- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
válasz molnarpeter #211448 üzenetére
A külön adó csak a brent és az ural olaj hordonkénti ára közötti közötti sávra vonatkozik.
Jelenleg ez ~ 30$ 1 hordónál (160 liter) ebből kb. 140 liter késztermék jön ki. Azaz literenként 78 forint többlet (365-ös dollár árfolyamon), ennek a 78 Forintnak a 95%-át veszik le, ez nettó vagy bruttó nem tudom. Viszont az import is a brenthez áraz, most hogy levonja az állam, vagy a cég az nekünk mindegy. Most az árrés is elég sok, a mol most az utolsó három beszerzési ár változást (növekedést) sem követte a kisker árban.
Molon mindenhol állítják át az oszlopokat fillér nélküli 4 digites árra, szóval várható 1000 feletti ár.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz DJGABI #211445 üzenetére
Üzemanyag témában nem tudok hozzászólni, de az biztos, hogy a használt autók árai most a csúcson vannak. Azt kb. senki sem tudja igazán, hogy növekedni/stagnálni/csökkenni fog-e, de az biztos, ha most eladod, nem buksz rajta. Esetleg, ha tovább növekedne, még nyerhetnél kicsit, de számottevőt nem. Én úgy látom, hogy most megéri eladni.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
_drk
őstag
válasz AssAssynn #211454 üzenetére
Minek szokott lejjebb menni az ára ha egy bizonyos szinten beragad egy időre?
Persze kocsik öregednek és megy bele a km és ezt árazza is a piac.
De az új autók legalább 3-4 misivel drágábbak, így azok viszik megukkal a piacot.
Persze a jó forint se segít.
Olcsóbbak nem lesznek szerintem, max ha nagyon be áll a piac jobb alkut tudsz kötni nepperrel. -
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #211450 üzenetére
Köszönöm, ezek miatt a személyes tapasztalatok miatt éri meg ide járni.
Nem ültem még egyben sem, de erről a legendásan lassúságról nem is hallottam még. Mondjuk én meg legendásan dinamikusan vezetek, úgyhogy gondolom nekem is inkább 5-6 között lenni a fogyi, főleg az általam használt kis távokra. Habár így is jobban járnék, mint amiket eddig néztem és városban 10-12 litert ettek.
Mondom, ha találnék egy lekövethető előéletű, családban megőrzött vagy hasonló példányt, könnyen lehet, hogy elgondolkodnék rajta."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Alapvetően egyetértek, hogy az árakra nem jellemző a csökkenés, de azért, ha valaminek speciális okból megy fel az ára, ott azért visszább is szokott menni. Ilyen speciális okból emelkedik most az autók ára is. Azt gondolom, ha beállna az újautó piac, rendeződne az ellátás, beállna a kereslet-kínálat, azért vissza menne ez. De tény, hogy az új autók drágulása nem tesz túl jót neki.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #211457 üzenetére
Nem halottál még róla? Még filmekben is volt Mondjuk főleg az USA-ban, de ja, a csigalassúság szinonimája.
[link]Ezt elmondva, azért az is igaz hogy 50-60ig viszont nagyon szépen ugrik, szal lámpától-gyorsbesorolás az simán megy vele, tehát városba amúgy teljesen jó és király. Nekem nem is ezzel volt bajom, hanem az hogy autópályán viszont elvérzik, 130-nál lepadlózod és WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ de nem megy sehova
Én azt szerettem benne, hogy "űr" autónak szánták a 2000es években, de már akkor is tudták h csúnya. Megbizhatósággal újonnan nyilván nem lehet reklámozni, és a fogyasztás is épphogy elkezdett fontossá válni, úgyhogy úgy fogták meg a vevőket h telepakolták olyan cuccokkal ami akkor csak premiumban volt, 4x elektromos ablak, tempomat, digit klima, tolatókamera, JBL hifi, kulcs néküli nyitás-inditás-zárás. Egy rövid ideig egyszerre volt meg a Priusom és feleségem Pug 206-osa, a 206 2007es volt a prius meg 2005 Erre a Pugban még klima se volt, nemhogy tempomat meg elektromos ablak meg tolatókamera meg automataváltó... Persze ma már 2.5 millióért kapsz újabb kisautót amibe mindez benne van, de 2005-ben ez nem kis királyság volt.
Amúgy 2.5-ért már én se vennék Priust Hármasat amúgyis kerülném, 4-es meg nagyon drága. Akkor már inkább Aurist. Ha meg nagyobb hely kell akkor RX-et, múltkor is láttam egyet 2.7-ért csoportba.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
őstag
válasz Vismajor01 #211462 üzenetére
van ellenpélda, minden autómmal papásan vezetek és folyamatosan zsibbasztom magam a fogyasztási adatokkal meg az autó egyéb spórolásra ösztökélő megoldásaival (a Clio-ban például a zöld levélkékkel)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #211450 üzenetére
Én pontosan ugyanannyi beragadt dobféket szereltem már meg, mint tárcsaféket.
-
őstag
válasz Paxker315 #211452 üzenetére
Tartozom még a részletes bemutatóval és képekkel, tudom..
Néhány szóban addig is a V40-ről:
+ autópályán egyértelműen csendesebb, mint a Corolla, 130-nál normál hangerőn lehet beszélgetni, ha kicsit haladósabban mész sem robban szét a fejed
+ nem egy erőgép ez sem, de sokkal rugalmasabb, mint az 1.8 HSD (2 liter, 152 LE, 250 Nm @ 1.300-4.000 rpm) és nagy sebességnél való gyorsításnál sincs az a bőgés
+ "High performance" hifi van csak benne (ez a közepes szint, felette van még a Harman Kardon premium), de nagyon szépen szól, újra szívesen hallgatok zenét a kocsiban
+ kényelmes az ülés, mint minden Volvóban
+ 205/55 R16 kerekek vannak alatta, ami sokkal komfortosabb, mint a 225/45 R17 volt a Toyotán
+ meglepően jól fogyaszt (a motorhoz képest), 50% város - 50% autópálya és 7,5l/100km alatt vagyok most télen is (Spritmonitor)
+ mindig világít hátul is DRL mellett (ki sem lehet kapcsolni)- ebben a típusban még nincs Android Auto/Apple Carplay, utólag megoldani is szinte lehetetlen (kell gyári AUX csatlakozó, ami az enyémben már nincs, azt is kiépíteni... hagyjuk)
Korábban utáltam a fűtőszálas szélvédőket, ebben is az van, de mostanra teljesen megszoktam. Viszont visszasírom az automata váltót, de legalább kellemes kapcsolgatni és a kuplung sem fárasztó.
30.000 km/1 év az olajcsere periódus, én 15.000 kilométerenként fogom vinni, ami kb. fél év alatt jön össze. Csak az olaj és szűrők cseréje 125k márkaszervizben, első betét cserével együtt 75k, gyertyák cseréje 90k, a többibe bele sem gondolok. De mivel most van az autóban 42.000 kilométer, nagy kiadásokra nem számítok 1-2 évig.
Még nem tudom hogy alakulnak a dolgok, de lehet, hogy ősszel lecserélem egy 0 kilométeres Yaris Hybridre, mert jobban passzolna az élethelyzetemhez (Executive+VIP, 10M körül van ennek az ára ). Csak előre félek, milyen lehet az városon kívül.
A Volvónak a költsége 76 Ft/km, ebbe bele van kalkulálva minden (casco, külföldi matricák, éves parkolás, teljes újragumizás 4 évente, stb.) a Yarissal 52 forint lenne ez az érték, ami 2.500 kilométer mellett havonta 60k HUF.. nem kevés.
"Less but better" - Dieter Rams
-
tibbike01
őstag
válasz xEon1337 #211465 üzenetére
Mikori Corollád volt előtte? Visszasírod az automatát, a CVT-t szeretted?
125k olaj és szürőcseréért irtó sok, ha megveszel maganak mindent 15kért lecserélik neked. Kevesebb mint feléből megvagy.
Casco minek? Inkább tegyél be 1-2 nilliót állampapírba vagy discont kincstárjegybe, ha kell ott lesz.[ Szerkesztve ]
-
BlackmMmDog
aktív tag
Sziasztok, keresem életem második autóját. Fő használata peca gépjármű.
Amit biztosan tudok:
- keret 1 millió környéke
- ferdehatú legyen (versenyláda, botok stb. elférjenek)
-1.4-es, (1,6-os) benzines
- viszonylag olcsón fentartható
- VW Golf 4/5 biztos nem lesz (5db-ot vezettem, ennyi elég volt belőle )Toyota Corolla tetszik leginkább, de 1,5 millió felett vannak. Opel Astra G is szóba került.
Milyen alternatívák vannak még? -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #211469 üzenetére
Értékvesztést nem írta pl. Se az alternatív költséget.
[ Szerkesztve ]
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Nyár előtt/környékén (Május magasságában ha minden összejön) szeretném lecserélni szeretett 20. évét töltő Daewoo Kalos-omat. Teljesen jó állapotban van még, csak többek között az kezd egyre jobban zavarni, hogy légzsák sincs benne (és rakatni bele több lenne mint amit ér az autó), így inkább a csere felé hajlok.
(Autókhoz kb alap hozzáértésem van és ennyi, így ha van hülyeség a lentebbiekben akkor elnézést)Igények/használat:
-90% városi használat lenne, napi ingázás, esetleg néha balaton, talán a jövőben 1-2 közelebbi ország.. Semmi eu-n keresztül ívelő túra.
-Legyen biztonságos (már pénztárcához mérten. Gondolom a légzsákmentesnél minden is biztonságosabb manapság)
-Lehet benne mindenféle vezetésasszisztens ami belefér.
-Klíma (nem tudom manapság kiemelendő-e de az egyre melegedő nyarak miatt mindenképp)
-Benzines, és/vagy hibrid. Full elektromosra nincs töltő a közelben sajna, max ablakon kilógatós elosztó
-Használt, de nem agyonhasznált
-Max 10-12 éves.
-Jelenleg nincs család és jópár évig még nem is lesz, így nem fontos, hogy tele lehessen pakolni, de mondjuk ne is egy smart méretű valami legyen.
-Ne kelljen a fél vesémet ráfizetni a szervizekre/fenttartásra.Nagyjából ennyit tudtam összeszedni, tök tanácstalan vagyok.
Mindenféle segítséget előre is köszönök![ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz racskobalazs #211471 üzenetére
Jajj igen a legfontosabbat kihagytam, az ára
Jó lenne 2m körül de valamennyire mehet még fel ha nem fér bele semmiképp.[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
tboldi
nagyúr
válasz racskobalazs #211471 üzenetére
Parancsolj: [link]
Vagy ha belefer: [link]Persze magam fele hajlik a kezem, de a leirtaknak tokeletesen megfelel.
szerk.: Bar a MultiAir egyseg koltseges tud lenni, ha cserelni kell, de ha specifikacionak megefelelo olajat kapott es idoben, illetve a kis szurot is rendszeresen takaritottak, akkor azert nincs akkora kockazat vele.
Illetve vannak enelkuli kivitelek is.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz WasabiTrsr #211469 üzenetére
Az értékvesztés és az, hogy mennyit nyernék, ha az autó értékét befektetném, az nincs benne.
Ami benne van:
- KGFB + Casco - 174.240 Ft/év
- Gépjárműadó - 33.600 Ft/év
- Gumiabroncs (4 évente teljesen új téli, nyári szett) - 84.625 Ft/év
- Szerviz - 400.000 Ft/év
- Üzemanyag (2.500km/hó, 626 Ft/l, 7,5l/100km) - 1.408.500 Ft/év
- Autópálya HU - 49.190 Ft/év
- Külföldi autópálya - 24.000Ft/év
- Parkolási költség - 50.000Ft/év
- Gumicsere - 40.000Ft/év
- Kocsimosás - 30.000Ft/évVan, amit kihagytam?
Szumma üzemeltetési költség: 2.294.155 Ft/év osztva 30.000 km = 76,47 Ft/km
7,5M forintot ér a kocsi, befektetném 16% éves hozam mellett, akkor az hozna 1,2M forintot, ha ezt is hozzáveszem, akkor 116,47 Ft/km.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz tibbike01 #211466 üzenetére
2020 novemberi Corolla Touring Sportsot használtam 2 éven, 60.000 kilométeren át, Comfort Style Tech felszereltséggel, 1.8 Hybrid hajtáslánccal.
Céges volt, előző munkahelyen sokszor kellett vidékre menni, plusz még a privát használat is korlátlan volt, szóval WC-re is azzal jártam és utáltam autópályán.Városban viszont nincs jobb az eCVT-nél, semmi megugrás, azonnali nyomaték 0-ról plusz marha alacsony fogyasztás.
Évente 126 ezer forint a teljes körű Casco, ez nem tudom hogy jön össze a kincstárjegyekkel/állampapírokkal. Egyébként van bőven pénzem ilyen befektetésekben, de ez itt teljesen off.
Mann szűrőkkel, gyári olajjal és ATE kerámiás betétekkel ha magam megvenném, 72.000 forint lenne az anyagdíj, ami egyébként tényleg pont a fele a gyárinak. Csak a sarkon nincs SW frissítés (nem tudom egyébként mit frissítenek egy kifutott, 4 éves autón) és ha garanciális igény merül fel, akkor problémásabb az ügyintézés. Egy Volvóra szakosodott, de egyébként nem márkaszervizből jött a 160 ezres ajánlat, ami nem annyival kevesebb, hogy átüsse nálam az ingerküszöböt. 140 ezer alatt elgondolkodtam volna.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
szabonagyur
félisten
-
tibbike01
őstag
válasz szabonagyur #211477 üzenetére
Jégverésre az alap casco nem fizet, meg ugye 10%-20% az önrész, ha pár évig fizeted a cascot ugyanott vagy kb, illetve nyilván ha cascora kell csinálni valamit vastagon fog majd a ceruza. De persze vannak esetek, amikor megéri, csillaggarázs, kezdő sorfőr, tényleg nagyon drága autó...stb.
-
szabonagyur
félisten
válasz tibbike01 #211478 üzenetére
140et fizetek C1ben full cascora, 10% onresszel, benne van jegkar, uvegkar, vadkar, boven megeri. Es netto hulyeseg, hogy kezdo sofor… kiugrik eled egy oz/szarvas sok opciod nincs, vagy ha jeg esik. De gondolom a kavics felverodes ellen is kitersz..
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
rbalint88
addikt
válasz tibbike01 #211478 üzenetére
Majd nezd meg, mennyi egy arteonra (vagy majd amit venni fogsz) egy ledes fenyszoro, egy lokharitohej, stb. Aztan majd ha epp nem lesz kedved kifizetni 2-3milliot egy koccanas miatt, lehet te is kotsz inkabb cascot Nincs az az allampapir, ami egy pillanatnyi elbambulast elg gyorsan ki tudna gazdalkodni.
-
#TOTTI
őstag
válasz tibbike01 #211478 üzenetére
Casco kevesebbe kerül, mint a bosszúság és a hirtelen kiadás mértéke. Én a nyugalmat fizetem meg a cascoban. Ha csak utolérek valakit 30 km/h-val egy mai 10 milliós autónál és jelenlegi szerviz árak mellett minimum 1 millió Forint, az 8 év casco. De inkább fizetek, mint a szerencsejáték.
-
Vismajor01
addikt
válasz racskobalazs #211471 üzenetére
Honda Insight/Prius2 ami ilyen áron van és teljesíti az osszes kivanalmat, de valszeg öregebb lesz mint 12 év egy kicsivel. Használható hibrid 2m környékén más nagyon nincs.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
pècsimunkás
addikt
válasz molnarpeter #211470 üzenetére
Olvasgattam a fórumot, sacc/ kb- ra kiszámoltam èn is az Auris kilométer költsègèt, értékvesztés nèlkül.
6 èvi biztosítás+VollCasco, a szervizek, egy garnitúra alufelni, 7 literes átlagfogyival számoltam.
Az eurót a biztosításnál, szerviznèl gyors kiszorottam 400- al, az üzemanyagnál 350- el.
Az üzemanyagot 1,65 euróval számoltam. Volt több is , kevesebb is.
Szerintem, inkább ráhagyással számoltam mindent.Szóval: 65 Ft/ km.
Ennyire jöttem ki. Nem tűpontos, de nagyjából lehet rá adni.
Amúgy sosem számolgattam, mert az autó jó, tetszik is, kell is. Csak most kíváncsiságból, gyors át számoltam a dolgokat.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
racskobalazs
senior tag
válasz Vismajor01 #211487 üzenetére
Köszönöm szépen, ránézek. Nem feltétlen kellene hibrid, csak arra akartam utalni, hogy ne dízel és teljesen elektromos legyen. Sima egyszerű benzines is tökéletes.
@tboldi: Köszi, egész jól néznek ki, meglátjuk hogy alakul.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
veterán
Sziasztok!
Szeretnék egy kis tamagocsit be a városba (Pest), mert az A6 feleslegesen sokat eszik bent..
Van ismerősnél egy eladó 20-on éves Suzuki Swift aminek azért van egy két baja (csipi az olajat, lyukas a küszöb) szóval lehet mégsem hozom el tőle bár csak 200 ropi lenne.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek milyet lenne érdemes venni ami "igénytelen" tehát kb le tudom rakni az út szélére és, ha bele rúgok be indul.
Viccet félre téve ami keveset eszik, kevés a fenttartási költsége és azért relativ biztonságos is (nyilván ebből a Swift kiesne alapból).
Csak a városban használnám szaladgálós autónak és max 500 ezret szánnék rá.The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz syIex #211494 üzenetére
Ennyi penzert az lesz biztonsagos es olcson fenntarthato ami a legkevesbe rohad.. szerintem egy jo allapotu swift jo erre a celra. De punto, corsa, fabia, golf4, civic, corolla.. egy csomo minden , ha talalsz belole egy kilakatoltat.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
őstag
válasz tibbike01 #211491 üzenetére
Ahogy a többiek leírták, pályán gyenge, minden gyorsításnál de még egy emelkedőn is bőg, plusz a hangszigetelése szerintem pocsék, 130-nál emelt hangon kell beszélgetni a melletted ülővel, hátul semmit nem érteni belőle. Zenét felejtsd el pályán, alapból is szar, de ha felhangosítod még torzít is. Nem utolsó szempont, de nekem az ülése is kényelmetlen volt 30 perc után, fájt a derekam, hiába volt benne állítható deréktámasz.
Viszont azt el kell ismernem, hogy városban tökéletes és oda még az 1.8 is elég!
"Less but better" - Dieter Rams
-
Paxker315
addikt
válasz xEon1337 #211497 üzenetére
köszi a beszámolót. A V40 a kompakt-rövid méretei miatt volt rokonszenves, bár én a 8s aisin váltóval néztem őket, gázolajosban. De jól néz ki & praktikusabb, mint egy 4.6-4.7m körüli szedán.
Azt látom, hogy biz', fenntartás az más kategória A 16" előnye még, hogy olcsóbb felgumizni, ami nyilván hangsúlyosabb, ha két külön szettet használsz évszak-specc.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
válasz tibbike01 #211478 üzenetére
Nekem minden autómra van /volt cascom, legutóbb elverte az egyiket a jég, 850 eFt volt a javítás, cascora ment, casco meg évi 40eFt
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen routert?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...