- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Mobilhasználat külföldön
- Netfone
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
Hirdetés
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
válasz =WiNTeR= #218350 üzenetére
Az 1.6 szívót hagyományos automatával adták, de ezek az autók is lassan 15+ évesen, minden azon múlik milyen gazdája volt előtted(mennyi mélygarázst és emelkedőt járt meg alacsony fordulaton, cserétek-e benne váltóolajat?), így nagy rizikófaktornak tartom az automata váltót. Kivéve, ha igazoltan foglalkoztak vele; mert ha belenyúlsz egy elhanyagolt példányba, lehet feltörni a malacperselyt.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
10-11e euroért vagy ennek megfelelő forintért keresünk autót.
Feltételek:
- Automata váltó,
- Nem kombi/szedán,
- Benzines.A leendő tulaj SUV és egyterű formákat preferálna (IX35 például tetszik neki). Évjáratból nem tudom meddig férünk bele.
Mit ajánlanátok?
-
Yiggdrasil
aktív tag
Kicsit off, de közben lehet mégse.
Mennyire tesz rosszat egy A3-asnak (2.0 CR TDI 2008-ból), ha havi 1-2x van csak beindítva, abból egy rövid helyben szaladgálás, a másik pedig egy 50-150km-es út?
Mert kb erre a sorsra jutott szegény autóm nyár óta. Vettünk egy Swiftet feleségemnek, és annyira megszerettük, hogy kb csak azzal megyünk felváltva (kevesebbet fogyaszt, könnyebb vele parkolni, jobban bírja a városi közlekedést, és valahogy sokkal kezesebb is, meg ebben jobban megbízunk - 15.000km-t tettünk bele közösen lassan 5 hónap alatt és soha semmi baja nem volt, a kötelező szervíz meg filléres tétel a másikhoz képest).
Sajnos kell a második autó, illetve sok vitatkozás van abból, hogy éppen melyikünk szervezze át a programját, hogy ne kelljen 2 kocsi, ezért kattogok már egy ideje azon, hogy eladjam, vagy használjam tovább így. -
grizlisandor
addikt
válasz Yiggdrasil #218355 üzenetére
Ez a kérdés az Autós topikban vagy a VAG topikban lett volna tökéletes.
Jólt teszitek, hogy nem a városban használjátok a DPF szűrővel szerelt Audit, mert nem tesz jót neki a városi használat.
Válasz a kérdésedre az akku állapotára kell figyelni, ha van lehetséges csepptöltőre kellene rakni.
Hamar észreveszed, mert ha viseltesebb az akku, akkor nehezen fog vagy be se indul a hideg idő miatt. -
footy
addikt
válasz Yiggdrasil #218355 üzenetére
En eladnam az Audit es vennek egy robogot a tobbit meg befektetnem, vagy egy masik swiftet meg ha semmikepp nem eleg egy auto.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #218355 üzenetére
Szvsz nem jelentős a rövid út.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni a topik témájában.
Használtautót szeretnénk venni a mostani 2003-as Swift helyébe.Árban nagyjából 2-2.3M a határ, nagyon max. 2.5M magára az autóra.
Amire használnánk: Évente kb. 16-18k km, nagyrészt hétvégi hazajárásra, ez egyik hétvégén 2x85 km, fele-fele 4-es főút+M3, másik hétvégén 2x120 km, 4-es végig. Illetve kirándulni, nyaralni akár külföldre is, jellemzően Ausztria. Második autónak, városban rohangálósnak maradna a Swift.
Szempontok, amire így első körben gondolok, fontossági sorrendben:
- Biztonság
- Megbízhatóság (nem feltélten baj, ha ritkábban elromlik ez-az, nem is elvarható, hogy ilyen ne történjen, lesz is félrerakva javításra pénz, de ne folyamatosan a szervizben álljon)
- Fogyasztás
- Kényelem (extrák terén egyedül a klíma és a tempomat elvárás)És ne legyen kombi.
Ilyen felhasználásra tudnátok ötleteket adni?
Eddig amit néztem, az a Civic 8gen, 1.8-al: Tetszik a dizájn, az 1.8 VTEC kb. megbízható, apróbb hibák vannak, viszont kicsit hangos és keményebb a futóműve (ez nem feltétlen baj, engem nem zavar, néha elmennék kanyarogni a hegyekbe is vele szívesen, de nem ez az elsődleges szempont). Ja és van a közelben Hondákra specializálódott műhely.
(Astra H kilőve, számomra jellegtelen, unalmas)
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
tboldi
nagyúr
válasz hentes555 #218359 üzenetére
Alfa Romeo Giulietta 1.6 Multijet? Az olajteknőt levéve érdemes minél hamarabb kicserélni egy tömítést, de amúgy nincs nagy baj velük, stabil Bosch CP1-es pumpa, és örvénylapát sincs, mint a 2 literesekben. Sőt még a váltója sem a rettegett M32, az összes Giulietta C635-öt kapott.
Kanyarogni ezzel is lehet annyira, mint egy Civiccel, sőt! A hátsó futóműve még ügyesebb is a digónak.
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
válasz hentes555 #218359 üzenetére
Hosszabb utakra a kényelem jegyében én lehet eggyel feljebb nézegetnék, ha honda, akkor pl 7gen accord (2003-2007. Kényelmes, utazó tempóban a 2.0 benzin tud szépen fogyasztani, 2.4 drága, dízel meg határeset, h vennék-e erre a futásra.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
hentes555
senior tag
Volvóból van esetleg olyan, ami belefér árban és nem is túl szervizigenyes típus, illetve lehetőleg kb. 2007 utáni? Gondolom ezek a biztonság+kényelem kérdést lazán pipálnák, kérdés a megbízhatóság.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
rbalint88
addikt
válasz hentes555 #218359 üzenetére
Ennyiert megfontolnam ezt is, mert egy normalisan felszerelt, relative fiatal auto: [link] masfel generacioval ujabb tipus, mint az ufo civic, ugyhogy a varhato megbizhatosagon kivul mindenben jobb annal.
Egyebkent ha nem irtad volna, hogy nem kombi, Volvo V50-et irtam volna kapasbol
[ Szerkesztve ]
-
dkface
aktív tag
Sziasztok!
2.5M, nagyon nagyon max 3.0M -ig keresek benzines autót. 60% Bp, 40% autópálya.
A teljes átlagos szempontok mellett, szeretném ha egy nagyon picit a "szokványos"-nál dinamikusabb legyen az autó. Kategóriát tekintve C, esetleg ha valami nagyon jó lehetőség van D.
Ferdehátú, kupé, szedán érdekel, kombi és SUV nem. Német prémiumok kizárva ( de ahogy nézem, úgyse javasolnátok).Támpontnak: Focus MK3 nagyon tetszik, de ahogy olvasom a fórumot eddig minden embert lebeszéltek az 1.6 Turbóról, az újabb 1.5 Ecoboost pedig csak a facelift utaniakban van, amik kilógnak már nagyon a keretből.
A fenti "no BMW"-t leszámítva, nincs márkaspecifikus elvárásom, minden ésszerű ötletet meghallgatok.
Köszi szépen előre is
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #218367 üzenetére
Tetszenek a Volvok kifejezetten, nézegettem, kínálat is van kb.
C30 nem tudom, vegyes érzések, tetszik kívül-belül, de olyan kicsinek érződik, illetve sok jót nem olvastam róluk.
Valaki, aki kicsit jobban ismeri a Volvokat, tudna tanácsot adni, hogy milyen motorokat/váltókat illene elkerülni a békesség érdekében ezeknél? (pl. C30, S40)"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
-
Paxker315
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #218374 üzenetére
Szívó 1.6 ti-vct (125 LE-ig) vehető.
-
dkface
aktív tag
válasz molnarpeter #218376 üzenetére
Csak az gyenge. Akkor a Fordot elengedem. Golf6-ok vannak a 122LE-s TSI-vel, gondolom az is trash.
-
hentes555
senior tag
Hát bsszátok meg, ebből lehet Volvo lesz
Nézegetem a kínálatot, ugyanolyan áron kb. a Civic-kel egykorú/futású autók, sok még fiatalabb is 1-2 évvel, nagyon megtetszettek. Biztonságra és kényelemre is lepipálja szerintem simán, megbízhatóságra nem tudom, de ahogy olvasgattam a 8gen Civic FB csoportot, hát ott is vannak típushibák, igaz nem a motorral, de a klímakompresszor, kuplung munkahenger szeret meghalni, féknyergek beragadni, az viszi legtöbbször a tárcsát+betétet, kijelzőből pixelek kimenni, elektromos tükör nem megy, csomagtartó beázás, hasonlók. Futóműben is úgy olvasom, gyakran cserélgetnek dolgokat, szerintem nagyon kemény a magyar utakra, max. valami könnyebb,16-os felni+gumi kombóval lehet segíteni ezen.
Volvo hibákat nem tudom, abba most kezdek belemerülni, de ha a Volvo-val is ennyi van, szerintem a biztonság+kényelem ennyit megér.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #218384 üzenetére
Most elsőre talán a 1.6D-t céloztam meg, ha jól néztem, ezek HDI motorok, céges dobozos és 5 ajtós Peugeot Partner-ek (+Partner Tepee) is ilyen motorral szereltek mind, van belőlük jó sok, én nem hallottam, hogy kifejezetten problémás motorok lennének.
És szerintem ilyen felhasználásra, lényegében mindig hosszabb távokra, már nyugodtabban vennék dízelt. Ahogy írtam is, városi rohangálósnak maradna a Swift, ezt nem gyötörném ilyen felhasználási móddal."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #218386 üzenetére
J Astra mellett szól, hogy nem női autó.
-
tboldi
nagyúr
válasz imyourfriend #218387 üzenetére
Ezen a feminin/maszkulin autót sosem fogom megérteni. Mindent “lenőiznek”, amiben van egy kis formai játék, és nem egy jellegtelen krumpli.
szerk.: És a szőke bigék nagy fekete suvokkal? Ezt hova tehetjük?
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz grizlisandor #218386 üzenetére
Nem tudom mennyire jönne ki a keretből fl utáni darab. Előttiekkel meg azért szokott ez-az lenni. Meg évjárattól függetlenül nehéz a kocsi.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
nagyúr
válasz imyourfriend #218387 üzenetére
De milyen vagány mondani, hogy megyek, behatolok a csajomba 😂 (Beülök Giulietta-ba)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz hentes555 #218381 üzenetére
Nekem csalódás volt a civic gen8.
Hangos volt nekünk.
Lehet, hogy csak rosszabb példányokat fogtunk ki.
Amúgy tetszett a belseje, az 1.8-as karakterisztikája, a magic-seat.
Aztán mégis Giulietta lett belőle.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
imyourfriend
őstag
válasz tboldi #218388 üzenetére
[link] számomra ez is inkább női beltér főleg a piros borítással, legutóbb mikor túrázni jártam épp egy Mito parkolt mellettem, mikor visszaértem az autóhoz és átöltöztem az a járgány is női autó beütését adta. Nincs különösebb magyarázat rá, nekem a Stelvio és a Giulia kialakítása + beltere tetszik e téren.
Fekete SUV automata váltóval, már csak az automata index hiányzik bele és tényleg szőkének való.
-
tboldi
nagyúr
válasz imyourfriend #218392 üzenetére
Kinek mi, én nem tartottam kevésbé férfinek magam a virágmatricás Ypsilonban sem (01, 02, 03). Soha nem éreztem, hogy bármilyen testi adottságomat kompenzálnom kéne.
A MiTo piros kamukarbonját nem kötném egyik nemhez sem, egyszerűen csúf, és pont. Ha már nem igazi, nem kell, hogy még fel is hívják rá a figyelmet.
Ez a sajátomé, ez tök jó szerintem, a komor fekete és unalmas szürke részeket épp elég mértékben dobják fel az ülések. Áteshetett volna a ló túloldalára is, aki megvette újonnan anno, de szerencsére nem tette. Mindenesetre én nem látom, hogy mitől lenne feminin.
De kívülről sem (01, 02).[ Szerkesztve ]
-
ad4m1337
aktív tag
Sziasztok!
1-2M kozott milyen A bol B be menos autot ajanlotok budapesti, csak heti bevasarlos hasznalatra? Lenyeg hogy lidl, ikeaig elvigyen, es minnel kevesebbet kelljen szervizelni. Elsokorben egy keveset futott Suzuki Ignisre gondoltam.
Koszonom
-
tboldi
nagyúr
válasz ad4m1337 #218395 üzenetére
Honda Jazz - rozsdára figyelni, azon kívül túlárazott kissé, de későbbi eladáskor ez még előny is lehet.
Lancia Musa - a sztereotípiáknak hála olcsóbban hozzá lehet jutni, vagy ugyanannyiért fiatalabbat, pedig nem kevésbé megbízható.
A Suzuki is jó lehet, csak tapasztalataim szerint arányaiban több a leharcolt, nem megfelelően karbantartott példány. Meg a fenti kettőhöz képest meglehetősen puritán.
-
Paxker315
addikt
válasz ad4m1337 #218395 üzenetére
Boldi által említett kis egyterűeken (Musa, Jazz, esetleg Meriva) túl még a kisautó-kombik sem elvetendőek. Mint Pug 206SW, Fabia kombi pl. Bár én ha tehetném, levadásznék valami jó állapotú A2-es audit, az ugye nem rozsdál
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Tothgera30
Ármester
válasz grizlisandor #218386 üzenetére
Csak a keretbe nem igazán fog beleférni egy 2. gen M32-es FL J Astra 1.4T (A14NEL/NET) J Astra, amit ajánlani is lehet. Bár vicces hogy sarkítva lényegében az egy Z14XEP más hengerfejjel és csigával. A hűtőkör csövei gyenge minőségűek, kiegyenlítőtartály és vákumcsövek is szeretnek repedni, bár nálunk 9 éves 1.6 szívónál még minden gyári.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
staldan
újonc
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek autóvásárlással kapcsolatban. Első autóm lesz és azt szeretném, ha 3-4évig tudnám használni, jó eséllyel 4-5 éven belül cserélve lenne mindenképp.
Amire használnám: Munkába járás (fél óra oda és vissza is kb), illetve Budapesten belüli járkálásra, évente párszor nyaralás belföldön, kirándulás, esetleg vidékre lemenni vele, de nem rendszeresen.
Keret: 2millió forintot szeretnék maximum elkölteni rá, ez olyan maximum, hogy ha 1 millióért kapok olyat, ami tetszik és jó, akkor annyit költenék rá, nem feltétlen szeretném kimaxolni, de ha kell akkor eddig tudok elmenni.
Elvárások: Igazából nagy elvárásaim nincsenek, benzines, manuális váltós autót szeretnék, ami biztonságos, kényelmes, megbízható és kinéz valahogy. Legyen benne klíma, legyen akkora csomagtere, ha elmegyünk haverokkal nyaralni, akkor 3-4 bőrönd beférjen. Bármi más extrának örülök, de nem elvárás. Nyilván 10év vagy öregebbi autókról beszélünk, szóval ha pár dolog elromlik benne nem probléma, de ne kelljen fél milliós tételeket javítani és minél kevesebbet kelljen szervízbe vinni. Elsősorban ferdehátú kocsikban gondolkozom.
Amiket eddig néztem:
-Mazda 3 1.6 sport TE (erről hallottam, hogy rozsdásodásra hajlamos, ezért kicsit félek tőle)
-VW Golf VI 1.2/1.4
-VW Polo V 1.2/1.4
-Honda Civic
-Skoda Fabia
-BMW 118i/120i
Nekem a 2 említett BMW nagyon tetszi, viszont hallottam róluk jót is, rosszat is, ezért kicsit félek tőle, de legszívesebben azok közül választanék.
Nem szeretnék lada, suzuki, dacia autót, bár sokan javasolták, lehet az én hülyeségem, de egyszerűen nem tetszenek.
Sajnos nem értek túlságosan az autókhoz, ezért is szeretném a segítségeteket kérni. Most épp a tájékozódás fázisában vagyok, próbálok minél többet utána olvasni és infókat beszerezni. Remélhetőleg, ha van megnézendő autó, akkor lesz ismerősöm aki elkísér majd.Előre is köszönök bármiféle segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EAFC 24
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ukrajnai háború
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Stellar Blade
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest