- Fejlődik az okosóra piac, csak visszafelé
- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- iPhone topik
- LG V30 - vezércsel
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Az jó vagy rossz? Tudom, hogy a múlt alapján mi lehet a válasz. A legsikeresebb érában a Ferrari tele volt külföldiekkel, mérnöki szinten főleg britekkel (merthogy az a forma-.1-es mérnökképzés egyértelmű központja). Azóta nagyon ellatinosodtak.
Van egy kis előzetes a várható festésről.
Akit érdekel "Az amerikai álom"; itt a Scott Bennett cikk második része. Scottot betették egy US F1 videóba is. Nem kellett volna; annyira látszott rajta, hogy nem neki találták ki a kamerát.
-
Motion_Blur
félisten
A híres mozgó laboratórium
-
#70869248
törölt tag
Nem muszáj itt lenni, cserébe csak annyit kell tenni hogy el kell utasítani a szponzorok pénzét.
Sokkal kevesebb pénzért is megteszik más sportágakban, ...erre lehet fújni, de amíg az ember zsebre teszi érte a sok millát addig ez fals.
..ez elsősorban meló, lehet élvezni is...bár sztem elég fárasztó. -
hunnylander
őstag
Valahogy el kellett kezdeni, már ezek a rendszerek is többet tudtak volna, ha nem korlátozzák le őket. A KERS/TERS rendszerekben pedig óriási távlatok vannak. Ha engednék fejleszteni, egy idő után olyan szinten lenne, hogy teljesen csak az fékezhetné az autókat.
A mai belsőégésű motorok mit csinálnak az üzemanyagból túl sokat? Hőt, hatalmas hőveszteséget, ami haszontalan és emiatt még hűteni is kell őket. Óriási energiákat lehet visszanyerni ezen hőveszteségből, aminek következménye, hogy idővel az a KERS/TERS motoros F1-es ami ugyanolyan gyorsan fog körözgetni a pályákon, mint a jelenlegiek, negyedannyit fog csak fogyasztani az '1 lityis' motorjával.
És még kecsesebben is fog kinézni, nem üzemanyagszállító tanker lesz.
-
hunnylander
őstag
A gyári csapatok előnyben voltak/vannak integrációban és menedzselésben; tehát a motor ideálisabban van beépítve (még ha minimálisan is, mert több munkát és gondosságot fordítottak erre és jobban egymáshoz van fejlesztve az egész). Például a motorfogyasztás-csökkentő hírek is szóltak olyanról, hogy a légbeömlő nyílás áttervezésével is tudnak jelentősen javítani; ez meg ugye kasztnitervezés is és együtt-fejlesztés. Ilyet leginkább csak a gyári csapat tud.
A másik meg a menedzselés; a jobb csapatok ezt is jobban csinálhatták. Ezek a motorok nagyon komoly szabályzási és beállítási rendszerekkel vannak üzemeltetve, még ha egységes is az ECU, a használatukat lehet jobban-rosszabbul kivitelezni a dolog bonyolultsága miatt. Aztán ez eltérő aerodinamikai mutatók is ráhatnak a motor fogyasztására. Továbbá a versenyeken való kihajtásuk; a McLaren alacsony fogyasztása abból is jöhet, hogy ők pragmatikusan használták a motorokat és előirányozottan sokszor volt alacsonyabb teljesítményen hajtva még versenyen is. Érdekes hogy pl. azt gondolhattuk, hogy amikor a Hungaroringen Alonso kiesése után Lewis üldözőbe vette Webbert, akkor biztos rendesen feltekerte a mocit. A versenyriport szerint akkor is sikeres üzemanyagspóroló fázisban érte utol Webbert, csak az előzéshez tekerhette fel maxra a motort. A csapat gyakran hajtotta a pilótáját, hogy közel határon menjen (pl. Monza, Valencia), de ekkor sem mindig engedte meg neki, hogy maxon legyen a motor, mert tartani kellett a tankolási taktikát. Ha a túlhajtás miatt lerövidül az etap, az se ideális. A pilóta mehet határon takarékos üzemmódban is. Már tavaly is fontos volt az üzemanyagspórolás és a motorkímélés.
Még egy tényező; a motorok nem egyformák teljesítményben és fogyasztásban egy adott márkánál se; ezért miután bemérik őket szelektálják és a legjobbakat a gyári csapat kapja. (Az infók szerint nem olyan nagy a szórás, ha tisztességesen végzi a dolgát a motorgyártó.) Tavaly még az 'A' kategóriás motorokat kapta a McLaren, de idén már csak a B-t vagy C-t.
-
hunnylander
őstag
Az szerintem nem. De egy olyan 210-220 literes lehet, szóval hellyel-közzel valamennyire eltalálná még ha kisebb is lesz (de ezt nem tudhatjuk meg biztosra, nem fogja a Ferrari közölni, ebben biztos vagyok). A 240 sem határozott értéknek lett közölve, hanem egy körüli érték, de én inkább alá becsülnék, mint fölé.
-
hunnylander
őstag
Marad az ezüst-piros, és marad a Vodafone McLaren Mercedes a névben is, a Daimlernek még mindig sok pénze van a McLaren csoportban és több év alatt lesz kifizetve a tulajdonrésze amit visszaad. Ez is a fizetség része, hogy a csapat még kvázi második Mercedes gyári csapatként 'festi magát', habár az ezüst is egy olyan szín, amelyet használt már a McLaren jóval a Mercedes-kapcsolat előtt. A piros szintén csak el lett fogadtatva a Vodafonenal, az is McLaren Rocket Red piros, az meg a logóból jön. Szóval, még a Daimler távozása után is maradhat az ezüst, esetleg kicsit több feketét tesznek az autóra, mert hajdanában is feketével kombinálták az ezüstöt. Talán 2011-től vagy 2012-től jön egy új festés.
-
stvnppp
senior tag
Vagy visszatérnek a fehér-piroshoz. A Voda adja a pirost. Plusz még Hamilton sárga sisakja= Dejavu'
(#5922) PazsitZ
Azt nem fogják most visszahozni, mikor ilyen szoros a mezőny, mert nem lenne több előzés, csak aki az időmérőt megnyerte, az beszorulna hátulra, és ugyanúgy nem tudna előzni, most máshol. Már nem 2005-ben vagyunk, hogy ez így jó legyen (2005 - Suzuka - McLaren vs Minardi) -
JJános
addikt
Nem elég, hogy Gridben is állandóan kilöksz a kanyarokban , itt is kötekedsz velem?
Nem is fogok veled játszani, ha így viselkedsz!Sumi rajongó vagyok! Ha ő autóba ül, akkor neki drukkolok. Most pedig lassan nagypapa korban lesz, és ujabb rekordok felállítására készül.
Amúgy meg az F1-nek szurkolok, és ezen belül a fiatal tehetségeknek.Írteni á mádzsár?
-
hunnylander
őstag
1/4 UK access-re utaltam. Egyesült Királyság; benne vannak (többek között) a skótok és az (észak-)írek. Nem az ujjamból szoptam ki az adatot, hanem a domaineknek van pontos statisztikája; Alexa.com
Autosport.com users come from these countries:
* 24.8% United Kingdom
* 13.2% United States
* 5.5% India
* 4.3% Japan
* 4.0% Indonesia
stb.Biztosra nem tudom, hogy az a Top10 hogy lett összeállítva, de az Autosport Awards-nak van szavazó nyomtatványa, ami a magazinhoz volt mellékelve és az olvasók töltöttek ki. Többféle kategóriában lehet szavazni.
-
#70869248
törölt tag
Sztem simán túlreagálta, ami ott és akkor nem volt baj, de így utólag már nem frankó.
Túl jó helyről rajtolt, túl rosszul, és túlságosan nincs még biztos helye a jövő évi F1-ben.
Sutil Kimi-re figyelt, mivel Kimi meglassult a letört elsőszárny miatt, Sutil erre figyelt, nem pedig Trullira.
Trulli meg észrevette a lehetőséget, azaz hogy Sutil támadható helyzetbe került és támadott...rossz helyen, ...semmi nem volt (egyébként még így is nagyobb valami mint Hamilton vs. Glock Monza-ban).
Emberileg érthető hogy miért volt érzékeny, de utólag, a felvételt megnézve már nem frankó így nyilatkozni szvsz. -
[CS]Blade2
addikt
-
JJános
addikt
Mivel elsősorban F1 drukker vagyok, és hogy ne piszkáljanak, jóval az év kezdete előtt bejelentettem, és most is, hogy kinek fogok elsősorban szurkolni.
Azt ugyanis nem szeretném, ha a jól szereplő csapatnak kezdenék el szurkolni, mert ilyen emberke van sok.Lehet jövőre is váltok, de ha hozzák az általam várt szintet, akko nem. Ettől függetlenül minden F1-es pilótának, és pá csapatnak is szurkolok.
Motin_Blur: Én is köszi a képeket.
-
Pompi
nagyúr
Én is előbbre vártam Q3-ban, ahogy néztem hiába ment 3 (4?) kört ahogy a mérnöke mondta az elején, mert nem javított az első körének idején (de lehet rosszul láttam, majd kiderül ha lesz info).
Q2-ben szerintem mákja (is) volt, hogy az elején kijött és futott egy kvázi gyorsat, mert utána ez sokaknak nem sikerült a piros zászlók miatt. -
proof88
addikt
Az előfordul, hogy leér a pálya bizonyos részein a kocsi alja és ilyenkor szikrázik, szerintem a legészrevehetőbb ez Szingapúrban, ahol olyan fos volt tavaly a pálya, rengeteg szikra volt, sok szegény pilóta meg mit szívhat ilyenkor, ahogy rázza őket a kocsi... nem néztem ma szabadedzést, szóval nem tudom, mennyivel jobb a helyzet, mint tavaly... mindegy, a lényeg az, hogy ilyenektől elvileg nem lesz baja a váltónak...
Viszont elromolhat a váltó simán, ha kicsit nagyobb ütést kap a kocsi alja, ilyenre sok példa volt már a való életben is, vagy ha nem a váltó, akkor valami más... de igen, a váltó tönkremehet és tönkre is szokott menni... de ilyen kis súrlódásoktól nem szokott... kérdés, hogy mennyire volt kis súrlódás a játékban, amit csináltál. -
Szerinte ez már le van játsza a háttérben,ha Massa nem szenved balesetet akkor már régen bejelentették volna.
Kimi el volt nyomva a Ferrariban,Nézd meg,hogy amióta nincs massa azóta állandóan dobogón van,söt futamot is nyert.Látszik rajta,hogy nagyon akar és a csapat is támogatja -
RedWing
aktív tag
Így már 95%, hogy megy a Ferkától. Szerintem.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy hova igazol. A Meki lenne szvsz a legjobb választás.
Szerintem nem lenne probléma a Kimi-Hamilton párossal. Sőt! Egymást fogják ösztönözni.
Szerintem erősebbek lesznek mint az Alonso-Massa páros. Ott ugyanis Massa nehezen fogja elviselni, ha Alonsot támogatják, és ez fordítva is igaz. Ebből a párosból még lehetnek komoly nézeteltérések. Ha pedig egyenlő feltételeket kapnak, akkor számomra nem kérdés, hogy melyikük lesz gyorsabb és stabilabb.
A csapatvezetés meg őrjönghet, mikor az általuk fizetett Kimi elkeni a Ferkát.
Akkor fognak igazán szopni, ha mondjuk a téli teszteken kiderül, hogy Massa nem bírja a terhelést (Ne így legyen!!!). -
#70869248
törölt tag
Pont másként érzem, sztem Massa idegesebben vezet mint Kimi, és én azokat az időszakokat amikor Kimi gyenge versenyeket futott, de ővé volt a leggyorsabb kör, szal én pont ezzel magyaráztam magamban: Nehezen müködnek alatta a gumik, viszont amikor müködnek akkor kijön a gyorsasága.
..és most is azt gondolom hogy a McLaren már Hamilton-é...azaz az ő szája íze szerint fejlesztik, és Hamilton stílusához közelebb van Alonso stílusa, mindketten mozgatják az autó hátulját, és mindketten látványosan rázóköveznek...ezért gondolom azt hogy ideálisabb lenne egy Alonso-Hamilton felállás az autó/versenyző csomag fejlődése szempontjából.
Míg Alonso stílusa és Massa stílusa sincs messze, ezért ebben a felállásban a Ferrari sztem csak nyerhet.
A McLaren-nél Kovalainen-nek szvsz semleges (szemre), közelebb a finom vezetéshez.
Kimi viszont finoman vezet, a McLaren gyengül szvsz egy Kimi-Hamilton felállásban, holott a versenyzőpáros egyértelműen erősebb mint Kovalainen-Hamilton.De ez csak a saját okoskodásom, nem is vitaképes.
Kimi szvsz a Brawn-hoz menne Button mellé, mert ők hasonlóan vezetnek...Button-nak is voltak gumimelegítési bajai, és náluk is nagy az eltérés a két versenyző között (Rubinho-Jenson).
De nagyon hasonló volt a gond a Bmw-nél is, Kubica 'nyersebb' stílusban vezet mint Heidfeld, és ezért Heidfeld-nek voltak is gondjai, valmint a felállásuk sem volt igazán nyerő.
-
#70869248
törölt tag
Kimi jól megy mostanában az nálam is egyértelmű, de én nagyon nem szeretném ha a McLaren-hez menne/jönne.
Jelenleg is az egyik érv a Kimi drukkereknél az hogy a Ferrari-nál elnyomták Kimi-t (ami nálam veri a biztosítékot), és az Alonso példáján kiindulva, ha Kimi-nek nem sikerül a McLaren-s szereplése akkor megint azt kellene hallgatni hogy persze mert Hamilton Mclaren-s nevelés és Kimi-t elnyomják.
...Ezek Kimi drukkerként valszeg nem feltünőek, de semlegesként a falra lehet mászni töle komolyanMeg én egy vidámabb, vagy feszesebb összeállítást várnék. De ennyi..mert abban biztos vagyok hogy Kimi sokkal jobban fog szerepelni mint Kovalainen, és Hamilton-nak összeszedettebben kell versenyeznie ha Kimi lesz a csapattársa.
-
proof88
addikt
nagyon jó!
Én csak most szembesültem a többi verzióval:
GTA 4
Sokféle halál
Counter-Strike-os Magdi anyus halál
Barátok közt - Counter-Strike version - ezen is szakadtam!
És ha már itt vagyunk, ezen mindig szakadok: Jigsaw falls (hosszú verzió) -
#70869248
törölt tag
-
wildrain
addikt
Én a domborúra tenném a kereket, így a rázós rész a két kerék közé esne. Ha régebben kibírták az autók azt, hogy a levegőbe dobta őket a rázókő, mint a Motion által linkelt képen Hamilton autóját, akkor most is meg lehet mászni a domború részt, sőt szerintem inkább könnyítették a kanyarvételt, mert eltűnt a rázóssága. Esetleg a magassága lehet gáz, de majd meglátjuk hétvégén, hogy használják-e vagy sem.
-
Chip
aktív tag
Szerintem is valószinűbb, hogy Gene ruhatárából kapta az overallt, mert a másik 3 Ferraris versenyző ruhája kicsit szűk lenne rá szerintem.
Alonso meg majd kap újjat a Santander-tőlAz F1live.com adatai a pilóták magasságáról és tömegéről:
Fisichella 172cm, 67kg
Gene 175cm, 70kg
Massa 166cm, 59kg
Raikonnen 172cm, 62kg
Badoer 170cm, 58kg
Alonso 171cm, 68kg
-
#70869248
törölt tag
Amennyiben leváltják, akkor ez már eldőlt...és hiába hoz bármit. Amikor a Ferrari-val hírbe hozták akkor is már mikor kiszivárgott...
Alonso-val lecserélve jobban jár a Ferka szvsz. Massa meg végül is amíg nem sérült le jobban állt mint Kimi (jóval), azaz Massa-val szemben lenne igazságtalan Kimi-t erősebbnek kijelenteni.Wild: tom-tom, csak a -győzelem- szó volt halálos
-
Motion_Blur
félisten
Ha a Ferrari nem állt volna le a fejlesztésekkel és hamarabb jöttek volna a jó eredmények... Főleg Button tanárúr jelenlegi teljesítményét nézve, nem lenne nagy munka behozni egy 20-25 pontos hátrányt 4-5 futam alatt. De már késő.
Idén nem Monzában lesz a bejelentés, hanem Abu Dhabi-ban.
-
Motion_Blur
félisten
Az a baj, hogy az első kanyarig nem igazán jelent előnyt a KERS. Valszeg nem is használja majd Kimi, mert ott akkora lesz a tülekedés, hogy nincs értelme + hamar jön a féktáv. Orúzsig vezető részen viszont tolhatja, hogy a kanyart elhagyva tapadhasson a szélárnyékra. Csak két olyan előzés kell, mint amit tavaly csinált az első 2 körben
Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi haladó szinten
- Házimozi belépő szinten
- Vezetékes FEJhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fejlődik az okosóra piac, csak visszafelé
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen notebookot vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Újszerű Lenovo Thinkpad L14 G5 (Gen5) AMD Ryzen 5 7535U 16GB RAM 512GB SSD Win11Pro Gari: 25.09
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B660M i7 13700 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Thermaltake Core X5 GB 850W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB SilentiumPC Signum SG1V TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Commander G41 700W
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 400 Lite 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Eladó ÚJ, BONTATLAN Samsung Galaxy A05s 4/64GB ezüst / 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest