- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy Note 3 - fókuszban a szolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
McDoug6lak
tag
Sziasztok fórumtársak!
Valaki hozzáértő emberke, meg tudja nekem mondani, hogy a heti Lidl akció keretében kapható emelő, felemeli e normális magasságba a G astra elejét is? Kérdésem lehet hülyén hangzik, de tavaly vettem egy szerkezetet, és bizony annak az emelési magassága igencsak soványka az első két kerék lecseréléséhez. Isten igazából az érdekelne, hogy a meghirdetett szerkentyű 357 mm emelési magassága elegendő e a kerekek le. és visszapakolásához, avagy ez is kevéske? Segítségeteket előre is megköszönöm!
Ui.: Kapott a drágaságom egy pár Njoy lámpát (kis morcoska lett), meg egy nyár végi pasztázást is -
_seth_
veterán
válasz trassher #77697 üzenetére
Valahol a ragasztás elengedhette a plexinél, egész kevés víztől is párásodhat.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
trassher
addikt
Urak a jobb első fényszóróm párásodik eső és mosás után. A pipák nincsenek eltömődve, szemrevételezés során nem találtam olyan helyet ahol bejutna a víz. Hasonlót tapasztalt már valaki?
Redmi Note 7
-
elistvan
őstag
Milyen 2 dines fejegységgel lehet szerintetek bővíteni az A merivát ami esztétikus, és okos is? (Tolatókamera, navi van benne). 100 ezer alatt.
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #77686 üzenetére
Igen, mindkettőt használjuk. Azért az új jelentősen le veszi a terhet a régiről. Pl most hétvégén sem azzal megyünk a rokonokhoz/szüretelni. (a C-n éves pályamatrica van, szóval adja magát a helyzet, hogy melyiket használjuk)
De nem adtuk el a régit, jó ha van 2 autó. Az előélet ismert, meg az ember szívéhez is hozzánőtt (hiába ütött kopott).Mivel Bp belvárosában lakunk (figyelem a kép megtévesztő, az az ősöknél készült!) így néha okosabb bkv-zni (a dugók miatt). Szóval hogy mennyire van használva az nagyon attól függ. Valamikor egyik autó sincs itthon, valamikor meg mindkettő 2-3 napig áll.
Ha kisebb távokra megyünk, akkor nyilván a benzines adja magát (ez a szabály fölül tud íródni, ha a megjelenés is fontos )Luck Dragon: Köszönöm, egyre jobban hízik a májam . Az a baj, hogy nincs túl sok jó képem a kocsiról, és most már be is van horpadva a bal hátsó ajtó (mea culpa), illetve sok kicsi karc is van rajta (késésben rohanás a nagyvárosban)
Anno volt esküvői kocsi is (én voltam a sofőr). Azután pár nappal meghajtottam az autópályán díszítéssel (van előtte utána képem, ha érdekel valakit).
Télen síelésre menet meg igazi túraautó (900l-es tetőboksszal a tetején). És még így is ment Olaszországba menet gond nélkül (160-180) (akkor még új volt nálunk a kocsi, első nagy túra, a konvojból a többiek nyomták a gázt)
A nyári alufelni (17-es), a téli acél (16-os dísztárcsával, a 2. képen az látszik). (a 2. kép az otthoni parkolóban készült).[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
válasz mohabá 007 #77692 üzenetére
Elvileg a Bárdinál rendelhetőek. De majd megkérdezem tőlük jövő héten. Úgy is megyek hozzájuk.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz mohabá 007 #77692 üzenetére
Hát ez tényleg nem jó hír
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77691 üzenetére
Nem hogy megszüntették volna,de pl: az újabb A12NET - NEL, A14NET - NEL szelepfedelekbe is ezt a megoldást alkalmazzák (van minek elromlani,az meg jó a szervizeknek... .)
A belevaló membránt,mivel csak filléres cucc,nálunk senki nem forgalmazza...Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #77690 üzenetére
Akkor elnézést kérek, neked van igazad. Rosszul tudtam.
Bár nem így rémlik.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77689 üzenetére
De,ugyanis ebben is az van a Cromax szerint.(is )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #77688 üzenetére
Nem, ugyanis ebben már nincsen. Csak a twinportosban volt utoljára.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77687 üzenetére
Negatívum még a szelepfedélben lévő membrán átszakadása.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szóval ahogy ígértem:
Ennek a motornak az érdekessége az úgynevezett VVT – Variable Valve Timing, azaz váltakozó szelepvezérlés.
Ezt az Opel (és több másik gyártó) is úgy érte el, hogy a vezérműtengelyen a sima vezérlő kerekek úgynevezett „okos kerekekre” cserélte.
A vezérlés tövében található a szívó és kipufogó oldalon is 1-1 szolenoid (mágnes) szelep, ami a kereket hivatott vezérelni/állítani (másnéven vezérlés állító szelep).A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket, amik a vezérműtengelyeket állítják, ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje is.
A másik fontos alkatrésze a rendszernek a két vezérlés kerék, amiről előzőleg írtam.
A szolenoidok és a két vezérlés kerék alkotja együttesen a váltózó vezérlés rendszerét.
Ennek a rendszernek az egyik hátránya, hogy a gyári szolenoid szelepeken a szűrőbetétek több darabból álltak még emiatt el tudtak fordulni, amivel részben lezárták az olaj útját, ilyenkor a vezérlés állítása nem volt megfelelő a terheléshez képest.
Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.
A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak.
Ha ez megtörténik, akkor hallható eredménye van, ugyanis indításkor Opel-es szlenggel élve „traktor” hangot ad, tehát úgy csattog, mint egy dízel.
Kezdetben csak indításkor hallani és 1-2 másodpercig tart, később, ha romlik a helyzet, akkor már folyamatosan adja a hangot és veszít az erejéből a motor.
Az esetek 99%-ban a szívó oldali kerék megy tönkre ilyenkor, ezeknek jelenleg darab ára 55-65 ezer ft között mozog kedvezmény nélkül, bolttól függően.Ennek hibának az egyik megoldása az, hogyha a szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük.
Maga a kerék is ellenőrizhető, le kell bontani hozzá a vezérlést, és kézzel mozgatva óra mutató járásával megegyezően és fordítva, ha nem áll stabilan, hanem kotyog/mozog akkor sajnos már megkoptak a kerekek és csak a csere segíthet.
Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél.Ha már indításkor traktorozik a motor, akkor némileg segít enyhíteni a problémát, ugyanis a 0W-s olaj előbb felér a szelepekhez az 5W-s társaikkal szemben így előbb állítódnak a kerekek és megszűnik a hang, persze ez nem megoldás, csak javít valamit a helyzeten, amíg a tulajdonos összeszedi az ülés alól és a résekből a cserére az összeget.
Amíg viszont nem szól bele a motor működésébe nem szükséges feltétlenül cserélni, de ekkor már a fent említett olaj használata nagyon ajánlott.
Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
Z18XER Negatívum:
- Visszacsapó szelep hiba
- Elforduló szűrő a gyári szolenoid szelepeken
- Hibás gyári olajhűtő(#77671) legelek
Nagyon szép, szerintem a legszebb Zafira.tutis
Hát így esti kép alapján is tényleg patikának látszik.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77671 üzenetére
"..Előtte benzines 1.6-os A zafiránk volt…"/ami még jelenleg is megvan.. / Napi használatban van mind a kettő?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #77682 üzenetére
jóvan de értsétek már meg hogy én nem tudtam milyen az Ő motorkódja, azt hittem az enyémhez hasonló 1.8.
egyébként most nagy para van, mert megyek külföldre, itt hagyom a kocsit anyáméknak és vezérlést kéne cserélni mert 5és fél éves, de csak 20e km van benne. pénz másra kellene, de így nem hagyom itt ( és menetel előtt 600km, reptér oda vissza út még benne lesz) szóval előtte vez csere.. úúúgy örülök neki..
-
-
#81556480
törölt tag
válasz Luck Dragon #77680 üzenetére
Jóvan, nekem mindegy, mondtam neki hogy ne vegye szentírásnak mert nemtudom. a sajátom x18xe1 az 60e és 4 év. az bizti mert az opelben lekérdeztem..
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77678 üzenetére
Mert nem egy olyan kategóriába sorolnám a járgányt, ahol ez megszokott/elfogadható/megengedhető lenne. Annál azért egyszerűen jobb járgány szerintem.
Úgy alakul a kedded ahogy alakítod. De ígérem meglepődünk majd.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ArthurShelby
addikt
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77673 üzenetére
Meglepő a negatív lista, de tényleg.
Az ablakmosó tartályod pedig valóban a fényszórómosó miatt ürül gyorsan. Az Astrába is szinte a teljes 5 literes belemegy.
Október 3 topiktali, csak mondom.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ArthurShelby
addikt
válasz Petyyyyy #77672 üzenetére
Most hízik a májam a dicsérettől
Egyébként szerintem is szép. Mikor kijött első ránézésre fura volt, de szokni kellett. Nekem most nagyon tetszik, az a lényeg.(A népítélet cikkem még csak az első, látszik rajta. Másrészt akkor nagyon elfogult voltam épp, mostanában kevesebbet vezetek, most talán józanabb vagyok a kocsival kapcsolatban )
Ami sok pozitívum mellett negatívum:
Az összeszerelési minőség tényleg rossz. Nagyon recseg, ropog, mikor valamit megnyomogatok a beltérben.
Ami furcsa, hogy majdnem 5l belemegy az ablakmosó tartályba, de ahhoz képest hamar elfogy (valószínűleg a lámpamosás visz el sokat).
Az eső szenzor tényleg nem a legpontosabb néha, de azért általában jó.
A navi 900 cd lejátszáson kikapcsolva bekapcsoláskor le be tud fagyni
A flexride futómű (sport/tour gomb) nem nagy szám, de nem rossz. Félek hogy drága lesz, mikor elromlik.
Tele van rekesszel, de egyik sem hatalmas (a 2 kesztyűtartó kicsi) (az újnál már a felső kesztyűtartó megszűnt, de az alső ugyanolyan kicsi )Ami pozitívum:
Panoráma üvegtető, panoráma szélvédő nagy élvezet (amíg be nem törik és kapjuk a számlát)
Az AFL fényszóró iszonyú jól világít (néha kicsit későn veszi le a reflektort magától, de lehet van már rá frissítés)
Szerintem felfele csaltak, és több mint 130 ló (CDTI). Egyesben még lassú (elég rövid is), kettesben viszont már nagyon megindul. Azért a súlya érződik, nem egy kanyarvadász
Kényelmes, jól rugózik, és ha kell megy is rendesen. Néha este csak kimennék vele az országútra és mennék...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77671 üzenetére
Ez a C Zafira az egyik legszebb szerintem, talán épp a bumeráng első rész miatt.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
JasL
senior tag
válasz Luck Dragon #77669 üzenetére
Megköszönném, ha megírnád! Mondtam a szerelőnek, nagygenerálozás lesz, kerül amibe kerül. Rozsdát is el fogom tüntettetni 99%ban, csak ott hagyom meg, ahol nagyon fájna a bontás. Aztán uánta egy ideig nem akarok hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
-
Ha 1.8-140 pacis akkor az Z18XER a motor. Itt a vezérlés csere mindennel olyan százezer forint,. Azt ne feledd el majd hogy a vízpumpa a vezérlésen kívül helyezkedik el, de célszerű a vezérléssel együttesen cserélni.
A szolenoidott is tessék utánna nézni, mert a XER mociknál szeret makacskodni. Ilyenkor főleg indulásnál kerepel. Stb de ha kell megírom az egész motor hibákat.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
HoaryFox
Topikgazda
Akinek esetleg hiányzik a brümbrümje az összefoglalóból, esetleg kiegészítené / új képe van róla az dobjon egy PÜ-t vagy hozzászólást és beteszem szívesen
Szolgálati közleményemet olvasták!
- llwynog
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
WZP
aktív tag
válasz Petyyyyy #77634 üzenetére
Azért is jó az OPC mert egy sima utcai tucat autó izmosítása, és nagyon sok alkatrész csereszabatos. És mivel tucatautó, ezért olcsó az alkatrész hozzá, de legalábbis nincsen rajta prémium. JA NEM. 3 ajtós Astra G bal ajtó gumikéder 36 ezer forint. Pfff
Inter Arma Enim Silent Leges
-
AMD Power
titán
válasz diegho #77652 üzenetére
Mondtam neki ,hogy eladó lesz ha meglesz az új gép. De az már csak 2018 lesz.
Egy ilyen autóba ez a 3 hengeres 1.2 Turbo Ecotec motor (130Le) olyan vicces nem?
-
diegho
nagyúr
válasz AMD Power #77648 üzenetére
Én mikor a Carinát vettük ezer éve faterral, meghoztam az autót, nem álltam be az udvarba, jött a Family Frost-os srác, megáll (ismertem). Mondja, hogy ez mi? Mondom most vettük. 150k felárral el akarta vinni azonnal kp-ra, de nem kapta meg, következő héten már 350k felárral jött, de akkor sem járt sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
A só témában igazad van! nekem is full pöpec a verda ( német egygazdás 180e km) de a só megette pl a klímahűtőt, amit cserélni kellett. 15e ft. nah, ez legyen a legnagyobb baj, mikor összehasonlíthatatlanul jobb állapotban van magyar társainál.
Milyen motor is ez hogy 100e egy vezérlés ?
-
AMD Power
titán
Fen voltunk most Dobogókőn. Meg akarták venni a parkolóban az autót.
-
válasz rvn_10 #77644 üzenetére
Topic keresővel eltudod olvasni, mert vagyunk itt páran H-tulajok. És talán mindannyian megírtuk megközelíthető összeggel. Mivel 1.4-es az alany , itt a lánc a fő kérdés árilag, hozzá a szett , feszítő görgő, vízpumpa. Stb.
Tutis kollégának 1.4-es van ő tudná megmondani igazán.
Vagy a Bárdi, Unix oldalon rá keresni.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
rvn_10
senior tag
válasz Szada85 #77640 üzenetére
Ennek kb az anyagi vonzata mennyi , mert akkor ugy kalkulálom a vételárat is.
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
#81556480
törölt tag
be lehet még kerülni az 1 hsz-be saját kocsival ?
-
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Szebben nem írhattam volna le mint fentebb Szada85 kolléga. H Astra esetében 15-20,000-Ft egy komplett átnézés. Megéri, mert későbbiekben sok fejfájástól és anyagi csődtől menthet meg.
Érdemes előtte feltérképezni a lehetőségeket, felírni, egyeztetni a szervízzel. Mert lehet nem fognak befogadni. Mert sok az időpontos.
De ha odaszólsz hogy a héten használt autó átnézésre mennél akkor beterveznek és legtöbb esetben fogadnak bármikor.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kmarci25
veterán
válasz Petyyyyy #77639 üzenetére
Találtam pótalaktrész a vaterán, a kép alapján talán ragasztva van... Kicserélném az egészet, mert kupakot nem találok, max olyan árban, amiért már egész gombot adnak... Majd még kutatok, hátha van valamilyen leírás hozzá... Itt talán látszik, ilyen váltókar/gomb van a Merivában is (G astrában nem tudom milyen van).
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Szada85
aktív tag
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Üdv,
Ha nagyon általánosan szeretnénk fogalmazni, akkor abban az esetben, ha kevéssé ért hozzá az ember, akkor érdemes lehet az autót akkor, amikor megnézed ( tehát vásárlás elött ) egy "átnézetésre" elvinni. Ilyent szinte minden márkaszervíz végez, pontos árat én sajnos nem tudok, de korábban a srácok talán 10-20 Ezer Ft közöttit írtak, majd kijavítanak. Ez alapján kapsz egy általános képet az autóról
Amit vásárlás után általában rövid idön belül érdemes cserélni, az az olaj+olajszürö (ki tudja mikor cseréltek benne), ékszíj, üzemanyagszürö, levegö és pollenszürö, gyertyák.
Én emellett a vezérlést is le szoktam cseréltetni ilyenkor, ugyancsak amiatt, mert ki tudja, mikor cserélték rajta, és a vezérlés segítségével müködik a Motor ( ez lehet szíj, vagy lánchajtásos ), ami ha meghibásodik, akkor a Motor maga is tönkremehet/tönkremegy. -
Petyyyyy
addikt
válasz kmarci25 #77637 üzenetére
Ha a G Astrához hasonló a gombod, akkor jó hír: a kiosztást jelző "kupak" cserélhető elvileg, ragasztva van úgy tudom. Vagy a váltógombot egészben is cserélheted. Nem csavarva van de leszedhető.
Legrosszabb esetben váltórúddal együtt csere.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
rvn_10
senior tag
válasz Luck Dragon #77633 üzenetére
Ezt vásárlás előtt után vagy mikor célszerű/ lehetséges, most vennek először autot, és nem annyira értek hozzá.Bár annyit tudnék az autokról mint a pc ről
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
kmarci25
veterán
Ha szeretnétek olvasni egy eléggé rossz cikket a Crossland X-ről, akkor nesztek. Sajnos a szerző poénkodni próbál kényszeredetten, de nem sikerül, és igazán az autóról sem tudunk meg többet...
Kérdés. Tegnap volt szó a sebváltógomb cseréről. A Merivában az a fajta van, amelyiknél a hátramenet a gyűr felhúzásával kapcsolható. Ezt a fajta gombot hogy lehet cserélni, illetve hol kapható pótalkatrész? (Az a kis műanyag, amin a fokozatok kiosztása látszik eltört, és eléggé zavar, nem kényelemes a váltógomb fogása.) Próbáltam csavarni, lehúzni, de nagyobb erővel nem mertem, kevesebb erőre meg nem moccant. Mi erre a megoldás?
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
davee_92
csendes tag
Jah az megvan, de sajnos ház előtt kezdte el. Üresben bőgettem 3000 fölött, esőben kiégett a fű a kocsi mögött.
Csak olyan jó lenne, ha kigyulladna egy led ilyenkor valahol, mert ha épp nem nézek oda, simán leállítom..
Még szerencse, hogy esett az eső. volt aki ugyanezt eljátszotta csak szárazon 38 fokban, aztán kigyulladt alatta a száraz fű.
Olyankor inkább betononAmúgy létezik egy külön cseh srác által készített modul amivel tudod pontosan százalékosan követni a dolgokat.
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
Szada85
aktív tag
válasz D1Rect #77632 üzenetére
Az Opel általában az elfogadható ár/érték arányú közlekedési megoldás szokott lenni sokaknak, nem az a nagy emócionális löket, ez tény.
Az OPC is inkább egy jó szuszban lévö kényelmes utazóautó, semmint nagyon játszós, nem is arra való véleményem szerint.
Az érzelmekre hatást ráadásul mindenkinél más váltja ki, kinek mi tetszik. Rám nagy hatással tud lenni egy finom motorhang ( sor6-V6-V8... ), egy kényelmes belsö szintén. Valamint ( persze, ez az én bajom, tudom ) szerintem a Vectra arányai a GTS-nél jól el vannak találva, tetszik. -
-
félisten
válasz Szada85 #77629 üzenetére
Oké, ez így érthető.
Nekem az opel a "sosekopel" közlekedési eszköz, tökre elvisz A-B között, de igaziból az érzelmeimre nem tud hatni.(#77626) Petyyyyy: Nem tudom mi az egyedi benne, de szerintem a gazdaságos fenntartás és az OPC nem barátok.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Szada85
aktív tag
válasz D1Rect #77621 üzenetére
Szia,
Teljesen igazad van, ezért az összegért már kimondottan széles spektrumból lehet válogatni, söt akár már új autó is beleférhet, ezért is fogalmaztam úgy, hogy én nagyon tudnám szeretni, de nem mindenkinek ez élete választása.
Ha röviden szeretném, akkor azt mondanám, hogy a "csomag", amit ad ezért az összegért a vonzó - számomra.
Picit részletezve, ad egy - szerintem- nagyon jól kinézö, egészen nagy kasztnit, kimondottan tágas utasteret, ahol 4, de akár 5 ember is elfér, mivel hosszab utazásokra is használjuk így fontos számomra, hozzá egy korrekt méretü csomagteret, ami a GTS ( "5ajtós" ) kasztni miatt a csomiajtóval együtt nyíló hátsó üveg miatt remekül pakolható ( ami pl. hasznos ha hosszabb távra, családbövüléskor is ki tudom használni ), ehhez ad a 280 lóval megfelelö dinamikát, ami könnyen emelhetö is picit, valamint a V6 miatt hangélményt is, hozzá kéziváltót ( 2007 után az erösebb ekkora autókban elég ritka már ) emellé pedig - egy belépö szintü egyszerü Opelnél picit nyilván magasabb - elfogadható fenntartási költségeket.
Ha egy kicsit kibontom ( és itt elöre is sorry, úgyse fog röviden sikerülni ) - ezt ki-ki döntse el, végigolvassa-e, vagy sem....elöre szóltam, ténlyeg...
Mivel én autóbuzinak tartom magam, ezért mindig is olyan autókat kerestem, amik egy picit " több " élményt nyújtanak, hozzáadnak valamit az utazáshoz, legyen ez hangélmény, hajtás adta élmény, valamint kellöen erösek, hogy szükség esetén "eröböl" meg tudjak velük oldani közlekedési helyzetet, mert sajnos a mai közlekedési morálban egyre fontosabbnak tartom, hogy legyen a tetö alatt power, ha helyzet van, legyen mit elöhúzni a cilinderböl és kikerülni, elhagyni az ilyet.
Ha az ársáv mellé behúzzuk a teljesítményt ( legyen 250Le+ ), már szükül a kör, de még böven van választék ( 3.2/4.2/5.2-es A4-A6, S3-4-6 is akár, 3er/5er BMW 30i-töl felfelé/Focus ST/MPS Mazdák/H Astra OPC picit alatta 240 lóval, Vectra 2.8/OPC, Golf Gti, esetleg Passat pl. de még lehetne párat sorolni ).
Mivel hosszabb utakra ( pl egy oda-vissza 2000km-es hazaút általában sok csomaggal ) is sokat van használva, illetve általában hosszabb távra veszek autót ( amibe korom és a tervek alapján a nem túl távoli jövöben akár családbövülés is napirendre kerülhet ) ezért fontos a mérete is, hogy elférjünk benne, én sem vagyok egy karácsnyfadísz-alkat ( 190cm/~100kg és nem a lábfejem ekkora), plusz legyen csomagtér, így a "Hot-Hatch" kasztot kiveszem a szürésböl.
Marad az A4-A6/3er-5er/Focus ST kombi/esetleg Merciböl ez-az/Vectra, esetleg Octavia RS, Passat, és még pár hasonló méretü.
A Vectra párja méretben inkább az A6/5er/E-Klasse/ Octavia/ Passat vonal, szóval megint szükül a kör.
Ezek közül mindböl tudnék választani igazából, a nagyjábóli listám, A6 3.0TFSI/3.2FSI, esetleg S6, de az pl árban már necces, 530i/35i(EU-ban nem nagyon van)/540-550i, a Merci nem az én vonalam, Vectra OPC/ Octavia RS-böl inkább a 2012+-os idöszak a fasza, az árban messze van, Passatból megint nincs túl tüzes variáns.Az Audi egy remek utazóautó, a TFSi fogyiban is rendben van, a quattro nekem annyira nem kell, de alapból jár.
A BMW hátsókerekes mivolta miatt vonzó, mert olyanom még nem volt, mondjuk a híres dolgok a motoroknál picit elveszik a kedvem: 30i ( sanszos magas olajfogyi, csattogó hidrotöke a kicsire méretezett HF olajjáratok miatt, lánc-gate ), 35i ( HPFP-botrány, turbók-trafók rendszresen elköszönnek ), a V8-nál csak a nagy V-k szokásos dolgai ( extrém melegedés, hengersorok közötti vízcsö tönkremenés, szelepszárszimmeringezés, plusz a tömítések meleg általi megevése ), plusz ha odaveszem a "boogie-faktort", akkor a V8 lenne az igazi.
A Vectrát már említettem, Octiból az újabbak drágábbak nem férnek bele, a Passat pedig szintén remek autó, csak semmi plusz élményt nem ad nekem.
Valamint, idevenném, hogy 13k €-ért melyikböl melyik sávból válogatok.
A Vectrákból az ársáv tetejéröl, elég erösen felszerelt, jó állapotú autók közül, addig pl. egy A6-ból, 530-550i-böl a teteje azért ennél magasabban húzódik, ergó az alsó, középsö sáv alja.Legvégül pedig, amit írt Petyyyy is, úgy én is eléggé maximalista vagyok az autóm állapotát illetöen, ahogy említettem is, elég sokat mászkálunk vele, többször teszünk meg hazautat is, így nekem emiatt is fontos, hogy mindig patent legyen az autó, és ilyen szinten rendben tartani egy A6-ot, 5-ös BMW-t biztosan némiképp több pénzmagot emésztene fel, mint egy Vectrát.
Szóval nagyjából ez az a vonal, ami miatt nekem szimpatikus ajánlat pl. egy ilyen Vectra. Nem ez Az Egyetlen, igaz gondolatmenet ezt mégegyszer megjegyzem, ezek csak az én preferenciáim.
Ha még hátul is hajtana ( ergó néha, az éjszaka közepén, kihalt utakon, a nyirkos aszfalton lehetne táncoltatni eröböl ), akkor azt hiszem 100%-ra mondanám, hogy csak ez kell semmi más. -
rvn_10
senior tag
Hello, egy 2006-2007 es 1,4 es astrat szeretnék venni. Mik azok a dolgok amit a vásárlás után cserélni kell illetve ezek kb mennyibe kerűlnek?
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
Petyyyyy
addikt
válasz D1Rect #77621 üzenetére
Valóban rengeteg kindent kapni ennyi gempáért, viszont azt is mérlegelni kell milyen nagyságrendű kiadast jelent a linkelt verda és egy hasonló évekbeli prémium(abb) verda tisztességes fenntartása.
Az olló a kínalt fun factor - költségek tengelyek mentén nyílik meg rendesen előbbi javára. De megeshet hogy túl keveset tudok és nincs igazam.Amúgy a segge.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
WZP
aktív tag
válasz Szada85 #77612 üzenetére
Egész ismerős a leírt jelenség. Nekem is egyre inkább az az érzésem hogy kuplung bajom lesz. Nagyobb fokozatokban, mondjuk 5.-ben, 2000 környékén ha lepadlózom akkor miután megjön a turbónyomás érdekes kis rángatást ad elő az autó. Nem olyan mintha egy az egyben elcsúszna a kuplung, csak mintha meg-meg csúszkálna nagyon piciket... kíváncsi leszek majd mit mondasz személyesen
Inter Arma Enim Silent Leges
-
Fr0z3n
őstag
Nem szeretnék olaj háborút, volt "szerencsém" másik tocipba végig olvasni. 1,7 d-be milyen olaj kell? Annyit találtam hogy 5 liter, de 10w30as meg 15w40ig bezárólag volt minden. 😕
-
xtevo
őstag
válasz Luck Dragon #77557 üzenetére
Semmi gond. Így legalább tudom, hogy mit kell nézni, mit érdemes figyelni stb. Köszönöm a segítséget.
-
_seth_
veterán
Most kerültem normális net elé, megnéztem én is a videót:
-Az én 96-os csaknem 320 ezret futott, csillaggrázsban álló autómnak sincs ennyi rozsda az alján (leszámítva a két nyúlványt), de nincs így átrozsdásodva mindenhol. A kiszerelt lengéscsillapítók alján ehhez képest rozsda sem volt. A rozsda mennyisége elképesztő a bölcsőn, lengőkarokon, és az egész alján végig, ahogy nézem ezen is sérült már a nyúlvány is középtájt sofőr oldalon. Utas oldalon középen a padlólemeznél is van már egy 5 forintos folt átrozsdásodva. A fékek is átrozsdásodtak, a videó utolsó képkockája sem felületi rozsda már.
-A váltó szerintem cserés volt, bontók szokták jelölőfestékkel megfújni a csavarokat, hogy a kedves ügyfél ne szedhesse szét az alkatrészt.Minden H astra ennyire rozsdásodik?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szada85
aktív tag
válasz Milo629 #77606 üzenetére
Ugyan nem vagyok autószerelő, csak lelkes amatőr, de a váltó tengelyének csapágyának kopása szerintem nem okozna ilyen tünetet, mert attól max a tengely kezdene "kotyogni", ergo hanghatással, akadós váltással jelezné gondját-baját, illetve a kihajtás-motor közötti fordulatszám/sebesség eltérésre sincs hatással.
Nagy eséllyel a kuplung csusszanhatott meg szerintem.
Annak az állapotát pedig leírtak szerint meg tudod tapasztalni. -
elistvan
őstag
A Meriva-ba esetleg egy BC programozást tudna vállalni valaki Opcommal vagy Tech2 műszerrel Miskolc környékén vagy Nyíregyen? (CD 30 MP3 van a kocsiban.)
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Milo629
aktív tag
válasz Petyyyyy #77607 üzenetére
Ez az oldal szerint vagy F23WR vagy M32WR van benne és az F23-as az 5 gangos, innen gondoltam kizárásos alapon.
Azt így hirtelen nem tudom, hogy magasabb fordulaton is csinálja, de szerintem semmilyen fordulaton sem kellene, amikor felszalad a fordulat (mintha egy automata váltó visszakapcsolna kb.) akkor lehet is érezni, hogy "elengedi" és nem húz, ebből gondoltam a kuplungot.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #77600 üzenetére
Meg van beszélve. ...ha mered!
WP14 - Maga meg nem normális.
llwynog - Megnyugtató.
Milo629 - Nem is tudtam, hogy M32 van az 1.7 mellé is. Ennek ellenére szvsz 2200-2300 kicsit korai egy istenes odalépéshez. Ha mondjuk 2500 körül lépsz rá, akkor is ezt csinálja?
Töltsd túl..:? Azért minden netes forrásra nem szabad hagyatkozni. Motoroláját sem tölti túl az ember, hiába írják azt.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Milo629
aktív tag
Sziasztok, 5-be és 6-ba előzésnél amikor jobban odalépek, akkor olyan 2200-2300 fordulat körül, egyszer csak felszalad a fordulat 2800-2900 környékére, mintha csúszna a kuplung, de annak nem 1, 2 vagy 3-ba kellene? Vagy a csoda M32-es váltóban lévő csapágyak koptak meg és az miatt lehet? Ha igen akkor van erre valami hosszabb távú módszer? Neten csak annyit találtam, hogy ne GM olajat rakjak bele és töltsem túl kb. 2-4 decivel a váltót.
Szerk.: 2005 Astra H Z17DTH
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
őstag
válasz ArthurShelby #77602 üzenetére
Az EGR-t kifordítani kell,tehát üresen mozog. Így pedig jó eséllyel tovább bírja egy olcsó szelep is.
Leprogramozni le lehet, én még anno vadásztam Opel-Vauxhall oldalakról módosított szoftvert, amiből ki van írva az EGR, de végül nem lett feltöltve az autóra, mert kifordítva is elégedett voltam az eredménnyel -
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #77585 üzenetére
"Aki nem ért hozzá aszongya,hogy cseréld meg a 3. heger gyertyáját egy másik hengerben lévővel,ha a hiba továbbra is fennáll,nem a gyertyákkal van gond,alsóhangon megspóroltál 6000 pénzet. "
Mármint aki ért hozzá, azt mondja, hogy először cseréljük ki egy másik hengerben lévővel, hogy úgy is fennáll-e a hiba. Nem rossz ötlet.
Viszont én azt látom, hogy a szerelőknek sok dolguk van, és nem fognak leállni ilyenekkel szöszmötölni (úgysem ők fizetik). Szóval ilyen nincs, hogy gyertya csere másik hengerbe, használ, vár mi kidobja a hibakódot...(tisztelet a kivételnek). Persze lehet, hogy valaki ezeket az utakat már végig járta, megtapasztalta, és tudja mi lesz a végeredmény, és nem akar fölösleges köröket futni.Én Bp-i ként azt látom, hogy jó szerelőt találni nehéz, és kincs. Mindig el van foglalva, sosincs semmi ideje, rengeteg munkája van... Ráadásul már részenként kell összevadászni. Egy lakatos/fényező, egy motorjavító, egy elektronikais...
A belvárosban lakom, itt még alá sem nagyon tudok bújni a kocsinak. Már a szomszédok is néznek néha, hogy már megint ülök be az autóba laptoppal (és op-commal) a kezemben.
Mindenkinek: Vidéken, vagy esetleg másik oldalról szerelőként mi a helyzet?Tegnap volt gyertya cserén. A 3-mas hengerben már át volt égve jobban a gyertya, a 4-esben kicsit (de ugye emiatt még nem szólt az ecu), és még az egyikben halványan. Ezek orosz gyártású bosch gyertyák voltak (amit még az előző szerelő tett bele), és az új szerelő (aki egyelőre bevált) anno már figyelmezettet, hogy ezek nem túl jók (nem olyan, mint a német gyártású bosch), és miatta tönkremehet a trafó. (most denso van benn)
2ezer volt a gyertyának darabja (amit most így utólag kicsit drágállok, hogy neten megnéztem az árát), 1000-res a beszerelés, így fizettem 9ezret.Tegnap hazafele próbálgattam, nem rángat a kocsi, jól gyorsul. 4ezres fordulatnál tol még kicsit erősebben (z16xe). Persze ez rövid út volt, hosszabb távon több derül ki. Ha jó lesz, akkor megért ennyi pénzt.
Egr:
1. Azt mondta, hogy mivel be van ragadva cserélni kell (fék folyadékkal még lehet tisztogatni, de elvileg nem sok sikerrel). A kínai 20ezer Ft alsó hangon, de az elvileg 1-2hónapon belül tönkre megy. Csak gyárival érdemes próbálkozni (kb 60ezer Ft). Utána lehet lefalazni. A megfordítást nem értette. Vagy kifordítani kell?2. Az ecu-ból kiveszik programozás utján az egr figyelést. Ez mennyibe szokott kerülni?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest