- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
Nem vitaindítónak, de szerintem ez lenne az elektromos elsődleges és legfőbb felhasználási módja: kicsi, városi rohangálós mopedautó. És persze mindezt megfizethetően. Az előbb linkelt akármi után 3 millás a következő, ami már drága rohangálósnak (szerintem, de ez mind pénztárca függő).
A vitát mindjárt be is rekesztve: a linkelt járgány, vagy bármi hasonló, azaz ami ilyen régebbi kiadás és noname, az vajon vállalható, vagy messziről kerülendő?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #210153 üzenetére
Franc. Akkor majd mosógépmotrokból meg autóakksikból építek magamnak egyet. Mi baj lenne belőle? Rendőrnek gondolom nem tetszene, de majd bemenekülök vele a szűk sikátorokba, ahová a szélesebb rendőrautó nem tud utánam jönni.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #210154 üzenetére
Renault Twizy?
Vagy ami még eszembe jutott: nagymamám járgánya.
Alapból 4-500k Ft-tól indulnak, ha orvos kiírja, akkor támogatással kb. 90k, de én 73k-ből megoldottam neki. Ez a szomszéd özvegyasszonynál állt 7-8 évig, és azt mondta, hogy ha életet tudok lehelni bele, 30-ért odaadja. Sikerült 2 régi autóaksival önerőből megmozdítani, úgyhogy megköttetett az üzlet, aztán kapott a vas 2 belevaló aksit 40-ért (tipp: egyes szünetmentes tápokban is ilyen fajta van, és úgy olcsóbb, gyógyászati segédeszközös boltban legalább 1,5x annyiba kerül), meg raktam bele egy másik kulcsos kapcsolót, mert az eredeti kulcsok elvesztek, illetve a tükröket egy-egy csőbilinccsel fogattam fel, végül jöhetett egy mosás, és kész is volt.[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #210156 üzenetére
Twizy jó is lenne, mondjuk nem 5 misiért, hanem 2-ért.
A nagyi járgányon megázol. Meg nyáron leéget róla a nap. Azért kell a vízhatlan bódé neki, meg, hogy betudd zárni azért, és mekaful extraként még egy klímát elbírna, de ennyiből állna a jó rohangászós."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
macilaci78
nagyúr
válasz AssAssynn #210157 üzenetére
Amikor a TopGear-ben teszteltét a Twizzy-t, kijött a hátránya. Összehúzták a méretét, amennyire csak lehetséges, már-már a használhatóság rovására és ugyanúgy araszolt a forgalomban, mint bármelyik négykerekű. Gyorsabb nem vagy vele. Méreteiből fakadóan parkolni könnyebb vele, de ugyanúgy autóknak fenntartott helyen autóként. Ez pedig egy autószerűbb autóval is meg lehet csinálni, pl villanySmart, eUp. A parkolási, töltési kedvezményeket is egyre több helyen vonják meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Paxker315
addikt
válasz diegho #210119 üzenetére
tényleg, a C5 mennyire listás? néha rá-rá nézek a kínálatra (bár nálam a szedán preferált) és lehet azért "ínyenc haladós"t is találni. Csipsz után már kifejezetten felesleges teljesítményű
kombi mondjuk 15 utáni (EUR6) most mindössze 3 van egész hahun [link] [link]
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
footy
addikt
válasz Paxker315 #210160 üzenetére
Nekem ugyancsak 2 napig volt C5, de a hidro autopalyan kellemetlen volt es a tarolohelyek teljes hianya is gaz a hetkoznapokban. Erre meg rafejelt az is hogy a borules nem kifejezetten kenyelmes viszont kifejezetten izzados. (a hosszabb ulolapos ules az jo)
Osszessegeben a P508 jobb auto. (163(kesobb 180) lovas boven eleg)[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz macilaci78 #210158 üzenetére
Ezek jogos érvek, de részemről lényegtelenek. Én annak fontosságára gondoltam, hogy legyen egy olcsó(!) elektromos, rohangálós autó. A kis méret, egyszerűség, stb csak az olcsóság miatt fontos.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
macilaci78
nagyúr
válasz AssAssynn #210165 üzenetére
Még egy gondolat a linkelt mopedautóval kapcsolatban... Mopedautó, ha igaz, ugyanúgy mehet, mint egy moped, azaz segédmotoros kerékpár. Tervezett legnagyobb sebessége 45 km/h, ami a valóságban jó, ha 60 km/h. Ezzel Hungárián, hidakon, stb elvérzel. Beletaposnak az aszfaltba, vagy baktathatsz a külső sávban. Autópályára nem mehetsz fel.
Ott, ahol egy kicsi, elektromos autó spórolást jelent szaladgálós munkakörben, ez elvérzik.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
AssAssynn
őstag
válasz macilaci78 #210166 üzenetére
Nem értek egyet. Szerintem városi rohangászósnak bőven jó még 45 km/h is, de ha már viszi az 55-ös, akkor már az fullos. Egyrészt nem csak Bp.-en lehet ilyet használni, máshol vígan elvagy ezzel a sebességgel, akinek meg nem tetszik, az előzzön meg. Bp.-i autógyűlölők meg csak örülhetnek, hogy lassítom a forgalmat. Autópályára természetesen nem is akarok ezzel felmenni. De még a szomszéd településre is simán átmennék vele, mondom, aki beér, majd leelőz, engem nem zavar. Szerintem ezeknek őrült nagy létjogosultsága lenne, s ha már annyira támadják a városi terepjárókat, ezeket, akkor sokkal jobban tudnának zöldíteni azzal, ha a rendszámok helyett az ilyen kis járgányokat írnák elő, amennyiben valakinek a munkája (szerszámok pl) nem tesz indokolttá mást.
De az alapfelállás továbbra is az, hogy egy olcsó(!) ilyen kis mopedautó hamar elterjedne, zöldebb lenne minden, elvben a fenntartása is jobb lenne."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
macilaci78
nagyúr
válasz AssAssynn #210167 üzenetére
Budapesten majdnem mindenféle közlekedési eszközt használok, így robogózok is. Kevés az a 60 km/h is sok helyen. A kocsival meg egyszerűen nem vagyok hajlandó a belvárosban felszínen parkolni. Általában nincs hely, előre megnézem, hol van a közelben parkológarázs.
Szegedről költöztem fel, az utolsó 3 évben bérletet sem vettem, egy 10-es gyűjtő 2-3 hónapig elég volt, sokat sétáltam. A városban az autó csak cipekedéshez kellett (pl nagybevásárlás), vagy vidéki utakhoz. Nagy város, de be sem melegszik a motor, nemhogy a bódé télen.
Falun nőttem fel, kocsival csak az járt, aki lusta volt biciklizni, vagy napi teendői elszólították a faluból.szabonagyur: Tudtam, csak nem sejtettem.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
szabonagyur
félisten
-
AssAssynn
őstag
válasz macilaci78 #210168 üzenetére
Tehát akkor végül is kiderül, hogy volna igény a mopedautóra (nem melegszik be, nincs hol parkolni, stb). Egyedül ez a "kevés a 60km/h" az olyan, amivel max úgy lehetne mit kezdeni, ha felvinnék a felsőbb sebességét a járműnek 70-90-ig, de megint csak azt mondom, hogy városban, rohangáláshoz nem égető szükség ez szvsz.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #210171 üzenetére
Most még a Twizzy-ről van szó? Az oké, hogy annak vannak hiányosságai, de meglehet ezt gondolom úgy is csinálni, hogy bírjon gyorsulni. Ugyanakkor azt gondolom, hogy városi rohangálósnál a legkevésbé az fontos, hogy hogyan gyorsul, a lényeg, hogy a rövid célodba eljutsz vele, de amúgy sem értem ezt a problémát, mert tapasztalatom szerint a főváros amúgy is mindig úgy be van állva, hogy nem azon kell gondolkozzak, hogy mennyire tudok gyorsulni.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz AssAssynn #210172 üzenetére
En egyetertek veled, Budapesten az atlagsebesseg 20-30 km / h alatt van ha nem hetvegen mesz be. Hungarian is mire elersz a kovetkezo lampahoz allnak az autok, mindenki feltart mindenkit, teljesen mindegy milyen gyorsulas van, vagy mennyivel tudsz menni. Kar, hogy magyar penzen az ilyen autok dragak.
-
AssAssynn
őstag
válasz WasabiTrsr #210174 üzenetére
Meg sajnos a sok "okos" miatt már egyre több random, kistelepülésen vezetik be tök indokolatlanul a 30-as sebességet, nem csak a mellékutcákban, hanem a főúton is. Tényleg nem nyilatkozom erről, mert bicskanyitogató ez a tendencia, de a lényeg, hogy így meg aztán pláne nem gond ez a sebesség, amit az autó tud. De én még 50-es helyen is lazán elmennék vele.
Szerintem, ha ilyeneket bedobálnának olyan áron, hogy még újonnan is olcsó, megfizethető legyen, akkor a nép hamar átállna arra, hogy ilyeneket vásárol. Ők is jól járnának meg a zöldítők is. De tulajdonképpen mindegy mi a véleményünk, mert ez itt csak porhintés a fórumon."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz WasabiTrsr #210174 üzenetére
"Budapesten az atlagsebesseg 20-30 km / h alatt van"
Igen az esetek kb 80%ban, azonban, ha zöldhullám van akkor tempós a dolog és simán 70-80al is megy a csapatás, amikor még ledudálás is történik, ha úgy van. Alapvetően agresszív a vezetési stílus Bpn, amint alakalom nyílik rá.
-
ZolkoW
őstag
válasz tibbike01 #210176 üzenetére
sosem értettem, hogy mikor haladnak, már agresszívak, de lámpánál elindulni mégse tudnak ..
Amúgy értem én, hogy olyan autó nemigen van, aminek le van korlátozva a sebessége mondjuk 70-re, mégis meg tud lódulni nulláról, de a forgalmat szerintem pont az olyanok is lassítják, amivel nem lehet kimenni egy kereszteződésből, mert meg kell várnod, hogy egy kilométerre üres legyen a pálya. Szóval a forgalom átlagsebessége lehet egy statisztikai adat, de az alulméretezett járgányokon ez nem sokat segít, ha meg kell mozdulniuk.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
JackFeryll
őstag
válasz ZolkoW #210177 üzenetére
0-70-től dinamikusan közlekedni tudó kis bevásárló autó kéne ha csúcson kívül is autózik az ember.
Meg kell nézni tényleg olcsó-e egy ilyen autó: már egy elektromos robogó is 1.5-2M közt van bőven, egy ilyesmi moped meg 3-4M. Ahhoz meg azért nagyon keveset tud. Persze egy kisautó minimum a duplája.
Ezeket harmadik "autónak" fogják megvenni a gyereknek iskolába járni.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz JackFeryll #210178 üzenetére
Mindig tobb ertelme lesz egy hasznalt eUpnak vagy egy trionak, mint egy ilyen mopedautonak. Kb ugyanannyi helyet foglalnak, viszont azok nagyjabol teljeserteku jarmuvek. Jogsi nelkul amugy se engednek vezetni senkit
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Tudja vki mely típusokba és melyik évjáratoktól kezdve tette bele a Citroen ezt a "progressive hydraulic cushion"-t a kocsijaiba? Kéne egy lista, de nem találok. A Citroen weboldala se nagyon emeli ki ezt a számomra lényeges fícsőrt. -
HdRew
őstag
Sziasztok!
Hamarosan kiköltözünk asszonnyal és négylábú mopsz jóbarátunkkal az aggloba, jelenleg egy Toyota Prius 2. gen-nel jutunk el A-ból B-be. Amíg nekem nem volt jogsim (kb. 1 éve van meg) addig ő vezetgetett, és miatta (is) lett automata váltós kocsi. Amint megkaptam a papírt, azóta ő nem vezetett egy km-t sem. Én 1 év alatt olyan 13K km-t raktam bele. Ő fél év alatt 2K-t.
Idáig ugye főleg városban volt használva, így nem igazán zavart az, hogy amint 110 fölé megyek vele, elég hangos az utastér. Most már kezd egyre inkább zavarni, na meg az, hogy a motor néha elég rendesen bőg egy masszívabb gyorsításnál.
Nagybátyám beszerzett egy Volvo V50-et, egészen megtetszett, ti mit javasolnátok esetleg a Prius helyett? Nagyjából 3M Ft környéke lenne az ideális.
-
rbalint88
addikt
válasz HdRew #210181 üzenetére
Mint volt P2 tarstulaj es felhasznalo, azt javaslom inkabb egy kis hangszigetelesre kolts a Priusba, mint beleugrani egy tobbet fogyaszto, kerdeses muszaki allapotu barmibe. Ha nem lenne mar meg a P2, nem beszelnelek le amugy a V50-rol, de igy kevesebb a hozadek, mint a kockazat
-
Vismajor01
addikt
válasz HdRew #210181 üzenetére
Szia
Én is Prius2vel kezdtem, es valtottam feljebb. 3m keret az prius aran felul vagy vele? Nem sok olyan hasonloan fogyasztó/megbizhato autó van ami jobb a felsorolt hibakban mint P2, de 3millabol megvan. Ha a teljesitmenyert/hangert lemondasz a fogyasztásról es/vagy megbizhatosagrol akkor tudunk ajánlani, csak ugye nem tul esszeru. Vagy melyebben zsebbe kell nyulni. En pl v60 phevet vettem ami eleg sok boxot kicsekkolt a listan, nalam meg "megbizhatobb" is volt mint a prius, kevesebbet is fogyasztott, dehat az 6mihaly nem 3 :(
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
HdRew
őstag
válasz Vismajor01 #210184 üzenetére
Szia!
A Prius-szal, mert most a költözés miatt nem igazán szeretném plusz költségekbe verni a családot.
De akkor lehet még várok ezzel a váltással, és nem most lépem meg.
-
rbalint88
addikt
válasz HdRew #210183 üzenetére
Egy 2019-es eGolfra.
Felesegem felhasznalasi profiljahoz a villanyauto passzol a legjobban (Bp-n belul es Zsambekra megy leginkabb), ar-ertekben ez felelt meg leginkabb* es meg eppen ki tudtuk fizetni marciusban. Azota meg dragabb 2-3millioval
* ami minden mas fontos “ujautos” dolgot tudott volna, csak benzinesben, az alig 1-1,5 millioval lett volna olcsobb ennel, cserebe sokkal inkabb aknamezo/koltseges muszakilag (dsg valto, magasnyomasu rendszer, kokszosodas, eves szerviz). -
footy
addikt
válasz Teasüti #210180 üzenetére
Amennyire en tudom ezekben van benne:
C4 Cactus 2018-2020 (en ezert is vettem ezt)
C4 3. gen 2020-
C5 Aircros 2109-
C5X 2021-Ez nehany modellnel felszereltsegfuggo lehet. Az advanced comfort dampening futomu a csomag egyik resze, es a specialis parnazasu ulesek teszik teljesse az elmenyt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210187 üzenetére
Ahogy látom az ülések benne vannak még a C3-ban is (nemtom a sima és az aircross közt mi a különbség). Legalábbis ott is írják ezt a komfort csomagot. A futóművön spórolnak csak, pont amitől a Citroen Citroen lesz.
Adnák legalább választható opcióként...Te hogy tapasztalod mennyit számít kényelemben egy átlag városi autóhoz képest?
Amúgy utángyártott piacon nincs hasonló termék amivel meg lehet tuningolni egy bármilyen autót? Kényelemre kihegyezett coilover hidraulikus végállás ütköztetéssel? Kétlem, hogy a Citroen találta fel a spanyol viaszt.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Teasüti #210188 üzenetére
A C4 cactus 16os kerekeken ugy kisimit mindent mint egy balna merci. Nekem 17es felnik vannak, azzal azert kicsit lehet erezni a nagyobb egyenetlensegeket, de inkabb csak a kormanyon es futomuzajban. Az ulesen szinte semmi nem jon at.
Osszesegeben a futomu sokkal komfortosabb mint a kompakt/golf kategoria tobbi tagja.
Zajcsillapitasban picit gyengebb mint egy Golf, de nem veszes (autopalya sebessegnel erezni kis kulonbseget). Az 1.2Puretech motortartoit kicsit csinalhattak volna kicsit szofisztikaltabbra mert, a felesegem Picassojaban nagy gazas gyorsitasra sem erezni a vibraciokat, a Cactusban pedig igen. (bar nem veszes)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210189 üzenetére
Bálna merci az simítja az utat? Meglep, mert úgy tudom mercinek csak légrugózása van, ami önmagában nemigen old meg semmit vmi adaptív lengéscsillapító nélkül.
Teslánál mérték össze egyszer a légzsákokat a konvencionális felfüggesztéssel és mérési hiba alatt maradt a grafikon a vibrációt illetően.
Én mondjuk azt nem értem miért nem az elektro-hidraulikus irányba megy a piac. Változtatható viszkozitású olaj és némi elektronika az egész. Egy biciklire fel lehet tenni akár. Talán még olcsóbban gyártható, mint a Citroen komplex szelepvezérelt ütközésgátlója.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #210191 üzenetére
Nem, dehogy.
Légzsáknak csak annyi előnye van, hogy változtatható a nyomása és szintezhető a jármű magassága kerekenként. Csillapítási feladatot nem lát el. Ha átalakítod a kocsidat légrugóra, akkor a gyári lengéscsillapító ugyanúgy bent marad. Illetve ha utóbbin nem változtatnak, akkor igazából a menettulajdonságokon semmit nem változtattál, mert a lengéscsillapító viszi át a kasztnira az ütéseket és vibrációt. Sőt! Ha nem az ideális munkaponton (jól írom?) használod a lengéscsillapítót, mert leültetted/felemelted a kocsit, akkor csak rontasz az egészen.Erre mondták nekem azt régen, hogy egy jó coilover sokkal jobb lehet a feladatra, mint a légzsák beszerelése. Utóbbi csak a teherszállításnál előnyös igazán a szintezés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #210196 üzenetére
Hidd el, qrva jó! Simán beveszem vele ugyanazt a kanyart 50-nel, mint amit a WagonR-rel max. 35-tel.
Amúgy így jött be az országba 2015-ben, és amikor eltört a jobb első rugó, eszem ágában sem volt visszaalakítani, főleg, hogy le van papírozva, inkább felkutattam Dajcslandból egy teljesen ugyanolyan szettet.A balesetem óta nem volt motorom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #210197 üzenetére
Csak volt, és egészen pontosan egy 2013-as CB500X.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Robot fűnyírók
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- EAFC 24
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- DIGI műholdas TV
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Napelem
- További aktív témák...