- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
GTX 970 vagy 290/X-en gondolkodom, egyelőre a 970 felé hajlok a fogyasztás miatt (500W-os tápom van, szóval a másik kettőhöz táp is kellene a GTX 970-hez meg ez is elég + jobb is).
Az lenne a kérdésem, hogy az ASUS GTX 970 STRIX-ek mennyire megbízhatóak ?
Látom a GPU + VRM hűtve van a memóirákban viszont nem vagyok biztos pedig eléggé magas órajeleken járnak.
Jelenleg egy ASUS R7 260X-em van amin "hasonló" DC2-es (VRAM-ot nem hűti) a hűtés van és bizony néha túlmelegszik a szintén 7 GHz-es memória ami textúrahibákban nyilvánul meg.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz daveoff #6950 üzenetére
Én sem szenvedek vele, pedig csak egy 260X-em van és most jött új béta direkt a COD-hoz és az AC-hoz.
Azt viszont én is észrevettem, hogy a procit nagyon terheli, nagyobb területeken 90% a proci használat SP-ben és emiatt nálam is ingadozik, de ez nem a VGA hibája.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Régebbi játékok nem hiszem hogy támogatnák, én is csak az AW-ban láttam először, illetve Sweetx-szel belehet rakni szinte bármely másik játékba (pl. Mass Effect 3-ban is az in-game FXAA helyett ezt használtam).
Szerk.: injectSMAA
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Na megjött az enyém is (ASUS STRIX 970)
- coil whine / cicergés: van 200 FPS fölött ha odahajolok hallom, de oldallappal nem, 300 FPS fölött már úgy is hallani, de még nem vészes - így nem zavar mert 60 FPS-sel játszom mindent úgy meg semmi nyoma.
- jó hogy részben passzív a kártya, de üresjáratban pár perc alatt eléri az 50 °C-ot és többnyire a fölött is marad így fűti a házat. Érdemes átszabni a venti profilt mert alacsony fordulaton sem hallani őket.
- játékok alatt eddig 72 °C GPU és 94 °C VRM hőmérsékletet mértem a gyári venti profillal - szerintem ez OK.
- GPU Tweakben 1253 MHz a max boost viszont játékban is 1316 MHz-ig megyKi lehet kapcsolni az idegesítő fehér ledet, vagy le kell ragasztanom ?
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Cicereg az ASUS is, de nálam a ház + terhelés alatt a többi venti elnyomja a hangját így különösebben nem zavar üresjáratban pedig szerencsére néma.
-
#85552128
törölt tag
Mennyire baj az ha a kártya vége (nem a kimeneti rögzített rész) nem pont egyenes hanem kicsit lefelé hajlik a súlya miatt ?
Próbáltam rögzíteni a tápkábellel, de még így sem teljesen egyenes mert a kártya annyira nehéz hogy lehúzza.Egyébként az, hogy gyakorlatilag minden gyártónál jelentkezik a Coil whine nem lehet, hogy valamilyen GPU-val kapcsolatos hiba ? Pl. régebbi tápoknál ha a CPU C6 mód be volt kapcsolva akkor csinált ilyen zizegő hangot a gép.
-
#85552128
törölt tag
Igazgattam rajta a tápkábelt felkötöztem és most így áll: [link]
Kicsit még ferde de ez már nem kellene hogy gondot okozzon.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz katt777 #8174 üzenetére
Driverek terén engem meglepett, hogy mennyire buta az alap vezérlőprogram és ezt nem a dizájnra értem, rengeteg dolog ami a CCC-ben alap már évek óta hiányzik belőle és ami benne van azt is az AMD driverben jóval részletesebben lehet állítani (pl. videó beállítások, meg külső program/trükkök kellenek a teljes RGB tartományhoz HDMI-n). Az egyetlen dolog amit találtam és az AMD driverben nincs benne az a tripla pufferelés DirectX alatt.
Amúgy DA:I-hez ugyanúgy kellettbéta"GameReady" driver és azzal is ugyanúgy gondok vannak szóval kissé túlzás hogy AMD-n annyira szar a driver, mindkettő kb. hasonlóan teljesít. A Maxwell teljesítmény/fogyasztás mutatója ami inkább meggyőző.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
DX12 majd kiderül ha kijön. Eddig úgy van, hogy elméletileg minden jelenlegi generációs kártya (AMD, nV) támogatja, aztán lehet MS majd utolsó pillanatban azt mondja, hogy bocs, de ilyen-olyan szuperfeature miatt egyik sem képes rá az AMD/nV meg előránt a "semmiből" egy új gent
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz katt777 #8196 üzenetére
"...All major hardware companies have announced that their current generation of products will fully support the new Direct3D 12 API..."
De itt is itt van: [link]"Jelen helyzetben tehát a DirectX 12-t hivatalos bejelentéssel támogató hardverek tekintetében az Intel Gen7.5, illetve az NVIDIA Fermi architektúrája korlátozott sebesség mellett fog működni, míg az MMU-val rendelkező NVIDIA Kepler és Maxwell, valamint AMD GCN architektúra, illetve a Qualcomm Adreno 400-as GPU IP családja a hardveres támogatásnak is megfelel, ami nagyobb tempót jelent majd."
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz zegi_norbi #8207 üzenetére
Később lehet, hogy jó lesz, de jelenleg a GPU húzás alig ér valamit, a memóriánál +400 MHz, hozott ~8 FPS-t.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz #16729600 #8216 üzenetére
Ha HDMI-ről megy a monitor akkor ezzel a programmal: Nvidia Full/Limited Range Toggler kiválasztod a Full Range-t majd reboot és jók lesznek a színek.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
válasz csibuka85 #8410 üzenetére
Ha elér egy bizonyos hőmérsékletet akkor elkezdi csökkenteni az órajelet - ezáltal elkerüli a túlmelegedést, de a teljesítmény is csökken.
Amúgy lekopogva jó ez a STRIX, ma is ~7 óráig folyamatosan 60-100% között volt terhelve a GPU és 72/93 °C fölé (GPU/VRM) még nem ment.
Egy 290/X már megolvasztotta volna az oldallapot[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Láttad a smileyt mellette ? Vagy ahhoz már túl "feldúlt" voltál. A VRM tökmindegy mennyi amíg 100 alatt marad (bár azt azért hozzátenném hogy amivel játszottam sokkal jobban terheli a vga-t mint a bf4), de a GPU hőtermelése es fogyasztása jóval nagyobb cifrázhatod amíg akarod... Az X-ről ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz hdekakas #8593 üzenetére
Ebben igen, külföldi oldalakon van több teszt több gyártó kártyájáról is. Mondjuk nem tudom milyen részletességgel/mivel játszol, de ha már megvan a 290 (főleg ha két db.) nem hinném hogy annyira megéri váltani.
Szerk.: Nekem a driverekkel nem volt gondom AMD-vel és eddig nV-vel sem. A zöld oldalon is ugyanúgy fel kell rakni a legfrissebb drivert ha új játék jön és ugyanúgy vannak kisebb-nagyobb bugok (lásd a fentebb is linkelt hotfix, meg a pár héttel ezelőtti sokaknál kék halált okozó driver).
Ami fő szempont volt a 290/X vs GTX 970 vásárlás előtt az, hogy ugyanolyan teljesítmény mellett nem kell tápot cserélnem (Aurum s 500W) és az alacsonyabb fogyasztás miatt jóval kevesebb a hőtermelése a Maxwellnek.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Montesantos #10636 üzenetére
Nem tudom pontosan mit kellene nézni, de ha értékekről van szó akkor szerintem a GPU-Z-t is a Sensors fülre kellene rakni.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz papgabi81 #10701 üzenetére
Ahhoz a felbontáshoz 1db kártya kevés lesz, bár attól is függ milyen igényeid vannak. i5 vs i7-re annyit mondanék, hogy a legtöbb játékban _jelenleg_ nincs sok különbség, de van ami aminél min FPS jobb eredményt hoz i7-es procival (pl. Dragon Age: Inquisition nagyon szereti a 4+ szálat).
Pl. itt a GTX 980 egész jó eredményeket produkál: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz #Morcosmedve #10877 üzenetére
Ha igaz amit a kommentelő ír akkor ezzel már nem kell a kis program a teljes RGB színtérhez hanem kiválasztható a driverből.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nem végez az nV telepítő sem uninstallt, meg lehet figyelni, hogy csak akkor megy el a kép amikor a drivert telepíti és minden custom beállítás a vezérlőben megmarad - sima frissítés történik uninstall nélkül.
Nekem AMD-vel sem volt gondom driverek terén és simán csak frissítettem DDU-t meg akkor használtam amikor nVidiára váltottam akkor is csak "biztos ami biztos" alapon.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz rapidsquirel #14673 üzenetére
Valószínű nincs még CF profil/kell új driver.
-
#85552128
törölt tag
válasz rapidsquirel #14678 üzenetére
Egy eleve olyan játékról van szó, ami 1 CPU magot terhel 100%-on a többit meg alig alig így a legtöbb esetben CPU limit van - röviden optimalizálatlan fos mint az összes többi Gameworks cím...
100% view distance-en egy GTX 980-is 30-40 FPS között teljesít, bár gondolják vegyél kettőt belőle.
A CF/SLI-hez visszatérve a mérések eleve az nVidia "GameReady" driverével lettek mérve az AMD-nél még nincs ilyen optimalizált driver + a játékra is ráfér pár patch.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
Mondjuk kapásból fikázás helyett előbb nem ártana tájékozódni... Még ha tényleg el is írták volna az az egy betű nem oszt nem szoroz, főleg egy olyan terméknél ahol eleve a gyártó is hibás adatokat ad meg...
Az viszont érdekes lesz, hogy a boltok megemlítik e a 3.5+0.5 GB VRAMot, Amazonon már le is vettek pár 970-et mert a vásárlók bejelentették, hogy a termékleírás nem felel meg a valóságnak. Szép kis balhé lesz még ebből.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz #16729600 #14772 üzenetére
Igaz nem vették még le, de ők nem árulják: [link]
"
Item Under ReviewWhile this item is available from other marketplace sellers on this page, it is not currently offered by Amazon.com because customers have told us there may be something wrong with our inventory of the item, the way we are shipping it, or the way it's described here. (Thanks for the tip!)
We're working to fix the problem as quickly as possible."
A többinél mondjuk nincs ott.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Henker2 #14780 üzenetére
Semmi baja nem lesz, ha 3.5 GB VRAM-tól nem kell több akkor működni fog ahogy azt elvárhatod 3.5 GB fölött jönnek a gondok, mert az utolsó 500 MB alkalmatlan arra amire kellene...
Akinek "csak" egy van és 1080p-n játszik nem hiszem, hogy drasztikus teljesítménycsökkenéstől kellene tartania (az egy dolog, hogy át lettünk vágva, de lényegében más hátulütője nem lesz).
SLI konfigot ezek után viszont biztos, hogy nem építenék rá.
A kérdésedre válaszolva pedig igen, bizonyított tény, hogy 0,5 GB VRAM használhatatlanul lassú maga az nVidia is elismerte, hogy ezért kapnak a programok alapból csak az első 3,5 GB-hez hozzáférést.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Teljesen mindegy milyen a Dying Light (meg úgy az összes GameWorks cím) portjának "optimalizáltsága".
Nem az a hozzászólás lényege, hanem az, hogy egy 4 GB-ként hirdetett/reklámozott/árult kártyán szaggat a játék mert vagy nem használ 3.5 GB-nál többet, vagy ha mégis akkor az a rész használhatatlanul lassú!
És nem is kellett sokat várni, hogy előjöjjön ismét egy eset, amikor egyetlen kártyával 1080p-ben már limitálva vagy.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Ez nem a 970 topicja is ? Hol kellene "sírnunk" ? Aki most tervez ilyen kártyát venni nem árt ha mindennel tisztában van nekik még van választási lehetőségük...
Teljesen mindegy, hogy "csak" ez az egy amiben limitálva van, 4 GB-os kártyát vettem, ha 100-ból 1 alkalmazásban előjön ez a limit/lassulás akkor ott már gubanc van. És nem is kellett sokat várni, hogy előjöjjön ráadásul pont egy állítólag nV-re optimalizált címben, a későbbiekben pedig egyre több ilyen lesz.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz mcwolf79 #14812 üzenetére
Az olyan (micro-)akadások amikor gyorsan mozogsz vagy forgatod a kamerát nagy valószínűséggel a VRAM miatt vannak mert ha megállsz és vársz kicsit normalizálódik.
Pont véletlenül megáll 3500-nál úgy saccolja be az MSI AB ja persze... Ebből egyébként kb. 3300 a D3D használat a többit gondolom a Win foglalja le: [link]
És néhányszor volt a játék során, hogy a textúra csak később töltődött be, teljesen csak ha közel megyek.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Azért valamilyen szinten a kereskedőket is megtudom érteni, először a cicergés most meg ez egyik sem az ő hibájuk és hivatalos álláspont nélkül nem is kell foglalkozniuk vele. Itt a gyártóknak kellene biztosítani a cserét.
Az, hogy nem vették észre az nem igaz, a driver eleve úgy van megírva, hogy a lassú részt ne használja. Inkább próbálták titokban tartani, ami valljuk be egész sokáig sikerült is, nem véletlen, hogy a javított specifikációkat is csak most adták ki illetve most jöttek rá, hogy "elnézték"...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...