- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Yettel topik
Hirdetés
-
67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
ma Megkérdőjelezhető hitelességű fotó és valós hitelesítési adatok a Mix Flipről.
-
Komoly pénzekkel szólna bele az amerikai választásokba a kriptoipar
it Egy nonprofit kriptoszervezet új politikai akcióbizottság keretében gyűjt jelentős pénzösszegeket a tagjaitól azért, hogy kriptobarát politikusok kerüljenek fontos pozíciókba az USA-ban. Nem egyedüliként.
-
Multiversus - Így harcol Joker
gp A free-to-pay játék teljes kiadása a hónap végén startol minden platformon.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #219351 üzenetére
Vegyes, természetesen a nagyja országút. Az benne a durva, hogy városban sem ugrik meg drasztikusan. De az első vasaló ugyanilyen körülmények között 6,5 liter.
Erre még rájön az is, hogy legalább annyira megbízható, mint a “régi” Swift, csak nem rohad. Ha költség hatékony kisautóra van szükség, akkor ez szerintem egy jó csomag.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
hobizoli
nagyúr
válasz vzsryl #219352 üzenetére
az Ignis azert eszik tobbet, mert 10-15%-l rovidebb a valtoja
120-nal 3700-t forog, az 1.2-s Swift meg ~3200-t
egyebkent 90 korul az is 5.x-t ker inni, utana kezd nagyon elszallni a novekvo legellenallasa miatt
en varosrol beszelek (=Bp), ahol nem tudsz km-ket vitorlazni konstans sebesseggel, hanem be kell fordulni, van piros lampa, jobbkezes, korforgalom, elsobbsegadas meg zebra
es van benne az M0-n 10-15% futastöbb drón kell ;P
-
atomchicken
tag
Sziasztok,
Milyen autót ajánlotok az alábbi felhasználásra?
• Mindösszesen évi ~6-7000km
• Budapest belvárosában lakunk, az autót nem használjuk napi szinten, tehát nincs pár kilométeres bevásárlás, ovijárat, stb
• Van mikor 2 hetet is áll az autó. (Teremgarázsban)
• Általában autópályás utak (évi 1 külföldi nyaralás, 1 külföldi síelés, vidékre járás párszor (2x250km), 1-2 országon belüli hosszabb út (pl Balaton)
• Ami nem autópályás út az 2-3 hetente hétvégente Budapest - agglomeráció táv, kb 2x15km.• Részemről mindegy, hogy benzin vagy dízel.
• Preferáltan nem SUV és inkább sedan, hatchback vagy liftback, mint kombi.
• Az utak 90%-ban ketten használnánk, de ki tudja, mikor leszünk hárman.
• Autópályás utakhoz megfelelő lóerő.
• Autópályán nem brutál hangos.Felszereltséget tekintve:
- Szükséges:
• Tempomat
• Klíma
• Megfelelő mennyiségű légzsák
• Kényelmes ülések elől
• Könyöklő
• Parkoló radar-Preferált:
• Manuális váltó
• Hegymenet asszisztens
• Xenon fényszóró
• LEDes hátsó lámpák
• Jó törésteszt-Jó lenne, de nem létszükség:
• Holttérfigyelő
• Ülésfűtés
• Head Up Display
• Adaptív tempomat
• Automata klíma
• Parkoló kamera
• Bluetooth
• Android Auto, CarPlay
• Fűthető tükrök
• VonóhorogA keret rugalmas 2.5 - 4.5 millió között, efelé nem szívesen mennék.
Az éves alacsony futásteljesítmény miatt merül fel, hogy miért vegyünk egy drágább, fiatalabb autót, de közben meg azt a felszereltségi szintet, amit szeretnénk inkább egy újabb modellel lehet elérni. Nem beszélve arról, hogy egy fiatalabb autó lehet, hogy biztonságosabb is.A topikot visszaolvasva VW konszern 2.0 CRTDI tűnik ehhez a felhasználáshoz az egyik ajánlott motornak, de szívesen meghallgatnék más ajánlásokat is.
Amiket én néztem eddig:
Mazda 3 2.0 liter 2013-tól, sportos, jó vezetési élmény, szívó motor, szimpatikus beltér.
Barátnőmnek tetszik a Skoda Scala, de nem biztos, hogy a 1.0 TSI lenne a megfelelő választás , az 1.6 TDI meg már drágább és szintén nem biztos, hogy annyira ajánlott.
Mk3 Octavia, bár ebből van jó sok fapados és kétes előéletű példány.Köszi,
Gábor[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz atomchicken #219354 üzenetére
Add ki a teremgarazst, fektesd be a penzt es berelj
Amugy ez az idealis kabrios felhasznalas kb Audi A4 cabrio, Volvo C70 pl -
őstag
válasz atomchicken #219354 üzenetére
a hármas Mazda léptékekkel autóbb autó, mint a Scala
minőségérzetre mondom“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hobizoli
nagyúr
-
this is life
Ármester
válasz hobizoli #219357 üzenetére
Nagyon ott van ez a reklám
Kedvenc reklámom Ford ka devil.Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
BigBlackDog
veterán
Következő 3-4 évre mennyire bolondság dízel erőforrást választani új autó esetén? Viszonylag sok országút, autópálya és kevesebb város, minimális dugóval a felhasználási terület.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Magyarországon vagyunk
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Nem bolondság. Sőt logikus lépés. Feltéve persze, ha 3-4 éven át megbízhatóan és költségmentesen szolgál az a dízelmotor.
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #219360 üzenetére
Igen, azt elfelejtettem írni, hogy alapvetően itthoni használat lenne, de néha-néha pl. egy külföldi út is előfordulhatna a környező országokba.
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz molnarpeter #219360 üzenetére
nem PC de tetszik
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Alapvetoen nem bolondsag, de:
- dragabb, tehat kevesebb extra fog beleferni a keretedbe
- jaraskultura es zaj az 1.5tsi utan siralmas szerintem
- szvsz semmivel se megbizhatobb, max a valto (olajos vs szaraz dsg)
- nalunk mindegyik 2.0tdi keri az olajat (3-10e km/liter felhasznalasi korulmenyek es vezetesi habitus szerint)
- az 1.5tsi is bombajo fogyasztast tud a fenti korulmenyek kozottMi lett a phev Leonnal? Az mindent tudna, ami kell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219362 üzenetére
Elég szűk az a kör, ahova nem tudsz aktuális környezetvédelmi normáknak megfelelő járművel behajtani, ahol mégis ilyen van, oda úgyis csak elektormos/PHEV-re van korlátozva, vagy bicikli Szóval egy euro 7++ jármű a következő években szerintem nem lesz tiltva, de ha igen, akkor benzinessel együtt.
rbalint88 véleményét is osztom, csak legyen kézi a váltó[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
Sziasztok! Ez a mito [link] szerintetek jó lehet? Pont ilyen 155-ös kiadást keresek. Nincs túlárazva egy picit?
Maxi
-
tboldi
nagyúr
válasz maximilian4 #219366 üzenetére
Inkább olcsó, az enyém 2,4M volt.
Amúgy csodálom, hogy még nem vitték el, ha nem lenne már egy a flottában, én megnézném.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #219364 üzenetére
Dízel kapcsán;
- A kisebbik, 115 lovas 2.0 TDI kerülgetem. Ereje nem annyira hiányozna szerintem, de a fogyasztása baráti eléggé és céges mivolta miatt a gázolaj kicsit jobbra tudna kijönni.
- A kisebbik dízel csak minimálisan drágább (talán +100-200e Huf), mint az 1.5 e-TEC.
- Próbaúton a rosszabb járáskultúra feltűnt, de inkább csak álló helyzetben volt érezhető. Zajban másabb, országúti tempóig nem éreztem problémának !rövid! úton.
- Olajfogyasztást elég sok helyen olvasom, aggaszt, nem igazán akarok szpni vele. Főleg, hogy 140-150e kilométerig futna nálam a tervek alapján.
- AdBluet eddig még csak flakonban láttam, de plusz nyűgnek érzem ezt is. Nincs pontos szintérzékelő, plusz egy dolog, ami elromolhat (és ahogy olvasom, volt is rá példa a világtörténelemben) és még néha lehet pancsolni is vele.
- Bónusz kérdés, hogy a következő években hogyan alakul az AdBlue és gázolaj ára-elérhetősége. Benzin esetén eddig kisebb volt a szpás kritikus időszakokban is, ahogy tapasztaltam.Összességében nem annyira vonzz a TDI, csak váltó és a számok miatt merült fel. De annyi rosszat olvasok, hogy inkább elengedem lassan.
1.5 eTSi nagyon szimpi a Golfos tapasztalatok alapján. Viszont a váltó esetén vannak aggályaim. Nem tudom elhinni, hogy 100e km alatt annyira elhasználódik a saját felhasználásom mellett, hogy váltásnál ehhez hasonló hangot adjon, csússzon és indulásnál érezni lehessen már minimális remegést. Mondjuk van, aki szerint a hang szoftveres probléma és van rá visszahívás, de szerviz nem így gondolja...
Leonból volt lehetőség egy 1.5 TSI-t próbálni kézi váltóval, FR felszereltséggel és 18"-as kerekekkel. Oké, hogy nagy volt a kerék, de gördülési zajból nagyon sok volt és szerintem kényelmetlenül keményen és bután rugózott. Ezen kívül, 22e km után már zörgött itt-ott. A PHEV 17"-es kerekeken lenne, de ugyanúgy FR felszereltséggel, a kemény futóművel. Egyelőre elengedtem, menet közben az Octavia jobban tetszett. Mondjuk Octavia esetén a hifi hangzása nem volt igazán meggyőző (Canton nem elérhető) és PHEV sem rendelhető belőle egy ideje.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
1.6d, 1.5tsi, mindkettő 250Nm nyomatékú és mindkettő ugyanazt a 7es száraz dsg-t kapja.
2.0tdi, 2.0tsi (190le) mindkettő 320Nm nyomatékú és mindkettő ugyanazt a 7es olajos dsg-t kapja.Az újabb olajos dsg-ben, 60ezer km helyett 120ezer km a az olajcsere periódus, amivel már egész gazdaságos a fenntartása.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Ha céges a te szempontból mindegy, hogy dízel vagy benzin nem? Cég fizeti úgyis.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
BigBlackDog
veterán
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #219371 üzenetére
Ja, hogy van limited, úgy más
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Arteon 2.0tdi dsg annyira disszonans volt nekem, szerintem nagyon nem illett hozza a dizel. Zajban netto rossz, tul mely es orrhangu a tonus, meg a valtasok is olyan furcsak. Nincs bajom a dizellel, de 5+ hengerrel, meg valahogy a regebbi, csattogosabb, oszintebb dizelhang jobban bejon, mint ez az agyonfojtott ujfajta.
Zorges remelhetoleg egyedi problema. Kemeny futomu ne legyen gond, fiatal vagy meg
Cupra Formentor? Abbol is van par keszletes, van egy 2.0tsi is
Octaviabol, Golfbol is vannak keszletesek am, meg ez is egesz erdekes: [link] van meg par Q2, Q3 is akar, ha a rossz utakra optimalizalnal -
sagesz93
addikt
válasz maximilian4 #219366 üzenetére
Annyit tudok hozzátenni, hogy 2,1m volt az alap hirdetési ára, amikor felkerült, csodáltam, hogy nem viszik el, azóta már eltelt legalább 1 hónap.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Ha Euro6 akkor nincs gond. Mondjuk az AdBlue-s bohóckodás nekem nem hiányzik de de amúgy simán vállalható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219371 üzenetére
Keretösszeg van vagy km? Nálunk mind a kettő volt anno, biztos ami biztos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Dízelből több fogy azért korlátosabb az elérhetősége. De ettől nem tartanék, hogy nagy leürülések lennének a jövőben.
#nincsbennetarcsi
-
sagesz93
addikt
Egy félig off kérdés: Vennétek most autót ami elég rétegautó / szezonális(de nem kabrió, használható egész évben, csak főleg nyáron előnyös). Mondjuk úgy hobbi autó, de napi használatra alkalmas.
Konkrét típust nem írok, de árban mondok egy példát, 6 millióért hirdetik, de most 5-ért meg lehetne venni, ennyiért nem hirdetnek másikat belőle. Azért a kérdés, mert én sem tartanám meg sokáig, csak mondjuk most nyárra, vagy 2025 tavaszán válnék meg tőle.
Csak félek a gazdasági hatásoktól, hogy nem lesz kereslet a következő 1-2 évben.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz sagesz93 #219381 üzenetére
Szvsz most hobbiauto piac nem igazan porog, amiket kovetek tipusokat, szinte semmi mozgas nincs. De ugy nincs, hogy tavasz ota hirdetnek akkor jo vetelnek tuno gepeket. Arak meg elegge be vannak fagyva, sokan a csucson vettek az autot, de sztem 24-ben elindulnak lefele az arak, mert ezen az arszinten nincs mozgas.
Privatban atdobhatod a konkret jarganyt, hatha parkoltatom en is -
veterán
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Mivel nem Te fizeted ki az árát, nem a saját pénzedből tankolod, de a Te kezed lesz büdös a gázolajtól és Te szagolod az ótvar kipufogógázát... minek a dízel?
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Apóséknak kellene egy hybrid kisautót keresni, elősorban Yaris-t.
Nekem tűnik csak úgy, vagy más is úgy látja, hogy magánszemélytől szinte képtelenség 3-4 évnél idősebb autót vásárolni? Jó esetben nagyobb kereskedések, de jellemzően inkább kisebb, teljesen ellenőrizhetetlen nepper hirdet autót...
-
pepucs
tag
Sziasztok!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Jelenleg egy seat toledo 2002 1.6 16v LPG-vel járok 6 éve. Műszakilag a kocsi rendben van így racionális érvet nem tudok felhozni az autóvásárlás mellett. Szeretnék valami szórakoztató, "erős" általános használatra is alkalmas vasat 2-3-4m körül. Évi 12k km, főleg külvárosi, viszont abból is a kímélőbb üzemmód. Van hogy haverokal elmegyünk gurulni, ekkor azért a Toledo is tud szórakoztató lenni.Amiket próbáltam:
- 2010-2012 Giulietta 120 - 170 - 235 --> a 120LE kivételével lelakott volt mind. Szerelőm viszont a 170-et kifejezetten ajánlja ( Alfa szervíz 25 éve )
- 2014 VW Polo GT 1.4 TSI Stage1 --> Nem hozta meg a kedvem a vásárláshoz
- 2008 Civic Type-R --> Szintén nem hozta meg a kedvemTi miket ajánlanátok még esetleg amivel nem kerülök túl jó viszonyba a szerelőmmel?
TSI-ktől aztért kicsit félek mert könnyű belenyúlni. Maradjak a sima Fiat motoros Alfánál és nézzek egy patika állapotú facelift utánit? Vegyek inkább egy erősebb motort az Sv650 helyett?Racionális döntésnek: Sima Golf 7 1.4 tsi? Olcsóbb verziónak Golf 6 1.4 tsi? 2.0 Cr TDI?
Szemezek még: Golf 6 GTI, FiST,[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #219391 üzenetére
Pont azért ajánlja a 170-est, mert szerviz? Ha tönkremegy a MultiAir (márpedig tizenéves korban szokott), akkor csak maga az egység 460k Ft, és természetesen munkadíj meg egyéb sallangok is jönnek ehhez.
Kell az 5 ajtó? Ha nem, akkor Alfa MiTo vagy Abarth Grande Punto, mindkettőben ugyanaz a hókuszpókusz nélküli, 155 pacis 1.4 T-Jet van (Abarth esetén esseesse kittel akár 180-ra húzva).
[ Szerkesztve ]
-
atomchicken
tag
válasz rbalint88 #219355 üzenetére
Igen, ez is megfordult a fejemben és valószínűleg ez lenne a racionális döntés.
Bárhogy számoltam jobban jönnek ki, ha hosszabb utakra bérelnék autót, rövidebb 1-2-3 napos utakra meg ott a carsharing.Az igazsághoz hozzátartozik, hogy jelenleg egy cabriot hajtok, ezt szeretném lecserélni, mert hosszabb autópályás utakra nem az igazi. Rövidebb magyarországi utakra nincs vele gond, de azért már egy Horvátország is messze van vele, főleg zaj szempontjából.
#219356 f4lcon
A Mazda 3 eléggé szimpatikus továbbra is, csak hát ugye a belőtt keret tetejéről indulnak az olcsóbb példányok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz pepucs #219391 üzenetére
GTD jó de abból inkább a CFGB motorkódost keresd (2011-től van ha jól rémlik), jobb mint a CBBB. Ránézésre megmondod, mert a CBBB még fém szívósoros a CFGB már műanyag. Nekünk CBBB volt azért vagyok okoska.
CFGB előnye, hogy nincs örvénycsappantyú (-1 hibalehetőség), azok már tuti EU5-ösök és korszerűbb injektorokat kaptak.
A hexagon tengely az mind a kettőt érinti, csekkolni kell és szükség szerint cserélni ha már kopott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pepucs
tag
válasz tboldi #219392 üzenetére
10+ éve szereli az autóimat, amit faterral nem tudunk megcsinálni azt hozzá viszem. Multiair miatt a 120-ast ajánlotta mert abból nagyon ritkán van nála. Az viszont a fun faktort nem biztos hogy annyira… az 1.75os motor igazabol overkill de a “nagyon kéne” kategoria, igazi érzelmi alapú döntés lenne
MiTot néztem, nem nyert sajnos.
CFGB a varosi etapokat mennyire dijjazza?
Egyéb alternatívára ötlet esetleg? Vagy valóban engedjem el a szorakozos oldalt és maradjak a golf vonalon?Egyébként volt 3 évig egy 92-es 1.6 coltom és imádtam azt a motorkaraktert.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
-
dong86
csendes tag
válasz pepucs #219397 üzenetére
Szerintem jó 1.8-as alfa giulietta nem lesz még 4 körül sem viszont egy 159-es Alfát kifoghatsz azzal a motorral igaz abban 200 lovas. Titkos tipp lehet egy ilyen: [link] szigorúan manuális váltóval. Ha bejön a szívó karakter és nem kell nagy kocsi van Suzuki Swift Sport 1.6 125-136 lóval esetleg Renault Twingo 1.6 bár az elég kicsi vagy clio is volt azzal a motorral. A kiskocsikkal mondjuk a pályázás kevésbé lesz kellemes.
Én amúgy a helyedben(ha jól sejtem fiatal vagy és még nincs család) vennék egy patika BMW E46 325i-t vagy egy Lexus Is 200-at esetleg 250-et, biztos lesz rajtuk szerelni való de az utolsó hozzászólásod alapján nem ijedsz meg tőle és a hátsókerék hajtást semmi sem tudja pótolni fun factorban.
-
pepucs
tag
Rosszul írtam, 1.75 helyett ajánlja a multiairt, de egyébként vegyek sima 1.4 TB-t mert abból alig van nála szerelni való.
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs