- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Trónok Harca telefon érkezik
Hirdetés
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacccca87
addikt
válasz
Yutani #71612 üzenetére
Fiji-Vega-n debütáltak már 1x ha jól emlékszem és nem igazán jött be, anyagilag meg teljesítményre sem. Habár akkor nem éppen a memória sávszél volt a szűk keresztmetszet, most speciel jól jönne az RT/PT hez.
Érdekes lenne látni ha készítenének egy speckó változatot, akár csak tanulmány szinten, hogy mit jelentene. -
válasz
Yutani #71595 üzenetére
Nem hivatalosan már elérhető, moddolható volt pár hónapja . [link] Jól sikerült, ezt már az RDNA 3 nál be kellett volna hoznia AMD-nek és áttérni erre a felskálázási módra.
Apró eltérések vannak csak már a DLSS 4.0 val szemben, amik fejlesztendő dolgok. RT és PT ben ben jobban látszik a DLSS előnye, Rayreconstruction és az új Transformer Modell finom dolgok a zöldeknél,a sarkok és élek kicsit még zajosak,de az FSR3-hoz nézve más minőség kategória ,( nézd meg 1.52 nél mikor áttállítja 4.0 ra a felskálázást) a DLSS 4.0 hoz nézve viszont már nem, egy liga, csak picit elmarad. Én elégedett vagyok vele.
Remélem DF hoz ki elemzést majd rá. -
PuMbA
titán
válasz
Yutani #71553 üzenetére
Amúgy ezek érdekes dolgok. Az 5070, aminek szintén 48MB cache-e van, mint a GRE-nek, viszont sima 9070 szintű memória sávszélessége (672GB/s), neki sima 9070 körüli az RT (nem PT) teljesítménye is.
Az 5070 Ti-nek szintén 48MB cache-e van, viszont már 900GB/s memória sávszélességgel 15%-kal gyorsabb RT-ben a 9070XT-től. Ezek szerint ekkora léptékben a cache mérete nem igazán számít RT esetén, mert nem fér bele teljesen a BVH
....ehhez már nem értek.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #70976 üzenetére
Sokáig én is úgy tudtam, de az április 15-ös debütálásuk kapcsán már GDDR7-et írnak.
Már a TPU is GDDR7-et jósol.Mondjuk logikus is, hogy a Blackwell kártyák azonos memóriaszabványhoz készültek.
-
Quadgame94
őstag
válasz
Yutani #70929 üzenetére
Lokálisan futtatott AI az ami felé tartunk. A komplex rendszereket játszikönnyedtséggel kell majd futtatnia lokálisan az adott hardvernek mondjuk 5+ év múlva. A mostani USB stick NPU egy stop-gap mindenbizonnyal. Persze nem zárnám ki kompat PCIe NPU gyorsítók elterjedését, de ott a GPU mellette... szóval így ez felesleges
-
X2N
őstag
válasz
Yutani #70677 üzenetére
Majdnem, 24" 4K. Egy 1440p 15"-16" laptopot vagy 8K 32"-est elfogadnák még.
Monitor és monitor között is van különbség, már a kijelző bevonat se mindegy élesség/kontraszt szempontjából, a fényes kijelzők a legjobbak képminőség szempontjából. Kár h a pc-s kijelzők 99%-a matt. Az újabb Oled,QD-OLED kijelzők már jobbak. Sokkal jobban látsz rajta minden részletet a nagy felbontás miatt, de emiatt a hibákat is könnyebb észrevenni...
-
zseko
veterán
-
zseko
veterán
válasz
Yutani #70292 üzenetére
A mostani munkahelyemen 99%-ban persze szintén inteles gépek vannak, a legutóbbi cserénél is ugyanúgy optiplex gépekre lettek cserélve a régi optiplexek, de most azért már lett egy pár amd-s laptop is. Ez is egy európai multi cég, lusta voltam összeszámolni összesen mennyi országban van
-
bozont
veterán
válasz
Yutani #70078 üzenetére
Pontosítva, mert ezt sokan benyelik. Az FSR/DLSS jobb képminőséget ad mint a TAA, még upscaling mellett is. Szóval a helyesebb megállapítás hogy az FSR4 upscale jobb mint a natív TAA.
#70079 PuMbA
Szerencsére már az újabb játékokban van natív AA mindkét felskálázó esetében ami a legjobb eredményt adja. Így még mindig van értelme a natívnak.Persze ez sem tökéletes (a post process AA szerintem sosem lesz az), de már élhető a dolog.
-
Quadgame94
őstag
válasz
Yutani #69388 üzenetére
Nekem egyáltalán nem ez jön le. De nyugodtan linkelj pár példát. 400K-s 9070 XT-re senki sem örömködne, hacsak nem 5080 szintű a kártya.
Van a realitás ami kb 350K a jelen piaci helyzetben és van ami tényleg szerezne hosszú távon az AMD-nek piaci részesedést, ami kb 300-320 ezer átlag ár. Ez nem álom. Rajtuk múlik csak.
-
yarsley
aktív tag
válasz
Yutani #69239 üzenetére
Amíg ki nem tör a háború ez kb esélytelen.
Meg még az amcsiknak is kegyetlen amilyen tempót a Tajvaniak diktálnak. Jah és még a sima gyár feltöltésével is vannak gondjaik...On the Glassdoor profile of Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, or TSMC—the world’s biggest manufacturer of semiconductor chips—current and former U.S. employees swap messages about grueling working conditions. “People… slept in the office for a month straight,” an engineer wrote in August. “Twelve-hour days are standard, weekend shifts are common. I cannot stress… how brutal the work-life balance is here.” “TSMC is about obedience [and is] not ready for America,” another engineer wrote in January.
LinkTaiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), one of the world’s largest advanced computer chip manufacturers, continues finding its efforts to get its Arizona facility up and running to be more difficult than it anticipated. The chip maker’s 5nm wafer fab was supposed to go online in 2024 but has faced numerous setbacks and now isn’t expected to begin production until 2025. The trouble the semiconductor has been facing boils down to a key difference between Taiwan and the U.S.: workplace culture. A New York Times report highlights the continuing struggle.
Link -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Yutani #69239 üzenetére
De hooogy, Arizonaban a felvett munka erő vak, süket, és nema lesz, az eljárás meg titkosítva lesz mint a Coca Cola receptje
Viccet félre téve ahol gyártás van ott lesz technológia is, főleg hogy az arizonai üzem a 3nm kibővítésére, és később annak half nodejaira, majd a 2 nm miatt építik.
-
olymind1
senior tag
válasz
Yutani #68970 üzenetére
Ja, nálam lesz még 1 generáció várakozás ha 400€-ért nem hoznak elfogadható teljesítmény ugrást számomra a 6700 10GB-ról, de 12GB-ra se lépnék már fel 1440p mellett. Meg aztán ha modern játékoknál a jelenlegi vga tol mondjuk 30fpst akkor a +50%-ból csak 45fps lesz, ami kb semmi, igaz a 60-ról 90-re növekedés már észrevehetőbb, de a minium +75-100% sebességtöbbletet érdemes megcélozni, vagy legalábbis én azt teszem.
Úgyhogy azt várom mikor jó sebességű nem rém árú 16GB-os kártya, ami minden modern feature is támogat, így egy 9070 16GB érdekelne 400€-ért, esetleg max 500€-ért, de 400€ alatt sokkal szimpatikusabb lenne, de az RTX 5060 TI 16 GB is kiváncsi leszek azért.
-
olymind1
senior tag
válasz
Yutani #68959 üzenetére
Nagy mennyiségben kéne jó teljesítményű és feature set-ű kártyákat árulni a 250-400€-s kategóriában, ahonnan az emberek döntő része szívesen vásárol(na), felette már komplett konzol is kapható.
De sajnos továbbra is van pofájuk 300€ és fölött 8 GB-os kártyákat árulni, ami már lassan 10 éve is kapható volt 200€ körül pl RX 470 8 GB képében.
Vga gyártók is ugyan azt játszák el a VRAM-ral meg a feldolgozók számával amit az Intel a 4 magos procikkal csinált hány éven is keresztül? Ott is volt vagy 7 év kb magnövekedés visszafogás.
-
Jacek
veterán
válasz
Yutani #68959 üzenetére
Tippem hogy ezzel a produkcioval vesztenek.
Ott vannak 1 honapja a boltokban a kartyak, ha olyan jo lenne teljesitmenyben es 500 korul akartak adni akkor mi tortent?
Meg annyi erthetetlen hogy 2025 Q2 vegeig akartak gyartani a 7800XT-t es ezt januarban lelottek, tehat mar most nem gyartanak, gondolom a 7900-ek is eol mar. -
Quadgame94
őstag
válasz
Yutani #68947 üzenetére
Ki mondta hogy már a következő negyedévben elakarják/fogják érni ezt a 40 százalékot? Te és Kajosz is a saját gondolataitokat projektáljátok bele, miközben azt senki sem állította vagy mondta - de ti előadjátok univerzális igazságnak, vagy mintha az AMD azt nyilatkozta volna.
Nyílván nem a következő negyedévben akarnak ekkora market share-t. De ha nem lesz készlete az NV-nek az AMD pedig "letarolja" a 350-650 dolláros szegmenst a következő engyedévben akár egy sokkal magasabb részesedési arány is kijöhet nekik.
-
válasz
Yutani #68931 üzenetére
Ahhoz képest 9070 nek és XT nek nevezték már hónapok, sőt valamikor nyár óta a kártyáikat ami az 5070 és 5070 Ti hez fog illeszkedni teljesítményben úgy hogy Nvidia generációk óta nem lépett előre ilyen keveset. szerintem (tippre) 5 % on belül lesznek raszterben. Innentől nehéz erre ezt a magyarázatot adni szerintem, hogy is sikerült ezt összehozniuk..
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Yutani #68933 üzenetére
Ha en biztos vagyok a termekembe, tudom mit tud, tudom hogy a versenytase mit tud akkor nem burkolozok hallgatasba 2 honapra... Vagy ez ilyen forditott logika lenne ? Ez a nagy hadicsel ? Erted mit mondok
Kb mint ha lenne fegyverem, de ha eles a szituacio felek hasznalniEnnel nagyobb oknak kell lenni, hat a kartyakat leszallitottak boltokba, azota mar beszotte a pok a raktar sarkaban. Ha en meg akarom varni a vetelytarsat nem kuldok kesz teteleket boltokba globalisan... Mi ertelme van? Ha nem volt ara akkor nagykerek, kiskerek, direkt aib kapcsolattal rendelkezo shopok hogy vettek belole keszletet ?
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Yutani #68931 üzenetére
Szerintem is valos hogy lattak hogy varhatoan max az 5090 lep elore valamennyit, es a tobbi stagnal, meg romma kell huzni hogy erjen valamit (5080) es akkor tudtak hogy az o kartyajuk eroben jol all, mit csinalunk? Hat halasszuk el
Valahogy nekem ez a scenario zavaros. Az oke hogy az fsr4-hez a cod, meg a R&C az verszegeny semmi, de a jatek supporthoz nem kell elhalasztani a launchot, eleg csak normalisan kommunikalni a jatek studiokkal, nem gondolnam hogy nehez lenne, bar ki tudja, ha olyanok a kommonikacios munkatarsaik is mint amilyenek a marketingesek...
-
-
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #68514 üzenetére
Na azért kettőt ne ugorj a létrán, mert a sima 7500 párja a 6600 lehetett volna. és a 7600 XT a 6700 XT párja lehetett volna az összehasonlításban, nem a 6800. De igen, az előző generációban általában az AMD "eggyel magasabbra számozott" kártyái voltak versenyben az Nvidia kártyáival. Persze ár/érték tekintetében sokkal jobb ajánlatot képviseltek a 7000-es kártyák, és az számít, nem a modellszámozás.
Az XTX pedig ott volt enthusiast kártyának, csak kivételes esetektől eltekintve nem a legerősebbként. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #67743 üzenetére
> Megteheti, mivel semmirevaló a konkurencia.
A tisztességes verseny alapja, hogy az erőfölényben lévő szereplők ( ~ nVidia )
akkor sem élnek vissza a helyzetükkel, ha megtehetnék.A sportszerűség azt jelenti, hogy ha a terméked vagy szolgáltatásod jobb,
akkor is tartózkodsz a szabálytalan eszközöktől,
amelyekkel igazságtalan előnyt szerezhetnél.
Az, hogy egyes cégek ezt mégis megengedhetik maguknak,
a hatóságok gyenge fellépésének
és az elrettentő erejű szankciók hiányának következménye.
Ha a versenyhatóságok nem érvényesítik a szabályokat,
azzal gyakorlatilag megerősítik a monopolhelyzet fenntartását. -
bjasq99
tag
válasz
Yutani #67524 üzenetére
Igen ebbe a részletbe szándékosan nem mentem bele, nézzük is:
1. a számadatok alapján a 7900 xtx "mátrix" teljesitménye 10 tlops -al még jobb is mint a 2080 ti nak.
2. ha jól emlékszem, de mindjárt megkeresem akkor az rtx 20 -s széria tensor műveletek mellett nem tudott shadereket futtatni.
3. ha tud is futtatni párhuzamosan shadereket akkor azok nem fognak natív sebességen futni a regiszter és cache nyomás miatt
4. a párhuzamos a futtatás sebesség töblete csak abban az intervallumban van jelen amíg megy a felskálázás.
Ezekből megítélve semmivel sem futna egy nvidia dlss féle eljárás rosszabbul egy rx 7900 xtx -en mint a 2080 ti -on. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #67383 üzenetére
Tekintve, hogy január 23-án alighanem elindul a 9070-ek árusítása, így a "kell meg nekik az a 2 hónap, hogy ténylegesen legyen mit bemutatni" a valódi BS, hiszen mindkét gyártó már eleve őszről tolta át januárra az új generáció útnak indítását.
Közben MLiD azt mondta, hogy állítólag január 15-e környékén lesz a különálló RDNA4 bemutató. Az egyébként nem is nagy kockázatú tipp, hogy a jövő hét közepe magasságában lehet a bemutató, ha az utána következő héten már indul a preorder. -
PuMbA
titán
válasz
Yutani #67385 üzenetére
"egy jól működő felskálázóhoz sajnos sok idő kellett az AMD-nek,"
Az őszi AMD interjú alapján 1-1,5 éve kezdték fejleszteni az FSR4-et
Csak előtte 3 évet (2021-ben jelent meg az FSR 1) elpazaroltak az AI nélküli FSR 1-2-3-ra, mert azt hitték, hogy AI nélkül is megoldható jó minőségben a dolog. Hát nem.
-
hahakocka
őstag
válasz
Yutani #67262 üzenetére
Azért az vicces lenne, hogy ha azt mondanák vezetők figyeljetek ezek a pletykák nem igazak, ennél bőven szarabbak nem valós szerű marketing ötlet.
Buster: Figyelj hogy egy marketinges milyen saját általa kitalált definíciót talált ki 10-20 éve nem igazán érdekel
. Marketing szakma tudod jól ködösítésről, hypeolásról, füllentésekről, mismásolásról, s különféle trükkökről szól.
-
hahakocka
őstag
válasz
Yutani #67259 üzenetére
Igen, de amit Abu mondott meg ami a hosszú interjúban volt azt suggallja, hogy a leakeknek köze nincs a dolgokhoz. Aztán majd kiderül, hogy egy nagy marketing bullshit e. AMD nél és NV nél is volt már pár az évek során. Mondjuk én örvendenék ha pl nem 16gb lenne, hanem pl a legnagyobbon 20, de az már elvileg fix.
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #66900 üzenetére
Én költségek teljes kiszervezését a fogyasztóra, azt tartom egy unfair hozzáállásnak: hogy/ha a felső 5-10% teljesítményért nem csak azt fizettetik meg velem, hogy az 5-10%-kal nagyobb teljesítmény magasabb áron forog, hanem az ennek az áramfelvételhez szükséges áramköröket, a leadott hőmennyiség elvezetéséhez szükséges hűtőberendezést, de tulajdonképpen azért az 5-10%-ért nem csak a kasszánál, hanem az áramszámlában is felárat fizetek.
Manapság ez akár már $100-150 felárat is jelenthet. S miért? Azért, hogy ők egy agyonhajtott, mondjuk $10-15-ral olcsóbban gyártott kisebb lapkát használhassanak.Sajnos ez az egész termékvonalra igaz szokott lenni. Tehát a 100-150mm2-es lapka is 2 ventis 2 előtor hűtővel jön már 180W-os fogyasztással.
Minden gyártó tendál ebbe az irányba, tehát piaci alapon csak úgy tudok nemet mondani erre a pazarló dollár****ra, ha egyáltalán nem veszem meg, de egy ember csepp a tengerben.
Nem vígasztal az, ha saját kézzel veszem vissza a fogyasztást és csak egyszer fizetem meg a ki nem használt teljesítményre és alkatrészekre a felárat. -
szmörlock007
aktív tag
válasz
Yutani #66503 üzenetére
Szerintem gyönyörű amúgy a játék. Nekem 5800X3d meg 6700xt-vel fut 1080p High-on, de semmi komoly grafikai hiba nem volt még. Amúgy voltak vidik ahol én is kicsit azt éreztem, hogy downgradeltek, de a végleges játék nekem szebb lett mint amit vártam meg amit a későbbi vidikben láthattunk.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66396 üzenetére
Igen az Excavator jó hasonlat;
És Raymond rátapintott a lényegre.
Mert bár a gyenge Excavator teljesítménye miatt úgy tűnhetett,
hogy az AMD kiszáll a CPU-versenyből, de az AMD inkább
- a fejlesztési irányát igazította újra,
- és hosszú távú stratégiát dolgozott ki,
amellyel végül sikerült visszaszereznie versenyképességét.És most a consumer GPU szintjén:
- a fejlesztési irány kiigazítása : Done; By Jack
- hosszú távú stratégia (UDNA) : Done ; By Jack
És most jön a TERVEK végrehajtása.Az Intel oldaláról az Excavator -ban a versenytárs kudarcát látták,
és teljesen félreértelmezték az AMD szándékát.
(főleg mert a múltbéli tényekre alapoztak)Amúgy is
a Női CEO-k a megtévesztés nagymesterei,
ráadásul Lisa Su - Taiwan-i is.Az Excavator-->ZEN tényleg jó hasonlat,
annak a szemléltetésére, hogy a múltbéli piaci adatokból teljesen rossz következtetéseket is le lehet vonni a versenytárs szándékára
De ez a Nokiára is igaz;
Mert mennyi is volt a iPhone piaci részesedése a megjelenés előtt? --> 0% -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66319 üzenetére
A Lenovo - például átkeresztelte TGX -nek
és megoldotta a hot-swap -et is.
"""
What is the TGX interface?
TGX graphics card expansion dock interface is based on OCuLink SFF-8611 interface. The transmission bandwidth is up to 64Gbps, equivalent to a full PCIe4.0x4, which is about twice the PCle data transmission bandwidth of Thunderbolt 4 or 3 times the PCle data transmission bandwidth of Thunderbolt 3. Unlike other brands' OCuLink interfaces, Lenovo's TGX interface also supports hot-swap, which means users can easily add or remove graphics cards as needed.
""""
https://www.chargerlab.com/oculink-review-of-lenovo-thinkbook14-2024-with-lenovo-tgx-gpu-dock/ -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66319 üzenetére
Oculink csatlakozós notebook/mini-pc még ritka;
De az előnye - hogy nincs overheadje,
emiatt akár +40% -al több fps-t lehet elérni vele ( vs. TB )Az Oculink -et a notik - M.2 - csatlakozójára kötik rá és valahogy kivezetik a madzagot.
az https://egpu.io/ találsz több infót.
ha csak 1 db m.2 csati van,
- akkor lehet hogy valamilyen külső drive-ra kell rákötni az SSD-t
- vagy a wifi m.2 -jére kell csatlakoztatni."Thinkbook 14+ Oculink Installation"
https://www.youtube.com/watch?v=i1vKdlp-im0"turned my BROKEN LAPTOP into a GAMING PC *Oculink EGPU*"
video : https://www.youtube.com/watch?v=_E0dF9XA508> A már meglévő laptopok tudják fogadni ezeket
> az eGPU-kat a standard portok valamelyikén?Általában tudják az USB4-et is , ami szerintem a TB3 -al is megy.
( de azért nézz utána te is )
https://egpu.io/forums/builds/2024-aoostar-gem12-780m-r8k8ch-rtx-4080-aoostar-ag02-oculink-thunderbolt-win11/
3DMark Time Spy - Oculink : 23773
3DMark Time Spy - USB4v1 : 20687 -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66204 üzenetére
Én hiszek a "Root cause analysis" megközelítésben.
Amit lehet alkalmazni az AMD - consumer GPU estére is:
1. Azonosítsd és írd le világosan az AMD alacsony GPU piaci részesedésének problémáját.
2. Állíts fel egy idővonalat a normális helyzettől az AMD alacsony piaci részesedésének kialakulásáig.
3. Különböztesd meg a gyökérokot és az egyéb okozati tényezőket, amelyek befolyásolják az AMD GPU piaci részesedését (például események korrelációja révén).
4. Állíts fel egy okozati gráfot a gyökérok és az AMD alacsony GPU piaci részesedésének problémája között.És ha csak az első két lépés-t végzed el, akkor garantált a téves következtetés.
--> Kell egy okozati gráf a gyökérokokról.És ha az AMD tevékenyen - 5000x erőbedobással nem a gyökérokokon dolgozik, akkor grantált az újabb kudarc.
Hasonlóan mint a túl okos részeg történetében, aki elvesztette lakáskulcsát, és az utcai lámpa körül keresi, mert ott van világos.
És nem tudod, hogy az AMD mit csinál a sötétben, főleg akkor, hogyha te csak az utcai lámpára koncentrálsz.Úgyhogy szerintem nincs még értelme itélkezni.
----
Az, hogy nem látsz előrelépést, sőt inkább visszalépésnek tünik pár dolog, szintén nem lehet a "gyökérokok" nélkül értelmezni, hasonlóan mint egy autó elakadást - ami kénytelen visszatolatni - hogy egy másik úton előrébb jusson.
---> "Navi4x már most lelombozó"
--> gondold erősen, hogy az RDNA4 jó lesz. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Yutani #66204 üzenetére
Illetve epp az RDNA4 sulhet el rosszul ezzel, mert az "oke raszter es de sokkal jobb RT" egy hatalmas fricska lehet egy csomo core AMD fannak/usernek, mivel eleg sokan epp amellett szolaltak fel, hogy engem nem erdekel az RT, ha az RT-t nem nezed, raszterben igen is kompetitiv az AMD.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Yutani #66199 üzenetére
De amugy ezeket mar evek ota atragtuk, teljesen egyertelmu az ordogi kor amiben az AMD van evek ota. Mar vagy 20x leirtam biztosan az elmult 5-6 evben.
1. Az AMD-nek sokkal gyorsabb megoldast kell hozni olcsobban, vagy legalabb egal teljesitmenyt joval olcsobban.
2. Az AMD-nek mobil/dvga piacon sokkal-sokkal tobbet kell gyartatnia, a 3-6-8 honapos termek keseseket 0-ra kell csokkenteni, mert az OEM-ek csak kirohogik oket.- Szevasz Lenovo/MSI/Asus/Dell/HP, itt az uj Hydra/Leviathan/Keszeg/Harcsa Point APU,
tok zsir, kell?
- Persze, iskolanyitasra kell par tizmillio darab.
- Jah hat talan jovo marciusra meglesz, mert csuszik, de azert bejelentjuk, meg olyan 100ezret tudunk talan szallitani.
-Oke, talan a ROG/Alienware 2500 dollarert majd limitaltan belerakjuk.Persze lehet mosdatni oket napestig, S_x96x_S gondolom emlekszik a "dolgoznak a kapacitas bovitesen meg a tobb rendelesen", ennek evek mulva lesz latszata, csak aztan azok az evek mar elteltek, aztan ugyanugy minden termek csak csordogal a piacra.
szerk: csak most lattam, lol, latod mondom en, ez a mantra csak minden evben toljuk a 2-3 evet es kesz az ultimate erv
"Az UDNA és a realistább célok - 2 fontos stratégia irányváltó lépés
aminek csak 2-3 év után látszik az eredménye"
Velemenyem szerint, ha a teljes kepet nezzuk, pontosan ezert esett egy egeszsegesebb 35%-os piaci reszesedesrol 10% korulire, mert az userek lassan rajottek hogy ez a folyamatos "majd 2-3 ev mulva" mosdatas teljesen abszurd, az allando varakozas, na majd a kovetkezo generacio, na majd az ev vegi csodadriver.
Meg marad 12%, aki kitart. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66199 üzenetére
valószínüleg teljesen mást értünk az "ambíció" fogalma alatt.
legalábbis én erre a megjegyzésedre refrektáltam: ( --> "AMD oldalról semmiféle gpu irányú ambíciót nem láttam és nem is látok:" )a 2db Jack-es cikk nekem arról árulkodik,
hogy legalább az eddigi stratégiai hibákat felismerték és próbálják korrigálni
- az UDNA -val
- és a realistább célokkal ( ~ addig nyújtozkodnak, ameddig a jelenlegi technológia ér - és emiatt most nem csinálnak high-end rdna4-et, csak a presztízs miatt.). De ez azt is jelenti, hogy az nVidiát nem a legerősebb pontján akarják támadni, hanem a gyengébb pontján - a túlárazott low/middle szegmensben. Nem árt tudni, hogy mindkét cégvezér ( nvidia, amd ) ismeri a Szun-Ce, A háború művészete - írást - mivel a gyökereik Taijvaniak, de amúgy a könyv már a mai modern stratégiai képzések része is.
( akit érdekel: https://mek.oszk.hu/01300/01345/01345.htm )
főleg:
- Ismerd meg önmagad és ismerd meg az ellenséget, és száz csatában sem kerülsz veszélybe.!
- Kerüld az erőt, támadd a gyengeséget.Az AMD-nek minél hamarabb eredményeket kell felmutatnia és ezt csak a low-middle szegmensben - az RDNA4 -el tudja elérni.
------------
Az UDNA és a realistább célok - 2 fontos stratégia irányváltó lépés
aminek csak 2-3 év után látszik az eredménye
és nem fél éven belül. És ez még önmagában nem garancia a sikerre.Amúgy az UDNA-s irányváltás szoftveresen már elkezdődött,
mivel a Radeon kátyákat kezdik megnyitni az AI-s ROCm-es csomagok előtt.
"AMD's ROCm documentation now includes a dedicated ROCm on Radeon section"
"AMD continues to attract AI developers to Radeon." October 9, 2024
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amds-rocm-documentation-now-includes-a-dedicated-rocm-on-radeon-section
"Normally, AMD only supported AI/ML frameworks on Instinct accelerators based on the CDNA architecture for AI and HPC applications, but recently it changed its mind and enabled AI acceleration on its RDNA 3-based GPUs. To make it easier for developers to use Radeon graphics processors for AI development, starting from ROCm 6.1.3 and Radeon Software for Linux 24.10.3 software, ROCm documentation now features a dedicated ROCm on Radeon section to simplify installation and reveal compatibility details." -
hahakocka
őstag
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #66196 üzenetére
> A GPU market share növelése gondolom a mobil piacon keresztül fog(?)
Mivel az nVidia stratégái is olvassák a híreket és a pletykákat,
természetesen nincs még minden lap kiterítve.Az AMD célja, hogy minimális infót adjon; és ne áruljon el, mindent - ezzel is segítve az nVidiát - és az fel tudjon rá készülni.
És emiatt - ha neked még nem állt össze a teljes kép - az normális.
2024.Szeptember.08:
"AMD deprioritizing flagship gaming GPUs: Jack Huynh talks new strategy against Nvidia in gaming market"2024.Szeptember.09:
"AMD announces unified UDNA GPU architecture — bringing RDNA and CDNA together to take on Nvidia's CUDA ecosystem"A stratégia szerintem az,
hogy olcsón gyártható - RT feljavított monolitikus RDNA4 -el nyomulni a piac alsó 80-90%-ban.> ... majd megtörténni, mert a dGPU piacon sz@rt sem fognak elérni.
attól, hogy neked még nem állt össze a stratégia,
nem jelenti azt, hogy az AMD terve eleve kudarcra van ítélve.
Én legalább egy kis esélyt adnék rá.az AMD-nél és az nVidiánál is okos emberek dolgoznak - és valószínüleg gyártják a forgatókönyveket egymás legjobb stratégiai lépéseire,
és hogy a másik gyengeségét hogyan tudják legjobban kihasználni.És ha az nVidia lebecsüli az AMD-t, akkor az az nVidia cég vége lesz.
Sose becsüld le a versenytársaidat, mert megszívod mint az Intel, Kodak, Nokia, ... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #66188 üzenetére
Ezek cégek és nem jótékonysági intézmények. Ha nem veszik annyiért a portékát, amennyiért a megszokott haszonnal el tudják adni, akkor nem csinálnak több terméket a piacra. Ettől maga a piac nem szűnik meg, hiszen már így is csak 20% az a terület, ahol mennek a VGA-k. És itt is kb. 8%-ban olyan terméket vásárol a piac, amelynél a leggyorsabb IGP gyorsabb, tehát a valós piaci igény a VGA-kra inkább nagyjából 12% körül van.
Értik ők, hogy cukik vagytok, de ha egyszerűen a legfiatalabb generáció konzolt vásárol, akkor azzal nem tudnak mit kezdeni.
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #65701 üzenetére
Szerintem ha sikerül nem csak az architektúrát újraegyesíteni (esetleg valami olyan modularizált módon, mint a Zen széria), hanem a zenhez hasonlóan célpiactól független egységesen gyártható chiplet formában gyártani, akkor a válogathatóságon (high Perf / low power) és a kihozatalon többet nyerhetnek, mint amennyi többlet-tranzisztort az egységes kialakításon vesztenek.
Ettől persze önmagában még piaci részesedés nem lesz.
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #65695 üzenetére
"Nvidia ... ugyanaz az uarch megy konzumerbe és professzionálisba. Hogyhogy nekik sikerül?"
Megmondom őszintén, nem tudom hogy ez az NV-nál hogyan fér bele.
Emlékszem, Abu szapulta is a zöldeket ezért, hogy gyak. feleslegesen kidobott pénz a GPU jelentős hányada,"haha, bezzeg az RDNA".
Hát, most visszatalált a régi tervezési elvhez az AMD. Persze hogy a reddit is a GCN-t emlegeti a hír alatti kommentekben.Én egyébként nem emlékszem, hogy bárki is negatívan ítélte volna meg 2019 környékén az RDNA leválasztását. Sőt, sokan az akkor-új arch. közelítése mögött ezt látták kiváltó okként.
Szerintem is hozzájárult a kisebb felzárkózáshoz, és nem látom, hogy az egybeolvasztás bárhogy is segítené a gaming versenyképességet a jövőben. -
PuMbA
titán
válasz
Yutani #65695 üzenetére
Micsoda hírek napról napra! Ez most a belátások időszaka. Az AMD látja, hogy az NVIDIA végig jól csinálta a Tensor magokkal történő GPU felépítést
A Reflex-szel is igaza lett az NVIDIA-nak, amit meg az Anti-lag 2 óta tudunk. Már várom, hogy az FSR is mikor fog átvariálódni a konkurenciák mintájára.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #65233 üzenetére
Igen, de akkor ne "for the gamers"-ezzenek, ha ők adják nagyobb profittal a kártyáikat, mint az NVIDIA
Gondolom Scott Herkelman-nak már elege volt az erőltetett mosolygásból meg a kamu szövegből, amit alig bírt leplezni az RDNA3 bemutatón. Meg is érdemlik így a 10%-ot a VGA piacon.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #65207 üzenetére
A PCI-Express akkor jelent komolyabb korlátozást, ha a VRAM kevés. 4 GB-os csak nem lesz még a 7300 sem, 6 GB-ig pedig a legtöbb játék "lebutítható".
Navi 34-ről nem olvastam híreket, így a 7300/7400 is valami Navi 33 kártya lehet majd, csak csökkentett teljesítményű változatban. A csökkentés oka lehet majd pár CUP "egység" letiltása, de lehet inkább minden CUP "egység" alacsonyabb – még stabil – órajelen üzemelése.
A legvalószínűbbnek azt érzem, hogy a 7300 és 7400 a mobilpiacon végül annyira nem kelendő 7600S , 7600M, 7600M XT és 7700S asztali verziós válozata lesz. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #65038 üzenetére
Hype: Nálam a 7900XTX teljesítmény, ADA szintű RT és 500 dollár a hihwtwtlwn kategoria
már csak a wunderdriver hiányzik az elméletből.
Real: Lesz egy kártya kicsit jobb RT-vel nem éri el az ADA-t, 7900XT teljesítményű és 650 dollárPont mint egy 7900XT
10%+ RT és -20W fogyi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #65018 üzenetére
Azzal a jellegű problémával, amivel például a Nanite szembesül a hw-es megoldás nem is futna egyáltalán, hacsak nem butítod a geometriát hozzá a bejáráshoz. Egyszerűen nincs meg hozzá a GPU-kban a memória. Szóval itt nem egy méregethető különbségről van szó, hanem aki sw-es megoldást alkalmaz a folyamatossághoz, az azért alkalmazza, mert a hw-es sebessége az 1 fps-t sem érné el.
Nyilván az Ubisoftnak is sokkal egyszerűbb lenne a DXR-re építenie kizárólag, de egyszerűen az 1 fps sincs meg vele, ezért kell a programozható bejárás nekik, amivel meg megvan a 60-120 fps is hardvertől függően. Az Avatar játék tipikus problémája az, hogy a geometriai részletessége messze meghaladja egy átlagos játék szintjét, és ha azt elkezdenék bedobni a memóriába, akkor a VRAM terhelése 50-60 GB lenne. Nincs olyan GPU, ami ezt elviselné. Persze streaminggel összeraknák, de csak diavetítésre lenne jó, hiába számolja a hardver a sugárkövetést. Éppen ezért alkalmaznak olyan szoftveres megodlást, amivel ezt a VRAM terhelést 2-3 GB környékére csökketnik. Így ugyan az ALU-k számolnak, de nem 32 GB/s-os sebességgel lesz etetve a 600-900 GB/s-ra optimalizált GPU.
Ezt sokan nem értik meg. Cseszheted a hardvert, ha a programozhatóság hiánya 32 GB/s-ra korlátozza a memóriaelérést.#65020 paprobert : Persze, hogy használhatatlan a mostani VGA-kon. Nincs elég VRAM-juk hozzá. De ezen később segít a több VRAM.
Teljesen mindegy, hogy a VRAM sebessége mennyit gyorsul. A DXR jelenlegi működését az korlátozza le, hogy a sugár kilövésének pillanatában nem tudod, hogy az mit talál el. Éppen ezért nem tudod meghatározni, hogy a sugár kilövésekor milyen LOD szintet állítsd be az egyes objektumoknak. Ha túl alacsonyat állítasz, akkor szar lesz az eredmény, ha túl magasat, akkor pedig be kell tölteni a teljes modellet úgy is, ha csak 10 pixelt foglal el a képernyőn, vagy rosszabb esetben nem is látszik. Most elkezded DXR-rel betölteni a max LOD-ot, mert kényszerülsz rá programozhatóság hiányában, és így a GPU adatelérése 32 GB/s lesz, mert a PCI Express sáv fogja ezt korlátozni, hiszen nincs elég VRAM, hogy minden ott legyen a GPU mellett. Rakhatsz rá 4-5 TB/s-os memóriát is, akkor is 32 GB/s lesz a rendszermemória elérése.
A programozhatóság pont ezt a problémát üti ki. Nem kell a sugár kilövésének pillanatában meghatározni a LOD szintet, elég akkor, ha a sugár egy adott dobozba belép. Minél távolabb van a doboz a kamerától, annál kisebb részletesség kell, így lehet spórolni a VRAM-mal, vagyis nem kell küzdeni azzal, hogy elfogy, és nem lesz ettől 32 GB/s-ra korlátozva a munka.
És az teljesen mindegy, hogy lassabb maga a bejárási lépcső, ha közben az összes másik lépcső fényévekkel gyorsabb a memória jobb felhasználása miatt. Összességében ettől sokkal gyorsabb lesz a programozhatóság. Azért ezt az Avatar vastagon bizonyítja, ott annyira gyors maga a sugárkövetés, hogy ki sem lehet kapcsolni. Nem kell, mert nem akadályozza a sebességet a DXR masszív limitációs hatása.
#65021 T.Peter : Nyilván nincs ott a DXR masszív korlátozó hatása, ami az UE5-nek elég problémás. A Fortnite geometriai részletessége lófasz. Meg sem közelíti azt a határt, ahol a DXR kifutna a VRAM-ból. De ha ugyanez Avatarban lenne megoldva, akkor nem is lenne ott a hardveres mód, ahogy például a Hellblade 2-ben sincs ott. Egyszerűen nagyjából 30 GB lenne a VRAM terhelése. Nincs elég memória a VGA-kon hozzá. Az meg nem sokat ér, ha az adatelérés 32 GB/s-ra esne vissza.
És miért dönthet úgy, hogy a szoftveres használja (ami default engedélyezve van)? Mert gyorsabb. Túl pici a háromszög, hogy a hardveres megoldás gyorsabb legyen. És ez egy olyan jellegű működés, ami rosszabb lesz a jövőben, mert még kisebbek lesznek a háromszöget, hiszen már az UE5 tudja kezelni. És minél részletesebb a geometriai váz, annál inkább a szoftveres raszter fog dominálni benne. Márpedig a részeltesség nőni fog, és ez egyre inkább kiszorítja a hardveres rasztert. Itt is visszatértünk oda, hogy egy ideig jó volt a fixfunkciós hardver, de már most látszik, hogy van olyan tipikus körülmény, ahol annyira részletes a geometria, hogy túl lassú vele, és a szoftveres megoldás gyorsabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #65015 üzenetére
Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Egyszerűen a Nanite-hoz hasonló geometriai háttér nem is megvalósítható DXR-rel. Nem vélelten, hogy az Epic default szoftveres RT-t használ. Valamelyest hasonló koncepció a Nanite-hoz az Ubisoft Snowdrop 2, de nem annyira kifinomult, mint az Epic megoldása. De az Ubisoft már eljutott addig, hogy hardveres RT-t használjon rajta, anélkül, hogy lebutított geometrián futna a rendszer. Viszont a részletesség miatt muszáj volt programozható bejárást használni, így a hardverbe épített BVH gyorsítókhoz nem tudnak hozzányúlni. Cserébe sokkal gyorsabban fut, mintha hozzányúlnának.
Mondom ez hasonló irány, amit már egyszer átéltünk a T&L-nél. Először jött a fixfunkciós hardver, aztán gyorsan el is tűnt, mert a programozhatóság hasznosabb volt.
#65016 b. : A Sony API-ja default programozható bejárást alkalmaz. Ők ezt nem tudják már megkerülni, és nem is fogják, hiszen miért is fejlődnének visszafelé egy fixfunkciós gyorsítóval. Nem is tudna futni rajta az összes kiadott játék, mert az API nem ismeri.
Mert a DXR mellőzése a gyenge pontokon, mint például fixfunkciós bejárás, pont azt a célt szolgálja, hogy az összes, ismétlem az összes hardveren gyorsabb legyen a sugárkövetés. Ez el van baszva a DXR-ben, és szarul lett kialakítva az egész hardveres háttér hozzá, amit a fejlesztők különböző kerülőutakkal és szoftveres megoldásokkal próbálnak menedzselni. Nem véletlen, hogy a konzoloknál ez programozható, ami a DXR-nél nem az. Így a hatékonyabb, mert programozhatod azt, hogy ki tudd vágni azt a geometriát, ami nincs is rajta a képkockán. DXR-ben erre nem vagy képes, egyszerűen számolod a nem látható dolgokat is. Nyilván masszív hátrányt jelent, hiszen egy programozható rendszer megszabadul ezektől a számításoktól.
Erre a problémára reflektálnak ezek az új tanulmányok, de nem tudod megcsinálni ezt fixfunkciós BVH részegységekkel, mert nem tudod őket programozni. Ahogy írtam az egész kísértetiesen hasonlít a hw T&L-re. Ahol jött egy újítás, nagyon ütött, de masszív limitjei voltak, így a hardver a következő generációra el is tűnt, helyére jött a programozható ALU. Sokszor van az, hogy a fejlődést nem egy extra hardverelem adja, hanem annak az elvétele. Ennek van is definíciója: Wheel of reincarnation: Term used to refer to a well-known effect whereby function in a computing system family is migrated out to special-purpose peripheral hardware for speed, then the peripheral evolves toward more computing power as it does its job, then somebody notices that it is inefficient to support two asymmetrical processors in the architecture and folds the function back into the main CPU, at which point the cycle begins again. Several iterations of this cycle have been observed in graphics-processor design, and at least one or two in communications and floating-point processors.
Ha megnézed egyébként, hogy mi történik az Unreal Engine 5-ben, akkor láthatod, hogy a hardveres raszterizálás is szoftveresre vált. Tehát hiába van ott a GPU-kban egy rakás raszter motor, az Unreal Engine 5 compute shader raszterizálást használ a Nanite-hoz. Nem azért, hogy lassítsanak a teljesítményen, hanem azért, mert így a gyorsabb, hiába a fixfunkciós extra hardver, meg anyámkínja. Sőt, ez még fejlődni fog, mert a Work Graphs API pont a kapcsolódó a problémákra fókuszál, tehát egyre többen fognak majd szoftveres raszterizálást választani. Annak ellenére, hogy a hardveres raszterizáló még egy darabig ott lesz a GPU-kban. Az új leképeződizájnokban a szoftveres már gyorsabb, és teljesen mindegy, hogy erre van egy extra erőforrás a hardverben.
-
Jacek
veterán
válasz
Yutani #64954 üzenetére
Probléma mindig ott van hogy minden ilyen ugrás 40-50k
És már sajnálok sok pénzt kiadni GPU-ra, sokat állna a gépben feleslegesen.
Igen nekem optimális aTi Super lenne de annyit nem akarok bele rakni már az már amit tudok legolcsobb 280e.
Inkább régi RT nélküli cucokkal tolom legoptimálisabb 150e egy 7800XT max egy GRE mert abban nagy tuning potenciál van. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #64951 üzenetére
Jó igen, kicsit válogattam de ez nem került pénzbe. Aztán az akkori gépemet eszemet pénzért adtam el itt kint
Nem is ez a lényeg jelen pillanatban nincs szükségem nincs ekkora teljesítményre,
Legegyszerűbb lenne venni egy 4070S-t azt kész 40e különbséggel lenne 7900XTEz olyan dilemma mint az ingyen disznó hús.
-
#36531588
törölt tag
válasz
Yutani #64770 üzenetére
A valamiért az pedig az az ok, hogy nyilván nekik 50 millió cpu kell, nem 8. Amiből esetleg lehet 10 vagy 12, ha az amd 1-2 évvel előre leköti, de nem 50 millió. Ebből az 50 millió userből pedig szerintem 45 milliót nem érdekel milyen cpu-n rendeli meg a kaját, tervezi meg a nyaralást, levelezik vagy más napi tevékenységet végez. És nincs is jelentősége.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #64316 üzenetére
Az MSI sajna nagyon gyenge a globális VGA-piacon. Pár piacon mennek, de globálisan kevesek. Az a legfőbb gondjuk, hogy a nagyok, mint a PC Partner, TUL, Palit csoport, stb. 5-10 márkával nyomják piacra összpontosítva. Ezzel nagyon nehéz versenyezni, mert sokkal nagyobb a nagy gyártók mozgástere.
#64317 Albus_D : Az MSI, mint gyártó nem nagy. A VGA-piac leginkább azoknak a gyártóknak megy, amelyek 5-10 leányvállalatot tartanak fent, hogy per piac külön márkával támadjanak. És ez a stratégia beválik. Ugyanez volt az EVGA-nak is a gondja. Egy piacra összpontosítottak, és hiába kevésbé ismertek mondjuk a Palit csoport vállalatai, összesen 8 cégről van szó, amelyek egyenként nem túl nagyok, de együtt nagyon is azok, és célzottan támadják a piacokat. Ezzel nincs mit tenni. Az ASUS neve akkora, hogy valamit kompenzáljon, de összességében még őket is megverik a több márkával dolgozó cégek.
Az MSI-nek az alaplappiacon van esélye, mert ott 10% körül vannak, az még egy tűrhető részesedés. A VGA-piacon nagyon futottak még csak, mert globálisan csak nyugatabbra vannak jelen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gitáros topic
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Új, belépő szintű Radeont kapnak az OEM-ek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Yettel topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest