Keresés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz M4T4D0R #219105 üzenetére

    Amiket leírtál azok minden autónál kb benne vannak a pakliban, mondjuk a 2 vezérlés cserét sokallom 4 éven belül, gyanítom nem mentél vele olyan sok km-t :U
    Mai szervizdíjak mellett pedig 100-200 ezer Ft-ok simán elmennek és még nem is nagy beavatkozásokról beszélünk.

    Szerintem egyáltalán nem lehetetlen másfél millióból venni olyat, aminek rendben van az előélete.

    H Astráról van egy nagyon alapos leírás az opelmuhely.com-on, azt olvasd el, benne van minden várható hiba az összes motortípushoz.

    Nekem ilyen 1.8-as van, 360 ezer km van benne, 320 ezerrel vettem 3,5 éve, akkori kínálat legaljáról, de ismert előélettel. Csak a karbantartásokat tekintve havi 17 ezer Ft az átlag ami elment rá ennyi idő alatt, ebben a gumicserék is benne vannak. Adókkal, biztosítással, vizsgával kiegészítve 20 ezer per hó.
    Nem hiszem hogy ennél jelentősen lentebb lehetne menni, így is ridegtartásban van nálam az autó.

    Viszont az ismert előéletnek hála tudtam, hogy a komplett vezérlés és a 2 okoskerék azelőtt nem sokkal volt cserélve, illetve 2 lambdaszonda és egy kipufogó flexicső, szóval egy nagy adag drágább beavatkozáson volt túl a közelmúltban. Nekem a kötelezőkön túl egy trafósort kellett cserélnem, 4 gátlót, 2 hátsó rugót, 2 toronycsapágyat, meg egyszer heggesztették a kipufogót mert kifújt. Nyilván a féket, folyadékokat, hasonlókat nem részletezem.

    szerk: Továbbá most van egy ismert előéletű, jól leszervizelt autód. Azt azért csak látod / érzed rajta, hogy mik a következő költségek, jobban tervezhető, mintha vennél valamit amiről semmit vagy csak keveset tudsz.

  • zoo8800

    veterán

    válasz M4T4D0R #219105 üzenetére

    Ez a 2 vezérléscsere 4 év alatt mindenképp érdekes, nem írnám az autó számlájára.
    Van a családban egy 2005-ös 1.4 Corolla, 300e km futással, abban még a vezérlés és az okoskerék is eredeti.

  • f4lcon

    addikt

    válasz M4T4D0R #219103 üzenetére

    kétféle megközelítése van annak, hogy mennyit kell költeni egy autóra:
    - mennyit KELL valójában
    - mennyit akarnak/tudnak a tulajdonosai, akik véleményt alkotnak

    az igényszintje mindenkinek más, és az is, hogy mennyi ideig marad meg az autó. ez default két olyan szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit KELL majd az autóra költeni ténylegesen (ami ahhoz muszáj, hogy elinduljon és megálljon, tehát az alap funkciókon kívül más nincs benne)

    kezdjük azzal, hogy mennyire vagy igényes az autódra. van akinál a kopogó futómű vagy a rozsdás küszöb csak akkor probléma, amikor át kell tolni okosba a műszakin valahogy, de a két "vizsga" közötti 2 évben pont lesz.rja. mint ahogy a lógó kárpit, a nem működő elektromos ablakemelő, a világító check engine vagy a fekete füstfelhő is olyan, amitől az autó még működik.

    a második meg az, amit állagmegóvás miatt illik az autóra költeni, de ha tudod, hogy egy évre veszed, akkor nem lesz az alkja szárazjéggel letisztítva, kilakatolva majd alváz- és üregvédőzve, mert minek. ha nem lóg ki a lábad, vagy nem jön be a víz a pocsolyából amin átmentél, akkor az autó működik, és a rozsda majd a következő gazda problémája lesz (sokszor észre sem venni, hogy egy autó a lemezek alatt mennyire szét van ám rohadva)
    ide sorolódik az is, hogy ha már kopog a futómű, akkor kicseréled a szilenteket, ha morog akkor a kerékcsapágyat, ha vállas, akkor a féktárcsát, vagy ha ránt a kasztnin leállításkor, akkor kuplungot és kettős tömegű lendkereket, meg amúgy is 10 ezrenként bele való (vagy jobb) olajat töltesz bele, olajszűrő mellett levegő- és pollen(utastér) szűrőt is cseréltetsz, 2 évente lecseréled a fékolyajat ahogy kell. vagy megcsináltatod azt, hogy a hátsó ajtó ne csak belülről nyíljon. vagy csak kívülről.

    nekem vannak tapasztalataim Passat B6 1.9 PDTDi fenntartásról (öcsémé volt kb 2,5 éven át) és annyi idő alat szerintem abba is beleszaladt egy milla. csak a kuplung csere kettőstömegűvel 250k volt anyag áron plusz a munka. volt rajta pár Passat tipikus helyen csipa (kombi hátsó ajtón a rendszám tábla világítás helyén, hátsó kerékjárati ív, illetve ajtók sarkai) de olyan, hogy épp csak dúrta felfelé a festéket a rozsda. megcsináltatni 100k pedig az összes festett felület nem haladta meg egy A4 papír méretét....

    szóval szerintem 20 éves autóra csak akkor nem kell költeni, ha nem érdekel, hogy 2 év múlva mi lesz vele.

  • rbalint88

    addikt

    válasz M4T4D0R #219105 üzenetére

    Pedig ennel kevesebbol nem nagyon lehet fenntartani autot. Az csak liderces vagyalom, hogy egy ilyen koru autonal az eves olajcseren kivul nem kell csinalni semmit.
    Passat B5.5-om volt tiz eve, mar akkor is kerte banant rendesen. Most egy platformtars Audi A4 cabrio van, lassan 5 eve van meg hobbiautokent, kb 15ezer ment bele (tehat egy atlag auto eves futasa) es kb 3M-t koltottem ra ezalatt. Astra se lesz olcsobban fenntarthato a Corollanal, de tobbet is fog enni es zsakbamacska, mint minden hasznalt. Semmi garancia nincs ra, hogy akar az elso evben nem ker-e be egy millat. Alkatreszarak es a szervizek munkadijai is sokat dragultak az elmult idoben, sajnos nem nehez eljutni ilyen koltesig.

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz M4T4D0R #219105 üzenetére

    Mondjuk ezek nem hangzanak túlzottan váratlan dolognak egy 20 éves autónál. Vezérléscsere miért volt két alkalommal? Futás/idő periódust átlépted? Egyébként szvsz 1.5m Hufos vétel után lehetséges, hogy rosszabb lenne a helyzet. Évente mennyit mész egyébként?

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz M4T4D0R #219105 üzenetére

    Kopó alkatrészek, egy 20 éves autónál ez a minimum. Most inkább örülj, hogy a tiéd rendben van. Vagy ugorj bele egy másik 20 évesbe, aminek nem ismered az előéletét, és költs rá még többet 4 év alatt.

  • Llew

    senior tag

    válasz M4T4D0R #219103 üzenetére

    Mit értesz megbízhatóság alatt? Mi miatt kellett a jelenlegire költeni?
    A 1,5 M-os keret, ~20 éves kor és nagyobb középkategóriás méret háromszögben szerintem nem lesz olyan autó, amire nem kell költeni.

Új hozzászólás Aktív témák