Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
- Korábban érkezhetnek az új hajlítható Samsungok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
fatalista22
tag
Mennyire növeli kátyús járdáknál az elesés esélyét, ha nincs lengéscsillapító? Még soha nem volt rollerem, s nagyon tépelődöm, milyen típusú az, amelyikkel nem esem el a szétszakadt aszfaltburkolaton. Az is gond, hogy esőben is szeretném használni. Egyáltalán létezik az én igényeimre középkategóriás?
-
Sziasztok. Mi a különbség ekozt és a kugoo kirin s4 közt?
-
BerserkGuts
addikt
válasz
refrigerator #131 üzenetére
lehet késtem pár hónapot a válasszal de nekem is ilyen szerintem ez ilyen széria hiba rosszul is van bekötve nálam ha kormány túlforog még el is szakítja vagyis már alig működik nálam.
Szervízbe kell vinni sajna hogy rendbe tegyék mert kínai és náluk a mennyiség számít nem a minőség.
+pro tipp a kérék mérete kisebb mint az alap beállítás ez nem 8" colos hanem 7.6" pontosabban
sebesség mérőnél "trafipax"
+meg kerékpár mellett is lemértem ha normál set van akkor csal +2-3km/h-t
27-28-at csak ritkán éri el kicsit leejtősebb jó úton és 25-öt is csak full akksival tartja meg ha már merül akkor inkább 23 a végsebesség.
-
refrigerator
tag
Sziasztok. Kugoo s1 rolleremnél észrevettem, hogy hiába kapcsolom ki,a hátsó lámpa folyamatosan világít. Mit lehet ilyenkor tenni? Így éjszaka szépen meríti az akksit.
-
synar
őstag
-
synar
őstag
KUGOO ES2 [link] kapott néhány ésszerű újítást, tetszik.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Napfénysüti #98 üzenetére
Ma végre láttam két e-rollerest aki használt bukót.
De még mindig ritkák mint a fehér holló. -
Kapanyél
őstag
válasz
CharlieDrop #114 üzenetére
389, talán pici kedvezményt is adnak, de ahogy hallottam, viszik mint a cukrot és amúgy is tart a szezon még.
Múlt héten kipróbáltam, egy igazi állat!Ja, és nem ázik be, mint a fos kugoo, ill, rendesen működik a futómű rugózása és csillapítása. Az összesnek, nem csak a GT-nek.
-
sztanozs
veterán
válasz
Aprósólyom #121 üzenetére
Ja, a csomagolás alapján szinte kizárt, hogy a telepekhez bejusson a víz (vagy én nem láttam valamit a videón, aminek egyértelműnek kellett volna lennie).
-
Aprósólyom
addikt
válasz
#07746304 #119 üzenetére
Elnézve a videót, szinte biztosra veszem, hogy nem az akkupakk csomagolásának a hibája, hiszen ezt a pakkot is bele kell tenni a roller testébe. Gyanítom nem erre az akkupakkra van ráírva az IP54, hanem a rollerre, mint egy komplex termékre. Másrészről arra figyelj, hogy eső ide vagy oda (nem tudom milyen hasmagassága van egy ilyennek) de az IP54 csak fröccsenő víztől véd, így ha átgázolsz vele egy mélyebb pocsolyán, amibe belemerül a roller teste, benne az akkuval, olyankor nem szavatolható a víz kizárása. Másrészről az jut eszembe, hogy talán az IPx4-nél az sincsen kizárva hogy csekély víz bejuthat, ellenben nem károsíthatja az eszközt (Kb. ki tud folyni, vagy ki tud párologni az a pár csepp víz, ha mégis bejut valami).
-
#07746304
törölt tag
IP54 védelmet mondanak a Kugoo-ra, de egy ipari hulladék. Az esőben szarrá ázott...
[link] -
Zé.
tag
-
sztanozs
veterán
válasz
CharlieDrop #114 üzenetére
-
Kapanyél
őstag
válasz
CharlieDrop #59 üzenetére
Booster Plus V.
De már itthon is kapható a GT, annak hosszabb a fellépője és 700W-os motorja van, ill. 36V helyett 48V-os az akkuja. Alig drágább, szerintem cserélem.
-
Kleroo
veterán
Na ez viszont kicseszett jó. Sajnos sokat jártam ebbe a kórházba. Egy örökkévalóság volt még az én fürge lépteimnek is célbaérni, szerintem egy műszak végére óra környékén, vagy többet is megspórol, és nem merül ki olyan hamar. Kb minden orvosnak ezzel kéne járkálnia ekkora létesítményekben
-
Tschubi
tag
Egy újabb felhasználási terület: [link]
Tudom, tudom, majd jól elüti a trabantos mamákat. De nem. Ezt lehet ésszel is csinálni. -
485
aktív tag
Még július elején én is megkaptam, akkor írtam egy kis gyorstesztet én is:
Szépen becsomagolva, dupla dobozban. Adtak hozzá egy táskát, töltőt két dugóval eussal és háromágúval.
brutál súlya van, többnek érezni mint 12kiló. Összecsukva nagyon kényelmetlenül lehet hordozni, mert nem egyenesen áll a kézben, az eleje, nyilván a motor miatt lefelé húz.
A kijelző szép, jól olvasható napon is, a gombok, ameddig nem szokod meg, lehajolós, mert ugye az oldalán van az írás. a napi km számláló és idő bekapcsolástól kikapcsolásig mér, ez faszság. egy értéket tárol, a össz kmet. teljesen feltöltve 1es fokozatvab 16km/h, 2esben 24, 3asban 28, a 30at nem érti el, viszont a 28at lámpával is stabilan tartja. ha fél alatt van az akksi, ott már csak 24et tud. lejtőn lefelé max 32őt mértem. szerintem a kerék túl kemény, nagyon ráz, a lengéscsillapító érzésre csak dísznek van. egy kanyarban 28nál rámentem egy kis homokra, kurvára beszitált, de megtartottam, rohadt nagyot lehet vele esni. 20kmet mentem vele, nem merült le, és kb a harmadát 3asban nyomattam, tehát a 30km táv valószínű elérhető vele. szerintem ez az egy érték, amit tud a leírásból. a lámpa viszonylag jól világít. az indexet lehet villogóra vagy folyamatosra állítani. de x idő múlva lekapcsol, 10 perc kb. az alváz nagyon masszív, a kormány kicsit lötyögős, de még nem húztam át a csavarokat. a fék nagyon jó. mármint a karos fék. kitámasztó stabilan tartja. lábbal hajtani kényelmetlen, mert magasan van a padló. kb ennyi, a duda vicc, valami kis sípoló hang, mint valami gagyi kaputelefon. ha felgyorsult a max sebességre, aktiválódik a tempomat, ez hasznos, mert elég kényelmetlen nyomni, nagyon hosszú a kar és eléggé lent van, nem annyira ergonómikus. összességében megér 100ezret, viszont nagyon kell neki a sima út, érdesebb felületen hosszú távon zavaró. majd még tesztelem tovább, a melóhelyem 16kmre van, a héten valamikor begurulok vele.
Update: Mentem most a városban is 12 km-et. Majdnem végig hármasban, most elérte a 29km/h-t, de kb olyan 6km-ig, utána már visszaesik 24re a max sebesség. Próbálom kitapasztalni, hogy a legkomfortosabb, azt már érzem, hogy hátra kell tenni a lábat és ha azon van a testsúly nagy része, hátul elég jól csillapít és a kis keresztrepedéseket az aszfalton simán át lehet repülni, ha megemelem a rollert. Szóval alakul ez, egyre jobban tetszik, ja a csavarokat meghúztam a biztonság kedvéért de nem volt semmi gond, talán az egyik csavar volt picit lazábban. -
válasz
CharlieDrop #106 üzenetére
Nem véletlen, hogy sok városban szinte az összes egyirányú kisutcában engedélyezték a biciklis közlekedést mindkét irányban, és így meg van oldva a dolog...
-
Több helyen az egyirányú utcában forgalommal szemben jelöltek ki kerékpársávot, ez szerintem fokozott kockázati tényező
Pedig ez már sok éve létezik Pécsnél sokkal nagyobb városokban is, és nem szokott probléma lenni. Annyi van csak, hogy utca elején kirakják, hogy "egyirányú - kivéve bicikli"
-
synar
őstag
Végignéztem a linkelt videót, nagyon élveztem és irigyeltem is őket. Másrészt viszont sokszor a fejemet fogtam néhány veszélyes helyzetnél, pl a két srác bukása, csak a szerencsén múlott, hogy a vétlen gördeszkást nem pont egy autó elé lökték ki. Ilyen szinten ez más súrolja az extrém sport kategóriát, aminek viszont nem a közutakon a helye. A 20 km/h korlátozás a reális szint lenne szerintem is. Amúgy 55 éves vagyok, de nagyon gondolkodom egy ilyen roller beszerzésén, munkába járás céljából. Bár itt Pécsett elég rosszul vagyunk ellátva kerékpáros közlekedésre alkalmas utakkal, kevésbé dimbes-dombos települések biztos jobban állnak ilyen szempontból. A mountainbike-ok megjelenése után kezdett elterjedni nálunk is a kerékpározás és még azóta sem tudtunk igazán felzárkózni. Az utóbbi időben "építettek" ugyan néhány kerékpárutat, de ezt jellemzően sárga festékkel oldották csak meg. Több helyen az egyirányú utcában forgalommal szemben jelöltek ki kerékpársávot, ez szerintem fokozott kockázati tényező, még kerékpárral sem szívesen járok arrafelé, nemhogy elekromos rollerrel.
-
judas13
addikt
Nem tudom, hogy törvényerőre emelkedett-e a tervezet már, mert ha ugen akkor igaz, hogy 500 watt lett/lesz a plafon (van egy kis mozgástér amúgy), nyártól kellene már rá matrica is ahogy írtad, valamint 20 km/h-ra vitték le a max seb.-et. (25-el nem mentem gyakran vele, de azért nyílt utakon nem lett volna rossz ha marad).
Kérdés, hogyan fog ott majd működni ez az egêsz, működik- e már egyáltalán? De ismerjük a németeket, ez bárhogyan is, bármikor is, de valahogyan mégis működni fog:) -
Zé.
tag
Nemcsak sík utak vannak, lejtősebb részeken lakóknak kell a még értelmezhető
sebesség, fölfelé. Nemcsak a 20 éveseké a világ! A középkorú, és idősebb, 100 kg
közeli embereknek, dombon fölfelé áldás ez a lehetőség, de azért nem csigatempóban, --
erre való az említett kategória. Ez lenne az értelme, a valós használati értéke! Ezek a
fiatalok simán felfutnak a domb tetejére, -- gyalog! Mindenben van extrém kuriózum,
pl. vannak traktor gyorsulási versenyek, de belátható, hogy a traktor nem erre kell.
Kerékpárral is föl lehet hajtani a hőségben parton, de kérdezze csak meg a középkorú, testesebb hölgyeket erről... -
SÖ
addikt
Németeknél komoly bírság jár ha elkap a rendőr mert nincs biztosítás a rolleren.
Teljesítmenyről meg annyit, hogy egy szóval durva. Persze a Kínából behozott cuccok max 350W de létezik 1000-2000-3000W-os motorral szerelt, ami akar a 100km/h is meghaladja. Erre mondtam hogy műszakilag akár forgalmit is kaphatna, de nálunk sosem fogják engedni. Vid [link] eó
-
CB
senior tag
Forgalmit azt szerintem nem. Segédmotoros kerékpároknak sincs, és a rollerek azér nem tudnak annyit (még).
Biztosítás viszont biztosan lesz rájuk, már csak az a kérdés, hogyan lesznek megkülönböztetve egymástól. Egy matricával azért nem fog működni.
Viszont egyre több gyártó van, így ezeket össze kell hangolni, azt meg már nem egy ország ügye, hanem EU.
Bár valaki írta előttem, hogy valamelyik országban már van kötelező biztosítás rájuk, így gyanítom, hogy ilyen (innét) jogszabály lesz átvève. -
Napfénysüti
nagyúr
Érdekesek ezek az elektromos rollerek, a cégünköz is egyre többen ilyenekkel járnak dolgozni. Mondjuk a tesztben szereplőnél nekem a rendes fék hiánya tűnik komolyabb negatívumnak.
Az amúgy miért van hogy az elektromos rollert használókon nem igazán látok sisakot? Ha 25 km/h-val tudnak haladni akkor azért elég nagyot lehet velük esni... Egy bukó meg nem olyan nagy tétel, én kerékpárral el se indulok nélküle.
-
judas13
addikt
"Viszont errefele nincs bicikliút, járda sem mindenhol, ahol van, ott is szűk, szóval kénytelen vagyok az út szélén haladni."
Ezért lenne elképzelhetetlen - számomra legalábbis - ott ez a közlekedési forma. Sajnos.
Napi szinten rollerezek-rollereztem Bécsben. (Gondolom lehetnek jó páran mások is ezzel). Például a centrum Kartner str.-től a zsúfolt Operától indulva a Ringen át mondjuk ki a Práterig stb. Tényleg itt ez egy élmény. Nem egy kompromisszumokkal teli szenvedés ha valaki uram bocsá netán egy alternatív, környezetbarát közlekedésre váltana. Túlzás nélkül bárhol is jártam öröm haladni a mindenhol kiépített v kijelölt jó minőségű (kerékpár) utakon. A para faktor azért a bárhonnan bekanyarodó villamosok, a sokszor csak fényjelzést használó eset kocsik, vagy éppen az úttest közepén kijelölt sávok jelentik:)
De stressz oldónak ott vannak a mindenhol jelen lévô zöld területek, a parkok, fák, bokrok.
Ennek a kulturáját még tényleg mindenütt tanulni kell és valamiféle egységes EU-s szabályozásra is szükséges lesz szerintem a közlekedés, parkolás, biztonság tekintetében. -
Zé.
tag
EMBEREK! ÉN MEGMUTATOM A TUTIT! IME:
SŐT, MITÖBB:
Ezzel az úttal párhuzamosan fut a négysávos út, a gépjármű forgalom nagy része
oda van terelve. Az út közlekedésre való nem parkolásra, visszautalok a fenti
hozzászólásaimban, hogy világosan érthető legyen a BP.-i belvárosi káosz.
Egerben ez teljesen sima, kátyumentes út, ilyen kellene mindenhol.
Elvégre is most egy E-rolleres topikban vagyunk, nem autósban...Lehet írígykedni / bosszankodni / zsörtölődni / de legfőképp az illetékeseknek
példát venni! Beszéltem a helyi országgyülési, miniszter elnöki megbízott úrral,
hogy egyéb helyeken a járda, út felőli részére roller sávokat kellene festeni.
Ez a legolcsóbb, és példakép is lehetne Eger. Az önkormányzati választások előtt
mindenre van igéret, s remélem, első lépcsőben megvalósul. Ennyi.
KÉRDÉS?Ha esetleg nem lenne egyértelmű, --- mindkét sávban!
-
Tschubi
tag
Én sem vagyok biztos benne, csak gondolom. Eddig csak hagyományos rollerral jártam, azzal sem sokat, illetve egyszer kipróbáltam az e-rollert. No meg volt segway is, de az más kategória.
A környezetvédelmi dolgokban és a felesleges, mesterségesen generált fogyasztásokban meg tulképp egyetértünk. -
Aprósólyom
addikt
Hadd szóljak hozzá. Én is láttam az állítólag még mindig égő villanykörtéről készült videót. Az első felháborodás után azért kicsit jobban átgondoltam a témát. Az izzószál egyik alap és fontos eleme a Tungsten, magyarul Volfrám. Nem egy sűrűn előforduló fém. A kereslet folyamatosan nő. Nincsenek adataim, hogy mennyi van belőle, mennyire visszanyerhetőek a fémek elhasználódás után, de jó eséllyel az üzleti érdeken felül praktikussági okai is vannak a Volfrám arányának csökkentésével, hiszen nincsen belőle korlátlan mennyiség, viszont az első izzók után, igencsak megnövekedett a kereslet. Nyilván a piaci értéke is ment fel vele. Ha tartották volna az arányát, akkor eleve sokkal hamarabb elfogyhatnak a készletek, másrészről a nyersanyag árak alakulása miatt, annyival felmegy az ára, hogy azzal lesz baj. Olyan sokáig pedig nem kell működjön egy háztartásban működő izzó, mert annál gyorsabban fejlődik a technológia is, hogy érdemes legyen... Bár szinte biztosra veszem, hogy a hagyományos izzók kivezetése és a LED bevezetése előre kiszámított/befolyásolt volt. Hiszen nem olyan régen még tudtak emlékeim szerint 5000órát átlagban az egyszerű izzók Ha még ha lehet kapni, akkor azok a példányok 1000-2000 órásak vagy a valóságban annyit sem bírnak ki. Miközben a LED már nagyon régi technika és biztosan folyamatosan fejlesztették a háttérben, csak nem adták ki kereskedelmi forgalomba, mert nem kényszerítette a cégeket semmi. De ezeket a dolgokat nem tartom nagy összeesküvéseknek, mint ahogy a villanykörtés videó emlékeim szerint előadta. A vásárlókon is sok múlik, a leírtakon felül, meg hogy a föld népessége növekszik az életminőséggel együtt.
-
-
dz1989
senior tag
Tudom hogy szélhalom harc és ezzel egyet is értek, mert kapásból Magyarországon 7 millió fenött embert mem fogok tudni meg gyözni. Legalább is időben
pedig nagyon optimista vagyok. Ja és ott van a maradék X milliárd ember.
Hamár jobb irány venne a gondolkodás mód már az is sokat segítene.
Erre mondom azt hogy mint gondolkodó inteligens faj egy 3 éves gyerek szintjén vagyaunk aki éppen most gyujtja magára alakást és nem számol a következményekkel. -
Aprósólyom
addikt
válasz
samujózsi #80 üzenetére
Mert azt egy másik rendelet szabályozza, de hivatkozik rá a "KRESZ" pontosan. 6/1990 KÖHÉM
Atike, ilyen témákba ne a Google legyen a barátod. Létezik online jogtár, ahol nagyon jól lehet keresni. Egy bármilyen oldalon, bármit írhatnak, ki tudja mennyire friss és mennyire pontos az ottani infó.
-
samujózsi
senior tag
Az a baj, hogy bizonyos kor, egészségi állapot felett edzhetsz, amennyit akarsz, már nem fog összejönni. Tizenöt éve még simán feltekertem a Citadellához, ma úgy félúton megállok, pedig rajtam is tíz kilóval kevesebb van, a bringám is hat kilóval könnyebb és a kb öt milónyi fotós cucc sem lóg már a hátamon.
-
dz1989
senior tag
válasz
samujózsi #78 üzenetére
Mint már írtam már nem értek egyet. De rosszabb ne legyen ezzel az át szivárgással.
Mivel az az ember vagyok aki úgy itélmeg valamit hogy elötte ki probálja így tudom milyen jó használni. De köszönöm szépen nem, elvi kérdés. Lehet hogy nehezebb de inkább hozzá edzek a Gellért hegyhez és nem lessz probléma. ;) amúgy 16kg-os bicoval már párszor voltam fent az öcsémel.Ennyiből sajnálom hogy megszüntették a pár honap katonaságot. Mert legalább a nehéz lehetettlen tűnő feladatot is képesek voltak megoldani az emberek. Pl. :déd apámnak nem volt probléma letekerni 200km egy 20 kilós biciklivel minden e nélkül.
Szerintem direkt csinálják a gyenge nyámnyilákat hogy így nagyobb legyen a fogyasztás. És így az amúgy is kabzi emberek még több pénzt tudjanak keresni.
-
CB
senior tag
Én értem, hogy mit akarsz mondani, de mint tudod, egy fecske nem csinál nyarat.
Nagyon jó a gondolkodás módod, de szélmalomharc.Ha majd mindenki leszokik a dohányzásról, és nem az lesz a legkönnyebb módja a szeméttől való megszabadulásnak, hogy kidobjuk az autó ablakán, akkor kampányolhatsz tovább.
-
dz1989
senior tag
Nem vagyok benne biztos. Magasan van a súlypont és vagy csúszik a hátsó kerék vagy előre esik az ember. Sima Rolleral áltam meg 20 felett meg minden probléma nélkül. Van rá teknikám.
Nem érzem úgy hogy túlreagálom. Csak előre látó vagyok. De azt kéne már megérteni hogy pont lecsinálják a környezet védelmet és csak is az üzleti érdek van elötérben.
Max behülyeitik a sok embert kogy ez környezet barát és vagyék meg...
Vegyél fogyasz Vegyél fogyasz stb ja csak mi lessz itt 50 meg 100 év múlva. Ez lessz az emberiség veszte.Elhiszem hogy igény vanrá de ami már így is probléma az nelegyen már rosszabb. Ha rend lenne a fejekben nem lenne rá igény mert tudnák a következményeket. Ha már gyártunk ne gyártsuk olyat pluszba ami igen nagyprobrémát okoz később. Ezt nem látja senki(ez szüklátó körüség) Azt abszolút aláírom hogy a jobb felszereltség is számít. De az amúgy is leépülő környezetet nem kéne gyorsitani a leépülését.
Szimplán a gyártást ha gondolkodnának lehetne megújuló energia forrásból kivitelezni. Ha a cuccokat tartósabban csinálnák meg az is segitene. Az első villany körte 200 évig világitott. Ja bocs ez túl jó... Tervezett elavulás.
Ha a legyártott akkuk pl. :100 évig működnek akkor nem is írtam volna ezt a hozzá szólást. Igen nagyon idealistán hangzik de az is tény hogy a környezetünk egyre rosszabb.
Itt a gondolkodás módban vannak nagy bajok.
Minden meglehet oldani csak akarni kell és gondolkodni. Na ez a szük látókörűség hogy nem tudják megoldani úgy minné kevésbé legyen környezet romboló. -
CB
senior tag
Félreértettél, én nem a közutakról beszéltem, hanem a kerékpárútról és a járdákról. Bocs, ha nem jött le!
Egyébként a kerékpárosnak jelenleg milyen jogosítvánnyal, vizsgával kell rendelkeznie? Szerintem nincs vizsgához kötve a használata.
De megkockáztatom, akik manapság elektromos rollert használnak, azok többségének - eltekintve a 17 év alattiaktól - van B-s jogsija, de segédmotoros kerékpárból biztos.
Ha ma egy kerékpárosnak azt mondanád, hogy egy hónapon belül vizsgáznod kell, papír nélkül nem használhatod, lenne felháborodás, főleg ott, ahol a Mari néni is azzal megy reggel a boltba kenyérért és tejért. Ja, azokon a kerékpárokon megnézném, hogy a KRESZ szerinti csengő, lámpa fényvisszaverő ott van-e.Az elektromos kerékpáros versenyre reagálva: Annak idején a gladiátor harcnak mi értelme volt? A szórakoztatás.
Pedig ott még nem volt akkus kard, vagy buzogány. Bár lehet, hogy akkoriban is háborgott mindenki, hogy miért nem puszta kézzel ölik egymást a rabszolgák, és miért találták fel a fegyvereket. -
samujózsi
senior tag
Ugyanaz, mint minden technikai sportnak. A F1-nek mi értelme? Gokartnak? F1-ből még csak-csak szivárog át pár dolog a civil életbe, de a gokartból?
Egyébként a pedelec jellegű cuccokat majd akkor tanulod meg értékelni, amikor síkon még vidáman tekersz pár kilométert, de a Gellért-hegyre már nem bírsz önerőből feltekerni. -
Tschubi
tag
Vagy nem jól írtam vagy félreértetted: szerintem azért biztonságosabb, mert azonos módon használva hamarabb megállsz vele. Ennyi. Persze az e-rollerekkel akár 30+ km/h sebességgel is mehetsz. Ott már jobban kell figyelni, nehezebb kikerülni vmit/vkit és nehezebb megállni.
A környezetvédelemmel egyetértek, és ahogy tudom támogatom is. De szerintem egy picit túlreagálod a dolgokat. Miért ne lehetne elektromos eszközökkel versenyezni? Igény van rá.
És ne haragudj, de ez szűklátókörűség:
"Mert egy olyan sportnak amit meglehet oldani akku nélkül is semmi értelme a világon."
A versenysport és a környezetvédelem már rég óta nem jár kéz a kézben. Nem tudok olyan versenysportról, ahol csak az emberi erő és kitartás számít. Akinek lehetősége van jobb felszerelésre mindig előnyben lesz. Én hobbi szinten tollasozom és már az én szintemen sem nem mindegy hogy milyen cipő van a lábamon, milyen ütőt használok. Semmi akkumulátor, semmi elektromos kütyü. De biztos vagyok benne, hogy egy 500 Ft-os ütő legyártása kevésbé terheli a környezetet, mint egy karbon sok tízezer Ft-os. -
samujózsi
senior tag
A technikai sportok a F1-től a bicikli versenyekig, legunkább marketingnek számítanak, ha úgy vesszük.
Az e-bike (vagy minek hívják) versenyek esetében nincs igazad, ott pusztán annyiról szól a dolog, hogy amit állítólag egyes versenyzők a hagyományos bringába építettek, gyakorlatilag csaltak, az itt engedélyezett. Tekerni itt is kell, csak van egy kevés segítségük. -
samujózsi
senior tag
Tökmindegy, mikor találták ki. A jelenlegi szabályokat kell nézni.
Van az a bizonyos KöHÉM rendelet, ami elvben szabályozza többek közt azt is, hogy mi számít kerékpárnak és annak milyen felszerelése kell legyen. A kötelező felszerelések egy része biztosan hiányzik a rollerekről, de az más téma.Az a gáz, hogy most néztem meg ezt a rendeletet, annak alapján akár kerékpárnak is nevezhetnénk a 300W-nál nem erősebb motorral szerelt kétkerekűeket.
Szóval nem volt igazam, nem elég részletes az említett rendelet ahhoz, hogy a rollert ne tekintsük járműnek.
És benne vannak a háromkerekűek is. -
kidoma
újonc
Egy hete jött meg a Kugoo-m. A pro. Trabant kékben, nagyon király :) A teszthez... 50 éves elmúltam 190 cm és 102 kg vagyok, vagyis nem pont a célközönség. Kettes fokozatban használom elősorban jó aszfalton 20-21 km/h-t simán tud a méreteimmel. A magasságomhoz is találni kormánybeállítást. Ezért is esett rá választás. Amit megerősítek a tesztet olvasva az a lengéscsillapítás teljes hiánya. A tömör gumik és a rossz aszfalt biztosan segít a vese és epeköveseknek. Jó úton szépen megy. Amivel vitatkoznék...Index...az nem az, annak tényleg használhatatlan lenne. Szerintem, azok az esti láthatóságot segítik. Fék...már a motorfék is érezhetően lassít, de ha a bal kart lenyomom kapaszkodni kell, hogy át ne essek a kormányon úgy lassul. Hátra is kell helyezzem testsúlyomat. Tempomat...3 másodperc folyamatos sebességtartás után kapcsol be, így rossz úton ahol ugrál az ember keze szinte bekapcsolhatatlan. Sima úton viszont tényleg hamar bekapcsol és tartja a sebességet. És a teszttel ellentétben egyből felold, ha megérintem bármelyik "pedált". Összecsukás...ennek nehézségeiről többször is olvastam és néztem videókat. Így aztán elsőre sikerült, csak az első kereket tényleg neki kell tolni a falnak vagy bármi függőlegesnek. De a legjobb az egészben az, hogy a kicsomagolás és a birtokbavétel után a 10 és 15 éves gyerekeim egyértelműen jelezték, hogy " Apa, nagyon menő vagy !"
-
Kleroo
veterán
Ennyire ez nem pofonegyszerű, hogy ollé aminek van meghajtása az had menjen orrba szájba a közutakon.
Szerinted miért nem mehetnek a gördeszkások, görkorisok, cipő sarkából kereket kihajtósok, normál rolleresek stb az utakon? Vagy kresz-vizsgáztatnád és jogsival látnád el az összes usert? Vagy hogyan érnéd el hogy közlekedés legyen, és nem anarchia.Igen, ez a probléma meg fog oldódni 5-10év alatt amint látszik merre megy ez a "csapás". Nem biztos hogy az elektromos rollerezés lesz a végső győztes. Az mindenesetre fun, hogy megélhetjük ezt, hogy minden gondolat manifesztálódni tud, és használhatjuk
Akár az is lehet, hogy az autók totálisan ki lesznek tiltva, a tömegközlekedés villámsebes lesz, és mindenki tömegközlekeéds+roller kombóval járkál "városi patkány üzemmódban "
De az is simán lehet, hogy 1 személyes önvezető kapszulák terjednek el. belefekszel embrió pózba, ultimate hifi szól, eléd vetíti a kiválasztott filmet, vagy a tájat úgy mintha nem is lenne körülötted kasztni Emellett még az e-roller is megerőltető hókuszpók, márpedig minden esetben a végtelen lustaság felé tör utat a mérnöki kreativitásMit akarok ezzel mondani: Ma 2019-ben erősen berobbant az e-roller. De ettől még nem biztos hogy ez a jövő, nem szabad insant erre rászabni a városokat.
-
dz1989
senior tag
Igen már azzal sem értek egyet. De egy olyan sport amin eredetileg nincs benne akku és motor csak a puszta emberi erő, miért kell még egy lapátot rátenni.
Igen ott a többi autos sport is de legalább újjab baromságot netalájunk már ki.Hogy e-bicaj verseny.
Nekem a guminő és az alkoholmentes sőr jutt eszembe. Hátha valaki így jobban megérti.
Igen jobb mint az autó. És ebből a szempontból abszolút egyetértek. De azért azt tisztázzuk, nem ez a legjobb, környezet védelmi szempontból. Hanem az ha magunk hajtuk meg a járműveinket(bicikli roller.) -
CB
senior tag
Akkor se motor, se autóversenyt ne rendezzenek többé, mert lóval is lehet vontatni.
Biztos van mögötte üzlet. Mi mögött nincs?
De gondolj bele. Ha valaki autóval megy egyedül a városban (mert az autók nagy része egy személlyel közlekedik), és viszi a másfél tonnás bódét, az mennyi üzemanyagot fogyaszt, mennyi a CO2 kibocsátás, milyen környezetszennyező technológiával állították elő az autót, és az üzemanyagot? Helyette felugrik az elektromos rollerre, és elintézi a dolgát a városban.
Nem zajos, nem büdös, nincs dugó, nincs idegeskedés. -
dz1989
senior tag
A véleményem szerint azért mert még egy cucc ami nem annyira környezet barát. És ezt meglehetne oldani saját erőből is.
Ha gondolkodik az ember egy sima rolleral meglehet álni hamar hiába van ezeken jobb fék. Ha nagyrészt olyan emberek használják akik elötte sima Rolleral nem is mentek. Meg ott van az is hogy 30ról lefékezni nem olyan egyszerű(Nekem van módszerem a nagyon gyors megállásra ismerni kell a fizikát).
Miért is biztonságosabb?
Mivel a sima rollerhez képest az E-roller annyival gyorsabban is tud gurulni azért van jobb fék rendszer.
Ha az egészséges embereket kizárnám 1 nem lenne annyi nyámnyila akinek ha meg kell tenni 1km akkor már a halálán van. 2 A Jóval komplxebben gondolkodnának akkor rájönnének hogy ez sem olyan környezet barát.
Mondom autó helyett használja lényegesebben jobb.Elektromos bicikli verseny?! Ennél nagyobb örökséget még nem láttam.
Eleve arról is szól a bicikli verseny vagy világbajnokság hogy ki mennyire kitartó mennyi erejevan azt hogyan osztjabe, stb...
Ez csak azért lett kitaláva hogy erre építették legyen mit legyártani és eladni. Mivel brutális pénzt van benne valószínűleg.
Fogyasztói társadalom. Üzlet. Azért hogy mégtöbb akkut meg motort lehessen gyártani ami mégtöbb energiát emészt fel pusztán azért mert egy verseny? Amit Akku és motor nélkül is meglehetne oldani.
Amúgy van sima Roller verseny is külföldön na az sportAmúgy is megy a lobbi hogy gyüjtsük az akkuka a Gorillák miat mert a kitermelés miat fogy a területük. Oké aláírom.
De onnan is megkéne közeliteni a dolgot hogy talán kevesebb e-cucc kéne gyártani, annyit amenyire tényleg szükség van és értelme is van.
A fejekben kéne rendet tenni mert éppen az egész környezetünket egy hatalmas légkeveréses gömbalakú sütővé alakitjuk.
Mert egy olyan sportnak amit meglehet oldani akku nélkül is semmi értelme a világon. Üzelti érdek. Nem vagyok szüklátó körü környezet védő csak látom hogy a klimánk egyre rosszabb. -
CB
senior tag
válasz
samujózsi #66 üzenetére
Namost a kerékpárutat akkor találták fel, amikor az elektromos rollereket még hírből sem ismerték.
Nem lesznek külön elektromos roller, segway, meg egyéb elektromos kütyü utak.
Újabb szabályokat fognak alkotni. Addig meg lesz egy átmeneti időszak, amíg a kerékpáros kénytelen elviselni az elektromos rollerest. Tehát szerintem nem jogos a felháborodása. Tiszteletben kell tartani egymást, és normálisan kell közlekedni.
Amikor megjelentek a teljesen elektromos autók, azokat sem tiltották le a közutakról.
Nemsokára mindegy lesz, hogy a kétkerekűt mi hajtja. Emberi erő, vagy áram.
Legfeljebb a teljesítmény lesz a meghatározó, hogy kismotorral, nagymotorral ne lehessen kerékpárútra menni a továbbiakban sem.Valószínű, hogy nemsokára ezeknél is kötelező lesz a hanggenerátor, mint az elektromos autóknál, így senkit nem ér majd meglepetés.
-
samujózsi
senior tag
Bringás a kerékpárúton joggal szól be, mivel a kerékpárút (a dedikált, nem a bringa-gyalog) az emberi erővel(??? pedelec? Na mindegy) hajtott, kétkerekű (és mi van a háromkerekű fekvő bringákkal, meg nem fekvő verzióikkal, amit szintén láttam már) járművek számára van fenntartva. A roller viszont nem jármű.
Remélem, többé-kevésbé precízen sikerült megfogalmaznom.Magam részéről: én mindenhol utálom az elektromos rollerek többségét. Ugyanis szinte kizárólag olyankor találkozom velük, mikor elsuhannak mellettem, többnyire nálam gyorsabban és zajtalanul -> akkor észlelem csak, mikor már mellettem van. Ennél általában egy biciklinek is nagyobb a zaja.
Bringagyalog: valójában egy eszetlen is elég hozzá, ugyanis ott egyik fél sem akadályozhatja a másik közlekedését, illetve nem tudom, megmaradt-e az a kitétel, hogy amennyiben túl nagy a gyalogos forgalom, akkor nem kötelező a használata.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Eugene Roe #62 üzenetére
Amikor csak közlekedni szeretnék, nem sportolni, akkor nem akarok leizzadni. Erre sokkal jobb az elektromos roller vagy bicikli, ha nem csak 1-2kmről van szó.
-
DigitXT
félisten
Miből gondolod, hogy a közúton - kényszerből - rollerezőnek nincs jogsija?
Én alig egy hónapja használok egy Kugoo S1-et, és szeretek vele közlekedni.
A B jogsim lassan 20 éves, az A jogsim (igen motorozok is) meg 10 múlt...
Szerintem ésszel használom, és ha NÉHA megyek is a közúton vele (amit pl.
a felhasználói leírása kifejezetten ellenjavall), nos, ott is figyelek mindenkire...Örülök, ha elengednek, pl. bicikliúton adott kanyarban macisajtom van, mégis:
megköszönöm! Nincs mindenhol bicikliút. Persze lehet olyat olvasni, hogy ott
a bringások szólnak be, hogy húzz innen, bár az okát nem tudom, mert ugye,
ha ő teker 25-tel, én meg gurulok 25-tel biztosan nem tartjuk fel egymást...
Nekem konkrétan ilyen beszólásom nem volt, de olvastam ilyen tapasztalatot.Olyan viszont volt, hogy én
mint mindenhonnan kiutált rolleresszedtem össze
az elgázolt gyalogot, akit a bringás gázolt. Utóbbinak segítettem visszarakni a
láncot: a gyalogjárdával kombinált kerékpárút életveszélyes.* Ahogy a közút is
az, ha nagy forgalmú, nyilván nem csapatok be ott az autók közé, ahol olyan...Mondjuk én biciklivel se mernék több olyan helyen békésen tekerni, ahol amúgy
a KRESZ engedi. Ám ez nem tart vissza másokat attól, hogy még olyan helyen
is tekerjenek, ahol kifejezetten tiltja (megfelelő táblával, vagy egyirányú utcában
szembe a forgalommal, ahol nem véletlen nincs kiegészítő tábla biciklistáknak).*: de KÉT eszetlen kell hozzá. Az egyik a bringás, aki 25-tel megy, és csenget!
Csenget, érted, véletlen se fékez. A másik a gyalog, aki megijed, és pont rossz
irányba lép, és kész a baj. Nem kitalált történet, Petőfi híd. Tényleg elég "para".Szóval megyek járdán IS. De nem 30-cal (max. ha teljesen kihalt). Gyalogosok
mellé nem érkezek lendületből, nem csengetek... Van rajta fék is = használom!
Ha kell, megállok, és magam is gyalogolok... eddig senki nem szólt be. Inkább
érdeklődő tekintetetekkel találkoztam. (Kis vakarcsok akartak csak szétszedni,
de azok akkor is, ha csak gyalogosan toltam a kütyüt. Kiszúrtak, megugattak.)
Akkor legyen külön kutyasétáltató sáv, nem? De lekerítve, mert veszélyesek! -
Gicz
addikt
Én abszolút pártján vagyok az elektromos közlekedésnek. Már csak azért is, mert aki fog egy ilyen rollert és azzal tesz meg 5Km-t a melóba, az máris kb 1200-1400kg-mmal kevesebb felesleges vasat cipelt el magával. Na az mennyi energia megtakarítás?
Én egy Onewheel XR-rel járok munkába, meg ahova épp el tudok vele normálisan (értsd : bicikliút, vagy széles járda, és az sem utolsó szempont, hogy a szegélyek ne 10+ centi magasak legyenek.) Imádok vele menni, van hogy meló után csak teszek egy Arpád híd- Margit sziget - Budai oldalon le az Erzsébet hídig majd vissza kört.
Egy töltéssel 30km, max sebesség kb 30, de ezek súlyfüggő dolgok. Középen egy gokart kerék
-
CB
senior tag
Szerintem felejtsük már el, hogy a az elektromos roller nem való a járdára!
Miért? Mert gyorsabban tud menni, mint a gyalogos?
Felejtsük már el, hogy be kell tiltani a használatát!
Miért? Mert még nincs szabályozva, és esetleg ott közlekedünk vele, ahol a másik eszközzel közlekedő, vagy a gyalogos komfortzónáját zavarjuk?
Felejtsük már el, hogy azért sem jó, mert aki használja, az elhízik, fusson, kerékpározzon inkább!
Miért? Akkor autót, metrót, villamost, elektromos kerékpárt se használjon senki, hanem gyalog, lovon, kerékpáron közlekedjünk. Garantálom, hogy nem lesz elhízott ember.
Az elektromos roller nem környezetbarát az akkuk miatt?
Mert a normál kerékpár nem üzemanyaggal megy? Igen, enni kell. Az ételek előállításához mennyi műanyag csomagolóanyagot használnak?Szerintem meg aki kitalálta, az zseni volt, az embereknek fel kell nőni ehhez az eszközhöz.
Nem tiltani kell, hanem szabályokat alkotni, és azokat be kell tartatni. Persze ehhez nem árt, ha az emberek fejében is rend van.
A rolleres nem tartja be a szabályokat? Gyorsan hajt a járdán?
Mindenki tegye a kezét a szívére, és mondja meg őszintén, hogy ha személyautóval közlekedik, milyen sebességhatárt tart be!
Én ha 90-nel megyek főúton, nincs olyan jármű, aki nem akarna megelőzni. Ez nem veszélyes, ugye? -
Tschubi
tag
Ezt az "egészséges ne legyen lusta" dolgot nem igazán tudom elfogadni. Igen, igazad van, mozogjunk. Én is azt mondom, aki teheti kerékpározzon, rollerezzen, fusson, kiránduljon. De aki városi közlekedésre használna rollert, az miért ne mehetne elektromos rollerrel? Kényelmesebb, gyorsabb, és elvileg jobb a fékrendszere, tehát ugyan úgy használva (értsd sebesség, útvonal) biztonságosabb is. Ha az egészséges embereket kizárnád a használatából, nem sokan maradnának. Azt pl. tudtad, hogy elektromos kerékpároknak is rendeznek világbajnokságot? Illetve ebben nem vagyok biztos, mert lehet, hogy még csak tervezik az ilyen világbajnokságot.
-
dz1989
senior tag
Ha autó helyett akkor lényegesen jobb mert relativ környezetbarátaBB.
Mivel kevesebb energiát használfel az A-ból B-be jutáshoz.
De bicikli lenne a legjobb mivel annál nem fog keletkezni elhasznált akku és plusz energia igény. De a sima Roller is jobb pont ugyan ez miatt.A mozgássérült srácos példát még alá írom.
De egy egészséges ember ha lehet ne legyen lusta... -
Kleroo
veterán
Egyre több roller van BP "autós"utcáin. Rettenetesen veszélyesnek tartom. Nagyon könnyű velük perecelni. Amiatt meg pláne, mert a full kezdők is rögtön csapathatják 25-el, csak jobban behúzzák a kart oszt heló. Vagy csak nekem "para" ilyenek mögött menni? vagy látni hogy sokan tényleg konkrétan autósként közlekednek vele, sáv közepén, majd összevissza lavírozva?
Ennyi erővel egy elektromos, kerekes cipővel, elektromos görkorival, elektromos gördeszkával, segway-jel, 1 kerekeű elektromos biciklivel is szemrebbenés nélkül csapthatnám a közutak közepén? nem hiszem. Mihamarabb tiltani kéne, mert ebben a formában mindenkinek rossz lesz.
Nehéz időszak jön, sok alternatív közlekedés kezdett el virágozni, és nem mehet mindenke utána egy nagy város. 5-10év és már talán látni fogjuk, hogy merrefelé dől el a "nyáj"
Addig szerintem járdán kéne használni 7-9km/h-val max, amikor meg sehol senki, vagy nagy terek, kihalt szakaszok vannak ott pedig végsebesség, had szóljon. De közútra. NE
ui: az irodába megérkezpő rolleres...további rollerezése engem is rohadtul tud idegelni ahogy recseg ropog a padló
-
DigitXT
félisten
A tempomat nem kikapcsolhatatlan. Nem muszáj fékezni a kikapcsolásához,
elég, ha rásuhintasz a gázra, és akkor komolyabb torpanás nélkül veszi el.
Amúgy maga a funkció kikapcsolható a szervizmenüből, ha vkit ennyire zavar.
(Ritka, hogy "véletlen" ragadjon be, ám jellemzően a "nyélgázas" gyorsításnál
az ember nem számolgatja a másodperceket. Sajnos nem sebességtartás ez
a neve ellenére, hanem gáztartás: "x" másodperc tartott gáz után marad úgy.)Szerk: rugózik az eleje is, csak be kell fújni egy kis WD40-nel. Ha nem lenne
semmi csillapítása, baromi nagyokat zökkenne a padkákon, de köszönhetően
annak, hogy nem merev az egész váz, simán fel lehet lépni az első kerékkel...
(A hátsó persze odaverődik utána, de ez van... Ilyen 1-2 centis padkákra írom.)Amúgy járdán, ésszel használva szerintem jobb is, mint a bicikli, mivel kisebb,
ha nagy a tömeg le lehet lépni mellé, és sétálva tolni, de amúgy sétatempóban
is lehet gurulni, csak ehhez érdemes még jobban visszafogni az 1-es fokozatot.
(Szintén szervizmenü: adják hozzá a manuált, hogy éred el, mi van benne...)
-
Kapanyél
őstag
válasz
CharlieDrop #41 üzenetére
Elölre és fogja a kormányrudat, így nem tudja elfordítani a kormányt. Mögé meg pont elfér még a lábam.
-
Zé.
tag
válasz
Polarstar #38 üzenetére
Kétségtelenül az egyik leginnovatívabb kísérleti megoldás. Ha viszont a gyakorlati,
ár/érték arányt nézzük, a három kerekű elképzelések olcsóbbak lehetnek. Ebben a
szegmensben kulcskérdés az ár. A probléma az, hogy a kívánatos akku drága.
Akkor inkább használt autót vesznek az emberek. Érdekes, régebbi fejlesztés pl. a
Toyota i-Road, amely nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz: [link] [link] stb.
Persze ez is drága. Jóval olcsóbban, egyszerűbben, lenne piacképes. Sok hasonló,
nagyon design-os, futuriszikus koncepció elképzelés van. A kínai háromkerekes verzió
inkább furgon, mint vonzó termék. Egy új, minőségi Kellys Tygon 70 pendelek
elektromos kerékpár ára 1,2 millió.Tehát tömegcikk olcsó akkuval lehetne, ólom akkuval nagyon nehéz lenne a háromkerekű. Vannak különböző lehetőségek, pl. a helyi járatú
E-buszban szuperkondenzátorok. A metanolos üzemanyag cella továbbfejlesztése,
lehetne a megoldás, de ezt is olcsóbbá kellene tenni ehhez az elképzeléshez. Pedig az elektromos motor lehetne a legolcsóbb meghajtás. Minden évben vannak az akkumlátor fejlesztésben reménykeltő bejelentések, de áttörés egyenlőre nincs. A gazdagabb,
nyugati országokban a kerékpár eladások döntő többsége már elektromos rásegítésű.
Ez roller topik, a használhatóbb, nagyobb hatótávú, csúcs roller teszt is megígérte Bog. -
válasz
Ezekiel Ston #46 üzenetére
Simám haladhatsz vele járdán a gyalogosok lépését követve, márha nem ráz szét a kövezett járda.
Itt az a gond, hogy sajnos láttunk már negyvennel száguldozót a járdán. Ez pedig potenciálisan veszélyes.
A legdurvább eddig az a howerboard, amihez szánt lehet kapcsolni, ami a tiltásokat kikapcsolja és sajnos tudja a 60km/h-t! -
Aprósólyom
addikt
Ha járdán is mennek, senki sem kényszeríti a rollereset, hogy nyél gázon közlekedjen vele, csak azért mert képes gyorsan menni.
Én ha bringázom járdán, lassan megyek, mindig. Olyan tempóval tekerek, ami nem okoz váratlan helyzetet vagy félelemérzetet a gyalogosokban. A járőröző rendőrök se szólnak rám, ha követem ezt a morált. Nekik is csak az a lényeg, hogy mások biztonságát és biztonságérzetét is figyelembe véve közlekedjem, illetve közlekedjen mindenki. Ha ezt az igyekezetet látják, tuti nem fognak kérdőre vonni, hiába van szabály. A szabály nem véd meg, legfeljebb kifejezik a felső korlátot. Ugyan így autót vezetve is hiába van van sebesség korlátozás, hogy ha az időjárás vagy egyéb más körülmények indokolják, akkor jóval lassabban megyünk... all in all, az egyik legfontosabb alapkő a közlekedésben a közlekedés más résztvevőinek a figyelembevétele és tiszteletben tartása. Ezt pedig nem szabályok fogják befolyásolni. -
arn
félisten
válasz
Ezekiel Ston #44 üzenetére
akkor ne hasznald jardan, nem oda valo.
-
Ezekiel Ston
senior tag
Én másfél hete vettem egy twow booster v-t. Imádom. 84kg vagyok plusz 10 kilo a taskam. Atlag sima időben 36.7km/h ha meg szembeszél van úgy 30-33km/orával megy. 8.9km a munkahelyem otthonrol megyek gyalogos, autos es bicikliutat használva. Mivel autózom is elég rég óta tudom azt, mik azok a cselekedetek amitől a fejem verem a kormànyba és dühít. No pont ezeket így rolleresen már nem követem el. Szerintem ez egy jó alternatívája az autómentesítésre. Csak fel kell nőni hozzá is. Szóval nekem mint BP-i autósnak az a véleményem hogy van erre igény, csinàljuk és hátha terjed még jobban is. Nekem ez a közlekedési forma sokkal emberibb.
-
CMST2015
tag
jogsi mindenre vagy kitiltás XD lassan ott tartunk
-
Predatorr
őstag
A jogszabályok és bármi nyilvánvalósága között semmiféle összefüggés nincs.
-
Zé.
tag
,,ha már nem működik az egyensúlyészlelés..."
Ha akarom, erre rá is tudok ülni. Az ólom akku miatt lent van a súlypontja, s mint egy kis
túlzással, --- hasonló a gyerekjáték, keljfeljancsihoz. Meg kell szokni a vezetését, de
tudom, hogy hihetetlen --- sokkal könnyebb/biztonságosabb/magabiztosabb vele a
közlekedés, mint a sima kerékpár. Én már mindenhova ezzel járok. (A városon belül.)
Szinte a nyugdíjas koromra vettem...Egyszer egy öreg mami mellett áltam meg, ez a négykerekű, rokkant jármű. ,,De jobb a magáé, még biztosan nem szédül... --- NEM ---
Tényleg 10-től 100-éves korig jó. Kérdésre a rövid válasz:
--- Akkor majd behozatom a kórházba, hogy ki tudjak menni a folyosó végéig a WC-be... -
sztanozs
veterán
El is adta, s nemsokára még a kerékpárt is tolta ebben a nagy melegben. Én úgy gondolom, hogy nyugdíjas koromban meg főleg szuper lesz! Persze csak a belvároson belül, de ott mindenhol.
Persze, a rollert is ugyanolyan könnyű lesz majd tolni, mint a bringát, ha már nem működik az egyensúlyészlelés... -
Zé.
tag
válasz
Polarstar #30 üzenetére
Elnézést, ha egy kicsit sarkosan fogalmaztam, de nekem homlokegyenest más a véle-ményem az E-rollerek, és az E-városi City-car jelenlegi, és a várható jövőjével kapcsolatban.
Abszolút optimista vagyok, engem úton - útfélen megállítanak, hol vette fiatalember,
de cuki, még életembe ilyet nem láttam, stb. Sőt, a piacon a középkorú hölgyek sorba
beájulnak, mikor meglátják a rászerelt bevásárló kosárkámat... Nekem az a rendeltetés
szerű közlekedés, hogy az előbbi példánál maradva, -- odatolom a görögdinnyés mellé a
rollerem, és egyből a kosárba megy az áru. Nem kell cipekedni semmit, ill. mások több
száz métereket a kocsiig. Mert itt Eger belvárosában is is akad azért egy-két szűk út...
Télen pedig háztól házig megyek a helyi busszal.Teljesen más élmény, mint a robogó.
Erre is egy példa: A közeli idős, öregúr robogóval közlekedett. De a nagy meleg, és a kora
miatt a kanyarban mindig bénázott, a fél busz rajta derült... El is adta, s nemsokára még
a kerékpárt is tolta ebben a nagy melegben. Én úgy gondolom, hogy nyugdíjas koromban
meg főleg szuper lesz! Persze csak a belvároson belül, de ott mindenhol. -
Kapanyél
őstag
Fél éve járok e-Twow rollerrel, ami ennek az eredetije. Mindig ott van a csomagtartóban, bárhol letehetem a céges autót, nem bajlódok a parkolással. Reggel ezzel viszem a kölköt az oviba, mert autóval hosszabb lenne az út. Ezzel megyek boltba, ha nem nagybevásárlást intézek. Valamint ezzel megyek be szórakozni is a belvárosba.
Mivel ez egy könnyű roller és ezt lehet a legjobban összecsukni (markolatot is), simán BKV-zok vele. 500W-os a motorja és 10.5 Ah-s akkuja van, amivel még télen is elhúzza a 100 kilomat nyélgázon 22km-re. A nyélgáz óra szerint 38, GPS-szel 33 km/h-t jelent. Amúgy nyáron városban 40-et is elmegy egy feltöltéssel. Tökéletesen kiegészíti a közlekedési szokásaimat.
Inkább járdán megyek, ha nincs bicikliút, de akkor nem kell szlalomozni a járókelők között. Annyi meg belefér, hogy 50m-t esetleg lábban hajtva teszek meg.
Még soha nem volt bajom senkivel, boltba is bemegyek vele összecsukás nélkül... csak normálisan kell használni.A kugoo meg egy beázós igénytelen fos. (feleannyiért is)
-
Az mondjuk értem, hogy ti bp-n éltek ahol elméletben az emberek 20%-ka él. Ami elég nagy szám, viszont területileg nézve az országhoz képest nem egy nagy vasziszdas.
Szóval ha ti a nagyfaluba nem tudjátok ezt megoldani, akkor ott legyen tiltva. Hidd el mi vidéken találunk rá jó megoldást. -
Ezt igen alaposan félremagyaráztad. Egy szó sem esett nálam a pesti utak és a vakbél kapcsolatáról, merthogy egész idő alatt a villanyroller, mint fejlődési mellékvágány szerepét ecseteltem.
A jelenlegi közlekedés miért is lenne "nem rendeltetésszerű"??
Már ott elvesztetted a fonalat, hogy a belvárosban is közlekedtek anno lovaskocsik, igaz azokat többnyire bérbe vették és nem ott tárolták.
Tudod hol tervezték az utakat eleve gyalogos forgalomhoz? Az eldugott olasz és görög falvakat, ahol tényleg másfél váll széllesség van a két szomszéd házfal között. De elegendő ihletet venni Szentendre óvárosáról is. Lapjával lehet pár helyen közlekedni.Az emberek közlekedni akarnak ez tény. Az hogy a egyre magasabb házak miatt jelenleg eleve sokkal többen vannak az is tény. Egyedül az autóhoz ragaszkodásunk az gázos.
Közép Európában a vagyoni helyzetünkhöz képest itt a legtöbb az autó. És ez is tény.Budapesten az máris félsiker lenne, ha az autók igen jelentős része eleve bérbe vehető lenne és használnánk is. A házhoz menő autóktól most tekintsünk el. Elegendő lenne pár bérpont, de ugye nincs szabad hely, csak mániákusan beépítendő foghíjtelek. Városunk igencsak felkészületlen a jövőre, egyedül a zöldterület csökkentésben vagyunk nagyon jók.
-
Tschubi
tag
Nos, a sok anti e-roller komment után én a támogatók táborát erősítem. Mondjuk alapból nem értem, hogy ha van egy új eszközről cikk, akkor miért olyanok írnak kommenteket, akiknek nem kell. Ez sajnos igaz új telefonok esetében is.
Szóval. Szerintem igen is van szükség az ilyen eszközökre. Nem fogják valószínűleg kiváltani az autókat, kerékpárokat, a mostani formájában biztos nem. De remélem a jövőben már sokan inkább ezt használják a városi közlekedésben, mint pl. az autót. És hogy pontosan kik? Mindenki, aki tud autót/kerékpárt felelősen vezetni az tudja majd ezt is kezelni. De egy mai példa. A minap láttam, hogy egy kb 25-30 éves mozgássérült srácot ilyennel közlekedett. Egyik lába, ha jól láttam térdtől lefelé protézis volt (a rövid nadrág addig takart), és ezen a protézisen a cipője is magasított talpú volt. Nos, neki sokkal könnyebb egy ilyen eszközzel közlekednie, mint egy kerekes székkel, vagy mankóval. Én simán támogatnám államilag (TB) is, hogy az olyan mozgásban korlátozottak, akik fizikailag egyébként rendben vannak, kapjanak ilyen eszközöket.
Én örülök, hogy egyre több ilyen eszköz jelenik meg. Mondom úgy, hogy gyalog/BKV-val járok, így akár engem is zavarhatna, ha a járdán közlekednének. -
Zé.
tag
válasz
Polarstar #23 üzenetére
A pesti belváros keskeny keresztutai ,,egy fejlődési vakbél".
Budapest belvárosának keskeny kereszt utai történelmileg a gyalogos sétákhoz épült anno,
lásd a korabeli fotókat. Egyáltalán nem a mai autós világunkhoz. Egyértelmű, hogy ma
nem rendeltetés szerint használjuk. E kornak megfelelően, tehát E-kerékpárral,
E-rollerrel lehetne közlekedni. Tehát tulajdonképpen a mai kialakult autós helyzet egy
fejlődési vakbél. Éppen a kicsi, E-járművek az élet. Rengeteg tanulmány design van,
az időjárás ellen védett, E-háromkerekű, kétszemélyes, alacsony, keskeny, motorszerű,
olcsó, rendkívül tetszetős városi City-car változatra. Egyszóval a keskeny utak vannak,
de közlekedni, amire való lenne -- nem lehet, mint a vakbél is csak van, de eredeti funkciója nincs.... -
thompherkins
tag
Simal roller+BKV, majd elektromos roller után, most kerékpárral közlekedem
1. Megvannak az előnyei, de a zsúfolt villamoson, buszon nagyon nehéz úgy tartani a rollert, hogy ne koszoljak össze senkit, lehetőleg magamat sem. És a BKV-tól illetve a menetrendtől továbbra is függés van. Próbáltam, de csak akkor kényelmes, ha van hová tenned a rollert.
2. Nagyon kényelmes, utazási idő adott, mindig ugyanannyi rá lehet készülni. De ha járdán kell menni, akkor csak lassan lehet (szabad). Egyszerű szabály, a járdán a gyalogosnak van elsőbsége. A kerékpárutak minősége hagy kívánnivalót maga után, autók között meg életveszély, nem is értem ki merészkedik az úttestre.
3. Ideális (lenne), de fő út mellett, vagy maszkban vagy ki tudja mit kap a tüdő és most látom, hogy a kerékpárosok nem tartják be a KRESZ-t, a piros lámpa csak ajánlás, mennek járdán emberek között is, úgy érzik, hogy nekik mindent lehet.
Nincs jó megoldás. Habár ebben az országban a legegyszerűbb, ha betiltjuk az elektromos rollert. Az jár a legkevesebb munkával. lásd Uber.Hát a fék a legfontosabb egy ilyen rolleren, egy lejtőn ha nem tud megállni, akkor mi lesz ha elélép valaki. Minden ilyen eszköznél a legfontosabb, hogy időben meg lehessen állni vele.
Nekem eddig ez a sima rollerrel, meg a kerékpárral is ment, de az elektromossal már volt, hogy félre kellett rántanom a kormányt, a saját hibámból. (üres széles járda, és autó jött ki, gyalogost látott volna én túl gyors voltam) -
Bdanyy
addikt
válasz
bollokcs80 #7 üzenetére
Még mindig jobb, mintha szamár lépne rád a vonaton 😃
[link] -
pulutodurumo
őstag
Az csak engem zavar a nap végén, hogy ez háromszor is szerepel a cikkben? Véres pokol! Nem kéne erőltetni ezt a külföldiről fordított dumát. A tesztet is át lehetne nevezni arra, hogy kéz-rá...
-
válasz
Tigerclaw #22 üzenetére
A tapasztalat sajnos nem ez, hanem kurvára a seggükre van ragadva a kocsi, és 25 méter pluszt nem haladnak nélküle - nemhogy még keresgetni keljen a parkolóhelyet.
A gond a megszokás: Ha nem lesz olyan happy az időjárás, mááááris üjra be fognak szállni a kocsijukba.Szerintem a villany roller egy fejlődési vakbél. Tartósan nem sok előnye van, létezik, meg kialakult, de lehet élni nélküle - ezen már sokat nem lehet reszelgetni. Szóval van. A vakbél is csak van, de sok funkciója nincs.
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, sok helyről átvehetünk jó megoldásokat, de a szemléletváltás nagyon lassan megy. Talán ha a kormány ügyelne a meglévő szabályok betartására, új szabályok behozása helyett, mellett akkor előrébb lennénk.
A bicikli út, járda szélessége, sőt akár megléte jellemzően külső tényezőkön múlik. Minél régebbi a település, vagy a negyed annál valószínűbb hogy se bicikli út, se járda, és még az úttest is inkább csak egy sávos. Budapesten főleg azon kellene dolgozni, hogy ne vigyék be azokat az autósokat a városba, akik nem akarnak bemenni, akiknek semmi keresnivalójuk arra.
-
arn
félisten
Az elektromos roller onmagaban forradalmasithatna a nagyvarosi kozlekededest, ha meglennenek a megfelelo feltetelek. De jardan nem illik hasznalni, ami nelkul nagymertekben csokken a hatekonysag. En ezert valasztottam normal rollert eroller helyett.
Tomegkozlekedessel kombinalva megkockaztatom, hogy a leghatekonyabb nagyvarosi kozlekedesi eszkoz hetkoznapi esetekben. Soksok evig hasznaltam bringat, de kesz ongyilkossag hosszutavon, mindennapos, hogy par cmre mennek el az ember mellett, es miutan egy auto kijott elem, en feladtam a bringas ingazast (sportolashoz hasznalom vedett helyeken).
Egy sokkal kevesbe kontrollalhato rollerrel sokkal tobb lesz a gond, ha ott kell hasznalni, ahol egy bringat.
-
atike
nagyúr
válasz
Genova1983 #17 üzenetére
Köszi! Tényleg nem olcsó...
-
Melyiket választanám??
Jelen helyzetben egyiket sem. kinyilatkoztatták, hogy a hazai, 1975-ös alapú KRESZ-be be kell majd illeszteni ezeket az új eszközöket, mert szaporodnak, és gondokat okoznak.
Ami a jövőben nem hogy mérséklődik, hanem hatványozódni fog.Tehát én most szépen felülnék a saját bicajomra és kussbavágnám magam legalább 2 évig. A bicikli előnye, hogy dolgozom - nem hízik a seggem, ha tekerem. Míg a többinél ez adott.
Ha villanyizé kellene, akkor egy bitang vegyes bicajra szavaznék, vagy egy teljesen nagy méretű robogóra, ismerve a hazai "magától is folyamatosan javuló" úthálózatot.
-
Genova1983
tag
A Kugoo rollercsalád [G-booster] tagja terepen is megállja a helyét.Masszívabb,erősebb,de jóval drágább is.
-
Zé.
tag
válasz
Tigerclaw #12 üzenetére
Más aspektusból had mondjak el egy rendkívül tanúságos példát!
A közelmúltban volt nálunk egy halálos baleset, --- a zebrán.
Fülhallgatóval zenét hallgatva, éppen egy mentős ütötte el, megkülönböztető
fényjelzést használva. A bíróság a mentő sofőrjét ítélte el! Hihetettlen...
Pedig a megoldás oly egyszerű! Japánban csak az egyik fülben szabad a járdán
használni. Ebben a szituációban a zebrára lépő gyalogos is büntethető!Bocsánat a kitérőért, de egy kicsit más szemlélettel --- egyszerűen megoldható,
kezelhető minden az E-rollerekkel kapcsolatban! Természetesen a kerékpár utak
gyors építése az elkerülhetetlen, megoldás. Sőt, ha egy kicsit előre látóbban
gondolkodnánk,--- akkor már a kerékpár utakat is szélesebbre kellene építeni!!!
Japánban már terjed a zárt utasterű, E-háromkerekű. A roller időjárási viszontag-
ságainak kiküszöbölésére. A kulcs az olcsóság, de még most kicsit ellentmondásos
az akku ára. Sajnos, mi magyarok vagyunk, nem Japánok.. Így marad egy jó ideig
minden... -
Sajtix
csendes tag
Köszi a tesztet, egy hozzáfűznivalóm viszont lenne. Az M365 összecsukó mechanikája nem túl masszív, és könnyen törik nagyon sok fórumban találkozni hasonló problémákkal, ha rákerestek M365 alkatrészekre a kínai oldalakon akkor nagyon sok "erősített" és egyéb alkatrész van a kormány szerkezethez, és ezt úgy tudom a PRO-ban sem javították, szóval csak óvatosan.
Az extrémebbek ilyen durva cuccokkal erősítik meg:
[link] -
Hallosz
senior tag
Őszintén szólva meglepett a teszt, nem gondoltam, hogy egy mobiltelefonos szakodalon olvasom.
-
atike
nagyúr
Létezik terep roller is...?
Komolyan. Ami nem csak a nagyvárosok jó minőségű aszfaltjain / járdáin képes normális közlekedésre hanem esetleg az elhanyagoltabb utakon is...?
-
Tigerclaw
nagyúr
A városfejlesztés, közlekedés fejlesztés sajnos nagyon kevés kivétellel nem zöldmezős. Hozott anyagból lehet csak dolgozni. Külön “rollersávot” nagyon kevés helyen lehetne kialakítani. Jelenleg azon kellene komolyan dolgozni, hogy minél több helyen legyen kerékpáros sáv és azon, hogy akármilyen opciók is vannak, mindenki kultúráltan közlekedjen. Pl. egy biciklis, rolleres lassítson ha gyalogosokkal kell megosztani a járdát, utat, akármit. Persze autós vs. Biciklis, rolleres esetén is ugyanez a helyzet.
A nem odavaló közlekedőket meg le kell szedni az utakról, járdákról, vagyis nem csak az autósokra vonatkozik a Kresz.
-
dz1989
senior tag
Szeritem ennyi pénzért már normális biciklit vagy robot is lehetnvenni.
Rendben van hogy előnyös hogy össze csukható.
De úgy vagyok vele hogy hamár rollerozok akkor magam hajtom meg.
Mert így edzésben is maradok. Ha pedig lemerült akkor az már sok plusz súly hajtani vagy cipelni. Főleg egy olyan embernek aki amúgy csak ál rajta.Valamint ott van az is hogy a kis kereket senki nem tudja úgy használni mert 0 tapasztalattal megküldi 25-30km/ó aztán néz miért esett egy hatalmasat.
Ugyanis gondolkodni is kell tudni. Nem csak huzi a gázt. Amin a bicikli át húppan ez már nem. Ja és a nem olcsó e-rollert is össze zuzhatja.
Meg nem néz körül normálisan.Én részemről a nem elektromost preferálom mert:
-könnyebb
-edzésben marad az ember.
-ha elkötik vagy elhagyom nem olyan anyagi veszteség 10-15e veszek másikat.
-Nincs ami lemerüjön. ;)
- szinte csak tömör kerék. (Az M365 ha kap egy nagyobb tüskét akkor az is ugyanúgy lereszt mint a bringa)
- Megtanultam idővel nagyon gyorsan a kis bukkanokat is a kis kerékkel áthidalni hogy ne veszitsek a sebességemből.Valamint nem is olyan környezetet barát ugyan is az elhasznál akukkal mit csinálunk?! Valamint az áram amiveltöltjük jelenleg az sem környezet bár módon van előállítva. (pl. :Hőmérőmű).
Még egy fogyasztói társadalmat etető divatos sz.. r.
Így is BRUTÁLIS probléma hogy exem S8 beszéd hangszóró cseréjéhez fölöslegesen kicserélték az akkut mivel annyira bele van ragasztva hogy épen már nem lehet kiszedni. A többi burkolati elem ről nem is beszélve.
Tökjó hogy gyakorlatilag félig új telót kaptunk vissza de BRUTÁLIS KÖNYEZET ROMBOLÁS EGY FOGYASZTÓI TÁRSADALOMAT TÁMOGATÓ TERVEZÉS MIATT. Régen legalább nem volt ennyire probléma ez.Bkv plusz Normál roller(pl.: Oxelo) tökéletes. A gyors haladáshoz.
Ugyanis ha rosszabb esetben beüt egy villamos potlás le rollerelezve (nem elektromos) időben oda lehet érni.Ha járdáról ki lessz tiltva, abszolút megértem.
-
Zé.
tag
A járdán kellene fölfesteni a kerékpárút mintájára rolleres sávot, az út felőli részen!
Ez a városi közlekedési eszköz a jövőben nálunk is rohamosan terjedni fog, ez lenne
első lépcsőben, lehetőleg mindenhol kivitelezni. Kerékpárutakat építeni ahol csak
szükséges! Kisebb, sík településen, Pl. Mezőkövesden már eleve az út mindkét szélén kerékpár sáv van kialakítva. Helyi buszjárat nincs. Egyre népszerűbb az E-kerékpár is. Egyébként a gazdagabb nyugati országokban az eladott új kerékpárok döntő többsége
már elektromos rásegítésű. A zsúfolt pesti keskeny belvárosban meg főleg ez lenne a
jövő, jobb, hosszabb hatótávúval, de persze átfogó, komplex megszervezéssel.
Könnyű belátni, hogy a keskeny pesti belvárosi utakon nem az autóknak kellene
eldugítani, ill. parkolással ellehetetleníteni a rendelkezésre álló keskeny utakat...
Saját tulajdonú, komolyabb gépeké a megoldás, nem a kölcsönzés.
Ez a technológia lehetőséget ad 10-től 100-éves korig a kulturált közlekedésre.
Gyakorlatilag 14-től az --- ,, elektromos járókeretig"... -
bollokcs80
Korrektor
Nekem speciel a hócipőm tele van a rollerekkel, főleg mikor a vonaton/buszon cipelik és rakják a lábamra, nyakamba, stb.
Hogy a rollerrel az irodaház sokadik emeleti folyosóján(!) közlekedőkről ne is beszéljünk....
-
Bog
HÁZIGAZDA
Majdhogynem napi szinten rollerezek Budán. Autó helyett. Oké, nekem egyfelől könnyű, mert 15 perc alatt a szerkesztőségben vagyok, másfelől szívás. Egyrészt azért, mert fel kéne jönnöm a hegyre, amit ezek a gépek nem nagyon bírnak, de van olyan útvonal, ahol csak 2 percet kell tolnom a rollert, mert az már annyira meredek, de amúgy feljön. Viszont errefele nincs bicikliút, járda sem mindenhol, ahol van, ott is szűk, szóval kénytelen vagyok az út szélén haladni. Igaz, ez nem a Rákóczi út, csekély a forgalom.
Nyugatabbra úgynevezett mikromobilitási sáv kialakításán gondolkodnak, ahol a roller, a bicikli és az összes ilyen elektromos izé békésen elfér, de nálunk előbb lesz tiltás, mint a legolcsóbb megoldás, mintsem az, hogy okos szabályozással ezek az eszközök környezetbarát módon tehermentesítik a várost akár az autók, akár a tömegközlekedés alternatívája gyanánt.
És mindezek mellett ki kell alakuljon ennek a közlekedési formának a kultúrája, mert az nagyon nincs rendben, hogy 30-cal veretem a járdán a gyalogosok között, vagy otthagyom az utca közepén a Lime-ot.
-
Hát ez a roller a videóban még ratyibb, mint csak olvasva... gondolkoztam rajta, de már a korai tesztek sem mondták hogy megváltja a világot.
A Xiaomi M365 pro-t nem akarjátok tesztelni?
Az sokkal több embert érdekelne...
Az meg hogy ez 350-es és csak 300-ig lenne jó, a rendőr úgysem fogja megnézni mi van ráírva, ha egyáltalán rá van valahol írva... Vagy kiguglizza?
-
Tigerclaw
nagyúr
Mint alternatív közlekedési eszköz tetszenek ezek, meg a különböző Segway variációk, de nem mindegy hogy mit autót, vagy kerékpáros, gyalogos közlekdést vált le. Nagyon nem mindegy.
Nem szeretném, ha a WALL-E féle jövő felé mennénk. Így sem mozognak eleget az emberek, ezek az alternatív közlekedési módok pedig egyre divatosabbak lesznek.
Az elektromos rásegítésü kerékpárok esetén legalább megvan a fizikai testgyakorlás és nyugaton sok idősebb embert láttam kerékpározni emiatt. Remélem hogy sokan az autót, tömegközlekedést váltják le ezzel.
Hogy hol kellene haladniuk az jó kérdés. Én a biciklis út, járda felé hajlanék. Az utakon mind nekik, mind az autósoknak csak rosszabb lenne. Ahogy látom itt a legjobb megoldás a biciklis utak hosszának drasztikus növelése. Erre kellene költeni az EU-s TAO-s pénzeket stadionok és kamu turista látványosságok helyett.
-
Vanir
veterán
Ultra gáz.
-
zazenke
őstag
márpedig hamarosan a járdáról is ki lesznek tiltva , és vajon ki akar egy ilyen eszközzel az út szélén haladni. http://www.borsonline.hu/aktualis/a-kresz-sincs-felkeszulve-az-elektromos-rollerre/177219. egy másik cikk meg mást mond [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Programozás topic
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P53 - i7-9750H I 16GB I 512SSD I FHD I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest