- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- CES 2025: Kezünkben a Mudita Kompakt, az E-ink kijelzős anti-telefon
- LG V60 ThinQ 5G - hangoskönyv
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #64593 üzenetére
Itt is.
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Van egy 2002-es Megane-om 1.4 16v és azt szeretném kérdezni, hogy a mostanában jellemző hidegekben, kb mennyi ideig normális az, ha az automata szívató be van kapcsolva? Mikor kéne annak úm. lekapcsolnia már, mennyi idő után, vagy milyen vízhőfok környékén?
Azért kérdem, mert olyan, mintha indokolatlanul sokáig menne, de ugye mihez képest... -
Josi
senior tag
válasz #89309696 #64586 üzenetére
Nem a kombik kiváltsága.
Nekem 2000 évi Berline 1.4 16V RT Cool van, aksi az ablak alatt. (5ajtós)
Apósnak 2002 évi 1.4 Alizé, neki már a motortérbe került. Az ablak alatt üres. (4ajtós)
Nekem így sokkal szellősebb a motortér. Volt hova a gáz ECU-t betenni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Steven
addikt
Rob , ahogy megbeszéltük ki lett cserélve a lapát állító ,de végül nem az kellett amit linkeltél hanem ami a klímá lapátot állítja kb tök ua az csak kicsit más a ház . Ez utas oldalon hátul felül helyeszkedik el (nem az oldalsó).
Más ,voltam reanultba (
pásztor) megkérdeztem , hogy mennyi az átvizsgálás a cabrio tetejére (gondoltam át nézetem csak úgy ), azt mondják ide NE hozzam mert ők még ilyet még nem láttak (cabriot) és amúgy sem.
Mondom ok akkor megkérdeztem mennyibe kerül az egy méteres gumi tömítő csík (van benne 1cm es szakadás , olyan helyen ahol csak szépséghibának számít) engem zavar amúgy nem kéne cserélni még, erre azt mondja srác ennyiért ne cseréljem , az ár 66xxx,- ft csak a gumi csik csere nélkül.Itt a kitört db a lapát állítóná, az egyik fog bele volt rohadva a fekete fogaskerékbe, a zsir tartotta :
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #64580 üzenetére
Magát az EGR-t diagra? Hibakód olvasás volt kedden, üres lappal távoztam.
Láttam/olvastam, ki lehet kötni, gázolajban elmosni, átjáratni és mehet tovább.
Remélem jól emlékszem, az elmúlt 2 hónapban rengeteg teszt, user hozzászólás, hibalistát olvastam.gixxergabi Azzal nincs semmi baj, elég gagyik a mai termosztátok (is), ahogy nézem.
Riasztó tippet köszönöm, pillanatnyilag csavarhúzó van kéznél, de kipróbálom kulccsal
Ezek a rejtett menük később jönnek..
Jobbat hirtelen nem találtam, [Igaz] üzemanyag szintet jelzi, valahogy így néz most ki. 0-5-10l/100km. Én a fölötte lévő 6.5L/100km szeretném látni. Ha van rá mód.Szia mycso Most megnéztem, "csak" 7.8-at mutat, éjjel már nem nyomkodtam. Brutál sok. Füstöt nem láttam kövér gázra, jó, este 11-kor mögötted jövő fénye nélkül nem is látni. Indulni pöccre indul, akkor sincs korom
Pályán viszont cruise módban kettőt nyomok a gombra és érezhetően megindul, tehát nyomaték van.
Itt 4.5 körül, de 5.5-6 magasságában tanyázott, óra 130-on. [kép]Olajcsere üzi már vásárláskor 100km-t írt. Pályáról lejöttem, akkor lett szép narancs a villáskulcs.
Nem voltam elég türelmes, csak km, átlagfogyasztás, stb lett törölve.
Egy hét múlva megy dokihoz, akkor megnézetem az EGR-t is. Nem tudom előző tulaj merre használta, a sebesség limiter gombja van szépen megkopva.A régi történet, vissza kettő, padlógáz. Rendben Suzival teljesen ráálltam a papás stílusra, idő lesz míg lekopik.
TPMS boldogság, legalább marad vagy 40k zsebben, elég lesz a nyári felni+gumi.
Minden infó jól jön, inkább 2-3x olvasom el, mintsem egyszer sem.
Éjjel még megnéztem, tökéletesen igaz, ajtók zárva, nem riasztó visszajelzés.
Olyan kva hideg volt, az a ~10mp is bőven elég volt a szélben. -
mycso
Topikgazda
Szia, a 8l körüli átlagfogyasztás, az teljesen abnormális.
Volt 1.5dci-m, volt olyan, hogy a termosztát megadta magát télen, illetve bőven 300k km feletti futású volt, de ilyen fogyasztást semmilyen körülmények között nem tudtam vele összehozni.
Talán télen, szélsőséges hidegben vagy pályán tempósabb haladás mellett sikerült 6l - 6.5l körüli átlagot beleerőszakolni.Olajcsere figyelmeztetés. Ezt jeleníti meg folyamatosan??? Akkor már vagy nagyon közel van a csereperiódushoz, vagy el is hagytad. Lehet nullázni: rá kell állni és a jobboldali kar végén lévő felső (ha kétgombos) gombot nyomni kell (nagyon sokáig) --> először villogni kezd, majd átvált a gyári olajcsere periódusra, akkor kell elengedni. Meg természetesen olajat kellc cserélni
Kanyar és kigyorsítás, nyugodtan váltsál vissza 2.-ba. Alsó fordulati tartományban az 1.5dci nagyon buta, másrészt nem tesz jót az alacsony fordulaton történő erőltetés.
Keréknyomás szenzor nem biztos hogy van, felszereltségfüggő. 2015-től kötelező az új autókba, EU (TPMS), tehát előtte nem feltétlenül van. Renaultokban aktív kijelzőrendszer van, tehát kerekenként egy ábrán mutatnia kell az aktuális nyomást (lehet az újabbaknál már nem ilyen).
Ha meg van rendszer, de nincsenek szenzorok, akkor minden beindításnál kiírná, hogy nem találja a szenzorokat és egy kerekek nélküli autó ábrát jelenít meg folyamatosan.Riasztó már régóta nem szériatartozék, sőt nagyon nem is szokott lenni. Ha a tiédben van, talán a legegyszerűbb, hogy a kártyával bezárod az autót, majd kulccsal kinyitod, aztán megnézed, hogy vonyít-e.
Az a kis visszajelző led (ha egyre gondolunk), csak azt mutatja, hogy le van zárva az autó.mod.: most látom, hogy a kolléga előttem, már megválaszolta egy részét.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gixxergabi
senior tag
Sajnos termosztátcsere, face MIII csoportban is sokaknak volt ilyen gond, a gyárival nincs gond azzal meglesz a 2 csík. Nekem szerencsére nincs ilyen bajom, de amíg nem meleg a motor addig nekem is nagyobb értékek vannak a pill. fogy mérőn, ez normális.
Ide tartozik, x.x/l -re miképpen lehet átváltani, hogy ne azt a fehér sávot mutassa
Ezt a kérdést nem értem...
Keréknyomás ellenőrző szenzor úgy tudom 2014-től volt kötelező, már ebben is lehet-ez felszereltség függő, de utólagosan is be lehet kapcsolni-szoftver tudja. (persze a kerékbe is kell a szenzor)
Én egy gyári alap riasztót kapcsoltam be utólag, nem tudom milyen lehet a tiédben, de úgy tudod ellenőrízni, hogy kiveszed a kulcsot a kártyából, a kártyát meszebb viszed hogy ne érzékelje és a kulcsal nyitod ki, ekkor dudál meg villog. (nem tesz különbséget hogy most csavarhúzóval feszíted fel az ajtót vagy a saját kulcsával, de én ajánlom az utóbbit) -
rob210
Topikgazda
Hátsó hídszilent, első rugótörés, gyújtástrafók ha cserélve lettek berura vagy densora akkor nem lesz vele gond, ha sagem valeo és társai akkor a haláluk borítékolható.
A kormánymű futómű, nagyon átnézendő, alul van tervezve, havonta egyen cserélek kormányművet így 10en évesen sorra döglenek le.
Ezen felül a kormányátvezető szalag (légzsák) döglik be mindegyiken, ezt felújíttatni kell, mert az új nagyon drága és az is elromlik, a felújítás során viszont módosítanak rajta és soha többet nem megy tönkre. A benzinpumpa csatlakozóját pedig a hátsó ülés alatt érdemes évente egyszer befújni kontaktsprayel, mert rossz kontaktus miatt képes a csatlakozót megolvasztani.
Azt hiszem más nincs, ami a benzinest érinti, jah de a biztosítéktábla ha 2005 utáni akkor ki kell szedni és az oxidációkat le kell takarítani.
Soknak tűnik, de a trafó és a kormánymű kivételével egyik sem drága dolog a fele otthon is elvégezhető.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #64570 üzenetére
A lökhárítón van a kábelkötegből leágaztatva 2 db testvezeték. azt kel megcsiszolni.
Illetve hátul a lámpák csatlakozóit megnézni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz BigBlackDog #64568 üzenetére
Na ebben igazad van, csak csatlakozva néztem. Lehet, ha nincs csatlakoztatva, akkor ott lesz...Majd holnap kiderítem, kösz az ötletet.
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Megjött a vas, szépen haza is gurultunk.
Hamar lenne is pár kérdésem a nagyérdeműhöz.
M3, 1.5dci 110 kombi.
Termosztát csere, pályán is csak 1 rublika van, 130 /GPS 121/ tempónál is.
38km menet, kb 8km város, több M0, M1, átlagfogyasztás 8.1....
(Annó 1 évet mentem Ignis ddis-el, rossz termosztáttal, télen sem ment 4.8 fölé 100-on, "fűtés" 20 km után volt, addig kesztyű, sapka)
A fogyasztásmérő 5.5 körül mutatott 130-nál, GPS szerint 121, hideg motornál 8-11 között, piano 50-55-el 4-5 fokozatban.
Ez természetes, vagy ennyit számít a hideg motor +olajcsere figyelmeztetés?
Ide tartozik, x.x/l -re miképpen lehet átváltani, hogy ne azt a fehér sávot mutassa?
A két gombbal nem sikerült.Másik. 5., motorfék, 4., 3., kanyar, gáz, és alig gyorsul. Nyomom, nyomom, nem padló gáz, szépen lassan.
25..26..28.. mint a csiga. Kb fél gáznál elkezd gyorsulni. Utána szép és jó minden.
Szintén ide tartozik, nem nagyon érzem azt a plusz ~50 pacit és 70Nm-t az Ignishez képest.
Ez szintén lehet a 30e-t futott olaj, légszűrő miatt?Harmadik. Létezik, hogy ebben nincs keréknyomás ellenőrző szenzor?
Végig nyomtam a menüt, nem jelent meg piktogram erre vonatkozóan.Riasztó van benne, két uh az A oszlopon, visszapillantó előtt egy 5ft átmérőjű rácsos műanyag a tetőkárpiban, elakadásjelző fölött pici piros LED világít, ha nagy nápolyival zárom be. Gyárilag építenek be?
Hozzá kapott brossúrában nincs róla szó.
Ezt kipróbálni miként tudnám?Elnézést a sok hülye kérdésért, úgy érzem magam, mint 2x éve az első pc vásárlása után....
Nagyon szokni kell még, így az első gyenge 50km után kvára tetszik -
#89309696
törölt tag
Ha a 65 lovas 2004-es dci-nek hipós dízeles szaga van főleg hidegen, de melegen is érezni azért, az annak a jele, hogy működik az EGR vagy annak a jele hogy ledugózta valami pöcs?
Már régebben is akartam kérdezni, de mindig elfelejtettem, tekintve, hogy alig megyek vele bárhova is. -
Cyrin
addikt
Sziasztok
Erről az autóról mi a véleményetek?
linkÉrdemes lehet vele foglalkozni? Mik a típus hibák, mire kell figyelni?
Köszönöm a tanácsot.
-
orosziem81
tag
Robi!
Ez a "testhiba" a twingó indexénél hol keresendő?
-
#89309696
törölt tag
válasz tigerscorpio #64564 üzenetére
[link]
Egy ilyet vettem használtan, nem mai darab. A helyettesítője 18 ezerbe kerül újonnan, én ennyit nem adok ki érte ezért néztem használtat régebbit. Ennyiért akkut kapok vagy önindítót felújítanak.
Ezen az oldalon 15-20 ezertől kezdődnek a multiméterek. Nem véletlenül kerülnek ennyibe, csak halandó embernek tök felesleges ennyit kiadni érte, egy évben kétszer használja. Ezért kell használtan nézni.
Ha holnap is vagy máskor megméred és 15-16V-ot mutat alapjáraton akkor nem jó a műszer. 13.8V-14.4V között kell lennie.
Másik nyűgje az olcsó mérőknek, hogy nem minden tartományban csal egyformán. Lehet, hogy 12V-on nagyjából jól mér, de 14V-on meg már 15-öt mutat stb.
Ugyanilyenek a digitális keréknyomásmérők, vettem egyet pár ezresért és 0.2 barral mást mutat, mint a gumisnál a bemért műszer (ami analóg, mutatós). Az ember azt hiszi a digitális cuccokra, hogy azok nagyon pontosak lehetnek, de a fenéket. A drága az ami pontos abból is. -
rob210
Topikgazda
válasz tigerscorpio #64564 üzenetére
Nekem ilyenem van és tökéletesen teszi a dolgát.
Csak kalibráltatni kellRenault power
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz #89309696 #64555 üzenetére
A töltőről akkor vettem le. Egy pár perce , ezt is jól irtad.
Az első ugrálásnál fogyasztót kapcsoltam rá. Utána le. Majd izzitas. És indítás.
Akkor ment le ,,13v" köré. Utána ahogy a generátor töltött, gondolom már azt mértem.
Azért holnap még mérek egyet.(Ez a műszer nagyjából ,viszonylag ,,jól" szokott mérni. )
Milyen típusú multimétered van ?
Esetleg linket kaphatok,ha netről rendelted?😁
[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #64556 üzenetére
Ja.... Jó. Tényleg.
Egy éves motortól sem nagy szám. Ha nyári gázolajjal rakja el és télen próbálja indítani akkor gondjai lesznek, amúgy meg mennie kell.
-
rob210
Topikgazda
válasz tigerscorpio #64551 üzenetére
Az eloxálás más mint az oxidáció
NA ma kiosztom a népet nagyon fáradt vagyok.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tigerscorpio #64554 üzenetére
1.9 TD Citroen furgonunk 8 évet állt. Izzítók ellenőrizve, kézi pumpával naftát felszívva pöccre indult Szvsz a gázolaj kevésbé romlandó, mint a benzin, illetve a technika is jobban tűri.
-
#89309696
törölt tag
válasz tigerscorpio #64554 üzenetére
Az a multiméter elég durván félremér, 15-16V nem lehet az akkun. Illetve töltőről levétel után lehet annyi pár percig, de semmiképp nem mászhatna oda vissza magától (izzítás után visszamegy) és nem lehet 13V környékén indítózás közben. Ez egy csodaakku volna és repülne az autó fel úgy pörgetné. Pontosan ezért dobtam ki az enyémet is. Sajnos ezekből is meg kell venni a 15-20ezer Ft-os verziót, mert azok mérnek csak jól...
Két hónapja álló motornak illik is beindulnia probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz #89309696 #64534 üzenetére
Köszönöm mindenkinek az infókat. Ötleteket.
Éjszakára rajtahagytam a töltőn, délután vettem, csak le.Az alábbi videolinken látható, hogy sikerült elindítania a 2017 decembere óta álló. Motort. Akkori gázolajjal.
(Lehet nem akkora csoda, de kicsit meglepődtem)
Utána már a gyujtasi rendszer hibájára figyelmeztető piktogram sem világít.[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
Savanya
addikt
Korábban írtam hogy elszakadt a kézifék bowdenem . Sajnos nem az a hiba hanem a hátsó fékbe kicsit bele van rohadva a kézifékrész és nem húz vissza ezért mikor kiengedem a kézifékkarnál kiakad a huzal .
Drótkefe és párszori WD40 befújásra megindult ,de még nem tökéletes . Reménykedem azért kitart még tavaszig és akkor szétkapom teljesen a hátsó féknyerget .Mobilszámom: 70-516-8068
-
tigerscorpio
aktív tag
😁
MII nél meg szerencsére tényleg pont ,,jól" kitalálták 😀
A másik kedvencem a csomagtér nyitó. M2berline. Ahogy jött a hűvös , egyre bizonytalanabbul nyitott. Rámértem. 1.4 volt ment át kb a kapcsolón. El volt eloxalodva a kapcsoló ,, zárási " pontja .
Itt fórumon segítettek, hogy miket nézzek meg.
(Ajtó átvezetés, stb. )Minap olvastam valahol, hogy lagunaban is előforduló lehet.
Kontakspray csiszolgatas. És kiválóan 12 volt van újra .😉 a zárás /nyitás stabil.
[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz tigerscorpio #64548 üzenetére
Laguna-nál, én max az üzemanyagszűrőre tudom ráönteni, kapott is már jó párszor, mert az van alatta, kb 20-30 centire. Annak meg tökmindegy, abba úgysem tud belemenni. De ha ilyen közel lennének hozzá a "dolgok" , azért ott csak tölcsérrel cseszekednék.
Ez nem az én autóm, arról enni lehetne, nem is értem ez, hogy lehet ilyen mocskos? Szerintem nyitva volt a motorháztető és esett rá a poros eső, vagy valmi ilyesmi...Szóval ott elől (szemből bal oldalt) semmi "komolyabb" nincs a közelében.
[ Szerkesztve ]
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz molnarpeter #64540 üzenetére
Igen, rendben van. Reggelre a töltő (sima olcsó ledek elalszanak ahogy töltődik az akkumulátor) azt mutatja maxom van az akksi. Kíváncsi leszek rá mit csinál majd. Vagy az van amit Rob mondott , hogy sunyi cellazarlat. Vagy amikor kitepodott a féltengely , akkor nem,csak a tolatólampa kapcsoloja nyirodott el.
/2017 Decben/scenic99-03 1.9dci/Délutánra kiderül
[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
tigerscorpio
aktív tag
Én azzal is képes vagyon megane2 nél a generatornak is adni egy kicsit sajnos. Amikor először töltöttem bele, még mérgelodtem is, hogy lehetne másutt is a töltő nyílás.
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Mágus2 #64544 üzenetére
Attól függ milyen feles? A múltkor megkínáltak egy házival, na most az odabaxott, mert azt hittem szétmarja a pofám is, hát még amikor lenyeltem, rögtön éreztem a hatást... Még 1 pohár és az olajbetöltő sapkát tekertem volna le az ablakmosó helyett. Nagyon ritkán szoktam inni egyébként töményet.
-
polonic
félisten
Töltöttem ablakmosót és egy jó adag mellélöttyent a generátor szíjra meg még lejjebb is. Amennyire befért a kezem letöröltem. De halottnak a csók kb.
Beindításkor undorító csúszó hangja lett.Most már elmúlt, nincs hangja.
Lehet a görgőkhöz, szabadonfuóra is löttyent egy adag. Nem lesz ettől baj?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
F@sza!
Csak az a kár, hogy nekem nem ilyen a menürendszer. Mármint ilyen, illetve hasonló, csak nincs ott ez a válaszható lehetőség, hogy telefon, vagy autó. És mivel egy nap többet beszélek angolul lényegében, mint magyarul, elég égés lenne, ha ezt nem láttam volna. Mint írtam a ringing volume kivül semmi nincs ott.
Lényegében a telefon felülírta az autó gyári csörgését egyik napról a másikra. És közben azt is megtudtam, hogy droid 8.0-ról frissült 9-re a huawei készülékek a Dacia-nál is ezt csinálták, az meg ugye lényegében rönó.Szóval úgy néz ki, hogy itt a PITE az, ami bekavart most a Laguna-nak. Mert a többi telefonon meg simán az autó csörög, nem a készülék (hangja).
Azért, még egyszer kösz, hogy megnézted.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tigerscorpio #64539 üzenetére
A savszint jó?
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz Mágus2 #64536 üzenetére
Holnap rá mérek. Megpróbálom megjegyezni mi történik. De szerintem feszültséget mérek.
Utána rárakom a sarukat.
A próba tűket az akksi .és saruk közé rögzítem.
Gyújtás adás közben nézem a kijelzőt. Mennyit esik a fesz.
Aztán kérek kölcsön egy másikat. És megnézem azzal mit csinál.
Köszönöm a segítséget." A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz #89309696 #64534 üzenetére
Az akku le volt kötve, ( nem akartam, amúgy sem rajta hagyni, nehogy valami zárlatot kapjon, vagy az akkumulátor is károsodjon. A bekövetkezett sérülés után már produkálta ezt a dolgot, amit lekameráztam.ezert gondolom, hogy valami kábelek el nyirodtak talán. És amikor olyan körön megy áram. Leszopodik hirtelen . De ez lehet még bármi.ha jól gondolom. )
2-3 Havonta teljes töltést kapott, hogy ne menjen tönkre. /Ez volt a terv/
Banner 75 AH ha jól emlékszem. 2015 Ben lett vasarolva.17 Ben a téli atvizsgalason a hidegindító áram is bőven megfelelt. (Szervizben mérve)
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tigerscorpio #64531 üzenetére
Kuka az akksi.
-
rob210
Topikgazda
válasz tigerscorpio #64533 üzenetére
Próbáld ki egy másik aksival.
A cellazárlat nagyon sunyi dolog.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz tigerscorpio #64531 üzenetére
12.7V-nak kell lennie, de minimum 12.4V, akkor jó az akku (illetve megtartja a töltést, nem feltétlen jó még ennyitől). Ne ezer Ft-os multiméterrel legyen mérve, mert képesek fél V-ot is csalni. Lámpát kapcsolva nem eshet többet 0.1-0.2V-nál. Indítózás közben 10V alá sem mehet.
Az akku le lett kötve az autóról? Mert ha hónapokig úgy állt akkor az szépen merül is amit nem szeretnek. Hónapokra magára hagyni az akkut levett akkusaruval kell.
[ Szerkesztve ]
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz LamerGyuri #64532 üzenetére
Feltételezésem szerint igen ! De éjszakára fent hagyom töltőn. Holnap megnézem mit csinál. Pár havonta töltöttem az akksiba, hogy ne purcanjon meg. Köszönöm az infót. Holnap megírom mi történik.
[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
LamerGyuri
senior tag
válasz tigerscorpio #64531 üzenetére
Az akksi biztos, hogy jó?
Mert a Renault vezérlőkben van egy "features": ha elmegy a töltés, és emiatt valószínűleg lemerül egy idő után az akksi, majd valószínűleg leáll az autó, utolsó erejével bekapcsolja a vészvillogót, figyelmeztetve a környezetedet, mivel félre kell állnod az elektromos áram hiánya miatt."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
tigerscorpio
aktív tag
Sziasztok, a régi autómra, amiből kitépték a féltengelyt. Érdeklődtek,megvételre.
Ezért újra átnéztem.-a féltengelyben a ,, golyók" megvannak.
-az alábbi videón linkelt produkció történik gyújtásra.
Illetve hiába van töltőn az akksi, hiába van benne 12v.
Nagyobb fogyasztó kapcsolására ,egy pillanat alatt ,,lemerül" az akkumulátor. Ilyenkor van, hogy az ajtózárakat , és az elakadásjelző relét is elkezdi működtetni a jármű.Scenic 1.9dci 2000. gyártási év.
Kérdésem, hogy a videó alapján esetleg saccolhato-e miért produkálja a fentebb leírtakat. (Esetleg zárlat)
Illetve a videóban látottakat.Köszönöm előre is.
Illetve érdekelne, hogy milyen áron lehetne ilyen állapotban értékesíteni . Januárban lejárt a műszaki. 370000km van benne. Ideiglenesen van kivonva a forgalomból.
[ Szerkesztve ]
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
Jaded
őstag
válasz gixxergabi #64521 üzenetére
Az szép
Az enyém dokinál van, még nem jelentkezett, hogy mi újság, a hűtő biztos cserés. Azt mondja ha a cooler lyukas, azt hallani lehetne, mert a turbó kifúlyna. Ilyet nem hallottam menetközben. Mondtam neki amit úgy lát cseréljük, futóművet is nézze meg.Renault Megane IV Limited
-
Nordik
őstag
válasz gixxergabi #64524 üzenetére
Minden ami eszetekbe jut és nektek költségként felmerült írjátok bele a karigenybe. Akár telefon, akár szemüveg egyéb ingosak ha sérült. Autó elszallitasi költségek. Nekik nem jut eszükbe ilyen, minden kifizetésre igényt kell benyújtani.
Engem mikor totalkarra törtek, akkor fizettek új szemuveget, 60 napra napi 2ezer forintot csak úgy mert addig nem volt autóm, új autó atirasi költségek, roncsertek kulonbozetet, szállítási koltsegeket. Sőt a veled utazó és esetleg sérült személy költségeit vagy targyaiban keletkezett sérült is ki kell fizetni. Nyilván ezeket igazolni kell szakértői véleménnyel stb. De ha van esze az embernek és utána jár akkor fizetnek. Nekem egy biztositos mondta, hogy csak rossz kárbejelentés létezik...
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz gixxergabi #64521 üzenetére
Azért ez rohadt bosszantó.
Mióta egyre inkább a szám ízére formáltam az autót optikailag is, egyre jobban parázok, hogy valami gyökér belémszáll, hónapok munkáját tönkretéve egy pillanat alatt.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
gixxergabi
senior tag
válasz molnarpeter #64525 üzenetére
Délelőtt történt kocsit elszállították, mentek bérelni másikat mert mentek dolgozni. Rendőr-mentő volt, még csak ennyit tudok...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gixxergabi #64524 üzenetére
Kép van? Max egy éves használtat nézzetek szerintem.
-
gixxergabi
senior tag
Köszi srácok. Közben olvasgattam, új autónál az átírás költségét is lehet igényelni, bérautó költségei egy részét is fizeti de max 30 napig, ezt is előre kell jelezni hogy lesz bérautó. Viszont így is jóval több mint fél évet várt a kocsira annyira hiány volt belőle. Totálkárt meg úgy számolják gazdaságos e javítani, és egy új autó árához képest attól tartok még egy roncsot is gazdaságosabb nekik javítani...
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #64521 üzenetére
Ahogy írta is molnarpeter, ha 4-5 hónapos akkor mázlija van a szerencsétlenségben, csak a macera lesz vele, de ugyan azt meg kell kapja mint amit kiütöttek alóla.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gixxergabi #64521 üzenetére
Nincs avultatás, birtokba vétel költségeit is fizetni kell a biztosítónak, utánajárást leszámítva nem sok bukta.
-
-
Jaded
őstag
Köszi az oldalt, tényleg olcsóbbak. Az árak egyébkén Inter cars-os árak, dolgozói kedvezménnyel.. dobbetét elvileg csak a lökös felöli része.
diablo1984: a hűtők megnyomódtak picit, de minden tiszta hó és víz így nem igazán látni semmit. Hűtővíz a tartályban nagyjából ugyanannyi.
Renault Megane IV Limited
-
mycso
Topikgazda
Szia, [link] innen vettem annó dobbetétet, meg alsó motorvédőt. Ridegebb, mint a gyári, de szerintem jó.
Itt valeo ködlámpa 7600/db
Depo ködlámpa 5900/db
Dobbetét darabok 2700/db (4kell, illetve attól függ hol sérült, mert 2 részből áll)
Stb....Lökhárítót, meg keress színazonos bontottat "fillérekért"
Most gyorsba rákerestem, jófogáson: 15-25 között mennek. 30 felett olyanokat adnak, amibe benne vannak a díszlecek, rácsok, esetleg ködlámpa is...[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
z00li
senior tag
válasz rob210 #64506 üzenetére
Köszi mindenkinek a tanácsot! Nagy hegyekbe én sem mennék vele, csak meló, meg környékben szaladgálás. Amolyan vegyes felhasználásra lenne, Gyöngyös környékén elsősorban. Nexen N blue 4 Season is jónak tűnik ADAC teszt szerint.
Pár dolog a paripáról:
Twingo 1.2 16v Cinetic-108000 futott km, 95000-nél volt vezérléscsere. Elég jól felszerelt, sajna nincs klíma, sem ABS. Két helyen van felületi rozsda amivel foglalkoznom kell: jobb hátsó sárvédőív, valamint a vezetőoldali küszöb eleje (ennek javítására már kaptam egy 20k-s ajánlatot). Plusz a jobb első lámpa cserés, mivel valaminek nekikoccantak és eltörtek a fülek. Mi lehet még hibaforrás, mit érdemes vásárláskor cseréltetnem? -
rob210
Topikgazda
Ha nem fogy a vized és világításod van akkor nincs nagy gond.
De azt nézni kell, hogy a hűtőközeg véletlen se foggyon el, és csak finomkodva szabad menni, az intercooler miatt.
Viszont az áraid valahogy nem jók.
Ennél olcsóbban vannak a hűtők pl.
1.5 dci 106 ló nem?Renault power
-
Jaded
őstag
válasz rob210 #64505 üzenetére
Eddig amire gondolok hogy cserés:
Hűtő: Valeo 47e
Intercooler: 40től
Ködlámpa: 27e
Dobbetét: 8e a két oldal
Klímahűtő: 20e
Motorvédő: 6e
Ablakmosó tartályt nem tudom, új fekete lökös 45e (ebből nyilván bontott lesz, a többi új, ha kell mindent cserélni. De szerelő még nem látta. Kérdés hogy meddig járhatok így vele.Renault Megane IV Limited
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #64508 üzenetére
Bannoltak hoonap fogsz tudni.
Nem lehet, hogy olyan kommented volt ami kifogésolható a csoportban?Renault power
-
BLUE TORNADO
senior tag
Rob210
Nem tudod véletlenül, hogy fb-n miért nem tudok a Renault csoportben sem hsz-t, sem pedig bejegyzést írni?
Annyit dob a gép, hogy az adminisztátor átmenetileg kikapcsolta a hozzászólástAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
rob210
Topikgazda
Dobbetét van új fillérekért.
Lökőst szinazonosat vegyél sokan bontanak MII-öt a tied pedig gyakori szín
Szerintem a valeo a gyárija, de az utángyártottakkal sincs baj, vállalható bármelyik, csak a méretekre nagyon figyelj!Biztos, hogy megáll 200 alatt ha bontásból veszed a cuccokat akkor 100 környékén kijön.
Fel a fejjel.Renault power
-
Jaded
őstag
válasz Gabady #64475 üzenetére
A főfényszórók nem serültek szerencsére. A motorháztetőt nyomja egy picit a lökös, de azon se látszik semmi, sárvédők meg se mozdultak+alsó motorvédő burkolat.
gixxergabi: téligumival, persze. Októberben vettem, teljesen újak. Most nem vizsgáztak túl jól. Nincs esp sajnos. Egyébként igen, jól megúsztam, mert még tetőre is állhatott volna, vagy szembejön valaki.
rob210: lélekben felkészültem egy 100ezres javításra és akkor még a lökös nem lesz színazonos. Hűtőkből melyik az ajánlott? Valeo? Gondolom az a gyári. Lökös talán csak bontottan lesz, dobbetétek szintén. Más hirtelen lehet, hogy nem kell.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
Nordik
őstag
válasz BigBlackDog #64502 üzenetére
Nekem Kleber Quadraxer 2 van fent az M2n és szerintem teljesen vállalható, jobbára városi kevés kilométeres futashoz. De egyébként vízen és szárazon is teljesen jó. Nem nagyon tudtam meg megcsusztatni, pedig próbálkoztam. Havat talán annyira nem szereti, de itt nálunk hamar eltakaritjak.
-
BigBlackDog
veterán
Van gumis topik is, ott több a hozzáértő.
Milyen részen mennél napi 2*15 kilométert? Város, országút, külső területek? Mennyire szokták telente takarítani?
Ha meg tudod oldani, hogy hóban és masszív jégen (tehát pl. ónos eső) ne kelljen használnod és le tudod tenni telente néhány napra, amíg eltakarítják a nagyobb havast, akkor szerintem bevállalható a négyévszakos. Viszont, ha menni kell és nincs mese, akkor biztosabb a két garnitúra. Nálunk a Thaliára nemrég került fel asszem pont ebben a méretben négyévszakos Nexen N'Blue 4 Season . Halk, szárazon és vizen is jól tapad, havon azért meg tud csúszni, de ott mérföldekkel jobb, mint a lekerült 5 éves Quatrac 3-ak (havon nagyon nem volt kellemes azokkal menni, de vizen és szárazon is használhatóak voltak). Árban nem vészes, viszont van egy sejtésem, hogy elég gyorsan fog öregedni az anyaga és fel fog keményedni, mivel valahol azért le kellett faragni az árat.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Napelem
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Interactive Brokers társalgó
- Nők, nőügyek (18+)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- VILEDA Cleaner VR 302 porzsák nélküli robotporszívó