- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Mozgásban a Conscript
gp A túlélőhorror PC-re és konzolokra érkezik, a steames új demó jövő hónap elején lesz kipróbálható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Llew
senior tag
-
őstag
válasz M4T4D0R #219103 üzenetére
kétféle megközelítése van annak, hogy mennyit kell költeni egy autóra:
- mennyit KELL valójában
- mennyit akarnak/tudnak a tulajdonosai, akik véleményt alkotnakaz igényszintje mindenkinek más, és az is, hogy mennyi ideig marad meg az autó. ez default két olyan szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit KELL majd az autóra költeni ténylegesen (ami ahhoz muszáj, hogy elinduljon és megálljon, tehát az alap funkciókon kívül más nincs benne)
kezdjük azzal, hogy mennyire vagy igényes az autódra. van akinál a kopogó futómű vagy a rozsdás küszöb csak akkor probléma, amikor át kell tolni okosba a műszakin valahogy, de a két "vizsga" közötti 2 évben pont lesz.rja. mint ahogy a lógó kárpit, a nem működő elektromos ablakemelő, a világító check engine vagy a fekete füstfelhő is olyan, amitől az autó még működik.
a második meg az, amit állagmegóvás miatt illik az autóra költeni, de ha tudod, hogy egy évre veszed, akkor nem lesz az alkja szárazjéggel letisztítva, kilakatolva majd alváz- és üregvédőzve, mert minek. ha nem lóg ki a lábad, vagy nem jön be a víz a pocsolyából amin átmentél, akkor az autó működik, és a rozsda majd a következő gazda problémája lesz (sokszor észre sem venni, hogy egy autó a lemezek alatt mennyire szét van ám rohadva)
ide sorolódik az is, hogy ha már kopog a futómű, akkor kicseréled a szilenteket, ha morog akkor a kerékcsapágyat, ha vállas, akkor a féktárcsát, vagy ha ránt a kasztnin leállításkor, akkor kuplungot és kettős tömegű lendkereket, meg amúgy is 10 ezrenként bele való (vagy jobb) olajat töltesz bele, olajszűrő mellett levegő- és pollen(utastér) szűrőt is cseréltetsz, 2 évente lecseréled a fékolyajat ahogy kell. vagy megcsináltatod azt, hogy a hátsó ajtó ne csak belülről nyíljon. vagy csak kívülről.nekem vannak tapasztalataim Passat B6 1.9 PDTDi fenntartásról (öcsémé volt kb 2,5 éven át) és annyi idő alat szerintem abba is beleszaladt egy milla. csak a kuplung csere kettőstömegűvel 250k volt anyag áron plusz a munka. volt rajta pár Passat tipikus helyen csipa (kombi hátsó ajtón a rendszám tábla világítás helyén, hátsó kerékjárati ív, illetve ajtók sarkai) de olyan, hogy épp csak dúrta felfelé a festéket a rozsda. megcsináltatni 100k pedig az összes festett felület nem haladta meg egy A4 papír méretét....
szóval szerintem 20 éves autóra csak akkor nem kell költeni, ha nem érdekel, hogy 2 év múlva mi lesz vele.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs