- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
válasz Predator2 #47887 üzenetére
A legújabb dci-k nem bosch hanem continental rendszerűek.
De lehet, hogy csak az energy dci-sek.
Nekem most ilyen van amúgy nemrég cseréltem a Cliomat ami a családban maradt.
A clioban 215e Km van és az delphis mondjuk nekem semmi nagy bajom nem volt vele.
10év alatt 190e Km-t tettem bele. Ezalatt volt egy EGR és egy vezérmű jeladó cserém.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz forceberg #48169 üzenetére
Én használok spurit az 1.5 dci-be. És mindenkinek ajánlom főleg télen! De rendszeresen érdemes használni! Igy 500-600Ft / tankra jön ki az ára.
A régi clióm 215e km-el máig tökéletes,99%-ban csak mol alap gázolajjal használtam. Szeptemberben néztem a tankot semmi fém darálék nem volt benne. Üzemanyag szűrőt 1,5-2 évente cseréltem az olajat 15e km enként.
Az új autómba is rakom pedig az még nincs 2 éves.
Ismerős dci-je nemrég hullott szét, sokkal kevesebb kilométerrel, mondjuk Ő mindig a legolcsóbb helyen tankolt. Hogy mi volt a tankban ne tudjátok meg..
De én úgy vagyok vele, hogy mindenki ott tankol ahol akar és azt rak az üzemanyagba amit akar.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz hari69 #48204 üzenetére
Igen a dci mivel diesel sokkal érzékenyebb mint egy sima benzines. Már az üzemanyag rendszere miatt is.
Ezért az összehasonlítás akkor lenne korrektebb, ha turbós benzinessel történne. De akkor is csak korrektebb lenne, mert a nagy nyomású üzemanyag rendszer azért törődést igényel. Nem beszélve arról, hogy a gyártók telerakják jó drágán cserélhető felesleges alkatrészekkel. pl. részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék...... Szívó benzinest szivó diesellel hasonlítsunk már össze!
Ezért a diesel nem való mindenkinek!
Jól gondolja meg mindenki aki dieselt akar venni. Városi közlekedésre szinte már nem is alkalmas köszönhetően a zöld lobbinak.
Aki meg megveszi aztán azt sem tudja hogy mire kell figyelni az magára vessen.
Sokan kifizetik a felárat érte élvezik az alacsony fogyasztást aztán már csak az auchanos üzemanyagra futja..
Az ismerősi körömben 10 dci van abból 3db 300e km felett és 2db 200e km felett a többi is 100e km felett.
Ezekből csak 1 halt meg de az sem véletlenül , még 150e km sem volt benne...
Üdv.
De ha rám hallgattok mindenki azt vesz amit akar!“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48211 üzenetére
Jó kis cikk a kiszámolóstól:
[link]
Nem fogják sokan venni ezért előbb betiltják a diesel majd a benzines autókat is.
Mint ahogy ez már jó pár terméknél megtörtént..Üdv.
[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz hari69 #48215 üzenetére
Én már több mint 10 éve dci-zek szóval én is elégedett vagyok vele.
Sőt írtam, hogy fut jópár a környezetemben hiba nélkül 300k feletti km-el.
Oda kell rá figyelni több törődést és odafigyelést igényel mint egy benzines és akkor nem lesz hálátlan.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Predator2 #48222 üzenetére
A lithium fogyóban van és egyre több kell belőle, sőt:
A fém piaci árfolyama 1998-ban 21 600 Ft/kg (95 $/kg) volt,[76] ez az érték 2014-re megháromszorozódott
Erről mit mondtak nektek?
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Nekem is termosztát gondom van, a szervíz szerint nem mert minden dci ilyen.... Megnézték nyit rendesen...
Pedig a kocsi nem éri el az üzemi hőfokot még +10ben sem ha meghúzatom akkor eléri aztán szépen vissza is esik. Hideg a motor aztán a hűtőre menő cső meg langyos...
Monitoroztam ELM327-el a vízhőfokot 75 környékén van hosszabb menet után..
Egyértelműen a termosztát átenged, nem zár el rendesen.A Cliómban is néztem ott jól látszódott, hogy 89 foknál nyit akkor elindul befelé a hideg víz visszahül 79-80 fokra aztán ez ismétlődik...
Hol tudnék K9K 636 -ra termosztátot venni a gyári száma:110609813R
A szervízre egy csavar meghúzását sem biznék.
Köszi.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48244 üzenetére
Szia,
Nekem olyan termosztát kell aminek az a száma amit leírtam! Ugyanis csak ennek a fajtának ez a száma ami máshogy néz ki annak más a száma egyértelműen. Azért gyári referencia szám. Annó a szárító szűrőt is a gyári ref szám alapján tudtam megszereznia clióba, mert volt ezer féle..
Amúgy nem az a lényeg, hogy milyen autókba rakják, hanem az, hogy az enyémbe is ilyen van sajnos:
[link1]
[link2]
Ez 100% mert látom hogy ilyen van a kocsimban ami amúgy M3 Ph3 BZ1406 K9K A636 [link3]
Az a bajom, hogy egy magyar oldalon se találtam...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Na megyek az asszonynak olajat cserélni...
Békés, Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48248 üzenetére
Nem jó sajnos, mondom hogy úgy néz ki mint amit belinkeltem!
Úgy néz ki, hogy még nincs utángyártott ebből a fajtából...
Amúgy ez kellene: [link]
A kocsi amúgy nem Magyaroszágon lett először forgalomba helyezve.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48255 üzenetére
Pedig Magyarországon is forgalmaznak ilyen motoros renaultakat: energy dci 1.5 [link]
Onnan lehet tudni, hogy ez nem 240Nm hanem 260Nm és 110LE.
Van vkinek ilyen motoros autója itt a fórumon?
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz speedydb23 #48259 üzenetére
Kompletten cserélném házzal együtt. Angol fórumon is csak úgy lett jó egy tagnak..
De gondolkozom abban is, hogy kiherélem aztán a hűtő felé menő csőbe egy belevaló csőtermosztátot rakok...
Nem riadok vissza semmitől sem...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz speedydb23 #48264 üzenetére
Hát nem kellene, de műanyag szar az egész...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Nekem azt mondták, hogy van mélynyomó de én nem találtam sehol a neten sem aztán ha lenne akkor gondolom az audió beállításokban lehetne állítani a hangerejét.. De ott sincs..
Ebből gondolom hogy nincs.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48388 üzenetére
Nincs ilyen a kocsiban, de láttam a nyáron egy 1.6 dci bose-t is abban sem volt ilyen...
Amúgy meg olyan érzés mintha a mély az üllés alól vagy a műszerfal alól jönne..
Szóval ha van akkor ott kell lennie nem hátul..
De hiányolom a menűben a hangerő szabályzását.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48409 üzenetére
Pár új infó... [link]
Úgy tűnik a phase 3-ban az anyós üllés alatt van a mélynyomó ezért nincs rekesz a jobb oldalon a szőnyeg alatt....
Ha kiállok a garázsból majd megnézem..Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #48429 üzenetére
2013 szeptemberében jelentették be a ph3-at! [link]
És 2014 első negyedévétől lehet kapni.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Én az alap MOL+spurira esküszöm. A spuri +10Ft-ot dob rá az árra.
Céges dci-k csak mol-lal járnak és még egyiknek sem volt baja tőle +300ekm.
Én kerülöm a sok bio komponenst tartalmazó üzemanyagokat. Shel,OMV stb...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz gooool #48824 üzenetére
Ha a kocsihoz W40-es olaj van előírva akkor abba nem szabad W30-ast rakni.
A W elötti számmal le lehet menni kisebb értékre!
Nem tudom hogy az 1.9-be milyen kell de erre oda kell figyelni!
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #48841 üzenetére
Igen így van
5W40 helyett lehet 0W40-et rakni de 5W30-at nem!! Vagyis nem ajánlott.
Létezik hideg és meleg oldali viszkozitás!
A meleg oldali üzem meleg állapotra vonatkozik és abba sok minden bele szól de igazából a konstrukció határozza meg.
Ezért kell betartani a W utáni számot!!
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #48883 üzenetére
Idézet amivel teljesen egyetértek:
A motorban igen sok helyen a kenőolaj magasabb hőmérsékletű felületekkel találkozik, hengerfal, melynek a felső zónája 300C körül is lehet, a dugattyú tető alsó felülete, a vezérműtengely, a szelepszárak... nem az a kérdés, hogy az olajteknőben, ahol 60-100C-s az olaj, hanem ott ahol épp ellátja a feladatát, ott hogyan tud megfelelni a követelményeknek...A kopott fémet semmivel nem lehet pótolni, csak méretre munkálással, és alkatrész cserével... egy 50-es olaj épp oda nem "fér be", ahonnan a 30-as nem képes felépíteni a folyadéksúrlódáshoz szükséges nyomást a csapágyban... De ezt az önjelölt kocsmai szerelők nálam biztosan jobban tudják...
[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #48897 üzenetére
A részecskeszűrős újabb Renaultokba RN720 / ACEA C4 -es szabványú olaj kell aminek 5W30 a viszkozitása.
Mondj ennél magasabb vagy ugyan ilyen minőségű olajat ami hígabb!Jó kis oldal: [link]
Üdv.
[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Ebben az idézetben benne van az én álláspontom!
Én úgy gondolom, hogy egy autó üzemmelegen működik az élete kb. 90%-ában.
Az autó motorjában alkalmazott technika szabja meg hogy hozzá milyen olaj az ajánlott. Nem véletlenül van az hogy a 30.000-es olajperiódust a motor tudja megfelelő olajjal.
A fenti idézetben is utalnak rá, hogy az olajfilm fentartása a lényeg, hogy ne legyen fémes érintkezés a motorban. És mivel az x40-es használat során x30-as lesz ebből következik hogy az x30-as meg x20-as ami már annyira vékony filmet képez, hogy melegen nagy fordulaton már nem ken eléggé. Mondjuk egy hosszú autópálya tempó mellett.
Ezért én csak az azonos vagy magasabb minőségen belüli hideg oldali olaj vékonyítást pártolom. Ugyanis hidegen még fontosabb a jó kenés mert a vastag olaj nem jut el mindenhová egyből és nem is fér be olyan könnyen mint a vékony. És ugye hidegen nem véletlenül nem szabad pörgetni és terhelni az autót. Ezzel biztosítjuk, hogy a vékonyabb olajfilm réteg nem fog elégni és elég lesz a kenése addig amig rendesen felmelegszik.
Ezért vagyok most bajban ugyanis nem találok a piacon RN720 vagy Acea C4-es 0W30-as olajat.Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #48928 üzenetére
Hajtókar csapágyra gondoltam elsősorban.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Bocsi az olajfilm nem leég hanem nem tudok rá jó szót megszakad, elválik... És ilyenkor jön a fémes kapcsolat a surlódó részek között. Ezt a jelenséget a túl híg/felhigult olaj okozza.
De tényleg nem akarok senkit megtéríteni mindenki használjon olyan olajat amilyet csak akar.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
-
rsf
senior tag
Ismerős probléma.
Az Aku leszorítót csőkulccsal tudot könnyen leszedni, visszarakni már mókásabb lesz.
A csavar fejét be kell szorítani a csőkulcs fejébe hogy amikor lefelé tolod ne essen ki belőle.
Használj vmi papír darabot, vagy szig. szallagot.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Victoryus #49471 üzenetére
Én annó kivettem az aksit az ecu-t és az aksi körüli lemezt és akkor már könnyen ki tudtam venni a jeladót!
Megtakarítottam, de aztán kiderült, hogy a vezérműtengelynél lévő jeladó szórakozik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #49515 üzenetére
Nem , az előgyújtás szabályzós autók ahol az ecu-ban van kopogás érzékelő azok tudnak utána menni az oktánszámnak bizonyos keretek között. A 98-as azért volt jobb az autóknak mint a 95-mert a 95 valójában 90-92 körül volt a 98 meg 95...
Haverék amikor tuningolták a skodát aztán sikerült kicsit sokat lemarni a hengerfejből a kocsi nem indult be a 95-ös benzinnel, csak 100-assal.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #49796 üzenetére
A renaultnál telefonon is adnak felvilágosítást az alvázszám ismeretében!!
Én tavaly 3 szalont is felhívtam és mindenhol elmondák mikor hol volt szervízben a kocsi..
Én is kintről behozott kocsit vettem..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Én az 1.5 dci cliommal 0w40 majd 5w40 mobillal jártam csak. Persze 15 ezrenként olajcsere.
Most is jól van a kocsi közel 230ekm van benne.
De most a megane-ba marad a dpf-es 5w30 Elf mert nem igen találtam jobbat..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #50279 üzenetére
A részecske szűrős 1.5 dci-kbe!
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz TayRol #50374 üzenetére
Hirtelen nem esett le...
Lehet hogy nem jó a klíma a kocsimban.. November elején vettem..
Ma mikor mentem hazafelé 18-20 fok volt beállítottam 15fokot de nem éreztem hogy hidegebb lenne a bejövő levegő...
Hogy tudnám kipróbálni??
Nem értek a digit klímához a cliómban manuális volt csak...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Szerintetek mennyit érhet ez a 18-as felni és gumi kombó?: [link]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“