Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #27431 üzenetére

    Nem, a NAVI az inkább 2019-es fejlesztés. Az már új memóriarendszert használ, leszivárog az SSD a sima Radeonokra, így nem csak a Pro és az Instinct sorozat része lesz, mint a Vega esetében.

    A következő nagy probléma a GPU-piacon az adatmennyiség kezelése. Egyszerűen a rendszermemória kapacitása kevés ahhoz, hogy fél terabájtnyi kódolatlan textúrát belezsúfoljanak a fejlesztők, a háttértár pedig túl messze van, és az összeköttetésre használt buszok lassúak. Ezek ellensúlyozására a megfelelő optimalizálást PC-n nem lehet elvégezni, mert túl sok mindent kezel az OS vagy a driver. Tehát még ha a VRAM menedzselése szempontjából a hardveres megoldás sok szemetelési problémát meg is old, akkor is kell a VRAM mellé egy gyors, legalább negyed terabájtos tároló, amibe bemásolható a kódolatlan textúra jelentős részlete. És ez még kódolt textúrával is eljátszható, mert vannak erre formátumok, így gyakorlatilag olyan játékterek építhetők, amelyek kódolatlan formában számolva terabájtos mértékű adatmennyiséggel dolgoznak. Tulajdonképpen megvalósul Carmack nagy álma a megatextúrázásról. A legtöbb mai motor ezt a formát amúgy is támogatja, sőt használja, csak az adatmennyiségnél nagyon finomra veszik a beállítást.

Új hozzászólás Aktív témák