- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Képeken a Honor 200 Pro
ma Az egykori anyacég, a Huawei fotós csúcsszériájára hasonlít a hátlapi dizájn.
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
it Parlamenti vizsgálatot kezdenek a közösségi média káros hatásai miatt.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
mirci18
addikt
válasz szabonagyur #219791 üzenetére
Aki vidéken él és használja az autót az előbb utóbb kombit vesz a használhatóság és praktikum miatt.
Nem valami szépek egy két kivételtől eltekintve de ha valaki szállítani akar vagy épp kempingezik mint mi nem kérdés mit választ.
A sedánnál mindíg hátrány lesz hogy felfelé nincs maximális pakolási lehetőség.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #219803 üzenetére
Aruszallitasra utanfuto vagy celjarmu a megoldas amugy is, nem a sokmillios csaladi auto lelakasa
-
dkface
aktív tag
Sziasztok!
Gyors kérdés: J Astra 1.4 Turbo vs Megane 3 1.4TCe vs bármi egyéb ami ez a méret és hasonló évjárat és benzin és ez a 130-150 lóerős kategória?
Kérlek pro és kontrával együtt ! Amit látok, hogy ugyanolyan állapotban kb. 500-700-zal drágább a J Astra, de a beltér egyértelműen minőségibb.
Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dkface #219805 üzenetére
1.4T J az nem annyira jó.
- Nehéz, ezért sokat eszik és nem megy úgy ahogy várnád.
- A benne lévő M32-es váltó gyenge konstrukció és csak idő kérdése mikor hullik szét (van hozzá javítókészlet de akkor is foglalkozós).
-Ha állítható csillapítású a felfüggesztése (FlexRide/CDC) akkor 100k/db egy új. Szóval egy komplett csere cca 500k munkadíjjal együtt...
- A turbo PCV szelep is hajlamos megkotlani, amit egyszerűen beszív a motor. Ezt gondolom nem kell ecsetelnem mit jelent...
-Hajlamos a vezérműlánc megnyúlni.Viszont van jó hír is, a 120 lovas és a 140 lovas csak sw-esen különbözik, egy sima remap és 120 helyett máris 140 lovad van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz mirci18 #219802 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyértelmű. Sok tényező befolyásolja az embert, mire megveszi az autóját.
Pl. ott van az asszony.Valahol ez is kicsit olyan téma, mint a kézi vs. automata váltó.
rengeteg tényező befolyásolja, befolyásolhatja a döntést.
(pl. dugózni milyen jó automatával, szokták mondani az érvet... én évente 1x vagyok dugóban. De hiába mondanának további érveket is, szimplán nem szeretem /még; lehet, hogy öreg koromra meg majd kell/, ej, ráérünk arra még!)Én nincs benne semmi törvényszerűség.
Vidék vs. automata vs. főváros vs. manuál vs. szép vs. lapos vs. magas, és akármi, bármi, vagy épp akármibármi.
Az a jó, ha leírjuk a tapasztalatainkat, a kérdező úgyis saját felhasználás, egyéi preferenciák alapján dönt majd.
Legfeljebb segítünk neki azzal, hogy leírjuk a tapasztalatokat....a hozzáértők meg a műszaki tartalmat.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mirci18
addikt
válasz szabonagyur #219803 üzenetére
Amikor kempingezek vagy megyek anyós látogatóba nekem nagyon nagy haszon hogy plafonig pakolhatok nem csak az ajtóig.
Továbbá gyakorta cipelek bútort kisbicót egyebeket amikhez kell a magasság.De kinek mi az igénye.
Van akinek a platós terepjáró az alap.Nekem minden másra ott az utánfutó.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
BigBlackDog
veterán
válasz mirci18 #219811 üzenetére
Tetőig pakolva egyébként hogyan szoktátok megoldani a rögzítést? Van valami háló az utastér és a csomagtér között? Lehetséges, hogy nálam is lesz aktuális majd ilyen, de még nem találtam rá tuti megoldást. Pl. erősebb vészfékezésnél/balesetnél azért nem árt, ha nem jön az ember nyakába a fél csomagtartó?
-
mirci18
addikt
válasz BigBlackDog #219812 üzenetére
Nincs rá szükség mivel megfogja a cuccokat a fejtámla ami fel van tolva.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
szebe
őstag
válasz BigBlackDog #219812 üzenetére
Legtöbb modellhez elérhető a térelválasztó háló, szerintem az a legkulturáltabb megoldás.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219816 üzenetére
Racs vagy elvalaszto halo. A fejtamla az aprobb dolgokat nem fogja meg. Egy 3-4g-s lassulasnal siman maradando fejserulest okoz... Foleg ha gyerek is van a kocsiban akkor para. 5 ajtosban en a kalaptartot is elhuzom. A fole nem pakolunk es kesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
OPiiPO
addikt
Az elmúlt kb. 3 éves átlagom 1.4T 140Le J Astrával 7.5L BC szerint, valós ennél 3-4dl több. Számomra jól megy, mondjuk előtte a 2.0TDci C-Max azért sokkal jobban ment M32-es váltó 2012-ben ( nem tudom pontosan mikortól) új változat, utána nincs vele sok gond.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
tboldi
nagyúr
Konkrétan a 2012-ben történt változtatásokat szoktam én is javasolni, illetve szeretném eszközölni a sajátomon. Szemlétetésképp ennyivel nagyobb csapágyakat és hűtőbordákat kapott (balra a második, jobbra az első generáció).
Annyira azért nem kell félni az M32-től, van ennél sokkal rosszabb is.
[ Szerkesztve ]
-
skt
tag
Sziasztok,
Autó vásárlás előtt állok. A keret kb 1,3-1,5 millió.
Átlagos felhasználásra kellene, 2 fő férjen el benne, nyaraláskor esetleg kicsit több cucc, amúgy csak kb munka bevásárlás, néha hosszabb utak, stb. A munkahely az egy nap 2x25 km, plussz még egyéb dolgok , akkor kb napi 60-70km ről van szó. Erre már érdemes a dízel? Vagy maradjak a benzinesnél? Nagy elvárásaim nincsenek, azért nézzen ki valahogy, meg az se baj ha azért megy is. Nyilván legyen megbízhatóbb típus, és jó legyen az alkatrész kínálat ha kellene valami.Előre is köszönöm
-
vzsryl
nagyúr
Vehető a dízel. Én is használtam 2x25km-re, és simán bemelegedett, ráadásul 2-3 literrel kevesebbet zabált, mint az ugyanolyan méretosztályú és hengerűrtartalmú benzines.
Golf 5-O2-Leon 2 1.9 PDTDI, 308 1.6 HDI, Corolla 1.4D, Ceed-i30 1.6 CRDI.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
válasz vzsryl #219830 üzenetére
ehhez adalék: a legmodernebb dízelek kb 13-15km után melegszenek annyira meg, hogy a vízhőfok -4 fokban fölmegy az 50-es "alap" fölé, saját tapasztalat (VW 1.6 CR TDi) itt az olaj hőfok még nincs a mérhető tartományban, azaz 35-40 perc autókázás és kb 13-15km megtétele után az olaj még hideg.
a régebbiek, amik nincsenek ennyire hiper-optimalizálva, azok egy fokkal jobbak, a Kodiaq 2.0 TDi ugyan ezen a 15km távon 90 fokosra melegítette a vizet és kb 75-80 fokosra az olajat akkor is, ha reggel amikor elindultam még kaparni kellett az ablakról a jeget
szóval az a véleményem a saját tapasztalataim alapján, hogy a 15km lehet az a határ, ahonnan már nem akkora gáz, hogy dízelt gyilkolunk.
2x 25-re már simán vennék én is gázolajosat“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #219834 üzenetére
Egy fejlett thermal-menedzsment sokat javít ezen. A gyártónak is az az érdeke, hogy hamar bemelegedjen, mert hidegen sokkal több a CO2 kibocsátás mint melegen. Márpedig a hivatalos mérést nem üzem meleg motorral indítják...
Az persze másik kérdés, hogy a VW ezen modelljeiben 75 és 105 fok között fixen 90 fokos vizet mutat a mutató... Pont néztem OBD-n, hogy 103 és 105 fok között ugrált az élő adat a mutató meg betonstabilan 90-et mutatott.
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz f4lcon #219831 üzenetére
Jó a termosztátod? Asszony 1.6 CR TDI Octaviajában a vízhőfok gyorsan emelkedik és ezzel egyetemben a fűtés is elindul szépen, az olaj pedig még komoly mínuszokban is hamar 50 fok felé megy (értsd, 8km, amiből 3km külváros 30-50 között lámpa nélkül folyamatosan haladva, a maradék pedig M0 max 100-al).
-
őstag
válasz szőröscica #219836 üzenetére
9 hónapos és 8500 km van benne, szeretném azt hinni, hogy jó
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
válasz szőröscica #219836 üzenetére
ezt en is nezegettem most a minuszokban. varosban ha indulok en inkabb sport modban hasznalom, porogjon kicsit jobban a motor es melegedjen be hamarabb. ez szerintem jobbat tesz neki, mint sima d-ben nyustolni. igy kb 4-6 km kozott jelenik meg a masodik csik a hutoviznel, es ilyenkor mar 50 fokos az olaj is. 2.0 tdi 150 lo.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
mauimagic
aktív tag
Használt villanyautónál (e-NV200) van mód az akksi állapotának felmérésére?
Gondolom ezekkel is trükköznek már, a "tizenkét pálcás" szöveget nem érdemes készpénznek venni... -
szőröscica
addikt
válasz f4lcon #219838 üzenetére
Ma reggel direkt figyeltem. -6 fokban indultunk, szuk 1km-en belul megmozdult a hofokmero es automatara allitva a futes elkezdett befujni. 5km (8 perc) utan 50 fokos volt az olaj, 10km utan pedig 75-80 kozott mozgott mar. O3 1.6 CR TDI, Rakoscsabarol indulva 100-al a nullason.
-
imyourfriend
őstag
válasz szőröscica #219845 üzenetére
2015 O3 1.6 cr-ben 3-4km után mozdul meg a vízhőfok mérő 7-8km kell neki míg 90 fokra felér, olaj 10-11km körül éri el az 50 fokos hőmérsékletet. Szinte -5 fokig így történik mikor hidegebb van picit tovább tart, lehet hogy a gyári termosztát kezdi megadni magát?
-
eWro
csendes tag
válasz imyourfriend #219846 üzenetére
Ezekben mar ha a mutato is beall 90-re akkor meg boven nincs a kozeleben. En az enyemmel vagy fel evig jartam 75 fokos vizzel, mert szog 90-en megallt mindig, diagra dugva meg mutatta a 75-ot max terhelesen, plusz egy homerseklet jelado hibat.
-
addikt
Lexus CT200h-mat még megtartom egy ideig, de már kezdek felkészülni a következőre.
Jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy az UX250h (2019) és az NX300h (2018) között megy a verseny, nagyjából 10 millió Ft nagyságrendben.
Ezen az áron lehet venni egy 4 éves UX250h-t vagy egy 6 éves NX300h-t.Néhány téren várok javulást a CT-hez képest: gyorsulás, hely, felnőttesebb dizájn (a hatchback nekem nem az), hasmagasság (a hó miatt), négykerekes hajtás ha lehet, beépített Apple Carplay/Android Auto, valamint automatikus reflektorlekapcsolás - ezek hiányoznak.
A hely tulajdonképpen nem annyira fontos, mert nagyon ritkán van jól megpakolva az autó, és nehezen tudom elképzelni azt, hogy valami beférne az NX-be de az UX-be még pont nem, és ha mégis évente egyszer előfordul ez a speciális eset, kételkedem, hogy emiatt egy autónak milliókkal többe kell kerülni vagy évekkel régebbinek lenni.
Nem túl nagy darabként, családnélküli egyedülállóként nem kell nagyon sok hely.Ami viszont a biztonságérzetem miatt fontos lenne, az a négykerekes hajtás, mert vidéken élek, az utakon a hó megmarad és gyakran nincs jól eltolva vagy kijárva, és hegyvidékről van szó, ráadásul szívesen megyek még feljebb túrázgatni. Emiatt a hasmagasság is fontos.
Na mármost úgy értesültem, hogy az UX-ben is van négykerekes, de csak egy 7 lóerős elektromos hajtás a hátsókerekekre, ami tényleg csak annyira jó, hogy a hóban valamivel jobban ki lehet jönni, de nincs azon a szinten, ami mechanikusan négykerekes, mint pl az NX.
Az NX viszont 1 literrel többet fogyaszt, ott ezt a hátrányt látom.Pro-kontra valaki valamit tud hozzátenni?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Citroware #219848 üzenetére
Hát nehéz döntés előtt állsz, mondom úgy hogy megértem mind a nagyobb hasmagasság mind a jobb gyorsulás igényt.
Rövid vélemény:
UX250h: moci jó, viszont a klasszikus példa a kivül nagy belül kicsi autóra. Ok hogy nem kell neked sok hely, de akkor minek 4,5 méteres autó.
NX300h: szerintem korrekt autó, de még csak 3. generációs hibrid, azaz városban és közúton ok, de pályán elég rendesen zabálni fog, szolid sebességgel is, egyik topictárs szerintem pont ezért fogja elengedni
Összkerékben azért toyota hibrid nem lesz egy subaru (jól látod az elektromos hátsó moci erejével az összefüggést), semminél biztos jobb, de nagy elvárásod azért ne legyen.
Sajna neked még az sem megoldás hogy vársz kicsit amíg használt LXB lesz ennyiért, mert az meg gyorsulásban/erőben lesz kevés.
Szóval ezen Lexus helyzetben én lehet hogy megvárnám amíg kifér az újabb NX350h, bár ki tudja az mennyi idő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Óra topik
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs