- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bbmt
senior tag
válasz
I'am Dony #188044 üzenetére
Csak kíváncsiságból
Elindult a viszketés, hogy az Atmos hangszórókat lecserélem mennyezetbe építhetőre.
Viszont, ahogy elkezdtem kutakodni, elég sokan, többek között akik keverik az Atmos hangsávokat azt mondják, hogy az in celling megoldás nem a legjobb mert high wall-ra keverik az anyagot, ezért in cell-nél elveszik az információ egy része. Illetve úgy nem kapod meg a dts-x élményt ha a film abban van.
Van ebben igazság? -
Formaster
addikt
válasz
I'am Dony #188002 üzenetére
Annyira szerintem nem elvetendő. Az EmoQ kalibráció egy rakás szerencsétlenség, ez tény, csak ront a hangon. De egy Denon x2500-ról váltva már most jobbnak érzem gyári beállításokon (friss FW-el) és még ott a teljes EQ-zás lehetősége, meg a kalibráció. Persze nyilván nem egy sok milliós proci.
Kérdés, hogy mennyire érdemes REW-el nekimenni, vagy nyerek-e vele valamit a Cavern-hez képest? A FlexHTx-et még átgondolom. Ha lenne benne audió enkóder, akkor meg se vettem volna az MC1-et.
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187997 üzenetére
Itt amúgy van némi elírás. Az Emo MC1 proci az 1300 dolcsi, nem a minidsp. A minidsp flex ht/htx pedig 600 ill. 950 dodó. MC1 hazai áron 620k, a Basx A7 végfok 390k. Én továbbra is azt mondom, ha van multiszub, akkor egy minidsp hd pluszba. Csinálja meg a Cavernes mérést, és vigye fel az eq értékeket kézzel. Jó esetben max. 1-2x kell megcsinálni.
-
-
-
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187939 üzenetére
Mert ez másik nyomás. Amiről te beszélsz, az az excursion + THD + reverb (az SPL görbe alapbeállításon ezt mutatja), python1 pedig a hullámfront által hordozott energiáról, a levegőmolekulák impulzusáról beszél, ami nagyban függ a membrán méretétől, sőt, szinte csak attól, és rohadt nehéz mérni.
A klasszikus zárt subos görbével trükközés, amit főleg az SVS művel, hogy ez a két eset ugyanúgy látszik egy defaulton mért SPL görbén:
- 100 dB 0.1 másodpercen keresztül
- 90 dB 1 másodpercen keresztül
Ha az utóbbi eset az adott frekvencián a hallásküszöb alatt van (20 Hz körül kb erről a tartományról beszélünk), akkor az első subon hallod ezt a hangot, a másodikon nem. -
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187926 üzenetére
Nézz meg egy CEA2010 mérést, legtöbb szubnál -10/-12dB-n van a 20hz a 120-hoz képest. Ha a nyers adatokat nézzük, akkor valóban nem impozáns. Egy olyan iparágban ahol mindenki pofátlanul hazudik, nem biztos hogy kifizetődő az őszinteség. De amúgy tény, lehet a Wharfedale-nál úgy gondolták, hogy szóljon jól 25hz és felette, minthogy beáldozzák a 20hz oltárán a többi tartományt. Többen gondolkodnak így, pl. az Arendalnál sem a 20hz-es hangnyomást forszírozzák elsődlegesen. De ott van pl. az Ascendo is, a legtöbb szubjuk szintén 25hz-es szub. Én most a nagy 46 centis reflexes szubjaim 25hz-en vágom. Előtte használtam 2 db zárt SVS-t, ahol a kettő együtt elvileg max. 102dB-t tud 20hz-en. Illetve volt Ryhtmik F12-m is, ami meg 12/14hz-et tud -3dB-n. Semmilyen hiányérzetem nincs, sőt, jobbnak érzem a mostani produkciót. A lövések, robbanások, ütések, rúgások baromi jók. Illetve az lfe tartomány tetején olyan hangok jöttek elő, amikről korábban nem is tudtam, hogy léteznek. Sok jelenetbe teljesen új életet leheltek ezek a szubok. Ezért is számít, hogy egy szub ne csak legalul legyen virgonc, hanem a teljes tartományban teljesítsen jól. Aki ezt a Wharfedale-t használja korábban birtokolt M&K MX350-es szubot. Ez dupla 15inch push pull szub. Illetve volt JBL 4641-e is, meg régebben még Rel Stratája is talán. Szóval azért látott és hallott már ezt azt. Ha azt mondja hogy jó, én elhiszem neki. Ettől független valamikor el fogok menni, hogy személyesen meghallgassam.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187822 üzenetére
Két kérdésem van csak hozzád, amiből egyértelműen kiderül, hogy nem vagy tisztában az itteni jelenségekkel.
- Tudod, mi történik, ha a procin a hangerőt tekered?
- Tudod, mi történik, ha az erősítőn a hangerőt tekered?Igazából semmi kedvem játékokhoz, szóval elspoilerezem neked: a procin a hangerő állítja a kimeneti feszültség maximumát, ami ennél a modellnél -4 dB-en áll be 0.9 voltra. Ha alatta hallgatod, bármelyik álláson ebben a gain tartományban fogsz mozogni. Az erősítőn pedig ennek az inverze történik, minél feljebb tekered, annál kisebb az input gain. Az a Crown kérlek szépen alapvetően egy 8 voltos ADC-vel sportol, félállásban már be tudja fogadni ezt az input gaint is. Azért van rajta a kapcsoló, hogy a 0.9-es maximumra is rá tudd állítani, ekkor az ideális állása a maximum -1 pötty, ezzel nyered meg azt az egyébként mindössze 2 dB SNR-t, amit reggel óta keresel. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a valódi kimeneti feszültséget a kalibráció és a tartalom hangereje is jelentősen befolyásolja. Elemi szinten nem vagy azzal tisztában, hogy mi az a feszültség, és hogyan változik, akkor miért ülsz ilyen magas lovon?
#187821 viera: Így egyértelműen a prociból jön, és a természetes alapzaja. Ha mindig szólna, amikor nincs lejátszás, akkor lenne esélyes, hogy hibás a táp vagy földhurok van.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187792 üzenetére
Pontosan feszültségre illesztett, közel zajmentes (100+ dB) erősítő volt utána, ami a csereprocival gond nélkül megállta a helyét. Az ASR olyan teszteszközt használt, amit az ajánlott feszültségre állított be (ott az ábrákon, és az AP el is várja, hogy teszt előtt beírd). És akkor erre jön még rá a fogalom, amit nem ismersz, ami garantálja erősítő oldalon a 100+ dB SNR-t, innentől kizárólag csak az AVR felelős. Értem én, hogy lenézed a tesztoldalalt, mert mást mer mondani, mint te, ami oké, csak ne ennyire elvakultan tedd, hanem érdemi érvekkel.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187781 üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy ez a nagyon sok felesleges szó egymás után úgy került, hogy nem tudod, mi az a unity gain. Egy látványosan durva tervezési hibát próbálsz védeni, amit mérések és tapasztalatok igazolnak. Ennyire durva zajról nem beszélnek ennyien csak úgy. Attól még, hogy te nem ilyen módon hallgattad az erősítőt, ez egy létező dolog. Mintha azt mondanád, hogy "gyerekek, egyáltalán nem életveszélyes a sávtartó a Volkswagenekben, nekem még nem rántott rá a kormányra, és ezt onnan tudom, hogy sosem kapcsoltam be".
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187781 üzenetére
Nézd, ebben lehet valami. De abban is, hogy a más márkáknál azért képesek a pre-out részt jobban megcsinálni. Pl. a Anthem MRX széria 5V felett tud gyári speckó szerint.
Audioholics ki is mérte: [link]
Más kérdés, hogy ott meg az együttes 5 ill. 7 csatornás teljesítmény kevesebb jóval, mint egy nagyobb Arcam vagy akár egy Onkyo RZ70 esetén. Szóval el is érkeztünk a melyik ujjunkba harapjunk kérdéshez.
Az Onkyo RZ70 pedig hozza egy nagyobb Arcam sokcsatornás teljesítményét, és a multi channel pre outon 4V-t tud.
Erre is van Audioholics mérés [link]
Jelenleg bő 400 ezerrel olcsóbb(van olyan bolt ahol meg 700 ezerrel), mint egy Arcam AVR21. Ami azért egy szemmel látható összeg. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nem tetszhet jobban egyik vagy másik.
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187751 üzenetére
Ezzel semmi baj nincs, volt már, aki megfogalmazta, hogy neki tetszik a zaj, és ettől tűnik valósnak számára egy felvétel. Sok zenész pont ezért tesz szándékosan zajt a felvételeire, még elektronikusabb előadók is, pl. Caravan Palace. Csak akkor úgy mondd, hogy ezt szereted, ne úgy, hogy ettől műszakilag jobb, miközben nem az.
-
Quetz
őstag
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony #187745 üzenetére
Tavalytól a Marantzokhoz vehető Dirac.
Nálam értékelési szempont a részletező/felbontóképesség és a színezetlenség, amit natúrban Pure Directben is meghallgatok, ellenőrzök.
Nem teljesen idevágó: ma éjjel 1 tájban kétszer fordult elő, hogy megtévesztett, a frászt hozta rám egy sorozat hangja. Azt hittem, a nappali ajtaját döngetik kívülről, a másik valami csörömpölés volt. -
csokszi
tag
válasz
I'am Dony #187368 üzenetére
#187369-KP-
Sajnos csak egynek van hely. A képen látható bal front mellett vagy esetleg mögötte.
1V vagy 2V a dilemma.
Gondolom a klipsch-hez képest az 1V is nagy előrelépés lenne.
Még egy kérdésem lenne, jelenleg egy Denon x3700 avr van szolgálatban mekkora előrelépés lenne egy Arcam avr + Dirac, gondolkodtam hogy a két mélynyomó különbözetét beletenném egy jobb erősítőbe. Tehát 1723 1V plusz egy arcam avr390/550 vagy avr5 -
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #187258 üzenetére
Igen, amik jellemzően együtt mozognak a hangnyomással... Nem ok nélkül hasonlítanak pusztán ezek alapján Butterworth kaliberű emberek is. Egyedül azt nem tudod ebből megmondani, hogy a chest slam mekkora, de nagyjából lehet regresszálni ennyiből is.
#187267 skippper: Van pár driver, ami hülyéskedik, ha az 5.1-et side-ra állítod és nem rear-re. Még jobb a 7.1 + downmix Cavernből.
-
python1
veterán
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187250 üzenetére
Szerintem itt már egyikkel se lehet rosszul járni. De az SVS szerintem lehetne olcsóbb. Az Arendalnak ez az oldalra néző konstrukciója meg sose volt szimpi, viszont külsőleg szép nagyon. A Klipsch RP 1200-as 390 ezerért viszont ár/érték arányban szerintem nagyon jó, vagy talán a legjobb.
-
Khaosz55
addikt
válasz
I'am Dony #187035 üzenetére
Az elején megfelelő a jelszint. Végigmegy a mérés, a célgörbét ha 0 db-re rakom akkor 84-es hangerőn közel sincs kihajtva a végfok, alig szól. 84-es hangerő felett meg semmit sem hangosodik. Ha kikapcsolom a dirac EQ-t lazán kihatja a végfokot már 80-on is, lebontok vele mindent. Nem tudom van-e köze hozzá hogy PC-ről jön a forrás. Tehát az EQ miatt valamiért nagyon lehúzza jelszintet, annak ellenére hogy durva korrekció egyáltalán nincs benne.
Egyszerűen a görbét 3.5dB-vel feljebb raktam és megjött a hangerő. Még így sem éri az EQ nélküli jelszintet, de a végfokot már kihajtja.
Nem hinném, hogy a dirac egyszerűen felhúzza az egészet EQ-val hanem a komplett gaint növeli meg a szűrőben.
Ha 0-ra rakom a dirac szűrőt, akkor jó ha 60W-ot kiprésel a végfokból. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
I'am Dony #186825 üzenetére
t.racks DSP 4x4 mini feleannyiba kerül és elvileg jó [link] lehet a célra. ha nem muszáj, nem fizetnék rá még 150 eurot.
a miniDSP 2x4nél nekem a DA részre nincs szükségem, a régi verziót meg már nem kapni sajnos.
az mondjuk tényleg sajnálatos, hogy a sub csatornát ugyan külön lehet állítani hangerőre, de csak az erősítőből.
egyébként mindkét subnak van saját PEQja, szóval valamennyit azért lehet állítani (más kérdés, hogy lehet nem eleget, de emiatt is kéne rámérni).
-
gabo01
őstag
válasz
I'am Dony #186666 üzenetére
Arra mindig van igény! Persze én szoktam ritkábban főzni!
Megnyugtattál! Te már jártál nálunk úgyhogy ismered a terepet.
Az átlós elhelyezés még igényel egy "kis" egyezkedést de talán nem lehetetlen. Ebből a szempontból is az Arendal lenne a legjobb mert ez a legkisebb.
Amíg csak 1db van addig meg jobb lenne a Klipsch mert az jóval erősebb. De az a fólia borítás elég gáz, meg hát nem éppen kicsi. -
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #186552 üzenetére
Ja ez amúgy nem ízlésről szól. Volt régebben több ilyen kialakítású frontsugárzóm és nem volt a legegyszerűbb megtalálni a helyét. Nekem amúgy a kedvencem a magas, de nem túl mély kialakítású doboz, max. 25-30 centis dobozmélységgel, ami szépen elfér akár tv vagy vászon mögé állítva, vagy vászon alá fektetve és nem vesz el 65-70 centit a szobából, mint pl. az új Klipsch széria. Ott még a legkisebb is ilyen 65centi mély.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
I'am Dony #186421 üzenetére
Bármelyik most kapható közepkategorias tv lazán 600 nit felett van. De még a 2017es oledek is.
Viszont fontos, hogy hdr esetében 10% ablak mellett kell kalibrálni és arra van megadva a max fényerő is, nem pedig teljes képernyő lefedettség esetén. Ott az oledek elvereznek. Egy miniled viszont már teljesen képernyő lefedettseggel is 600 nit felett van.
-
Gino20
őstag
válasz
I'am Dony #186262 üzenetére
Ez lehet olyan, mint amikor azt állítjuk onkyo vonatkoztatásban, hogy "sok AVR csendes környezetben látványosan zajos", amire rögtön bejelentkezett 3 Onkyo tulaj, hogy "hééééé Én ebből semmit nem tapasztalok".
Sok szinonimái: rengeteg, tömérdek, számtalan, ezernyi, számos,.......
Ha sok AVR valóban látványosan zajos, attól szerintem hangosnak kellene lennie a topiknak, de nem az vagy csak szimplán majdnem mindenki süket -
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #186262 üzenetére
Nem tudom, hogy 3/5 hol jó érték. Amazon értékelést (meg nagyjából mást sem) az ilyenek és hasonlók miatt nem veszünk számításba.
Gino20: Valószínűleg azoknak lesz feltűnő, akik sokat játszottak, ott 10 ms-ok rengeteget számítanak, sokszor kevesebb is. Attól viszont, hogy neked nem feltűnő, nem lehet elmenni mellette. Engem például a fehér uniformitás hibái nem zavarnak egy projektoron, mert nem tűnik fel, mégis megemlítem azoknak, akik vásárolnak, így teljes a kép.
-
válasz
I'am Dony #186065 üzenetére
"nálad is mindegy, hogy hol van a reflex port"
OK, elfogadom, de sebaj, nekem pszichésen sokkal megnyugtatóbb, hogy előre néz."Sokkal nagyobb baj és több gondot okoz a nyitott oldalon keletkező beszakadás, ami mérve jól látszana."
Ez egész biztosan így van, és már jó ideje tervezve van Tamoo-val a mérés. Előbb-utóbb összejön.De csak a kíváncsiság hajt, megoldani nem tudom az optimális, nem felemás dobozelhelyezést.
-
mettek
addikt
válasz
I'am Dony #185994 üzenetére
Köszi!
legutobb a középső mérési módon mértem (kanapé 2 fő azt hiszem) nem tudom pontosan hány mérési pont volt.Az is megoldás lehet ha kicsit jobban széthúzom a frontokat? Csak akkor picit közel lesznek a falhoz. Most kb 50-60cm hely van mellettük.
Illetv most már alapbol behúzom a korrekciós határt 1khz korulre mert ha teljesen ráengedem akkor totál bedögleszti a hangot.
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #185428 üzenetére
"Ez megint csak egy ősrégi, téves, hifis maszlag. Azoktól ered akik az életben nem hallottak normálisan beállított, helyesen EQ-t rendszert "
Azért azt ne feledd, mozinak ugyanannyira tartozéka a kép, mind a hang. Sztereó és mozi egymás rovására mennek kölcsönösen ebből a szempontból. Ha rendesen sztereósan felállítod a frontjaid, falaktól elhúzva háromszögben felállítva, akkor az rendesen tudja limitálni a max. vetíthető képméretet. Főleg ha mondjuk nem egy mozizó van, hanem több. Például 3 személy egymás mellett. 260cm széles képet vetítek itthon és ha a sztereó szempontjából legjobban szeretném felállítani a hangsugárzóim, akkor bizony belelógnának a kép szélébe. Persze ahol nincs vetített kép csak tv
egérmozi, ott ez nem merül fel problémaként.Hangilag egyetértek amúgy, jó pár fajta sztereó és mozis elektronika megfordult itt nálam az utóbbi 15-20 évben, de az eq-ról nem vagyok hajlandó többé lemondani.
-
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #185432 üzenetére
Gondolod, hogy ha lesz 5 egyforma dobozod mindnek ugyanaz a vágás kell majd?! Haladóban vagyunk könyörgöm.
Talán a centert vágod 80-nál, a mainket 65-nél, a hátsókat meg 120-nál 5 egyforma hangsugárzó esetén?
Ekkora ökörséget már rég nem hallottam.
Égessétek a lóvét ha úgy tetszik.
-
válasz
I'am Dony #185421 üzenetére
hát szerintem is... mondjuk a kapott kedvezménnyel kb 14 euró a különbség, de valahogy nem megy a matek a túloldalon.
Ezt találtam amúgy, e szerint csak a jó öreg 27%-ot kéne fizetnem az ő nullás értékére.
Na mindegy, lehet elengedem.. inkább azt nézem, hogy még így is 170 ezerrel olcsóbb mint itthon megvenni. -
válasz
I'am Dony #185366 üzenetére
Szia ismét,
Mi a pontos szabályozás? Google a barátom szokott lenni, de most valahogy nem boldogulok vele. Megkaptam a végső árat, de meglepő módon így néz ki:
termék ára + 19% német áfa + 27% magyar áfa = végösszeg.
Ez szerintem nem annyira kerek. Persze így is jóval olcsóbb mint itthon, de hát az elvek..
Nem úgy van, hogy ilyenkor helyben "áfa mentes" vagyis nullás számlával indul és a célország Áfája kerül rá? -
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #185414 üzenetére
. Senki nem beszélt jelentősen eltérő, direkt sz@rul összeállított dobozokról.
Senki nem állította, hogy direkt lett összeállítva pepita dobozrendszer. Sokan megkötik a maguk kis kompromisszumait.
Példának okáért a mainekkel sztereózni is akarnak, ami megint egy ordas nagy hiba.
Állítom, hogy elkülönítetten érdemes kezelni a HM-t és a sztereót. Az ilyen öszvér nem lesz jó egyikre sem.
Legyen inkább alacsonyabb kategóriájú polcsugárzó mind, minthogy álló, plusz center, meg harmadik, negyedik ötödik fajta keverék szóljon úgy ahogy szól, hogy aztán azon be lehessen vetni az EQ-t.
Az ésszerűség nem múlik el az idő előrehaladtával, ez nem érv.
-
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #185406 üzenetére
Azt gondolom, hogy a tömörítetlen hangsávot is agyon tudja/ egyértelműen agyoncsapja a hangsugárzók különbözősége, és ezen az EQ sem segít.
Szerintem, haladó topikban ezzel mindenki tisztában van, és nem arról szól a történet, hogy ez nem elfogadott, hanem arról, hogy mindenféle egyéb változók miatt, pl. elhelyezés, különböző idejű beszerzés, egyéb anyagi megfontolások miatt egész egyszerűen elhanyagolásra kerül a kb. egyik legfontosabb tényező.
Azt észrevételeztem akkor amikor tömörített/tömörítetlen téma szóba került.
Egész egyszerűen nem ugyanaz a kategória a kettő.
-
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #185398 üzenetére
"Az viszont, hogy egy rendszernél sokad rangú, hogy a tartalom tömörített-e vagy sem egyszerűen nem igaz. "
Nem értek ezzel a kijelentéssel egyet. Pl.
Az sokkal fontosabb, hogy öt egyforma hangsugárzó legyen, pontosabban ne legyen olyan hangsugárzó a rendszerben, aminek a karaktere elüt a többitől.
Ez lenne az alap, meg az a legfontosabb hogy a center ne üssön el a main hangsugárzók karakterétől.
Ennek fényében mondtam amit mondtam., hogy mellékes, hogy tömörített, vagy sem ha az effekt átsétál egy másik pozícióba és a váltásokat egyértelműen ki lehet hallani.
Nem tudom hányótoknál felel meg a rendszer ennek az "egyformaság" követelménynek, de amíg ez nincs rendben, addig szvsz felesleges rugózni pl. a tömörítésen, vagy azon hogy 7.x.x. vagy 120.x.x. számú hangsugárzóból áll össze a rendszer.
-
mimic1979
aktív tag
válasz
I'am Dony #185206 üzenetére
Már látom... Az exportálásnál megáll... Nem tölti fel. Azért kiváncsi lennék hogy az erősítőbe gyárilag beállított crosover milyen görbével dolgozik. Viszont egy jó kiindulási pont. Ha jól olvastam hogy korrigált görbét kell figyelembe venni, és ahol beesik 0 alá annak a duplájára kell állítani a crossovert?
-
-
válasz
I'am Dony #185110 üzenetére
Javaslatodra végül 17.3 ms lett a befutó, azzal mentem tovább -> Rew EQ, miniDSP HD bemenetre feltöltve, Cavern és MultEQ-X export. Tegnap már nem volt időm, se erőm visszamérni, inkább egy gyors demo sor. Eddig örömködés, köszi a segítséget és türelmet
Amúgy szerintem találok még helyet további szub(ok)nak
VoidXs: PC után ismét örömködés, szerintem így első fülre is jobb mint a MultEQ önmagában. Köszönjük a munkád
Viszont egy furcsaságot vettem észre vagy csak user error. Méréskor kiírta, hogy a sub túl hangos, ha jól emlékszem 5 dB-t kellett volna visszavenni - nem tettem, így mértem tovább. Na valószínű ennek köszönhetően (?) a relatív távolságoknál az LFE sávot vette alapnak és hozzá képest horror "távolságokat" lőtt be. Ugyan így végül a MultEQ-X betöltésnél is. Audyssey panaszkodott is, de figyelmen kívül hagytam. Érdemes lenne újra mérnem és valóban visszavenni az LFE szintjét? -
válasz
I'am Dony #185071 üzenetére
ok ok, na így tettem... végre
Nos, jelen elrendezéssel úgy vélem, hogy a bal láda 21ms késleltetésével érem el a legjobb EQ előtti eredményt. Még a 17ms volt szimpatikus, de aztán ma tovább nyomkodtam és a szerintem a 21ms lesz a befutó. Ha esetleg van egy kis szabadidőd és rá tudnál nézni (vagy épp bárki más csak úgy kíváncsiságból), ide feltöltöttem a mérési fájlt.
Jobb oldalt késleltetve szerintem szörnyű.
Ha esetleg bárki más mást lát benne, ne tartsa magában
-
válasz
I'am Dony #185060 üzenetére
Így mértem:
Denonban szint és távolság adatok alapértelmezettre állítva. Audyssey kikapcsolva, hangsugárzók large-ra állítva (ezzel ugye kikapcsolja crossovereket), csatornakiosztásban csak egy sub beállitva és a végén még Direct-re is kapcsoltam biztos ami tuti.
Mind a két szubon a vágási poti fullra kitekerve, szemre azonos gain poti állás. MiniDSP -ben minden alapértelmezettre állítva, egy bemenet < két kimenet ahogy írtátok. Itt a kimeneteken kaptak még a szubok egy-egy tehermentesítő 15Hz / 48dB -es szűrőt (ami a meredeksége miatt valószínűleg teker a fázison, de gondoltam mivel még eq és mindenbelőtt vagyunk, ez később korrigálható).
REW: A hanggenerátorral és a hangnyomásmérővel kb tizedre azonos szintre hozva a két szub. Innen indultak a mérések. -12dB, 15-140 Hz-ig, 1M felbontással, Denon -25dB-re állítva, Umik1 az MLP-ben, 90°-os fájl betöltve. Bal és jobb szub először külön mérve, alingment tool-ban próbálkozás, majd a virtuális szub hozzáadva. A tervezett késleltetés minidsp-ben hozzáadva, majd visszamérve. Erről az egyik mérésről csatoltam a képet is. Köszönő viszonyban sincs a kalkulált és valós késleltetés, de nem csak ennél. Gyakorlatilag az egész délutánt ezzel töltöttem, de nem találtam a megfelelő beállítást.
MSO: az előkészületek után a leírásoknak megfelelően csináltam 9 mérést, MSO-ba betöltve, minden paraméterezve és már az első 10 perces számolás után is már szép lineáris átvitelt rajzolt. EQ paraméterek kimentve, dsp-be betöltve valamint az ajánlott gain és delay értékek beállítva. Örömködés, hogy jajj, minden szipiszupi, aztán visszamérés után jött az "ó B*ssza még a jó Q anyukáját". Biztos ami biztos, egy idő után minden egyes próbálkozás előtt minden érintett eszköz kapott egy részét, nehogy az legyen, hogy valamit valahol benne hagyok. Játszottam a szubok pozíciójával, de azzal sem jártam sikerrel így mindkettő visszakerült a TV szekrény két oldalára. És persze mondanom sem kell, hogy estére a lelkesedésem kissé alábbhagyott...
Ok. Cavern. Rew-ben a szubok kaptak egy-egy EQ-t, mással most nem foglalkoztam. Dsp-be feltöltve, Cavern indít, 4 ponton mérve, Audyssey MultEQ-X progira exportálva, onnan erősítőre feltöltve... Itt is elmaradt a pezsgő bontás, olyannyira, hogy még rosszabb volt az össz hangzás mint a sima xt32 beméréssel. Már azért is hisztizett a Denon, hogy a Cavern 14,5 méterre lőtte be hangsugárzókat (3,2 m helyett).
Szóval most itt tartok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest