- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboldi #210300 üzenetére
Az már régen volt, 20 éve, de abban is elfértem. Egy S-Cross meg kicsi.
A WagonR csomagtartója olyan kicsi, hogy amikor exem szüleihez utaztunk vonattal, meg kellett választanom a megfelelő táskát, ami befér a csomagtartójukba.
De nem tudom rá azt mondani, hogy rossz autó. Városi cirkálónak, esetleg agglomerációban teljesen jó.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tboldi
nagyúr
válasz macilaci78 #210301 üzenetére
Pedig az Ignisé 236 (1002), a WagonR-é meg 300 (1250) liter papíron.
-
wwhy
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz dong86 #210312 üzenetére
kollegamnak is szijas van mar, az is jol eszi mar az olajat, hiaba csereltek ki rajta a turbot a majus-junius korul
neki is ezt mondtak vagy turbos, vagy a gyurugatas/zsugorodott a dugattyu, de ahhoz szet kell szedni es kicserelni
turbot kicsereltek, mert az olcsobb, olajfogyi maradt
most lenne a motor ki, szetborit, dugok meg minden tomites csere, ossze, be.... de az erre kapott 1 miskas arajanlat emesztes alatt van
direkt befecsis autoknal retkes lesz az injektor, akkor lean keverekkel jar motor es azt nem kultivalja az ilyen ontott alu dugo
azert tornek el ezek sorban, mint a Hyundai/Kia 1.6-knal is
ez a gyurugattores tipikus kopogasos egesi hibat jelez, ami legtobbszor egy befecskendezesi hibabol indul ki
a zsugorodas meg attol van, hogy nagyon meleg az eges maga
az megint a lean keverekre utal, mert oxigendus allapotban mindig magasabb az eges homerseklete
olyan szitu, mint amikor megfujod a parazsat a tabortuznel
ezert szoktas elbutitani kicsit extra uzemanyagot adva neki, hogy csokkenjen a szabad oxigen mennyiseg, mert akkor hidegebb a kipuffgaz
azaz a benzinnel vedik meg a motort
de attol meg no a fogyi
tipikus melyik ujjamba harapjak szitu
a cel ezeknel a leheto legszegenyebb keverekkel jaratni, amivel meg pont nem lesz baja a motornak
ahogy a injektorok elkoszolodnak, ugy van egyre inkabb elobb-utobb megfexik oldalon
a dugon a korom lerokodast okozhatja az is, hogy feljohet a gyuruknel az olaj, mert nem tudja lehuzni, mint a Toyotak-nal is, felizzik a melegben es az is kontrollatlan egest tud okozni, hogy a szikra elottt mar begyujta a kevereket, ami kopogasos egest okoz
a nyomas alatt levo levego mindig melegebb, mint egy szivomotrosnal, amivel no a kopogasi hajlam is
meg ahogy ahogy elkezd tobb olajat enni azt visszahordva a PCV-n at szinten koromleraklodast okoz szivosorban meg a szelepeken is
regen ezt a szivocso befecsiseknel minden ciklusban lemosta a benzin ezt es nem tudott lerakodni
vagy volt ott is, de akkor mar sokkal gatyabb allapotban volt a motor egyebkent istöbb drón kell ;P
-
őstag
válasz hobizoli #210309 üzenetére
a cégnél három ilyen TSi Skoda van, 4 évesek vegyesen 30-130e km és nincs se olajfogyasztás, se más
bezzeg a két 1.6 CRTDi az nyeli az olajat, de az én 2.0 TDI-m is behörpint egy litert az olajcsere után 7 ezerrel (félúton)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #210315 üzenetére
50k+ km alatt 1.9 16v JTD-re egyszer sem kellett ratolteni ket olajcsere kozott
minden inditasnal jelzi a szintet
eddg 1x ment le a 5 palcikarol 4 palcikara, de akkoris mar 1-2het mulva ment az aktualis oilCS-re amugyis[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
őstag
válasz imyourfriend #210315 üzenetére
akkor mi szerencsétlenek vagyunk, nálunk az olajcsere periódus közben elfogy 1-1 liter mindegyik egyhatosban
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
batai15
félisten
Sziasztok. Jelenleg egy Peugeot 407 2.0 hdim van 2008as automata. Szóba jött hogy lehet le cserélném az autót. Az 1.6 idtec civic tourer mennyire megbízható a peugeothoz képest ? Mert a Peugeotnál ami típus hiba az már mind előjött idén ilyen 600at vitt el a futómű klíma és terelő lapát javítás. Egy ilyen civic fenntartásban lényegesen több vagy kevesebb ? Illetve benzines kombi 3m körül mi jöhet szóba ? (Benzines is szóba jött ) újabb Peugeot dízelt nem szeretnék toyota és Honda ami ha a megbízhatóságot nézzük van elől. Előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
Sziasztok
Milyen kocsit ajánlanátok, ami napi 6-10 km városon belüli mászkálást bírja és pár száz e Ft?
Pl Régi swift? -
kenguru99
aktív tag
-
AsakuraDave
őstag
Adott egy 20 éves Daweoo Lanos 1.5 -ös valahol 80LE körüli autó ami jelenleg az apámé, vagyis jelenleg lakatos munka alatt áll, a küszöb elég erősen elkorhadt így az van most megcsinálva rajta, egy oldal már kész elvileg jövő héten készül el a másik oldal is ezután kerül vizsgáztatásra, 200k körül van benne km. [kép] [kép]
A kérdésem, hogy mivel szüleim "új" autót vesznek én megkapnám ezt a csodát és mivel nem rég lett meg a jogsim, első autónak elmenne viszont nem jó benne még a légkondi, rádió amire nem tudom lenne-e érdemes költeni illetve mennyibe kerülhet.
Elég sok gikszer történt most magánéletbe így csak 2M-ig nyújtozkodhatnék amúgy a használt piacon.
Mit javasoltok, érjem be egyelőre majd a Daweoo-val, használjam amennyit tudom, hogy minnél több tapasztalatom legyen a vezetésbe, esetleg legalább a légkondit érdemes lenne megnézetni/csináltatni? Vagy adjam inkább el és azt a pénzt megtartani mondjuk egy esetleges szervizelésre ami használt autót vennék ~2M-ig?
Mindenképp szedánt szeretnék, nagy szív szerelmeim a Honda Accord és BMW 320(vagy akármelyik 32X ami mondjuk tapasztalat alapján egy jobb model/jobban megéri) és csak benzinest.[ Szerkesztve ]
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
hobizoli
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz AsakuraDave #210328 üzenetére
Az első képről még hittem, hogy Máriakálnokon keszült, az ottani karosszériás műhelyben is van egy ugyanilyen poszter.
-
ZolkoW
őstag
válasz AsakuraDave #210328 üzenetére
én meg használnám min. 1 évig, jó lesz a "rendes" autó másodiknak... rádió, klíma (főleg a klíma) lehet nagyobb összeg is, de ha kibírod tavaszig anélkül, majd megmondják a szervizben, mennyi.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
KubanitoS
veterán
válasz AsakuraDave #210328 üzenetére
Az a baj, hogy a lakatos munka nem fogja érdemben növelni az autó értékét. Ha már beleölitek a pénzt, akkor érdemes lehet használni, mint egyből eladni és közben esetleg nézelődni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
macilaci78
nagyúr
válasz AsakuraDave #210328 üzenetére
Tedd a segged a Daewoo-ba szerintem. Minden drágább, amit venni kell, másrészt sokan spekulálnak arra, hogy tavasszal esnek az árak.
Ha kihúz 1-2 évet nagyobb szerviz nélkül, akkor jó. Pl nem kell vezérlést, gumit, féktárcsát, nyerget cserélni.
Az se baj, ha lesz egy kis negatív tapasztalat vásárlás előtt. Elmész autókat nézegetni, beülsz, kipróbálod és felismered a "Na, ezt nem!" érzést.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
kenguru99
aktív tag
válasz ginola #210332 üzenetére
Pár százezer forintos kategóriában csak leharcolt autó lesz. Nem ragaszkodnék konkrét tipushoz, bármilyen kisautó jó lehet ami nincs teljesen szétrohadva. De számíts rá, hogy az alapvető forgalom és üzembiztonság érdekében, biztosan még egyszer rá kell költni a vételárat, vásárlás után.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz AsakuraDave #210328 üzenetére
Friss jogsival jó lesz a Lanos, meghúzod, behorpad, lepadkázod stb..a kétmillás ‘álomautónál’ eléggé fájna, a Lanost meg kb sajnálni se fogod, aztán egy kis rutin után jöhet majd valami komolyabb verda.
-
rdani001
csendes tag
Sziasztok!
Dízel kombit szeretnék venni és végül két típus között vacillálok. BMW e46 touring vagy Audi A4B6 Avant. Tippek, vélemények, tapasztalatok? Minden jöhet. Előre is köszi -
rbalint88
addikt
válasz rdani001 #210337 üzenetére
Elso osztalyra keszulsz jegyet valtani a szoporolleren. Oreg, bonyolult, mar rozsdasodo tipus mindketto, elotted atlagban legalabb egy szarokbele mentalitasu tulajjal. A vetelarhoz kepest tetemes szervizkoltsegek varhatoak, mar mindegyikben benne van a vilag osszes km-e. Kihivasnak kituno mindketto, ha szepet es jot akarsz belole es ezt az allapotot fenn is akarod tartani. Persze ha csak az a lenyeg, hogy propeller vagy negykarika legyen az elejen es valahogy vonszolja el magat A-bol B-be karacsonyfa mod vilagito muszerfallal, akkor hajra
-
33as
senior tag
válasz imyourfriend #210339 üzenetére
Szia, akkor mákod volt az autóval, ilyen is van, gondolom rendes gazdája vagy, de messze nem ez a jellemző!
Elrettentés képpen én mindig a "redpowergarage" videót szoktam ajánlani:
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
rbalint88
addikt
válasz imyourfriend #210339 üzenetére
Igazabol nem lebeszeles kerdese, nekem is van egy B6-os A4, de 2 azonos platformos Passat utan nem ert meglepeteskent semmi. 18 eves auto, szerencsere a kinti es az itthoni gazdaja is eleg lelkes volt, de meg igy kabriokent is meg kellett nezni joparat, mire egy nem total leeltet talaltam. 179->193e km kozott az elmult 3 evben az alabbiak raugrottak: vezerles, vizpumpa, hutofolyadek 2x, korbe gatlo, korbe tarcsa-betet, fekfolyadek 2x, valtoolaj, termosztat, kiegyenlitotartaly, kuplung+kettostomegu, generator, egy szett nyarigumi felnivel, egy szett teligumi, uj fenyszorok, hatso szelvedo visszaragasztasa, olajcsere 3x. Es melle Bp-n eszik 12-14 litert, kruzolosban 8 litert.
Most januarra az a terv, hogy az aljan a (szerencsere csak feluleti) rozsdakat letisztitani, passzivalni, alvazvedozni, es ha mar szet van szedve, minden gyanus dolgot cserelni. Hobbinak belefer, de lehet napi hasznalosnal tikkelne tole a
szemem
Szomszed kanarija meg egy egeszen mas kavehaz minden szemponbol -
őstag
válasz rdani001 #210337 üzenetére
hát, az A4 szerintem szebben öregszik, de ahogy előttem is mondották: ezek mostanra jellemzően pénznyelővé változtak. az 1.9 tdi sokat elmegy, és ha csak valamennyire megvigyázták, akkor még pár tízezret akkor is bele tudsz hajtani, ha már véres a torka.
a 2.5tdi-k közül sok az az igazi tátott szájjal a f.szerdőbe című sztori, messzire kerülendő főleg a 150 és a 155 lovas verziók. a 163 és a 180-as már normálisabb vezérműtengellyel van, nem nutellából készült (nem kenődik el) de az árban jellemzően egy másik liga. vannak olyanok, akik azt mondják amik kibírtak már 18-20 évet és még életben vannak, azok jó eséllyel átestek a gyári visszahíváson, és nem lesz vele sz.pás, de én már felnőttem, és nem hiszek a tündérmesékben.
ha mindenképp ragaszkodsz a kettő modell közül az egyikhez, akkor az én javaslatom a 131 lovas 1.9 pdtdi B6, ha előtte nem volt chippelve, lehetőleg dél olasz import, mert az kevésbbé lesz rozsdás
és igen, bármit mutat is a km számláló, ezekben a 16-20 éves dízel kombikban benne van a Föld-Hold távolság ötször. (ha csak egy visszafogott éves 30-35 ezres futást számolunk az első években - ami alatt ugye nem nagyon érte meg dízelt venni - úgy, hogy az élete vége felé ez csökkent, akkor is a realitás 400+ ezer km)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz f4lcon #210342 üzenetére
ja a lekopott világítás kapcsolók meg ablakemelő kapcsolók, váltószoknya stb csak addig érdekeljen, amíg alkudozol, cseréjük 3 filléres tétel aliexpress-ről.
ezt mondjuk elmennék megnézni, ha ilyen autóban gondolkoznék (bár túl sok hirdetésben van feltüntetve, hogy olasz, ezt tessék megfelelő gyanúval fogadni, és átvizsgáltatni szakértővel)egy profi autó átvizsgáló 20-30 ezres díja ezekben az esetekben egyébként is kifizetődő lehet
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
macilaci78
nagyúr
válasz rdani001 #210337 üzenetére
Apósom vett anno b5 Passat kombit 1.9 PDTDI motorral, német import. Németországban élt a család pár évet, ő maga hajtotta fel a kocsiban, kereskedővel hozatta, papíroztatta le.
1999-es autó, 4 évesen papíron 50k km-rel jött be. Apósom 14 évig hajtotta, jellemzően Budapesten munkába járásra (Budafok-Infopark), meg évi egy nyaralás, így került bele 145k km dokumentáltan*, majd mi vettük át bő 4 éve és mentünk vele 45k km-t (fele pálya, fele város).
* Dokumentáció: minden költség, észrevétel dátum, óraállás szerint excelben vezetve: tankolások, szerviz egyaránt, de még az ablaktörlőlapát is. Ezt a táblázatot folytatom.
Mielőtt átvettük volna, elvittem egy átnézésre. VCDS kiadta, hogy a motorvezérlőben kb 185k km-rel több van, mint a műszerfalban. EGR-nél pici olajfolyás, szóra sem érdemes.
Frissen felújított kuplunggal, első futóművel vettük át, a vezérlés már benne volt a korban, 10k km múlva volt esedékes a csere, gumik csereérettek.Amit ráköltöttünk: normál kopó-fogyó dolgok: fékpofa, első féktárcsa, folyadékok, szűrők, vezérléscsere.
Ami váratlan kiadás: átvétel után párezer km-rel, épp az olajcsere lefoglalt időpontja előtti hétvégén Szegeden megállt alattunk, pontosabban inkább megálltunk vele. Utóbb kiderült, a vízpumpa lapátja tört el, állt keresztbe és olajos-vizes lé folyt belőle. Mivel szokatlan hangja volt, lelltunk vele (feleségem vezetett). Alánézve láttam is a tócsát, előre toltam a buszöbölben és kerítettünk egy helyi szerelőt. Szegedről költöztem fel, volt kit hívni március 15.-i hosszú hétvége vasárnapján is.
Gyári első lámpát políroztattam, nem tetszett, csere Depora, egy kalap szar, most egy felújított gyári van benne (újra foncsorozva, állítómotorokkal, stb).
Karosszériással megcsináltattam a sárvédőíveket és a jobb hátsó küszöbvéget.
Generátor, hűtőfolyadék tartály csere.
Tavasszal megállta alattam, megint Szegeden - vészmódba állt ki, gázpedálra nem reagált. ECU-t cseréltek kínjukban.
Most volt PD-elem cserélve, egy darab, meg egy kicsit kalapálták a motorvezérlőt, az egyik henger munkaüteme rendszertelenül kihagyott. Most jó, de az alapjárat nem stabil hidegen. Ezügyben az elektromosgázpedál lett kitisztítva, de nem vagyok vele elégedett.Mióta nálunk van, kb 2 mFt-ot költöttünk rá (pályamatricától kezdve a vezérléscseréig), 6,62 l/100 km a fogyasztás 45k km átlaga szerint, 72,10 Ft/km a teljes költség.
Szóval hajrá, én, aki jegyet vett a f@szerdőbe - csak oda -, csak biztatni tudlak! Vedd a bömöst!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
imyourfriend
őstag
válasz rbalint88 #210341 üzenetére
Sokat keresgéltem és még mindig tetszenek az E46-ok, de reálisabb döntésnek találtam az Oktávot, nem tudnék megmaradni egy karácsonyfa színeiben világító műszerfal mögött tény s való és tudom sokba kerülne jó állapotban tartani, persze ott a fíling ami megfizethetetlen.
Oktávot pont akkor írattam át mikor 7 éves lett, eddig szett téli abroncs, akkumulátor, egy olajcsere összes szűrővel, 4 féktárcsa fékbetéttel + 2 első lengéscsillapító, váltóolaj, led izzók beltérbe és hátsó lámpába, tükörbe ~ 400ezer, a féket lengéscsillapítót majd augusztus felé cserélem, jó áron volt így beszereztem. Állapot terén majdhogynem kifogtam egy egész jó darabot, 217-ről 228-nál járok, héten vagy a következő héten kicserélik a váltóolajat és használható egészséggel. Nem tudom egy hasonló korú és futásteljesítményű Audi vagy BMW mennyi banánt kér, jut eszembe hátra még jön 2 sachs lengéscsillapító vagy karácsonyra vagy január-február környékén az kb. 55-60-ból megáll. Tetszetős a kanári az igazat megvallva.
-
rbalint88
addikt
válasz imyourfriend #210345 üzenetére
Alapvetoen nincs ezekkel gond, hogy ra kell kolteni. Csak mas erzes egy egymillios es egy 3+ millios autora, kicsit mas a vetelarhoz aranyositva
Sachs (sport) gatlo van nekem is, a bal hatso folyik kb 5e km van benne, de 2+ eves, ugyhogy a garija mar buko. Evvan.
En amugy nagyon szeretem, meg 18 evesen is nagyon jo auto. -
Willego
újonc
Sziasztok,
Én első autó vásárlás előtt állok, és van egy kis dilemmàm. Sokat olvastam a témában de mégse konkrét saját tapasztalatokat így ezért írok ide.
Diesel vagy Benzin ?
Egy családi autót vezetek gyakran (Peugeot 5008 1.6 Diesel).
Most 1M -ig keresek autót , de mivel nem volt még saját, így konkrét tapasztalatom nincs hogy fogom kihasználni csak elképzelés.Ahogy olvasgattam elvileg benzin lenne az ideális, de most találtam egy Ford focus mk2 1.6 dieselt, ami nagyon szép állapotban van, és a kettős tömegű is most lett cserélve.
Napi 2x11 km t vezetek fixen plusz még kisebb ingázások ezt igaz városban de mégis a külső kerületekben. És hétvégente hosszabb rövidebb távú kirándulások mikor hogy engedi az idő. (20-100 km ez ugye oda vissza )
Az érdekelne hogy ilyen felhasználásra mennyire rossz döntés a Diesel ?Köszönöm a segítséget és bármilyen építő jellegű hozzászólást.