- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ricsi8800gt
addikt
válasz
diegho #90571 üzenetére
Napok óta valami zörög nekem a kocsi alatt ha bele megyek egy kisebb úthibába vagy egyenletlen az út,Már idegesített mondom most már meg nézem mi az hát a pirossal bekeretezett hő védő alumíniumot fogja pár 10-es csavar és át szakadt ez a hővédő alulemez és az verődött neki akaszninak,bocs loptam a képet
de nekem is ilyen az alja pont
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #90562 üzenetére
Az korrekt
G Classic gyári bontott nem reális esetleg? 1.9 népautón még bírja a gyári dob hátul, rendesen meglepett, milyen jól néz ki lassan 16 évesen.
ntomka: jogos, először nem láttam és utána szerkesztettem, így kicsit zagyva lett, de majd az új dobhoz hátha hasznosítható az ötlet, nem akartam kitörölni
-
trassher
addikt
válasz
diegho #89876 üzenetére
Néztem 2-es fucos-okat de a dízel vakvágány, benzinesből pedig nekem csak az 1.8 jöhetne szóba és csak jól felszerelt (ghia, titanium). Az 1-es belül is egyben van mivel minden elem csavarozva van, muszáj voltak nagyot gurítani az escort után.
Szerk.: Én az 1-ben nem tudtam ülni az idiótán íves középkonzol miatt.
-
trassher
addikt
-
siletto
tag
válasz
diegho #88476 üzenetére
Az olajevés akkor az egr miatt(is) van? Vagy ez egy másik probléma?
Én azt vettem észre a családi Astrában, hogy néha szabalytalanul fogyasztja az olajat. 1000km-en semmi szintváltozás, utána meg a másik ezren megeszik egy litert. Nyáron inkább a stabil 0.6/1000km.
Akárhogy is, a végére mindig kijön a 0.6l/1000km átlagba
-
-
diablo1984
veterán
válasz
diegho #88339 üzenetére
Te lehet, de egy átlag ember aki nem autószerelő ès fizetnie is kell az alkatrèszekèrt az nem, taknyolva is minimum 40 ezer forint ès abban csak egy hf tömítès van ès munkadíj.De az taknyolás, vagy jó lesz, vagy rosszabb is akár, a blokkba tört hf csavarról nem is beszèlve....
-
diablo1984
veterán
válasz
diegho #88336 üzenetére
20e-ből még a munkadíj sem jön ki, de a kiveszem a hengerfejtömítést és rakok bele egy újat és a régi csavarokkal lehúzatom, az egy taknyolás nem jó megoldás.
A minimum, az új hf tömítés+új csavarok, síkra húzott hengerfejjel! A hengerfejhez szét kell kapni a motort, az munkadíjra egy szűk 40es, ha más gépműhelyben van a hengerfej a síkra húzás miatt, akkor már a szelepvezetők és szelepszár szimmeringek cseréje nem ördöngős beruházás, illetve ha szar a szelep, akkor az is cserés!
Ja utána még egy olaj és olajszűrő cseréje is minimum követelmény!
20 ezerből az alkatrészt nem igazán veszed meg, az meg a csomagtartóban hordozva nem megoldás semmire! -
Tikakukac
titán
válasz
diegho #88328 üzenetére
Néztem, hogy a hosszbordás szíj repedezett. Igen, másfél évtized lassan elnyírogatja. Mondtam muternak épp otthon voltam, hogy olyan 3000-3500 forintos a cucc, kicserélem majd. Ha te azt a hangnemet hallottad volna
Már inkább nem is mondok semmit, megveszek mindent, kicserélem és kész. Amíg valami nem romlik el vagy lesz zavaró, addig minden forint pocsékba megy. Legalábbis ez az elképzelés. Pedig anyám, ennél kevesebb alkatrészt kérő és olcsóbban fenntartható autó nem nagyon van. De van akinek ez trauma
Pedig 2 hetente elröppen majdnem 2/3 tank benzin
-
-
-
válasz
diegho #82710 üzenetére
Elvileg az itthoni, de még az importbenzinek is magasabb oktánúak a gyárilag megadottnál. 95 esetében bő 96 oktán, 98 esetében sokszor 99+ (Auchan), és 100-asok esetében is minimum 100-101. Nyilván nem izooktánról beszélünk, hanem kísérleti "oktánszám egyenértékről".
Nyilván az 1,6-os Ecotec szereti a 98-ast, de nem kéne, hogy csörögjön a 95-től.
Sokáig OMV-ztem (Maxxmotion 100plus), de semmi különbséget nem tapasztalok az Evo Plus 100 és az OMV között. Ehhez teljesítménypados mérések kellenének, mint ahogyan a 95-ösök esetében is. Egyéb megállapítás szerintem placebo.
Egy 2006-os benzinteszt szerint a megemelt adalékolású 95-ös benzinek pár tized oktánnal kevesebbek voltak az általános Super 95-öknél.
Sikamlós témakör ez.
-
Szada85
aktív tag
válasz
diegho #82321 üzenetére
Azt gondolom, hogy - ahogy ez nyilván mindegyik autóra ugyanígy igaz - attól is függ ez persze, hogy kitöl, mennyire karbantartottat veszel, megnézéskor láttam nem egyet, amivel nagyon be lehetett volna szaladni a f*szerdöbe.
De alapvetöen azon a véleményen vagyok én is, hogy nem egy túlbonyolított motor, és az eddigi tapasztalatok alapján csak megerösíteni tudom a kolléganöd véleményét.
Én cirka 30 ezer Km-t mentem vele egy év alatt, a vásárlás utáni nagyszervizen (olajak,szürök, szíj, vezérlés a járulékos dolgokkal ) és a 10 ezrenkénti kisszervizen (olaj,olajszürö, ékszíj, levegöszürö, stb.) kívül egyedül a szelepfedéltömítést kellett cseréltetni (a nagy ccm miatti hatalmas hö egyszerüen "megeszi" idövel ) pici olajpára miatt, ezt leszámítva semmilyen müszaki gondja nem volt ( holnap nyilván a 6 henger 8 felé repül, kop-kop-kop
), a 6 henger hangja továbbra is megbabonázó, böségesen elegendö szinte minden forgalmi helyzethez, szóval itt is erös az imádás.
Vannak dolgok, amikre oda kell figyelni, és akkor nagyon sokáig nagyon sok örömet fog okozni egy ilyen autó.
Az árakban elég durva szórás van, én egy éve a ~119 ezer(re tekert) Km-es autót 3550€-ért vettem, most pedig egy hasonló futásúért simán 4-5000€-t is elkérnek állapot és extrák függvényében.
(Az enyémet, 150 ezer Km-rel, elég jó felszereltséggel, 1 éves téli (17-es gyári felnin), 1 éves nyári (18-as Irmscher felnin ) gumikkal, vezetett szervízkönyvvel, meg az egyéb ínyencségekkel szerintem én is beáraznám valahova böven 5000€ fölé. És akkor már nem kellene sokkal kipótolni egy OPC-hez.)
-
-
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
diegho #81436 üzenetére
Hányas évjáratú a dög?
Sima gumiszőnyeg:
Meriva 2003-2004
Meriva 2004-től
Meriva 2010-tőlPeremes hótálca:
Meriva A 2003-2010Tőlük rendeltem egy hónapja a hótálcám és múlthéten meg is jött. Azért tartott annyi ideig mert Calibra-hoz nem volt így akkor kellett legyártatniuk. Cserébe már az újabb fajta hótálca lett nem olyan magas a pereme. Tehát jobban néz ki.
Ha gondolod lövök róla képet nálam milyen de csak délután 5 fele tudom feltenni.
-
w333
félisten
válasz
diegho #81127 üzenetére
Mannol Elite 5W40 ennek a legkisebb a súrlódása = kevesebbet eszik !
Olajszűrőből egyértelműen MANN !
Itt egy Google Docs ... a kisebb érték a jobb (kevesebb súrlódás)
1. oszlop normás hőmérséklet, 2. oszlop 100C hőmérsékleten !
-
farkas-j
őstag
válasz
diegho #80644 üzenetére
Én egy 11 évig használt Z14XEP-s Meriva Fantasy A-ból ültem át egy B14XER Meriva Drive B-be (most 2 éves). Nem akartam turbósat, és a kettős tömegűt is ki akartam hagyni mert hosszútávra vettem (10-12 évre) és nem akartam kódolt kiadásokat későbbre. Mindkettőnél első tulaj vagyok, újonnan vettem őket. Nagyon szeretem az A-t nagyon jó és megbízható autó, ezért nem is volt szívem eladni. Odaadtam a lányomnak.
Meriva B pozitívumok az A-hoz képest: Mintha egy luxusautóba ültem volna át, igaz tele is van extrákkal. Sokkal kényelmesebb, szebb, kézre állóbb, finomabb a váltója (ez is 5 sebességes de kissé nyújtottabb mint az A-é), élvezetesebb a vezetése, jobban fekszi az utat. Minden tekintetben jobban teszik mint a régi. Egy dologban voltam csak elégedetlen, és most jön a negatívum. Az A 90LE-s a B 100LE-s. Gyakorlatilag viszont olyan volt, mintha a B 60-70LE-s lett volna. Bíztam benne, hogy a bejáratás után jobb lesz, de 17000km-nél sem lett lényegesen erősebb. Lusta volt, alacsony fordulaton alig volt nyomatéka. Sokkal sokkal rosszabbul ment mint az A, és többet is evett. Sok utánaolvasás után derült ki, hogy ez a motor a gyári motorvezérlő beállítások miatt ilyen. Merivások, Astrások is panaszkodtak akiknek ilyen motorjuk van. Közel fél évig böngésztem a nettet, hogy hová lehetne vinni egy tisztességes motorvezérlő optimalizálásra. Végül Szekszárdon a Rigotech-nél kötöttem ki a számtalan pozitív visszajelzés és a hozzáállásuk alapján. (A Youtube-n is rengeteg videó van fent ahol a tulajok nyilatkoznak.) Minden autóra egyedi beállítást készítenek a tulajok igényei alapján. Én csak optimalizálást kértem. NEM BÁNTAM MEG, SÖT!!! Azóta szuperül megy az autó, és 5-6 decivel kevesebbet is fogyaszt. Igaz a profi és garanciát vállaló munka nem volt olcsó de nagyon megérte! Egyet bántam csak meg, hogy nem sokkal korábban mentem hozzájuk.
A lényeg, hogy a Meriva B szerintem egy nagyon nagyon jó és szerethető autó, de az 1,4-es turbó nélküli motor gyári beállítással finoman szólva nem egy élmény. Most viszont már minden tekintetben imádom!!! -
Tikakukac
titán
válasz
diegho #80463 üzenetére
Az még a kisebb gond. Én nyáron tutira kikapom az ajtókat, mert ez anyámnak viszont nem okés. Hátrafele még csak-csak megoldanám egyszerűen, de így a fél garázst újra kell csinálni
Fater Ladára méretezett anno... rosszul tette. És ugye ez az autó is tükörrel sincs 2m, a mai kocsik meg behajtott tükörrel meg anélkül akkorák.
-
Declare
őstag
válasz
diegho #80463 üzenetére
Csak elöször lesz kisebb
Javaslom az olyan nöi praktikaknak a felhasznalasat, mint a szem es a fogak összeszoritasa a kritikus pillanatban....nem lehet hülyeség, ha nök millioi alkalmazzak nap-mint nap az utakon
Velem szemben pont mult heten alkalmazta egy szöke illetö
-
Calogero
addikt
válasz
diegho #79977 üzenetére
Ha nincs bajod a Mannollal akkor szerintem maradjon.....
Én egyszer használtam az opleben márkásabb olajat, de nem volt különbség csak többet fizettem érte-
A többi esetben mindig a gyári GM ment bele, nem volt semmi problémám vele-=RelakS=-: Lehet venni akar, és nem tudja hogy az adott felszereltségszint mit tartalmazz.
Vagy pl a kinézett 2005 ös évjáratú 5 ajtós H astán hátul füst színű a hátsó lámpa, akkor azt valamiért cserélve lett (lehet törték) -
Tikakukac
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI H110M i7 7700 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 6GB Zalman N4 Cooler Master 400W
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest