- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Légies iPhone halvány színei
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Google Pixel topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor 200 Pro - mobilportré
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
daveoff
veterán
Dying Lightal az volt, hogy 1 CPU magot használt az elején, és ugye a nagy nyílt terek szétgyilkolták a procit, azért esett le a GPU kihasználtság. Lehet a VRAM is kevés volt, de a fő gond a CPU használat volt. Szerintem GTA-nál is valami hasonló lehet a háttérben, nem a GPU/VRAM fogy el, hanem rosszul kezeli a CPU-t.
-
Asbee
veterán
Nem ezt magyaráztam több hsz-ben, hogy ilyen felbontáson gáz lehet? De ezt sem tartom jó példának. Ki játszik 4x msaa-val ilyen felbontáson? Ide eleve nem a 970-et ajánlanám...
(#14969) Szinyák: 161k volt. Nem nagyon fogok tesztelgetni, max majd valami max OC-t megkeresek, de csak hétvégén. 1500/1900-al vígan elvan.
(#14965) daveoff: Köszi, én is örülök, hogy ezt választottam. Masszív kártya, nagyon jó hűtéssel. Még mindig csodálkozom hogy nem hallok semmi szélzajt a kártya felől és hűvös. Tuningal.
-
Asbee
veterán
De most ezen mit nézzünk? Persze hogy 980-on jobban fut ilyen felbontáson élsimítással. Azt meg hányszor kell leírni, hogy azt írja ki mennyi töltött be a memóriába nem, hogy mennyit használ. Oké valamiért csak 3,5 gigáig megy, de ennyi. Semmi teljesítmény romlás. Ezek a videók kb azt mutatják nincs itt komoly gond. Komolyan nem értem, hirtelen mindenhova kevés a 970 vramja, eddig meg elég volt mindenhova... Elhiszem aki becsapva érzi magát, de azért ne találjunk már ki mindent...
A 6 gigás kártyádon ugyanúgy többet töltene be 4 giga felett is. Ha nem neked van a 6 gigás 780 akkor bocs.(#14964) Erdei88: Ilyen 0fps meg 3500+ Mb vram számok jelennek meg előtted nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem is hardveres a gond. Nincs sok időm és energiám ezt kifejteni, mert közben munka van, de nagyon fontos, hogy ne vonjunk le téves következtetést a tesztekből. De ha elküldöd a cikk linkjét, akkor írok róla egy anyagot, hogy például ez mitől van, és hogy ez amúgy abszolút javítható, és hogy miképpen.
Értem, hogy a számok nem hazudnak és, hogy a júzert nem érdekli, hogy mitől kevesebb, de legalább fél tucat jobb magyarázatot tudok adni arra, hogy miért ilyen a két teszt eredménye annál, minthogy kijelenteném én is, hogy az a 0,5 GB-nyi lassú memóriarész a hibás. -
#35434496
törölt tag
Eddig mindenki ódákat zengett a 970-ről. Most meg páran hisztiznek mert csak 3.5gb-t használ a kártya. Ugyan már szerintem meg ugyanolyan jó a 970 mint amikor megjelent. Arról nem is beszélve amilyen jó a forint ha visszakapod a kártyád árát ma egy ugyan olyat nem tudsz venni csak ráfizetéssel.
-
ÁdiBá
veterán
Na, akkor a GTX980 mégis hiba mentes...
Bocsánatot kérek, nem hibát akartam írni, az nem pontos.
Lassulás mentes.(#14908) BMW001 Szerintem itt a többségünk nem FullHD-ban játszik.
Nevetni fogsz de én WQ HD ban játszok és még azt is felszórom néhány játékban ahol bírja 4K*ra.
FullHD már 3-4 éve nem használok biztos. -
katt777
félisten
Ha egy játékot DIREKT úgy írnak meg, hogy RAM-ot zabáljon, kevsebb RAM-ra meg nem optimalizálják, az szten nem a VGA-gyártók felelőssége. Én jó párat kipróbáltam 2GB-os kártyán azonos beállításokkal, és nem volt problémám velük. Youtube-on videók is találhatóak. Dying lightom nincs, de nem kizárt, hogy GTA4 szindrómája van.
Miért ne lehetne segíteni rajta?
Csak annyit kell tenni, hogy ok és ész nélkül ne terjeszkedjenek a játékok 3.5GB fölé, illetve ilyen esetben (vagy eleve) olyan adatokat a +0,5-be irányítani, amelyek a legkevésbé lassítják a megjelenítést. Ebből máris következik, hogy gyorsulni fognak az alkalmazások, tehát csak nyerünk vele. Én is erre céloztam már jóval azelőtt, hogy bejelentették volna a javított meghajtót.
Motion_Blur: Az is megvan még.
De írtam már: GB 970OC. Alapból 150MHz-et rádob a gyári boost GPU-ra.
raczger: FC4 pont az a játék, amelyet egészen eddig is ULTRA beállításokkal játszottam 1080p-ben lag nélkül. Erre (is írtam), hogy ha optimalizálnak valamit, az kevesebb RAM-on is képes elfutni. Erről is van fent egy videó 7870XT vs. 280X: maxban fut mindkettő (egymás mellett), tökéletesen, csak 4-6FPS-szel lassabb az XT (ami tuniggal simán behozható). De láttam olyat is, hogy AMD kártyán HBAO-t futtatott valaki, ami ugye nV-s eljárás...
FC4 esetében nálad 3GB fölött használ, egy 280X-en 2800MB-ot eszik, nálam meg 1970MB körül fogyasztott, miközben a játékélmény ugyanaz. Persze, mint jelezték, vannak játékok, amelyek gyártói (talán hardvergyártói támogatás miatt) nem hajlandóak kevesebb RAM-on normálisan futni, vagy csak simán szarul írták meg őket. -
bombibmw
veterán
Én is köszi a linket!
Be volt kapcsolva,igen.
Tapasztaltam én is,bár nem sokszor volt 80% körül.
Látni a képen,hogy a minimum fps 30 volt,azért az kemény egy 970 Sli-vel.
Lehet,hogy pillanatnyilag rákapcsol valami vsync félét és ezért esik vissza a kihasználtság.
Ez egy jó bench lesz,eszi a gépet rendesen.
Van benne Stress FX,vagy mi,meg minden. -
Televan74
nagyúr
8GB -os modellek árát meg fogják kérni,mind két oldalon.Tényleg nem kapkodja el egyik gyártó sem a 8GB -os modellek bevezetését.Sőt olyat is olvastam,hogy csak a 980Ti lesz 8GB memóriával és 384bittel.De ezek még csak találgatások.Minden esetre egyre több játék fogja igényelni a több memóriát.
-
brumi1024
veterán
"Egyrészt a képeket a 344.75 legújabb WHQL driver vezérlőpultjából készítettem, másrészt pedig az értékek átállításának érezhető hatása van a játékban. Innentől kezdve pedig nem csak UI szinten létezik az opció, hanem a driver-ben is. Ez nem elméleti sík hanem gyakorlati, saját tapasztalat!"
Oké, hogy nem elméleti sík, csak hogy az ember nem tökéletes műszer, nem tudhatjuk, hogy a Te megfigyelésedet mennyiben befolyásolta az, hogy be szeretnéd bizonyítani az igazad. Ha nem látunk bele a kódba, nehéz bizonyítani bármit is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 300-as drivernél alakították át ezt. Emlékszem mert írták, hogy a rendszert átdolgozzák, ugyanis nagyon sok hibát eredményez, ha hagyják ezt a beállítást általánosan élni. Minden játékhoz a profilt a pre-render értékhez kell szabni, vagyis előbb megbeszélik a fejlesztőkkel, hogy mi az ideális a motorhoz majd beállítják. Erre azért van szükség, mert a mai motorok nagyon komplexek. Például a Frostbite 3 itt a legnagyobb probléma, mert az már úgy van megírva, hogy lezárja a driverek előtt a módosítások lehetőségét. Értsd úgy, hogy magát a drivert szándékosan hibára kényszeríti, csak azért, hogy ne futtassa le a processzoron a meghajtó a state filtert. Ennek az az oka, hogy state filter programon belül és az API-ban is megtörténik, tehát semmi szükség arra, hogy harmadszor is legyen terhelés, ha már megvan az átszűrt lista. Na most egyre több motor használja ezt a modellt, mert felesleges háromszor elvégezni ugyanazt a feladatot, csak azért, mert az API így működik. Viszont hibára kényszeríteni a drivert nem ajánlott, mert ott a programösszeomlás lehetősége, ezért nagyon ki kell számolni, hogy a driver és a motor stabilan működjön, különben jön a device_hung error, és leválasztásra kerül az erőforrás, ami a program lefagyásához vezet. Éppen ezért az ilyen extrém igénybevételt jelentő motorokra mindenképp meg kell tiltani a driveres felülbírálások lehetőségét, ugyanis senki sem akar fagyást, még a fejlesztők sem. Ez már innen egy kooperációs fejlesztés, hiszen közösen döntik el a cégek a profil beállításait, hogy a rendszer stabil legyen.
Ugyanilyen problémák vannak a draw call optimalizálás oldalán is szintén a Frostbite 3-mal. Azért működik ez a rendszer ilyen grafikán, ennyire gyorsan, mert van benne egy rendkívül bonyolult rendszer az erőforrások ellenőrzésének elkerülésére. Ugyanis minden beállított parancs ellenőrzi, hogy a futtatáshoz megvannak-e a feltételek a GPU-n belül, de ezt mindenki tudja, hogy megvannak, mert a fejlesztő képes ügyelni arra, hogy a szükséges adatok konstansak maradjanak, de az API-ezeket akkor is ellenőrizni akarja, ha nem változnak. Ez is egy agresszív beavatkozás az egész működési modellbe, aminek nem kellene megtörténnie, de ha teljesítményt akarsz, akkor hozzá kell nyúlni ezekhez a nem ajánlott dolgokhoz, és ehhez szintén biztosítani kell a megfelelő drivert és profilozást, különben nem fog működni az ellenőrzés hibára kényszerítése.
Szóval az, hogy egyre kevesebb beállítás működik fizikálisan a driverben nem azért van, mert ki akarnak cseszni a PC-vel, hanem azért, mert túl komplexszé váltak a rendszerek ahhoz, hogy garantálni tudják a stabilitást különböző konfigurálás és profilozás mellett. A DX12-ben pedig ez az egész eltűnik, és a fejlesztő megkapja a lehetőséget, hogy úgy állítsa be a rendszert, ahogy ő jónak látja. Kvázi saját maga írja meg a grafikus drivert a programba. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A játékprofilban lévő beállítások. De ez már nem része a vezérlésnek. Ugyanezt olvassa ki az Inspector, csak hiába van ott, ha el van vágva a beállítás a drivertől. Fogd fel ezt úgy, hogy a control panel egy UI a driver fölött. És az UI tartalmazhat olyan dolgokat, amelyeket maga a driver már nem ismer. Ezért tűnt el a globális beállításokból ez a paraméter a 300akárhányas csomag óta. Maga a modul, ami mögötte volt megszűnt a driver szintjén. Helyette lett egy másik modul, amit az NV állít be aszerint, hogy a fejlesztőkkel mit beszéltek meg. Ez teljesen normális irány, mert ez a beállítás nem a felhasználó kezébe való, hiszen a teljes profilt a pre-render értékhez kell szabni, különben rossz lesz az élmény.
Később a DX12-vel ez az egész teljesen el fog tűnni a driverekből, mert a fejlesztőnek exkluzív joga lesz ennek a paraméternek a beállítására, és ezt gyártó már külsőleg nem változtathatja meg. Ennek az oka, hogy így fog működni az, hogy a komplex motorokat fix paraméterezéshez kell tervezni, így annál jobb élményt tudnak a fejlesztők nyújtani, minél több paraméter felett birtokolnak exkluzív beállításra vonatkozó jogokat.(#8285) TTomax: Gondol bele abba, hogy te mozgatod a kamerát, és igen nagy probléma lenne, ha mondjuk fehér pixelmintákat áthoznál olyan helyre, ahol az új képkockán már fekete pixelminták kellenek. Ez drámaian csökkentené a képminőséget, hiszen fekete pixel helyett szürkét kapnál. Ezért döglöttek ki mindig a driveres temporális AA megoldások, mert rengeteg képi hibát hoznak magukkal, és driverből ezeket nem tudod korrigálni. Alkalmazás szintjén már nagyon jó lehet a temporális megoldás, mert a fejlesztő írhat egy analitikai algoritmust az egészre, amelyhez esetleg társíthat hibakorrekciókat, és egyéb más képjavító technikákat, mert hozzáfér olyan adatokhoz, amelyet a driver amúgy nem ér el.
A supporttal nem lehet mit kezdeni. Nem akkor kellett volna bevetni, amikor az MSAA haldoklik.
-
rambustibi
őstag
-
Semmi kiváltság nincs !!!
Dobd be a kosárba,és láthatod,VAN MO.-ra POSTA!!! Volt és van posta,én is gondolkodtam ide kéretem a vga-t (nem ref-t),de nem pazarolnék el időt vga tesztekre a család mellett,amikor végre itthon vagyok.
Ha 980-ra ráfizetnek,mert úgy sincs szükség teljesítmény többletre,
akkorapostamegércicergésmentességet.
De akkor majd jön az,hogy nem néz ki sehogy,nem illik a gépbe,meg nem menő. -
Brutál. Így Yt-on ráadásul annyira hasra sem estem a grafikától, kb a Walley is van ilyen részletes...
Nem akarom tudni, mennyivel megy egy radeonon.#6924: Az. És a legidegesítőbb benne, hogy az egész csak egy optimalizálatlansági blama, ilyen szintű grafikát 40fps@fullHD-n egy 770-nek vinnie kéne.
A GM204-es cuccokat mind eladták, csinálják a piacot a GM200-nak.
-
daveoff
veterán
Köszi! Majd mindenképpen leírom mi a vége miután kiteszteltem, de még előtte játékokban ki akarom próbálni mit tud a 980. Az biztos, hogy ezt az 1540MHz-et(alapfeszen) simán viszit játékokban, és szerintem van benne még. Egyébként az enyém ennyire jónak számít, nem vágom, hogy mi a jó tuning egy 980-nál.
-
regener
veterán
Tehát e teszt szerint szar az Zotac kártyája mert a a referencia 1126Mhz-re rátudtak húzni +295MHz-et, de a gyárilag 165Mhz-el magasabban járó kártyára már csak +108MHz-et?
Úgy hogy a referencia magasabb feszültségen és TDP limiten ment, míg a Zotac AMP Extreme meg alacsonyabb fesz és alacsonyabb TDP limittel?Vagy én vagyok hülye vagy valami elvan cseszve itt:
ref: Nagyobb alapfesz + nagyobb TDP limit = nagyobb OC (295Mhz)
Zotac: Kissebb alapfesz + kisebb TDP limit = kissebb OC (165+108 = 265Mhz)ref: boost érték 1560.3MHZ
Zotac: boost érték 1525.9MHzoc értékek matek:
295-265= 30Mhz különbségboost értékek matek:
1560-1526= 34Mhz különbségÉn ebből annyit fogtam fel hogy kevesebb feszültséggel 34Mhz-el lassabban megy, miközben hűvösebb, csöndesebb és alapból már kapott egy jelentős tuningot ami azért meglátszik a ref melletti csúszkán.
Illetve ide még azis beletartozhat hogy mint a topikban egy ASUS STRIX 970-nél is más embernek más a max stabil boost, de ő egyet tuningolt és megállapította hogy az összes Zotac 980 AMP Extreme szar. -
ÁdiBá
veterán
Nem tudom már fentebb rakni. Ma is több mint egy órát játszottam vele. Fel van tolva csutkára. Semmi baja. Nem akad nem esik be az fps. HD packal természetesen.
Mellesleg én meg tapasztalatból mondom ez a játék kamuzik a vram használatról.
Fentebb linkeltem eredmènyt. Huzni se kell a kártyát ehhez a játékhoz. Ugy hogy nem tudom miért sírnak itt hogy jaj 6Gb kell. Kell a fenét -
haxiboy
veterán
A kábelt megoldom majd valahogy, vagy beharisnyázom, úgyis hátra van még az összes tápkábel szálankénti beharisnyázása, meg valószínüleg gépházcsere is szóba fog jönni mert kevés hely van a felső ventillátorhely és az alaplap között így mondjuk egy corsair h100i már nem fér be, push-to-pull meg esélytelen. (CM Storm Scout II Advanced). Utódnak Corsair 750D/780T-re gondoltam, főleg az utóbbi.
-
Sage83
aktív tag
Majd adnak ki rá valami új Patch-et amivel már jobban fut a game,mert ez így nem az igazi sokak számára... Szerintem
Én személy szerint egy Asus Gtx 970 vagy Msi 970-re pályázok,ha 970-es karival nem tudok majd normálisan játszani akkor csaó Shadow of Mordor !!!
5 percen belül tudod szerkeszteni az előző hozzászólásod, kérlek, tedd ezt meg a jövőben!
[ Módosította: BomiBoogie ]
-
csibuka85
őstag
Jók a tesztek tényleg mi több a te kártyád is jó lehet. Elég szomorú hogy a 900-as szérián gyengébben megy a benchmark mint egy 700-ason. Amúgy milyen kártyád is van ?
Ja látom neked van 6 gigás Evga-d. Jó kis kártya, kár hogy 780Ti 6gb os. Milyet szeretnél venni helyette amúgy ?
-
#Morcosmedve
veterán
Nem rossz
csak ne ciceregjen...ami volt eddig jetstream nálam, mind baromi hangos VRM-el rendelkezett.
Én is már gyárilag 1300Mhz+ os boost-os VGA-t nézek, mert az a tuti, aztán OC-zni meg tippmix.
Esetleg egy EVGA SC Ref-et bepróbálni...
-
havenger
tag
Utána olvastam a témának, mivel berendeltem egy sima ACX-es 970-et az aqua-ból tegnap. A bordák meg a hőcsövek ugyan azok, csak a ventilátorok változtak belül, meg ugye több lapát van az ACX 2-n.
Az "elcsúszott" heat pipe-hoz meg: A képeken is látszik, hogy egy 20x20 milis felületre nem véletlenül nem fér oda egy 26-30 mili széles felület. szóval gondolom két lehetőség lett volna: vagy berakják úgy hogy a két szélső heat pipe-t részben fedje le a GPU de így két rés is a GPU fölé esik, vagy a mostani verzió, ahol csak egy rés esik a GPU fölé, de a két vastagabb cső teljesen befedi a GPU felületét. Hőt így is vezet el a kis harmadik cső, de kevesebbet.
Ahol láttam tesztet ott pl 71(asus) vs 73(evga) fok volt terhelés alatt, de az EVGA alapból magasabb órajeleken megy, igaz kicsit hangosabb is.Bár szerintem is az Asus favorizálandó a hűtést nézve, de tegnap 9 ezerrel drágább volt mint az EVGA SC, ráadásul, ahogy olvastam EU vásárlók ingyen +2év garanciát kapnak, ha beregisztrálnak az EVGA oldalán, és azért nem mindegy ha három év múlva is még 2 év garanciával lehet túladni rajta. A hivatalos fórumon meg ingyen backplate-t is emlegettek kipostázva, de átdolgozás alatt van a promóció éppen, szóval nem tudni lesz e belőle valami.
Egyetlen felróható hiba a silányabb VRM az EVGA-n, néhányan cicergésre is panaszkodnak a hivatalos fórumokon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- Sapphire R7 250 1GB
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest