Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Llew

    senior tag

    válasz M4T4D0R #219103 üzenetére

    Mit értesz megbízhatóság alatt? Mi miatt kellett a jelenlegire költeni?
    A 1,5 M-os keret, ~20 éves kor és nagyobb középkategóriás méret háromszögben szerintem nem lesz olyan autó, amire nem kell költeni.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • f4lcon

    őstag

    válasz M4T4D0R #219103 üzenetére

    kétféle megközelítése van annak, hogy mennyit kell költeni egy autóra:
    - mennyit KELL valójában
    - mennyit akarnak/tudnak a tulajdonosai, akik véleményt alkotnak

    az igényszintje mindenkinek más, és az is, hogy mennyi ideig marad meg az autó. ez default két olyan szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit KELL majd az autóra költeni ténylegesen (ami ahhoz muszáj, hogy elinduljon és megálljon, tehát az alap funkciókon kívül más nincs benne)

    kezdjük azzal, hogy mennyire vagy igényes az autódra. van akinál a kopogó futómű vagy a rozsdás küszöb csak akkor probléma, amikor át kell tolni okosba a műszakin valahogy, de a két "vizsga" közötti 2 évben pont lesz.rja. mint ahogy a lógó kárpit, a nem működő elektromos ablakemelő, a világító check engine vagy a fekete füstfelhő is olyan, amitől az autó még működik.

    a második meg az, amit állagmegóvás miatt illik az autóra költeni, de ha tudod, hogy egy évre veszed, akkor nem lesz az alkja szárazjéggel letisztítva, kilakatolva majd alváz- és üregvédőzve, mert minek. ha nem lóg ki a lábad, vagy nem jön be a víz a pocsolyából amin átmentél, akkor az autó működik, és a rozsda majd a következő gazda problémája lesz (sokszor észre sem venni, hogy egy autó a lemezek alatt mennyire szét van ám rohadva)
    ide sorolódik az is, hogy ha már kopog a futómű, akkor kicseréled a szilenteket, ha morog akkor a kerékcsapágyat, ha vállas, akkor a féktárcsát, vagy ha ránt a kasztnin leállításkor, akkor kuplungot és kettős tömegű lendkereket, meg amúgy is 10 ezrenként bele való (vagy jobb) olajat töltesz bele, olajszűrő mellett levegő- és pollen(utastér) szűrőt is cseréltetsz, 2 évente lecseréled a fékolyajat ahogy kell. vagy megcsináltatod azt, hogy a hátsó ajtó ne csak belülről nyíljon. vagy csak kívülről.

    nekem vannak tapasztalataim Passat B6 1.9 PDTDi fenntartásról (öcsémé volt kb 2,5 éven át) és annyi idő alat szerintem abba is beleszaladt egy milla. csak a kuplung csere kettőstömegűvel 250k volt anyag áron plusz a munka. volt rajta pár Passat tipikus helyen csipa (kombi hátsó ajtón a rendszám tábla világítás helyén, hátsó kerékjárati ív, illetve ajtók sarkai) de olyan, hogy épp csak dúrta felfelé a festéket a rozsda. megcsináltatni 100k pedig az összes festett felület nem haladta meg egy A4 papír méretét....

    szóval szerintem 20 éves autóra csak akkor nem kell költeni, ha nem érdekel, hogy 2 év múlva mi lesz vele.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák