- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Meg kell mondjam, az utóbbi időben nagyon jókat derülök a "na majd én megmondom a tutit" típusú kommenteiden.
Ez most különösen szórakoztatóra sikeredett. Egy íráson belül te is elismered, hogy nagy telénél adott esetben előnyösebb lehet az ha van az obiban is stabi és azt használja is a váz, majd kárhoztatod a videót azért amiért minderre rámutat. Ja hát végül is logikus..
-
80hun
addikt
Azt én is néztem, lassú egy kicsit af adapterrel meg a 45e.-t sokaltam érte így
A lencse végétől annak is kb 5cm a fókusztávja az 1:1 leképzéshez.
Mondjuk ez egyéni dolog de nekem a bracketinghez belső élességállítású kelett mert nem változik a tubus hossza.Kigyüjtöttem nektek a valódi munkatávokat a tárgytól az obi vége 1:1 leképzéshez csak érdekesség képpen. :-)
Sigma 70mm 65mm
Sigma 105mm 122mm
Sigma 150mm 194mm
Tamron 180mm kb240mm. -
szpetri
tag
Kösz!
Nagyon nem leptél meg.
Van itthon 250es raynox, van meike közgyűrű.
Viszont biztos téged sem lep meg, hogy messze nem olyanok ezek, mint egy dedikált (tehát erre a célra korrigált) makró obi. Persze akinek nincs szabad 100+ ezer forintja, az bőven megemlékszik ezzel is. Mint ahogy én is tettem eddig.A 93 e Ft-os tág makró obi most kicsit megszédített, ennyi.
-
-
domedee
senior tag
Bár fejessel kezdenék, nem akarok arra eszmélni, hogy a medencében csak fél méteres víz van. Azért gondoltam valami komolyabbal kezdeni, mert bár nem tiltakozok, ha a pénztárcámban több marad, de az is bennem van, hogy ha „most” kicsit többet költök, akkor mondhatni egy jó időre letudom ezt a kérdést. Nem szeretném elnyújtani, mint a rétestésztát. Küzdöttem anno eleget az optikák hiányosságaival. Azért úgy érzem, hogy a választott iránnyal (12-40+25/1.4) jóval több lesz a miattam elrontott kép
, mint amiatt, hogy kevés a gép tudása, meg a fényerő. Emlegetem a fixeket, mert ha valamiért a fix vonat jönne össze, akkor ezek tetszetős lehetőségek. A Nocticron-t pedig még nem is mondtam. Meg A Voigt-okat sem.
Nem megvenni akarom őket, csak a 12/25/45/75 sor eléggé tagolt a különféle helyzetekhez, ha valamelyik nincs (főleg az első 3-ból), akkor ott jöhet a hiányérzet.
Na igen, nagyon jó a manual obik világa. Most is van még a fiókban pár kellemes darab régről. Fogom is használni, de ha lehet, inkább maradnék az AF világában jórészt.
A 19/30-on is csak gondolkodtam, mint írtam. A 60-as Sigma mint fényerősebb tele egy olcsón bevállalható cél lett. Még újonnan is.
A keret korlátos ez igaz, de ha megfelelően osztom szét időben az obik beszerzését, akkor azzal kieggyezek, az megy. Ha viszont elindulok az egyik irányban, akkor már macerásabb megfordulni. Bár itthon kevés 12-40 van eladó, az ebay-en vannak elfogadható árú darabok. Mind használt, mind kit-ből újonnan kivéve. 25/1.7… még nem láttam sehol árat hozzá, de úgy éreztem, hogy az az árkülönbség, ami az 1.4 és az 1.7/1.8 között van, elfogadható számomra (újonnan 180 vs 130), csak mint írtam, tudjam betervezni. Ezévre 180-t terveztem be rá. Ha használtan sikerül beszerezni, akkor meg még a 60/2.8 is beleférhet. Nem akarok ad-hoc vásárlásokat. Tapasztalatom szerint az a legdrágább. Főleg úgy, hogy ha a 12-40 már akkor a fejemben volt, amikor elkezdtem a fixeket nézni. Csak az már tényleg sok lenne. Mármint, ha vannak fixek, nem biztos, hogy lenne szívem eladni őket. A fix sor+zoom együtt meg sok és talán túlságosan is redundáns.
Annyi, hogy az 1.4 mellett inkább karácsony utánra rakom a 12-40 beszerzését. van szülinap is.Na jó, ha a 25/1.4 megvétele előtt jön egy kihagyhatatlan vétel a 12-40-re, akkor cserélem a sorrendet. A kit obikkal elvagyok jelenleg, de érzem, hogy kevés lesz. A gyerekek még nem szaladnak. Sőt, a kúszás is még csak most jön. Egyelőre nyugton vagyok vannak. Bár az asszonyka már nem mindig tudja őket úgy fotózni, hogy ne mozduljon be a kezük vagy a fejük. Nem ismeri és nem is akarja annyira ismerni a gépet. mint én. Amint lehet, beszerzésre kerül a fix. Szóval pont a határon vagyok fényerőben.
Ezzel kell kihúznom a következő időket.
-
domedee
senior tag
[visszamondós on]
Azért ha szólhatok a saját védelmemben, kialakult szokásaim vannak, voltak. DE: Ezeket a mindenkori rendszeremhez igazítottam, mert sosem volt olyan rendszerem, ahol meglett volna választásom és a rendszer képességei ki is tudták volna ezt szolgálni. Hiába akartam én nagyon keskeny éles részt, ha kis méretű szenzorom volt és ekv. 70mm-en már 4/5,6-n jártam. Így használtam azt, amit jutott. Még akkor is, ha nem volt optimális. Inkább a fényerőt, mint látószöget választva.Egy erősen limitált rendszeren megszokott helyzeteket meg szerintem vétek alapul venni. Még a 330-at is ide sorolnám a 2 kit obival úgy, hogy nem volt más objektívem és egyetemistaként nem is tudtam volna igazán felfejleszteni a rendszert.
De aztán láttam, hogy az MFT-hez már elérhetőbb áron vannak fényerős(ebb) fixek, vagy akár 1-1 zoom is. Szóval újra a cserélhető obik világában vagyok. De a pénzem azért nem lett annyival több, mint amennyi éve szeretnék egy rendszert, ami legyen tele F2 alatti fixekkel és zoom esetében is max F2.8.... A legjobban egy 9-180/1.8-as zoomobit szeretnék, mondjuk a 75/1.8 élességével (ez tökéletesen illene szokásaimhoz
). Ilyen viszont nincs, úgyhogy marad a kompromisszum. Így, ha nem bánod, nem döntök rögtön, hanem keresem a nekem legjobb megoldást. Addig, pedig amíg kétségeim vannak, tapasztalatokat gyűjtök olyanoktól, akik ismerik az MFT-t. Mondhatni elvárások és elképzelések nélkül kezdtem az ismerkedést az MFT obikkal. Azt tudtam, hogy még az FT-s időkben, az Olynak (és a Panának is) nagyon kellemes objektívjei voltak. Meg amikor elkezdtem nézelődni, mondhatni zavarba ejtő is volt a nagy választék hirtelen. Minden fókusztáv tartományra jut 3 objektív legalább, ha nem több. Csak a 14-20 tartományt nézve is, hiába is sokat számít it 1-2mm ide vagy oda. Őszintén, ha nem ismernéd, hogy mit tudnak az MFT obik és akarnál egy optimális rendszert, akkor mennyire lennél megkavarodva a választék láttán? Főleg úgy, hogy ha sajnos, igazából soha nem volt lehetőséged kipróbálni a fényerősebb obik világát? Mondhatni csak képen láttál fényerős obival készült fotót és nem te készítetted.
Mindenki a 17/45 párost (vagy annak Pana megfelelőit) emlegette jórészt. Amik tényleg jók, csak nem biztos, hogy nekem is a legjobb választás.
De elkezdtem ezt nézni, mert jók, de közben láttam a Sigma objektíveket. Bevallom és bevállalom, hogy megtetszettek (képminőség vs. ár viszonylatban főleg), de nem mindenáron, csak az árának is akkora súlyt adok, mint az objektív többi jellemzőjének. Közben a 12-40 bennem volt, mint távlati terv (értsd jövő karácsony esetleg). A Pana 25/1.4 pedig a 17/45 párost látva sokszor, egyszerűen a választás elején kiesett a látószögemből, emiatt nem is jártam utána mélyebben neki. De közben tovább fórumozva és infót gyűjtve, olvastam pár olyan véleményt, tapasztalatot, hogy változott az álláspontom, rájöttem, hogy nem elvetendő ötlet a 25/1.4 beszerzése sem. Ha lehet úgy mondani, hogy azokban a mondatokban magamra ismertem. Hogy hogyan, miként, mit fotóznék vagy nem fotóznék... A filmes 50/1.8-cal fotózott képeimet nem csak én imádtam, másoknak is tetszettek.Szóval úgy érzem, ezt tudnám használni. De az ilyen 50/1.8-as "látásmód" elveszett az eddigi digitális gépeimen. Mondhatni én is elfelejtettem.
Az összesítésem szép dolog. Csak sokkal limitáltabb rendszereken készült, mint amit ma el lehet érni. Amúgy azért tekergettem zoomobit, mert azt volt csak. Szerintem azzal te is egyet tudsz érteni, hogy ha csak zoom objektívem van, akkor nincs más út, azt kell tekergetni, de még jó, hogy nem kell örök életemre így maradnom. Akár használhatok fix obikat is.
A Sigma 60-at amúgy kinti használatra írtam, nem bentre. Tudom, hogy mennyi a ekv. 120mm szobában. Nem kell kipróbálni. Amit néztem, mert jobban észrevehető, az a nagylátó esetén a 17/19/20 közötti különbségek.
A 19/30-as Sigmán gondolkodtam még, de jórészt az ára miatt. Használtan a 2 van ott, mint egy 17-es. Igen, nézem, hogy mennyibe kerül. Nem akarok csak úgy venni obikat, hogy ha nem jön be, majd eladom. Néha az az érzésem, hogy tele van lottó ötössel a topik. Többször írtam, hogy az árat is nézem, nem csak a legjobb képminőséget keresem. És az sem baj, ha éppen egy kicsit vesztek a fényerőben (+DOF,...) a fixekkel szemben, ha mondjuk a 12-40-nel kevesebbet kell cserélgetni az obit.
[visszamondós off]
Arra jutottam, mint írtam is, hogy megpróbálom a PL25/1.4-et és a S60/2.8-at. Úgy látom, hogy ezeket a 12-40 mellett is fogom használni, ha azt választom. A 12-40 felé húz a szívem ma. De ha változik is és még több fix lesz a cél, akkor az előbbi 2 mellé el tud férni a 12/45/75 közül bármelyik. A Sigmával nagyot nem vesztek, ha már ennyit akarok és tudok is a fixekre költeni. A filmes korszakban a 28/35/50/80/135 sor általános volt. Ez valami hasonló lenne így. -
qpakcovboy
őstag
Megrendeltem a Nissin-t. Nem szeretnék kompromisszumokat és ezt sajnos meg kell fizetni. Kicsi, sokat tud, és remélem értékálló.
Dslr-ről is azért váltottam milcre mert a nagy vázat sosem vittem magammal és nem csináltam képeket. Ebből kiindulva kell a kisméretű vaku hogy minden esetben nálam legyen.
-
madgie
titán
28-55 a dinamit-duó, a többit megoldja lábbal, vágással, panorámával, kompromisszummal
b.vr: ütögethet az egy jó állványon, eddig is főleg tájképesek vásárolták az A7R-t, nekik meg áldás lenne a majdnem-nikon-raw. A komoly előrelépés természetesen kétségtelen, no de milyen áron? Eleve, sokan eddig is az ára miatt vásárolták az A7R-t, például ráment a Canon TS.
-
m.albert
csendes tag
Ez a zöldes becsillanás fény mellett még határeset, meg nem is értem hogy miért pont zöld. A kékes lilás hatalmas ghost az tényleg vállalhatatlan. Ha úgy alakul egyik este csinálok egy hasonló tesztet.
( Amúgy tényleg HK. Pont egyik tüntetés fölött laktam a Nathan Roadon. )
-
domedee
senior tag
Végignéztem az elmúlt év képeit. (kielemeztem @scarabaeus ajánlása alapján az Exposureplot progival, évenkénti bontásban). Egyelőre még nem vagyok biztos teljesen az eredményben, mert olyan, mintha nem minden esetben sikerült volna 35mm ekv. távolságot vennie. Meg az is torzítja, hogy nem tudja fényképezőgép szerint szétszedni az eredményeket. Így nem tudom ellenőrizni az eredményeket sem egyelőre. Meg még hátravan a 2009 előtti évek vizsgálata is, amiben benne van 2 év fotózás, amit még az egyetemi újságnak követtem el.
Itt az eddigi elemzés: [link]
Még csak értelmezgetem az eredményt, de addig is meglepőbb az eloszlása a fókusztávoknak, mint számítottam volna. Ha megvan a biztosan korrekt eredmény, az még érdekesebb lesz.
-
gorgo
őstag
"Bár lehet idővel úgyis a mozgó gyerek lesz a szűk keresztmetszet, és 1/100-1/125 kell minimum"
Tutira ez lesz a szűk keresztmetszet! 1/100-nál rövidebb akkor lehet, ha a gyerek rajzol
Fókusz: gyerekhez a 20-as palacsinta mehet, ha manuál fókusszal használja, amit előre le kell játszani fejben (már hogy hol lesz majd a gyerek), ahhoz állítani mindent, és mehet az expó. Gyakorlatot igényel. AF mellett elmulasztott/félig lecsúszott pillanatok nagy százalékban várhatók.
Anno ezért váltottam 20-asról 17-esre... -
ati3x
senior tag
Hali.
Teljesen egyetértek. A 7.5-es halszemhez teljesen felesleges ay AF. Jó kis obi.. Viszont van sami 12F2. kb 1/3-árban mint az oly 12-es. Szerintem még 12mm-en sem létszükséglet az AF.
A 10/2.8-as samy tejútra? Meg ugye van a kowa 8.5/2.8 aranyáron..
Szal nekem most 7.5 samy halacska van, 12-50 ami ugye nagy, időjárás álló, meg van makró ha esetleg kedvem lenne. Meg elektromos zoom. GM1-en távezérelhető. Kb ezért marad meg.
Mert ugye van már 12-32, optikailag jobb mint a 12-50, most felváltva van az EM5-ön, és GM1-en.
Van még 45/1.8 Jelenleg legtöbbet ezt használom meg a 12-32-öt.
Kéne valami fix 15-25-ös tartományban. a 20-as lenne a favorit, de az af... Reménykedem hogy a pana talán megcsinálja a 3. reinkarnációt a DFD fókuszhoz.. vagy marad az oly25.
Sokat gondolkodtam még a 12-40-en. de.. lett helyette 12-32. Persze nem lehet egy lapon említeni a két obit, max a zoom átfogás hasonló.. szóval a 45 alá kéne vmi fix, és elég lenne.
Gondolkodtam még a 75 1.8-on.. De most inkább afelé hajlok, hogy nagy levegő és egy 40-150/2.8 1-2 éven belül.. Inkább portrézni szoktam, meg a jövöben pár repülönap, meg természet fotó lenne. Ezzel le is lenne tudva a tele zoom. A másik véglet egy 40-150f sötét az amazonról 99 dodóért..
Szóval: a 7.5, 12-32 (12-50 ha makró), kéne egy 15? 20? 25? fix, a 45-ös, ami megvan, meg az "álom" a 40-150/2.8 (és tán még egy EM1
jó áron) Aztán kész is..
Apropó az EM1 AF sebessége hogy aránylik az EM5-höz? Hozvalami elönyt a fázis af a követő fókuszban? vagy nem sokat?
-
domedee
senior tag
Talán nem voltam teljesen egyértelmű. Nem akarom az összeset megvenni, nem használnám ki őket. A nagyon távlati cél (jövőre, vagy utána…
) talán a 12-40/2.8 lenne, addig viszont maradna a dupla kit obik + a fixek. Viszont nem akarok túl sokat költeni a fixekre sem, mert ha meglenne a 2.8-as zoom, akkor inkább azt használnám. A vázam egyelőre egy PL6. Úgy gondoltam, hogy előbb 1-2 jobb obi, aztán a jobb váz. Ezért nem akarok túl sokat költeni most.
Szóval ezek miatt gondolkodom erősen a Sigma 2.8 sorozatán. Árban nagyon barátságos és dicsérik is a 60/.28 élességét, a többi is kellemesnek mondott. Ha meg már a 60/2.8 megvan, akkor nem feltétlen kellene a 42,5/45-ből valamelyik. Hanem a 30/2.8. Ehhez meg még jöhet a 17/19/20 közül valamelyik.Van valakinek amúgy F-sorozata a DOF-hoz a 17/19/20-as obikkal? Esetleg a 42,5/45-tel? Vagy neten tud valaki galériát ehhez? Csak hogy mennyi az eltérés a valós életben.
Igazából eddig is elvoltam az ekv. 28-cal. Annyira nem éreztem hiányát a nagyobb látószögnek. Illetve a kitobik fényereje is elég volt nagy átlagban. Ettől nagyobb látószöget nem keresek direktben, de természetesen, ha olcsóbban sikerül megoldani, nem tiltakozok ellene.
A 17-esnél az 1.8-ra gondolsz, vagy a 2.8-ra?
Meg azért a fixek esetén az előny több, mint 1FÉ, az csak az alsó végén van a 14-42-nél, utána már több. Tudja valaki a 14-42IIR F értékét a fókusztáv függvényében? Ha nem, akkor majd lemérem magam otthon.
Az új árakat nézem elsősorban amúgy, mert hogy használtan sikerül-e venni, az mindig lutri. Az obikínálat miatt is maradnék az m43-nál. Annyira nem érzem vészesnek a hátrányát a lassabb AF-nek a múlt alapján. Meg nem akarok nagy gépet (DSLR). Csak nem látom tisztán, melyik fixeket tervezzem be, mert ha elkezdem az egyik irányt, akkor már nem akarom meggondolni magam, az sosem költséghatéklony.
-
m.albert
csendes tag
Lehet. Én már nem merek semmit mondani, mindig kifogom a szar példányokat objektívekből, lassan alig merek használtan venni bármit is. Oly 17 volt az első, amiből úgy néz ki jobbat sikerült kifogni mint átlag.
Szerintem Oly fő előnye, hogy igazából nincs durva hibája. Éles, de van élesebb, hasonlóan, CA, bokeh, peremsötétedés, minden egész jó, egyik sem kiemelkedő. Legalábbis nekem ez jött le egy év alatt.
-
m.albert
csendes tag
Nem hsizek el midnent amit az interneten olvasok. Nekem meg pont fordítva volt, sokáig volt Pana 20, de nem jött be. Egy darabig megvolt mindkettő és végül Pana ment. Nem láttam olyan nagy különbséget az elkészült képekben minőségében, eltekintve nagyon funky JJ Abram lens flaretől, ami néha beüt képeken, amennyivel kényelmesebb volt AF Olympusban. Persze élesebb a kép közepe legtágabb rekeszen, ezt elismerem, de kb. ennyi, még azt se mondanám, hogy sokkal élesebb.
(másrészt feleségem nem tudja mi az rekeszérték, CA, raw, cserébe jobban tetszettek az Oly képei, szóval nem volt opciós igazából melyik megy
)
-
Rum.cájsz
tag
Szerintem az új 1.7-es üvegek a DFD Af-et szolgálják, ezért csorognak akármilyen gyútávval is, tök mindegy az Oly-nak milye van, azok sohasem fogják ezt tudni.
Ha a 14-42 II-t upgrédelnék DFD-sre, azzal mi a gond, merthogy képileg igencsak rendben van?!
A Pana öntörvényű, kitalált valamit (DFD) és ahhoz ragaszkodik és úgy tűnik a CDAF-ből többet is ki tudnak hozni, de egyenlőre csak a saját üvegjeikkel. -
asdf_
veterán
-
hito
nagyúr
És videó alatt kapjam le, meg rá a másikat, és ez 10x?
Már megfigyeltem, hogy nem update-elik magukat az emberek a digitális zoom fejlődésével kapcsolatban. Nem azt mondom, hogy optikai zoom szinten van, mert nincs és soha nem is lesz. De egy jól megírt veszteségmentes digitális zoomot bizony bátran lehet ma már használni videó alatt, ha a szükség megkívánja
Na a Samuból ez kimaradt, legalábbis a fényképezőikből.
-
-
scarabaeus
őstag
"Erről az "életem egyik legjobb gömbpanoráma helyszíné"-ről majd kérünk infókat és képeket
"
Tizenpár éve járunk már vissza a Halkidikire, ezért személyesen érintenek a helyszínek, mondjuk panoráma szempontból a montenegrói Kotori-öböl fölötti látvány még mindig az első helyen maradt, de végre már Görögországban is készült gömb. Hurcoltam én oda is, régebben is a felszerelést, meg más országokba is, de vagy nem éreztem megfelelőnek a helyzetet, vagy az adott ponton már más elkészítette a gömbpanorámát, akkor meg már bele se kezdtem.
Az egyik mostani egy kánikulában történő hegymászás eredménye, a Porto Koufo-öböl fölötti hegyről magának ennek a természetes kikötőnek a sziklás bejárata látszik odafentről, nomeg a Halkidiki másik két ujja a két oldalon, egyebek közt.
Arra a csúcsot jelző betonoszlopra raktam az állványt:
A gömbpanoráma (Amióta flashről áttértek webgl-re, eléggé lassan tölt, és amíg tölt, eléggé lomha, gondolom, ez majd változik a jövőben)
A másik helyre már harmadszor másztam ki, ez a fehér szikla, ami Sartiból észak felé látszik, a kikötő után.
-
MrChris
nagyúr
Az csak vicc volt.
Viszont az érzékelő mozgatásos AF egyáltalán nem új, már évtizedekkel ezelőtt filmes gépet is fejlesztettek, készítettek így, vákum feszítette ki a filmet biztosítva a tökéletes felfekvést a mozgatáshoz. A vákumos filmrögzítést a nikon is alkalmazta talán F3-at vagy Fm2-t lehetett ilyen hátfallal felszerelni. A mozgatásos fókusz már nemtom melyik gyár csinálta meg, persze nem lett tömegtermék
-
"Jópár képem van, ami állvány nélkül, kézből készült, a 20-assal 1s, 9-18-assal 2s,"
Az király... csak éppen ha a téma bemozdul (és ennyi idő alatt be fog), akkor kenheted a hajadra, hogy kézből másodperceket ki tudsz tartani. Magasabb használható ISO meg univerzális megoldás - és nem százhuszonezrekre gondolok. De ja, szenzort fejleszteni drága ügy...
(És nem azt mondom, hogy stabi pfúj - csak hogy a sima E-M10-esben lévő is "good enough", én nem ebben az irányban vártam az újítást. Tudom, egyéni probléma, meg sarkított volt a megfogalmazás... nevermind, mehet tovább az ekézés.)
-
asdf_
veterán
"Fuj-fuj"? Miért is? Az összes OMD és A7-es, XT-1, valamint az újabb Panák EVF-je is OLED, panaszkodni mégis kevesen szoktak.
Afaik az OMD-kben eddig lcd volt (de tevedhetek), en meg amugy siman csak zsigerbol utalom az oledet, a szinhuseget meg az oledet nemhogy egy mondatban, de egy lapon sem mernem leirni sosem
-
ati3x
senior tag
a stabi kis túlzással csak síkon belül mozog (minimálisat dől, de a forgás tengelye mindig a síkon belül marad). /I]
Hàt akkor nem 5 tengelyes a stabi. ☺Hanem csak 3. A dfd-t nem keverem. Úgy gondoltam ez egy "mix" vagy a dfd "végfázis" kiegészítése lenne. Amúgy én kinézek vm hasonlót az oly-ból. Azért annak idején az 5 tengelyes stabi is ütött. Szerintem az em5 mk2 hires módja is egy technikai csoda. Eből már azért következhet az általam leirt feature. Mondjuk az em1mk2-ben szerintem jönni fog a paraméterezhető hi-res mód. Azaz szabadon választható eltolással, és pl 3 léptetésnél már vállalható expo sebességgel. Pl 1/200s vagy hasonló.
-
gorgo
őstag
igen, szerintem is 2 kategóriának van reális tere.
Amúgy ami az Oly politikájában negatív, az az, hogy ha veszel egy nem nagyon régebbi de felsőbb kategóriás modellt, mert az már olcsóbb, akkor beszopatnak azzal, hogy rá 1 hétre kijön ez elvben gyengébb, ami olcsóbb, és többet tud... Jelentkezzen aki már járt így! (a szaros em5 hiába tudna egy nyomoronc tisztán e-shuttert, stb, ha nem adják meg fw frissítéssel, márpedig azt már nem, szopjon az ember, adja el a 2 hetes vasat és vegyen újabbat?)Markolat/időjárásállóság: so-so. Marcsát eladtam, rájöttem, hogy kb. azonosan szar képeket lövök vele/nélküle
. A plusz akku, az oké, 100% pozitív. Esőállóság: és mire mész vele, ha az összes obid nem esőálló??? Neked tudtommal egy sincs (persze lehet tévedek).
a videó bitrátás elmélkedésem 100% elmélkedés, függetlenül hogy ebből most az oly tudna-e előnyt kovácsolni. Amúgy magam sem hiszem hogy bármit is javítana.
-
MrChris
nagyúr
-
hibavissza
veterán
Régen a Gellért-hegyről lőtték. Miért nem tudják most is onnan lőni? Be a Duna fölé, jó magasra és akkor a cserjés sem gyulladna be. Gyakorlatilag az tudja 100%-ban látni, aki bevállal egy adag pogózást a tömegben vagy a parlament körüli Dunára néző lakásból nézi.
Bazz, most jutott eszembe! Ez nem nekünk készül, hanem azoknak akik a parlamentből nézik
-
.mf
veterán
Egy tűzijáték margójára.
Aki otthon maradt és közvetítésen nézte, nem sokat vesztett.
Szerencsére én is gyorsan megúsztam az oda- és visszautat, amilyen közel van a Petőfi-híd. Ha ugyanezen a tömegen oda-vissza többszörennyit, s lezárásokkal tetézve kellett volna mennem, inkább bele sem akarok gondolni.
A korábbi évek megszokott rendjének felborításával óriási kóválygó tömeg és miattuk lezárások voltak mindenfelé. A tömeg önmagában is megér egy misét, érdekes társadalmi rajz, ami sajnos a benne megjelent minden korosztályra érvényes volt, a fiataloktól az idősekig. Lehet, hogy én forgok többet olyan helyeken, olyan társaságokban, ahol felülreprezentáltak az olyan emberek, akik megjelenésükben, viselkedésükben, arcukban is tükröződik valamilyen műveltség, kultúra; s eddig kevesebbet találkoztam a társadalom másik oldalával. Lehet, hogy most pont csak egy "buták, töketlenek, udvariatlanok, kulturálatlanok" csoportosulásba futottam bele, kilométereken át. De egy kicsit letaglózott, amit láttam.
Na mindegy.
A koreográfia is, nos... Elkezdik lőni a hídról és a folyóról. Ráállok, abbahagyják - s elkezdik a hegyről lőni. Átállok, de pár lövés után ott is abbahagyják. Végére a 45-ös helyett a 25-öst raktam fel, azzal mindkettőt telibe be lehetett fogni... Jobb volt a régi rendszer, amikor csak a folyóról és hidakról, előtte a hegy tövéből, azelőtt meg a hegyről lőtték fel.
Volt egy-két vicces jelenség is. Pl. amikor nagy fehér Canon L-es telezoomra futja, közben meg egy olyan pipaszárlábú, derékig érő állvánnyal hajlongva szerencsétlenkedett egy lány, az azért belül sírós-nevetős volt. -
#40935168
törölt tag
Valami GoTo mechanikás izén agyalok, vannak kicsik is, szépen követik a dolgokat és akkor távcső helyett a gépet teszem rá.
Sony-n én most konkrétan valami A7 szériás izére gondoltam, Tejútra pedig csakisésszigorúan a Samyang manuál 14 milije, ami 2.8 tágon is mindenkit megszégyenítően beretva.
Csak kissé torzít a lelkem.
[link]
Ez pedig a Tejút, Nikon D800, ISO6400, szanaszét húzva (ami további zajt csempész a dologba). Kicsiben (full HD vagy alatta) könnyű mutogatni Tejutakat, sok szép kép van. Ez is elmegy egynek kicsiben (ízlés dolga). De pixelszinten kukkolva broáf mindenkinél, szóval van még mit fejlődni zajban minden gyártónak (még fullframe-en is). [link] Kékesre húztam a WB-t, normálban annyira nekem nem tetszett, mindegy is...
@madgie: a linkelt Apple háttérképet nem is értem. Majd egyszer meglesz..
Hülyére van utómunkázva stb. de amúgy szép HDR lehetőség egy ilyen
A másik linkelt képen is látszik már kicsiben is a gríz. Szerintem - SZERINTEM - manapság kezdjük elérni technikában a már vállalhatóbb zajszinteket ilyenekhez. Egy Sony A7S - ami még csak nem is BSI szenzor - elég durva lehet így natúrban is, de egy A7S II formában is, BSI-vel pölö. Az ilyen iso szörnyek ideálisak ilyenekre. Kíváncsi leszek, mit hoz a jövő lassacskán.
-
vendingo
veterán
Nem távcsővel tervezem a tejutat.
Én idén voltam az el caminon. Korom fekete volt az ég, a csillagok meg annyira ragyogtak, hogy hihetetlen volt. Párszor annyira padlót fogtam, hogy napokig nem tértem magamhoz. Olyan volt, mintha az űrbe álltam volna. Kis falucskában voltam, nem volt közvilágítás ~ 50 km sugarú körben.
Aki szeret sokat és szépet fotózni, annak nagyon ajánlott az út. Már bánom, hogy csak a telefont vittem. Sokan jártak DSLR-el, állvánnyal, laptoppal... Én meg egy 5c-vel
Megfogadom a tanácsod, mindjárt kiugrok a kertbe gyakorolni. Ugyan itt jelentős a fényszennyezés, de ráhangolódni pont megfelelő. Ha már megy a dolog, akkor irány a szőlős és a fertő tó fölé fókuszálok. A legtutibb hely az eget kémlelni
-
vendingo
veterán
Köszi az infót. A hullócsillag fotózás már nem aktuális, de este próbálkozok a sima égbolt fotózással, aztán majd a tejútra szeretnék ráállni. Szívem szerint vennék távcsövet, meg hozzá kamerát, kellékeket, de még a sima fényképezőhöz is hülye vagyok, pedig imádom az "űrt".
Buta kérdés, hogyan kell lockolni az AF-et?
Amúgy ilyesmi fotók készítése a cél.
Képes erre a felszerelésem, vagy csak álom marad? -
#40935168
törölt tag
Látom, Neked is van/volt mit pótolnod hsz-ben
A diffrakció nem életveszély f/8 körül, még 11 körül sem, mostanában tényleg csak fullhd-ra dolgozok ki. A Nikonnal lőttem 1:1 képeket, amiket pixelszinten is élesre készítettem, pl. Morskie Oko Lengyelben, de ez itt nem az volt most. Még a 16MP is sok(k) sokmindenre.
Fényszennyezés: mostanában nézegetek telket Bp mellett, főleg délre, Csepel alatt, Délegyháza, Dunavarsány, ilyenek (főleg DV), költözök fel Debiből végleg, aug31-től új meló indul. No, szóval ott már azért egész jó volt az égbolt. Hiába csak annyira van kintebb Pesttől, mint mondjuk egy Érd/Diósd (ahol bnőm lakik még), mégsincs olyan sűrűn belakva, szóval egész jó. Oké, nem D.kő vagy Mátra, de már látni ezt-azt.
Ha tovább megy az ember ki az 51-esen még délebbre kicsit, akkor 30-40km környékén már tökjó. (Nem perfekt, de egész ok).
Nyilván a Retyivel semmi sem hasonlítható. Körbe hegyek U alakban, a tövében a tó, tiszta, hűvös levegő, ami jól jön a főtükrök hűtésének is biztosan, ha az ember mondjuk 1600-ról 2000m-re egy 40 kilós Dobson zsámolyt akar felcihelni. (Mission impossible)
Egy biztos, engem nagyon izgat mostanság a minőségibb Tejútfotózás, pláne így, hogy járok ide évente.. jövőre a Kis Retyezát a cél, úgy 1800-2200 között, de ez sokkal zöldebb, kevesebb függőleges kaptató, inkább enyhébb emelkedők.. tökmás.. és hát körbe erdő, nagy tisztások, vadlovakkal is (most nem láttunk sajnos, bár be vagyunk sz*va tőlük)
.. na, szóval elkezdtem agyalni egy Sony-n. Sok a Tejúthoz az m43 gríze.
-
role_of_72
tag
Igen, lehet hogy F5.6-on a legélesebb az obi ott (nem néztem utána), de ha nem lesz minden dof-on belül amit szeretnék, akkor hiába az optimum, inkább hagyom lágyulni
Raw-ból csináltam a képet, annak a dinamikájára is utaltam. Jpeg annyira nem izgat, bár az i-Enhance beállításon hagytam, az egész jókat produkál. Ide feltettem a gépből kiponnyant jpg és a Lightroom-mal megdolgozott változat összehasonlítását (ez 14mm-en készült, de a beállítás ua... és igen, átmenetes szűrő függő vagyok
).
Nem szoktam ennyire szaturálni, de most úgy éreztem ennek a képnek jót tesz.Lr-ban az Adobe standard (2012) színeket használtam, az ottani kamerásokon sajnos eléggé véreztek a vörösek/lilák/magenták..
+ Lassú víz, .mf, Gépötty:
Ennek az 1/8s késleltetésnek utánanézek
(a menüben még egyelőre nem találtam meg), mindenesetre elég frusztráló, hogy - ahogy írják - pont 1/60 és 1/200 között rontja el a képeket... mert igen ritkán használt záridők ezek ugye
-
Lassú Víz
addikt
"Ablakommal szemben két albérletben van két kb. frissen végzett korú lány, és egyikük sem túl szégyenlős, lehet, hogy akkor nekem venném kéne egyet? "
Inkább virágot, bort, baileyst, mozijegyet és kopogtass be hozzájuk.
"Shutter shock - delay? Én azt szoktam használni, amikor már hosszú a záridő, kézből is benyomom a 2s-ost +1/8s csillapítással."
Akkor inkább szimpla 2s csillapítás. Persze, hülye mélyen van a menüben, ha utána meg az 1/8s kéne megint.
-
Mirman
őstag
Köszi mindenkinek a segítséget.
Azthiszem legjobb lesz ha tényleg lenyugszom picit és nem próbálom szórni a pénzt lehet hogy felesleges dolgokra. Csak ott van bennem hogy vettem egy vakut egy addot célra és most itt fog porosodni amíg nem veszek ND szűrőt.
Igen RAW-ban fotózok már évek óta ( eddig telefonnal most meg az Oly-val) és Lightroomban valamint Photoshopban végzem az utómunkákat.
A vari-ND-t azért gondoltam mert ha veszek akkor már legyen jó, ez még később is jó lehet ha megjönne a kedvem bármihez ami ND szűrőt igényelne. Másrészt azért gondoltam hogy legyen vari mivel full nyitva szeretnék portrékat lőni , az ND szűrő meg nem lehet se túl sötét , se túl világos mert a környezeti fény nem állandó. És mivel kézből fényképeznék nem állványról ezért a túl hosszú záridő sem jöhet szóba , 1/200nál meg rövidebb ugyebár nem is lehet.
Elnézést ha sok baromságot beszélek de igyekszem tanulni , fejlődni.
-
Mirman
őstag
Szabadtéri helyszíneken szeretnék kis mélységélességű portrékat csinálni ahol a háttér szépen el van mosva a modell pedig tűéles és szépen megvilágított (már amennyire a felszerelésem engedi persze). Martin Kühn fényképeinek stílusa lebeg a szemem előtt mint követendő példa , nekem az ő képei elképesztően tetszenek. Tudom hogy ez a szintű technikai megvalósítás amit ő csinál baromi költséges de én nem is szeretnék iylen szintő eredményeket elérni.
Az én céljaimra úgy gondoltam hogy az Oly 45mm f1,8 és a meike vaku elég lehet de úgy tűnik tévedtem . Ahogy utánaolvastam az itt javasolt ND szűrő tényleg megoldás lenne a problémámra.
-
jjeahh
nagyúr
Glidecamen, steadin is agyalok, csak eléggé elvették a kedvemet tőle a videós topikban. Meg fórumokon stb. azt írják, egy ilyen ég és föld egy glidecamhez viszonyítva, aztán nem tudom... Erről a legózásról annyit, hogy fél órája a nebula 4000 kalibrálását meg szoftveres tuningját nézegetem, tutorialokat stb, de nekem még ez is magas és ijesztő, nem hogy összerakjak egyet...
Lövésem sincs, hogyan kalibrálnám be, gh2-höz userek által belőtt profilokat sem találtam.
-
ati3x
senior tag
Azé szép sorod van..
Nekem "csak" 7.5,12-32, 12-50, 45 egy kazal manuál, amiket már nem nagyon használok.
. Nekem igazából már csak a 20-as pana hiányzik. Meg gondolkodom, hogy a 12-es sami kéne. A 7.5-nek valami nagyon pazar képe van.. Kb. ennyi. Talán még a pici pana 35-100 ami érdekelne.. Aztán még az is lehet, amilyen mázlim van, belebotlok valami jóárasított EM1-be 12-40-el..
-
madgie
titán
Szedd le innen az ISO sorozatot RAW-ban, húzd be egyesével egy hexeditorba, írd át két helyen a GX8-at GX7-re és megeszi a Lightroom/PS. Értelemszerűen nem 100%-os megoldásról beszélhetünk, a csúcsfényekkel elég hülyén bánik, de a zaj mennyiségét és minőségét lecsekkolhatod, kábé mire számíts majd, ha támogatva lesz.
szerk: igen, a 14-es Sami is jó árban fut, ha Sony-ra ugrottam volna pár hónapja, az lett volna az UWA jelöltem a 28-55-ös rendszerduó mellett.
-
jjeahh
nagyúr
Ja, nem rossz, ez a hely tiszta Wayward Pines
-
-
silmatauki
őstag
Persze, világos, én sem akarnék vizet / esetlegesen mozgó, és (a nem elégséges átlapolás miatt) nem kiátlagolható embereket, autókat stb. tartalmazó panókat fotózni ilyen multiframe technológiákkal. Üres épületbelsőkhöz (emberek nélkül) viszont tökéletes a szenzormozgatós felbontásnövelősdi.
“Mondjuk a pano alapból problémás a képek összeillesztésénél.”
Rendesen kalibrált, normálisabb (Nodal Ninja-sorozat stb.) panófejjel nem.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Okos Otthon / Smart Home
- Path of Exile (ARPG)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730,
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged