Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy Watch8 és Watch8 Classic – lelkes hiperaktivitás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Fotók, videók mobillal
- Amazfit T-Rex 3 Pro – világítós dínó
- Drága Bluetooth tagek olcsóbb alternatívái (MiLi MiTag, LiTag, OTAG, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ToBeY
nagyúr
Ma reggel kiírta az fogkeféhez tartozó app,hogy frimware-t kéne frissíteni a fogkefén.
Azért nem semmi hol tart a technika,már egy "sima" fogkefén is szoftver van amit frissíteni kell. -
Vérboci
addikt
nézem 24 új hozzászólás, mondom biztos megint a pin@ a téma, erre a szar elektromos kocsikon rugóztok.
hát nincs jobb dolgotok?
-
szőröscica
addikt
Én megvárnék valami tesztet is, tudom, hogy ezek gyártói híresztelések, de ennél kb. bármi is kevesebbet fogyasztana, óriási öngól lenne, ha valóban 10 literes fogyasztással hoznák ki ezt az autót.
Egyébként a koncepció tökéletesen élhető, és sajnálom, hogy kevés autógyártó alkalmazza. Pl. az Amperám is ilyen range extenderes elektromos autó 150 lóerős villanymotorral, ahol a 86 lóerős benzinmotor szinte kizárólag áramot termel (itt annyival komplexebb a dolog, hogy bizonyos üzemállapotokban bolygóművön keresztül közvetlenül is tudja hajtani a kerekeket).
Ultra praktikus, tavasztól őszig napi 60-70km kijön csak villanyból, van hogy 1000km-eken át sincs szükség benzinre. Az elmúlt 80 ezer km-en 2.1l/100km az átlagom, ami praktikusan azt jelenti, hogy a megtett táv legalább 2/3-át tisztán elektromosan autóztam, de sosem volt hatótávparám.
És hogy ez miért jobb egy klasszikus PHEV-nél? Mert hűt, fűt, maximális teljesítménnyel gyorsít villanyról, nem indul be hidegen padlógázra a benzinmotor. Csak akkor indul, ha kéred vagy ha lemerült az akku. Mivel konstans fordulaton jár, talán jobban optimalizálható, kevesebbet is fogyaszthat.
-
parandroid
félisten
Főleg, hogy az a 100 hivatalosan is csak 85, ha meg hideg van, vagy van benne egy domb, akkor csak 50, ha meg fel kell gyorsítani röviden autópálytempóra, akkor meg max 30.
Én próbáltam a voll electric MX30-at autópályán is, kb 3 mp-enként lépegetett lefelé a töltöttségjelző %-os értéke 130-nál. Tudom, nem kell olyan gyorsan menni.
Amúgy kb 60-70 km-t mentem vele (olyan egy órát volt nálam), szóltak is, hogy nincs teljesen feltöltve, kb 50%-on volt amikor megkaptam, 20% körül vittem vissza. Pedig azt a 130-at max egy percet forszíroztam, inkább visszaengedtem 110-re autópályán is, de amúgy is csak valami 5-6 km volt pálya. Voltam vele városban is, de teljesen jól lehetett haladni, dugó sem volt, a közutak nagy része meg 60-80 korlátos, ahol használtam. És ez valami 500 km-t tud egy feltöltéssel a hivatalos adatok szerint. Szóval engem nagyon nem győzött meg az elektromos autózás eddig. Másik a Mini dealerem volt, akivel beszélgettünk, akkor már egy ideje elektromos Minit hajtott, kb 2x50 km volt neki a munkába járás, de ha egy napot kihagyott a töltéssel, másnap már fosott, hogy beér-e vele dolgozni, meg lekapcsolgatott neki a fűtés-klíma, hogy spóroljon az autó, úgyhogy inkább mindennap rádugta töltőre (nyilván nem otthon töltötte, hanem a Mini szalonban). Ezzel együtt tavaly asszem 23% volt a Mininél az elektromos+hibrid részesedés, szóval azért van, akinek beválik. Nyilván, aki csak helyben használja.p
-
"Nem tudom, kinek vagyok kollegaja, "
Nem értem ezt mire írtad."Nyilvanvalo kene legyen, hogy ez az auto nem valo napi 300-600 km-re, es felesleges is olyan autohoz hasonlitani, ami viszont arra valo."
Ha folyamatosan elektromosan akarja valaki használni az autót ott az EV. Ha néha városon kívülre is merészékedik ott van pl a PHEV. (Városon belül az is tud közel annyit, mint ez.)"Ahogy a droid irta, nem akarok feltetlenul meggyozni senkit, de jozan paraszti esszel egy nagy tomegu akksit cipelni szerinted mi ertelme van, ha nem toltod fel?"
És ez fordítva is igaz, minek cipelni egy motort és a hozzá tartozó üzemanyagot, ha nem használod? Ha elektromos autó kell (mert többnyire városon belül van használva), akkor azt kell venni és megússza az ember a benzinmotor+benzin felesleges cipelését (cserébe kap bazi nagy akkut, amivel sokkal többet mehet mint ezzel és súlyban kb hasonló), ha vegyes használatra kell (város+városon kívül is) akkor meg PHEV, vagy hagyományos. -
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#85287
üzenetére
Wankelnek amugy sok elonye van a konnyebbsegen felul is, pl. kisebb a helyigeny, kiengyensulyozottabb jaras, stb.
A range extenderrel, mint koncepcioval az a baj, hogy mivel a kozlekedeshez tartosan nem hasznalsz 30 loeronel tobbet (atlagosan, tehat gyorsitasnal nyilvan igen, lassitasnal meg epp semennyit, magasabb sebesseg tartasahoz kb ennyit), az akkut bufferkent hasznalva egy 30 loeros motor pont eleg energiat termel, hogy kvazi barmeddig eljuss. (Nyilvan kicsit leegyszerusitve a kerdest)A problema az, hogy ha ezt normal benzinesben megepited mondjuk 3-4 hengeresre, akkor iszonyat nagy lesz nehez lesz ehhez a wankelhez kepest, ha pedig megcsinalod 1-2 hengeresre, akkor valami kegyetlen csettegot fogsz kapni, aminek a beindulasa utan idegbajt kapnak a belterben, vagy raksz bele kiegyensulyozotengelyeket, mindenfele csoda bakokat, zajszigetelest, ami megint extra tomeg meg koltseg.
-
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85287
üzenetére
Hat a 2-ben nem ertunk egyet, szerintem kisebb tomegu a wankel es marketing szempontbol is jobban hangzik. Abban egyeterthetunk, hogy erdemes minimalizalni a range extender hasznalatat. Amugy ilyen (kozvetlen befecskendezesu) wankel meg nem volt, es azt is ketlem hogy lesz majd olyan egyeb valtozat, amivel kozvetlenul ossze lehet hasonlitani.
-
parandroid
félisten
Na, megyünk valahova, kettőből két kérdésben egyetértünk:
1. miert nem raktak bele nagyobb akksit
2. miert nem normal motor van a wankel helyettSzerény értelmi képességeimmel kb ezt a két dolgot nem értem én sem. A második kérdést meg ne bagatellizáljuk el, mert van egy olyan gyanúm, hogy annyival nem könnyebb a wankel, mint amennyire kevésbé hatékony ebben az üzemben. Persze ezkb 1-2 hónap múlva fog kiderülni, amikor végre hozzá is lehet majd férni az autóhoz, és nem csak kiválasztott kevesek próbálgathatják, fél órára, zárt pályán.
Amúgy az a vicc, hogy amit kaptam prospektust, abban az van, hogy februártól kapható, de még a szaksajtó jelentős része is csak hallomásból ismeri.p
-
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85284
üzenetére
Szerintem ezt rajtuk kene szamon kerned, en pont leszarom, mennyire igaz vagy nem.
Miert akkora otlet azon gondolkozni, hogy a range extender mennyit fogyaszt? Nem tok nyilvanvalo, hogy akkor van ertelme ilyet autot hasznalni, ha a range extendert csak ritkan hasznalod, a maradek idoben viszont a nem hasznalt alkatresz tomege a legfontosabb? Sokkal inkabb azt kerdojeleznem meg, hogy miert nem raktak bele nagyobb akksit, minthogy miert nem normal motor van a wankel helyett.
-
lenox
veterán
Meg fogsz lepodni, ugyanugy, ahogy a 7, egyreszt benne van ez is a prospektusban, masreszt oda van irva, hogy milyen szabvany szerint.
Ahogy a droid irta, nem akarok feltetlenul meggyozni senkit, de jozan paraszti esszel egy nagy tomegu akksit cipelni szerinted mi ertelme van, ha nem toltod fel? Nem tudom, kinek vagyok kollegaja, akinek igen az legalabb mernok, es annak logikus, hogy ez tok hulyeseg.
Nyilvanvalo kene legyen, hogy ez az auto nem valo napi 300-600 km-re, es felesleges is olyan autohoz hasonlitani, ami viszont arra valo. -
parandroid
félisten
Mazda 1l/100km.
Ezen az alapon bármelyik másik konnektoros hibrid 0l/100km. Amíg ki nem ürül az akku. Ez olyan 50 km, ha reálisan nézzük. Legyen 70, nagylelkű vagyok. Utána bármi más hibrid 6-8l/100 km, Mazda wankel 10-11l /100km. A gyári adat szerint, ami diplomatikusan fogalmazva többnyire túlzóan optimista. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy ez miért akkora ötlet. Tisztán elektromosan meg el lehet autózni bármelyik konnektoros hibriddel. Csak ne menj messze. De ehhez meg olyan mindegy, hogy wankel, vagy sem. Szóval jó poén, meg minden, de mégis miben jobb egy konnektoros hibridnél? Már azon túl, hogy ha lemeríted, kurva sokat eszik benzinből?
p -
válasz
parandroid
#85279
üzenetére
Igen, a hibrides összehasonlítás sokkal jobb lett volna. (bár ott szerintem lényegesen jobban kijöttek volna a problémák. Pl Honda CR-V PHEV, 1600kg, 7 liter körüli fogyasztás, 9ms körüli gyorsulás, csak megnyitottam egy prospektust találomra)
Egyébként ha jól emlékszem a Hona vagy a Toyota már jó pár évvel ezelőtt mutatott be hasonló megoldást. Ott talán 1000ccm-es 3 hengeres motor töltötte az akkut, az autó full elektromos volt és valami 1000km rémlik mint hatótáv, de nem tudok róla, hogy hogy végül sorozatgyártásba került-e. (akku+benzin)
-
parandroid
félisten
Ez azért lehet, mert a kolléga nem meggyőzni akart, hanem rámutatni, hogy buta vagy hozzá. Amúgy spoiler: kb senki nem érti, mit akart a mazda ezzel a projekttel, amiben a tesztek/hírek egyetértenek, azaz, hogy ez egy tök érdekes koncepció, csak nem derül ki, hogy mire való. Már azok, akik nem szó szerint kopipésztellték a mazda europe propagandaszagú közleményét. De biztos jó sokat eladnak majd belőle, és kiderül, hogy mekkora ötlet volt. Addigra meg majd mi is felnövünk hozzá.
Mondjuk annyi még, hogy hagyományos benzinessel tényleg nem érdemes hasonlítani, egy hibriddel már inkább (akár konnektoros, akár nem).
p
-
Elengedem a témát. (Azt hittem megértem miért jó ez, de nem sikerült.)
Nem értem ezt a konstrukciót, számomra csak egy kísérlet, prototípus.
Ez az autó nehezebb, ugyanannyit fogyaszt mint egy hagyományos benzines, kevesebbet lehet velem autózni, drágább mint egy hagyományos benzines, ugyanúgy szennyezi a környezetet. -
lenox
veterán
Hat lehet ugyanazokat a koroket futni. 1800 kg, nem 1400, hasonlitsuk mar olyan motor fogyasztasahoz, ami 1800 kg-os autot 9 sec alatt tud 100-ra gyorsitani; ha ugyanazt az energiat betoltod egy akksiba es utana kiveszed, lesz veszteseg, tehat tobbet kell betolteni, mint amennyit ki tudsz venni; nem az a mondas, hogy ne toltsd fel, es fogyaszd el az uzemanyagot, hanem hogy szepen toltsd fel mindig, es az uzemanyagot csak kiveteles esetben hasznald fel; 50 l az az 55l.
-
Igen, de van akku, meg az ahhoz tartozó elektronika, ami jelenleg drágább (legalábbis drágábban adják) mint a váltót és kiegészítőit.
Én nem vagyok az elektromos autók ellen, de ez a konstrukció ebben a formában szerintem még elég kezdetleges. (Ha lenne pénzem valószínűleg PHEV-t vennék)
#85275 emvy: ez igaz, de akkor ennek a megoldásnak végülis mi értelme van? Ugyanúgy van benne benzin motor, ugyanannyit fogyaszt mit egy hagyományos autó, cserébe valószínűleg drágább lesz mint egy sima benzines autó.
-
> Nekem ezzel a megoldással csak annyi a problémám, hogy ebben a konstrukcióban a benzines motor csak az akkut tölti, amihez szerintem sokkal kevesebb energia kell mint egy 1400kg-os autó mozgatásához.
Hat valahogy ez fura -- vegul az osszes energia az auto mozgatasara fog forditodni.
-
Gondolom az okosokkal részben rám is céloztál.
Igen, a Wankel motor teljes működésével nem vagyok tisztában.
Nekem ezzel a megoldással csak annyi a problémám, hogy ebben a konstrukcióban a benzines motor csak az akkut tölti, amihez szerintem sokkal kevesebb energia kell mint egy 1400kg-os autó mozgatásához. Ennek fényében írtam, hogy túl sok benzint fogyaszt. (Az akku töltéséhez egyenletes fordulatszám szükséges amit szerintem baromi jól lehet optimalizálni, és így lecsökkenthető a fogyasztás. Úgy tudom a Wankelnek elvileg ez lenne az egyik előnye, hogy ő állandó fordulatszámon szeret dolgozni.)És nem azt írtam, hogy a Wankelt cseréljék le és sima motorra. Hanem annak nem látom értelmét, hogy benzines motorral töltünk egy akkut, és annak örülünk ugyanakkor fogyasztás mellett kevesebbet lehet autózni. (Ráadásul drágább az egész autó, és úgy tudom a Wankel motor megbízhatósága sem volt az utóbbi időben kiemelkedő ezért is állítottak le a gyártást.)
Szerintem úgy lenne értelme a dolgonak, hogy vagy kevesebbet fogyaszt a benzinmotor az akku töltéséhez és ugyanakkora a hatótáv mint ha csak benzinmotor lenne a kocsiban, vagy ugyanannyi benzin fogyasztás mellett sokkal nagyobb hatótávot lehet megtenni.
A jelenlegi esetben a benzinmotoros akku töltés konstrukció szerintem se nem környezetbarát, se nem olcsó (a megbízhatóság meg majd kiderül). Kb egy prototipusnak tudom elképzeni, hogy innen indul a fejlesztés, optimalizálás és 1-2 év múlva kijön a végleges ami 55l benzin elfogyasztása után 1000-1100km-t megy.Nem okoskodni akartam, csak a saját meglátásomat írtam le.
-
lenox
veterán
válasz
fokukac
#85267
üzenetére
Szerintem csak egy helyen megy benne az eges, de a rotor mindharom oldalan van anyag a mukodes kulonbozo fazisaban.
Azt se lattak at az okosok, hogy ezzel a motorral aramot termelnek, tehat amikor a sokkal nehezebb motort ajanlgattak helyette, ami kevesebbet fogyaszt direkt hajtasnal, akkor kifelejtettek, hogy az aramtermeles, elterolas, ujrafelhasznalasnak nem 100% a hatasfoka, tehat a nehezebb es nagyobb motorjuk is tobbet fogyasztana ennel a felhasznalasnal, de vegul is mindegy, ez ugyis mar csak az ennedik dolog. -
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica
#85262
üzenetére
Ez. És mindenre ez van, ha autót veszel, az adózott pénzedből fizetsz vagyonszerzési illetéket.
Aztan lesz belőle propaganda meg stadion.
-
szőröscica
addikt
válasz
Winner_hun
#85269
üzenetére
Nem tudjuk meg, erre nem akarunk alapozni.
-
Winner_hun
félisten
válasz
concret_hp
#85264
üzenetére
Mintha írta volna, hogy gyerekvállalás is cél pár éven belül.
-
mivel harmadszorra írod le, hadd reagáljak már.
Szóval nem a köbcentitől függ a fogyasztás, hanem az autó tömegétől, amit gyorsítani kell, továbbá a légellenállás és a gördülési ellenállás is bejátszik még.
Egy motornak teljesítménye van.Illetve láthatólag az sincs meg hogy a wankelben egyszerre két helyen megy az égés, tehát igazából kettővel kell szorozni köbcentit... az 1,3-as rx8 valami 210 lóerő volt....
mindegy, én a wankelséget nem értem, hogy minek, mert azzal rengeteg baj van, eszi az olajat, meg amúgy egy benzintemető, meg nem is túl tartós.
Kb. az rá a magyarázat, hogy kicsi.De amúgy nem tartom ördögtől valónak azt, hogy elektromos hajtás mellé legyen még egy benzinmotor is, ha az egy hatékonyabb működést tesz lehetővé. Én a wankelt nem értem ebben az esetben.
-
válasz
szőröscica
#85262
üzenetére
bizony. és nem kapsz érte semmit.
amúgy régen (20+ éve) úgy volt, hogy 4 millióig 2%, az a fölötti részre pedig 4%.
aztán az ingatlanárak jócskán túlnőtték ezt a határt, többen nehezményezték, hogy miért nem nő vele az értékhatár is, majd kb. 10 éve a kormányunk huszárvágással megoldotta ezt is, eltörölték az értékhatárt, a teljes értékre 4%, ami eléggé világbajnok érték.Annyi, hogy ha már van ingatlanod, és eladod és veszel másikat, akkor csak a kettő árkülönbözete között kell fizetni. persze ez akkor is rablás.
De aki először vesz életében ingatlant, és pech-jére ezt akkor teszi, amikor az átlag-lakás 60 millió, a jó lakás pedig 100, az nem járt túl jól.. -
concret_hp
addikt
válasz
Winner_hun
#85263
üzenetére
csak nem biztos, hogy mindenki akar csokot igényelni...
-
Winner_hun
félisten
válasz
szőröscica
#85262
üzenetére
CSOK-ot igényelve nincs az az illeték.
-
szőröscica
addikt
Ez az ingatlan vasarlaskori illetek mekkora egy rablas. Az adozott jovedelembol vett, afat tartalmazo ingatlan vasarlasa utan meg a semmiert fizessunk 4%-ot….
-
NoLF
veterán
válasz
Vérboci
#85256
üzenetére
a régi wankelek azért jellemzően nem a folyamatos fordszámtartományban való működésre voltak tervezve, inkább a sportosság igényeit kielégítendő - a régebbiek egyébként jobban bírták sokkal még megfújva is, mint az rx-8ba került hibás konstrukció... anno a repülőgépekbe sem hiszem, hogy azért tervezték őket, mert nem megbízhatóak többnyire

-
Vismajor01
addikt
Lifehack:
Ha hitelkártyával akarsz valamit venni, apróról kérd foxpost utánvéttel és a terminálon tudsz kártyával fizetni
-
lenox
veterán
Nyilvan mar azt se erted, hogy wankelt sima motorhoz nem ccm-en keresztul kell hasonlitani, meg azt se, hogy ezt az autot arra terveztek, hogy elvetve menjen uzemanyagrol. Ok, nem erted, es szerinted pazarlas, ez van. Ettol a te megoldasod joval nehezebb lenne, amivel szarabb elektromos hatotav erheto el, szerintem megegyezhetunk, hogy ez lehetett szempont a mazdanal.
-
Nem teljesen értem, mi az összefüggés a két hsz között.
Én arról beszélek, hogy 55 liter üzemanyag elhasználásával 800ccm-es motor tud 510km-et menni, az 1400ccm-es (ami kb 1,75 akkora mint a 800ccm-es) meg 600km-et megy. Tehát a 800ccm-es motor kicsit sem nevezhető hatékonynak. Ez így pazarlás a szememben. -
parandroid
félisten
Én attól tartok, hogy azt az 500 km-t is erősen ideális körülmények között számolták (hátszél, lejtő, behajtott tükrök, sofőr előtte elment kakikálni, ilyesmik). Ugyanezen modell elektromos változatára kb 1,5x akkora hatótáv van megadva, mint amit amúgy mondjuk éves átlagban tud menni egy töltéssel. Innét kezdve az a matek is jól hangzik, de vajon igaz-e?
p
-
Én a motor hatékonyságával kapcsolatban írtam, amit parandroid is feszegetett.
Egy 800ccm motor ami csak elektromos áramot termel, ne fogyasszon már annyit amennyit egy másfélszer akkora motor eszik ami az egész autót viszi.
Az a kicsi motor számomra akkor lenne elfogadható fogyasztású ha legalább 1000km-re elegendő elektromos energiát tudna termelni. -
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85249
üzenetére
Havi 20x 25km, 2-szer 150 km, rendes hibrid fogyasztana 40 litert (800km, 5l/100km), ez fogyasztana 20 litert. Mi a kerdes?
-
parandroid
félisten
Amúgy én rendes körülmények között napi 20-25 km-t járok (asszony meg az övével kb 10-15-tel többet), szóval én pl erősen gondolkozom hibriden, ellenben havi 2-3 alkalommal bejön azért egy hosszabb út, amit nem bírna az akku, az évente 2x Mo-ra járásról meg ne is beszéljünk. Az 2x1000 km alsó hangon, szóval ez a range extender nekem nem pálya, akkor már inkább egy rendes hibrid. Második autónak meg, ami tényleg csak helyben jár, szerintem egy ilyen range extender túllövés, inkább ugyanennek a full elektromos verziója. Az is csak 200-300 km-t tud hétköznapokon úgyis, az a 400-500, amiket ráírnak kb olyan marketing bullshit, mint a wltp fogyasztás. Szóval nem igazán látom, hogy ez kinek lenne ideális.
p
-
válasz
concret_hp
#85244
üzenetére
Az 1.2 twingombol 677 km-t mertem kiautozni, de a 700 benne lett volna a teljes tankrol szerintem
(35 literes tank)
Nezegettem is a motorok kozott a kis cbf 125-t, elvileg 1.4 a fogyasztasa es 800km kornyeki hatotavja van.
Tudom, teljesen irrelevans informaciok. -
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85246
üzenetére
Nem hibrid, hanem plugin hibrid, nem lenne tobb ertelme egy nehezebb megoldasnak, pont hogy kevesebb ertelme lenne. Azzal a reszevel egyetertek, hogy van, akinek nagyobb akksira lehet szuksege, de azok ne vegyek. En pl. napi 50 km alatt megyek 90+%-ban, siman eleg lenne ra. A karosanyag kibocsajtasra azert nem vennek merget, mivel amiatt, hogy nem hajtja az autot kozvetlenul mindig tud menni optimalis korulmenyek kozott. De valoban, ha 300 km-t akarsz vele menni egyhuzamban, arra nem ez a legjobb auto. Mondjuk en is lusta lennek tolteni, de fel sem merult, hogy vennek, ettol meg el tudom kepzelni, hogy valakinek jo lehet.
-
parandroid
félisten
De itt nem erről van szó, hogy tölteném-e, vagy nem, hanem hogy ha már hibrid, akkor több értelme van egy rendes benzinmotornak mellette, mint egy olyannak, ami csak range extender. Azt a kb 80 km-t elektromos ütemben kb minden normális konnektoros tudja (ha nincs túl hideg, meg nem kell hegynek felfelé menni), ha meg ezen túl közlekedsz mondjuk havonta egyszer-kétszer, akkor jó nagy szopás egy ilyen mini-wankel. Cserébe nem olcsóbb, meg nem is könnyebb. Az egyetlen előnye, amit emvy is írt, hogy mindig villanymotor hajtja az autót, akkor is, ha pöfög a wankel, biztos van, akinek ez bejön. Mondjuk ilyenkor a fogyasztás, meg ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás is szarabb, mint ha egy sima benzinest hajtanál. Konkrétan 2-3 literrel többet fogyaszt ilyenkor, mint a 2,5 literes középkat. kombim.
De ja, nyilván nem ezt veszem, oszt ennyi.
p -
lenox
veterán
Ez egy 97 kg-os motor egy autoban, ami arra van szanva, hogy elektromos uzemmodban hasznaljak. A tiedben a motor nehezebb, kell meg egy valto is pluszban, tehat ha az lenne benne akkor joval tobbet tobbet kene cipeljen az auto. De csinalnak olyan hasznalatra is autot, amihez hasonlitod, nem lenne okosabb azzal hasonlitani? Ennek igy semmir ertelme, raadasul nyilvan nem veletlenul raktak bele wankelt, vagy valaki azt gondolta, hogy nem vettek eszre, hogy masfajta motorjuk is van?
#85244: Hasznaltam olyat en is, szerintem ment rendesen, gyorsabban tudott, mint biztonsagos. Amikor jaguarom volt az jobban ment, de ennek az ido 1%-ban volt max jelentosege, akkor is csak az ovis vagyak miatt.
-
concret_hp
addikt
akkor ha kinek a hosszabb versenybe én valószínű jó vagyok, az astrámmal többször mentem már 800km-t tankolás nélkül, a tank méret elvileg 52 littyó az adatok alapján de én ilyen 45-nél többet sosem tudtam beletölteni... lesajnált 1.4-es masszív 90 lóerő
száguldozás mondjuk nincs az biztos 
-
válasz
parandroid
#85239
üzenetére
Egy 800ccm-es motortól a 55 liter/512km tényleg gáz. A Golf7 amit hajtottam átlag 650km-et tudott kb 55 literről 1,4-es motorral, vegyes használatban. (Csak városban kb 600km volt, városon kívül akár 750 fölé is tudtam menni ha nem hajtottam.)
-
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85239
üzenetére
Ha ignoralod a mezei hibrid es a plugin hibrid kozti kulonbseget, akkor lehet nem tunik jo otletnek, de valamiert sokak szerint a plugin hibrid jo. Pl. ez napi szinten sokkal kevesebb uzemanyaggal eljar, csak kell tolteni. Hibas irany, hogy abbol indulsz ki, hogy te nem toltened, ezert mas szamara sincs ertelme. De hat nem kell megvenni.
-
válasz
parandroid
#85239
üzenetére
Abban lehet a jobb a Mazda megoldasa, hogy elektromosauto-jellegu vezetest ad (linearis nyomatek, stb.), rendes visszataplalast.
-
parandroid
félisten
Nem az autóthajtja, hanem az akkut tölti, amiből 515km-es hatótáv jön ki optimális esetben az 55 literes tankkal. Az annyira nem tűnik hatékonynak. Könnyűnek meg a fene tudja, azért csak egy 800+ ccm-es motor. Plusz 55 liter üzemanyag. Nekem ez nem tűnik okos konstrukciónak. Akkor már ott a Prius hibrid rendszere, ha rendes hibridet akarunk. Mazdának is van skyactiv g20e hibridje is, de az nem tud full elektromos üzemmódot. Cserébe rendes benzinmotor van benne, ami a hibrid rendszerrel elvileg 6 literből eljár. És az egész autó 1300 kg csak. Szemben a wankeles mx30-cal, ami 1800+ kg üresen, 85 km-t tud elektromosan, a motor nélkül. Kényelemben meg sehol nincs egy 3/6-hoz képest. Tudom, mert próbáltam (még a range exchanger nélküli verziót).
Szóval nekem ez még mindig nem tűnik jó ötletnek. Akkor már inkább a Mazda 3 (nem konnektoros) hibrid. Mazda 6 utódról meg semmi hír. Ja, de valszeg nem lesz, ott van helyette a CX60, meg jön a CX80, mert ház méretű SUV-t mindig el lehet adni. Abból bezzeg konnektoros hibrid is létezik, és végülis az is csak 2 tonna, 65 km-t tud elektromos üzemben, ami ugyan 20 km-rel kevesebb, de 800 ccm wankel helyett legalább 2,5l-es skyactive motor van benne, ha valahova el is kéne jutni. Na, ezt a rendszert beletehetnék a 6-osba, azzal kiegyeznék.
p
-
lenox
veterán
válasz
parandroid
#85236
üzenetére
De a valosagban nem olyan rossz a hatekonysaga, konnyu, csendes es kicsi, es nem a kocsit hajtja. Szoval csak egy par dologban tevedtel.
-
parandroid
félisten
Amellett, hogy a hatékonysága röhejes, az az érzesem, hogy az egészet rossz irányból közelítik meg. Egy brutál downsizingolt, önmagában életképtelen benzinmotort tesznek az autóba, ami azt hajtani konkrétan nem alkalmas, cserébe ehhez képest nagy, nehéz, és fölöslegesen bonyolult. Ezen az alapon egyszerűbb lenne egy olcsó benzines aggregátort betenni a csomagtartóba (vagy a motortérbe, ott úgysincs semmi).
p
-
parandroid
félisten
válasz
Vérboci
#85233
üzenetére
Én most egy 2,5-ös, turbótlan benzinest hajtok, a legnagyobb gond az vele, hogy kis túlzással kb a motor benne a legegyszerűbb összetevő. Vezetni imádom, hogy mindent számítógépek intéznek helyettem, de ha ebben bármi elromlik egyszer, az gazdasági totálkár. Szerintem csak a világításrendszer cseréje/javítása többe kerülne, mint amennyiért egyesek autót vesznek. A radaros cuccokról, meg a kb féltucatnyi kameráról, amik az adaptív tempomatot, vészfékasszisztenst, sávelhagyás blokkolót, holttérfigyelőt, parkolórendszert, automata matrix led világítást, meg egyebeket alkotják, ne is beszéljünk. És akkor csodálkozunk, miért olyan drágák az új autók.
p
-
válasz
parandroid
#85232
üzenetére
Egyebkent mi ezzel a baj, marmint miert rosszabb, mint egy szokasos PHEV?
-
Vérboci
addikt
válasz
parandroid
#85232
üzenetére
"Az autóipar kb megérett a pusztulásra."
ezzel nehéz lenne vitatkozni. ezt is a politikusok intézték nekünk. köszönjük.
mi eddig 4-5 évente cseréltük az autónkat, de ezt a szívó 1.6 focust ami most van, szerintem addig életben fogom tartani, amíg szét nem porlik
-
parandroid
félisten
válasz
Vérboci
#85231
üzenetére
De most komolyan, ezek beépítettek az autóba egy benzines motort, csak azért, hogy ha elfogynak az elektronok, ez bürrögjön neked újakat? Ahogy olvasom, amúgy 85 km-t tud akkuról (nincs benne túl sok ezek szerint), ha nem megy a benzinmotor, ha meg csak benzinmotorral mész, mert nincs feltöltve, akkor kb 500-at megy az 55 literes tankkal. Facepalm, komolyan. Mindezt úgy, hogy amúgy olyannyira partherek a Toyotával, hogy a mazda 2 az konkrétan egy yaris. Szó volt róla, hogy keresztezik a toyota hibrid hajtását a skyactivval, arra nagyon kíváncsi lettem volna, de erről persze nincs hír. A Mazda3 hibridet még megnézem azért, csak ne lenne olyan ocsmány a segge… Szívem szerint megtartanám a mazda6-ot, ha lejár a lízingem, de ha többe kerül a weiterfinanzierung, mint amennyiért valami újat leasingelek, akkor bekaphatják, és sanszos, hogy nem mazda lesz.
Na nem mintha lenne bármi, ami olyan szinten érdekel, hogy must have, vagy hogy legalább ne húzzam a szám a kompromisszumoktól... Az autóipar kb megérett a pusztulásra.p
-
Vérboci
addikt
válasz
parandroid
#85230
üzenetére
pedig mint tudjuk, az elektromos szekerek mellé kutyust szokás adni, hogy ne egyedül kelljen hazasétálni...
-
parandroid
félisten
Mi a töcs, most olvasom a kereskedőm hírlevelében, hogy a mazda visszahozta a wankelt range extenderként az elektromos autókban? WTF?
p -
NoLF
veterán
válasz
spleenszuru
#85227
üzenetére
aki a keresőt használni nem tudja, annak rangja nem változhat!

-
válasz
spleenszuru
#85227
üzenetére
kombinált hozzászólásszám = (1 * szakmai) + (0.25 * közösségi) + (0.1 * piac)
-
spleenszuru
őstag
Sziasztok!
A rang nem összesített komment alapján változik, hanem egy adott részben kell elérni azt a bizonyost?
Pl most én: 489 szakmai, 11 közösségi, 0 piaci, 1 blog és lokálAz első 2 már 500, de továbbra is tag maradtam.
500 szakmainak kell, hogy legyen? -
NoLF
veterán
Akinek van kedve kinezni ma ingyen az indoor sorfesztre, sikitson
-
concret_hp
addikt
válasz
parandroid
#85217
üzenetére
én ezeket onnan szoktam érzékelni azon kívül, hogy egyre nagyobb arányban tudom, hogy az elhunyt híresség kicsoda, hogy 1-1 tárgyam / ruhám vastagon 10+ éves...
-
Marcsello31
őstag
Be vetted már a Fluimucilt?!
. -
Pacák
senior tag
válasz
fokukac
#85215
üzenetére
Én betettem bindnek COD4 multiban a "Bajszos népünk győzni fog!" mondatot és előszeretettel használom, ha az Opposite Force-t dobja a gép, mert ott ül a poén.
De ezek már annyira fullba nyomják a kretént, hogy lassan már ezt a dumát is be fogják építeni egy plakát kampányba és véresen komolyan is fogják gondolni.
-
parandroid
félisten
válasz
parandroid
#85216
üzenetére
Hm, miket nem találni: [link]? Hű, mennyi kereszt van a listában, atyaég, de öregek vagyunk. Ez a film meg gyakorlatilag velem egyidős. Pffft.
p
-
parandroid
félisten
válasz
fokukac
#85215
üzenetére
A tigris az mindig egy jellem!
Sőt, jellem, és tigris az egy!
A fejéből süvít a szellem,
a lába meg ugrik, ha megy!
Tarka-barka, nyalka-falka,
pam-param-param!
A jellemes, szellemes,
kellemes tigris
az én vagyok magam!
Ééén vagyok magam!Nem tudom, ki fordította ezeket az első Micimackó-rajzfilmeket, de művészi, amit művelt. Meg hát egy látnok, csak maga sem hitte el, mit lát lázálmaiban.
Amúgy így kb 1000 km-ről ez egészen vicces. Ott lennék, lehet nem nevetnék ilyen felszabadultan.
p
-
-
válasz
parandroid
#85212
üzenetére
Nem a hely miatt csináltam (több mint 700GB szabad hely van még a Onedrive-on), hanem mert nem akarok felesleges cuccokat tárolni.
Ma befejeztem a takarítást 319 zenefájlt töröltem a mappából.
Még a filmzenés mappát fogom karcsúsítani, mert 1-2 zene miatt nem fogom a teljes albumot őrizgetni.A fényképek rendben vannak nálam, azt viszonylag rendszeresen szoktam karbantartani.
Ja és jobbulást neked.
Nekem az itthoni hálózatot kellene még átalakítani, meg is van hozzá minden, csak össze kellene rakni a Raspberry-t, átteni a managementet rá és átkonfigurálni a routert meg a wifi-t.
Kb 2 hónapja készülök én is erre a projektre. -
ToBeY
nagyúr
válasz
parandroid
#85212
üzenetére
Ez a routeres linuxos dolog nekem is megvolt anno.
(mondjuk én kötöttem rá usb hdd és pörgött a torrent 0-24-ben) de streamingel ez is "meghalt"
Most meg kiírja az app,hogy új fw jött a routerhez akarom telepíteni,de vagy három hete tologatom,hogy jó van az így -
parandroid
félisten
Szintén zenész, hétfőn hazajöttem melóból, hogy nyugodtan tudjak fosni-hányni, doki kiírt egész hétre, erre ma már egészen jól vagyok. Egyszer nekem is lehet szerencsém. Én ma az elmúlt 3 évben felgyűlt fotókat kezdtem el rendszerezni, meg törölni a mobilról, mert lassan kezdett megtelni. Ma felszabadítottam rajta 10GB helyet, de még csak 2020 közepénél tartok.
Ja, és megcsináltam a monitor FW frissítését, mindjárt ki is tudtam kapcsolni a hátuljána világítást. Yesss! Azért onnét látja az ember, hogy öregszik, amikor ilyesmivel rohadtul semmi kedve nincs foglalkozni. Ezt a projektet konkrétan november óta toltam magam előtt, pedig csak össze kellett volna kötni a PC-vel USB-n. Régen (hú, az nagyon régen volt) még képes voltam napokat szívni azzal, hogy linuxot tegyek a routeremre, hogy tudjon pendrive-ot fogadni. Nem azért, mert rá akartam volna dugni egy pendriveot, hanem mert miért ne?
p
-
Kb 2 napja vagyok beteg, de már kezd az agyamra menni.
Most épp a zenés mappáimat válogatom. Törlöm lefele ami nem kell. Már csak kb 500 zene van hátra. -
válasz
parandroid
#85208
üzenetére
Ki lehet az kapcsolni, csak max forrasztópáka kell hozzá.

A DELL-ek egyébként baromi jó monitorok, nekem a cégnél kettő is van. Nagyon jó képük van. -
válasz
parandroid
#85206
üzenetére
szerintem az USB-C-vel tudod összekötni. És azon mehet akár a kép is, hang is amúgy.
Sőt, ha laptopot kötsz rá USB-C-n, akkor valszeg tölti is a laptopot, sőt, igazából úgy már egy komplett dokkoló.Az meg, hogy miért világít? Mert ez egy gamer monitor. Örülj, hogy csak világít, és nem villog

amúgy az én monitorjaimon 4-4 db USB van. De gamereknek elég kettő is

-
parandroid
félisten
Nope, eredetileg nem kikapcsolható, ezt a rendkívül hasznos opciót egy későbbi frissítéssel implementálták ebben a modellben, szóval a manualban valszeg nem lesz benne. De a firmware frissítés menetét célszerűen a manualból kell majd kikeresni. Bár a Dellt ismerve ebben a kérdésben a honlap is eligazít. Amúgy meg vicces, de manualt sem adtak, csak az obligát A1 méretre kihajtogatható quickstart guide / összeszerelesi útmuatató volt a dobozban. Ezzel együtt valszeg a support oldalról a valódi manual is letölthető.
p
-
válasz
parandroid
#85206
üzenetére
"Bár még arra sem sikerült rájönnöm, hogy a hátlap világítását hogyan lehet kikapcsolni. "
Az ilyen és ehhez hasonló kérdésekre a user maunalban találsz választ. Persze férfi ember nem olvas user manualt. Én is csak úgy hallottam. -
parandroid
félisten
válasz
fokukac
#85205
üzenetére
Hm, tényleg, a monitoron is van 2 usb port, megegy usb c is. Csak ki kell derítenem, hogy kell összekötni a PC-vel. Gondolom az USB C csatlakozik a PC-hez, mert az a hátlapon van, a 2 rendes usb port meg a káva alján.
Mondjuk eddig az audio kimeneten sem gondolkoztam, de azmeg gondolom a hdmi-n (illetve dp-n) kapott hangot adja tovább.
Bár még arra sem sikerült rájönnöm, hogy a hátlap világítását hogyan lehet kikapcsolni. Állítólag fw frissítés után on screen menüből, de nem találtam a menüpontot, illetve fogalmam sincs, hogyan frissítek fw-t. Gondolom azt is usb-n keresztül, szóval még egy ok, hogy összekössem a géppel.
Köszi a tippet, holnap ránézek, meg összekötöm, aztán meg is nézem a másolási tempót is, hogy mit tud. Mondjuk 4 porttal boldogabb lennék, de ha ez a kettő jó a media-bill vevőjének, meg a bt donglenek, az már ok, akkor a gépház tetején lévő port meg jó lesz a mobil meghajtóknak. Csak abból is igazán lehetne legalább 2.
p
-
válasz
parandroid
#85203
üzenetére
Monitorod nincs?
minden monitoron van már egy USB hub az elmúlt 10 évben, szerintem...amúgy ilyen ugreen meg aukey cuccaim (töltők / kábelek) voltak már, szerintem azok jók hub-ban is.
-
parandroid
félisten
Van ugyan egy teljesen döglött topikja a témának, de inkább itt kérdezném: desktop usb hubra van valami titkos tuti tippje valakinek? Amazon kb aliexpress szinten van, 100-ból 99 usb hub valami sosem hallott fantázianevű tucatszar, kínai feliratos dzsunkaszökevény. Ilyen Anker, Ugreen, meg CSL van, amiről egyáltalán már hallottam, de ezekről sem jókat. Nem gondoltam volna, hogy a Hama, meg a Belkin valaha márkásnak fog számítani. Nem mintha ezekben megbíznék, a kábeleikkel vannak szar tapasztalataim. Ami meg márkás cucc (corsair, dell, hp, stb), az nem usb hub, hanem komplett dokkoló, hdmi-vel, usb-c videóval, thunderbolttal, meg mittoménmivel, persze (több)száz euróért, ami nekem túlzás.
A követelmény annyi, hogy ha nem muszáj, nem égetném le a rádugott eszközöket, no meg jó lenne, ha tudna valami emberi tempót egy mobil ssd-ről másolva is. A gépház tetején csak egy usb3 + egy usb c slot van, néha nem ártana 2-4 belőle egyszerre. Különösen, hogy a vezeteknélküli billentyűzet (amivel a tv-re kicsapva használom a gépet) vevője nem akar működni a gép hátuljában. Ha kiteszem az asztalra egy hubbal, ott tökéletesen megy. Emellett a füleshez való BT vevő is hajlamos finnyáskodni. No meg a pendrive / kártyaolvasó / mobil hdd/ssd miatt is utálok a gep mögé bemászni, az egy slot meg néha foglalt.
p
-
Marcsello31
őstag
Persze, majd ha telik rá, lehet megkéne néznem egy érzékenyebb irányított antennás 4g routerrel, külső antennával, nekem már ha 10mega jönne stabilan bőven elég, A voda net itt már ad 4gt routerben 150mega telefonon 34mega letöltést ad, csak hát a voda pont az ellenekzője mindennek, drága.
. Hát persze hogy ők találtak ide elsőként, Tegnap láttam egy reklám sorozatott a tévében, elősször a vodafone volt utána a telekom aztán a yettel. Lenyomták egyszerre mind. LOL. 100mega volna a csúcs. sajnos nincs olyan ismerősöm kinek spéci vevője volna, Gondolom az ismerőseid Yettelesek. -
ToBeY
nagyúr
válasz
Marcsello31
#85200
üzenetére
Mobilnet-el elég jó meg lehet élni,sok ismerősöm nyomja 4G vagy 5G a telken
4G kb tud vagy 100mbit-et az már elég sok mindenre jó lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- Spórolós topik
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Battlefield 6
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4145
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Csere-Beszamitás! Playstation 5 Slim Disc Edition! Lemezes
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPad Pro 13 2024 M4 16GB/2TB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
- iPhone XR 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3993, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
egy fogkefét updatelni?

.
(mondjuk én kötöttem rá usb hdd és pörgött a torrent 0-24-ben) de streamingel ez is "meghalt"
. Hát persze hogy ők találtak ide elsőként, Tegnap láttam egy reklám sorozatott a tévében, elősször a vodafone volt utána a telekom aztán a yettel. Lenyomták egyszerre mind. LOL. 100mega volna a csúcs. sajnos nincs olyan ismerősöm kinek spéci vevője volna, Gondolom az ismerőseid Yettelesek.


