- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
Sziasztok.
Aktuális a vezérlés csere a kocsimban. (2005, 1.5 dci Megane 3)
Milyen szettet ajánlotok?
Előre is köszi. -
rsf
senior tag
Sziasztok.
Megane3 elektromos kézifék. Hátsó fékbetét vissza állításával kapcsolatban lenne pár kérdésem. Néztem pár videót, és olvastam is, hogy az elektromos motor nem probléma, mert bovdenes megoldású, de a fék dugattyú vissza tekerése nem egyértelmű számomra, mert nem értem, hogy egy sima metrikus menetű szerszám(olcsó sok adapteres), hogy tudja visszatekerni amikor annak nem is ugyanaz a menete? Az egyik videóban nem is tekeredik de visszamegy a másikban megfeszítik és fogóval tekerik.. Ezért nem értem..
Hogy kell ezt a műveletet végrehajtani?
Köszi. -
rsf
senior tag
válasz
CactuS #68069 üzenetére
Jól írta Rob..
Ha a henger térben vannak lerakódások azok szép lassan épülnek le.
A DPF is jobban tisztul ezáltal észre sem veszi..
Nekem bejött a spuri. És a környezetemben is másoknak.
De ismerek olyat aki nem próbálja ki, és azt mondja, hogy gagyi magyar cucc az OMV biztos sokkal jobbat kever a prémiumába. De kb. 5-6 tank után jött el a javulás.
Szóval a döntés mindenkinek a sajátja.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
MC Pite #68066 üzenetére
Faternak a szelepek rakódtak le a nagypapás stílus miatt. Nem zártak rendesen a kipufogó oldalon.
Aztán egy spuris lengyel út meggyógyította a kocsit. 1.2 benzines 16V
Pedig egy szerelő a hengerfej leszerelését javasolta, mert olyan nagy volt a veszteség...
Küldeni kell a kocsit azt jóvan..
Én normál Mol-os gázolajat tankolok rózsaszin spurival 4 éve ebből 2,5év már a megane3.
Sokat javult a kocsi menetteljesítménye és fogyasztása.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
nünüke1975 #68038 üzenetére
Gondoltam arra is. Mondjuk mintha gyengébb lenne mint tavaly, de azért elég hideg a jobb oldal. Jónak mondanám..
Amúgy télen is észrevettem, hogy hidegebbet fúj arra az oldalra kikapcsolt klímánál. Sajnos télen elég kevésszer kapcsoltam be a klímát.. MIndig Off-on volt..
Hogy töltötték a gázt?
Csak rátöltöttek vagy rendesen lefejtették elötte? -
rsf
senior tag
Sziasztok.
Megane3 két zónás digit klíma.
Az a jelenség, hogy a vezető oldalára jóval melegebbet fúj, mint az anyós üllés felé azonos beálított hőfok mellett.
Már azt hittem, hogy nem hűt rendesen, mert alig volt hideg a felém fújt levegő aztán amikor átnyúltam a másik befújóhoz akkor meg lefagyott a kezem..
Hol keressem a problémát?
Köszi. -
rsf
senior tag
Sziasztok ,
2-es megane olajleeresztő négyszögkulcsa 8 vagy 10mm-es?
Köszi. -
rsf
senior tag
válasz
molnarpeter #64497 üzenetére
Ohh. De hát ez renault..
Amúgy ha menet közben behúzom akkor befog csak nem egyből.
Hóban szoktam próbálgatni. -
rsf
senior tag
Márciusban megy műszakira az autóm először..
De árulja már el vki, hogy hogyan ellenőrzik majd az elektromos kéziféket?
Köszi. -
rsf
senior tag
Mindenki temeti a dízelt A Renault meg új 1.75 és 2.0 dízel motorokat jelentett be pár napja.
[link] -
rsf
senior tag
Nekem 6 éve halt meg az EGR szelepem a Cio 2 1.5dci-ben.
Néztem a Zsu-nál, hogy 37eFt a PIERBURG márkájú EGR szelep.
Aztán találtam egy ha jól emlékszem Pécsi Renault gyári alkatrészeket hirdető cégnél 37 eFt ért gyárit.
Amit meg is rendeltem. Megjött és tényleg gyári volt Renault embléma belegravírozva cikkszám minden stimmelt. De a gyártója PIERBURG volt. És a kocsiból kiszerelté is.
Szóval ennyit az utángyártott alkatrészről.
A mai napig működik még az autóban.
Üdv. -
rsf
senior tag
Gyengélkedik az akkum.. Muszály vennem egyet. M3 bírt 4 évet.
Gyarilag 60Ah vam benne úgy nézem beférne egy 70Ah is.
De nem vagyok biztos benne.
Mert olyan 280 mm mértem a 70-es akku meg 278mm széles a katalógus szerint.
Valaki rakott már bele 70Ah-s akkut?
Banner lesz az biztos.
Vagy 60-as AGM
Vagy 70-es EFM
Muszály mert start-stoppos az auto.
Köszi. -
rsf
senior tag
2004-es 1.5 dci Clion mennyire macerás a hajtókar csapágy csere?
Az olajdekli csavarjaihoz könnyen hozzá lehet férni?
Köszi. -
rsf
senior tag
válasz
lgergely88 #61202 üzenetére
Nem merült le az elem abban a kártyában?
-
rsf
senior tag
válasz
diablo1984 #61148 üzenetére
Egy időben szinezték 2004, 2005 táján.
De olyan is volt ahol a ci volt kék..
Most is megvan a 3 lépcső. 75/95/110 Le
Csak nem mindenhol elérhető.
Anno a clio volt ahol megvolt mind a 3 féle motor.
Üdv -
rsf
senior tag
válasz
diablo1984 #61144 üzenetére
Nem
Az alap 65 /67 lovas volt. Sima i
A közép 80/82. Kék i
Felül meg a 100/.. Piros iMost is meg van ez a 3 lépcső.!
-
rsf
senior tag
Na nekifogok az Android auto aktiválásnak a kocsimon.... Megane3 Rlink1
Jövök vissza majd beszámolni.
Üdv. -
rsf
senior tag
Na végre!
Lehet Android Auto és Waze-sítani az R-Link1-et.
Ránéztem Az R-link store-ra. Jött is ki friss térkép 2018.04.10-én hirtelen és az ára is esett 30 eurót!
Kicsit elkéstek vele..
A leírás a linken.
[Install Android Auto / Waze on R-Link 1]
Üdv. -
rsf
senior tag
Igen, igen jól mondod!
Ha automata állásban hagyod és beindítod a kocsit akkor nem indul el minuszban az ablaktörlő, de ha rányomsz hogy elinduljon akkor már onnantól működik.
De aki kitalálta azt, hogy spriccelés után töröl párat(3-at talán) az ablaktörlő magától aztán pihen egyet és még rátöröl egy utolsót fellógatnám.
A 2. törlés után már csont száraz a szélvédő erre rátöröl még egyszer aztán még egyszer és már csíkos is a szélvédő és izzik a törlő gumi a száraz menetek után.... Mindig Bosch lapátokat veszek mert azok váltak be, de szegényeket sajnálom sokszor....
Ezt a hülyeséget nem lehet letiltani vhogy??
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
rob210 #56759 üzenetére
Tudom.
Én is purfluxra cseréltem a gyárit amit előtte fél évvel a szervíz berakott.
Ugyanaz volt a színe ugyanúgy arany betűkkel volt a felirat, de
A purfluxra purflux volt írva a gyárira meg renault.
Szóval gari idő alatt nem raknak csak gyári renault feliratos szűrőt ezért szerintem nem szerencsés purfluxra cserélni, mert észre fogják venni. Mondjuk nem tudom, hogy mit szólnának, de én biztosan nem kockáztatnék.
Meg amúgy a gyári feliratost is be lehet szerezni.
Más :
Megane3-on a kuplung holtjátékot lehet állítani?
Köszi. -
rsf
senior tag
válasz
rob210 #56754 üzenetére
Garanciás kocsiba nem tesznek/tehetnek csak gyári cuccokat!
Egy ismerős 15ezernél lecserélte az olajat, de az olaj szűrőt nem. Aztén 30ezernél vitte a szervízbe.
Azt mondta,hogy régen ez bevett szokás volt. Sőt 60e km-re volt írva a szűrű kötelező cseréje.. Ezt nem tudom, hogy igaz-e...
De én emlékszem, hogy a clióm könyvében le volt írva, hogy mennyi olaj kell a motorba, ha cserél szűrőt az ember és mennyi ha nem cserél. De mivel itt most kb. 2eFt-ról beszélünk nem nagy pénz cserélni én is mindig cserélem.
Csak érdekességként jutott eszembe.
Üdv. -
rsf
senior tag
Banner vagy Zap
Én ilyen Zapot vettem a diesel Cliómba a Zsu Kft-nél 2012 januárjában de azóta is köszöni szépen jól van pedig 2 éve a szabadban áll a kocsi. Ez váltotta a 8 éves gyári akkut.
Érdemes Silver akkut venni mert az jobban bírja a hőingadozást és kisebb az önkisülése.
Ráadásul ez a Zap Ca-Ag-s!
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
OPiiPO #56154 üzenetére
Igaz, a kocsi által számolt sem szentírás.
De én is hülyeséget írtam, mert a +/- 0.5% az azt jelenti, hogy a legkisebb és a legnagyobb tévedés között van az 1%. Szóval úgy jön ki a 0,5l hogy nekem 50 literre 49.75l a következőnek meg 50.25l-t ad a kút.
De abban biztos vagyok hogy nem fognak maguk ellen csalni. Szóval simán elképzelhető, hogy az engedélyezett 1%-ot mind a maguk hasznára használják fel.
Nem beszélve hogy mi történik, hogy jön egy ellenőr és 2%-ot mér...
Gondolom semmi.. Adnak neki vmit aztán szépen elbattyog a plonba csere után...
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
xuldar #56149 üzenetére
Ember +/- 0,5%-ra hitelesítenek !
Ez ugye 1% azaz 100liternél 1 liter 50liternél 0,5liter is lehet az eltérés ami még belefér a mérésügyi hivatal szerint. A kutasok sem hülyék mindig a felső határra hitelesítenek aztán a különbséget meg kiveszik.
Vagyis megkérik a hitelesítőt hogy oda lőjön a kút, de ugye ez a szállítónak és a MOLnak is jó. Szóval nem nagyon kell kérni.
Tegnap tankoltam pont 50,8litert a kocsi szerint 50,2 liter volt az elhasznált üzemanyag mennyisége..
Enyhén érdekes....
Ja és mindig ugyanarra a kútoszlopra állok!
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
rob210 #55892 üzenetére
Mivel a szélvédő meg a tükrök fűtéséhez 5-10 amper kell még szép hogy relé kapcsolja.
De ettől még nem biztos hogy a fedélzeti kikapcsolja.
Mondjuk ha a clionál kikapcsolta akkor itt is illene.
Ezért kérdeztem hogy most vmi rossz nálam, vagy több az idő.
De majd ránézek a kapcsolási rajzra.
Üdv. -
rsf
senior tag
Sziasztok.
Nálatok kikapcsol egy idő után a hátsó szélvédő fűtés?
A Cliónál kikapcsolt kb. 10-15 perc után, de a Megane3-nál mintha nem kapcsolna ki magától.
Télen reggel indítás után mindig bekapcsolom aztán elindulok a munkába. Amikor már félállásban van a hőfokmérő ki szoktam kapcsolni, de néha elfelejtem. A héten vettem észre, hogy a cégnél is ment még,
ami olyan 20 percre van.
Szóval nem tudom, hogy csak később kapcsol ki, vagy ki sem kapcsol..
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
diablo1984 #55681 üzenetére
Munkatársam apjának toyota corolláját javították garanciálisan pár éve, mert átrohadt a küszöb.
Újonan vették a kocsi olyan 10 éves most. De hétfőn rákérdezhetek.
Olyan két éve mesélte, hogy milyen gány munkát végeztek a szervízben.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
szasanyi #55517 üzenetére
Nekem jók a tapasztalataim a Spurival. Én folyamatosan használom 2 éve. Ebből kb. 1 év a clió majd 14 hónap megane. Mindkettő 1.5 dci
A spurival a legnagyobb baj az, hogy magyar és ezért sokan óckodnak tőle. Van olyan fiatal munkatársam aki a 20 éves BMW-jébe prémiumot tankol de azt a magyar szart nem töltené bele.
Egy másik akit rá akartam beszélni az egy hétig google-zott és arra jutott , hogy sehol nem talált a neten olyat, hogy kárt tett volna valakinek a motorban. Maximum olyat talált, hogy nem éreztek semmi javulást.
De azért inkább marad a prémium üzemanyagnál.
A közeli autósboltban 2500Ft a fél literes piros Spuri és ott is sok jót mesélnek a betévedt vendégek akik folyamatosan járnak vissza a Spuriért.
A honlapján is van sok jó cikk és a vendégkönyvben is jókat lehet olvasni:
Spuri Honlap
Mondjuk a főguru azért néha érdekeseket ír és ezért kissé hogy is mondjam égeti magát, de ez simán lehet attól, hogy azért nem ért ő sem mindent és mögötte nem áll egy 100 fős kémiai labor.
De én már senkire sem akarok semmit rábeszélni.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
rob210 #55415 üzenetére
Ezt én is meg tudom erősíteni. A Renaultnál a minőség a 2000-es évek eleje óta folyamatosan javul. Sok pl. német márkával szemben. A M3 alig van panasz. Amikor a kocsim a közeli Renault szervízben volt az utolsó kötelező szervízen faggattam a főnököt, hogy mik a hibái. Erre azt mondta, hogy ezekkel az újakkal nem nagyon van probléma nem tud mondani semmi említésre méltót.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
diablo1984 #55290 üzenetére
Na ezért érdemes használni a spurit! Főleg télen.
Részecske szűrős dízelnél legalábbis..
Én sem hosszú távokon használom, de még nem láttam regenerálni a kocsit.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
Lacka89 #55209 üzenetére
A hang vezérlés csak angol szavakkal működik a leírás szerint, de attól még elindulhatna magyarra állított kezelő felület mellett is. Mondjuk én 2hete frissítettem az R-linket a kocsin de nem próbáltam a hang vezérlést. Hátha megoldották.. Majd kipróbálom.
SD kártyád van az R-link hez?
Üdv. -
rsf
senior tag
Fogalmam sincs mi okozza nálad a jelenséget..
Csak a fórumozók okulásáért írtam le az én esetemet egy szóval sem mondtam, hogy nálad is az a baj, nem is tudtam, hogy volt vezérlés cseréd, mert nem is írtad.
De attól, hogy csilli villi a hely még lehet kókány. A legnagyobb kókány hely amit láttam az a közeli Renault szalon.
Üdv. -
rsf
senior tag
Tudom mire gondolsz de nem értem, mi okozza ezt nálad...
Amúgy nálam is volt egy hasonló dolog.
A Cliomnál volt úgy, hogy leállításkor majdnem kiugrott a motor a helyéről aztán 5 évesen jött a vezérléscsere amit én csináltam faterral. 1.5dci 82LE
Na ez után már úgy állt le a kocsi hogy észre sem vettem.
Fostam is, hogy biztos nincs teljesen helyén a vezérlés és azért nem rángat mint elötte.
De aztán jöttek a kilométerek a kocsi ugyanúgy ment ugyanúgy evett és rájöttem, hogy cserekor a jobb oldali bak tartotta a motort és alul volt egy emelő. Ezért kapott rendesen mert hol fel aztán le kellett engedni a motort szerelés közben. Azóta volt mégegy vezérlés csere, de a bak még mindig az eredeti..
Üdv. -
rsf
senior tag
Egyedül ha a tekerőt 0 állásba állítom akkor nem világít semmi egyébként világít a Led menetfény ködlámpánál és refinél is.
Helyzetjelzőnél is a Led világít a hátsókkal együtt.
Ez furcsa, mert az első lámpatestben benne vannak a helyzetjelző izzók amik sosem világítanak.
Ez már akkor feltünt amikor vettem a kocsit.
Gondolom van olyan felszereltség amiben nincs Led ott azok világítanak.
Amit csak most vettem észre, hogy a refi kapcsolója nem mechanikus. Szóval csak meghúz aztán az elektronika adja az öntartást. Nem lehet refire rakni, csak ha jár a motor, mert csak fénykürtözik.
Üdv. -
rsf
senior tag
-
rsf
senior tag
válasz
Gombinyó #55180 üzenetére
Ezt nem lehet kapcsolni. Vagy ilyened van vagy nem.
Engem az zavar nagyon, hogy egyre több autót látok az utakon utólag felszerelt Led-es menetfénnyel.
Ami még nem is lenne baj, de megveszik a pár ezer forintos cuccokat amiknek nincs is hatósági engedélyük aztán mennek velük vígan. De az nem tűnik fel nekik, hogy a Led-jük alig világít....
Nézzetek meg egy gyári menetfényt szinte vakít azért is van előírva, hogy hová lehet felszerelni és nem világíthat fölfelé.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
#32577792 #55151 üzenetére
Érdekesek ezek a tapasztalatok..
Nekem olyan érzésem van, mintha nem ugyanaz lenne a minőség egyes kutakon azonos márkán belül is.
Ami még közre játszik az az autó, mert egy "kihegyezett" autó jobban észreveszi a különbséget mint egy olyan ami nem. Gondolok itt az 1.5dci 82LE és 1.5dci 110LE re.
A Cliómat 10 évig hajtottam, de nem nagyon vettem észre, az üzemanyagok közötti különbséget menet közben csak tankoláskor. Munkába jártam vele sok évig szóval össze lehetett hasonlítani a fogyasztást.
A Megane-nál meg szinte fordítva van kb. ugyanaz a fogyasztás, de érzem menet közben a változást.
Mondjuk én inkább kitérek 12km-t hogy jó drága gázolajt tankoljak mert lenne közelebb is MOL kút.
Pénteken 369,9Ft-ba került 1L gázolaj,
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
forceberg #55147 üzenetére
Nyáron engedtem a csábításnak és a -20Ft/liternek és megálltam a dunakeszi lukoilnál. Sima gázolaj persze elötte spuri a tankba, be volt készítve mert hazafelé akartam tankolni. 2 éve rendszeresen piros Spurizok és már 1 éve megane-al tolom.
Na szegény kocsi alig bírt menni 3.-ban sen volt ereje, alig vártam hogy kifogyjon.
Ezután jött a már módosított Mol (nyártól jobban adalékolja a gázolajat a mol és a shell is) na ettől szárnyra kapott a kocsi. Ezután nyaralás majd 2x OMV aztán ismét MOL és azóta is , mert nagyon jónak tűnik. A fogyasztás is kicsit jobban alakult mint az OMV-vel pedig a 2x OMV után már szeptember vége volt.
Szóval jó irányban fejlesztett a MOL de ideje is volt. Az OMV meg még ül a babérjain.
Azt már félve írom le, hogy a régi Cliommal messze a legrosszabb fogyasztásom egy Auchanos tankolás után volt. Szóval a nyári kaland ismét eszembe jutatta, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Sajnos a közelemben lévő MOL kút is a drágák közé tartozik... De legalább nem pancsolt..
A fentiek persze csak az én szubjektív véleményemet tükrözik.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
Gabesz87 #55060 üzenetére
Én meg ma jártam hasonlóan csak az első radarral.
Megálltam a szentmihályin egy autó mögött kb. 1 méterre aztán bejelzett a balról majd középről végül jobbról. Már azt hittem,hogy egy kutya jött az autók közé.. De aztán elindult az elöttem álló autó ami egy ford fiesta volt és akkor láttam, hogy elég rendesen füstöl. Amikor elindult én még álltam ekkor abba is hagyta a jelzést az autó. Azért elég párás idő volt az eső is csepegett. Nem tudom hogy jelezhetett be a füst.
Eddig egyszer volt hasonló esetem januárban de akkor meg szakadt a hó.
Üdv. -
rsf
senior tag
Ma sikeresen frissítettem az R-Link1 et a legújabb verzióra a megane-on. (11.342)
Letöltés közben szétnéztem az R-Link Store-on.
Megint van friss térkép. 11.28.-ai.
A rendszer mintha kicsit gyorsult volna..
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
molnarpeter #54606 üzenetére
Ken az, csak kiold mindent. Szóval vigyázni kell vele.
Üdv. -
rsf
senior tag
Ha vki tud Megane 3 bal oldali visszapillantó tükör házat eladót az keressen meg privátban.
Nem kellene csak az a rész ami a tükör körül van.Szóval semmi elektronika sem az a rész ami az ajtón sem a fényezett hátlap. Vmi kibelezett érdekelne.
Köszi. -
rsf
senior tag
válasz
#32577792 #54153 üzenetére
Még szeretnék reagálni utoljára.
Volt a doksi filmben, hogy fennmaradt írások szerint az ókori Rómában télen is mezítláb és egy szál pendejben jártak mert 15 fok alá nem csökkent a hőmérséklet télen sem. És nem az akkori diesel autók miatt volt ennyire meleg. Szóval valószínűbb, hogy a földön az időjárás ciklikusan változik. Most megint melegedőben van és ezt rá lehet fogni a környezet szennyezésre. Itt most nem azt mondom, hogy szennyezzük a környezetet mig valaki kitalálja.
De vegyük már észre, hogy ez csak a pénzről szól.
[Egy a sok közül]
Egy hazugságot akkor hisznek el sokan ha alátámasszák hihető dolgokkal.
A VW vezér is nyilatkozta hogy a diesel támadás túl van misztifikálva.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
#32577792 #54139 üzenetére
Erre céloztam én is feljebb.
Kollégám új Ford Focusának a kipufogója tiszta korom pedig az 1.5 turbós benzines.
Nem a fa tüzeléssel meg a diesellel van itt a legnagyobb baj.
Kb. 10 éve láttam egy amerikai dokumentum filmet a globális felmelegedésről a filmben sok kutató szólalt meg, hogy ez csak smafu arra megy ki a játék, hogy bűntudatot keltsenek aztán megadóztassanak mindent ami a felmelegedést okozza. Azt hogy mi okozza meg majd eldöntik valakik.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
AttyVin #54120 üzenetére
Az olcsó fát honnan veszed?
Tavaly óta 35%-al drágult a tüzifa a környékünkön és örülhetett ha vki tudott venni. Én nem tudtam.
Vhol olvastam hogy a szmog 80%-át a fatüzelés adja. Ezek szerint akkor a 80-as években amikor 5x annyian tüzeltek fával a városokban mint ma nem lehetet látni az utcákon??
Ez ugyan az mint a dízel téma. Egy érdekcsoportnak a malmára kell hajtani a vizet. Ennyi.
Üdv. -
rsf
senior tag
A 2.0 dci-nél tényleg ott alul van a FAP. És úgy nézem tényleg 2010-ig voltak FAP nélküliek.
De akkor megdőlt a 2009-től kötelező részecskeszűrő elv is.
Én arra gondoltam, hogy van részecske szűrője, csak nem tud róla ugyanis a Renaultnál eléggé probléma mentes pláne ha vki dinamikusan vezet mert akkor ki tud égni magától is és ezért nincs regenerálódás sem.
Üdv. -
rsf
senior tag
Most már utána néztem, mert megnéztem azt amit linkeltél.
Renaultnál a részecske szűrőt a motortérben kell keresni nem a kocsi alatt!
A renaultnál FAP-nak hívják nem DPF-nek!
És úgy látom, hogy az összes Laguna3 Euro5-ös szóval kell lenni bennük részecske szűrőnek![link]
Az más kérdés, hogy 2009-től már csak Euro5 öt lehetett forgalomba hozni, de sok gyár előbb átállt.
Ha Euro4-es lenne akkor nem kell keresni mert nincs.
Ezt ne vedd kötözködésnek, de legyünk már tisztában pár dologgal.
Az nem lehet, hogy a chipeléskor kivették?
Üdv. -
rsf
senior tag
Gondolkodok vmi carbon szálas ülésfűtésben.
Mennyire macera azt berakni? Itt nem az elektromos részére gondolok.
Ülést muszáj kivenni hozzá?
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
speedydb23 #53865 üzenetére
Nálam meg szinte hajszál pontosan 0,5l a különbség a Clio és a M3 fogyasztása között. Télen és nyáron is megvan ez a különbség.Igaz a M3-al még csak 1 telem volt.
Mondjuk ugyan arra járok és ugyan úgy szóval nem változtak az üzemelési körülmények.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
Gabesz87 #53854 üzenetére
Akkor azt rosszul tudtam. De így még gázabb a térkép frissítés.
Az Rlink1-nél a térkép SD kártyán van nem a tabletben.
A kártyát kiveszed aztán csinálsz róla mentést meg lehet még pár dolgot.
Van egy szoftver amivel lehet szerkeszteni a kártya tartalmát.
Én felvettem POI-ban az összes fix trafit és a trafi pontokat is.
Be lehet állítani, hogy mennyivel elötte szóljon mi legyen a riasztás hangja vagy ne legyen ja és a térképen hogy jelezze. Na ez az ami nekem nagyon bejön. Megyek a kocsival szól a zene aztán jelez a kocsi, hogy vigyázz jön egy trafi...
Mondjuk az AndroidAuto funkciónak én is örülnék vagy vmi tükrözésnek.
Amúgy azt írják külföldi fórumokon, hogy térkép frissítés negyed évente rendszer frissítés meg fél évente jön az R-link1-re.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
Gabesz87 #53848 üzenetére
Az R-Link 1 ben Tomtom-os a 2ben meg I-go-s a navi ha jól tudom.
Viszont térképekben ugyanazt használják. Szóval nem értem.
A 45országos teljes európa 99euró a kelet/nyugat európa 55euro.
Én még nem vettem hozzá térképet, mert 2016.08-ossal kaptam a kocsit,de gondolkoztam, hogy 2évente veszek majd. De remélem, hogy lassan kiszivárog, az otthoni térkép frissítés menete.
Ugyanis biztosan lehet mókolni, csak még titkolják, mert jó pénz van benne.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
Gabesz87 #53805 üzenetére
R-Link2-ön ennyire gáz a térkép frissítés?
R-Link1-en rendszeresen jön. A legújabb 2017.09.20.-án jött ki.
Itt több variáció van de a legdrágább Teljes európa az 99euró.
Ezt most néztem meg neked az R-link store-ban.
Még jó hogy beléptem, mert jelzett , hogy van új frissítés a kocsira.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
LamerGyuri #53835 üzenetére
A konkrét tapasztalataidra kíváncsiak vagyunk. Csak a hangnemre kell vigyázni.
Üdv. -
rsf
senior tag
Én amikor ilyen alacsony fogyasztási értékeket hallok vkitől mindig meg szoktam kérdezni, hogy tankoláskor mennyi litert tankolt mennyi kilométerre. De erre sosem jön válasz, mert kiderül, hogy mindig 5 vagy 10e Ft ért szoktak tankolni. Lényegében nem is tudják az autójuk tényleges fogyasztását.
Nem állítom hogy itt is ez a helyzet, de ilyen párost itt sem kaptunk.
Az meg hogy 3%-os lejtőn hátszéllel mennyit mutat a pillanatnyi fogyasztás mérő abszolút nem releváns infó. Nekem a Megane3-ban nincs is ilyen csak egy csík. Amin a skála 5,10,100Liter.
Ismerek olyat aki járt a rigotechnél opel insigniával.
Ő azt mondta, hogy a kocsi sokkal jobb lett mint volt.
Ha nyugisan megy vele akkor kevesebbet eszik mint elötte, de ha lépi akkor sokkal jobban megy de cserébe többet is eszik.
Üdv. -
rsf
senior tag
válasz
forceberg #53585 üzenetére
Az a szenzor csak azt jelzi, hogy mikor van bizonyos pozícióban a vezérmű tengely.
Menet közben már a jobb oldali lenti szenzor jele a fontos.
Ez elég biztos mert a fenti csak egy jelet ad egy vezérmű fordulat alatt míg a lenti a főtengely szöghelyzetét folyamatosan látja, mert be van fogazva a kuplungtárcsa.
Lényegében az egy null pont szenzor azért is felső holtpont jeladó a neve..
Ezért is van az, hogy ha beindul akkor megy rendesen semmi teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam.
Üdv. -
rsf
senior tag
Nekem amikor a Clion elkezdett szarakodni a vezérmű tengely jeladó akkor ugyanígy kezdte.
Néha nem indult elsőre. Nem is nagyon foglalkoztam vele, aztán már volt hogy másodikra se.
Végül volt hogy csak 6.-ra indult na akkor már megijedtem.
Monjuk volt hibakód sima ELM327-el. De semmi hibalámpa.
Azt kellett cserélnem amit Rob belinkelt.
Persze elötte tisztítottam meg a másikat is hátha... De cserélni kellett..
Üdv. -
rsf
senior tag
Nekem a szarakodást a FHP jeladó a Clióba hidegen és melegen is csinálta random. De inkább melegen. Reggelente első indításkor sosem. De olyan volt, hogy meló után elmentem a boltba 1km aztán ott meg már nem indult csak harmadszorra.
A takarítás sem segített aztán vettem bele egy utángyártottat 7eFt-ért és azóta is jó.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3011
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest