Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zé.

    tag

    A járdán kellene fölfesteni a kerékpárút mintájára rolleres sávot, az út felőli részen!

    Ez a városi közlekedési eszköz a jövőben nálunk is rohamosan terjedni fog, ez lenne
    első lépcsőben, lehetőleg mindenhol kivitelezni. Kerékpárutakat építeni ahol csak
    szükséges! Kisebb, sík településen, Pl. Mezőkövesden már eleve az út mindkét szélén kerékpár sáv van kialakítva. Helyi buszjárat nincs. Egyre népszerűbb az E-kerékpár is. Egyébként a gazdagabb nyugati országokban az eladott új kerékpárok döntő többsége
    már elektromos rásegítésű. A zsúfolt pesti keskeny belvárosban meg főleg ez lenne a
    jövő, jobb, hosszabb hatótávúval, de persze átfogó, komplex megszervezéssel.
    Könnyű belátni, hogy a keskeny pesti belvárosi utakon nem az autóknak kellene
    eldugítani, ill. parkolással ellehetetleníteni a rendelkezésre álló keskeny utakat...
    Saját tulajdonú, komolyabb gépeké a megoldás, nem a kölcsönzés.
    Ez a technológia lehetőséget ad 10-től 100-éves korig a kulturált közlekedésre.
    Gyakorlatilag 14-től az --- ,, elektromos járókeretig"... :K

  • Zé.

    tag

    válasz Tigerclaw #12 üzenetére

    Más aspektusból had mondjak el egy rendkívül tanúságos példát!
    A közelmúltban volt nálunk egy halálos baleset, --- a zebrán.
    Fülhallgatóval zenét hallgatva, éppen egy mentős ütötte el, megkülönböztető
    fényjelzést használva. A bíróság a mentő sofőrjét ítélte el! Hihetettlen...
    Pedig a megoldás oly egyszerű! Japánban csak az egyik fülben szabad a járdán
    használni. Ebben a szituációban a zebrára lépő gyalogos is büntethető!

    Bocsánat a kitérőért, de egy kicsit más szemlélettel --- egyszerűen megoldható,
    kezelhető minden az E-rollerekkel kapcsolatban! Természetesen a kerékpár utak
    gyors építése az elkerülhetetlen, megoldás. Sőt, ha egy kicsit előre látóbban
    gondolkodnánk,--- akkor már a kerékpár utakat is szélesebbre kellene építeni!!!
    Japánban már terjed a zárt utasterű, E-háromkerekű. A roller időjárási viszontag-
    ságainak kiküszöbölésére. A kulcs az olcsóság, de még most kicsit ellentmondásos
    az akku ára. Sajnos, mi magyarok vagyunk, nem Japánok.. Így marad egy jó ideig
    minden...

  • Zé.

    tag

    válasz Polarstar #23 üzenetére

    A pesti belváros keskeny keresztutai ,,egy fejlődési vakbél".

    Budapest belvárosának keskeny kereszt utai történelmileg a gyalogos sétákhoz épült anno,
    lásd a korabeli fotókat. Egyáltalán nem a mai autós világunkhoz. Egyértelmű, hogy ma
    nem rendeltetés szerint használjuk. E kornak megfelelően, tehát E-kerékpárral,
    E-rollerrel lehetne közlekedni. Tehát tulajdonképpen a mai kialakult autós helyzet egy
    fejlődési vakbél. Éppen a kicsi, E-járművek az élet. Rengeteg tanulmány design van,
    az időjárás ellen védett, E-háromkerekű, kétszemélyes, alacsony, keskeny, motorszerű,
    olcsó, rendkívül tetszetős városi City-car változatra. Egyszóval a keskeny utak vannak,
    de közlekedni, amire való lenne -- nem lehet, mint a vakbél is csak van, de eredeti funkciója nincs.... :(

  • Zé.

    tag

    válasz Polarstar #30 üzenetére

    Elnézést, ha egy kicsit sarkosan fogalmaztam, de nekem homlokegyenest más a véle-ményem az E-rollerek, és az E-városi City-car jelenlegi, és a várható jövőjével kapcsolatban.
    Abszolút optimista vagyok, engem úton - útfélen megállítanak, hol vette fiatalember,
    de cuki, még életembe ilyet nem láttam, stb. Sőt, a piacon a középkorú hölgyek sorba
    beájulnak, mikor meglátják a rászerelt bevásárló kosárkámat... Nekem az a rendeltetés
    szerű közlekedés, hogy az előbbi példánál maradva, -- odatolom a görögdinnyés mellé a
    rollerem, és egyből a kosárba megy az áru. Nem kell cipekedni semmit, ill. mások több
    száz métereket a kocsiig. Mert itt Eger belvárosában is is akad azért egy-két szűk út...
    Télen pedig háztól házig megyek a helyi busszal.Teljesen más élmény, mint a robogó.
    Erre is egy példa: A közeli idős, öregúr robogóval közlekedett. De a nagy meleg, és a kora
    miatt a kanyarban mindig bénázott, a fél busz rajta derült... El is adta, s nemsokára még
    a kerékpárt is tolta ebben a nagy melegben. Én úgy gondolom, hogy nyugdíjas koromban
    meg főleg szuper lesz! Persze csak a belvároson belül, de ott mindenhol. :K

  • Zé.

    tag

    válasz sztanozs #37 üzenetére

    ,,ha már nem működik az egyensúlyészlelés..."

    Ha akarom, erre rá is tudok ülni. Az ólom akku miatt lent van a súlypontja, s mint egy kis
    túlzással, --- hasonló a gyerekjáték, keljfeljancsihoz. Meg kell szokni a vezetését, de
    tudom, hogy hihetetlen --- sokkal könnyebb/biztonságosabb/magabiztosabb vele a
    közlekedés, mint a sima kerékpár. Én már mindenhova ezzel járok. (A városon belül.)
    Szinte a nyugdíjas koromra vettem...Egyszer egy öreg mami mellett áltam meg, ez a négykerekű, rokkant jármű. ,,De jobb a magáé, még biztosan nem szédül... --- NEM ---
    Tényleg 10-től 100-éves korig jó. Kérdésre a rövid válasz:
    --- Akkor majd behozatom a kórházba, hogy ki tudjak menni a folyosó végéig a WC-be...

  • Zé.

    tag

    válasz Polarstar #38 üzenetére

    Kétségtelenül az egyik leginnovatívabb kísérleti megoldás. Ha viszont a gyakorlati,
    ár/érték arányt nézzük, a három kerekű elképzelések olcsóbbak lehetnek. Ebben a
    szegmensben kulcskérdés az ár. A probléma az, hogy a kívánatos akku drága.
    Akkor inkább használt autót vesznek az emberek. Érdekes, régebbi fejlesztés pl. a
    Toyota i-Road, amely nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz: [link] [link] stb.
    Persze ez is drága. Jóval olcsóbban, egyszerűbben, lenne piacképes. Sok hasonló,
    nagyon design-os, futuriszikus koncepció elképzelés van. A kínai háromkerekes verzió
    inkább furgon, mint vonzó termék. Egy új, minőségi Kellys Tygon 70 pendelek
    elektromos kerékpár ára 1,2 millió.Tehát tömegcikk olcsó akkuval lehetne, ólom akkuval nagyon nehéz lenne a háromkerekű. Vannak különböző lehetőségek, pl. a helyi járatú
    E-buszban szuperkondenzátorok. A metanolos üzemanyag cella továbbfejlesztése,
    lehetne a megoldás, de ezt is olcsóbbá kellene tenni ehhez az elképzeléshez. Pedig az elektromos motor lehetne a legolcsóbb meghajtás. Minden évben vannak az akkumlátor fejlesztésben reménykeltő bejelentések, de áttörés egyenlőre nincs. A gazdagabb,
    nyugati országokban a kerékpár eladások döntő többsége már elektromos rásegítésű.
    Ez roller topik, a használhatóbb, nagyobb hatótávú, csúcs roller teszt is megígérte Bog.

  • Zé.

    tag

    EMBEREK! ÉN MEGMUTATOM A TUTIT! IME:



    SŐT, MITÖBB:



    Ezzel az úttal párhuzamosan fut a négysávos út, a gépjármű forgalom nagy része
    oda van terelve. Az út közlekedésre való nem parkolásra, visszautalok a fenti
    hozzászólásaimban, hogy világosan érthető legyen a BP.-i belvárosi káosz.
    Egerben ez teljesen sima, kátyumentes út, ilyen kellene mindenhol.
    Elvégre is most egy E-rolleres topikban vagyunk, nem autósban...

    Lehet írígykedni / bosszankodni / zsörtölődni / de legfőképp az illetékeseknek
    példát venni! Beszéltem a helyi országgyülési, miniszter elnöki megbízott úrral,
    hogy egyéb helyeken a járda, út felőli részére roller sávokat kellene festeni.
    Ez a legolcsóbb, és példakép is lehetne Eger. Az önkormányzati választások előtt
    mindenre van igéret, s remélem, első lépcsőben megvalósul. Ennyi.
    KÉRDÉS?

    Ha esetleg nem lenne egyértelmű, --- mindkét sávban!

  • Zé.

    tag

    válasz #101 üzenetére

    Nemcsak sík utak vannak, lejtősebb részeken lakóknak kell a még értelmezhető
    sebesség, fölfelé. Nemcsak a 20 éveseké a világ! A középkorú, és idősebb, 100 kg
    közeli embereknek, dombon fölfelé áldás ez a lehetőség, de azért nem csigatempóban, --
    erre való az említett kategória. Ez lenne az értelme, a valós használati értéke! Ezek a
    fiatalok simán felfutnak a domb tetejére, -- gyalog! Mindenben van extrém kuriózum,
    pl. vannak traktor gyorsulási versenyek, de belátható, hogy a traktor nem erre kell.
    Kerékpárral is föl lehet hajtani a hőségben parton, de kérdezze csak meg a középkorú, testesebb hölgyeket erről...

Új hozzászólás Aktív témák