- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
ph Az Aurora azért nagyon megközelítette, de ez nem volt elég a trónfosztáshoz.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Renpeter
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsotokra lenne szükségem. Autóvásárlás előtt állok, 1,5 M lenne a keret, amit rászánnék. Átnyálaztam a fórumokat, Yt videókat, választásom a H Astrara esett, abból is az 1.6 benzines, ritkábban eladó 115 lovas motorra. 80-90%-ban városban használnám.
Sajnos a sok jó mellett legalább ennyi rosszat is olvastam az astrákról. Árkategóriában néztem még ajánlottként a Hyundai I30, Golf V, Focus típusokat.
Van-e esetleg még valami ebben az ársávban, ami mostanság ajánlott, vagy maradjak a H Astra gondolatnál?Köszönet előre is!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Renpeter #219101 üzenetére
Azzal az 1.6-ossal nyugodtan vehető, vagy akár az 1.8@140 lovas verzióval is. Ez utóbbi elég harapós menetdinamikára képes.
A Golf V is rendben van az 1.6-os BSE/BGU motorral, vagy Jetta V, Leon 2, Octavia 2. Viszont ezek a VAG-ok ezzel a motorral nem túl combosak, és a szebbek inkább 2M környékén vannak.
I30/Ceed 1.4-1.6MPI elvileg nem rossz, de mostanában több panaszt is hallani a megbízhatóságra.
Focus 2 is jó verda, de sajnos tud rohadni rendesen. Futóműben nagyon baba, de valamiért hamarabb kotlik a hátsó multilink, mint a VAG-okban, szóval könnyen el lehet szórni fél millát rá.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
M4T4D0R
tag
Sziasztok!
Szeretnék érdeklődeni milyen autót javasoltok?
Nem igazán értek az autókhoz, hogy mi ajánlott típus.
Leginkább a megbízhatóság lenne a fő szempont számomra.Tudom lehet furán hangzik, de Toyota Corolla 2004 1.6 benzin 110 lóerős autóm van. Annyira nem tartom megbízhatónak. 4 év alatt közel 1 milliót rá költöttem már úgyhogy elengedtem ezt a benzin Toyota megbízhatóság mottót.
Nekem nem számít ha dízel, csak megbízható legyen.A szerény elvárásaim a következőek lennének:
A keret max 1.5 millió lenne, legalább 120-130 lóerő, minimum 1.6 literes motor, normál autóméret (pl Passat B5 sedan/kombi), a márka nem számít nem adok ilyenekre, és a legfontosabb hogy keveset kelljen rá költeni.Ha ilyen autó létezik szívesen azt örömmel fogadom.
Amiket nézegettem:
Passat B5 1.9 PD TDI
Opel Astra H 1.8 140le -
Llew
senior tag
-
M4T4D0R
tag
Okoskerék csere (150e ft os alkatrész), hűtőradiátor, termosztát, olajgomba, komplett vezérlés csere 2x, kuplungcsere és egyéb hasonló dolgok.
Nem baj ha költeni kell rá csak ne 1 milliót 4 év alatt. Rengeteg dolgot kicseréltek rajta mióta nálam van.
Hirtelen csak ennyire emlékszem de sokminden volt még.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz M4T4D0R #219105 üzenetére
Kopó alkatrészek, egy 20 éves autónál ez a minimum. Most inkább örülj, hogy a tiéd rendben van. Vagy ugorj bele egy másik 20 évesbe, aminek nem ismered az előéletét, és költs rá még többet 4 év alatt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz M4T4D0R #219105 üzenetére
Pedig ennel kevesebbol nem nagyon lehet fenntartani autot. Az csak liderces vagyalom, hogy egy ilyen koru autonal az eves olajcseren kivul nem kell csinalni semmit.
Passat B5.5-om volt tiz eve, mar akkor is kerte banant rendesen. Most egy platformtars Audi A4 cabrio van, lassan 5 eve van meg hobbiautokent, kb 15ezer ment bele (tehat egy atlag auto eves futasa) es kb 3M-t koltottem ra ezalatt. Astra se lesz olcsobban fenntarthato a Corollanal, de tobbet is fog enni es zsakbamacska, mint minden hasznalt. Semmi garancia nincs ra, hogy akar az elso evben nem ker-e be egy millat. Alkatreszarak es a szervizek munkadijai is sokat dragultak az elmult idoben, sajnos nem nehez eljutni ilyen koltesig. -
grizlisandor
addikt
Csak lemaradt
"Ez utóbbi elég harapós menetdinamikára képes." egy turbó kit esetén vagy egy 2.0T motorcserével. -
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
válasz M4T4D0R #219103 üzenetére
kétféle megközelítése van annak, hogy mennyit kell költeni egy autóra:
- mennyit KELL valójában
- mennyit akarnak/tudnak a tulajdonosai, akik véleményt alkotnakaz igényszintje mindenkinek más, és az is, hogy mennyi ideig marad meg az autó. ez default két olyan szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit KELL majd az autóra költeni ténylegesen (ami ahhoz muszáj, hogy elinduljon és megálljon, tehát az alap funkciókon kívül más nincs benne)
kezdjük azzal, hogy mennyire vagy igényes az autódra. van akinál a kopogó futómű vagy a rozsdás küszöb csak akkor probléma, amikor át kell tolni okosba a műszakin valahogy, de a két "vizsga" közötti 2 évben pont lesz.rja. mint ahogy a lógó kárpit, a nem működő elektromos ablakemelő, a világító check engine vagy a fekete füstfelhő is olyan, amitől az autó még működik.
a második meg az, amit állagmegóvás miatt illik az autóra költeni, de ha tudod, hogy egy évre veszed, akkor nem lesz az alkja szárazjéggel letisztítva, kilakatolva majd alváz- és üregvédőzve, mert minek. ha nem lóg ki a lábad, vagy nem jön be a víz a pocsolyából amin átmentél, akkor az autó működik, és a rozsda majd a következő gazda problémája lesz (sokszor észre sem venni, hogy egy autó a lemezek alatt mennyire szét van ám rohadva)
ide sorolódik az is, hogy ha már kopog a futómű, akkor kicseréled a szilenteket, ha morog akkor a kerékcsapágyat, ha vállas, akkor a féktárcsát, vagy ha ránt a kasztnin leállításkor, akkor kuplungot és kettős tömegű lendkereket, meg amúgy is 10 ezrenként bele való (vagy jobb) olajat töltesz bele, olajszűrő mellett levegő- és pollen(utastér) szűrőt is cseréltetsz, 2 évente lecseréled a fékolyajat ahogy kell. vagy megcsináltatod azt, hogy a hátsó ajtó ne csak belülről nyíljon. vagy csak kívülről.nekem vannak tapasztalataim Passat B6 1.9 PDTDi fenntartásról (öcsémé volt kb 2,5 éven át) és annyi idő alat szerintem abba is beleszaladt egy milla. csak a kuplung csere kettőstömegűvel 250k volt anyag áron plusz a munka. volt rajta pár Passat tipikus helyen csipa (kombi hátsó ajtón a rendszám tábla világítás helyén, hátsó kerékjárati ív, illetve ajtók sarkai) de olyan, hogy épp csak dúrta felfelé a festéket a rozsda. megcsináltatni 100k pedig az összes festett felület nem haladta meg egy A4 papír méretét....
szóval szerintem 20 éves autóra csak akkor nem kell költeni, ha nem érdekel, hogy 2 év múlva mi lesz vele.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
-
feloman
aktív tag
Sziasztok!
Régebben érdeklődtem itt, akkor tolódott a vásárlás, de most már kezd aktuális lenni.
A keret 3 millió forint lenne, egyterű vagy kombi autóban gondolkodom - két fő + gyerek. Én 190 cm vagyok, jó lenne ha úgy alakul mögém is beférjen egy felnőtt. Évi 15.000 km lenne, hét közben bevásárlás egyszer-kétszer, hétvégente hosszabb utak ~100 km, országúton maximum. Előre is köszönöm az ötleteket.felo
-
zgospel
őstag
válasz M4T4D0R #219105 üzenetére
Amiket leírtál azok minden autónál kb benne vannak a pakliban, mondjuk a 2 vezérlés cserét sokallom 4 éven belül, gyanítom nem mentél vele olyan sok km-t
Mai szervizdíjak mellett pedig 100-200 ezer Ft-ok simán elmennek és még nem is nagy beavatkozásokról beszélünk.Szerintem egyáltalán nem lehetetlen másfél millióból venni olyat, aminek rendben van az előélete.
H Astráról van egy nagyon alapos leírás az opelmuhely.com-on, azt olvasd el, benne van minden várható hiba az összes motortípushoz.
Nekem ilyen 1.8-as van, 360 ezer km van benne, 320 ezerrel vettem 3,5 éve, akkori kínálat legaljáról, de ismert előélettel. Csak a karbantartásokat tekintve havi 17 ezer Ft az átlag ami elment rá ennyi idő alatt, ebben a gumicserék is benne vannak. Adókkal, biztosítással, vizsgával kiegészítve 20 ezer per hó.
Nem hiszem hogy ennél jelentősen lentebb lehetne menni, így is ridegtartásban van nálam az autó.Viszont az ismert előéletnek hála tudtam, hogy a komplett vezérlés és a 2 okoskerék azelőtt nem sokkal volt cserélve, illetve 2 lambdaszonda és egy kipufogó flexicső, szóval egy nagy adag drágább beavatkozáson volt túl a közelmúltban. Nekem a kötelezőkön túl egy trafósort kellett cserélnem, 4 gátlót, 2 hátsó rugót, 2 toronycsapágyat, meg egyszer heggesztették a kipufogót mert kifújt. Nyilván a féket, folyadékokat, hasonlókat nem részletezem.
szerk: Továbbá most van egy ismert előéletű, jól leszervizelt autód. Azt azért csak látod / érzed rajta, hogy mik a következő költségek, jobban tervezhető, mintha vennél valamit amiről semmit vagy csak keveset tudsz.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Suzuki Swift MK4 1.3 és 1.5 motorral illetve Suzuki SX4 1.5 motorral mennyire jó választás az igénytelen de megbízható városi körlekedőedény fogalmának kimerítésére?
-
tboldi
nagyúr
válasz krypton #219121 üzenetére
Főleg az 1.3-nál (M13A) vannak problémák a nyelestengelycsapággyal, de az 1.5 (M15A) is érintett lehet időnként sajnos. Illetve az ABS kocka tönkremenetelére is számítani lehet, ha nem cseréltek benne 2-3 évente fékfolyadékot.
Amúgy ja, nekünk van egy 2004-es WagonR-ünk ugyanezzel az M13A-val, nemrég lépte át a 240k-et, no major issues so far, ahogy egy művelt indonéz mondaná.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219123 üzenetére
Így van, de azért a miénk sem annyira fényes már, mint hiszed. Hirtelen a használt piaci értékének nagy részét rá lehetne költeni, pedig semmi egetrengető (váltófelújítás, kuplung, fékek, rugók, hátsó lökhárító alatti merevítő).
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #219124 üzenetére
Én értem, elhiszem, Hondara tudnék én is költeni.
Csak arra reagáltam, hogy a kérés arra irányult, hogy legyen igénytelen, de megbízható.
Azt úgy tudom elképzelni rövid távon, hogy gondos gazdától veszed és fenntartod, vagy csak hagyod és bírja amíg bírja (ez a tényleg rideg tartás).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
adobodo
csendes tag
Sziasztok!
Még mindig megy a kínlódás autóvásárlás okán, bár még csak fél év telt el az előző kérdésem óta . Kicsit feljebb emeltem a keretet, szóval a kérdésem, hogy melyik járgánnyal futnék a legkisebb valószínűséggel gigantikus szívásba?
- keret 5-6M között + kezdő kiadások
- 2 gyerek (6-11 évesek), hosszú távra ritkán utazunk, évente max 2 alkalom
- 90%ban városi 6-8 km-es használat, éves szinten 10.000 km
- most egy 2005-ös corolla verso 1.8 benzin van, igazából városba megtenné, de 110 felett már zavaróan hangosnak érzem
Jelöltek:
- IS300h cserélt akkupakkal 200.000 km környékén már lehet kapni
- v60 hibrid cserélt/zolizott klímával+kormányművel szintén 200.000 környékén már kapható
- mondeo hibrid, ezek már mennek 150.000 km alatt is, és itt még 2017-18 körüli darabok is elkaphatóak ebben az ársávbanvagy hagyjam a hibrid vonalat, és egy fiatalabb 1.4, 1.5 tsi skoda vagy golf felé orientálódjak?
Auris lenne a legésszerűbb, de nagyon közlekedőedény .Köszi a véleményeket!
[ Szerkesztve ]
-
adobodo
csendes tag
válasz zgospel #219127 üzenetére
Sajnos a környéken nem láttam eladót hogy elszaladjak tesztelni, de kicsik vagyunk, én a 175 centimmel vagyok a legmagasabb a családban.
Nyilván a nyaralásra kell valamit kitalálni, ha más nem lesz, akkor marad a tetőbox.
Optimánál bajosnak láttam a gdi motort, és a beltér is elég szocreál. -
őstag
Csak úgy érdeklődésből (mert olyanom volt, direkt nem suzuki topicban kérdezem) van valami fejlemény suzuki 1.4t gyertya becsöppent valahova a motorba és motorcsere kell ügyben? Fél éve hallottam egy pár ilyet (márkakereskedés és suzuki közötti ügyfél "dobálással"), egyedi esetek voltak vagy tud valaki valamit erről?
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219125 üzenetére
-
ZolAK
újonc
válasz adobodo #219126 üzenetére
Bár izgalmasabb autókat soroltál fel, de bedobnám még az előző gen Honda HR-V-t. Abszolút nem vagyok SUV/crossover fan, de tényleg nagy a hely benne a külső méretekhez képest, az 1.5 szívóbenzin sem tűnik egy problémás darabnak (szomszédnak dízel van, azzal sem volt semmi gond). Sajnos elég jól tartják az árukat, de 5-6M között ki lehet fogni őket.
Nem tudom budapesti 6-8km-ről van-e szó, de egy mondival elég szívás tud lenni a parkolás a városban. Plugin prius sem lenne rossz erre a felhasználásra, de biztos nézted.
-
adobodo
csendes tag
Köszönöm a javaslatokat, úgy látom, hogy ebből az lesz, hogy csinálok egy szűrést a fenti típusokra, becsukom a szemem, és rábökök egyre .
Vagy ha bármelyikből lesz egy nagyon akciós ajánlat, akkor meg az. -
footy
addikt
válasz Vismajor01 #219136 üzenetére
En sokat gondolkoztam korabban a Rav4en, a hajtaslanc valoban bombabiztos, de van nehany alkatresz ami nevetsegesen draga tud lenni.
A FB csoportban tobben panaszkodtak csomagterteleszkop hibara aminek a javitasa 6-800e huf, de a fejegyseg javitasa sem sokkal olcsobb. -
zgospel
őstag
válasz Vismajor01 #219136 üzenetére
Kapni egyáltalán Hibrid Rav4-et 5-6 millió között?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
pieceofpaper
csendes tag
Sziasztok,
sajnos autót kell vásárolnom (vadgázolás miatt, a mostani totálkár lett).
A keret 5m, átírással együtt.Az erős motor nem fontos, sima 1,4 szívóval is megvagyok. Kisvárosi használatra mindegy is sztem. Ami fontos, az a megbízhatóság, a biztonság, alapnál kicsit jobb felszereltség, és az öt ajtó. Kombi nem lehet.
Korábban egy 2020-as TIPO volt, hasonló méret lenne jó most is.
Van esetleg típus amit ajánlanátok?
-
tboldi
nagyúr
válasz pieceofpaper #219143 üzenetére
-
diegho
nagyúr
válasz pieceofpaper #219143 üzenetére
Vegyél újra Tipo-t. [link]
-
rbalint88
addikt
válasz pieceofpaper #219143 üzenetére
Ha elegedett voltal vele, akkor ugyanolyan Tipo-t. Ha valami masra vagysz, nezz korbe, dobd be ide a linket es velemenyezzuk tipus es konkret peldany szintjen is.
-
veterán
válasz tboldi #219144 üzenetére
en mar tenyleg sajnalom, hogy nem akarok alfat venni. abszolut nem kene foglalkoznom a dologgal, te pillanatok alatt elorantanal par linket, hogy melyiket erdemes megnezni. sot, tuti meg tudnank alkudni, hogy at is nezd nekem. tenyleg, ilyen melora nem gondoltal meg?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ASUS routerek
- Ford topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Dragon Age: Origins
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest