- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #210501 üzenetére
Ez az altalanos, ugy neztek ram a flottasok mint az ufora, mikor az automata villany autot adtak volna... en meg kerdezem vmi manualia nincs? Aztan a telep tulfelerolr eloastak es 2.0 pd tdi-t kezi valtoval. Apukam, az mekkora szam vt anno... Kis noszalgia kell.
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz BigBlackDog #210505 üzenetére
A CVT váltónak is van karbantartásigénye, egy manuálishoz képest fixen szét fog kopni és alkatrészt kell cserélni. Egy manuális ellenőrzés nélkül elmegy millió km-t is pusztán 10 olajcserével.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BigBlackDog
veterán
válasz macilaci78 #210506 üzenetére
Ok, azt elfogadom, hogy olyan futásnál már lesznek különbségek. De azért kézi váltóból is akadnak "jól sikerült" példányok (pl. M32).
-
macilaci78
nagyúr
válasz BigBlackDog #210507 üzenetére
A CVT váltó elvéből fakadóan van karbantartásigény, még egy fizikai értelemben ideálisnak vett elméleti világban és felhasználó esetén is. A manuális váltónál csak a kenésre kell figyelni és bizonyos mértékig még a falábú vezetőt is tolerálja.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz BigBlackDog #210507 üzenetére
Gen2 és Gen3 már simán jó. Pusztán időszakosan olajat kell benne cserélni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz BigBlackDog #210505 üzenetére
Az meg béget
De kb az összes száraz kuplungos duplakuplungos megnyekken, pl kia/hyundai
Egy plusz hibaforrás
És akkor arról még nem is beszéltem, hogy hogyan van programozva.
Amúgy niroban nagyon tetszik, elektromossal ahogy össze dolgozik, a kérdés csak az, hogy meddig lesz hibamentes.
Egy fiat tipot is kérdeztem dct-vel milyen és lebeszéltek róla[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #210508 üzenetére
Viszont, a hibrid-HSD-s eCVT tudtommal teljesen más, lényegesen megbízhatóbb, mint a klasszik CVT-k. Így igazából az eCVT egy észszerű megfontolás annak, aki szeret spórolni : ) 90ezer km-enként pár liter olaj.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
albiosz
őstag
válasz Tothgera30 #210502 üzenetére
Vezérléscsere hogy alakul ennél? Periódus, ~ár? A dízelről olvastam, hogy elég macerás, ezért húzós.
-
Sziasztok!
Véleményetek szerint az alábbi felhasználásra benzint vagy dízelt vennétek?
Ford Focus II kombi / Volvo V50 1.6 benzin vagy 1.6/2.0 dízel80% főút, 20% város, viszont vidéken, dugó nincs.
Nem napi bejárós kocsi, általában heti 2 alkalommal használjuk, átlagosan 30-40 km-es távot megy az autó egy huzamban + 3 havonta 200+ km-es kirándulós táv. Összesen kb. 15 ezret szoktunk menni.És ha naponta mennék 30-40 km-t főúton, az ezt mennyire befolyásolná?
Illetve a 100 lovas 1.6 benzin nem túl vérszegény a Volvóban? 1.6 TI-VCT jobban javasolható?
-
ZolkoW
őstag
válasz mustang08 #210513 üzenetére
fűtésre: már írtam korábban, a régi ótóban 15km-ig semmit nem éreztünk a fűtésből (2001 Focus TDI), mondom legközelebb ide benzines kell, erre végül újra dízelt vettem, és ez tudja, hogy pár perc után már melegszik, elektromos fűtésre mondjuk nem tudom, hogy kell szűrni hahun. Az ülésfűtés is király, az még gyorsabb, de ha ezt tudom, lehet hogy nem is ragaszkodom hozzá (azért persze inkább legyen).
Én 25 km-re ingázom, de minden nap, az évi 20k km körül van..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz molnarpeter #210516 üzenetére
A 90 lóerő egy üresen 1,4 tonnás autóhoz nem kevés?
Tudom, nincs benne részecskeszűrő, se kettőstömegű, de ne napórával kelljen mérni a gyorsulását.
Sajnos csillaggarázsban állna az autó, de nem hiszem, hogy egy állófűtés beépítése gazdaságilag megérné. -
ZolkoW
őstag
válasz mustang08 #210518 üzenetére
egy turbódízel azért megmozdítja, az előzőm 75 lovas volt, és el lehetett vele közlekedni. inkább a 100 ló/benzines hangzik ijesztőnek ilyesmi súllyal. (a ford amúgy tippre könnyebb ennél, de bocs ha tévedek)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
hobizoli
nagyúr
válasz ZolkoW #210517 üzenetére
jobban felszerelt modellekben szokott lenni a vizkorben par futogyertya, ami a elektromosan melegiti a vizet
vmikor ez kerheto opcio a prolibb kivitelekbe is
pl egy idoben a Renault 1.9dCi-kben mindben benne volt ez, viszont az 1.5dCi-kbe csak akkor, ha kertek beleGrande Punto 1.3 JTD is lassan melegiti a vizet, de annal volt egy olyan frutti 30k-s opcio, amikor a klima modulban van egy u.n. heater matrix es az a szellozon bearamlo levegot(!) melegiti elektromosan
ez az opcio a benzinesekbe is kerheto voltilyen-e [link]
szoval ahol az auto beinditasa utan 15-20sec-l mar langyi levego aramlik a szellozokon, ott lehet gyanakodni, hogy nem a hutovizzel futik meg azt a beramlo levegot
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zgospel
őstag
válasz ZolkoW #210517 üzenetére
Megesküdni nem mernék rá mikortól, de talán euro 5 óta már kb minden dízelben van motorfűtés (benzinest nem tudom). Ez azért szükséges, mert a modern motorok, főleg a dízelek jóval kevesebb hőveszteséggel dolgoznak, lassabban melegednének be enélkül, jóval tovább tartana a hideg üzem, és a felhasználó is örül. Ezek lehetnek elektromos vagy kályhás megoldások is, és elvileg csak hideg időben kapcsolnak be.
#210518 mustang08 turbódízelnél szerintem még épp élhető a 90 lóerő egy ekkora autóhoz, de egy szívóbenzin 90 lóval kb az lenne amit írsz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #210523 üzenetére
hat vhol a vizkoron van az olajhuto is...
szoval ahogy melegszik a viz azzal az az olajat is melegiti
ha meg melegebb lenne az olaj, akkor mar huteskent mukodik
gyakorlatilag temperalja az olajat a vizzeltöbb drón kell ;P
-
Land
veterán
Sziasztok!
Kombit keresek a következő elvárásokkal: erős, legyen hangja, automata, ne legyen betegágy
Keret: 3.5 millió Ft
Éves keret: 500e FtBMW E60-ra gondoltam, de a tulajok szerint az évi 1 millió Ft a reálisabb ráköltés. Audiból ennyiért még talan fapados autók vannak vagy betegágyak. PD TDI elvileg nem ajánlott. CR még ennyiért jó nemigen van. VW Passat B7 nem tetszik. Merciből még nem olvastam igazán megbízható motor+automata váltó kombót a keretemből. Végigfutottam minden márkát, de nem igen láttam megfelelő típust.
Egy titkos tippem van, melyet ismerek is, de nyitott vagyok, hátha valami felett elsiklottam.
2011 utáni C5-t vennék 3.0 V6 HDI motorral. Egy igazi sleeper autó. Szarfranciasága miatt ki is jönne a keretemből. Volt már 2.2-es motorral és szerettem.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz alázógyík #210528 üzenetére
Rengeteg tesztet olvastam, hogy sok velük a gond. Így vélhetően nem fogok venni. Csak leírtam, hogy miket néztem meg. Ha végig pörgeted a hahut, akkor elég sok BMW jön veled szembe. Rengeteg van az utakon, ennyire sok "hülye" nem lehet.
Persze lehet, hogy minden garasukat az autóra költik.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
vzsryl
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #210532 üzenetére
A 3.0 az lancos azt nem kell cserelni. Lancfeszitore erdemes 200-250k km kornyeken ranezni azert preventive.
A 2.5 az szijas valoban es 5 ev vagy 100k km a csereintervallum de az a motor meg nem eros, szoval nala nem jatszik. Mondjuk ott a csere koltsege kb az eves kerete fele lenne vizpumpaval.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #210534 üzenetére
Accordbol van a 2.4i az kellemes utazogep a 201 lovaval. Volvobol az 5 hengeres 2.4i az jo hangu bar a 170 lovaval azert nem tepi fel az aszfaltot.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #210535 üzenetére
Nem. Ha nem iridiumos gyertyat teszel bele annak 60 ezert a csere periodusa az iridiumosnak 100 ezer km (igy a szijas motornal egyutt cserelendo a vez. szijjal). De a gyetya siman cserelheto kulon is. Nekem is az olcsobb gyetya van, 2-en haverral 1 ora alatt csereltuk ugy, hogy eletunkben elosszor csinaltunk ilyet.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz macilaci78 #210539 üzenetére
tescos mol botondbol főleg
-
szcsabaa
csendes tag
Sziasztok!
Elkövetkező hónapokban autót szeretnék majd venni, iránymutatásra lenne szükségem milyen tipusokat lenne érdemes nézegetni. Első autó lenne.
Keret: 2-3 millió + 500 ezret számolnék egyéb költségekre, átnézetés, átiratás, szervíz stb
Felhasználás: Home officeban dolgozom, így hétköznapokban het 2-3 rövid pár km-es út városban, többi hétvégente hosszabb utakok 15+ km, valamint biztos évente pár db legalább 150-200 km-es út. Évente kb 5000-7000km.80-90%ban 1-2 emberre lenne, gyerek nincs, viszont járok horgászni amihez a sok cuccnak kell a hely így kombiban gondolkozom. A kevés kilométer miatt azt ajánlották hogy benzinesben gondolkozzak, javítsatok ki ha lehetne dízel is.
Nagydarab ember vagyok, 188cm 120kg igy fontos hogy kényelmesen el lehessen férni.Amiket eddig néztem mint reális opciók elfogadható kinézettel:
- H Astra kombi 1.6, 1.8 motorral
- J Astra kombi 1.4T motorral, kérdés megéri e a felárat az újabb modell
- Fiat Croma 1.8 motorral, ebből nem sok vanAmi tetszik de szetintem drága mulatság lenne:
- Audi A4, A6 kombi 1.8 tfsi, 2.0 tfsi motorral
- Mazda6 kombi 1.8i, 2.0i motorral
- Skoda Superb, Octavia kombi
- tetszenek még a SUV-ok is de ahogy néztem azokból csak régebbiek vannak ennyiért plusz sokat fogyaszt vagy dízel.Ezekről kérném a véleményeteket, meg hogy tudtok-e esetleg még mást ajánlani. Szeretnék majd egy listát összeállítani a lehetséges jelöltekről, majd megnézni őket élőben valami kereskedésben, majd a legszimpatikusabból specifikusan keresni egy jó példányt.
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210543 üzenetére
Erről nem hallottam. Nem lehet, hogy több V6 HDI van?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
zgospel
őstag
válasz szcsabaa #210544 üzenetére
A J Astra 1.4t nem szereti a rövid távokat, különösen érzékeny rá, azt hanyagolnám.
A H Astra jó lehet, az 1.8 alig eszik többet mint az 1.6 de jóval erősebb, viszont az opelmuhely.comon olvasd el a leírásokat, mert van pár költséges típushibája. Komfortban ne várj sokat, szerintem elég sprőd, semmivel sem kényelmesebb mint az előd G Astra.Az 1.8as benzinessel volt még Vectra is, az egy tágasabb és kényelmesebb autó, de nehezebb is, esetleg azt nézd még.
A többit nem ismerem, de Octaviát nézném azok közül leginkább.
Ilyen felhasználáshoz egyébként minden benzines sokat fog fogyasztani. Nekem a H Astra 1.8 városban 8-9, országúton 6-7, autóúton 7, autópályán 8 litert fogyaszt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
molnarpeter
nagyúr
2.7-3.0 V6 HDI ugyanaz a DT20/Lion V6, mint Land Roverekben is volt. Vezérlés csere költségéről meg ne is beszéljünk 2.2 egy szuper motor bele.
Volvo 5 hengeres dízelek szerintem is ajánlhatók, kraft is van, hangja sem olyan snassz, érdemes azt a vonalat jobban körbejárni szerintem. Ford összebútorozás miatt gyakorlatilag alul egy Mondeo, szóval nem egy ház ára ha pl futóművet kell javítani.[ Szerkesztve ]
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210548 üzenetére
Azt tudom, hogy a vezérlés csere drága, de nem feltétlenül nekem kell kicserélnem. Vehetek olyat, amiben nem rég cserélték. C5 csoportban ajánlott motor a 3.0. Lehet azért nem bajos, mert csak 450 Nmt tud, míg a Jaguarban, Land Roverben jóval többet. Egyedül a hűtést írják gyenge pontnak, mert nem bírja a tartós 200 km/h feletti tempót.
2.2-t ismerem, csak gondoltam szétnézek 4 henger felett.
Volvot megnézem.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...