + hűtött VRM-es A520 alaplap + 32GB hűtőbordás DDR4 kit! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)!
- Noblechairs Epic - Valódi bőr
- iPhone 15 PLUS 128GB kék sérült kijelző, KÁRTYAFÜGGETLEN! Akkumlátor 90%! Fulldoboz!
- GAMER PC - i7-7700, 16GB DDR4, GTX 1650
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi







Hát azok azért szükségesek, hogy a nagyon mélyen tisztelt urak kellemes környezetben élhessenek, hogy nagyon okosan gondolkodhassanak, hogy mindenfélét kitaláljanak, amitől neked, és mindenkinek nagyon jó lesz.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



