- Magisk
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTom
veterán
-
#45997568
törölt tag
válasz
cyberkind #28788 üzenetére
Itt nem a konkurencia (AMD) a mervado szerintem, egyszeruen az igenyek olyan gyorsan nonek hogy nehez lesz ezzel lepest tartani, ezekre a Tensor egysegekre kivancsi leszek illetve arra hogy hogyan is fognak mukodni illetve mennyire rugalmasan lehet oket programozni. A Vega-nal ez hogy fog jelentkezni (ha) hatranykent illetve mit hoz az AMD erre valaszul. Most nagyon bele kell feccolniuk idot es penzt kulonben ezen a teruleten elhullanak.
NV szerintem a tobbi konkurenciara huzta ezt a megoldast a Voltaban es ad melle egy egeszen komoly szoftveres csapatot. Van tapasztalatuk es sajat autojuk amire fejlesztenek, szoval jol csinaljak. Van penz, az mindig sokat segit ha vannak jo otleteid es csapatod.
Kivancsi leszek, Vega-t lassan le lehet merni a 1080-amhoz kepest, kivancsi vagyok nagyon.
GPU-k nagyon jol hasznosithatok DL-ben.
-
->Raizen<-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #26580 üzenetére
Elméletben nagyon sokáig elégnek kellene lennie. A probléma a gyakorlat. Egy nagyon jól optimalizált program VRAM kihasználása is 50%-nál rosszabb hatásfokú manapság. És akkor ott van az emberi tényező a DX12/Vulkan API-val, amiből nem ritkán látunk ma 20-30% közötti hatásfokot. Ez konkrétan azt jelenti, hogy ha van egy 8 GB-os kártyád, akkor a betöltött 8 GB-nyi adatból 2 GB a hasznos. A többi csak beszemetelt vagy már nem használt allokáció. A Sniper Elite 4-nek az Asura motorjának van valami félelmetesen jó menedzsmentje, mert ott a hatásfok eléri a 70%-ot is PC-n, amit nem is tudom, hogy miképp csinálnak. Ez már vetekszik a konzolos jellemzően 80% körüli hatásfokkal, de az ugye egyszerű, mert direkten célozható a hardver.
És akkor ott az a probléma, hogy a nagyobb felbontású textúrákkal a hatásfok is erősen csökkenni kezd, tehát nagyon nehéz leszállítani a legjobb minőségű tartalmat egy kész játékkal. Lehet, hogy lesz olyan kedves a fejlesztő és még egy évig optimalizál, hogy kiadhasson egy friss textúracsomagot, de ez nagyon ritka, mert az már nem hoz extra bevételt.Végeredményben azt lehet mondani, hogy ez programfüggő lesz. Láttunk több példát arra, hogy relatíve jó a hatásfok és láttunk legalább ennyit, ahol rossz. Valószínűleg ezért akar az AMD ebből kiszakadni, és áttenni a probléma kezelését hardverbe, mert sajnos a DX12/Vulkan esetében marhára árthat az emberi tényező, amellett persze, hogy sokan megcsinálják relatíve elfogadhatóra.
-
-
Habugi
addikt
válasz
cyberkind #25396 üzenetére
Ööö, ez saját shot éééés MSI AB féle OSD/RTSS..
Elvileg már jó pár hónapja tudja DX12-es alkalmazások/játékok alatt is.
Tán a 4.3.0 Beta14-óta..
(#25398) cyberkind:
Legújabb AB-val próbáld meg mert működnie kéne, a korábbit pedig úgy takarítsd le hogy megnézed az RTSS nem-e marad telepítve hogy amikor az újat felteszed abból is friss verzió mászhasson fel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #25193 üzenetére
A Volta az mindig 2017-re volt tervezve GPGPU szinten és 2017-2018-ra VGA szinten.
Eddig is konvertálással készültek a portok. A gond eleve az, hogy a konvertálás által a konzolos funkciók nem érhetők el, emiatt jóval lassabb eljárással kell helyettesíteni azokat. A shader model 6.0 azért jön, hogy ami a konzolon egy utasítás az a PC-n is egy utasítás legyen, és erre legyen a nyelvben egy függvény. Az egyetlen dolga innentől az iparnak, hogy a függvényekhez direkt utasításokat rendeljen a hardver oldalán. Persze a függvény emulálható is, és nagyon sok aktuális hardver így futtatja majd a shader model 6.0 újításait. Ma egyedül a GCN3/4 architektúráknak van minden függvényhez direkt utasításuk, de a Vega, Volta, stb. már felkészül ezekre.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cyberkind #25189 üzenetére
A konzolok miatt meg a "jövőbelátásuk" miatt feláldozták a profitot, ez a nagy büdös helyzet! Rosszabb pc-s portok jöttek ki idén mint eddig bármikor. Ide jut egy cég ha vezető szerepekbe nőket rak! A nőknek otthon a helye a gyerekkel, csak ez a kifacsart agymosó média miatt nincs már így.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #25189 üzenetére
A Voltát nem tolták el. Eleve a Vega a Volta ellen készül, és nem a Pascal ellen. Nem véletlen a Poor Volta felirat a reklámban. A Pascal közel sem rendelkezik olyan képességekkel, hogy támogatni tudja azt, amit a Vega támogat. Az a Volta lesz, ami hasonló tudásszintet biztosít az új DirectX és Vulkan verzió mellé.
A fő cél most mindenkinek az, hogy hardveresen tudják támogatni az összes shader model 6.0-s függvényt. Ezt ma csak a GCN3/4 tudja megcsinálni, de a Vega és a Volta is tudni fogja, sőt lesz ugye programozható blending, ami ugye a következő áttörés. Kicsit visszatér majd a régi shader modeles szívás, hogy ha nincs meg a legnagyobb shader model szinted, akkor nem lesz minden effekt aktív. De ezen túl kell esni sajnos.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cyberkind #25185 üzenetére
Aha de az nv lépdel előre ezzel az alappal és skálázódik a cucc míg az amd már csak vért izzadva tudja követni az nv-t rosszabb csörformansz/fogyival. Már lekésték a vásárlókat, boldog boldogtalan gtx 1070/1080-at vett már rég. A legnagyobb gond a tökölésük és a késlekedésük a pirosaknak. Hol vannak a mobil gpu-k tőlük? Esélyük nincs az nv ott is tarol 80w ból gtx 1060-as chipet ültetnek a közepes noteszokba is simán.
-
HSM
félisten
válasz
cyberkind #25122 üzenetére
Sajnos a 120-144Hz-es vagy gyorsabb monitorok még lassabban terjednek, mint a 4K csodák. Pedig lényegesen hasznosabbak szvsz.
Amúgy elég jól ki lehetne ezeket hajtani adaptív sync technikával, 80-120FPS között. Monjduk ehhez prociból is szvsz jóval erősebb kéne, mint a mai középkategória, és API-ból sem árt DX12/Vulcan, szintén a proci korlátok és a DX11 végett.
A 120Hz kihajtása amúgy a FHD 60Hz-hez képest csak dupla erős VGA-t kíván, viszont processzorból szintén dupla erőset. A 4K 60hz más, mert ahhoz elég ugyanaz a proci, mint FHD 60hz-hez, viszont VGA-ból durván 4X olyan erős kell azonos FPS-hez.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
cyberkind #24544 üzenetére
DoF remek dolog, egyedül multimonitorral nincs értelme pár esetben mert ott a kijelzőtömböt eleve nem tartja az ember fókuszban.
kivétel ott is van, amikor a DoFot történetmesélésre / designra használják fel, erre is van bőven példa.
lezso6: emlékszel még az Deus Ex: Invisible Warra? egyik első játék volt blurral, ott is sokan panaszkodtak rá, pedig visszanézve remekül volt implementálva.
-
válasz
cyberkind #24544 üzenetére
Hát Te tudod neked mi a jó. Szerintem amúgy a DoF az egy tök jó effekt, sokat ad a realitáshoz. Csak már oda jutottunk, hogy elkezdte az embereket zavarni a szép grafika, mert elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol már elég közel vagyunk a fotorealistikussághoz, hogy zavaró legyen, hogy nem az (uncanny valley).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #24332 üzenetére
Nem. Az AMD a DX12 leképezőben segített. Az Ubin belül alakult egy csapat, amely a meglévő motorokat írja át DX12-re. Első körben a Snowdropot és most a Disruptot. Explicit API-kban csak az AMD-nek van értékelhető tapasztalata, így ezt a munkát ők segítik. Persze ettől még lehet szar PC-s port is, csak ezúttal az Ubi azért dolgozik kooperációban az AMD-vel és az NV-vel is, mert kedvezőbb minőséget tudnak lerakni az asztalra. Ez már előrelépés ahhoz képest, hogy le se szarják a PC-s portot.
Az egyes gyártók ott segítenek, ahol többet tudnak tenni.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
cyberkind #23879 üzenetére
Szerintem meg ha a proci hoz egy Ivy i7 teljesitmenyt, ami ki tud hajtani minden videokartyat ami a piacon van, es lenyegesen olcsobb mint a Skylake ami jatekokban kb. semmivel nem gyorsabb, akkor lesz aki megveszi siman.
En pl fentebbi indokok miatt nem csereltem eddig a 4770k-t.
Jatekokban ugyis a GPU limital, amig kihajtja azt addig siman jo. Mostmar lassan erik majd a csere, a DDR4 miatt, de teljesitmenyben bosegesen eleg maga a proci. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
cyberkind #23869 üzenetére
Nem is kell neki igazabol. Ha jo az ar, eleg ha egy Ivy teljesitmenyet hozza, ami meg mindig siman kihajtja a csucskartyakat.
Neztem 4770k vs 6700k teszteket, ahol stock orajeleken mentek ott 8-10%-al gyorsabb a skylake (7% plusz orajel mellett) ahol mindkettot huztak 4.4-re ott hibahataron belul volt az elteres.Szoval ha az Ivy-t tudja hozni az boven eleg minden jatekra, es az ar dont.
Melegedesnel ne felejtsuk el hogy most sokkal kisebb lesz a kulonbseg, nem 28nm planar probal versenyezni 22 meg 14nm FinFet ellen, hanem kozel hasonlo technologiak(bar az intele szerintem jobb).Persze ettol meg sikerulhet gyengere, de az eselyeik sokkal jobbak.
-
keIdor
titán
-
#85552128
törölt tag
válasz
cyberkind #23833 üzenetére
Gondolom a Hangar13 is ilyen és ehhez hasonló kifogásokkal vigasztalódik (ha még léteznek), szerintem még egy kifogas.txt-jük is van, hogy ha valaki nagyon depis munka után ráolvassák.
A Mafia 3 pedig openworld keretek között sem állja meg a helyét, sőt úgy még inkább nem...
-
Laja333
őstag
válasz
cyberkind #23733 üzenetére
Szép eredmény, bár nekem az a 2300 RPM már ingerküszöb fölött van.
Inkább engedem az 480-am 65-67 °C-ra, de max 1400 RPM mellett. Ízlések pofonok.
A hőmérséklet csak hűtéskialakítás és ventiprofil kérdése.A kazánok továbbra is a hő mennyiség miatt kazánok, és nem a hőmérséklet miatt. Minél alacsonyabb hőmérsékletre hűtöd a kártyád, annál nagyobb hőenergia jut a környezetbe (a házba, ott az alkatrészekhez, majd a házventiken át a szabadba).
Polarisoknál sem azért van sok egyedi hűtő 70°C fölött, mert magas a TDP, hanem mert túl pici a die mérete, amit nehezebb lehűteni. Legjobb példa erre a 480 vs 980 esete, ahol a TDP nagyjából egyforma, viszont a 980 die mérete majdnem dupla akkora.
Némely 1060 is 70°C fölött van, pedig ott tényleg nem lehet a TDP-re fogni. -
füles_
őstag
válasz
cyberkind #23656 üzenetére
Még mindig nem értem hogy miért hasonlítják néhányan az RX 480-at a GTX 970-hez.
-DX11-ben érezhetően elhúz az RX
-DX12-ben nyomában sincs a GTX 970
-3,5GB vRAM vs 8GB
-Azonos fogyasztás
-Ha a megjelenési árakat nézzük akkor jóval olcsóbb az RX 480 (az 1-2 éves,szénnéjáratott használt GTX 970-eket most ne vegyük figyelembe,ha figyelembe is vesszük akkor is ugyanolyan áron megkapod az új RX 480-at vagy RX 470-et)Ennyi erővel már én is felhozhatnám a 3 éves kazán Hawaiit hogy hozza a 3 gigás 1060 szintjét
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cyberkind #23614 üzenetére
Jaa Annyira királyok ezek a konzolok hogy ki is ragadok a GS egyik cikkjéből egy HSZ-t.
"Előrendelve. Sajnos két hete a megjelenés napjára előrendelt közel 3 éves Playstation 4
Killzone Bundle-ömet utolérte a drága yantai-i ferdeszemű összeszerelő
szakemberek minőségi munkájának gyümölcse (a kiszáradt hangyafasznyi
mennyiségű paszta miatt leolvadt a gpu a nyákról). Javított,
újragolyózott lom a lakásba nem kell, így nem volt mese..." -
Csupingo
veterán
válasz
cyberkind #23498 üzenetére
Az a vicces, hogy a 2 éve vett haswell processzor jelenleg drágább mint akkor, sőt, egy árban van a legújabb cpu-kal is. Régen vettem egy procit és 2 hónap múlva szívtam a fogamat, mert már akkor véget nem érő csökkenésbe kezdett az ára. Biztos közre játszik, hogy lelassult manapság a fejlődés cpu fronton.
-
#85552128
törölt tag
válasz
cyberkind #23022 üzenetére
A Horizon 3-ra is azt írják, hogy akadozik és lehet pont a Store-os DRM miatt, bár AMD-n a Polarisok kivételével az is rosszabbul ment nem ?
(#23023) schawo: Ha nem játszottak vele sokat akkor a Windows Store-ból még mindig lehet refundot kérni és max megveszi steamen - olcsóbb is.
-
Petykemano
veterán
válasz
cyberkind #21066 üzenetére
A látogatásoddal szavazol. Amíg Abu (és/vagy mások) megosztó, de karakán, ám talán nem példanélküli értékválasztása tömegeket vonz az oldalra, addig nem fogják lecserélni, elhallgattatni. (Fogd fel úgy, mint a politikai elemzőket. Nincs olyan, hogy objektív, mert minden politikai elemző érez valahogy, vall valamilyen értéket. Olyan viszont van, hogy független, ami azt jelenti, hogy amiket mond, meggyőződésből mondja, nem megbízásból, pénzért.)
Ha abut elküldenék, mert "meggyőződésében részrehajló", egyrészt biztos nem lenne egyszerű egy hasonló tudású, beágyazottságú, de objektívebb figurával pótolni, másrészt könnyű abba a csapdába esni, hogy néhány hangosan méltatlankodó nvidia tulaj kedvvéért a megjelentetett cikkek értéktartalma átveszi az nvidia üzleti sikereinek méltatását, amivel , valljuk be, tucatoldallá süllyedne.
Könnyen elképzelhető, hogy az analitika azt mutatja, az amd-s híreket olvassák legtöbben (egy hasonló adat publikusan megfigyelhető a kommentszámok.formájában) persze könnyen lehet, hogy azért, mert abu a szívéhez nem közeli témákat nem oly mértékű lelkesedéssel írja. Én azt próbálnám ki az üzemeltető helyében, hogy felvennék egy olyan embert, aki nem elfogult az Amd innovatív megközelítései felé és vele is iratnék cikkeket. Esetleg minden nagyobb cikk végén a másik szerzőtől 1 oldal kontra véleményt.
-
#65755648
törölt tag
válasz
cyberkind #21012 üzenetére
Ha Fury X-ed lenne nem panaszkodnál rá, hogy szarul fut a QB
Azzal egyetértek, hogy ronda amúgy. De a szememnek nem úgy tűnik, mintha spórolásból, vagy kidolgozatlanságból fakadna a csúnyasága. Inkább pont fordítva, túltolták az effektezést. Az egész játék homályos meg életlen, mert szanaszét van post-processelve.
Anno a NFS:MW-ben volt egy hasonló effekt, nem jut eszembe a neve (talán a motion blur?), amitől minden durván sárgás, elmosott és homályos lett, ráadásul a teljesítményt is hazavágta. Mindig úgy játszottam, hogy mindent maxra vettem, csak ezt az effektet kapcsoltam ki.
Később a Crysis-t pl pont ezért találtam gyönyörűnek, és sztem még ma is az: tűéles textúrák, részletes modellek, éles, kontrasztos, színteli kép és tűrhető fény-árnyék effekt. Nem volt túleffektelve, csak amennyi kellett.
Persze azóta sokkal erősebbek lettek a hardverek is meg a szoftverek is fejlődtek, már lehetne tovább közelíteni a valósághoz az effektekkel (visszavert fény hatása, fénytörés, szűrt és polarizált fények stb.), de nem kéne úgy túltolni őket hogy egy rajzfilm és egy vízfestmény közti állapotra jussunk. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #21012 üzenetére
Pedig igazából elég jól néz ki. Ennél jobb volumetrikus fényekkel nem igazán lehetett még találkozni. Eléggé szép a shimmering hatás elmosása is.
Nyilván a volumetrikus fények eléggé megterhelők, és ezekre nem véletlen dolgoztak ki olyan módszert a játékban, hogy a shadow mapokkal párhuzamosan lehessen őket számolni, mert nagyon sokáig tart a számolásuk. Sajnos az igaz, hogy ha befutsz egy olyan területre, ahol sok a volumetrikus fény, és nincs hozzá aszinkron compute-od, akkor nagyon durván lemegy az fps. [link] - erre itt fel is hívták a figyelmet. Az NV drivere nem engedi, hogy a számítás párhuzamosan történjen a shadow mapokkal. Szépen beküldik a parancsokat az OS parancslistájába. Ez nem a játék hibája, hiszen láthatod, hogy a 970-nel hasonló teljesítményű 390 70-80%-kal gyorsabb. A DX11 sem fog ezen javítani, mert ott eleve nincs párhuzamos feladatfeldolgozás. -
Petykemano
veterán
válasz
cyberkind #21005 üzenetére
De felmerül: épp ezért írtam, hogy - persze ne vedd személyeskedésnek - majd 1180Ti tulajként fogsz örülni annak, hogy a kártyádat nem limitálja a CPU-k egyszálú teljesítményének fejlődésképtelensége, hanem hogy milyen gyönyörűen fut a 8 magos CPU-n és tényleg jobban kiajcsa, mint a korábbi 4 magos 6700K. (Nem tudom mid van, de most ez az elérhető legjobb)
És azt is lehelyeseltem, hogy az Nvidia valóban ügyesebb az ütemváltásokban és ezt pénzzé is tudja tenni. És míg az AMD a jövőre építve a jelenben kompromisszumos termékeket ad ki ezzel némileg savanyú szájízt hagyva vásárlóiban, az nvidia ügyesebb a felhasználóinak igényeinek kielégítésében is. Ennek árát persze keményen megfizetteti elégedett vásárlóival, aminek eredménye az üzleti jelentésekben látható.Azzal, hogy az AMD egy hosszútávú stratégia (API környezet megváltoztatása) végrehajtásának érdekében áldozatot kellett hozzon: be kellett építenie az új API környezetet a kártyáiba már jóval a konkourencia előtt. Szóval ezzel csak akkor nincs baj, ha ennek eredményét le tudná aratni: ha lépéseőnybe tudna kerülni, kisebb chip, nagyobb játéktér az árakkal, nagyobb teljesítmény, itt megállni és fejni a tehenet.. Vagy ha a hátrány behoizatalának ledolgozása érdekében erőn felüli költekezésre tudná kényszeríteni versenytársait. De egyelőre ilyesmi nem látszik.
Úgy tűnik, hogy bár az AMD sikerrel hajtotta végre az API váltás kikényszerítését, de nem sikerült szoftveres dominanciát elérnie. És hát valljuk be, azért az, hogy egy hardver mit tud leadni, hogy "mi a jó hardver" az ugyanúgy függ a szoftveres környezettől, mint hogy a mérnökök hogy tervezik meg a chipet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #21009 üzenetére
Jól működik a leképező. Átgondolt a szinkronizálás, szép az allokációs stratégia, kevés az idle buborék, átgondolt a multiengine implementáció. A legújabb patch mellett pedig már támogatva van a két új swapchain API is, így már nem gond a v-sync és a variálható frissítés.
Persze. Megnéztem a játékot, de csak a legújabb verziót. Azt elemeztem, mert gondolkozunk azon, hogy benne lesz a tesztekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #20986 üzenetére
Már most olyan a DX12, amilyennek lennie kell. Hozza azokat a lehetőségeket, amiket a Microsoft ígért. Az i7 is jelenthet előnyt például az olyan játékokban, mint az AotS vagy a TW: Warhammer. Ezeknél van elég rajzolási parancs, hogy érződjön a skálázódás a több szálra. Egy QB alatt egyszerűen nincs, hiába skálázódik, akkor sem fog jelentős hatékonyságbeli előnyt hozni, mert relatíve kevés a rajzolási parancs. Pár százalékot jelent persze, de drámai különbség ma leginkább stratégiai játékokban van. Ezek azok a játékok, amelyek DX11 alatt már nagyon küszködtek. Ez borzalmasan látszik a Civilization BE alatt. Nem DX12, hanem Mantle, de ugyanaz a lényeg. DX11-gyel nem létezik olyan számítógép még ma sem, ahol a játék vége felé, amikor már felfedezted a térképet értelmes, értsd nem kávészünet jellegű lépésidőt lehet generálni, illetve ha kérsz egy teljes térkép zoom outot, akkor konkrétan 10-15 fps az eredmény. Mindegy milyen gépet raksz alá! Ugyanez Mantle-ben jelentősen jobb lépésidővel jön, majdnek négyszer-ötször jobbal, illetve a zoom out is simán megy 40-60 fps-sel. Szinte nem is esik a teljesítmény. Ugyanezt tudná a DX12 és a Vulkan, illetve majd tudni is fogja a Civ 6 alatt. Egy akciójátékban ilyet már azért nem fogsz tapasztalni, mert itt már léteznek az API-k, így eleve nem fognak DX11-et használni, ha használhatatlanságig csökkenne a teljesítmény. Ezek érthetően alakulnak így, mivel jellemző az iparra, hogy egy stratégiai játék jelenetkomplexitása mindig a legnagyobb, mivel kevés trükközésre van lehetőség. Ha nincs elég kraft, akkor nem csinálhatsz kisebb szobákat, szűkebb utcákat, stb. Nagyon kevés lehetőséged van arra, hogy bármilyen tervezésbeli trükkel sebességet nyerj. Ezért a legtöbb stratégiai játék az elmúlt évtizedből leginkább a kamerát limitálta, illetve rengeteg stúdió konkrétan tiplizett innen, mert annyira nehézzé vált az ilyen játékok fejlesztése, hogy inkább egyszerűbb stílusok után mentek. Ebből látszik, hogy a DX12 és a Vulkan nagyon jól működik, és nagyon jó hír, hogy a stúdiók jönnek vissza stratégiát csinálni.
A DX12 és a Vulkan átmenete egyébként sokkal inkább hardveres probléma, mint szoftveres. Mindkét API-nak igen kötött a működése, tehát van egy hatékony erőforrás és parancs kezelés, amihez jó lenne tartana magát mindenkinek. De vannak hardvergyártók, amelyek számára ez nem kifizetődő, mert még nem tudtak jó hardvert tervezni az igényekhez. Jelenleg a fenti, világos előnyöket leszámítva, azért érzitek töredezettnek az élményt, mert a fejlesztők számára nehéz ideális döntéseket hozni a hardvergyártók számára, ugyanis eléggé eltérnek a hardverek. Erről itt írtam egy bővebb hsz-t. [link] - tényleg csak ennyi a gond. És nem a parancslisták kezelése, mert az kiváltható azzal, hogy ha a driver nem tud dönteni, vagy nem akar, akkor elküldi az OS-nek a parancsot és az OS lekezeli automatikusan. A gondot a memória vezérlése és a bekötés kialakítása jelenti, mert baromira nem lehet úgy programozni, hogy Microsoft és a Khronos ajánl valamit, az AMD pontról-pontra ugyanazt ajánlja, aztán az NVIDIA ennek a gyökeres ellentétét, míg az Intel bekötésben követi a szabványalkotókat, de memóriakezelésben az ellentétét ajánlja. Ez így baromira szar a fejlesztőknek, mert ideálisan kell három kódút, hogy minden gyártót lefedjenek. Ráadásul azt is bele kell kalkulálni, hogy például az NVIDIA bekötésre és erőforrások menedzselésére tett ajánlata számos korlátot idéz elő magában az API-ban, mert nem lehet akármilyen formátumot betölteni az RS-be DX12-ben. Eleven nem arra találták ki az RS-t, hogy direkten tároljon SRV/UAV/CBV-ket.
Jelenleg a leginkább alkalmazott modell az, hogy a fejlesztők a Microsoft és a Khronos ajánlásait követik a bekötésre és az erőforrásokra, de megpróbálnak az ideálisnál nagyobb allokációs szeletekkel dolgozni a memóriára. Emiatt van az is, hogy a DX12-ben nő a memóriaigény a DX11-hez képest, de ha nem így dolgoznának, akkor az nem lenne jó az NV-n és az Intelen. A különbség jól látszik, mert például az új Tomb Raider PC-n 512 MB-os allokációs szeletekkel dolgozik, míg konzolon 64 MB-ossal. Egyébként az 512 MB elég sok. Inkább 128 MB vagy 256 MB az átfogó PC-re, az ideális pedig 64 MB. Szóval ma a hardverek oldalán az egész rendszer pokolian töredezett, és ez nehézzé teszi a fejlesztéseket. De a DX12 és a Vulkan még így is megéri, bár nem egy program inkább úgy készül, hogy kiválasztanak egy célarchitektúrát és arra írják meg a kódot. Ha nem azzal az architektúrával rendelkezel, amit kiválasztottak, akkor hátrányban leszel. -
daveoff
veterán
válasz
cyberkind #20986 üzenetére
A überbrutáldurva első DX12-es játéknak, a Deux Ex-nek is lesz DX11 módja, legalábbis a minimum követelményben ott is windows 7 szerepel. Lehet hogy ez a játék is azért késett ennyit, mert muszáj volt DX11 portot is készíteni hozzá, mert a DX12-vel ott is befürödtek. Persze ez csak találgatás, de nem lepődnék meg rajta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #20980 üzenetére
Már a DX12 port sem bughalmaz, mert ki van javítva a kezdetek óta. Minden benne maradt probléma nem az alkalmazás oldalán keletkezik.
Azért nem láttad a DX12 előnyét, mert az két oldalról jelent extrát. Egyrészt jelentősen csökkenti a processzor terhelését, de ez 4,7 GHz-re tuningolt i7-tel CPU-val mindegy, főleg egy olyan játékban, mint a QB. Ellenben mondjuk nekem nem, mert én megérzem a játékokban az A10-7850K-t. Viszont DX12-vel jelentősen javul mindenhol a teljesítmény. A másik az aszinkron compute, ami neked 980 Ti-vel megint mindegy, mert az NVIDIA egyetlen játékban sem engedélyezi ezt a képességeit a te kártyádra. A Pascal-ban is csak az új Tomb Raiderre. Ellenben mondjuk nekem sokat ér, mert 10-20%-os boost jön tőle R9 285-tel. Ezek mellett én még azért érzek általános előnyt, mert a legtöbb játékot a Microsoft ajánlásai szerint fejlesztenek, és ezekkel az ajánlásokkal az AMD ajánlásai megegyeznek, míg mondjuk az NV ajánlásai eltérnek, sokszor jelentősen. Utóbbit a fejlesztők nem igazán fedik le. A Doom és a Hitman tartalmaz NV-specifikus alternatív kódot is. A Microsoft játékai például abszolút nem, mert a Microsoft arra szeretné sarkallni a hardvergyártókat, hogy ha valami nem működik nekik a DX12-ben, akkor ne alternatív erőforrás-használatra buzdítsanak, hanem javítsák meg a hardvert az új generációban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #20973 üzenetére
A Steam is ugyanazon a szinten marad, mint a Windows Store-os, azzal a különbséggel, hogy nem UWP, hanem Win32 API-t használ, illetve kap egy DX11 backportot. A DX12 kód azonban ugyanaz, és az már nem változik. Elég sokat javítottak rajta, legalábbis azokat a dolgokat, amelyek a fejlesztőkön múlik. Ami pedig nem rajtuk múlik, azon nem tudnak javítani.
-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
válasz
cyberkind #20971 üzenetére
A Steames Quantum Break DX11 -es is lesz:
-
keIdor
titán
válasz
cyberkind #20907 üzenetére
Én az R600 és DX10 óta, 9 éve hallgatom ezt, hogy majd abban jobb lesz az AMD. Most is ez megy.
Ezért vagyok én nagyon szkeptikus... továbbra is lesznek nV párti és AMD párti játékok, semmi nem fog változni. Csak hát az nem mindegy milyen arányban. Sokkal több az olyan játék, ami zöld kártyán érzi jobban magát. -
válasz
cyberkind #20661 üzenetére
Hát mi más, mint a dupla Vega.
Csak hát ezt ezt már eleve elképelni is nehéz annak tudatában, hogy az RX480 150 watt TDP-vel rendelkezik, azaz egy darab Vega jó esetben is kb 250 wattos lesz, szóval ehh. Szóval kell valami plusz trükk. Annak tudatában, hogy a GCN4 sok újítást nem hozott (viszont annál hasznosabbakat), elképzelhető, hogy a Vega GCN5 lesz, így lehet némi remény abban, hogy az 1080-at veri, s fogyasztáson is talán sikerült faragni. Persze addigra meg itt lesz az 1080 Ti.
-
Loha
veterán
válasz
cyberkind #20533 üzenetére
Feledésbe merültek, de nem tűntek el (még), itt vannak az topikban, lehet rajta nosztalgiázni.
Igazi házigazdához méltó, elfogulatlan megnyilvánulások. -
Tombi
őstag
válasz
cyberkind #20107 üzenetére
Ahamm, Aug 15 előtt úgy sem tudok venni semmit, addigra talán lesz elég 1060 nálunk is.
A kártyák alapára is drágult, de 2014 óta 30%-os dollár/forint romlás a nagyobb bajom,
ezért mentek fel a lakásárak is.
Most ott tartunk egy 100k egy olyan vga amivel FullHD-n is jól megy.
Sok ? Igen. /off Remélem valami változik kicsiny hazánkban,
vagy csak én érzem élhetetlennek a környezetet?/ -
Motyi
senior tag
-
killer095
őstag
válasz
cyberkind #19976 üzenetére
Nem igazán értem, ő aki tud értelmesen helyesen és KÖZÉRTHETŐEN fogalmazni miért nem írhat címlapos szösszeneteket???????
Abu csak odaokádja a szilárd marketing bullshitet, érteni belőle semmit sem lehet, és elfogult is! Amúgy hiánypótló írás, sok embernek lehet nagy pofon, de látszik az AMD vergődése az biztos!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol extra kontrollerrel dokkolóval
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest