- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Mobil flották
- iPhone topik
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Robi BALBOA #66380 üzenetére
> Bonyolult, de az RX7000-es kariknál is már megoldották,
az RX7000 -nél csak "részben" oldották meg a problémát.
Ami azt jelenti, hogy az RX7000 egy jó lépés a helyes irányba,
de ezzel piaci/teljesítményi/gyártási előnyöket - még nem sikerült realizálni.
Bár a chipletes technológia a jövő - de nem minden feladatra az a legoptimálisabb,
és most folyik a tapasztalat gyűjtés. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #66376 üzenetére
A consumer GPU piac jelenleg teljesen low prioritas az AMD-nel, mar ami az Nvidiaval valo versenyt illeti.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Robi BALBOA #66376 üzenetére
> miért akkora kihívás össze legózni 3 vagy 4 chipletből (az AMD esetében) a "nagy" karit?
GPU terén a különálló chipletek integrálása extrém bonyolult feladat.
sokkal nagyobb - probléma mint a CPU-kat legózni.
Sokkal több kapcsolat van - és a kapcsolatoknak extrém gyorsnak kell lennie.
Például az RT - részeknek együtt kell dolgozniukAz RX7000 -res bár marketinges szempontból chipletes,
de csak a GCD(grafika) és az MCD(memória) lett szedve
és nagyon korai próbálkozás.
Rengeteg tapasztalatot szerzett az AMD
(főleg, hogy mit kell másképp csinálni - de ezt az nvidia pártiak - csak egy kudarcos próbálkozásnak látják )
Mindenesetre ezekből a tapasztalatokból született meg
az MI300X /MI300A / ... ami már elfogadhatóan jó
és technikailag néhány dologban még az nVidiát is túlszárnyalja.
A probléma, hogy az még CDNA -s ( és nem RDNA-s )
--------De dolgozik az AMD - a GCD/RDNA korrekt szétszedésén is;
és talán az RDN5 -ben már ilyen lesz ( UDNA -néven? )
(2024) https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amd-patents-configurable-multi-chiplet-gpu-illustration-shows-three-dies
Az új, többrétegű chiplet-kialakítás három üzemmódot kínál:
- Egységes GPU mód: A chipletek együtt működnek egy GPU-ként, így közösen dolgoznak a feladatokon.
- Több GPU mód: A chipletek különálló GPU-csoportokként funkcionálnak, ahol mindegyik csoport saját feldolgozási egységekkel rendelkezik.
- Hibrid mód: Néhány chiplet egyesített GPU-ként működik, míg mások önálló GPU-ként.
természetesen
- az Intel is dolgozik valami hasonlón.
- és az nVidia is. -
Alogonomus
őstag
válasz
Robi BALBOA #66376 üzenetére
Az AMD valószínűleg sokkal nagyobb haszont termelve tudja elhasználni a gyorsítókártyákhoz szükséges chiplet összeszerelő kapacitását az MI300-as kártyasorozat valamelyik tagjához.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Robi BALBOA #66374 üzenetére
A chiplet technológiát nem dobta el az AMD, hiszen a szerverekbe szánt gyorsítóiban folyamatosan használja, csak asztali szinten az eddigi infók alapján visszaáll a monolitikus kialakításra.
Aztán persze van olyan spekuláció is, hogy a nagyobbik Navi48 chip valójában két összefordított Navi44. Ahogy egyes spekulációk szerint zöld oldalon a GB202 is valójában két összefordított GB203-ból épül fel. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #66372 üzenetére
Kiveve, hogy az RNDA4 nem chiplet lesz eddigi infok alapjan.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Robi BALBOA #66360 üzenetére
akinek RX6900/7900-as karija van az nem feltétlenül fog váltani.
Vagy nem AMD-re fog váltani... -
S_x96x_S
addikt
válasz
Robi BALBOA #66360 üzenetére
> Mondjuk nem hiszem, hogy a 2éves életciklusát az RDNA4-nek flagship nélkül akarják
új és más a stratégia.
És az AMD-nek is alkalmazkodnia kell.
és a fő stratégia irány = ALL IN AI
az RDNA5 több idő - ami amolyan gaming MI300X szerű lesz csúcskártya lesz UDNA -val . És az AI + Gaming jobban összeolvad, hasonlóan mint az nVidiánál.ami hivatalos - az az AMD-s Jack Huynh - által csepegtetett infók,
amivel fel akarja készíteni a közvéleményt.
( és ezeket az infókat korábban már kibeszáltük itt )AMD deprioritizing flagship gaming GPUs: Jack Huynh talks new strategy against Nvidia in gaming market
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amd-deprioritizing-flagship-gaming-gpus-jack-hyunh-talks-new-strategy-for-gaming-marketAMD plans for FSR4 to be fully AI-based — designed to improve quality and maximize power efficiency
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amd-plans-for-fsr4-to-be-fully-ai-based-designed-to-improve-quality-and-maximize-power-efficiencyAMD announces unified UDNA GPU architecture — bringing RDNA and CDNA together to take on Nvidia's CUDA ecosystem
https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/amd-announces-unified-udna-gpu-architecture-bringing-rdna-and-cdna-together-to-take-on-nvidias-cuda-ecosystem -
válasz
Robi BALBOA #66360 üzenetére
Hát ha 6900XT teljesítményt kapsz sokkal jobb RT-vel és fogyasztással, már csak az ár az, amit az AMD elronthat. Persze meg kell várni a tényleges kártyákat, mert ígérni mindent lehet, de puding próbája az evés.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #66360 üzenetére
Pedig ez a terv, RDNA4 nem jon felso-csucskategoriaval.
4080(S)-7900XTX szintre tippelik a teljesitmenyt, jobb RT-vel. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Robi BALBOA #66340 üzenetére
> hogy milyen konkrétumokat tudni már az RDNA4-ről?
RDNA4 = [ Gaming+ , RT++ , AI++ ] - jövőre (early 2025) ;
AMD Confirms Next-Gen RDNA 4 GPUs Launching In Early 2025 With Significantly Higher Ray Tracing Performance & New AI Capabilities
https://wccftech.com/amd-confirms-rdna-4-radeon-gpus-launching-early-2025-faster-ray-tracing-new-ai-features/"In Gaming Graphics, revenue declined year-over-year as we prepare for a transition to our next-gen Radeon GPUs based on our RDNA 4 architecture. In addition to a strong increase in gaming performance, RDNA 4 delivers significantly higher ray tracing performance and adds new AI capabilities.
We are on track to launch the first RDNA 4 GPUs in early 2025.
Lisa Su - AMD CEO (Q3 2024 Earnings Call)" -
Z10N
veterán
válasz
Robi BALBOA #54144 üzenetére
Nagyon ketlem. Lesz megint atmeneti idoszak, de innentol kezdve ez lesz a standard. Csak nezd meg, hogy Elon Musk $1.5 milliardert vett Bitcoint, mellette Michael Saylor mar $1 milliardnal tart. A master card nem reg jelentette be, hogy elfogadja. Es ezek csak azok amikrol tudunk.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #54075 üzenetére
inkább önző. vissza akarom kapni a keresztlanyommal a normalis erintkezesi formakat
Ne kelljen mar kezfertotlenitovel gargalizalnom, ha atmegyek hozzajuk, meg ilyesmi. Mondom, kicsit tulparazta a virust. -
Televan74
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #54075 üzenetére
Csak Abu Fan!
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #54052 üzenetére
en mashol probalok eredmenyrejutni
nincs gyermekem, de imádom a keresztlányomat, akinek mióta ez a pandaizé van, nemlehet egy puszit adni, mert előtte két hét karanténra kötelez.
ezért a lehetőségeimszerint beszálltam a vakcinabizniszbe -
válasz
Robi BALBOA #53881 üzenetére
Jó hír, van változás, bár a mellékelt példa szerint továbbra is vannak akadályok.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #53876 üzenetére
Ami ugye pont csucsgamer laposoknal epp nem nagyon szamit, mert nem akkurol vonaton tolod a Battlefieldet. Elegseges hutes biztositasa meg az OEM feladata.
De ertem mit akarsz mondani.Yutani
Maradjunk annyiban, hogy eleg sokaig az AMD nem tett le semmi eletkepeset egyik szegmensben sem, ami eleg volt az Intel/Nvidia elhuzasahoz. Ez kezd megvaltozni par eve. -
válasz
Robi BALBOA #51005 üzenetére
ha a kártya esetleg még tudna is, profil az már nem lesz hozzá.
-
Jack@l
veterán
válasz
Robi BALBOA #50292 üzenetére
Lehetni lehet, csak 720p-ben egy quake is valami 10 fps körül volt nálam(1070).
-
Televan74
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #50289 üzenetére
Amint kiad egy ilyet 700$ -ért, nem sok ideig lesz kapható!
Számomra az RT a fontos. Különben nem vennék új kártyát. Remélem jó is lesz.
-
Jack@l
veterán
válasz
Robi BALBOA #50289 üzenetére
Semmit nem tudni az RT teljesitmenyerol, vega meg kifejezetten s* volt renderelni. (az akkori konkurenciához képest)
-
EXA
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #49594 üzenetére
Na de erre mennyi lehet az esély? Hogy tényleg akkora készlettel készül az AMD, hogy mindenkinek legyen és még viszonylag normális áron is menjen. De ha lesz én így fogom venni:
-
Raki
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #49590 üzenetére
Jó mind1 engedjük ezt el, nyilván nekem sem célom itt a fesz generálás, de a másik topikban volt pár arc akik állandóan ezzel jöttek, hogy mennyiért meg minek vettem 3080-at mind1.
Az érdekelne viszont, hogy akkor neked mi lenne a reális, elvárt szint most AMD-től árban és teljesítményben is és most engedjük el a 3080-at pls? -
atok666
őstag
válasz
Robi BALBOA #49479 üzenetére
Csak jobban is csinalhatak volna, mert a videoban meg 170-ig se jutott fps counter
Atok
-
Petykemano
veterán
válasz
Robi BALBOA #49391 üzenetére
A probléma felvetés jogos.
De szerintem létezik alternatív megoldás, mármint abban az értelemben, hogy nem biztos, hogy a HBM irányába feltétlenül kényszer lesz lépni.
Egyrészt a memóriagyártók is növelik a GDDR ram modulok kapacitását. Abu mondta, hogy miből mennyit gyártanak, tehát 256bittel 8GB helyett 16GB már ma is megoldható.
A jövőt persze nem tudom. Most valamit ügyködtek a DDR5-tel, amitől jobb lett, mint a DDR4. Valószínűleg lesz GDDR7. A fogyasztáson és a kapacitáson meg jobb gyártástechnológiával szoktak javítani a ramgyártók.Az AMD most oldja meg, hogy legnagyobb kártyájához csak 256bit GDDR vezérlő kell.
Abban is igazad van, hogy a GDDR vezérlő nagyobb és ez nyilván így is marad.
Erre viszont valószínűleg a chiplet lesz a megoldás. Lesz egy nagyobb/régebbi gyártástechnológián gyártott lapka, aminél nem akkora baj, hogy olyan nagy a gddr6 vezérlő.Én úgy látom,. hogy még azért sokáig elmókolhatnak a GDDR6-tal.
Aztán a fene tudja. Abu mindig azt mondja, hogy volumen függő a dolog:
Ha már majd minden szerver CPU-ban és minden második HEDT CPU-ban lesz HBM, akkor lehet, hogy az már akkora volument jelent, hogy tovább csökken a HBM ára és már jobban meg fogja érni inkább azt venni. -
arabus
addikt
válasz
Robi BALBOA #49391 üzenetére
ebben igazad van.és nagyon jó technika.
van is vega 64-em is és elégedett vagyok vele. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Robi BALBOA #48134 üzenetére
Tényleg, ha már így mondod.. TrueAudio-val mi lett?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #47979 üzenetére
Ha jó a neuronháló, akkor ez lehetséges. A probléma az szokott lenni, hogy a neuronháló sokszor elég rossz.
Technológia már van az AMD-nél is. Be van építve a Radeon Software-be: [link]
A probléma vele pont ugyanaz, amivel küzd az NV, a Microsoft és a Sony. Az eredménye nem konstans. Az egyes képeknél működik, míg máshol nem, és ez ugyanúgy igaz a játékokra is. Az egyes képkockák jók lesznek, míg egy részük nem. Amíg a fejlesztők nem rakják mögé a pénzt, addig ez nem fog változni.
-
paprobert
őstag
válasz
Robi BALBOA #47979 üzenetére
"Hogyan csinál jobb minőséget a felskálázás mint a natív felbontású? "
Úgy, hogy a betanítás sokkal-sokkal magasabb felbontáson (is) történik.
Elméletben nincs akadálya a jelenleginél jelentősen nagyobb, valódi render - érzékelt minőség közötti különbség elérésére."a natív minőség 80-90%-a is elérhető, úgy hogy közben a teljesítmény sokkal nagyobbat ugrik 10-20%-nál"
Ez már van, ezt hívják úgy, hogy DLSS 1.9 Performance Mode. Csak kicsit alábecsülted, mert +130% a gyorsulás, és úgy valamivel csúnyább a végeredmény.
-
válasz
Robi BALBOA #47959 üzenetére
Nagyjából így. Bár a képminőség elég jó.
-
paprobert
őstag
válasz
Robi BALBOA #47959 üzenetére
Ilyen mély szakmai érvekkel nehéz vitatkozni.
-
Z10N
veterán
válasz
Robi BALBOA #47602 üzenetére
Nem fogsz neki orulni, mert toldani kell a kabelt 30 cm-rel. Ez majd kesobb lesz "kenyelmes", amikor nativan lesz ilyen csatlakozo a nagy tapokon. 2x8pin most is csak a nagyobbakon van tudomasom szerint.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #46508 üzenetére
Egy csomó DX12/Vulkan játékban működik. Az új Frostbite címekben, az Asura motorban, stb. Ezek a motorba be vannak építve, és onnantól kezdve minden játék támogatja.
Az Ashes of the Singularity azért van kiemelve, mert az nem WDDM-es AFR-t, vagy linked adapter módot használj, hanem explicit multiadaptert, és emiatt képes úgy több GPU-t is kezelni, hogy azok eltérő gyártóktól is származhatnak. A többi játék valamilyen AFR mód csak, vagy a WDDM-es beépített megoldás, vagy egy egyedileg megírt linked adapter.
(#46509) Yutani: Annál könnyebben sosem lesz megoldva az AFR, hogy a WDDM erre vonatkozó funkcióját meghívod pár sorban, ha a motor nem tartalmaz sok interframe kommunikációt. Ennél minden megoldás csak nehezebb.
(#46510) b. : Az csak explicit multiadapter módban működhet, azt sokkal bonyolultabb megcsinálni, mint a linked adapter vagy a WDDM-en keresztüli AFR-t. Nem is igazán foglalkozik vele senki sem az Oxide-on kívül. Az explicit multiadapter ugyan egy marha jó megoldás, mert gyakorlatilag bármit megenged a több GPU kezelése szempontjából, de ennek az a hátránya, hogy ezt ki kell találni, fel kell építeni rá egy megfelelő futószalagot, és implementálni kell a motorba. Na ez nehéz. Az rendben van, hogy az Oxide megcsinálja, de a világ legjobb programozói dolgoznak ott, máshol erre se pénz, se kapacitás, se akarat. Emiatt használ sokkal egyszerűbb megoldást a többi motor.
-
Petykemano
veterán
válasz
Robi BALBOA #46511 üzenetére
Én nem bánom, hogy az Alternate frame rendering eljárást elengedik. Én ugyan nem próbáltam sose, de a negatív oldalon a megnövekvő frame time áll.
Szerintem a képernyő felosztása jobb megoldás.
Nyilván itt meg az a kérdés merül föl, hogy hogy ossza el a képernyőt a rendszer a két akár különböző kapacitású gpura és mi van, ha a képernyő bizonyos részein más jelentőségű esemény történik.
De. Azon gondolkodtam el, hogy ha már van variable rate shading, ami ugye arról.szól, hogy a kép bizonyos részeit valamilyen szabály alapján felosztja részletesen és kevésbé részletesen renderelt részekre, akkor vajon nem oldható-e meg ezek multigpu-s kiszervezése. Mondjuk akár IGP-re.
Persze ez továbbra is szoftveres megoldás.
Azt gondolom, valamilyen megoldás biztosan lesz. Szerintem az a terv, hogy a 8k raytracing felhőben valósul meg, mivel ehhez még nincs elég erős kártya. Viszont a cloudban egy 30+ magos gépben van 4 erős gpu is. Az bármit elfuttat, csak kell hozzá szoftver. Tehát meg fog sztem valósulni az a skálázódás is, hogy egy játék több gpun. Ráadásul úgy, hogy igény szerint. Nyilván ahogy most futtathat egy gpu több játékot, mert nem minden kliensnek kell a gpu minden erőforrása minden időpillanatban, többgpu rendszerben is bizonyos képkockákhoz kellhet 3 gpura való skálázódás, másikra elég lehet csak 2.
-
válasz
Robi BALBOA #46508 üzenetére
elméletileg működhet amúgy eltérő gyártók kártyái között is, arra lennék kíváncsi.
-
válasz
Robi BALBOA #46508 üzenetére
Valószínűleg annyira mégsem könnyű, és a stúdiók nem akarnak pénzt ölni a plusz fejlesztésbe. Majd ha úgy meg lesz oldva API felől, hogy "it just works', akkor lesz itt másod- vagy harmadvirágzás, de addig nem nagyon. Pedig a 4k miatt jó lenne, és lassan itt a 8k is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #46493 üzenetére
Explicit API-ban nincs SLI és CrossFire. Ezek nem működnek.
Multi-GPU van. Egyébként az összes újabb Frostbite, az összes Asura, az összes Nitrous (ennek a módosított verziói, például Cider), némelyik Unreal Engine módosítása a Microsoftnak, stb. Ezeket tudom fejből, de a WDDM-es AFR-t elég könnyű támogatni, szóval lehet, hogy több is van.(#46494) awexco: 90+%-os a skálázás, ha van hozzá elég erős proci. Nem egy magban erős, hanem nagyon sok magos, mert skálázódik a parancsátadás. Különösebben ezt nincs értelme tesztelni, mert mindegyik alkalmazás ugyanúgy működik AFR szintjén, így a skálázás is erős 90+%-os lesz sokmagos CPU-val. Legutóbb a Strange Brigade-ot néztük, az +97%-ot is hozott erős nyolcmagossal. Négymagossal már kevesebbet.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
Robi BALBOA #46437 üzenetére
2018 Ti 10 billions
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #46437 üzenetére
Sok minden jó lenne. Egy 3DMark pontszám is, de egyelőre ezek vannak.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #46394 üzenetére
Mar csak ezt a "Minecraft era"-t kene elhagynunk igy 2020 kozepen lassan.
-
Z10N
veterán
válasz
Robi BALBOA #43420 üzenetére
Nem csodalom, mivel:
xbo 768:48:16 @ 853 ~7770 szint
ps4 1152:72:32 @ 800 ~7850 szint
Nem latszik nagynak a kulonbseg ennyi ev utan, de az a 16 rop mar akkor is sovany volt. Ezert nem bir kipumpalni magabol tobb pixelt. Ebben a sima DDR3 (68,256GB/s) sem segit vs. GDDR5 (176GB/s).Az XBX teljesen mas legio, jelenleg a legerosebb spec alapjan 2560:160:32 @ 1172 (326,4GB/s).
Ez az a lapka konfig amit sose kaptunk meg. Persze az 5700XT hasonlo dupla roppal, de dupla arral is... -
mike1334
veterán
válasz
Robi BALBOA #43420 üzenetére
Rossz lehet neked (is), én bőven élvezem a játékot xboxon és switchen
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #4708 üzenetére
eyefinity-nél úgy még akár kevés is lehet. tekintve hogy a Caymannak már full hd fölött kezdett kevés lenni az 1GB. persze ez a felhasználók 0,000000001%-át, ha érinti.
-
stranger28
addikt
válasz
Robi BALBOA #4708 üzenetére
Az is igaz.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Robi BALBOA #4646 üzenetére
Rosszul mondod...
...lesz nefukarkodj...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Robi BALBOA #4509 üzenetére
Közvélemény-kutatás. Az alapján lövik be az ilyen cuccok árát. Sajna a VGA-piac szűkülése kényszerpályára tereli a dolgokat. Emelni kell. Ha akarják, ha nem. Mert ahogy fogy a kereslet, úgy drágul a videókártyák fajlagos előállítási költsége.
A Fusion átka...
Én úgy terveztem, hogy veszek még egy BIOS-kapcsolós HD 6950-est, ha a mostani már nem elég...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Robi BALBOA #4427 üzenetére
120Wot még meg lehet, nálam egy 110es kártya fut passzívan (persze házszellőzés meg van oldva). picit túl jól hangzik, de megtörtént már, hogy az előző generáció csúcskártyája a köv generációban fele fogyasztással kb fele teljesítményt tudott.
másrészről pedig figyelembe véve, hogy a 6xx0 start nem volt a legegszerűbb, lehet, hogy működne.
persze amíg nincs start, addig semmi nem biztos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #4327 üzenetére
Ugyanaz, mint egy GPU-nál. Amit írtam azt úgy kell érteni, hogy a GPU típusú, vagyis throughput optimized processzornál lényegtelen az, hogy az XDR2-nek nagyobb a késleltetése, mind a GDDR5-nek.
Az XDR2 előnye, hogy a GDDR5-höz képest kevesebbet fogyaszt, mert a bázisórajel alacsony, de magasabb késleltetése, ami persze egy GPU-nál nem számít. A nagy hátrány, hogy drágább, mind a chip maga, mint pedig a tokozás több csatija miatt az implementálás.(#4331) gbors: A 256+ bitet nagyon érdemes kerülni. Nem a mérnöki teljesítmény a probléma, mert 512 bitet is összehoznak, vagy többet is ha kell, de a VGA-piac bevétele drasztikusan csökken (idén a JPR 33%-os mínuszt vár, ami az elmúlt évekhez képest óriási). Az új fejlesztéseknél alapvető elvárás, hogy a mindenhol ahol lehet spórolni lehessen. Ez már nem a nyereség növeléséről szól, hanem a piac fenntartásáról. Egyébként 256 bit mellett is lehet 64 blendinget csinálni. Így is két blokk van egy csatornán, semeddig sem tart négyet rakni rá.
A fő probléma persze nem itt van. Nézd meg Carmack megatextúrázását. Kurva nagy ötlet, de közben tiszta szopás az egész, mert a dedikált GPU-k nem kezelik az x86 virtuális memóriát. Egyszerűen el kell vándorolni az adatért a rendszermemóriához, és a proci segítségét kell kérni, hogy az meglegyen, majd az információkkal vissza kell térni. Szimplán a PCI Express erre nem alkalmas. Nem az információk mennyiségével van a baj, mert azt simán átviszi egy 4-8 GB/s-os link, de teljes a késleltetés (szoftveres és hardveres oldalról együtt), ami ezzel a procedurális jár, kivégzi a teljesítményt. Carmack szerint a direkt eléréshez képest több 10000-szer lassabb a texture update folyamata, egy pixel frissítésénél. Ez így low, szart sem ér az egész. Nem véletlenül tartja úgy, hogy a Sandy Bridge kamu-IGP-jét is ki lehetne hozni gyorsabbnak. Direkt programozással simán 10000-szer gyorsabb frissítést csinálhat, mert kizárja a szoftveres korlátokat, és a rendszermemória is közvetlenül elérhető, ami kizárja a PCI Express fizikailag kivédhetetlen késleltetését.
Erre a problémára egyébként az AMD kitalálta a PRT-t, ami az új architektúrában benne is lesz, de a PCI Express késleltetését ez sem zárja ki, csupán közvetlenül eléri az x86 virtuális memóriát. Ezzel a proci kizárható a texture updateből, ami biztos gyorsulást hoz, de a konzolos direkt programozással elérhető szinttől még mindig messze van. Aminek ez a PRT nagyon, de tényleg nagyon fog segíteni, azok a GCN-es IGP-vel rendelkező Fusion APU-k. És akkor egyre inkább arra megyünk, hogy a IGP teljesítménye túró az erős dGPU-hoz képest, de mégis ott van a rendszermemória mellett, és ez a megatextúrázásnál durva előny egy PRT-vel megspékelve. A texture update késleltetése töredék időt igényel. A direkt programozástól ez is gyengébb, de az időigény már nem 100-szoros, 1000-szeres, vagy 10000-szeres. -
ViiiiktorOC
senior tag
válasz
Robi BALBOA #4246 üzenetére
Az a teszt a HD5870-es után készült.
Igen tényleg jó lenne egy ekkora kaliberű teszt! Bár szerintem kicsi a valószínűsége.Egy kicsit off. Jólemléxek hogy a Hd6970-esnél azt írták hogy majd később újra megismétlik a tesztet? Nah oda belehetne szúrni egy ilyen kis tesztet.
-
Angel1981
veterán
válasz
Robi BALBOA #4238 üzenetére
Szerintem úgy lesz, ahogy gondolod.
Olvastam még erről tesztet régebben, és azt hozták ki, hogy ha korunk legerősebb VGA kártyáinál a 16x sávszél a 100%-os teljesítmény, akkor a 8x kb. 99%, 4x kb. 90, 1x kb. 75, szóval nem olyan lényeges, mint sokan gondolnák. -
caizzz
senior tag
válasz
Robi BALBOA #4238 üzenetére
nem annyi a kulonbseg, hogy tobb aramot tud lenyomni a a vganak?
-
Angel1981
veterán
válasz
Robi BALBOA #4220 üzenetére
Ez így szokott lenni - két generáció között pangás, aztán ahogy közeledik az új, úgy pörög fel egyre jobban.
-
Angel1981
veterán
válasz
Robi BALBOA #4218 üzenetére
Pont egy órával a hozzászólásod előtt volt a hírzárlat feloldása.
-
DemonDani
addikt
válasz
Robi BALBOA #3817 üzenetére
szertinem 1csilliárd^99millió%al fog gyorsulni
Sajnos egyenlőre elég borús a jövő...
-
Erdei88
veterán
válasz
Robi BALBOA #3819 üzenetére
Lehet megvárod, de az adatlapodon már ki van írva "coming up ATI HD69xx,"
-
dangerzone
addikt
válasz
Robi BALBOA #3817 üzenetére
Na, ezennel én is megcéloztam a következő videókártyámnak mondjuk egy 7870-est, ha a 6xxx széria számozását vesszük alapul.
Azt is akkor ,ha majd 35.000 forint lesz. Csak addig el ne füstöljön a mostani.
Engem megnyugtatott ez az új széria amúgy. Legalábbis abban a tekintetben, hogy a 4890-nel még nem kell szégyenkezni továbbra sem. Max csak a fogyasztása terén 3d-ben.. -
DemonDani
addikt
válasz
Robi BALBOA #3814 üzenetére
Nem nehéz kitalálni hogy jön a Kajmán vizsgálata és foltozzák majd... Ha nem is 4 évig de a 7es szerintem igen csak a kajmánra fog hasonlítani
-
Oliverda
titán
válasz
Robi BALBOA #3814 üzenetére
7-es széria?! Előbb még a 6990 jön.
-
TTomax
félisten
válasz
Robi BALBOA #3231 üzenetére
Vagy inkább túl sok 6850 kapcsol le standby...
-
MaUser
addikt
válasz
Robi BALBOA #3183 üzenetére
A jóságukat és a meglepő értéktartásukat nem is vitatom, csak az olcsó nyitó árat. Ott szörnyülködött anno mindenki, a 48xx-ek utáni burtális árazáson, mert a teljesítmény messze nem nőtt annyi, mint az ár.
Nekem is van ismerősöm, aki jó fél éve vett egy használtat 75-ért, hát ő sem panaszkodik. Ellenben én voltam akkor pénzügyi zseni, hogy eladtam a 4850-em 9 hónapja, mert nem kellett a gép és hogy ne álljon benne. Ma kb. annyiért tudnám megvenni, mint akkor eladtam.
-
DemonDani
addikt
válasz
Robi BALBOA #3135 üzenetére
2010Mhz
csak nehogy aztán a végén 2011Mhz legyen az a ram
-
csatahajós
senior tag
válasz
Robi BALBOA #3135 üzenetére
Bevallom én is jobb szeretném, csak a múlt logikája nem azt diktálja :S, de remélem tévedek!.
Mondjuk ha ez a thermal/throttle control működik akkor van rá esély hogy rádobják a két fullos chipet és alapjáraton nem baj az ha nem pörög nagyon a chip, csak ha kell
-
Oliverda
titán
válasz
Robi BALBOA #3127 üzenetére
Az Opteron-ok F1-es pályákról vannak elnevezve már bő 3 éve. Illetve a Ferrari-t támogatják is hivatalosan. Gondolom ez játszhatott közbe most is, igaz csak Mansell volt Ferrari-s, de az is már bő 20 éve volt és a címét sem velük nyerte.
-
Atom_Anti
senior tag
válasz
Robi BALBOA #3112 üzenetére
Az biztos, viszont mentsváraik egyre nevetségesebb lesz
.
-
Atom_Anti
senior tag
válasz
Robi BALBOA #3086 üzenetére
A Phykázás és Cudázás, lefizetett játékok, benchmarkok önmagukban gyenge mentsvár.
csatahajós:
Izgalmas napok elé nézünk ha Cayman már héten, 3DMark11 is megjelenik.
-
Atom_Anti
senior tag
válasz
Robi BALBOA #3086 üzenetére
Egy láncreakcióról beszéltem; nagyon nagy késéssel jelent meg a GF100 (1. csalódás), kazán lett (2. csalódás), ha lett volna HD5890 (3. csalódás), ha gyorsabb lesz a Cayman mint a GF110 (4. csalódás). Mostanra már több mint egy éve és még további fél évet abszolút de trónon lenne az AMD minden területen, azaz nem lenne kapaszkodó övük Nvidia fanoknak, kiábrándulnának.
Nézz be egy NV topicba és lásd egyből a leggyorsabb GPU szöveggel jönnek. Mi tudjuk ez semmi, de eladni, reklámozni még nagyon jó! -
hugo chávez
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #3088 üzenetére
"Amúgy nekem az a 74,67€ nagyon gyanús, jó ha a tizedét kiadja rá az AMD."
Na de feltételezem, hogy az AMD nem is 321 darabos csomagokban rendeli.
(#3089) SzlobiG:
Hát, a Mouser Electronics, ahonnan az árakat linkeltem, a PLX Technology hivatalos partnere, szóval én elhiszem, hogy ilyen kis tételekben ennyibe kerülnek.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Robi BALBOA #2920 üzenetére
Ugyan ezt montam. Logika ezt diktálná, tekintve a Barts produkcióját.
-
wednesday
őstag
válasz
Robi BALBOA #2840 üzenetére
Eddig AMD-n folyt a fejlesztés, legalábbis azzal demoztak mindig.
-
SzlobiG
félisten
válasz
Robi BALBOA #2828 üzenetére
Én játszottam a Just Cause 2 -vel nálam nem volt vele semmi gond fullon toltam egy ideig ameddig nem untam meg.
Oliverda: 6970 akkor ahogy megtippeltük 580 szint lesz ha hinni lehet az eredményeknek.
-
TTomax
félisten
válasz
Robi BALBOA #2828 üzenetére
Mert mi lett a Maffia 2 vége?Ugyan mond már el nekem...Például az hogy egy 4870-el ki lehet maxolni 1680-ban?Hol tudod ezt megtenni a GTA4-el?Fiziksz kell?Az is high-on?Akkor venni kell egy társkarit...amig ageia volt addig nem fájt senkinek?Ki lehet kapcsolni?Játékmenetre van hatása?Lagol a maffia2 valakinek radeonon?Ja persze fizikszet miért is kapnál?
Még annyit hozzátennék a két mag vs egy maghoz....Melyik az a játék és milyen beállításon ami 580-al nem játszható és 5970-el igen?Hm?
-
Tirexi
addikt
válasz
Robi BALBOA #2814 üzenetére
Gyerekek pár dolgot azért tisztázzunk olyan hogy lag egy VGA-nál igazából nincs.
Az maximum azért van mert kevés a memód és a játék ahogy tölti a cuccokat a winyót cseszteti és azért lag-ol. (töltöget)
Egy VGA-val maximum kevés FPS-ed lehet ami nézhet ki úgy mint a lag de akkor az nem lag hanem kevés FPS. (magyarul diavetítés)Gondolom a 9800GTX-eddel ugyan olyan felbontásban toltad a játékokat mint az 5870-el ami valljuk be azért egy kicsit erősebb VGA.
Tudni kell hogy egy 9800GTX-el manapság FullHD-ben játszani nem lehet.Én csak tudom mert 1 db GTX285 nem volt elég az 1080p-hez.
Csak ennyit akartam.
-
válasz
Robi BALBOA #2814 üzenetére
kutya nem állít ilyet szerintem. olyanokat szoktam látni, hogy "elegem van a Radeonos issue-kból, nVidiára váltottam". ami egyrészt túlzott általánosítás, másrészt viszont ha valaki egy olyanba belefut vmi kedvenc játékkal, amit nálam a Just Cause 2 minden Radeon kártyán művel, akkor meg tudom érteni, hogy elkedvetlenedik kissé. lehet, hogy konfig-függő, de nVidia kártyán sosem láttam/mértem ilyet - és Keldor mester is jobban tenné, ha vmi konkrétummal jönne elő
részemről itt van, egy fraps frametime lista. érdemes megvizsgálni az 1-7, 21-28 és 41-49 frame-eket, hogyan alakulnak a frame-hosszok. nézni k**** idegesítő...
Frame, Time (ms)
1, 0.000
2, 102.050
3, 111.073
4, 119.154
5, 127.909
6, 136.849
7, 154.410
8, 180.647
9, 206.789
10, 234.371
11, 259.220
12, 286.044
13, 312.340
14, 339.103
15, 365.541
16, 392.635
17, 415.935
18, 425.299
19, 452.121
20, 480.164
21, 507.775
22, 536.063
23, 638.435
24, 647.956
25, 658.292
26, 668.648
27, 678.852
28, 706.332
29, 734.794
30, 763.392
31, 791.848
32, 821.866
33, 848.690
34, 876.997
35, 905.468
36, 933.938
37, 962.269
38, 992.015
39, 1020.115
40, 1048.696
41, 1076.903
42, 1106.133
43, 1223.214
44, 1236.472
45, 1250.510
46, 1260.805
47, 1270.970
48, 1283.110
49, 1312.585
50, 1342.016 -
válasz
Robi BALBOA #2812 üzenetére
mikrolag létezik. küldjek fraps file-t, ami igazolja?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #2603 üzenetére
Értem, akkor a 6990nek van valós alapja csak.
-
Insolent
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #2353 üzenetére
Május - junius környékén próbálkoztam vele talán. A winfos is akkori, mert akkor vettem az SSD-t és frissibe rá is pakoltam.
Vga-m az most lesz 1 éves
Lényegében szűz rendszerrel próbálkoztam, ezért is nem értettem miért nem jön össze, semmi szutyok a rendszerbe. Rengeteg oldalt elolvastam ezzel kapcsolatban, és mégse, de mint írtam az NV-nek egy tesztprogramja használta a physx-et (éneklő, táncikáló lányok vannak benne)
Egy game sem, akarta használni, GTA4,Metro 2033,Batman stb...Jut eszembe, már kértem tőle segítséget, ő sem tudod megoldást a bajomra.
Pedig mindent a leírtak szerint csináltam, és rengeteg variációt kipróbáltam.
Még egy dologra tudok gondolni hogy a windowom verziója lehet gond, vagy az alaplap.Még ezt is megtaláltam privik között
-
Insolent
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #2351 üzenetére
Most szegény ffodi-t nem fogom zaklatni, hogy nem jön össze sehogysem, amúgysem biztos hogy segítene.
Az jó lenne ha kipróbálnátok, aztán tessék beszámolni, hogy miújság
.
Lehet a windowsom miatt nem akart összejönni nem tudom. (7esem van) -
Crytek
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #2345 üzenetére
Ez az ati mellé nv physx-re engem is érdekelne,hogyan működik.
-
Insolent
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #2345 üzenetére
Értem, nálad megy a hybrid physx ? nekem sajna nem jött össze,, akárhogyan probálkoztam.
Én a mostani 5850 mellé szeretnék egy iker tesót. -
Insolent
aktív tag
válasz
Robi BALBOA #2341 üzenetére
Ahogy kiveszem a szavaidból te váltasz erre a csoda 6os szériára.
Vagy rosszul látom -
MPowerPH
félisten
válasz
Robi BALBOA #2315 üzenetére
Ez annyira szép, csak jelenne már meg.
Az az eshetőség, hogy plusz 100%+ -t ver az 5870-re, már megér egy misét.
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #2330 üzenetére
...és Keldor, erős a gyanúm, hogy a 7Ghz-es lapkákat fogják alkalmazni. Akkor pedig nem lesz hiány sávszélben.
(#2331) Hakuoro De miért hasonlítják a radeon 9700-hoz? Az átütő ereje miatt, amit az R300 képviselt 2002-ben? Ami hatalmas meglepetés volt anno? Most is meglepődünk majd?
-
SzlobiG
félisten
válasz
Robi BALBOA #2315 üzenetére
Javított tesszelláció.
-
Oliverda
titán
válasz
Robi BALBOA #2248 üzenetére
Szerintem 400mm² eleje lesz valahol a lapka mérete. ~420mm² körüli méretre tippelek de ez tényleg szinte csak egy hasraütésszerű tipp. Sokkal nagyobb szerintem nem is nagyon férne bele az AMD jelenlegi termékpolitikáját szem előtt tartva.
-
smkb
őstag
válasz
Robi BALBOA #2113 üzenetére
Pont ezt bizonyította legutóbbi negyedéves jelentésük is, hogy nem... az eddigi áraikon sem tudtak épkézláb profitot termelni. 390m usd árbevételből 1m üzemi nyereség a VGA üzletágban. Ez 0.00257%-os nyereség... semmi
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Robi BALBOA #2105 üzenetére
lesz az még úgylehet 60/70k is, főleg a kezdeti időkben.
Aki meg megveszi úgy járt. Ennyi. Én mondtam, a 6850 max 45K, a 70 pedig max 55K-t ér, nem többet. Az NV ráadásul még most fog árakat csökkenteni.
Valahogy nagyon nem úgy néz ki a helyzet, hogy az AMD lenne az olcsóbb. Sőt.
neki kell az NV után kuncsorognia árazásban, ha nem akar belefulladni ebbe a bizniszbe. -
Izzé
őstag
válasz
Robi BALBOA #2107 üzenetére
Aki alapfeszen szeret tuningolni, annak elég lesz szvsz az 1 tápcsatis.
-
toldy
őstag
válasz
Robi BALBOA #2100 üzenetére
lesz dupla csatis, ha jól nézem akkor pl az asus 6850 directcu pl 2 csatis.
-
smkb
őstag
válasz
Robi BALBOA #2100 üzenetére
Van ám kívánság lista
Végülis... a Mikulás is PIROS ruhában jár... kitudja...
-
smkb
őstag
válasz
Robi BALBOA #2093 üzenetére
Nagyobbikon kettő, a kisebbiken egy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- E-roller topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gmail
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Facebook és Messenger
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest