Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #18854 üzenetére
Én abszolút körültekintően közlekedem. Levezettem már több, mint 6.000 km-t a jelenlegi rolleremmel. Egy komolyabb esésem volt, akkor szerencsére csak a térdem horzsoltam le egy picit és ősszel történt, szóval volt mi védje a térdem és a könyököm.
Azonban feltételezem, hogy vannak olyan esetek, amikor önhibádon kívül eshetsz úgy, hogy a bukósisak igenis számíthat. Ettől függetlenül nem biztos, hogy fogok hordani, de megfontolandó.
Lassan két éves a Xiaomi Pro 2-őm és néha eszembe jut, hogy remélem nem marad majd egyszer a kormány a kezemben, vagy nem áll meg hirtelen valami miatt az első kerék. Eddig 25 km/h-val vezettem szinte mindig, de lehet átszokok a 20 km/h-ra. -
Anaconda
tag
válasz
PociAti #18785 üzenetére
Girtelen az az ötletem támadt, hogy 3D nyomtatott tartókat lehetne csinálni és 2db parkside akkut rá lehetne pattintani a kormány szárára és erről menne, melóhelyre be tudom vinni az aksikat, de a rollert nem lehet bevinni. Plusz kap egy BMS emulátort. De ennyi erővel már nagyobb akkut is vehetek bele...
A Pro akku egy az egyben belemegy? Ha igen honnan érdemes 7200Ah-sat venni? Asszem NE1003-H a típusa. -
Iludka
tag
válasz
PociAti #18667 üzenetére
igazából, csak azért gondolkoztam a roller-ben, mert van egy merida biciklim azt most eladom, mert nagyon ritkán használom, és inkább vennék egy ilyen rollert az árán. 80-100 közt használtan valami 1 éven belűlit. és nyaralni, ide-oda el tudnám vinni. az teszene benne legjobban
-
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #18514 üzenetére
Nalam ugyanez volt. Kb 45% lehetett az uzletben, amikor atvettem es persze egybol kiszamoltam, hogy az lazan 10 km. Kb 4 km utan mar csak az egy piros csik egett es megallt egy kis lejto elejen. Ha nem a varos masik felen van az uzlet, aznap visszaviszem...Szerencsere inkabb feltoltottem
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #18470 üzenetére
Az mintha nagyobb lenne mint 160 🤨
Enyém ilyen perpill, kb egy az egyben a motor mérete a tárcsa, hasa nálam is alacsonyan, viszont azzal a képpel/gèppel ellentètben èn tudok rajta emelni egy hosszabb levegős tag behelyezèsèvel amit 2 nap mulva veszek meg, csak azt nem tudom h 165mm vagy 190mm hosszú Exa RR1 menjen bele 😁 -
BaLee
addikt
válasz
PociAti #18405 üzenetére
Osztákoknál láttam még december elején. 10" kerekek miatt teljesen hasonló mint egy Ninebot F40, szintén tárcsafékes, akkuja kicsit nagyobb (+20% körül).
Az meg mondjuk vicces, hogy akkor ott 700€ volt az ára akcióban, most ahogy nézem 750€ ami 400-as euróval 300 ezer alatt van, itthon meg 330-tól indulnak.
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #18401 üzenetére
Nekem pl. a Pro 2 is nehéz volt kezdetben, aztán a konditól megerősödött a vállam és most már kényelmesen tudom összecsukás nélkül is fel-le hordozni a lépcsőkön. Ezt egy G30-cal nem biztos, hogy meg tudnám csinálni.
Nehezebb rollerek közül a TIER és a Lime rollereit próbáltam. Nekem mindkettő nehezebben kormányozhatónak tűnt, olyan nehézkesnek éreztem vele a közlekedést.
-
-
RAiN91
őstag
válasz
PociAti #18278 üzenetére
Köszönöm a választ, akkor nézek inkább használtakat. Az mennyire életképes, hogy városon belül 2x8km-t heti max. 1-2x megteszek? 8km oda reggel és vissza munka után. Kis városban, ahol lehet haladni (Győr). Sok az a 8km, kényelem szempontjából?
Az Essential gondolom nem attól gyenge, hogy 250w motor van benne? Mert sokakban az van.
Pl. amikkel találkozom hirdetésekben: m365 és 1S. -
ultio
aktív tag
válasz
PociAti #18278 üzenetére
Több, mint 3 000 km-t mentem egy Essentiallal. Minden évszakban, esőben is. Soha nem volt baja, egyszer kaptam defektet. Elégedett voltam vele nagyon!
De tény, nagyon gyenge roller, a gyorsulása szinte semmi.
Kb 80-85 kg voltam hátizsákkal, ruhával, mindennel együtt, kb 15 km volt így a hatótáv.
Télen sokkal kevesebb, 10 alatt bőven. -
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18148 üzenetére
Én azt nem mondom, hogy bringán kötelezőnek kellene lennie a sisaknak. Nem bringázok, így nem is nagyon van tapasztalatom vele.
Viszont maga a konklúzió eleve érdekes.
Nem értem az orvosok hibáztatását, mivel tapasztalatok alapján egy javaslattal álltak elő. Erre a szakértők kreáltak egy rossz szabályozási környezetet. Ami az ő dolguk volt, nem az orvosoké. Nyilvánvaló, hiszen az orvosok ehhez a részéhez nem értenek, nem is az ő feladatuk.
Ráadásul ezt nem hogy az elején, de később sem sikerült normálisan rendberakni. Tehát nincs konkrét különbség sisak és sisak között. Simán szabályos egy olyan fejvédő is, ami egyébként lehet sokkal rosszabb, mintha nem lenne rajta semmi.
Ahelyett, hogy kötelező szabványokat írtak volna elő, még enyhítettek is a szabályon.
Ezek után tényleg valaki azt várta, hogy jó lesz a helyzet? Maga a szabályozás tehet arról, hogy ez az egész megbukott. Nem a szándék. Meg persze arról is, hogy valószínű kevesebben használnak emiatt bringát, ezt a részét nem is vitatom.
Ezért továbbra sem értem miért baj az, ha bizonyos teljesítmény és sebesség felett kötelezővé teszik a sisak használatát. Ahogy más közlekedési eszközökön tették, úgy az elektromos rollereken esetében is valószínű ez lesz. Az, hogy ez megfelelő szabályozással fog párosulni, abban én sem lennék biztos...tehát simán lehet, hogy ez szintén kárt fog okozni.
Ez a fajta olcsó bukosisak nem alkalmas arra, hogy megfelelő védelmet nyújtson:
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18144 üzenetére
Tehát 30 év után még mindig ott tartunk, hogy egy rossz törvényt nem módosítunk, hanem eltöröljük. Mert egyébként onnantól kezdve, hogy nincs szabályozva vagy minősítve egy normális mininum, sokkal veszélyesebb is lehet a védőfelszerelés használata, mint annak hiánya.
Mert ezt többször is említi a fenti cikk.
Ez olyan, mintha úgy tették volna kötelezővé a biztonsági övet, hogy közben nem szabályozzák milyen feltételeknek kell megfelelnie. Aztán egy tollvonással eltörölnék, és nem gondolkoznak el azon, hogyan is lehetne biztonságosabbá tenni.
Pont ezért írtam feljebb berakott nyári fullface sisakhoz, hogy hasonló! lenne jó. Mert amúgy Wish -ről rendelhető, és nem vagyok biztos abban, hogy biztonságos. Lehet sisak nélkül megúsznám egy enyhe zúzódással...de lehet az a sisak úgy törik, mint a ropi. Így van rá esély, hogy beleáll az állkapcsomba vagy a nyakamba. Vagy éppen kemény, repedezve törik a belseje.
Mellesleg a fenti cikk azt is említi, hogy akkoriban kezdett elterjedni egy olcsó és könnyű, a fejed tetejére helyezhető sisak. Ami biztonsági szempontból nem említhető egy lapon egy normális minőségű fullaface -szel.
Tehát azon természetes folyamaton kívül, hogy kevesebben ülnek bringára a szabályozás miatt, minden más orvosolható lenne.
Csak ugye ez baromi nagy munka, ami kismillió sisak átvizsgálását jelentené, és valószínű ellenszenv is lenne az emberekben. Így ezt nem igazán vállalják be. Ahogy azt sem sokan határozzák meg, hogy milyen elektromos rollereket lehet forgalomban használni.
Pedig bőven lehetne ezt a káoszt is rendezni, csak megint nagyon nehezen kivitelezhető és ellenőrizhető. Mert például vannak olyan típusok, amik a kialakítás miatt hajlamosak a kormányrúd törésre. Vagyis magában hordozza a balesetveszélyt.
Persze egy bringa és egy elektromos rollert továbbra sem említhető egy kategóriában, mert a kialakítása, sajátossági miatt teljesen más veszélyességi faktorok vannak. Például a kerék mérete is, aminek egy rosszabb úton is lehet jelentősége.
Egyébként szó sem volt arról, hogy most aztán mindenkinek sisakot kell húznia. Mert valószínű a módosítás nem fogja megkövetelni a kisebb teljesítményű rollereken. Viszont elég durva pont egy elektromos rolleres topikban az ellen küzdeni, hogy valaki sisakot vegyen. Főleg úgy, hogy általánosságban és egy kalap alá vesszük az összes típust.
Bár továbbra sem értem, hogy miért jó ennyire ellenállni a sisaknak. Mert amúgy fáj? Vagy ettől valaki hülyén érzi magát? Felénk például olcsóbb a fodrász, mint a fogorvos.
Hamis biztonságérzetet meg amúgy elég sokszor említik, és való igaz, hogy ennek is szerepe van. Ennek ellenére szerencsére például az autóiparban is van egy csomó olyan vezetést- és biztonságot segítő rendszer, aminek nagy hasznát veheti az ember.
A légzsák, biztonsági öv, a jó hangszigetelés, a jó minőségű úttartás mind olyan tényező, ami hamis biztonságérzetet nyújthat....és itt még nem beszéltem a modernebb rendszerekről, mint például a holttérfigyelő (IS!).
Csak szerencsére azért vannak olyan területek, amiben fejlődünk, és ha nem is tökéletes minden, legalább van lehetőség a biztonságos közlekedésre. Azzal együtt, hogy a szakemberek folyamatosan új lehetőségek, anyagösszetételek után kutatnak.
Amúgy azt aláírom én is, hogy valószínű itt sem lesz átgondolt a szabályozás. Tehát majd nem határozzák meg azt, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni sisaknál a nagyobb gépeken. Az ellenőrzés pedig megint másik probléma. Így nagyjából pont úgy adunk a sz@rnak egy pofont, ahogy ez 30 éve is történt a bringákkal Ausztráliában.
Én is amúgy tudatlanul vásároltam sisakot, mert nem voltam képben, és nem is néztem utána, hogy mennyit ér a Ninebot logós bili. Viszont annak köszönhetően, hogy itt rendszeresen téma, és nekem is sokat segítenek mások, így tudok ezen változtatni.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18142 üzenetére
Én éves szinten több 10 ezer kilométert vezetek, mert sok partnerünk van itthon és külföldön is. Közel 23 év alatt egyszer sem okoztam balesetet, és azon kisebbséghez tartozom, aki soha nem felejtette még el használni az indexet. Nyilván nem mondom azt, hogy soha nem szegtem szabályt, de mindig igyekeztem a körülményekhez igazodva vezetni.
Tehát egyáltalán nem arról van szó, hogy a vezetési stílusommal veszélyes helyzeteket teremtek.
Rolleren például mindig leszállok a zebránál. Amennyiben a az úttesten halad a bringa út, mindig megfelelő körültekintéssel haladok át az úton akkor is, ha elsőbbségem van. Gyalogos mellett elhaladva már előre csengetni szoktam, mert van aki megijed egy hangtalan eszköztől és kiszámíthatatlan a reakciója. Pici gyerekek mellett soha nem rollerezek el, ahogy ezt sokan megteszik. Hanem leszállok róla.
Más magyar nagyvárossal ellentétben Budapesten teljesen más a közlekedési morál, és sajnos az utak minősége is sok helyen kifogásolható. Meg lehet nézni (Utcakép) például egy X. kerület Maglódi utat, aminek simán van olyan forgalma, mint egy vidéki nagyváros főbb útvonala.
Nem tudom például egy vidéki áruház parkolójában milyen a helyzet, de Budapesten (és környékén) csoda számba megy, ha valaki megadja a jobbkezet egy parkolóban. Oda is sokat járok, mert elsősorban ők a partnereim.
Pl. Sibrik Miklós út Inter Spar:
Vagy ott van az Auchan Budaörs is:
Piros nyíllal jelöltem a haladási irányt, ahol haladva szinte alig adják meg az elsőbbséget. Mert azt gondolják, hogy az egy felsőbbrendű út, közben ezt semmilyen tábla nem támasztja alá.
Egészen más körülmények vannak például Romániában, ha elmész mondjuk Nagyváradra, de teljesen más egy Bukarest is...és ezt még lehetne sorolni.
Egyszerűen nem lehet összehasonlítani, hogy mi van Svédországban vagy az USA -ban. Semmilyen szempontból sem. Már ha az okokat nézzük. Mert nyilvánvalóan meghatározó, hogy milyenek a körülmények, ha valaki rollerrel jár.
Van olyan rész, ahol például inkább az úton megyek, mert a járda konkrétan életveszélyes. Arról nem beszélve, hogy sok helyen egyáltalán nem takarítják el a faleveleket, ami például esőben remek...
Vagy éppen a bokrok, ágak nyúlnak be annyira a járdára, hogy normálisan nem lehet tőle közlekedni.
Az, hogy a fenti videó nem statisztika teljesen nyilvánvaló. Az is, hogy egy beszélgetés szülte, ami egy orvos tapasztalatain alapul. A lényege tökre nem az volt, hogy elkezdjenek az emberek rugózni a számokon. Hanem az, hogy felhívják a figyelmet a megfelelő biztonságra.
Az, hogy valaki meg akarja magyarázni miért nem hiteles sokkal károsabb, mint ami ebben a videóban szerepel. Én például nem kifejezetten csípem Des -t, de az ilyen videókra nagy szükség van.
Nincs mögötte statisztika, egyszerűen példa arra, hogy az egyik sürgősségi intézményben az egyik orvos mit tapasztalt. Nyilván egy másik személy elmondása alapján, amiből valószínű nem sok haszna származik.
Szerk.:
Elképzelhetőnek, sőt, elég valószínűnek tartom, hogy például a végtagok sérülése sokkal jellemzőbb, mint a videóban említettek. Viszont valószínű az is, ha nincs komolyan zúzódás vagy törés, akkor nem fog elmenni orvoshoz. Főleg, ha például fedett testrészről van szó, mert mondjuk van rajta egy kabát is.Az arc-, fog-, vagy gerinc sérülése például valószínű sűrűbben előforduló probléma lehet, ha orvosi oldalról nézzük.
Tehát nehéz is lenne erről pontos statisztikát csinálni, ha a sérülés jellege nem olyan, amivel orvoshoz mennek. Vagy éppen nem történt olyan szabálysértés, aminél hivatalos intézkedésre került sor.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18136 üzenetére
Legalább ennyi időt eltölthettél volna a videó megtekintésével is, de ahogy múltkor sem, ezt most sem sikerült megugrani.
Akkor megértetted volna azt, hogy két ember közötti beszélgetésről volt szó, aminek nyilván nincs statisztikai alapja. Ráadásul egy baleseti sebészeten dolgozó orvos nem csak a saját szakterületét érintő sérülésekről beszél.
Erre hozol egy 2022 -es cikket, ami 2020 -ban megjelent kutatás a 2014-2018 közötti időszakról az USA -ban. Meg olyan országokból hoz példákat az elmúlt évekből, ahol egyértelműen sokkal magasabb szinten áll a közlekedési kultúra.
Ez kb. olyan, mintha a magyar baleseti statisztikákat akarnád kivetíteni Iránra.
Ennek a fenti cikknek az a szándékos üzenete, hogy figyeljenek oda az emberek és használjanak védőfelszerelést. Ahogy általában mást, ezt is sikerült elég rendesen túlreagálnod.
Úgy néz ki a cikk üzenete célbaért, mert a fenti fórumtárs már ez alapján is úgy gondolja, hogy normális védelmet vásárol a roller mellé. Ne vegyük el ezeket az apró sikereket azzal, hogy totálisan félreértelmezzük a fenti videót.
-
zhata
senior tag
válasz
PociAti #18047 üzenetére
"A nyugat-európai minta alapján azt javasolták az államtitkár szakértői, hogy a 25 km/óránál kisebb végsebességű elektromos rollerekre a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkozzanak, amelyek pedig ennél gyorsabb haladásra is képesek, azokra a segédmotor-kerékpárok szabályai vonatkozzanak."
Ebből megint baj lesz. Tehát csak a maximum 24 km per óra sebességre képes roller lesz kerékpárnak minősíthető, az ennél nagyobb, tehát 25 km per óra sebességre képes már SMKP! -
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #18047 üzenetére
Van egy vezess.hu link a cikk elején, ahol részletezik (némileg...) a Kúria indoklását, de valóban, egyelőre csak akkor keresnek nevet a "gyereknek", ha szabálysértéssel vagy bűncselekménnyel kapcsolatos.
A konszenzus rész az meg ugye a KRESZ módosításra vonatkozik, ami még csak egy javaslat. Tehát egyelőre nem ad hozzá semmit az ügyhöz. Remélem ez hamarosan megváltozik.
Révész Máriusz nyilatkozta, hogy sok panasz érkezik be arról, hogy segédmotoros kerékpárnak minősítik a rollert. Ez mondjuk érdekes egy kérdés...viszont mérhető, ellenőrizhető dolog, tehát valószínű létező probléma.
Szerk.:
Amúgy egyáltalán nem baj, hogy ilyen cikkek vannak, mert sok ember fejében nagy a homály.Sokszor látok például Facebook -on is olyan állításokat, hogy mivel nincs nevén nevezve a roller, így nagyjából bármit csinálhatnak vele.
Az is újdonság pár embernek, hogy ittasan veszélyes, és nagy valószínűséggel következmények is lesznek.
-
XoZ
aktív tag
válasz
PociAti #18028 üzenetére
A webáruházas képen nincs rajta, de itt lehet megnézni, hogy miért kapta a díjat a roller: https://electric-scooter.guide/best-rated/best-electric-scooters/#City-Pro-2022 ("Best Integrated Design" és "Best Rain or Shine")
-
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #18030 üzenetére
És ha már a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szóba hoztam, megosztanék veletek egy esetet (ahogy én megismertem a történetet)
Az illető egy hazai kereskedőtől vásárolt egy rollert, kipróbálta, nem tetszett neki, 14 napon belül visszaküldte, várta a pénzt a csak nem jött...
(A történet szempontjából lényegtelen, de az adott roller bosszantó szériahibával rendelkezett, ezért lett visszaküldve. Később rendelt máshonnan egy ugyanilyen rollert, de az újabb szériából valót. Azért lényegtelen, mert visszaküldéskor nem kell megindokolni miért lett visszaküldve.)
A kipróbálás mértéke, ami a feszültséget okozta a két fél között. Csak hogy értsétek, ez kb. a roller egy töltéssel megtehető elvi távolsága.
Az eladó nem a teljes összeget szerette volna visszafizetni, hanem közel 30%-kal alacsonyabb összeget.Ebből végül Békéltető Testület lett, ahol az eladó felolvasta az ÁFSZ-t.
"1 km-nél többet futott terméket csak amortizációs díj levonásával tudunk visszavenni.
A 14 napos elállási jog nem vonatkozik 10 km-nél többet futott termékekre!"És itt jön képbe a tisztességtelen magatartás, mivel ez nem az az ÁFSZ volt, amit az ügyfél a vásárláskor megkapott, hanem egy frissen létrehozott, annál lényegesen szigorúbb szerződés.
Végül közeledtek az álláspontok, sikerült megállapodniuk. Viszont nem szép húzás volt az eladó részéről ez a trükközési kísérlet.Nekem van olyan érzésem, hogy az új ÁFSZ-t a Fogyasztóvédelmi Hatóság simán visszadobná. Olyan feltételek szerepelnek benne, aminek kikötésére nincs lehetősége az eladónak. (Megértem az ő álláspontjukat is, vannak olyan "ügyfelek" akik csak 10 napon át ökörködni akarnak az eszközzel, majd visszaküldik. Mint amikor valaki Olimpia, foci EB / VB esetén a webshopból "kikölcsönöz" egy nagy TV-t, majd esemény után visszaküldi.)
Mi a tanulság? Online vásárlás előtt olvassátok el az ÁFSZ-t, és mentsétek le magatoknak.
És minden esetben, nagy értékű eszköz vásárlásakor ellenőrizzétek le az eladót. (Erre is többször kitértem már.) Mióta létezik a cég, mi a fő tevékenységi köre, éves forgalom, alkalmazottak száma, stb, ezek mind publikus adatok. Mennyire gázos környéken működnek (Google Street View), milyen értékeléseket kapott a cég, feketelistán szerepelnek-e? -
yodamester10
őstag
válasz
PociAti #18028 üzenetére
Te ebben a fórumban csak hibákat keresed pedig nem régóta olvasgatom az itteni hozzászólásokat.
Szerintem teljesen mindegy milyen díj van odabiggyesztve ez egy jó roller és simán venném,de a PHEV autóm mellé elég a mostani hiley is.Írd azt,hogy neked nem futja rá és kész. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #17996 üzenetére
Cuki a naivitasod
A fogyasztoi tarsadalom pont arrol szol, hogy minel tobbet adjanak el es nekik minnel olcsobb legyen a gyartas. A gyartot baromira nem erdekli az elettartam alatt megsporolt par liter fogyasztas, ha eppen nem az adott orszag bunteti a hatarertek felettit. Nekik a gyartason/fejlesztesen sporolas a lenyeg es az, hogy gari utan ujra vasarolj toluk vasarolj a leheto legdragabban(amennyire a piac engedi).
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #17992 üzenetére
Latom nem erted: megeri majdnem selejtet gyartani. Emiatt futnak bele, hogy neha aztan selejt lesz. Autogyaraknal is csak a nagy gyartoknak eri meg, hogy egy mernok egy evig azon dolgozzon, hogy egy lengokarbol gyartasan hogyan tud 10 centet sporolni, mert a sok millios darabszamnal mar kijon belole a bere is tobbszorosen. Egy kis gyartonak meg olcsobb benne hagyni az anyagot, biztos ami biztos alapon. Na igy keszul a tulmernokolt selejt.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #17987 üzenetére
A magas gyartasi darabszam a szukseges feltetele az eszetlen sporolasnak es hogy megfelelo mennyisegu adat jojjon ossze, hogy tesztelni tudjak meddig mehetnek el a sporolassal(azaz addig probalkoznak amig lyukra nem futnak vele). Es pont a nagy darabszammal probalkozo, regota piacon levo cegek probalkoznak vele.
-
Reggie0
félisten
-
Vicoo
senior tag
válasz
PociAti #17982 üzenetére
A roller szervizben mondta a szerelő,hogy ez tipikus hiba a Xiaomi esetén. Gagyi a fém,törik néha. A csapszeg se volt rendben az tuti ,de azzal nincs baj most sem,egyszerűen a kormány oszlop tört el ott ahol a nyitó mechanizmus van,lehet nem jól látszik,elég szar a kép.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #17939 üzenetére
👍
Igen, ezért is írtam hogy nem elektromos. Nem valószínű, hogy száguldozik vele.
Bár így belegondolva most lesz 8 hónapos a fiam, én biztos nem szállítanám így lábbal hajtóssal sem. Elég ha csak kicsit oldalra esek, és ekkora gyereknél könnyen lehet maradandó sérülés.
Reggie0:
Én azt nem vitatom, hogy jól jön a plusz km/h. Azt írtam feljebb, hogy a lengéscsillapítás nem kifejezetten függ össze a sebességgel, ha nem túl jók az utak és nem csak pár kilométerre használod. -
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #17897 üzenetére
Többek között az Alza is már évek óta úgy csinálja, hogy a jótállási jegy és a bizonylat (számla) azonos. Tehát ilyen esetben rákerülnek a vásárló adatai.
Csak azért írom, ha valaki onnan szeretne vásárolni.
Az más kérdés, hogy ahogy írtam senkit nem érdekel. Akár ki is lehet húzni fekete filccel a vásárlói adatokat (mail cím, telefonszám) eladáskor.
-
Sordoran
addikt
-
Somatom
veterán
válasz
PociAti #17718 üzenetére
Ezt milyen területre vonatkoztatva állapítottad meg? Budapesten sokkal több roller-szörnyeteget látok, mint a német városokban. Ennek egyértelmű oka a hazai szabályzás hiánya. De, ez egy ideiglenes állapot. Én most biztosan nem ruháznék be egy olyan rollerbe, ami nagy valószínűséggel probléma tárgya lesz.
-
Revolit
senior tag
válasz
PociAti #17656 üzenetére
Rendben, továbbra is várom a forrásod. Semmit nem linkeltél, csak elmélkedtél, és folyamatosan állítod, hogy hülyeséget írok. Tessék, warwicki Egyetem is 2-5 hónap közé teszi az átlagos életciklust: https://zagdaily.com/trends/researchers-bid-to-increase-shared-e-scooter-lifespan/
És isten ments, hogy bárki poénkodni merjen egy hardveres lapcsalád sport és életmód részének az elektromos roller topikjában.
-
Revolit
senior tag
válasz
PociAti #17654 üzenetére
Ezek szerint te vagy a mindent is tudo, es azt is tudod mennyi az elattartalma Amerikaban a rollereknek, de neked nem kell irassal alatamasztani, De tessek. Legelso talalat. Igen, regi cikk, a tobbi is.
De a lenyeg, tele volt a media vele, mikor indultak, es mai napig az az egyik legnagyobb kritika, hogy nagyon rovid az atlagos elattartalma a berrolereknek. Erre celozva poenkodtam, amit alatamasztva meg rohogo smileyt is raktam.De legyszives akkor te is linkelj cikket, hogy mekkora AMERIKABAN az atlagos elettartalma a rollereknek. Bar te ezek szerint ott laksz, es latod.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #17601 üzenetére
Az a baj hogy nem valós infók, sőt kifejezetten téves feltételezéseken alapul az egész történet.
Rolex is azzal dolgozik mint a rollermágus, a roll-in, futureboard, urbanpandas és a többiek mert egy helyről szerzik be az árut, tudom mivel ismerem a céget és a srácot aki küldi nekik.
Ami gyárilag van a Xiaomikon az a gumi nem kapható mivel a gyártó nem árulja, ahogy pl a XIaomi 3-as féket se lehet kapni sehol.
A Xuancheng gyengébb minőségű mint a gyári, de az a legolcsóbb, azt követi a cst, tuovt, és végül a pmt (no nameket nem sorolom mert felesleges) -
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #17562 üzenetére
Ha jól tudom, első csapágy csere 12.000 Ft, hátsó 8.000 Ft. Kizárásos alapon az alkatrész így 4.000 Ft. Sokat vártam rá, viszont a Rollexesekben megbízok. Nem kértem, de a fékemet is beállították, sőt szerintem a gázkarral is csinálhattak valamit, mert azóta nem nyöszörög.
Amit nagy ívben kerüljetek el, az a Rollermágus. A legolcsóbb gumit rakta fel nekem 12.000 Ft-ért első defekt javításnál. Nem korrekt.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #17526 üzenetére
Pontosan. Ezert mondjak, hogy szabad vilagban elunk, mert ami nincs megtiltva azt szabadon csinalhatod.
Az illem pedig mas kerdes, azok olyan viselkedesbeli elvarasok, amelyek torvenyi kotelezettseggel nem jarnak es betartasuk amugy is opcionalis, nem kotelezo, raadasul kozossegenkent, teruletenkent valtozo, iratlan, keplekeny dolog.
A villanyos lehet illegalisan vagta le, attol fuggoen, hogy kore volt kotve vagy at volt fuzve a lanc.
A tuzolto pedig tonkre is teheti az autot, sot barmit, ha ezzel sokkal nagyobb kart eloz meg. Ha szabalyosan allt ott az auto, akkor a biztositoja fizet neki.
-
Somatom
veterán
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #17493 üzenetére
Szerkesztés közben egy apróbb bakit elkövettem, a Xiaomi gyári köpenymérete 8,5" (és nem 8").
Csak halkan jegyzem meg, nehogy valakit összezavarjon: az eredeti CST gumira az van írva, hogy max terhelés: 75 kg, és 50 PSI (max load 75 kg, 50 psi cold).
Ez szerintem óvatos, önmagukat bevédő figyelmeztetés lehet, mert 80-90 kg-os tulaj esetén sem ritka a 3-4.000 km-es élettartam, ha folyamatosan oda van figyelve a kellően magas keréknyomásra, és sikerül elkerülni az üvegszilánkokat. Ami azért korrekt távnak tűnik.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #17452 üzenetére
Baleseti sebészeten dolgozó idegsebészről volt szó. Valószínű van rálátása...bár szerintem ez egyáltalán nem volt titok eddig sem. Semmi újdonságot nem mondott.
Nem mindegyik az ő szakterülete, amiről a videóban szó volt. Pl. fogak kitörése, amiből valószínű következik az arcsérülés is.
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #17032 üzenetére
Három hónappal ezelőtt lett cserélve az első gumi, állítólag kidörzsölődött a belső. Fura, mert heti rendszerességgel ellenőrzöm a guminyomást. 5 BAR-ra fújom, hogy azzal a veszteséggel is, amit a pumpa levételekor enged ki magaból a gumi, meglegyen a 4.5 BAR.
Három hónap után [így] néz ki az első kereke a rollernek, ez már a leeresztett állapot. Ez így normális?
Eredeti Xiaomi külsőkkel egy évig defektmentes voltam, pedig akkor sem használtam Xiaomi pumpát.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #17018 üzenetére
Tökéletesen alkalmas a bringa utak használatára és a járdán való ésszerű közlekedésre. Pont nem közútra való. Budapesten meg aztán végképp nem.
Azon kívül Magyarországon a bringára vonatkozó KRESZ szabályokhoz is igazodni tud.
Szerk.:
Lehet (valószínű) a svédeknél jobb minőségű az úthálózat, és a vezetési kultúra is jobb. Nem csak az adott út minősége jelenthet problémát, hanem az is, hogy sok helyen esélytelen őket előzni, és ehhez nem kell a belvárosba menni.Nincs annál jobb, amikor az amúgy is erős forgalom mellett 25 km/h -ra korlátozza a forgalmat egy kétkerekű.
Olyan utálkozás lenne ebből, hogy legközelebb már a rolleresek miatt mennének tüntetni a Margit hídhoz.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #17003 üzenetére
Igen, hatalmas változások lesznek. Azt tudom,hogy az átlag ember nagyon ruhelli ezeket a cégeket mert sok ember bunkó módon eldobálja a rollekeret. A minap mikor az F40 próba körön voltam a bringaut kellős közepén volt ledobva egy voi roller. Én olyan mérges lettem,hogy kalapácsvető mozdulatsorral hajítottam az erdőbe azt a rollert..... Tudom nek volt szép dolog de ritka bunkók az emberek amúgy.
A közvélemény a sok bunkó felhasználó miatt mar annyira utálja ezeket a cégeket,hogy pl. Stockholmban a minap volt is tüntetés. Marék rollert gyűjtöttek össze emberek és dobtak a cég irodája elé.
Nagyon hirtelen sok ilyen roller kölcsönzős cég lett de sajnos a Svéd társadalom jókora része önző és bunkó. Na most ezek kezében egy roller nem valami fényes dolog. -
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16903 üzenetére
"Győrben a Praktiker parkolójában kialakítottak egy kisebb kézi autómosót, de emiatt a parkolóhelyek megtartása végett új parkolókat kellett létrehozni."
Pesten (és az agglomerációban) sok helyen vannak lefoglalt parkolóhelyek. Autómosó, gumis, LED diszkont, állandó COVID szűrés, szélvédő javító...stb. Nem alakítanak ki emiatt plusz helyeket. Én Budapestről beszéltem feljebb is, nem más városokról.
Azt hogy máshol hogy oldják meg nem tudom, mert nem ott élek, és annyira nem ismerem azt sem, hogy milyen a városi környezet kialakítása.
Mondjuk itt a boltok parkolóiban azért sokszor vannak helyek. Néhány van, aminél tényleg esélytelen lenne ilyet csinálni. Rendszeresen járjuk a Spar, Lidl, Aldi, Tesco, Auchan áruházakat, mert mindegyik a partnerünk. Illetve emiatt néhány bevásárlóközpontot is. Na ott már tényleg komoly gondok vannak. Pl. Árkád.
Itt engedélyezték, hogy nagyjából mindenhol ott legyenek és elárasszák a várost. Nem egy rész van, ahol szinte minden talpalatnyi helyet beépítenek.
Amúgy nem értem miért kell szórakozási lehetőséghez kötni a roller használatot. Alapvetően az lenne a célja, hogy egy "zöld" közlekedési alternatívát nyújtson az embereknek.
"Szerinted mennyire életszerű, hogy isten háta mögötti helyen megállsz egy közel lemerült rollerral este. És még el is várod a szolgáltatótól, hogy éjjel a manók feltöltik az akkumulátort azon az elhagyott helyen. És minden más egyedi városszéli eldugott helyen, ahol hagyták mind az ezer darabot, GPS koordináta alapján kész élvezet lehet éjjel felkutatni a rollerokat. Majd feltöltve visszajuttatni ugyanoda (még ha rossz / szabálytalan is az a hely). Ugyanezen a relatív megfizethető áron."
Én nem ezt írtam....de még hasonlót sem említettem.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16900 üzenetére
"Szerencsére ennél sokkal átgondoltabb a gyakorlati megvalósítás. A kijelölt bérbringa állomások tömegközlekedési csomópontok és célállomások (oktatási intézmények, kulturális intézetek, egyéb célból népszerű közösségi helyszínek) közelében szokott lenni."
Pont ez a probléma, hogy ez egyáltalán nem orvosolja a fenti problémát. Mert sokszor nem ilyen helyeken vannak szanaszét a rollerek. Mivel az emberek célállomása nem mindig egy csomópont.
Az nyilván egyértelmű, hogy az általad említett helyeken nagyszerű lenne ilyeneket kialakítani, de ez a mostani verzióhoz képest eléggé bekorlátozná a bérrollerek használatát.
Tehát az nem fogja megoldani az emberek problémáját, ha a lakásától 2-3 kilométerre tudja csak lerakni a rollert.
Egyébként azt, hogy például a főváros hogyan oldja meg ezeket a dolgokat inkább hanyagoljuk, mert soha nem volt ekkora közlekedési káosz Budapesten, mint az elmúlt években.
Szerk.:
A különböző multik parkolóit nem azért írtam, mert össze akartam kötni a bevásárlással. Hanem azért, mert elég sok helyen jelen vannak. Olyan területeken is, ahol egyáltalán nincs lehetőség kialakítani ilyen dokkoló állomásokat.Például ha erre kapnának állami támogatást, akkor rengeteg dokkolót lehetne telepíteni.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16868 üzenetére
Szerintem jövőre van rá reális esély. Idén biztos nem fog.
Emellett is van pár módosító javaslat. Tehát nem egyedüliként futja a köröket a rollert érintő szabályozás.
Szerk.:
Ettől függetlenül már most kiállhatnának egy csomó helyre (pl. járdák vagy osztott járdák). Mert attól hogy nincs nevesítve a roller, még nem jelenti azt, hogy bármit meg lehet csinálni vele.Ez meg úgy tűnik az FB csoportok olvasgatása után, hogy sok ember számára meglepő.
-
BaLee
addikt
válasz
PociAti #16802 üzenetére
Ránéztem múltkor a Lime áraira és láttam, hogy valami 250Ft a feloldási díj utána percenként 50Ft-ba kerül. Nekem az 2300Ft lenne naponta (2x18 perc).
Autóval ez csak üzemanyag költséget nézve napi 550Ft.
Saját rollerrel meg 6Ft.Oké, hogy amortizáció nélkül, de elég baráti.
-
BaLee
addikt
válasz
PociAti #16698 üzenetére
Igen, azzal kezdtem az első mondatban.
Pont az amit #16699-ben látni.Az U lakattal nekem az a bajom, hogy nem nagyon lehet értelmesen hozzákötni semmihez. Az F szériánál ugye hozzá tudod zárni a vázat a kialakítása miatt (az akku töltő csatlakozó mellett) mondjuk U lakattal akár a kormányt is de a legtöbb U lakat pici ahhoz. Ráadásul a rollerre sem tudod feltenni hordozás céljából.
Kerékpáromon egy Abus láncos zár van, szerintem ár/érték arányban még az a legjobb és kerékpáron körbe tudod tekerni a nyereg alatt és kész. Rolleren azt sem tudod hova tenni.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16694 üzenetére
Nem egy videót és nem csak őt. Abus Bordo -nál pont az összeszegecselt rész a gyenge pont, ezt elég sokan mondják. Ettől függetlenül nyilván aki nem gyakorlott elszórakozik (/-na) 10 percet vele. Aki viszont ebből él azért viszonylag hamar szét tudja szedni. Ott pont az a lényeg, hogy nem a zárat szedik szét.
"Komoly célszerszám" -nál azért említettem a flexet (nyilván az akkumulátoros verziót), mert annak baromi nagy hangja van. Szemben mondjuk egy erővágóval vagy repesztővel. Például egy U lakat ebből a szempontból nézve előnyösebb lehet.
Ahol mondjuk 1-2 perc a nyitás az annyira nem nagy kihívás.
+ BaLee:
Én mondjuk azért nézegettem ezeket, mert gondoltam célszerű lenne néha elugrani nálunk az InterSpar -ba, aztán hátizsákban elhozni cuccokat. Csak hát pár perc alatt én a sorban sem végzek, nem hogy a teljes bevásárlással.Mióta bevezették ezeket az önkiszolgáló kasszákat sokkal lassabban megy a bevásárlás. Jobban kedvelem ezeket, de az a baj hogy kasszát sem nagyon nyitnak, ha ott már nagy a sor.
Gondoltam kímélem az autót, illetve a DPF szűrőt, mert hosszútávon az ilyen rövid utak nem tesznek túl jót. Szimplán a "normál" üzemi hőmérséklet meg nem elég neki. Rendszeresen nézve.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #16684 üzenetére
Vannak olyan helyek, ahova be sem lehet vinni. Szóval más opció nem nagyon van. Esetleg még riasztót lehet venni, ha valakinek rendszeresen, hosszabb időre kint kell hagynia valahol a rollert.
Mondjuk ha van egy jó zár, amivel sokat kellene szórakozni, akkor már az is elég lehet.
-
Bastee
tag
válasz
PociAti #16648 üzenetére
Akinek minden rendben van, az általában nem keres ezzel kapcsolatban senkit, és nem is jelenti be, hogy nála minden rendben. Egyébként én szerencsésnek érzem magam, Xiaomi Pro 2 már 5-6 hónapja hasít, 1280km van benne, és az egyetlen hiba amivel találkoztam (már 300km után) az a kormány zár nyikorgása volt amit kenőanyaggal lehetett orvosolni.
Mondjuk kicsit félve írom ezt, mert amilyen a sors, lehet pont ezután történik majd valami, de a jelen állás ez -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #16648 üzenetére
Szerintem nem jelentkezett be az osszes vasarlo ide. A nem rendszeres forumlakok nem jarnak ide meselgetni a rollerukrol legfeljebb akkor irnak ide, ha valami bajuk van es megoldast keresnek. Ha meg nincs ide se neznek. Tehat abbol, hogy itt talaltal egy mareknyi forumozot akinek gondja volt az nem jelent semmit se.
Az egy ev hasznalat pedig szinten semmit se jelent, mert a szekrenyben is allhat egy evig, ugy pedig hibas sem lesz.
En nem tehetek arrol, ha nem ismered fel, hogy nem reprezentativ mintabol akarsz statisztikat kesziteni. Ez egy rollerektol fuggetlen dolog.
De mivel tied volt az 500km-es allitas, ezert eloszor bizonyitsd azt, hogy reprezentativ volt a mintad es azt az osszes eladott rollerre ki lehet vetiteni az adott tipusokbol. A konfidencia intervallumot is hatarozd meg hozza.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #16644 üzenetére
Jah, tehat 1-1 hibas esetbol vontal le kovetkezteteseket azt sem ismerve, hogy arra mennyi hibatlan esik
"Ahhoz, hogy elérj 6500 km-t, hányszor kellett hozzányúlni a rollerhez? Hány és hány hibát kellett elhárítani? Mennyi mindenen kellett változtatni?"
Kopo alkateszek csereje, egy-ket kilazulo csavar visszatekerese. Kb. ennyi. A kilazulo csavarok problemajat egyebkent kivaloan megoldja a loctite menetrogzito ragaszto.
Ami komolyabb hibanak mondhato az 5000km-nel jott elo, az elso felfuggesztes rugoja eltort, bar ettol meg hasznalhato maradt a roller, csak kevesbe volt kenyelmes.
-
Revolit
senior tag
válasz
PociAti #16629 üzenetére
Hat a cella minosege ugye. Bar ketsegeim vannak, hogy a xiaomi hiper-szuper cellakat hasznal - aztan fene tudja.
Ami meg rossz lehet az a forrasztasok (cellak), tolto csatlakozo (valakinek megszorult kupak, lecsavarta es sikerult pozitivat lefoldelnie, pukk - volt akku nincs), BMS minosege.Mast azt hiszem nem lehet elrontani egy akku pakkon
szerk.: vizszigeteles. Mert oke, hogy nem hasznalod esoben, de gondolom nem varod meg mindig, hogy minden egyes tocsa felszaradjon
szerk2: illetve nagy lehet egy noname gyarto akku pakkja kozotti szoras. Pl mennyi figyelmet szentelnek a cellak kozti toltes kiegyenlitesnek elejen.
Huh, nem is olyan trivialis ez...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI AVATA 2 drón - 2026.05.20-ig DJI garancia
- DJI RC RM330 drón távirányító +napellenző +nyakpánt +színes joystick
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF-MT / i5 8-9-10 gen, Hp EliteDesk 800 G4 / Win11- Számla, garancia
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged