- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenwood
veterán
Koszi.
Ha jol ertem, ezek olyanok,hogy 1-200 ezer kilometer alatt max. 1x cseresek,ha nem eszi az olajat a kocsi,es egy Avalonos felmeresnel kibukik, ha a veget jarjak az emlitett alkareszek.
Ettol eltekintve alapvetoen jo motornak tekintheto ?Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
-
AssAssynn
őstag
A hibrid autók hátuljára kötelező ráírni, hogy "hybrid", vagy van, amelyiknél nincs kiírva?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
abratoki
csendes tag
Sziasztok!
Talan annyira nem meglepo, de hasznalt auto vasarlassal kapcsolatban szeretnek segitseget kerni.
A vasarlast a kovetkezo 3 hetben szeretnem megejteni.
Az autora (atiratas illetve egyeb mas koltsegeken kivul) osszesen van 3 millio magyar forintom.Ez lesz az elso sajat kocsim. 😊
Hasznalat szempontjabol 60-80%-ban varosi hasznalat lenne, a maradek kulfoldi illetve videki / hetvegi utazasokra menne, tehat mindenkeppen egy benzines kocsi jatszana.
Leven, hogy ket meter magas sportoli ember vagyok ( atlagosnal sokkal szelesebb vallakkal), fontos lenne, hogy valami olyan 4 kerekut vegyek magam ala, amiben kenyelmesen tudnek elferni.
A vasarlast magat egy revizorral fogom intezni, ugy, hogy O jon velem egesz nap es ott helyben fogja bevizsgalni a kinezett autokat, viszont, hogy
milyen kocsikat nezunk meg azt nekem kell osszeszednem.O alapvetoen azt mondta, hogy Ford C-Max, Mazda 6 (2008 utani), illetve VW Passat haromszogen nezelodjek.
Habar az eszem vele egyetert, a szivem nagyon masszivan huz az Audi/ BMW premium markak fele.
Esetleg ezen a vonalon tudtok nekem segiteni / ezen a vonalon erdemes-e egyaltalan nezelodni vagy engedjem el most ezt a vonalat mivel ilyen arszinvonalban csak megszivnam?
Segitsegeteket elore koszonom.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #211190 üzenetére
Hm... meglepődtem most azon, amit írtál. Ezért jó, hogy van, aki ért hozzá.
A prémium márkáktól ezért szoktam távol maradni, de akkor ideje néhány dolgot átértékelni.
A gond, hogy itthon nem láttam eladót belőle, ami 5 ajtós lenne.hátha otthon jobban bejön a bizottságnak
, ez betalált, és nagyon jogos!@#211191 rbalint88
Örömmel olvasom az a3-as részt!
(Bár a dönthető hátsó ülés az tuti, az övé nem volt ledönthető. Közvetlen kollégámé volt.)
Index mukodik bennuk. Sot, a bmw-kben is ujabban a volvosok az uj bmwsek, nem is ertem.
Ezért is írtam, hogy csúnya sztereotíp mondat lett.
Amúgy ez úgyis fejben dől el, és sokan felfejlődtek a nóindex szintre - márkafüggetlenül... aztán amikor várja, hogy kiengedjem, akkor babán néz, hogy nem engedem ki (vagy be).i30-ban a benzinesek kezdenek rossz hiruek lenni,
Ugh...
De nem csak az újabbak?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #211208 üzenetére
BMW-nél is pl ott az M47 dízel, már-már 1.9 TDI szinten megbízható… mi meg itt ugye próbáljuk a jobban sikerült opciókat ajánlani az elvárásoknak megfelelően Ha érdekes lehet egy adott típus, nézzetek meg belőle akár másmilyen motorral ami épp van eladó, aztán maximum hozattok egyet rendelésre, ha épp az nyeri meg a vezetőséget
-
abratoki
csendes tag
válasz molnarpeter #211210 üzenetére
Szia!
Koszonom szepen a valaszt.
Ket kerdesem lenne:
1. Amikor azt mondod, hogy magasabb fenttartasra kell lelkileg felkeszulni, ez alatt mit ertesz?
2. Nekem a revizor mondta, hogy az audi-s TFSI motoroktol tartsam magam tavol, mivel ezek borzalmasak. 2008 utan ez a helyzet mar valtozott, vagy pontosan mire figyeljek itt? -
Pfiucska
aktív tag
válasz abratoki #211212 üzenetére
Nagyobb gumi, dragabb fek, dragabb futomu alkatreszek, bonyolultabb technika, tobb (akar dragabb) oradij, tobb elromolhato extra Ezek jellemzik a premium markakat. Kerdes, hogy eves szinten az uzemanyagon kivul mennyit szeretnel kolteni az autora. Biztositas, ado, matrica, olaj es szurok csereje: ezek gyakorlatilag fix éves tételek es esetenkent mar onmagukban dragabbak lehetnek.
2.0 es 1.8 benzint kerulnem inkabb, a kollega az 1.4-es A3-ra gondolt, azok vallalhatoak.
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
molnarpeter
nagyúr
válasz abratoki #211212 üzenetére
Adott évjáratokban készült “8P” generáció elérhető volt a faék 102 lóerős 1.6 MPI motorral, kb erre az egy opcióra gondoltam talán még az 1.2 TFSI/TSI ebben a korszakban ami egész egyszerű a többi turbóshoz képest egyébként, főbb drágaság a vezérműlánc csere és a kokszosodás, csak nem egy erőmű, akkor meg már az 1.6 MPI sokkal egyszerűbb konstrukció… 1.4 T(F)SI a 122 lóerős a legkisebb rossz, főleg az említett koksz és lánc dolgokon felül a vezérlés módosító okoskerék ami jelentősen megdrágítja az üzemeltetést.
[ Szerkesztve ]
-
abratoki
csendes tag
válasz Pfiucska #211213 üzenetére
Igen, ez megvan sajnos, eddig egy 2022-es Volvo XC40-essel csapattam a varosban (ceges auto) es annak szervizelesevel volt 1-2 hajmereszto story.
Amiket leirtal, ez tok oke, igazabol bele is fer, cc. evente 5-600 ezer forint a fix koltsegekkel egyutt amit ra tudok szanni.
Fontosabb nekem az, hogy tenyleg kenyelmesen elferjek a kocsiban, ezert lehet inkabb az egyel nagyobb A4-es fele tendalnek.
Ott milyen motort nezzek, mire kell figyelni? -
Pfiucska
aktív tag
válasz abratoki #211215 üzenetére
Ebbol a penzbol A4B7 johet szoba (2007/2008-ig), ott az 1.6-t epp most irta le Peti, ebbol a szeriabol pedig az 1.8 is viheto (163le). Utobbi eleg iszakos lesz varosban, de legalabb nem lesz verszegeny. Mondjuk nem tudom, hogy meretre mekkorak belulrol, mindenkeppen ulesprobazni kene.
Nem volt A4-m de szerintem kb tarthato veluk az emlitett budget (azzal a fenntartassal hogy lesz ev amikor 800k es lesz amikor csak 400k borul rá).
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
molnarpeter
nagyúr
válasz abratoki #211215 üzenetére
Tényleg, Volvo nem játszik? Mondjuk beltere nem tudom, mennyire tágas…
A4 nehéz kérdés, B7 nem tudom szóbajön-e, B8 már kezd rozsdásodni is némelyik, alaposan meg kell nézni. Első és második generációs TFSI 1.8-2.0 minimum necces, húzós tételek vannak ha nem volt már egyszer gen3 cuccokkal felújítva. Talán ha ki fogsz egyet, ami dokumentáltan totál rendbe lett téve már egyszer… és csak kézi váltó, csak első hajtás. Összességében nem erőltetném ha nem költötte rá előtted valaki azt az 1-2 milliót amit bekérnek. 3.0T és 3.2 FSI is közvetlen befecskendezős, hátul hordják a vezérműláncokat, szóval több százezer a csere, és nem örökösek. Nehéz azt mondani, hogy ajánlanám. Talán egy tip-top felújított B7 elcsíphető.[ Szerkesztve ]
-
abratoki
csendes tag
válasz molnarpeter #211217 üzenetére
Ezek szerint akkor vagy A3 vagy egyaltalan semmilyen Audi .
Az eszem ezt valahol tudja is, csak a szivem huz fele.
Volvo-ban mi jatszana? -
molnarpeter
nagyúr
válasz abratoki #211218 üzenetére
Volvo saját motorjai jónak mondhatók (2.4 liter és felette gyakorlatilag), belterét tekintve nem tudom, melyik lenne ideális, lehet egy S60/V60 kicsi, S80 (2006-) megérhet egy misét, V70 gondolom túl szögletes. Nem annyira gyakori, aminek esetenként van egy felára alkatrészben, de sok dolog Ford polcról jött, szóval élhető szinten van szerintem.
-
AssAssynn
őstag
Ti mit tennétek a helyemben?
Az autót egész hónap szinte minden napján egy személyben én használom arra, hogy ilyen 2-3 kilométereket rohangáljak vele napi 2-3-szor. Egy-két hetente kell menjek egy kb. 20 km oda - 20 km vissza távra. De, havonta egyszer megyünk az egyre népesedő családdal 100-300 kilométeres távokra. (2 gyerek van jelenleg, de terv szerint 2-3 év múlva jönne a harmadik, és valószínű ugyanennyi idő múltán a negyedik.)
Nem tudom eldönteni, de még kategória szintjén sem, hogy mi lenne az ideális erre a helyzetre.Ugyebár eddig néztem az ilyen osztott üléssorral rendelkező kisebb egyterűeket, 1.6-1.8 benzinmotorral (Citroen Xsara Picasso, Toyota Corolla Verso, Honda FR-V), de azon töröm a fejem, hogy vajon jó lenne-e (gazdaságos lenne-e), hogy én egyedül, egy személyben egy ilyen "nagy" döggel rohangálnék egész hónapban, a maga 10-12 literes fogyasztásával. A jelenlegi kocsim (Corsa C) 6-7 litert eszik. Azért ez mégiscsak a duplája lenne most. Gondoltam elég lenne akkor egy kisebb autó, de azzal meg az a baj, hogy ha csak egy hónapban egyszer is, de muszáj beültetni az egész családot és a csomagtartóba is betenni minden hóbelebancukat, de erre meg egy kisebb kocsi, a mérete miatt nem alkalmas.
Szóval most vagy az van, hogy:
1.- veszek egy nagyobb, családi autót, csak azért, hogy havonta 1x betudjon ülni a család, és cserébe egész hónapban dupla annyiért tankolok.2.- veszek egy kis rohangálós kocsit, hogy keveset fogyasszon, de ebbe meg nem férne el a család (lol)
3.- veszek két kocsit, egyet rohangálni, egyet meg a családi utakra, de gyanítom, hogy ez lenne a leggazdaságtalanabb megoldás, mert nem térülne meg a második autó vétele/fenntartása a megspórolt üzemanyagból.
4.- veszek egy kisebb családit =kombit?, (habár nem tudom ezzel előrébb lennék-e), majd 2-3 év múlva, a 3. gyerek érkezésekor lecserélem egy nagyobbra.
5.- ??ide esetleg ötlet??Keret: lehetőleg minél olcsóbban, a kialakult drágulások miatt, de egyébként lásd fentebb az általam eddig nézegetett típusokat.
Köszönöm, hogy megoszthattam itt a dilemmámat egyúttal megköszönöm, ha valaki tanáccsal tud ellátni.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Xero
nagyúr
válasz molnarpeter #211211 üzenetére
Az M47-el csak az a baj, hogy a legfiatalabbak is iden mar 16 evesek lesznek. Ettol fuggetlenul tenyleg jo cucc, de keri ugyan ugy a torodest mint barmi mas. EGR, generator, szivosor orvenykelto, gumiagyas szijtarcsa, befecskendezo, izzito gyertya/trafo, turbo mint usual suspectek.
Ezt ugy, hogy van a haznal egy 17 eves M47 260e km-el. -
imyourfriend
őstag
válasz AssAssynn #211220 üzenetére
Vagy megtartanám a Corsát és mellé vennék egy dízelt a hosszabb utakra, vagy egy 1.4-es szíjas vezérlésű benzines bódéra váltanék. Az sem eszik 6-7 többet 6-7 liternél 100-on, kombi Oktávba minden is befér és 13-14 éves korig 3 férfi kölyök megfér hátul.. amúgy 4 felnőttnek nagyon kényelmes, kifejezetten szeretem a kombit igaz ez 1.6 cr. 10-12 liter/100-as fogyasztású autót nem vennék semmiképp sem, saját magamból kiindulva 6-6.5 liter felett semmit sem vennék nekem az egy határ anyagilag. Nem azért mert nem használnám szívesen, jelen árak mellett az egy határ számomra és a jövő bizonytalan.. 1.6 cr télen 5 alatt eszik nyáron meg 4 környékén ami tárcabarát!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AssAssynn #211220 üzenetére
Számold ki, mennyi pénzt eszik egy olcsó autó ha nem mész vele egy métert sem. Szerintem 1 kocsi jobban megéri, de abba menjen gázszett mindenképp. Kompakt kombi, pl egy Octavia mk1, mostani igényekre, ráérsz nagyobbat venni később ki kellene próbálni, ha TDI nem merül le adott használattal, akkor azt is be merném vállalni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #211226 üzenetére
vagy olyat kell venni, amiben benne van mar az LPG
több drón kell ;P
-
kenwood
veterán
válasz AssAssynn #211220 üzenetére
Ha ilyen keveset mesz vele, akkor erdemi sporolast nem tudsz az uzemanyagon elerni.
a 6-7 es a 10-12 lityos fogyasztas kozott kevesebb,mint 10k HUF a havi difi. Annyi penzbol lassan ket kifli nem jon ki.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Kurfürst
csendes tag
válasz abratoki #211207 üzenetére
Ezeket a drágán fenntartható betegágyakat engedd el szerintem. Ha prémium minőség és nagy tér kell, ami benzines, ráadásuk nem akarsz rá rendszeresen vagyonokat költeni, akkor kezd el szerintem az utolsó Honda Legendekből nézegetni, vagy egy bálnalexusmár ha nem zavarnak a város 15-20, országút 10 jellegű számok.
-
válasz cappa72 #211189 üzenetére
az 1,6 szívó audiban kb minden ugyanaz, mint a golfba, nem márkakerbe kell hordani és ugyanannyi fentartani, ha nem töröd
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Bdanyy
addikt
Kicsit fiatalabbaknál pl Passat/Superb/A4/A5 fenntartása közt milyen különbség lehet? Pl maga az 1.4-2.0 tsi laikuskent hasonlónak tűnik, de még ott is lehet eltérés? Használtan nincsen olyan vészes felár és sokkal kényelmesebbnek éreztem pl az A5-ot a passathoz képest. (Igaz az itt lehordott kodiaq még jobban bejött).
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
kenwood
veterán
válasz Tothgera30 #211238 üzenetére
A 8P szerintem a Golf 5 ellen meg.. A Golf 6-ot 2008, a 8p-t meg 2003 ota gyartjak.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nagyúr
válasz kisza25 #211235 üzenetére
Azt hittem, hogy kicsit könnyebb lesz. De ez a vásárlás ez sosem könnyű.
A3-mal az a gondunk, hogy alapvetően 3 ajtós.
A .de oldalon is ritka a kombi, ami már egész jó lenne. De azt be kéne hozni. Nincs ismerettségem, aki ilyet vállal. Szóval az import az jelen körülmények között zsákutca.
Na tegnap még este néztünk hahun golfot, nem tetszett neki.Minél jobban szeretne az ember körültekintően eljárni, annál inkább igaz, hogy viszonylag kevés az autó; drágák; sok időbe telik; idegőrlő mindegyiknek vagy hibája; a legkevesebb típushibás autók hype-oltak és még drágábbak. Hozzáértés és ismerettség nélkül elmebaj.
@#211209rbalint88
Gondolom amiket nézegetünk, azok meg mind láncosak (pl. g4fa)... (2012, esetleg kicsit későbbi, de biztos nem tudunk menni 2014-es évjáratig árban)-- -- -
Tegnap este is még foglalkoztunk autókkal, egyre inkább kompromisszumképes lesz anyóka is, látván a kínálatot.
"Tudod, próbálok alkalmazkodni a kínálathoz"
Ezt azért örömmel hallottam, bár ez bővíti a megnézendő autók számát. Ami a csekély időnket is eléggé megnyirbálhatja...
Pl. Chev. Cruze (csak az 5 ajtós)
Renult Clio kombi (csak az 1.2 16V motorral szerelt)
Az A3-ról még nem nyilatkozott, nekem végülis nincs kifogásom ellene.Köszönöm kitartásotokat és a türelmeteket.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
válasz cappa72 #211241 üzenetére
hármas Mazdát kilőttétek?
ha nem rohad, akkor jó lehetne? van belőle 2 literes 150 lovas szívó benzin is, az már szedi a lábát
igen, mivel Mazda és 10+ éves, nagyon át kell nézni az alját“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #211245 üzenetére
Hehe pedig az a Civic eleg doglott, azert nagy menest ne varjon. A 201 lovas 2.0 az mar oke.
C70-et kiahgytam az is azonos platform de gondolom kemenytetos cabrio nem jatszik...
Mazda tipp oke, chippel siman megvan a 170 lo. De a rozsda nagy ellensege.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz f4lcon #211246 üzenetére
(Majdnem) szomszédunk karosszériás. Rákérdeznék, hogy vegyek-e, fejbe vágna. Azt mondta, hogy nem érti a Mazdát... meg nem tudja milyen technológiával dolgoznak, de hogy mindegyik rohad... így elég bátortalan lennék válogatni.
Amúgy csinos autó lenne, meg lenne is, aki karosszériázza, de most nem ez a cél.
Meg nem is nagyon van a mi ársávunkban.#211247Qru
Azért 75LE után érezné a különbséget.
Már a 165LE-s S-Max-nál is azt mondta, hogy na.. na... azért ez megindul.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
válasz cappa72 #211248 üzenetére
igen, kevés olyan van, ami NEM rohad. öcsémnek is volt, észak-angliában éltek, és nem volt garázsa... de ő szeretett veszélyesen élni, mert egy MX5-öse is volt mellé (mondjuk el is rohadt)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- OTP Bank topic
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...