- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Google Pixel topik
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soak
veterán
06 alatt, quaddal jött ki sajnos... 06ban egyszerüen nem mentek a vga-k meg a proci egyszerre, ezért is csak 820/1000 és a prociba is maradt még jo 200mhz.... ha alap vga +magas cpu az lefut, a kettő együtt kimaxolva sajnos nem.... lehet ,hogy a pci-e csatik szorakozásával még nyerhettünk volna valamit, de nem sok esélyt adok neki...mind1... hamarosan beszerzek egy erősebbet
szerk :amugy ha kevés volt a táp akkor a Sárkány vadászos teszben egy bizonyos ponton fagyott ki, képkockára ugyanott
-
Gaboman
nagyúr
8800GT téma: szép dolog a vallás meg a hit, de nézzétek má' meg a számokat (MHz-ek és unitok). nem kevéssel lesz gyorsabb a 8800GT, mint a 2900Pro, persze nem is egymás ellen fociznak...
Igazad van az alap Pro-nál biztos hogy gyorsabb lesz,de a Pro egy XT csak alúl van feszelve,mindegyik megy XT sőt felette is nem is kevéssel.
És azért az XT-nél nem hinném hogy sokkal gyorsabb lesz! -
-
Gaboman
nagyúr
És a tuningról is emlegetik hogy ezek jobban húzható kártyák lesznek mint a 2900XT!
Ezt is nagy érdeklődéssel várom!A configomat meghírdettem,de ahogy le akartak húzni vele úgy döntöttem meghagyom egy darabig!
2900XT 75000Ft adtak volna,nincs egy hónapos a kártyám!
Újonnan meg 90E ft ugyan ez,hát hogy én 75E-ért nem adom az tuti! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem azért számol szűrőkkel, mert elég sok esetben van a shader kódban szűretlen texturára szükség. Az R600-nál az SI teljes értékű FP32-es MAD ALU is, szvsz bele lehet számolni, a G80-nál csak SF instrukciókat tud az SI. Bár az esetek többségében valóban nem általános SLU-ként működik.
Na igen a G80 aszimterikus az órajelek miatt. Bár azt mondta, hogy az ALU:Tex arány az inkább gyakorlati érték, mert elméletben nem igazán lehet pontosan meghatározni, nem tudod belekalkulálni a Texture fetch késleltetését. Gyakorlatban meg kb. oda lőtte be amire te. R600 15:1, G80 6:1.
A D3D9-es módban hozza a HD2900XT AF nélkül a 8800GTX teljesítményét, picit gyorsabb is nála. [L] http://www.gamespot.com/features/6177688/p-6.html[/L]
A HD2600XT is jól szerepel.
D3D10 módban visszaesik a sebesség, de ez egyértelműen driver, mert alapjaiban a kód sem változott amit futtat (egyszerűen más hibára nem lehet gondolni). Szóval ugyanazt a sebességet hoznia kell D3D10-ben, mint D3D9-ben.
Az AF az tényleg érvágás. Az MSAA hardveres hiányát értettem, mert nem lehet használni az új deferred proc. motorokban, de a shaderes képjavítást nem hiszem, hogy egy darabig látni fogjuk, mert az AF-nek nincsenek technikai korlátjai jelenleg. Az MSAA-tól sem búcsúznánk ha működne.
Valamilyen shaderes képjavítást használ az xBox360-on a Gears Of War, elég jól néz ki, csak hát időigényes megírni az algoritmust, a PC-n AF meg lényegében ott van és használható.
Kb. úgy fest a helyzet, hogy AF nélkül 8800GTX-Ultra szint. AF-fel meg 8800GTS szint. Az AA meg már nem lesz hátrány, mert shader power az van a HD2900-ban. Tekintve, hogy 8800GTS640 áron adják és valamelyest korszerűbb a rendszer, mint a GF8800 nem mondanám, hogy olyan rossz vétel. A HD2600XT meg nevetségesen olcsó, szóval ár/értékben már egyértelműen a Radeonok viszik a pálmát. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mikor volt a Demmers interjú a Beyond3D-n elkaptam pár kérdésre privátban Demmers úrat. Azóta is kérdeztem pár dolgot, de nem válaszólt. Ő mondta el, hogy gyakorlatban a G80 6:1, 7:1 körüli rendszer, míg az R600 13:1, 15:1. Elméletben a számítás úgy zajlik, hogy az R600-nál egy 8 címzőt tartalmazó textúrablokk-ra jut 80 SP. Ezáltal a rendszer 10:1 ALU:Tex arányú. A G80-nál egy TPC futószalagon van 16 stream proci és ezekhez kapcsolódik 4 címző, ergo az ALU:Tex 4:1. A gyakorlati értékeknél gondolom beleszól a késleltetés, és az egyéb műveletek. Igazából hihető amit mond, kb. reális képet fest. Meg hát kivagyok én, hogy megkérdőjelezzem az R600 főtervezőjének a állításait. Van bennem egy kis egészséges kétkedés, de mivel az nV hasonló kérdéseimhez nemgyengén erotikusan áll hozzá (értsd: basznak válaszólni), így csak Demmers úr mondókája marad talpon.
Hát a HD2600-GF8600 elég egyoldalú harc.Eleve a GF8600 shader számítási képessége olyan nudli, hogy alapból elveszti a csatát. Függetlenül attól, hogy a HD2600 valamivel gyengébb egyéb területeken.
A kiegyensúlyozottsággal optimális a kártya teljesítménye, ha nem kiegyensúlyozott a kártya akkor nem optimális a teljesítménye. A jövő megoldásai biztos jobbak lesznek bármalyik mai VGA-nál, de a GF8800-HD2900 viszonylatban, biztos jobban futnak a magasabb ALU:Tex játékok a HD2900-on.
Egyre jobban realizálódik, hogy a HD2900 egyetlen ténylegesen gyenge pontja az AF sebessége. -
Tuco Ramirez
őstag
Egyetértek, valóban nagyon jó ötlet a VGA mélyvíz topic!
7600GT: flamelők mindig voltak/vannak és lesznek, a legegyszerűbb ha nem reagálsz rájuk...
Sokszor írtátok, hogy az R600-hoz még nem kiforrottak a driverek. Valójában mikor tekinthető egy driver kiforrottnak? Ha már minden játék hibamentesen fut és kihajtja a VGA max teljesítményét? -
7600GT
senior tag
A számarányok stimmelnek de hogyan számítottad ki?
A VGA mélyvíz topik tényleg nagyon jó ötlet. Csak a sok flémelő hülyét nem kéne beengedni.
Nagyon örülnék ha te és mondjuk Abu85 kolléga nekiesnétek és kifiléznétek a két kártyát illetve, hogy mit lehet majd várni tőlük késöbbi játékokban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nagyon kamu szagú az a 32TMU. A beyond3D-n osztotta nemrég Demmers, hogy a köv. generációban még tovább növelik az ALU:Tex arányt az R600-hoz képpest. Az R600-nek elméletben 10:1 arány van megadva, a késleltetést beleszámolva valahol 13:1, 15:1-nél működik megfelelően, a G80 úgy 4:1-re jó elméletben, gyakorlatban a 6:1, 7:1 a jó neki. A mostani játékok pedig 4:1 ALU:Tex arányúak. Ahhoz hogy a következő években érdemi grafikai fejlődést érjünk el brutálisan kell növelni az ALU:Tex arányt a játékokban, mert a VGA memóriasávszélessége a chipek számítási kapacításához viszonyítva kezd nagyon szűk lenni. A GF9 is veszettül megnyomja az ALU erőt, szóval valamilyen szinten számíthatunk némi ugrásra. Ennek két oka is van, a GPU-k lassan GPGPU-k lesznek, a GPGPU-knál lényegében a számítási teljesítmény számít. A gyártók vélhetőleg a tranzisztort az ALU erőbe fogják verni már a következő generációtól is. A másik ok a memóriától való függés elkerülése. Ha nem nő az ALU:Tex arány akkor a texturázásban kell érdemi eredményt felmutatni, aminek egyenes következménye, hogy egyre nagyobb sávszélesség kell és egyre több memória. A CPU-k már nagyon függenek a memória sebességétől, a GPU-knál lehetőség van ezt a függést ésszerű határok közt tartani. Egy harmadik ok pedig az xBox360 relatíve erős szereplése, a Xenos chip is a magas ALU:Tex aránya épül (kb hasonlóra mint az R600), idővel a fejlesztők nem fognak a PC-re és lényegében legelterjedtebb vagy legerősebb (kinek melyik tetszik) konzolra eltérő elvek alapján fejleszteni. A Xenos a jelenlegi Box-os játékokban texturázási képességeinek a határán van ideje használni a tényleges erejét. A PC-s portokben ez megint a magas ALU:Tex arányú karik felé tereli a vizet.
Minden ésszerű érv az R600 mellett szól, és még az ára is elfogadható. Legrosszabb esetben kaptunk egy 8800GTS 640MB-ot verő karik kb. hasonló árban. Legjobb esetben pedig a 8800Ultrának is van nem kevés félnivalója a közeljövőben.
[Szerkesztve] -
Drizzt
nagyúr
Mert szerinted a reklám az nem úgy történik, hogy fizetsz valakinek valamit, hogy kitegye valamidet valahova?
A két szép szeméért nem fogják kitenni. Persze lehet, hogy a fizetség nem pénz, hanem mondjuk adnak a fejlesztőknek pár konfigot, ilyesmi, de a lényegen nem változtat. Kölcsönösen előnyös üzlet. -
keIdor
titán
Én csak a Lost Planet és hasonlókra gondoltam...
Bioshocknál pl. ott virít az elején a szép új Nvidia logó, de mégis jobban megy az egész Unreal Engine 3 ATi R5xx-eken, mint a G7x-eken. Én csak a Lost Planet-re gondoltam, mert ott azért nagyon látszik az NV pénze...
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vec féle egység egy órajel alatt ugyanazt a műveletet végzi az adatokon. Float4-nél pl. mind a négy komponensen mondjuk MAD-ot. Szuperskalárnál más utasítás is végezhető az adatokon egy órajel alatt
Az 8PIN csak a mesében 150W, az inkább valahol 100W körül van. Feltételezve, hogy 2A-t elbír a vezeték. -
-
-
Tuco Ramirez
őstag
Látom vágod a témát.
Én csak egyszerű gamer vagyok, ehhez nem nagyon tudok mit hozzáfűzni. Legfeljebb annyit, hogy amikor először tesztelték a 8800GTX-et itt a PH!-n, akkor a szintetikus tesztek bődületesen nagy különbséget mutattak ki az előző generációs kártyákhoz képest, a valós alkalmazásokban (konkrétan a játékokban) azonban átlag ''csak'' 50%-ot vert rá a régi csúcs VGA-kra. Szerintem itt is valami hasonló fog történni, de erről úgy is csak találgatni lehet amíg ki nem jönnek az új, DX10-re írt játékok.
A DX 10-nek is ki kell még forrnia magát, nem is szólva az első generációs DX10 kártyákról, amelyekben ráadásul úttörő architektúrára épülnek. Igazából az lenne a furcsa ha minden klappolna...
[Szerkesztve] -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szépen megnyírtad.
Amúgy ha levágunk egy Texture blokk-ot, akkor lényegében kötelezően ki kell szavazni 16 szuperskalár shader egységet, hiszen sorba vannak kötve. A 256bit-es memóriabuszt leosztjuk 8 megállóra.
A paraméterek szempontjából a vázolt chiped: (HD2900XT zárójelben)
Memória-sávszélesség - 64 GB/s (105,6)
Háromszög feldolgozás - 900 millió/s (742)
Elméleti számitási teljesítmény - 432 GFLOPS/s (475)
Pixel Fillrate - 7200 Mpixels/s (11872)
Z Fillrate - 14400 Msamples/s (23744)
Texel Fillrate - 10800 Mtexels/s (11872)
Textura mintavételezés sebessége - 54000 Msamples/s (59360)
Szvsz túl erősnek tűnik Shaderben. Inkább a 800-850MHz-es core órajel az elképzelhetőbb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Reklámblokkolók topikja
- Path of Exile (ARPG)
- Autós kamerák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Háztartási gépek
- Videós, mozgóképes topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával l
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest