- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Habugi
addikt
-
stratova
veterán
válasz
keIdor #17305 üzenetére
Ez jó Pa$cal vs. Polari$, La$ Vega$.
Füles... a 980Ti a csúcs Maxwell lapkára épül 6 GPC-vel, 2816 ALU-val 96 ROP-pal; 1080 a felső kategóriás 4 GPC-s lapkára 2560 ALU-val 64 ROP-pal. Ahol 1080-nak előnye van, ott annak zöme a lényegesen magasabb órajelből fakad, de előfordulhat olyan szituáció is ahol pl a 256 bit miatti 320 GB/s sávszélesség limitál, noha ez DCC-vel részben kompenzálható. Itt az IPC nem megy sehová.
-
#45185024
törölt tag
válasz
keIdor #17231 üzenetére
Hogy mondod nem hallom ?
)
Ha akartad átalakítottad ésssss ?
Az a kivágás a legkirályabb benne -
cyberkind
félisten
válasz
keIdor #17231 üzenetére
A kisebb csíkszélességet én a fogyasztásra is értem, és a 290/X gondolom nem 180-at evett.
A tuningot így el is lehet felejteni aki így akarja majd használni, kérdés a FE vajon tényleg megkapja a "rendes" hűtést.90%-on mintha a porszívót zúgatnám, sajnálom aki régen ilyet vett, halál a fülre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #17055 üzenetére
A dadogás attól jön, hogy állandó a vertikális szinkron. Ez nem a gyártók hibája, hanem az alkalmazásé. Amint 60 fps-ről leesik akármennyire picit az fps akadni fog egyet. De az MS ezt már megoldotta. Go Windows update és leszedi a két új flipchain API-t, ami ezt kijavítja. A Forza 6 Apex erre tartalmaz már egy implementációt is, ha frissíted az alkalmazást. Probléma letudva.
Igen, mert az AMD-n ütközött a hapsi. Ez egy játékbeli bug, ami ütközésnél előjöhet. Szintén javítva lett egy javítással. Ezek a dolgok a DX12-vel nem kizárhatók, mert a meghajtó már nem játszik szerepet, így az alkalmazásfejlesztő elronthatja a menedzsmentet. Nyilván ennek az előnye, hogy olyan, hogy képi driverhiba nem létezik többet, de a hátránya, hogy az alkalmazás oldalán kell megírni hibátlanra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #17052 üzenetére
[link] - Forza 6 Apex DX12 390 vs 970.
Valójában az architektúra nem annyira fontos. A GCN1-2-3 között elég sok különbség van, de a lényeg az, hogy az alap, az ALU:Tex arány, a regisztertár, a gyorsítótárak kapacitása megegyezik mindhárom verzióban. Ez okozza azt, hogy a GCN1 is fejlődni tud még ma is, mert a multiprocesszor struktúrája nem változott meg. Az NV és az Intel is ilyen eltérésekkel dolgozik, de ott a főbb gond az, hogy a multiprocesszorok mindig változnak, mert nem találják az optimális arányokat, vagy az optimális arányra nincs elég tranzisztor, stb. Ez tesz be a programozóknak, és nem az, hogy az egyik Kepler, míg a másik Maxwell.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #17042 üzenetére
Most nem értelek... miért nem egy Nano-t hasonlítunk egy 980 ti-vel? De így sem egészen fair az összehasonlítás, mert a 980Ti-n a fogyasztáselőny az egyszerű, hardveresen butább felépítésből fakad, amit nem tud a másik oldalon a HBM teljes mértékben kompenzálni. Azért azt nem árt észrevenni, hogy tudásban egy Fury/Nano GPU-ja minimum a Pascal szintjén van. És nincs ingyen a beépített nagyobb tudás fogyasztásban.
De ugye ez egy elég régi, sokszor áttárgyalt téma...
-
sayinpety
tag
válasz
keIdor #16686 üzenetére
Hiba csak PC reszesedest szamitani. Cross-platform fejlesztesnel PS4+XOne+PC reszesedes szamit. Ha csak PC szamitan a NVre optimalizalnank, am console miatt GCN fontosabb.
NV kicsit panikol. Ma sok penzzel tamogatnak a Nintendot, ha Tegra kerulne az NX handledbe. Nintendo elgondolkodott rajta. Visszavontak a programmer's guideot. Bizonytalan mi lesz. Halottam, hogy NV evi 100 million dollart kinal a Tegra melle. Velemenyem szerint jo ajanlat. -
Puma K
nagyúr
válasz
keIdor #16669 üzenetére
Nem tudom de az AMD-nél valami furcsa perverzióból adódóan RTS játékokkal demozzák a technológiai "fejletségüket" (mint anno a Battle Forge volt DX10.1-gyel) ami a "majd", "egyszer", "talán", "esetleg" és a "ha" keretek között megragad és a gyakorlatban és a mában/jelenben (de még a jövőben sem igazán) nem érződik az a plusz.
Az Nvidia-nak meg valahogy jobban ment és megy a jelennek tervezni videokártyákat amik helytállnak a mában és a jövőben. Náluk valahogy tudják azt, hogy az emberek akik nem Intel IGP-vel játszanak, azok néhány évente cserélnek hardvert és akkor elég meglépni adott évenként a fejlesztést.
-
#45997568
törölt tag
válasz
keIdor #16466 üzenetére
Inkabb ennek orulj mont morgolodsz itt mint az oregemberek
Gigabyte & Galax – 2Ghz Factory Overclocked 1080s On The Horizon
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #16453 üzenetére
Nyilván nem. Elsődlegesen azért, mert a partnerek már jelezték, hogy kifejezetten tetszik nekik, amit a Polaristól és a még be nem jelentett GPUOpen holmiktól láttak. Nem tűntek frusztráltnak. A Computexen ki lesz rakva számos modell.
A Polarisról ugyan senki sem beszél, de a GPUOpen tényleg érdekes irányt vesz azzal, hogy gyakorlatilag megengedi a fejlesztőknek a konzolos optimalizálás PC-re hozását. Bár ennek meglesz az az árnyoldala is, hogy a konzolos kód csak AGS-en működik.(#16456) Keldor papa: Csődbe mentek volna, mint a BFG. A váltással ezt kerülték el.
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
keIdor #16391 üzenetére
Van benne igazsag, de pl. a G1-eket lehetett feszelni, de biztos voltak mas kartyak is, csak kerdes, ha okos a megoldas, ha nem, milyen az eredmeny valos ertelme, mivel sokkalta limitalobb a GPU.
LN2 az playersnek valo
Szerk.: Igen, az ár se utolsó - 980Ti-nél is ~40-50-el volt dragabb egy custom (pedig lehet csak a hutese volt custom).
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
keIdor #16389 üzenetére
Igen, de meg a 780Ti be belefert, aztan azota semmi. - Egyetertek azzal, amit valaszoltal bombi-nak.
bombibmw:
Refet nem szabad, ez igaz. Csakhogy most ugy tunik nem lehet rossz megoldas, szerintem, ha ketto van foleg nem (vaporral persze). De nyilvan a legjobb a viz, az alatt pedig jok a refek ugyan ugy, okos BIOS-al plane.
De ahogy latom, sikerul az arazassal megoldaniuk, hogy meg veletlen se vegyen, akinek nem kell az SLI. Customokban azert a tapkor eleg eros szokott lenni es mar varom az AIO-s eredmenyeket. 200+ lesz a 1080 bőven, annyit nem ér, csak ne legyen "memory leak" a 1070-en.Leginkabb igy is az orajelek szorasa erdekel, mert kb. annyi az ossz fejlodes, aztan ha mehet bele 2k akkor eros lesz, ha nem, akkor annyira azert nem.
-
#45997568
törölt tag
válasz
keIdor #16343 üzenetére
Eros csusztatas a +50, van az +110-150 is (kartyafuggo persze, nalam 130-nal megall), ergo amit allitottal nem igaz. OC Dream-nek ettol meg nehez nevezni, ez igaz, bar ez sem szemelyes tapasztalatod, igy az ervelesed tobb mint erdekes, bar reszben helytallo
A tobbi nem erdekel, nincs Duo-ja senkinek a jelenlegi informaciok alapjan itt a forumon, Roy-nak meg lehet a sok NV-s elektrolit ment az agyara most tisztul. Szerencsere jol halad a rehabja.
(#16342) Szaby59: egyszeru, mint marketinges nem fog ott ulni es nezni ahogy egy rivalis ceg marketingje kibontakozik, hanem valahogy bele kell folyni es lassitania, megallitania azt a folyamatot, teljesen normalis marketinges huzas ez is, bar Roy a marketinges neki kell tudnia, talan van ra valami mstrageiajuk, talan nincs.
Eddig a pirosak lettek szapulva hogy "nagy a fogyasztas", meg "jol futi a lakast", meg "kenyerpirito"... Sokan ezekre a fogyasztasi adatokra mereteztek tapokat, mint ahogy en is. Most hogy ez sem lesz erv a pirosak termekei ellen, igy akik a tapjaikat tulmereteztek es nem kivanjak lecserelni azok vehetnek tobb kartyat is ellensulyozni ezt az eleg jelentos elorelepest. Meg 4 kartya jol nez ki levizezve, foleg ha AMD-s
-
válasz
keIdor #16294 üzenetére
és tudni fogja a gpu is,meg használni fogja az user is, vagy maradunk továbbra is az fhd@60/75/144Hz rangeben?
félreérthetően fogalmaztam. nem képregényt akarok nézni továbbra sem játékok helyett. a fejlesztők meg rohadt hamar hozzá fognak szokni a megnövekedett teljesítményű hardverekhez. az nvidia meg nyilván segít majd nekik ebben továbbra is, elvégre most kell lekaszálni a piacot.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #10730 üzenetére
Azért ne ugrjunk ennyire nagyot hirtelen... A GDDR5 abszolút maximuma a 8Ghz jelenleg. Az 512bit is elég macera, és 512bites PCB-t sem csinált még senki tudtommal 8Ghz-es GDDR5 alá. Ezenkívül az 512bites busz elég torkos, mivel sok memórialapka kell hozzá, rengeteg vezetékeléssel.
Szóval ha versenyképes termékben gondolkozunk, akkor kelleni fog valami komolyabb, mint a GDDR5, legalábbis a csúcskategóriában.
-
füles_
őstag
Honnan tudod hogy olyan jó lesz a Pascal?Szerintem késni is fog,ha tényleg GCN tudása lesz akkor nagy valószínűséggel többet is fog fogyasztani.Ugyanolyan pofáraesés lesz mint a Fermi.Persze ez csak az én véleményem.
Most jönnek a vérbeli NV fanok akik hősiesen beállnak az NV elé és megvédik.
-
HSM
félisten
Olyanom van. [link] Ráadásul 72hz-en, úgy még gyorsabb. De nyilván meg se közelít egy jobb, 144hz-es TN-t.
24" teljesen jó filmezni, ha pici a hely....
(#8908) cyberkind: Kicsi a szobám, nagy TV be sem férne. No, meg mivel egyáltalán nem nézek TV-t csak filmezek, meg néha pár sorozat, így túlzottan ki sem lenne használva.
Ellenben a kalibrált 24"-os IPS-en kb. mindent meg tudok csinálni, amire szükségem van.(#8909) TTomax: A coating nem az IPS sara... Sokan le is áztatták, és kész is volt a gyönyörű tükrös IPS.
Amúgy az újabbakon már nem olyan erős, régebbi DELL-eken volt nagy divatja annak a brutális matt rétegnek.
De nyilván, mindkét technológiának megvannak a jellegzetes előnyei/hátrányai, sajnos. -
HSM
félisten
Azon a részen mit nem lehet érteni, hogy valakit zavarnak a betekintési szög függvényében kisebb/nagyobb mértékben elmászó színek, valaki meg észre sem veszi?
Én szeretek izegni-mozogni a gép előtt, és eszement mód utálom, ha az elvileg homogén színbe árnyalatok "keverednek". Vagy ha elcsúsztatja a TN a "gammát" (az szokott lenni függőleges irányba). Nem, köszi, maradok az IPS-nél.
Én ezt szeretem: [link].
Így tudok olyan egyszerű dolgokat csinálni, mint pl. barátnővel filmezni úgy, hogy nem kell a nyakamban ülnie.... -
HSM
félisten
Hát, érdekes egy elgondolás ez az asztalos G-sync...
A notimban tudom, hogy kritikán aluli a panel (mondjuk 14" méreten 1600*900 pixel nem rossz) viszont az asztali monitoromban eléggé jóféle panel volt.... Mind1, a Prad.de képéről is látszik, amit linkeltem, hogy bár valóban jobb valamivel, mint a régiek, a jelenség kevéssé meglepő módon ugyanúgy érinti, mint bármelyik másik TN technikásat.
Egyszer ha megszokod a szép fix stabil színeit egy IPS-nek, utána már nem fog tetszeni a TN...Ez van... Pedig a sebességének örülnék, elhiheted....
(#8894) TTomax: Az ULMB jó dolog, de mivel egy hardveres technika, ami nem is kompatibilis a G-sync-el, így továbbra sem egészen értem, ez most hogy jött ide.
Amúgy ezt a monitornak kell tudnia, és akkor megy Radeonnal is. Pl. van ilyen technikája a BenQ és az Eizo-nak is. De ha nem tévedek, a sima LightBoost is megy velük, ami ugyanezt csinálja, mint az ULMB.
-
HSM
félisten
Ennél a képnél nincs többre szükségem.
[link]
(#8878) TTomax: Nézd, ha van kis affinitásod grafikai dolgokhoz (én pl. fotózom), akkor látod, hogy mennyire nem pálya egy TN monitor. Folyamatosan másznak el a színei, akármit csinálsz. Mint írtam, ez van, akit zavar, van akit nem. Engem piszokul zavar.
-
HSM
félisten
Jelenleg ha akarnák se tudnák jobban optimalizálni, mivel az az optimális, ha nem törölsz a VRAM-ból, csak a pályatöltések alatt, amiket meg minimalizálni kell. Mi lesz ebből? VRAM zabáló játék. DX12 alatt viszont közvetlen memóriaelérés lesz, nem fog beakadni, ha törölsz, végre memóriamenedzsment is lesz, nem csak telepakolás, hanem végre a felesleges tartalom is törölhetővé válik.
Mellesleg ezzel a pályatöltések is eltüntethetőek.
Lesz azért itt sok kis csoda, bár nem biztos, hogy egyből.
(#8589) miklosss2012: Nagyjából igyekszem csendben maradni, unalmas az ellenszél néhányaktól, no, meg van jobb dolgom is mint a PH előtt bosszankodni miattuk. Bár az utóbbi napokban egész jól el lehetett beszélgetni szinte mindenkivel.
-
HSM
félisten
4GB egyáltalán nem kevés, ha értelmesen van használva. DX11 alatt is azért kell a borzalmas irreális nagy memória egyes játékok alá, mert nem törlik a felesleges dolgokat, mert nincs rendesen megoldva, megakasztja a játékot, így a fejlesztők leginkább elkerülik a törlést, és csak pakolnak, paklolnak befelé mindent...
A HBM1 Fiji tapasztalatok az AMD-nek fognak versenyelőnyt adni, nem a konkurenciának.
(#8583) Asbee: Ez ám a megszakértés!
-
HSM
félisten
A HBM2-nek ott kéne kezdődnie, hogy megvalósítasz egy egyszerűbb, HBM1 dizájnt.
(#8554) miklosss2012: A "csonthülye" 980 Ti-ben nyers grafikai erő eléggé bőségesen van, és a DX11 driverük is gyorsabbnak tűnik... Nem véletlen húzott most nagyon bele az AMD is a driverfejlesztésbe...
A DX12 összecsapások viszont még érdekesek lehetnek néhány hónapon belül, sok szempontból is.
Gondolom, nem kell leírjam, melyik kártyák megerősödésére számítok. -
Televan74
nagyúr
HBM2 még senkinek nincs.Amit a NV mutogat az csak egy műanyag makett.De nem is kell az NV -nek kapkodnia.Csak majd állni a HBM2 -es csekket.Mert ugyan is ha jó lesz nekik a HBM2 ha nem,akkor is ki kell fizetni a cégnek.Bár az NV -nek belefér a költségvetésébe ez a kockázat.
Az AMD -nél meg Lisa Su -nak a meglévő nem jó minőségű munkából kellett elfogathatót csinálnia.Majd talán a következő szérián már meglátszik az ő munkája is.
Én karácsonykor nem szívesen veszek egyenlőre Fiji-t, inkább a 980Ti -re teszem le egyenlőre a voksomat. -
HSM
félisten
Így interposer nélkül "wireless" bekötött HBM memóriával túl sok félnivalója nincs egyik AMD GPU-nak sem... Mivel is szoktak jönni az Nv-sek? Hogy nekik a MOST kell, nem ígéretek? Tessék megnézni MOST, kinek van működő, piacképes HBM-es terméke. Ehhez képest ezen az elméletileg Pascal próbapanelen meg csak dísznek van a GPU mellett a memória....
Azt se felejtsük el, nem olyan könnyű a semmiből összerakni egy ütőképes, jól működő architektúrát, és az AMD már évek óta polírozza a GCN-t... Szóval az eddig látottak maximum némi kacagás kiváltására voltak jók az Nv-től....
-
HSM
félisten
Nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz idén ilyen játék... Abu írta valahol, hogy év végén jön az új Frostbite motor pl., de az AOTS is halad, elvileg hamarosan benchmark is jön belőle... [link]
Ami a memória sávszélességet illeti, neked is ezt tudom mutatni: [link]. Nem csoda, hogy nem profitál a sávszélből sem a Hawaii, sem a Fiji, sem a nagyobb NV-k nem profitálnak a 300GB/s feletti sávszélességükből, ha a játék 100% GPU használat mellett megelégszik kb. 100-160GB/s-el egy 290-es GPU esetén... Ezt a GTX970 is kirázza a kisujjából...
Ugyanakkor ha nagyobb mértékben megnő a GPU kihasználtsága a DX12-vel, akkor ez a sávszélességigény könnyen a többszörösére nőhet...(#8276) gbors: Ezzel pontosan tisztában vagyok.
Pontosan, ahogy írod egyfelől picivel jobb a sávszélesség/számolók aránya, másfelől számold bele azt is, hogy a 1,5-ös szorzó nem kevés. Ez a sávszélesség így már versenyképes a piros oldal felsőházával, tehát bár arányaiban nem sokkal több, ezt már nem nevezném szívószálnak.
Arányaiban nézve a GTX960 sem jobban szívószál, mint a GTX980, mégis úgy gondolom, ott fog először fájni, ha majd elkezdi a memória éheztetni a számolókat.... Pláne, a mostani, 70K-s áráért.... -
HSM
félisten
A 980 250GB/s-je nem lenne rossz, ha nem azon az áron adnák.
A rivális 290X-ek kis tuninggal 40%-al többel gazdálkodhatnak, jóval olcsóbb ár mellett. A 390-ek meg még ennél is többel.
(#8270) monosz: Nézd, én csak beszélgettem a témában pár fórumtárssal. Nem tudom, ez neked mitől lett "szánalmas vergődés", meg okítás, meg térítés, de igazából túlzottan nem is érdekel.
Normális felfogású ember helyén tudja kezelni a másik ember véleményét, és akkor nem bántja meg.... -
Muerte
addikt
-
Venyera7
senior tag
-
FLATRONW
őstag
Ez igaz. Azonban hogyha a két technológiát hasonlítjuk össze, akkor érdekes dolgokról árulkodnak a számok.
Alacsony fps mellett a számok alapján talán még érdemesebb használni a sima V-syncet, mint a FreeSyncet.
Ebben az esetben pedig az említett ghosting is eltűnik.Magasabb fps mellett pedig talán jobb megoldás a V-sync, mint a G-Sync.
Az új játékok egyre alacsonyabb fps-t fognak produkálni és ezt sajnos a FreeSync nem fogja megoldani.
Ellenben a G-sync ki fogja tolni a hardver használhatóságának idejét.Legalább most már azt is tudjuk, hogy miért 40 a FreeSync alsó határa. Minél alacsonyabb az fps annál rosszabb a hatékonysága.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A user választása mindegy. Itt sokkal nagyobb probléma lesz a fejlesztés. Senki sem fog két technológiára teljesen külön fejleszteni, tehát az lesz, hogy választanak egy panelt és ahhoz rakják a vezérlőket. A gond itt annyi, hogy ha a panelt a FreeSync/A-Sync-hez igazítják, akkor G-Synchez nem jó, és fordítva. Ez igazából az Acert és az ASUS-t érinti, hiszen ők tartják még a G-Sync bástyáját. A többiek már csak A-Syncre fejlesztenek. A kérdés az, hogy az NV átvállalja-e az Acer és az ASUS G-Sync R&D-jét, vagy az már nem érné meg, és akkor hagyják őket is futni, amint lesz DP 1.2a-s palettájuk.
-
HSM
félisten
Szerintem maga a Fiji-re igaz az állítás. Viszont a jelenlegi AMD-driver, amivel teszteltek, rendszeresen és látványosan visszafogta, főleg FHD-ben. Nem véletlen, hogy már 1440P-ben is sokkal jobban szerepelt, ahol kevésbé limit a driver gyorsasága, 4K-ban pedig simán hozta, amit kell még így is.
Amúgy Abu szvsz a nextgen játékokra értette azt a hsz-t, de elég félreérthető a fogalmazás, ez tény.Azt a 33%-ot nemcsak ABU-tól hallottam, hanem másoktól is.
Amúgy ez a nem játékra készült duma hatalmas kamu. Ha nem játékra készült, nem is értem, minek raktak bele ROP-okat, textúrázókat, geometriai processzorokat, amiknek csak 3D grafikában van bármi jelentőségük.
Azt nagyon is le akarták hozni ide, csak nyilván jobban eladható volt prémium áron a GTX680, ha nem várt senki a nagyobb gamer Keplerre... Dehát ott is biztos csak nekünk játékosoknak akarták a legjobb élményt.(#7302) Casanova*: A lassúcska belső regiszterek.
-
Whysperer
addikt
De nem velük kell foglalkozni.. Hanem azzal ,hogy ugye most 11-be és ezzel a felépítéssel vannak a NV-k viszont ugye valamit csak nem csinál rosszul az AMD mert ugye amit az AMD fejlesztett a Hynixxel közösen HBM memóriás dolog .. annak a utódjával jön az köv AMD meg a köv. NV is!
Mi is hallunk a munkahelyen ezt is meg azt is. pedig mi rendszeresen gyártunk Cinematicot mint írtam játékokhoz... szóval közöl nem lehet mert titok tartás kötelez és a titkos ügynök poént ne süsétek el mert nem vagoyk az. Viszont directx 12-ről érdekes dolgok vannak NV meg AMD odlalról is. annyira ninc smessze mivel a e3 után megjelenő játékok majdnem 50%-a már érintett fog lenni a 12-be.. Ugye azért a többség nem fél évre tervez VGA szinten.
Nekem leglaábbis tetszik az NV meg az AMD jövőképe 2016-ra... ha nem is erősebb ,de Én azért mondok egy köszönetet az AMD+hynixnak.. a jövőre nézve.
-
HSM
félisten
Azért az is nagyon látszik, hogy az olló most a Maxwell-nél nyílt nagyon ki. Azt is érdemes látni, hogy a Maxwell gyakorlatilag sehogy sem illik be a korábbi VGA-trendekbe, ugyanis gyakorlatilag a 28nm-re beragadt gyártástechnológiának, és a DX11 hosszúra nyúló kifutásának köszönheti létét és előnyét.
Én mindenesetre nagyon kíváncsi leszek, mit fog hozni majd a DX12 és mikor, szerintem az egy komoly életet lehelhet az AMD jelenlegi, Maxwell-ek és DX11 mellett sajnos csak mérsékelten versenyképes portfóliójába. -
-
proci985
MODERÁTOR
igazabol belegondolva a 390xen tobb memoria van mint a 980on, picit lassabb, picit tobbet fogyaszt, de cserebe olcsobb.
vegiggondolva multigpura (ami mondjuk mostanaban nem jo otlet) a 390x jobb lehet. CFet szoktak szidni, de jellemzoen ahol baj van az egyik multigpus rendszer alatt, ott a masikkal is lesz.
egyebkent meg megintcsak, picit olcsobb, picit gyengebb a 390x, szoval ez meg akar jo vetel is lehet. foleg, ha a gyari hutoket nem kell szinte minden szerianal cserelni, mint a 290xnel. plusz ez nekem 290x tulajkent termektamogatast is jelent, ami megint nem rossz dolog.
megfeleloen arazva a 390(x) is lehet meg versenykepes, ha nem szurjak el megint a hutest. a 290xnel ez ott bukott meg, hogy nekem pl 150 euro volt a vizesblokk a kartyara, annyival tobbert meg akcioban mar a 980 G1et ki lehet fogni. persze, vizesblokk, csak a Maxwellre felesleges a viz.
290xnel sose a nyers teljesitmenye volt a problema.
-
schwartz
addikt
de nyugaton egy sima munkás 1-2 heti nettó bére[
Mindegy mennyit keresel, ezt nem lehet igy elbagatellizalni. Mar csak elvbol sem. OK, hogy nem vagja oda az egy ket heti netto bere de ha mar tobb helyre kell adni hasonlo osszeget havonta, akkor meg kell huzni valahol egy vonalat, nem? (vagy nem, de az mar mas tal teszta
)
-
HSM
félisten
Ez a "korábban eladja kevesebb bukóval" ez nálam sosem működött igazán. Ahogy írod, így 3 év alatt nem egybe adod ki a 150 000-et, hanem 3 részletben. Végülis, kis szerencsével annyiból jobb, hogy tényleg mindig aktuális technikán játszol. Viszont ez nem kevés pénz.
Nekem ezzel van a gondom, 3 év alatt rákölteni csak VGA-ra 150 000-et, elég meredek nekem, és akkor még nem vettél egy játékot se.Ami a nyugati béreket illeti, oké, az tény, de azt is számold bele, hogy ha nem a híd alatt alszik és fénnyel táplálkozik, akkor máris minimum egyhavi spórolás az az 1-2 hét.
-
HSM
félisten
Hát igen, a szkepticizmus érthető.
Mondjuk nekem csak annyiból sántít ez az egész, hogy ennyi pénzt miért adna ki bárki egy ilyen kártyáért, ha nem azért, hogy pár évre ne legyen gondja ilyesmire? Persze, lehet én gondolkozom rosszul, de ha 200 000+ HUF-ot ott kéne hagyjak a boltban, akkor minimum 3 évre elvárnám, hogy a kávém is ez főzze reggelenként.Akár Nv, akár AMD kártyáról is legyen szó.
Anno 57 000 forintért vettem egy hónaposan egy referencia 5850-et, 3 évig mindennel tudtam játszani, közel maxon jó FPS-el. 3 évesen 24K-ért ment el, maximálisan meg voltam vele elégedve. Nálam ez lenne egy VGA ideális életútja. Úgyértem, ami nekem is jó, és nemcsak a bőröket húzzák le rólam. Az oké, hogy ~60K-ért 3 évig jó volt, de hogy egy 200 000 forintos terméknél ne jusson az ember eszébe, hogy mi lesz egy év múlva, az nekem kicsit fura.Természetesen itt nem számoltam azon szerencsés réteggel, akik a "nem számít a pénz, mindig a legjobbat akarom" csoportba tartoznak, de ott nyilván nem a racionalitás a vezető elv.
-
HSM
félisten
Mint már írtam, ezeket az új drivereket már többen próbálták a 290 tulajok közül, jó eredményekkel. A "csodadriver váráson" amúgy én is csak a fejemet szoktam fogni ne aggódj, a továbbiakban sem szándékozom lesüllyedni arra a szintre.
Én nem gondolom, hogy az Nv driveres részlege aludni fog, viszont úgy gondolom, az Nv DX11 alatt tapasztalható driveres előnyének jelentős része abból fakad, hogy többszálúsítva van a driverük, míg az AMD korábbi driverese koncepciószerűen nem. Most ne menjünk ebbe nagyon bele, elég annyi, hogy mindkét elképzelésnek megvan a maga előnye és hátránya. Szóval az új win10 driverben az AMD is többszálúvá tette a feldogozást, ami a jelnelegi programok és processzrok felépítése mellett jó döntésnek gondolok. Ebből én azt gondolom, hogy többé kevésbé fel fognak zárkózni az Nv-hez driveres oldalról DX11 alatt, ami a sebességet illeti, mivel ezzel el fog tűnni a legnagyobb lemaradást okozó tényező. Ezt pedig most nem találgatásnak szántam, csak némi magyarázatnak, miért gondolom azt, amit. Az Nv már nem fog tudni csodát tenni, már többszálú a driverük, nem tudják újra többszálúvá tenni, ha már az.
Ami a ROP-okat illeti, van benne ráció, amit írsz, a 64 ROP kicsit kevés egy Titan-X-hez képest. Ugyanakkor azt is vegyük figyelembe, hogy főleg VR és a DX12 szempontjait figyelembe véve készült a kártya. Oda viszont elég lesz, ahogy nézetem a teszteket 4K-ra is, és nagyobb haszna lesz az izmos feldolgozó motornak és a villámgyors memóriának.
Persze, világos, hogy jobb lett volna kicsit több ROP, de figyelmbe véve, hogy így is kihasználták a mérnökök a HBM mellett elérhető maximális lapkaméret 99,3%-át, szerintem jó munkát végeztek. -
Locutus
veterán
Vagy szentül meg vannak győződve róla, hogy közben az nv driver részlegének emberei sötét autókban nagy pénzes kofferekkel járják a játékfejlesztőket, hogy amd-n szarul fusson ugyanaz
Pedig mekkora csinnadratta volt itt... talán egy éve, hogy most aztán az AMD milyen durván oda teszi magát az AAA címek mellé... eredmény? Zéró. -
HSM
félisten
Nézd meg az Abu-posztot, amire írtam, és világos lesz. [link]
(#6783) gbors: Vitán felüli, hogy a halkabb/hűvösebb valós vásárlói igény volt. A sajtó hibáját abban látom, hogy ezt úgy tálalták, hogy ez azért halkabb, hűvösebb, mert egyszerűen jobb, modernebb és kész, egy mukk nem volt arról sehol, hogy ennek esetleg még meglehet a böjtje.
Hogy kit érdekel a -33%? Hát, ha mondjuk lenne egy Titánom, amit 1000 dollárért vettem bő egy évvel ezelőtt, igencsak érdekelne, hogy úgy indítom a DX12 érát, hogy -33% sebesség.
Nem olcsó játékszerek voltak a 780-ak sem.(#6787) mcwolf79: 4,4Ghz-es Haswell i5-el, és 16GB 2133MHz rammal is igencsak érződött a Mantle előnye. De persze, ilyenkor jön az az Nv-mantrra, hogy az AMD biztos direkt butította le a DX módot.
-
sixpak
nagyúr
Két analfabéta paraszt....hihetetlen a rengeteg feliratkozó, van honnan tanulni az embereknek.
Amúgy a videót nem nézem meg, láttam néhány régebbit...gyalázat.Szerk.: ez volt az a tahó, amelyik valami cpu hűtő összetörésével lett népszerű (nyilván csak a fogyatékosok közt), igaz?
-
HSM
félisten
Ezzel nem értek egyet. Mármint, hogy odébb van még a DX12. Bár itt a fórumon sokan cserélgetik félévente/évente a VGA-jukat, ez se nem racionális, se nem anyagilag egy jó dolog. Persze, aki ilyen, annak mehet az Nv. Ugyanakkor, ha nem csak max egy évre tervezel, hanem anyagilag egy korrekt termék életciklusra (ami minimum 2, de inkább bő 3 év) akkor máris igencsak fontos érv a DX12. Márpedig egy 100-300 000 forint közé eső grafikus kártyánál szerintem erősen elvárható lenne egy alapszintű "jövőtállóság".
Ha már felhoztad, a HD6000 az a Fermi ellen volt. Abban nincs semmi extra, hogy már nem kap komolyabb támogatást. Ugyanakkor a Kepler még nagyon friss, kb. egy éve még ha megnézed milyen áron mentek, 780, 780 Ti, régi Titan.... Kicsit más tészta, mint a HD6000-ek, amik egy ve max használtan mentek, 30 000 forint magasságában.
Amúgy a HD5850-em a valaha volt leggazdaságosabb VGA-m volt, 1 hónaposan, nem sokkal megjelenés után vettem 60 000 forintért, majd 3 évvel később, 25 000 forintért adtam el, és közben szuperül vitt minden játékot, és végig volt jó support a kártya mellé. No, ez egy korrekt életciklus. Ehhez képest aki tavaly vett egy Kepler Titánt 200 000K-ért, annak milyenek a kilátásai?(#6079) Szaby59: Látom, magadtól nem fog menni, hogy rájöjj.... Igen, érvelési hiba. [link]
-
-Solt-
veterán
Erre írtam, hogy, ha részvényes lennék, felállva tapsolnék!
De sajnos nem vagyok az, így csak azt látom, hogy a haszonszerzésnek azt a formáját választják, ami nekem nem tetszik! Lehetne ezt úgyis csinálni, hogy közben mi is jól járjunk... állítom, ha az NV azt a fejlesztési utat választja mint az AMD, akkor most nem itt tartanánk. Sokkal előrébb járhatna a PC-s játékipar, így kevesebben pártoltak volna át konzolra, és a nagyobb eladások miatt, az árak sem itt tartanának.
Természetesen az AMD-t sem tartom szeretet szolgálatnak, de a véleményem szerint nagyon nem mindegy, hogy valaki a fejlesztésekkel akar több pénzt beszedni, vagy konzerválni akarja azt az állapotot ami neki (nekünk nem) éppen jó, és abból akarja a legtöbb hasznot húzni. A lépés érthető, de erről az oldalról szerintem nem támogatandó, főleg nem olyan júzerek részéről, akik a háttérrel, miértekkel is jobban tisztában vannak mint az átlag júzerek.
A 3. szereplő valóban jól jönne, de erre a jelenleg folyamatosan szűkülő piacra nem hiszem, hogy bárki is szívesen áldozna pénzt, főleg nem két ilyen szereplővel szemben mint az NV és az AMD.
A jelenlegi helyzet szerintem nem az AMD hibája, sokkal inkább az NV-é. Utóbbi nagyobb, erősebb, így, ha ő úgy dönt, hogy nem követi a kisebbet a fejlesztésekben, akkor nem sok minden fog történni, főleg, ha a start gombon az MS ujja van. Én zseniálisnak vélem az AMD utóbbi másfél évét, ahogy a sarokba szorított helyzetből úgy kormányozták ki magukat, hogy szinte minden úgy alakult, ahogy nekik jó. Remélem ez a bevételekben is meglátszik majd idén, jó lenne ha visszakapaszkodnának legalább 35-40%-ra.
(#6081) Szaby59: Hol írtam olyat, hogy minőségi fölénye volt az AMD-nek? De, ha már minőség... majd a low-level API-k elterjedésével kiderül, hogy valóban igaz-e az, hogy a DX miatt voltak "feleslegesek" az AMD fejlesztései... ha így van, akkor a rebrand sem lesz ütőkártya, mert bőven mondhatják majd, hogy minek fejlesszünk rajtuk, amikor eddig sem a hardverrel volt a gond.
-
-Solt-
veterán
Csak tudod lehetne úgy is a kapitalistát játszani, hogy közben nem áll meg a fejlődés... legyenek azzal jobbak, hogy innovatívabbak, fejlettebbek, több a jobb ötletük amivel évről évre többet kapunk mi játékosok, és ne abban legyenek jobbak, hogy erőfölényből miképpen kell behúzni a kéziféket.
Ha részvényes lennék, állva tapsolnék az NV-nek, de júzer szempontból nem tudom megérteni, hogy miért tapsoltok nekik... az ilyen jobb support és társai mantra pedig csak önigazolás, semmi más.
-
Laja333
őstag
Szerinted a Fijire 1525 lesz írva?
Asbee: "A birka tömegnek egy jól használható kártya kell nem egy kazán amivel 10 ből 9 embernek gondja van. "
Ha így ferdítve írod, akkor drasztikusan hangzik, de ha a valóságot, akkor már kevésbé. 10-ből 3 valósabb, és abból legalább egynél nem megalapozott a "panasz". A birka tömegnek jó volt a kazán Geforce, amikor még 780ti néven futott. Ha elfelejtenéd akkor jött ki amikor a 290x. A TX sem kevésbé kazán, mégis van rá igény. A Fiji is hasonló lesz fogyasztásban, teljesítményben meg kb egy szinten. Ezt hívják zöld szemüvegnek. -
HSM
félisten
Hogy jól csinálják-e, szerintem attól függ, honnan nézed. Üzleti szempontból tanítani lehetne, amit művelnek, egészen elképesztő módon fejik meg módszeresen a PC-s játékostársadalmat generációk óta.
Minden más szempontból nézve már korántsem vagyok benne biztos, hogy olyan jó-e, amit csinálnak...
Én mint ősrégi pc-gamer, sokkal inkább azt látom, hogy az Nv profitot akar mindenáron, ami egyáltalán nem tetszik, míg az AMD számára a piac, a fejlődés is fontos. Számomra emiatt továbbra is sokkal szimpatikusabb a piros oldal... -
Malibutomi
nagyúr
De minek? Es ez most nem arrol szol hogy van-e konkurencia vagy ilyesmi, halad minden ceg a sajat utiterven ami mar evekre le van fektetve. Az remelem megvolt az elozo hozzaszolasomban hogy az amd chipek is ugyanugy elore le vannak gyartva.
De a kerdesre valaszolva gondolom lehetseges lenne attervezni gddr-re csak semmi ertelme. Athozni 14-rol 28nm-re nem biztos hogy lehet mert ott allitolag negyszer annyi tranzisztor van adott mereten mint 28nm-en. Nem tudnanak ezen a csikszelessegen akkora chipet gyartani. -
Lehetne... de nVidia mindig konzervatív az új dolgokkal.
Gyártástechben mindig később lépnek, mint a konkurencia... más a cég filozófiája.Mondjuk most érdekes lesz, mert mindkét cégnek egyszerre kell (hosszú idő után) ugyanarra a 14/16nm-re lépni. AMD persze a memória terén már előrébb van, de ez a GDDR5 idején sem volt annyira fontos hátrány.
-
-
Malibutomi
nagyúr
Lehetne Pascal...ha kesz lenne a hbm2 es ha mar felfutott volna a 14/16nm gyartas.
Azert ne szaljunk el, fingbol a csodatevo nv sem gyart kartyat.
A piaci reszesedeshez meg annyit, hogy amig a birka tomeg megveszi a 970-et aztan rajon hogy erosebb kel a 980-at, aztan rajon hogy az sem valtja meg a vilagot megveszi a tx-et es kozben eszre sem veszi hogy megetettek, sot meg boldog is, addig ez termeszetes.
De igen amugy ok csinaljak jol igy is kell, ez uzlet.Ahogy meg fentebb is irtam ugyanugy az amd-nem is joelore kesz a tervezes meg a gyartas, a csikszelessegvaltas meg reseteli kb a versenyt, mindenki arra keszul, ahogy felfut a gyartas szinte egyszerre jonnek majd szerintem a kartyak (max 1-2 honap elteressel) .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Milyen videókártyát?
- FOTÓS beárazás
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- VoLTE/VoWiFi
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- Garis ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti Trinity 12GB GDDR6X videokártya
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Honor 200 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest